Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

AJUNTAMENT DE LLUCMAJOR

Núm. 543831
Bases i convocatòria per a la concessió d’ajudes al teixit empresarial per impulsar la reactivació del municipi de Llucmajor

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Codi BDNS: 594117

La Junta de Govern, en sessió de 10 de novembre de 2021, va adoptar, per unanimitat, els següents acords:

PRIMER.- Aprovar les bases i convocatòria per la concessió d'ajudes al teixit empresarial per impulsar la reactivació del municipi de Llucmajor en els mateixos termes que consten, signades per la Sra. Maria del Pilar Bonet Escalera el 9.11.2021, a l'expedient 2021/10414F.

SEGON.- Registrar la informació a la Base de Dades Nacional de Subvencions i publicar les bases i convocatòria al Butlletí Oficial de les Illes Balears i a la pàgina web de l'Ajuntament de Llucmajor.

AJUNTAMENT DE LLUCMAJOR

Bases i convocatòria per a la concessió d'ajudes al teixit empresarial per impulsar la reactivació del municipi de Llucmajor

Preàmbul

L'11 de març de 2020 l'Organització Mundial de la Salut va elevar la situació d'emergència de salut pública causada per la COVID-19 a pandèmia mundial, i a partir d'aquest moment va començar la lluita contra els efectes d'aquesta malaltia.

El Govern d'Espanya, mitjançant el Reial decret 463/2020, de 14 de març de 2020, va declarar l'estat d'alarma al territori d'Espanya, prorrogat amb successives modificacions fins al 21 de juny a les 0.00 hores. A l'aprovació de l'estat d'alarma es van afegir diferents mesures extraordinàries com la prohibició de moviment dels ciutadans en tot el territori nacional o mesures de contenció que incloïen la suspensió d'activitats socials i econòmiques. Totes aquestes mesures, van suposar la paralització o l'alentiment de l'activitat de bona part de l'economia del país i, per tant, un recés en l'activitat econòmica de Llucmajor.

Aquesta situació es va estendre fins a principis de maig, data en què es va iniciar a l'illa de Mallorca la desescalada i, amb això, van començar a relaxar-se de forma progressiva les restriccions a l'activitat empresarial. No obstant això, aquest reinici de l'activitat econòmica es va donar en una situació en què van confluir diferents circumstàncies conjunturals pròpies de la crisi sanitària amb aquelles qüestions estructurals inherents a l'economia del municipi de Llucmajor, com un reinici de l'activitat limitat, ja que va continuar havent-hi restriccions d'aforament i mesures de distanciament, cosa que suposa una limitació als ingressos potencials.

En línia de l'anterior, l'any 2021 s'han dictat diversos decrets adoptant mesures temporals i excepcionals per raó de la salut pública per a la contenció de la COVID, fet que també ha suposat l'aturada o el ralentí de la majoria dels sectors econòmics de les Illes Balears.

Per tot això, les empreses, els autònoms i altres professionals subjectes a règim de mutualitat, així com persones físiques amb ingressos derivats del lloguer de curta estada o lloguer vacacional que formen el sector econòmic del municipi no han vist possible poder assolir les expectatives econòmiques prèvies a la declaració de l'estat d'alarma i, per tant, han patit una important reducció dels seus ingressos amb relació als obtinguts en exercicis anteriors. Aquesta circumstància ha esdevingut una greu falta de liquiditat, la qual afecta seriosament la seva situació econòmica a curt i mitjà termini, però també suposa un greu risc per a la seva viabilitat futura.

L'Ajuntament de Llucmajor en data 24 març de 2021 signa conveni de col·laboració amb la Comunitat Autònoma de les Illes Balears pel qual l'Ajuntament de Llucmajor rep 272.305,71 euros amb el compromís d'aportar com a mínim la mateixa quantitat. D'altra banda el Consell de Mallorca també aportarà una quantitat aproximada de 272.305,71 euros.

Ateses aquestes circumstàncies, és objectiu de l'Ajuntament de Llucmajor ajudar a fer front a aquesta situació econòmica especial prenent mesures per donar-hi resposta i reduir l'impacte dels danys econòmics derivats de la crisi sanitària provocada per la COVID-19 en els sectors econòmics del seu àmbit territorial, per la qual cosa aportarà 1.300.000 euros, es a dir, el mínim compromès i una quantitat addicional.

D'acord amb l'article 25 de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les bases de règim local, i l'article 1 de la Llei 27/2013, de 27 de septiembre, de racionalització i sostenibilitat de l'Administració local, estableix que el municipi, per a la gestió dels seus interessos i en l'àmbit de les seves competències, pot promoure tota classe d'activitats i prestar tots els serveis públics que contribueixin a satisfer les necessitats i aspiracions dels seus veïnats i veïnades.

Per a això, fent ús dels recurs propis i de les aportacions esmentades es proposa realitzar una injecció de liquiditat als diferents agents que formen el sector econòmic local mitjançant les presents ajudes extraordinàries.

Es divideix en dos línies: línia 1, persones, sigui quina sigui la seva forma jurídica, que no haguin sol·licitat la subvenció o no haguin estat admesos per no complir la totalitat dels requisits i aportar la documentació requerida en la convocatòria per la concessió d'ajudes extraordinàries al sector econòmic del municipi de Llucmajor per minimitzar l'impacte econòmic de la crisi sanitària de la COVID-19; i línia 2, sol·licitants que haguin estat admeses per complir la totalitat dels requisits i aportar la documentació requerida com a beneficiaris en la resolució de l'instructor publicada en data de 13 d'octubre de 2021, resolució de l'instructor publicada en data de 3 de novembre de 2021, proposta de resolució provisional, proposta de resolució definitiva o resolució de concessió, en la convocatòria per la concessió d'ajudes extraordinàries al sector econòmic del municipi de Llucmajor per minimitzar l'impacte econòmic de la crisi sanitària de la COVID-19.

La línia 2 té per objecte donar suport a la continuïtat de la convocatòria per la concessió d'ajudes extraordinàries al sector econòmic del municipi de Llucmajor per minimitzar l'impacte econòmic de la crisi sanitària de la COVID-19 publicada al BOIB, núm. 67, el 22 de maig de 2021 i BOIB, núm. 84, de 25 de juny de 2021. D'acord l'article 28.2 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques, no serà necessari aportar documents que ja es trobin en poder de l'Administració actuant, raó per la qual no serà necessari presentar la documentació presentada a l'anterior subvenció.

Règim jurídic

En tot el que no regulen aquestes bases i convocatòria serà d'aplicació:

  • La Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i el Reglament general de subvenció 887/2006, aprovat el 21 de juliol
  • La Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques
  • El Reial decret 203/2021, de 30 de març, pel qual s'aprova el Reglament d'actuació i funcionament del sector públic per mitjans electrònics
  • El Reglament de serveis de les corporacions locals de 17 de juny de 1955
  • El Reial decret legislatiu 2/2004, pel qual s'aprova el text refós de la Llei reguladora de les hisendes locals
  • La Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les bases del règim local
  • La Llei 20/2006, de 15 de desembre, municipal i de règim local de les Illes Balears
  • El Reial decret llei 8/2020, de 17 de març, de mesures urgents extraordinàries per fer front a l'impacte econòmic i social del COVID-19
  • Les Bases d'execució del Pressupost Municipal de l'any en curs.

1. Objecte i finalitat

L'objecte i la finalitat d'aquestes bases i convocatòria és regular la concessió d'una línia d'ajudes dirigides a persones físiques i jurídiques especialment dedicades al sector turístic, restauració, comerç, activitats culturals, oci infantil, transport i d'altres, que reuneixin les condicions exigides en l'apartat 4 i 5 de les bases, per tal de reduir l'impacte dels danys econòmics derivats de la crisi sanitària provocada per la COVID 19.

Amb aquesta subvenció es persegueix compensar en la mesura del possible els danys econòmics a aquests agents, així com ajudar al fet que aquests puguin mantenir la seva activitat, consolidar el seu projecte al municipi i reactivar com més aviat millor l'activitat econòmica de Llucmajor.

