Secció II. Autoritats i personal
Subsecció segona. Oposicions i concursos
AJUNTAMENT DE PALMA
EMPRESA MUNICIPAL DE TRANSPORTS URBANS DE PALMA DE MALLORCA, SA
Núm. 542172
Procés de selecció de personal de l'Empresa Municipal de Transports Urbans de Palma.S.A. per cobrir les places de subalterns treballs auxiliars e iniciació professional, per les tasques de manteniment electrònic dels vehicles
El Consell d´Administració de l´Empresa Municipal de Transports Urbans de Palma de Mallorca S.A., a la sessió del dia 07 de setembre de 2021 va aprovar les bases que s´adjunten, que regiran el procés de selecció per cobrir les places de subalterns treballs auxiliars e iniciació professional, per les tasques de manteniment electrònic dels vehicles.
El termini de presentació d´ofertes que es doni de 20 dies naturals, a contar del dia següent de la publicació d´aquest anunci en el Bolletí Oficial de les Illes Balears, si el darrer dia es dissabte, diumenge o festiu, aquest termini finalitzaria el darrer dia hàbil.
L‘informació respecte al transcurs d´aquest procés es publicarà a la web: www.emtpalma.es en la secció “corporatiu”, apartat d´ofertes d´ocupació.
Procés de selecció de personal (2/2021) grup professional 6: Subalterns, treballs auxiliars e iniciació professional, per les tasques de manteniment electrònic dels vehicles.
1. Objecte
Aquest document té per objecte establir una convocatòria mitjançant concurs-oposició, per a la cobertura de 9 places de personal del grup professional 6: Subalterns, treballs auxiliars e iniciació professional, per les tasques de manteniment electrònic dels vehicles, sempre que les taxes de reposició ho permetin s'incorporaran amb contracte de duració determinada, que passarà a indefinit quan la llei ho permeti, contracte fitxo discontinuo, o contracte de relleu, segons lo establert a l'article 6 del vigent Conveni Col·lectiu de l'EMT-Palma.
Així mateix, es preveu que els i les aspirants que, no havent obtingut plaça, hagin obtingut un dels 16 primers llocs a la puntuació final, podran ser contractats segons l'ordre de puntuació, amb el mateix tipus de contracte, segons les necessitats organitzatives de l'Empresa.
El Pla d'Igualtat de l'Ajuntament de Palma 2018-2021 preveu com un dels seus eixos d'actuació la promoció de l'accés i promoció de les dones a col·lectius professionals amb una hegemònica presència masculina. A l'EMT-Palma, el 92,46% del personal són homes, i el 7,54% són dones.
Per tal d'aconseguir una composició equilibrada de la plantilla de l'EMT-Palma, d'acord amb l'article 43 de la Llei 11/2016, d'igualtat de dones i homes i el Pla d'igualtat de l'Ajuntament de Palma 2018-2021, es determina que el 40% de les places ofertes en aquesta convocatòria han de ser cobertes per dones, en els termes establerts en aquestes Bases.
Es reserva un percentatge del 5% de les places que s'ofereixin per cobrir-les amb persones que tinguin un grau de discapacitat igual o superior al 33%, que han de indicar-ho al requadre corresponent de la inscripció i han de presentar els documents que acreditin el grau de discapacitat al·legat i la compatibilitat per a exercir les funcions que tingui atribuït el lloc al qual opten.
Aquest concurs oposició unifica el torn per la promoció interna i el torn lliure, conforme al conveni col·lectiu vigent.
Les places no cobertes per promoció interna o pels grups reservats s'acumularan al grup general.
Com a conseqüència del present procés de selecció, els i les aspirants que integraran les llistes dels dos torns, un cop finalitzat el procés, aniran cobrint les necessitats de contractació seguint l'ordre de prelació establert a la referides llistes.
Tot això en compliment de la normativa vigent que es relaciona:
1. Reial Decret Legislatiu 2/2015, de 23 d'octubre, per el que s'aprova el text refós de la Llei de l'Estatut dels Treballadors.
2. Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les bases del règim local, especialment els art. 91 i 103.
3. Llei 40/2015, de d'1 d'octubre, de Règim Jurídic del Sector Públic.
4. Llei 5/2015, de 30 d'octubre per el que s'aprova el text refós de la Llei de l'Estatut Bàsic de l'Empleat Públic.
5. Reglament orgànic del govern i l'administració de l'Ajuntament de Palma (BOIB núm. 120, d'11 de setembre de 2004).