En definitiva, es pretén fomentar el desenvolupament econòmic local del municipi de Llucmajor, d'acord amb les competències atribuïdes a l'article 29.2.t) de la Llei 20/2006, de 15 de desembre, municipal i de règim local de les Illes Balears.

2. Òrgan competent per a la resolució de subvencions

La Batlia és l'òrgan competent per a la concessió d'ajudes.

3. Dotació econòmica i crèdit pressupostari

El crèdit pressupostari destinat a atendre aquestes subvencions és d'1.844.611,42 euros, amb càrrec a l'aplicació pressupostària 020000-430-47901.

 

4. Requisits generals per a ser beneficiari

1. Línia 1: Persones, sigui quina sigui la seva forma jurídica, que no haguin sol·licitat la subvenció o no haguin estat admesos per complir la totalitat dels requisits i aportar la documentació requerida en la convocatòria per la concessió d'ajudes extraordinàries al sector econòmic del municipi de Llucmajor per minimitzar l'impacte econòmic de la crisi sanitària de la COVID-19.

Es poden beneficiar d'aquestes ajudes les persones, sigui quina sigui la seva forma jurídica, que compleixin els requisits següents:

a. Formar part d'algun dels grups següents:

1. Grup 1. Empreses amb personalitat jurídica, hagin pogut exercir o no la seva activitat durant el 2020.

2. Grup 2. Persones físiques que s'hagin mantingut d'alta en el règim de treballadors autònoms, règim especial per compte propi de la Seguretat Social que correspongui o mutualitat de col·legi professional almenys 120 dies l'any 2019 i 60 dies entre l'1 de gener de 2020 i el 31 de desembre de 2020. Aquests dies poden haver estat o no consecutius.

3. Grup 3. Persones físiques que s'hagin mantingut d'alta en el règim de treballadors autònoms, règim especial per compte propi de la Seguretat Social que correspongui o mutualitat de col·legi professional almenys 120 dies l'any 2018 i 120 dies l'any 2019, hagin estat o no consecutius, i que no han pogut exercir la seva activitat l'any 2020 a causa de les conseqüències derivades de la crisi sanitària provocada per la COVID-19.

4. Grup 4. Persones físiques que obtinguin ingressos derivats de l'arrendament de béns immobles com a lloguer de curta estada o lloguer vacacional.

b. El volum d'ingressos obtinguts en el desenvolupament de la seva activitat empresarial durant l'any 2020 ha estat almenys un 40 % inferior amb relació al volum d'ingressos obtingut a l'any 2019. En cap cas la reducció del volum d'ingressos podrà ser inferior a l'import de la subvenció a percebre.

c. No estar sotmès a cap de les prohibicions per ser beneficiari de les ajudes que estableix l'article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, Llei general de subvencions.

d. Estar al corrent de les obligacions tributàries amb l'Estat i amb la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, com també de les obligacions amb la Seguretat Social i de les obligacions tributàries amb aquest Ajuntament. Aquest requisit s'ha de complir des del moment de la presentació de la sol·licitud fins al moment del pagament. Les obligacions tributàries amb l'Ajuntament de Llucmajor es comprovaran d'ofici.

e. No haver sol·licitat o no haver estat admès com a beneficiari per haver presentat la sol·licitud amb totalitat de requisits i la documentació requerida en la resolució de l'instructor publicada en data de 13 d'octubre de 2021, resolució de l'instructor publicada en data de 3 de novembre de 2021, en la proposta de resolució provisional, proposta de resolució definitiva o resolució de concessió, de la convocatòria per la concessió d'ajudes extraordinàries al sector econòmic del municipi de Llucmajor per minimitzar l'impacte econòmic de la crisi sanitària de la COVID-19 publicada al BOIB, núm. 67, el 22 de maig de 2021 i BOIB, núm. 84, de 25 de juny de 2021.

En cas de sol·licitar la subvenció en un determinat grup dels que s'estableixen en el paràgraf a) i no es compleixin els requisits per formar-ne part, l'òrgan instructor podrà reclassificar-ho en un altre grup sempre que, en la documentació presentada, quedi demostrat el compliment dels requisits per formar part d'un altre grup. I en el cas de sol·licitar la subvenció per una determinada línia i no es compleixin els requisits per formar-ne part, l'òrgan instructor podrà reclassificar-ho en una altra línia sempre que, en la documentació presentada, quedi demostrat el compliment dels requisits per formar part de l'altre línia.

En el cas d'aquelles persones que formin part de comunitats de béns, societats civils, unions temporals d'empreses o altres entitats econòmiques sense personalitat jurídica, han de sol·licitar la subvenció en nom de l'entitat com a grup 1, 2 o 3, segons la naturalesa dels seus integrants. Els integrants d'aquestes entitats no podran presentar una sol·licitud a títol propi. De la mateixa manera, tal com es preveu en l'article 11.3 de la Llei general de subvencions, la comunitat de béns o l'agrupació no es podrà dissoldre fins que no transcorri el termini de participació al qual es fa referència en els articles 39 i 65 de l'esmentada llei.

2. Línia 2: Sol·licitants que hagin estat admesos com a beneficiaris per complir la totalitat dels requisits i aportar la documentació requerida, en la resolució de l'instructor publicada en data de 13 d'octubre de 2021, resolució de l'instructor publicada en data de 3 de novembre de 2021, proposta de resolució provisional, proposta de resolució definitiva o resolució de concessió de la convocatòria per la concessió d'ajudes extraordinàries al sector econòmic del municipi de Llucmajor per minimitzar l'impacte econòmic de la crisi sanitària de la COVID-19.

Es poden beneficiar d'aquestes ajudes les persones, sigui quina sigui la seva forma jurídica, que compleixin els requisits següents:

a. Formar part d'algun dels grups següents:

1. Grup 1. Empreses amb personalitat jurídica, hagin pogut exercir o no la seva activitat durant el 2020.

2. Grup 2. Persones físiques que s'hagin mantingut d'alta en el règim de treballadors autònoms, règim especial per compte propi de la Seguretat Social que correspongui o mutualitat de col·legi professional almenys 120 dies l'any 2019 i 60 dies entre l'1 de gener de 2020 i el 31 de desembre de 2020. Aquests dies poden haver estat o no consecutius.

3. Grup 3. Persones físiques que s'hagin mantingut d'alta en el règim de treballadors autònoms, règim especial per compte propi de la Seguretat Social que correspongui o mutualitat de col·legi professional almenys 120 dies l'any 2018 i 120 dies l'any 2019, hagin estat o no consecutius, i que no han pogut exercir la seva activitat l'any 2020 a causa de les conseqüències derivades de la crisi sanitària provocada per la COVID-19.

4. Grup 4. Persones físiques que obtinguin ingressos derivats de l'arrendament de béns immobles com a lloguer de curta estada o lloguer vacacional.

b. El volum d'ingressos obtinguts en el desenvolupament de la seva activitat empresarial durant el període del segon semestre de 2020 ha estat almenys un 40 % inferior amb relació al volum d'ingressos obtingut en el mateix període en 2019. En cap cas la reducció del volum d'ingressos podrà ser inferior a l'import de la subvenció a percebre o percebuda per la convocatòria per la concessió d'ajudes extraordinàries al sector econòmic del municipi de Llucmajor per minimitzar l'impacte econòmic de la crisi sanitària de la COVID-19 i a percebre en aquesta convocatòria.

c. No estar sotmès a cap de les prohibicions per ser beneficiari de les ajudes que estableix l'article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, Llei general de subvencions.

d. Estar al corrent de les obligacions tributàries amb l'Estat i amb la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, com també de les obligacions amb la Seguretat Social i de les obligacions tributàries amb aquest Ajuntament. Aquest requisit s'ha de complir des del moment de la presentació de la sol·licitud fins al moment del pagament. Les obligacions tributàries amb l'Ajuntament de Llucmajor es comprovaran d'ofici.

e. Haver estat admès com a beneficiari per haver presentat la sol·licitud amb totalitat de requisits i la documentació requerida, en la resolució de l'instructor publicada en data de 13 d'octubre de 2021, resolució de l'instructor publicada en data de 3 de novembre de 2021, en la proposta de resolució provisional, proposta de resolució definitiva o resolució de concessió de la convocatòria per la concessió d'ajudes extraordinàries al sector econòmic del municipi de Llucmajor per minimitzar l'impacte econòmic de la crisi sanitària de la COVID-19 publicada al BOIB, núm. 67, el 22 de maig de 2021 i BOIB, núm. 84, de 25 de juny de 2021.

En cas de sol·licitar la subvenció en un determinat grup dels que s'estableixen en el paràgraf a) i no es compleixin els requisits per formar-ne part, l'òrgan instructor podrà reclassificar-ho en un altre grup sempre que, en la documentació presentada, quedi demostrat el compliment dels requisits per formar part d'un altre grup. I en el cas de sol·licitar la subvenció per una determinada línia i no es compleixin els requisits per formar-ne part, l'òrgan instructor podrà reclassificar-ho en una altra línia sempre que, en la documentació presentada, quedi demostrat el compliment dels requisits per formar part de l'altre línia.

En el cas d'aquelles persones que formin part de comunitats de béns, societats civils o altres entitats econòmiques sense personalitat jurídica, han de sol·licitar la subvenció en nom de l'entitat com a grup 2 o 3, segons el cas. Els integrants d'aquestes entitats no podran presentar una sol·licitud a títol propi. De la mateixa manera, tal com es preveu en l'article 11.3 de la Llei general de subvencions, la comunitat de béns o l'agrupació no es podrà dissoldre fins que no transcorri el termini de participació al qual es fa referència en els articles 39 i 65 de l'esmentada llei.

5. Requisits específics per a ser beneficiari

1. Requisits específics línia 1:

Grup 1. En el cas de formar part del grup 1 del paràgraf a) dels requisits generals per a ser beneficiari, es requereix:

a. Tenir almenys un centre de treball en el terme municipal de Llucmajor des d'almenys l'1 de gener del 2019.

b. Que l'entitat sol·licitant no estigui liquidada o en procés de dissolució i liquidació en el moment de presentar la sol·licitud.

En el cas que el sol·licitant sigui una unió temporal d'empreses o una altra entitat econòmica sense personalitat jurídica, tots els integrants hauran de complir els requisits anteriors.

Grup 2. En el cas de formar part del grup 2 del paràgraf a) dels requisits generals per a ser beneficiari, es requereix:

a. Haver tingut el domicili fiscal o un o més centres de treball en el terme municipal de Llucmajor almenys 120 dies l'any 2019 i 60 dies l'any 2020. Aquests dies poden haver estat o no consecutius.

b. Haver estat donat d'alta en el règim de treballadors autònoms, règim especial per compte propi de la Seguretat Social que correspongui o mutualitat de col·legi professional almenys 120 dies l'any 2019 i 60 dies l'any 2020. Aquests dies poden haver estat o no consecutius.

En cas que el sol·licitant sigui una comunitat de béns, una societat civil o una altra entitat econòmica sense personalitat jurídica, tots els integrants hauran de complir els requisits anteriors.

Grup 3. En el cas de formar part del grup 3 del paràgraf a) dels requisits generals per a ser beneficiari, es requereix:

a. Haver tingut el domicili fiscal o un o més centres de treball en el terme municipal de Llucmajor almenys 120 dies l'any 2018 i 120 dies l'any 2019, hagin estat o no consecutius.

b. Haver estat donat d'alta en el règim de treballadors autònoms, règim especial per compte propi de la Seguretat Social que correspongui o mutualitat de col·legi professional almenys 120 dies l'any 2018 i 120 dies l'any 2019, hagin estat o no consecutius.

c. Que no hi hagi pogut exercir la seva activitat l'any 2020 a causa de les conseqüències derivades de la crisi sanitària provocada per la COVID-19.

En cas que el sol·licitant sigui una comunitat de béns, una societat civil o una altra entitat econòmica sense personalitat jurídica, tots els integrants hauran de complir els requisits anteriors.

Grup 4. En el cas de formar part del grup 4 del paràgraf a) dels requisits generals per a ser beneficiari, es requereix:

a. Els béns immobles han d'estar afectes a l'activitat de lloguer de curta estada o lloguer vacacional des d'almenys l'1 de gener de 2019 i la propietat o un altre dret real d'explotació d'aquests ha de correspondre al mateix beneficiari. A més, aquests béns immobles han d'estar ubicats en el terme municipal de Llucmajor.

b. Els béns immobles han d'estar donats d'alta a la taxa de recollida de fems en aquest Ajuntament com a establiment turístic des d'almenys l'1 de gener de 2020.

2. Requisits específics línia 2:

Grup 1. En el cas de formar part del grup 1 del paràgraf a) dels requisits generals per a ser beneficiari, es requereix:

a. Tenir almenys un centre de treball en el terme municipal de Llucmajor des d'almenys l'1 d'abril del 2019.

b. Que l'entitat sol·licitant no estigui liquidada o en procés de dissolució i liquidació en el moment de presentar la sol·licitud.

Grup 2. En el cas de formar part del grup 2 del paràgraf a) dels requisits generals per a ser beneficiari, es requereix:

a. Haver tingut el domicili fiscal i/o un o més centres de treball en el terme municipal de Llucmajor almenys 120 dies l'any 2019 i 60 dies l'any 2020. Aquests dies poden haver estat o no consecutius.

b. Haver estat donat d'alta en el règim de treballadors autònoms, règim especial per compte propi de la Seguretat Social que correspongui o mutualitat de col·legi professional almenys 120 dies l'any 2019 i 60 dies l'any 2020. Aquests dies poden haver estat o no consecutius.

En cas que el sol·licitant sigui una comunitat de béns, una societat civil o una altra entitat econòmica sense personalitat jurídica, tots els integrants hauran de complir els requisits anteriors.

Grup 3. En el cas de formar part del grup 3 del paràgraf a) dels requisits generals per a ser beneficiari, es requereix:

a. Haver tingut el domicili fiscal i/o un o més centres de treball en el terme municipal de Llucmajor almenys 120 dies l'any 2018 i 120 dies l'any 2019, hagin estat o no consecutius.

b. Haver estat donat d'alta en el règim de treballadors autònoms, règim especial per compte propi de la Seguretat Social que correspongui o mutualitat de col·legi professional almenys 120 dies l'any 2018 i 120 dies l'any 2019, hagin estat o no consecutius.

c. Que no hi hagi pogut exercir la seva activitat l'any 2020 a causa de les conseqüències derivades de la crisi sanitària provocada per la COVID-19.

En cas que el sol·licitant sigui una comunitat de béns, una societat civil o una altra entitat econòmica sense personalitat jurídica, tots els integrants hauran de complir els requisits anteriors.

Grup 4. En el cas de formar part del grup 4 del paràgraf a) dels requisits generals per a ser beneficiari, es requereix:

a. Els béns immobles han d'estar afectes a l'activitat de lloguer de curta estada o lloguer vacacional des d'almenys l'1 d'abril de 2019 i la propietat o un altre dret real d'explotació d'aquests ha de correspondre al mateix beneficiari. A més, aquests béns immobles han d'estar ubicats en el terme municipal de Llucmajor.

b. Els béns immobles han d'estar donats d'alta a la taxa de recollida de fems en aquest Ajuntament com a establiment turístic des d'almenys l'1 de gener de 2020.

6. Exclusions

Queden exclosos com a beneficiaris:

a. Les entitats de sector públic, així com les associacions, fundacions i entitats sense ànim de lucre.

b. Les comunitats de propietaris en règim de propietat horitzontal.

c. Les congregacions i institucions religioses.

d. Els autònoms socis de les entitats que han sol·licitat l'ajuda com a entitat amb personalitat jurídica pròpia, sempre que la sol·licitin per la seva activitat en aquesta entitat.

e. Els integrants que formin part de comunitats de béns, societats civils, unions temporals d'empreses o altres entitats econòmiques sense personalitat jurídica que han sol·licitat la subvenció en nom de l'entitat com a grup 1, 2 o 3, segons la naturalesa dels seus integrants, que presentin una sol·licitud a títol propi.

7. Obligacions dels beneficiaris

a. Mantenir la seva activitat empresarial almenys durant l'any 2021.

b. Prestar col·laboració i facilitar totes les evidències que siguin requerides en l'exercici de les funcions de control que corresponguin a l'Ajuntament de Llucmajor.

c. Els beneficiaris d'aquests ajuts, amb la presentació de la sol·licitud de l'ajut, autoritzen expressament a l'Ajuntament a sol·licitar i/o facilitar informació a altres administracions a fi de realitzar les tasques de comprovació i control d'aquesta en qualsevol de les seves fases.

d. Sotmetre's a les actuacions de comprovació i control financer previstes per la vigent normativa en matèria de subvencions.

L'incompliment d'aquestes obligacions podrà donar lloc al reintegrament de l'ajuda concedida d'acord amb els articles 36 i següents de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, Llei general de subvencions. No obstant això, no hi haurà obligació de reintegrament en cas d'incompliment de l'obligació del paràgraf a) per causa de força major admesa en dret i no imputable al titular del negoci, com pugui ser la declaració d'un nou estat d'alarma o una nova suspensió temporal obligatòria de l'activitat.

8. Quanties de les ajudes

1. Quanties per a la línia 1.

L'import de la subvenció per a cada un dels grups beneficiaris serà el següent:

a. En el cas de formar part del grup 1 i grup 2 del paràgraf a) dels requisits generals per a ser beneficiari, l'import variarà en funció del nombre mitjà de treballadors que tenia el sol·licitant a l'any 2019:

Nombre de treballadors

Import màxim de la subvenció

Fins a 1

3.000 euros

Entre 2 i 9 (ambdós inclosos)

5.000 euros

Entre 10 i 15 (ambdós inclosos)

7.000 euros

Més de 16

8.000 euros

 

b. En el cas de formar part del grup 3 del paràgraf a) dels requisits generals per a ser beneficiari, l'import serà de 3.000 euros per sol·licitant.

c. En el cas de formar part del grup 4 del paràgraf a) dels requisits generals per a ser beneficiari, l'import màxim serà de 3.000 per sol·licitant. En cas de copropietat o titularitat compartida del bé o béns immobles al·legats l'import es reduirà proporcionalment al percentatge de participació en la propietat.

2. Quanties per a la línia 2.

L'import de la subvenció per a cada un dels grups beneficiaris serà el següent:

a. En el cas de formar part del grup 1 i grup 2 del paràgraf a) dels requisits generals per a ser beneficiari, l'import variarà en funció del nombre mitjà de treballadors que tenia el sol·licitant en el període del segon semestre de 2019:

Nombre de treballadors

Import màxim de la subvenció

Fins a 1

1.500 euros

Entre 2 i 9 (ambdós inclosos)

2.500 euros

Entre 10 i 15 (ambdós inclosos)

3.500 euros

Més de 16

4.000 euros

 

b. En el cas de formar part del grup 3 del paràgraf a) dels requisits generals per a ser beneficiari, l'import serà de 1.500,00 euros per sol·licitant.

c. En el cas de formar part del grup 4 del paràgraf a) dels requisits generals per a ser beneficiari, l'import màxim serà de 1.500 euros per sol·licitant. En cas de copropietat o titularitat compartida del bé o béns immobles al·legats l'import es reduirà proporcionalment al percentatge de participació en la propietat.

9. Compatibilitat amb altres subvencions

Com a regla general, aquestes ajudes seran compatibles amb qualsevol altra subvenció, ajut, ingrés o recurs procedent d'altres administracions o ens, públics o privats, regionals, nacionals, de la Unió Europea o d'organismes internacionals, sense perjudici del que al respecte pogués establir la normativa reguladora de les subvencions concurrents.

No obstant l'anterior, els admesos com a beneficiaris per haver presentat tota la documentació i complir els requisits en la resolució de l'instructor publicada en data de 13 d'octubre de 2021, resolució de l'instructor publicada en data de 3 de novembre de 2021, en la proposta de resolució provisional, proposta de resolució definitiva o resolució de concessió de la convocatòria per la concessió d'ajudes extraordinàries al sector econòmic del municipi de Llucmajor per minimitzar l'impacte econòmic de la crisi sanitària de la COVID-19, només podran sol·licitar la línia 2.

10. Presentació de la sol·licitud

Les bases es publicaran al BOIB i a la pàgina web d'aquesta corporació.

1. Les sol·licituds s'han de presentar a la seu electrònica de l'Ajuntament de LLucmajor en el termini de 10 dies naturals comptador des de l'endemà de la publicació d'aquestes bases i convocatòria al BOIB. Així mateix, també es poden presentar en els llocs i les formes establerts en l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

Només s'admetrà una sol·licitud per sol·licitant, independentment del nombre d'activitats econòmiques que desenvolupi o en què estigui donat d'alta. Els annexos estaran disponibles en la pàgina web municipal (www.llucmajor.org).

En el cas de comunitats de béns, societats civils o altres entitats econòmiques sense personalitat jurídica, la documentació haurà de ser signada per tots els seus integrants.

2. Documentació específica per la Línia 1.

S'ha de presentar la documentació següent:

a. Sol·licitud de l'ajuda signada per la persona interessada o pel representant legal de la persona jurídica sol·licitant (annex I).

b. Fotocòpia del DNI, NIE o passaport de la persona o persones interessades o del representant legal de la persona jurídica sol·licitant.

c. En el cas que la sol·licitud la faci un representant, haurà de presentar una autorització de representació (annex II). Aquesta autorització s'ha d'acompanyar amb la fotocòpia del DNI, NIE o passaport del representant.

d. Certificats d'estar al corrent en el compliment de les obligacions tributaries de l'Agència Estatal d'Administració Tributària, de l'Agència Tributària de les Illes Baleares, i amb la Seguretat Social. En cas que el sol·licitant sigui una comunitat de béns, una societat civil o una altra entitat econòmica sense personalitat jurídica, haurà presentar els certificats en nom d'aquestes entitats i en nom de tots el socis integrants.

e. Sol·licitud d'alta de la titularitat del compte bancari (annex VIII).

f. Documentació específica per al grup 1. En el cas de formar part del grup 1 del paràgraf a) dels requisits generals per a ser beneficiari haurà també de presentar:

- Document admès en dret que acrediti la representació de la persona jurídica sol·licitant per part de la persona física signant.

- Autorització de representació (annex II).

- Escriptura de constitució i estatuts de la persona jurídica actualitzats i inscrits en el registre competent.

- Certificat de situació en el cens d'activitats econòmiques de l'Agència Estatal de l'Administració Tributària (AEAT).

- Còpia del document que acrediti el dret personal o real del qual disposa el sol·licitant respecte al centre de treball ubicat al municipi de Llucmajor: contracte de lloguer, escriptura de compravenda inscrita en el corresponent registre, llicència de taxi, etc.

- Relació d'ingressos obtinguts durant l'any 2019 i l'any 2020 i declaració responsable amb relació al compliment dels requisits per a ser beneficiari i al compromís de compliment de les obligacions dels beneficiaris establertes en les presents bases (annex III).

- Documentació admesa en dret que acrediti que el volum d'ingressos obtinguts en el desenvolupament de l'activitat de l'entitat sol·licitant durant l'any 2020 ha estat almenys un 40 % inferior amb relació al volum d'ingressos obtingut a l'any 2019 (extracte del compte de pèrdues i guanys de tots dos períodes, llibre de registre de factures expedides, etc.).

- En cas de tenir treballadors contractats, informe de la plantilla mitjana de treballadors en alta de la Seguretat Social a l'any 2019.

g. Documentació específica per al grup 2. En el cas de formar part del grup 2 del paràgraf a) dels requisits generals per a ser beneficiari també haurà de presentar:

- Certificat de situació en el cens d'activitats econòmiques de l'Agència Estatal de l'Administració Tributària (AEAT).

- En cas de tenir un centre de treball, còpia del document que acrediti el dret personal o real sobre aquest: contracte de lloguer, nota simple del registre de la propietat o escriptura de compravenda inscrita en el corresponent registre, i/o llicència de taxi, etc.

- Informe de vida laboral recent. En cas que el sol·licitant sigui una comunitat de béns, una societat civil o una altra entitat econòmica sense personalitat jurídica, s'haurà de presentar un informe de vida laboral recent de cada integrant.

- Relació d'ingressos obtinguts durant l'any 2019 i l'any 2020, i declaració responsable amb relació al compliment dels requisits per a ser beneficiari i al compromís de compliment de les obligacions dels beneficiaris establertes en les presents bases (annex IV).

- Documentació admesa en dret que acrediti que el volum d'ingressos obtingut en el desenvolupament de la seva activitat durant l'any 2020 ha estat almenys un 40 % inferior amb relació al volum d'ingressos obtinguts a l'any 2019 (extracte del compte de pèrdues i guanys de tots dos períodes, llibre de registre de factures expedides, etc.). Quan el sol·licitant tributi mitjançant estimació objectiva (mòduls) i estigui obligat a presentar declaracions d'IVA, haurà de presentar models trimestrals i anual d'IVA dels anys 2019 i 2020 (models 390 i 303) i models trimestrals i anual d'IRPF dels anys 2019 i 2020 (131 i 100), tret que no estigui obligat a presentar algun dels anteriors. I quan el sol·licitant tributi mitjançant estimació objectiva (mòduls) i no estigui obligat a presentar declaracions d'IVA, haurà d'aportar extracte bancari de les operacions i moviments dels anys 2019 i 2020, models trimestrals i anual d'IRPF dels anys 2019 i 2020 (131 i 100), així com un llistat dels cinc principals proveïdors i model 347 de l'any 2019 i 2020 dels proveïdors esmentats.

- En cas de tenir treballadors contractats, informe de la plantilla mitjana de treballadors en alta de la Seguretat Social de l'any 2019.

- En cas que el sol·licitant sigui una comunitat de béns, una societat civil o una altra entitat econòmica sense personalitat jurídica, contracte privat o escriptura pública de la seva constitució.

h. Documentació específica per al grup 3. En el cas de formar part del grup 3 del paràgraf a) dels requisits generals per a ser beneficiari també haurà de presentar:

- Certificat de situació en el cens d'activitats econòmiques de l'Agència Estatal de l'Administració Tributària.

- En cas de tenir centre de treball, còpia del document que acrediti el dret personal o real sobre aquest: contracte de lloguer, nota simple del registre de la propietat o escriptura de compravenda inscrita en el corresponent registre, llicència de taxi, etc.

- Informe de vida laboral recent. En cas que el sol·licitant sigui una comunitat de béns, una societat civil o una altra entitat econòmica sense personalitat jurídica, s'haurà de presentar un informe de vida laboral recent de cada integrant.

- Relació d'ingressos obtinguts durant l'any 2019 i l'any 2020 i declaració responsable amb relació al compliment dels requisits per a ser beneficiari i al compromís de compliment de les obligacions dels beneficiaris establertes en les presents bases (annex V).

- Documentació admesa en dret que acrediti que el volum d'ingressos obtingut en el desenvolupament de la seva activitat durant l'any 2020 ha estat almenys un 40 % inferior amb relació al volum d'ingressos obtinguts l'any 2019 (extracte del compte de pèrdues i guanys de tots dos períodes, llibre de registre de factures expedides, etc.). Quan el sol·licitant tributi mitjançant estimació objectiva (mòduls) i estigui obligat a presentar declaracions d'IVA, haurà de presentar models trimestrals i anual d'IVA dels anys 2019 i 2020 (models 390 i 303) i models trimestrals i anual d'IRPF dels anys 2019 i 2020 (131 i 100), tret que no estigui obligat a presentar algun dels anteriors. I quan el sol·licitant tributi mitjançant estimació objectiva (mòduls) i no estigui obligat a presentar declaracions d'IVA, haurà d'aportar extracte bancari de les operacions i moviments dels anys 2019 i 2020, models trimestrals i anual d'IRPF dels anys 2019 i 2020 (131 i 100), així com un llistat dels cinc principals proveïdors i model 347 de l'any 2019 i 2020 dels proveïdors esmentats.

- En cas que el sol·licitant sigui una comunitat de béns, una societat civil o una altra entitat econòmica sense personalitat jurídica, contracte privat o escriptura pública de la seva constitució.

i. Documentació específica per al grup 4. En el cas de formar part del grup 4 del paràgraf a) dels requisits generals per a ser beneficiari també haurà de presentar:

- Nota simple del registre de la propietat o còpia de l'escriptura de propietat del bé immoble afecte a l'activitat de lloguer de curta estada o lloguer vacacional inscrita en el corresponent registre.

- Còpia de la llicència per desenvolupar activitat d'estades turístiques a l'habitatge al·legat.

- Rebut del pagament de la taxa de recollida de fems de l'any 2020 de l'activitat comercial d'allotjament de l'habitatge al·legat.

- Declaració responsable signada per la persona sol·licitant amb relació a l'acompliment dels requisits per a ser beneficiari i al compromís de compliment de les obligacions dels beneficiaris establertes en les presents bases (annex VI).

- Declaració anual de l'IRPF dels anys 2019 i 2020 i, si actua juntament amb una plataforma digital, certificat de la plataforma digital o proveïdor dels ingressos dels anys 2019 i 2020.

- Relació d'ingressos obtinguts per l'arrendament dels béns immobles com a lloguer de curta estada o lloguer vacacional durant l'any 2019 i l'any 2020 (annex VII).

2. Documentació específica per la Línia 2.

S'ha de presentar la documentació següent:

a. Sol·licitud de l'ajuda signada per la persona interessada o pel representant legal de la persona jurídica sol·licitant (annex I).

b. En el cas que la sol·licitud la faci un representant, haurà de presentar una autorització de representació (annex II). Aquesta autorització s'ha d'acompanyar amb la fotocòpia del DNI, NIE o passaport del representant.

c. Declaració responsable (annex IX).

b. Certificats d'estar al corrent en el compliment de les obligacions tributaries de l'Agència Estatal d'Administració Tributària, de l'Agència Tributària de les Illes Balears, i amb la Seguretat Social. En cas que el sol·licitant sigui una comunitat de béns, una societat civil o una altra entitat econòmica sense personalitat jurídica, haurà presentar els certificats en nom d'aquestes entitats i en nom de tots el socis integrants.

11. Regim de concurrència i criteri de valoració

El procediment de concessió es tramita en règim de concurrència competitiva, segons el que estableix l'article 22.1 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.

El criteri de valoració de les sol·licituds serà l'ordre d'entrada al registre electrònic de l'Ajuntament de Llucmajor, sempre que estigui correctament presentat i s'aportin els documents preceptius, fins a esgotar-se el crèdit.

En el supòsit que es faci un requeriment a la persona interessada perquè esmeni els defectes de la seva sol·licitud o documentació o incorpori els documents que hi manquin, el nombre de registre d'entrada que es tindrà en compte per a la tramitació de la seva sol·licitud d'ajuda serà el del moment en què es presenta la documentació correcta i completa.

12. Procediment de concessió

Els successius anuncis, així com totes les notificacions i incidències produïdes durant el procediment de concessió, es publicaran a la pàgina web municipal (www.llucmajor.org).

El procediment es desenvoluparà de la manera següent:

a. Finalitzat el termini de presentació de sol·licituds, l'òrgan instructor, l'àrea d'Hisenda, comprovarà per ordre cronològic de presentació les sol·licituds rebudes.

b. Revisades les sol·licituds i la documentació complementària, es publicaran a l'efecte de notificació a la pàgina web municipal les llistes següents:

- Relació de sol·licitants proposats com a beneficiaris per haver presentat la seva sol·licitud amb la totalitat de requisits i la documentació requerida en la convocatòria.

- Relació de sol·licitants que, tot i complir amb els requisits establerts en la convocatòria, no han aportat la totalitat de la documentació requerida en la convocatòria, indicant al seu torn les deficiències trobades en la documentació presentada. En aquest cas, a l'empara del que estableix l'article 68 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, s'efectuarà un únic requeriment d'aportació de documentació perquè en el termini de 10 dies aportin la documentació, amb l'advertència que, en cas de no atendre el que s'ha requerit, es considerarà que ha desistit de la sol·licitud, amb la resolució prèvia.

- Relació de sol·licitants que no compleixen els requisits establerts en la convocatòria. En aquests casos, es procedirà a inadmetre a tràmit la sol·licitud.

c. Transcorregut el termini de 10 dies per esmenar les sol·licituds, l'òrgan instructor revisarà la documentació presentada i, vists l'expedient i l'informe de la comissió avaluadora, formularà la proposta de resolució, que es notificarà als interessats mitjançant la publicació en la pàgina web municipal.

d. Un cop aprovada la proposta de resolució per l'òrgan instructor, l'òrgan competent ha de resoldre el procediment, i la resolució correspondrà a la Batlia. L'acord de concessió de subvencions serà objecte de publicació en la pàgina web municipal.

El termini màxim per resoldre i notificar l'acord serà de sis mesos a comptar de l'endemà de la finalització del termini de presentació de les sol·licituds. Les sol·licituds sobre les quals no hagi recaigut resolució expressa en el termini establert per a resoldre i publicar s'entendran desestimades, sense perjudici que subsisteixi l'obligació de l'Administració de resoldre expressament. La resolució posarà fi a la via administrativa. Es podrà interposar contra ella recurs potestatiu de reposició en el termini d'un mes, davant el mateix òrgan que hagi dictat la resolució, o bé es podrà recórrer directament davant l'ordre jurisdiccional contenciós administratiu en la forma i els terminis previstos en la llei reguladora d'aquesta jurisdicció.

 

13.- La comissió avaluadora

La comissió avaluadora estarà composta, com a mínim, pels membres següents:

1.- President/a: el regidor o regidora de l'àrea.

2.- Secretari/ària: un o una representant de l'àrea de Secretaria.

3.- Vocals: un o una representant de l'àrea d'Intervenció i un o una representant de l'àrea de Secretaria.

14. Règim de pagament

L'import de l'ajut concedit es lliurarà d'una sola vegada després de la publicació de la resolució de concessió. El pagament s'efectuarà mitjançant transferència al compte bancari designat pel beneficiari en el model de sol·licitud d'alta de la titularitat del compte bancari (annex VIII).

Aquest ajut es concedeix en atenció a la concurrència dels requisits requerits en les presents bases, els punts hauran estat acreditats pels mitjans documentals exigits en aquestes, sense perjudici dels controls posteriors que es puguin establir per verificar la seva existència i la seva veracitat.

15. Control financer

Els beneficiaris de la present subvenció seran sotmesos, amb posterioritat a la concessió, a un control financer en els termes que s'estableixen en el títol III de la Llei 38/2003 amb la finalitat de verificar:

a. L'obtenció adequada i correcta de la subvenció per part del beneficiari.

b. El compliment, per part de beneficiaris i entitats col·laboradores, de les obligacions en la gestió i l'aplicació de la subvenció.

c. La justificació adequada i correcta de la subvenció per part dels beneficiaris i les entitats col·laboradores.

d. La realitat i la regularitat de les operacions que, d'acord amb la justificació presentada per beneficiaris i entitats col·laboradores, han estat finançades amb la subvenció.

e. El finançament adequat i correcte de les activitats subvencionades, en els termes que s'estableixen en l'apartat 3 de l'article 19 de la Llei 38/2003.

f. L'existència de fets, circumstàncies o situacions no declarats a l'Administració per beneficiaris i entitats col·laboradores i que puguin afectar el finançament de les activitats subvencionades, l'obtenció, la utilització, el gaudi o la justificació adequats i correctes de la subvenció, així com la realitat i la regularitat de les operacions que s'hi financen.

Les actuacions de control financer finalitzaran amb un informe, el qual es notificarà als beneficiaris que hagin estat objecte de control. Al seu torn, es remetrà una còpia de l'informe a l'òrgan gestor que va concedir la subvenció assenyalant si s'escau la necessitat d'iniciar expedients de reintegrament i sancionador.

16. Publicació. Publicitat i transparència

A l'efecte d'acomplir les obligacions de publicitat i transparència que estableix la Llei 19/2013, de 9 de desembre, de transparència, accés a la informació pública i bon govern, les bases i la convocatòria es publicaran al Butlletí Oficial de les llles Balears (d'ara endavant BOIB), a la pàgina web de l'Ajuntament de Llucmajor (www.llucmajor.org) i a la Base de Dades Nacional de Subvencions (BDNS).

També seran objecte de publicació a la pàgina web de l'Ajuntament de Llucmajor (www.llucmajor.org) i a la BDNS les subvencions i ajudes concedides.

 

Llucmajor, 11 de novembre de 2021

El batle Éric Jareño Cifuentes

 

ANNEX I. SOL·LICITUD

BASES I CONVOCATÒRIA PER A LA CONCESSIÓ D'AJUDES AL TEIXIT EMPRESARIAL PER IMPULSAR LA REACTIVACIÓ DEL MUNICIPI DE LLUCMAJOR.

DADES DEL SOL·LICITANT

 

 

Nom i llinatges

 

NIF

PERSONA FÍSICA

 

 

 

 

 

 

 

Raó social

 

CIF

ENTITAT

 

 

 

 

 

 

 

Adreça

 

Població

ADREÇA

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Municipi

 

Província

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

País

 

Codi postal

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Correu electrònic

 

Telèfon

ALTRES DADES

 

 

 

 

DADES DEL REPRESENTANT DEL SOL·LICITANT

 

 

Nom i llinatges

 

NIF

DADES PERSONALS

 

 

 

 

 

 

 

Adreça

 

Població

ADREÇA

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Municipi

 

Província

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

País

 

Codi postal

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Correu electrònic

 

Telèfon

ALTRES DADES

 

 

 

 

En cas que la sol·licitud la presenti un representant s'haurà d'adjuntar autorització de representació (Annex II).

VOLEU REBRE INFORMACIÓ D'ALTRES AJUDES I DE NOVETATS RELLEVANTS PER A LES EMPRESES?

ACCEPT I SOL·LICIT expressament la recepció de comunicacions por correu electrònic per part del responsable de tractament de l'Ajuntament de Llucmajor, amb CIF P0703100H i domicili social a la plaça d'Espanya, 12, 07620 Llucmajor, Illes Balears.

​​​​​​​GRUP DEL SOL·LICITANT

GRUP 1. Empresa o microempresa amb personalitat jurídica.

GRUP 2. Autònom, règim especial per compte propi de la Seguretat Social que correspongui o mutualitat del col·legi professional amb activitat durant l'any 2020.

GRUP 3. Autònom, règim especial per compte propi de la Seguretat Social que correspongui o mutualitat del col·legi professional sense activitat durant l'any 2020.

GRUP 4. Persona física que obté ingressos derivats del lloguer de béns immobles com a lloguer de curta estada o lloguer vacacional.

DECLARACIÓ RESPONSABLE

La persona sotasignada, actuant en nom seu o en nom de l'entitat sol·licitant, i sota la seva responsabilitat

DECLARA

Que les dades declarades en aquest document i en tots els presentats per sol·licitar aquesta subvenció són certes i entén les responsabilitats en les quals es pot incórrer en cas de falsedat.

Que la persona sol·licitant, física o jurídica, no està sotmesa a cap de les prohibicions per ser beneficiària d'ajudes que estableix l'article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.

Que la persona sol·licitant, física o jurídica, està al corrent de les obligacions tributàries amb l'Estat i amb la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, com també de les obligacions amb la Seguretat Social i de les obligacions tributàries amb aquest Ajuntament. Com a prova d'aquesta circumstància, autoritz a l'Ajuntament de Llucmajor perquè pugui recaptar dades de l'Agència Estatal d'Administració Tributària, de l'Agència Tributària de les Illes Balears, de la Tresoreria General de la Seguretat Social i d'aquest Ajuntament d'estar al corrent en el compliment de les obligacions tributàries.

DOCUMENTACIÓ QUE S'ADJUNTA

La documentació adjunta ha de presentar-se en el mateix ordre que s'indica a continuació:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

SOL·LICITA

La concessió d'una ajuda extraordinària per a la seva activitat professional o per a la de l'entitat que representa.

Llucmajor, d de 2021

Signatura de la persona sol·licitant o representant legal de l'entitat sol·licitant

 

 

PROTECCIÓ DE DADES

D'acord amb la normativa vigent s'informa que les dades facilitades tenen la finalitat única de gestió i tramitació de l'expedient de subvenció (art. 6.1.a, c, RGPD/2016/679), i que no es traspassaran a terceres persones o altres entitats.

Podeu exercitar, si ho desitjau, els drets d'accés, rectificació i supressió de dades, així com sol·licitar que es limiti el tractament de les vostres dades personals, oposar-s'hi, sol·licitar si escau la portabilitat de les vostres dades, així com no ser objecte d'una decisió individual basada únicament en el tractament automatitzat, inclosa l'elaboració de perfils. Segons la Llei 39/2015, el RGPD (UE) i la Llei orgànica 3/2018, podeu exercir els vostres drets per registre electrònic o registre presencial, en tots dos casos fent constar l'assumpte o referència 'Exercici de drets de protecció de dades', i dirigint-se al responsable d'aquest fitxer: AJUNTAMENT DE LLUCMAJOR – Plaça d'Espanya, 12 – 07620 Llucmajor.

 

ANNEX II. AUTORITZACIÓ DE REPRESENTACIÓ DADES DEL SOL·LICITANT

 

 

Nom i llinatges

 

NIF

PERSONA FÍSICA

 

 

 

 

 

 

 

Raó social

 

CIF

ENTITAT

 

 

 

 

 

 

 

Adreça

 

Població

ADREÇA

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Municipi

 

Província

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

País

 

Codi postal

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Correu electrònic

 

Telèfon

ALTRES DADES

 

 

 

 

DADES DEL REPRESENTANT DEL SOL·LICITANT

 

 

Nom i llinatges

 

NIF

DADES PERSONALS

 

 

 

 

 

 

 

Adreça

 

Població

ADREÇA

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Municipi

 

Província

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

País

 

Codi postal

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Correu electrònic

 

Telèfon

ALTRES DADES

 

 

 

 

AUTORITZ:

Realitzar en nom meu o en nom de l'entitat sol·licitant a la qual represent, davant l'Ajuntament de Llucmajor, totes les gestions necessàries per a la tramitació de les ajudes extraordinàries al teixit empresarial per impulsar la reactivació del municipi de Llucmajor.

Llucmajor,     d                              de 2021

Signatura del representat Signatura del representant

 

ANNEX III. ​​​​​​​RELACIÓ D'INGRESSOS I DECLARACIÓ RESPONSABLE

Aquest model únicament ha de ser presentat pels sol·licitants del Grup 1 de la línia 1: empreses amb personalitat jurídica.

En la següent taula han de detallar-se els ingressos totals obtinguts en euros (IVA no inclòs) en el desenvolupament de l'activitat de l'entitat sol·licitant durant l'any 2019 i 2020:

Ingressos 2019

Ingressos 2020

 

 

La persona sotasignada, actuant en nom de l'entitat que representa i sota la seva responsabilitat

DECLARA

Que el volum d'ingressos obtinguts en el desenvolupament de l'activitat econòmica de l'entitat sol·licitant durant l'any 2020 ha estat almenys un 40 % inferior al volum d'ingressos obtinguts durant l'any 2019.

Que l'import de la subvenció a percebre no és superior a la reducció del volum d'ingressos obtinguts en el desenvolupament de l'activitat econòmica de l'entitat sol·licitant durant l'any 2020 respecte a l'any 2019.

Que l'entitat sol·licitant disposa almenys d'un centre de treball en el terme municipal de Llucmajor com a mínim des de l'1 de gener de 2019.

Que l'entitat sol·licitant no està liquidada o en procés de dissolució i liquidació en el moment de presentar la sol·licitud.

Que es compromet a mantenir la seva activitat econòmica almenys en 2021 en cas de resultar beneficiària de la subvenció.

Que es compromet a prestar col·laboració i facilitar les evidències que siguin requerides en l'exercici de les funcions de control que corresponguin a l'Ajuntament de Llucmajor.

Que autoritza expressament l'Ajuntament a sol·licitar i/o facilitar informació a altres administracions a fi de realitzar les labors de comprovació i control d'aquesta en qualsevol de les seves fases.

Que se sotmet a les actuacions de comprovació i control financer previstes per la vigent normativa en matèria de subvencions.

Llucmajor,        d                de 2021

Signatura del representant legal de l'entitat sol·licitant.

 

ANNEX IV. RELACIÓ D'INGRESSOS I DECLARACIÓ RESPONSABLE

Aquest model únicament ha de ser emplenat pels sol·licitants del Grup 2 de la línia 1: persones físiques que s'hagin mantingut d'alta en el règim de treballadors autònoms, règim especial per compte propi de la Seguretat Social que correspongui o mutualitat de col·legi professional almenys 120 dies en 2019 i 60 dies en 2020. Aquests dies poden haver estat o no consecutius.

En la següent taula han de detallar-se els ingressos totals obtinguts en euros (IVA no inclòs) en el desenvolupament de la seva activitat o activitats econòmiques en 2019 i 2020:

2019

2020

 

 

La persona sotasignada, actuant en nom seu i sota la seva responsabilitat

DECLARA

Que el volum d'ingressos obtinguts en el desenvolupament de la seva activitat econòmica durant l'any 2020 ha estat almenys un 40 % inferior al volum d'ingressos obtingut durant l'any 2019.

Que l'import de la subvenció a percebre no és superior a la reducció del volum d'ingressos obtinguts en el desenvolupament de l'activitat econòmica de l'entitat sol·licitant durant l'any 2020 respecte a l'any 2019.

Que ha tingut el domicili fiscal i/o un o més centres de treball en el terme municipal de Llucmajor almenys 120 dies en 2019 i 60 dies en 2020. Aquests dies poden haver estat o no consecutius.

Que ha estat donat d'alta en el règim de treballadors autònoms, règim especial per compte propi de la Seguretat Social que correspongui o mutualitat de col·legi professional almenys 120 dies en 2019 i 60 dies en 2020. Aquests dies poden haver estat o no consecutius.

Que es compromet a mantenir la seva activitat econòmica almenys en 2021 en cas de resultar beneficiària de la subvenció.

Que es compromet a prestar col·laboració i facilitar les evidències que siguin requerides en l'exercici de les funcions de control que corresponguin a l'Ajuntament de Llucmajor.

Que autoritza expressament l'Ajuntament a sol·licitar i/o facilitar informació a altres administracions a fi de realitzar les labors de comprovació i control d'aquesta en qualsevol de les seves fases.

Que se sotmet a les actuacions de comprovació i control financer previstes per la vigent normativa en matèria de subvencions.

Llucmajor,    d                             de 2021

Signatura del sol·licitant

 

ANNEX V. RELACIÓ D'INGRESSOS I DECLARACIÓ RESPONSABLE

Aquest model únicament ha de ser presentat pels sol·licitants del Grup 3 de la línia 1: persones físiques que s'hagin mantingut d'alta en el règim de treballadors autònoms, règim especial per compte propi de la Seguretat Social que correspongui o mutualitat del col·legi professional almenys 120 dies en 2018 i 120 dies en 2019, hagin estat o no consecutius; i que no haguin pogut exercir la seva activitat en 2020 a causa de les conseqüències derivades de la crisi sanitària provocada per la COVID-19.

En la següent taula han de detallar-se els ingressos totals obtinguts en euros (IVA no inclòs) en el desenvolupament de la seva activitat o activitats econòmiques durant l'any 2019 i 2020:

2019

2020

 

 

La persona sotasignada, actuant en nom seu i sota la seva responsabilitat

DECLARA

Que el volum d'ingressos obtinguts en el desenvolupament de la seva activitat econòmica durant l'any 2020 ha estat almenys un 40 % inferior al volum d'ingressos obtingut durant l'any 2019.

Que l'import de la subvenció a percebre no és superior a la reducció del volum d'ingressos obtinguts en el desenvolupament de l'activitat econòmica de l'entitat sol·licitant durant l'any 2020 respecte a l'any 2019.

Que ha tingut el domicili fiscal o, un o més centres de treball en el terme municipal de Llucmajor almenys 120 dies en 2018 i 120 dies en 2019, hagin estat o no consecutius.

Que ha estat donat d'alta en el règim de treballadors autònoms, règim especial per compte propi de la Seguretat Social que correspongui o mutualitat del col·legi professional almenys 120 dies en 2018 i 120 dies en 2019, hagin estat o no consecutius.

Que no ha pogut exercir la seva activitat en 2020 a causa de les conseqüències derivades de la crisi sanitària provocada per la COVID-19.

Que es compromet a mantenir la seva activitat econòmica almenys en 2021 en cas de resultar beneficiari de la subvenció.

Que es compromet a prestar col·laboració i facilitar les evidències que siguin requerides en l'exercici de les funcions de control que corresponguin a l'Ajuntament de Llucmajor.

Que autoritza expressament l'Ajuntament a sol·licitar i/o facilitar informació a altres administracions a fi de realitzar les labors de comprovació i control d'aquesta en qualsevol de les seves fases.

Que se sotmet a les actuacions de comprovació i control financer previstes per la vigent normativa en matèria de subvencions.

Llucmajor,     d                          de 2021

Signatura del sol·licitant

 

ANNEX VI. ​​​​​​​DECLARACIÓ RESPONSABLE

Aquest model únicament ha de ser presentat pels sol·licitants del Grup 4 de la línia 1: persona física que obté ingressos derivats del lloguer de béns immobles com a lloguer de curta estada o lloguer vacacional.

La persona sotasignada, actuant en nom seu i sota la seva responsabilitat,

DECLARA

Que el volum d'ingressos obtinguts en el desenvolupament de la seva activitat econòmica durant l'any 2020 ha estat almenys un 40 % inferior al volum d'ingressos obtingut durant l'any 2019.

Que l'import de la subvenció a percebre no és superior a la reducció del volum d'ingressos obtinguts en el desenvolupament de l'activitat econòmica de l'entitat sol·licitant durant l'any 2020 respecte a l'any 2019.

Que els béns immobles en els quals realitza l'activitat de lloguer de curta estada o lloguer vacacional estan afectes a aquesta activitat des d'almenys l'1 de gener de 2019.

Que la propietat o un altre dret real d'explotació dels béns immobles afectes a l'activitat de lloguer de curta estada o lloguer vacacional corresponen al mateix beneficiari i que estan situats en el terme municipal de Llucmajor.

Que els béns immobles estan donats d'alta en la taxa de recollida de fems en aquest Ajuntament com a establiments turístics des d'almenys l'1 de gener de 2020.

Que es compromet a mantenir la seva activitat econòmica almenys en 2021 en cas de resultar beneficiària de la subvenció.

Que es compromet a prestar col·laboració i facilitar les evidències que siguin requerides en l'exercici de les funcions de control que corresponguin a l'Ajuntament de Llucmajor.

Que autoritza expressament l'Ajuntament a sol·licitar i/o facilitar informació a altres administracions a fi de realitzar les labors de comprovació i control d'aquesta en qualsevol de les seves fases.

Que se sotmet a les actuacions de comprovació i control financer previstes per la vigent normativa en matèria de subvencions.

Llucmajor,    d                                   de 2021

Signatura del sol·licitant

 

ANNEX VII. ​​​​​​​RELACIÓ D'INGRESSOS

Aquest model únicament ha de ser emplenat pels sol·licitants del Grup 4 de la línia 1: persona física que obté ingressos derivats de l'arrendament de béns immobles com a lloguer de curta estada o lloguer vacacional.

En la següent taula han de detallar-se tots els béns immobles afectes a l'activitat d'arrendament de curta estada o lloguer vacacional explotats pel sol·licitant en les condicions establertes en les bases de la convocatòria, així com els ingressos totals obtinguts en euros (IVA no inclòs) en cadascun d'ells durant l'any 2019 i 2020:

 

 

 

 

2019

2020

Adreça del bé immoble

Localitat

Referència cadastral

​​​​​​​Percentatge de participació en la propietat de l'habitatge

Ingressos

Ingressos

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Signatura del sol·licitant:

 

 

DATA:

 

ANNEX VIII. SOL·LICITUD D'ALTA DE LA TITULARITAT DEL COMPTE BANCARI

DADES DEL PERCEPTOR

CIF/NIF PERCEPTOR:      

LLINATGES I NOM / DENOMINACIÓ SOCIAL:      

ADREÇA:      

LOCALITAT:       CODI POSTAL:   

PROVÍNCIA:      

TELÈFON:       FAX:      

DADES BANCÀRIES

ENTITAT BANCÀRIA / SUCURSAL:      

BIC SWIFT:      

IBAN         BANC           OFICINA     NÚM. DE COMPTE

ES                       

Sota la meva responsabilitat, declar que aquestes dades corresponen al compte corrent o la llibreta oberta a nom de l'entitat que represent.

CERTIFICAT DE CONFORMITAT Llucmajor,       d                2021

DE L'ENTITAT BANCÀRIA:

Aquestes dades coincideixen amb les                                       El perceptor,

que consten en aquesta oficina:

El director / el delegat,

Signatura:       Signatura

 

​​​​​​​

(segell de l'entitat bancària)

 

 

***La signatura de l'entitat bancaria es pot substituir per certificat bancari telemàtic.

 

ANNEX IX. ​​​​​​​DECLARACIÓ RESPONSABLE

Aquest model únicament ha de ser presentat pels sol·licitants de la línia 2: Sol·licitants que haguin estat admeses com a beneficiaris per complir la totalitat dels requisits i aportar la documentació requerida, en la resolució de l'instructor publicada en data de 13 d'octubre de 2021, resolució de l'instructor publicada en data de 3 de novembre de 2021, proposta de resolució provisional, proposta de resolució definitiva o resolució de concessió de la convocatòria per la concessió d'ajudes extraordinàries al sector econòmic del municipi de Llucmajor per minimitzar l'impacte econòmic de la crisi sanitària de la COVID-19.

La persona sotasignada, actuant en nom propi o en nom de l'entitat que representa i sota la seva responsabilitat

DECLARA

Que el volum d'ingressos obtinguts en el desenvolupament de l'activitat econòmica del sol·licitant durant el període del segon semestre de 2020 ha estat almenys un 40 % inferior al volum d'ingressos obtinguts en el mateix període de 2019.

Que l'import de la subvenció a percebre en aquesta convocatòria i en la convocatòria per la concessió d'ajudes extraordinàries al sector econòmic del municipi de Llucmajor per minimitzar l'impacte econòmic de la crisi sanitària de la COVID-19 no és superior a la reducció del volum d'ingressos obtinguts en el desenvolupament de l'activitat econòmica del sol·licitant durant el segon semestre de 2020 respecte a l'any 2019.

Que es compromet a mantenir la seva activitat econòmica almenys en 2021 en cas de resultar beneficiàri de la subvenció.

Que es compromet a prestar col·laboració i facilitar les evidències que siguin requerides en l'exercici de les funcions de control que corresponguin a l'Ajuntament de Llucmajor.

Que autoritza expressament l'Ajuntament a sol·licitar i/o facilitar informació a altres administracions a fi de realitzar les labors de comprovació i control d'aquesta en qualsevol de les seves fases.

Que se sotmet a les actuacions de comprovació i control financer previstes per la vigent normativa en matèria de subvencions.

Llucmajor,     de                 de 2021

Signatura del sol·licitant o del representant legal de l'entitat.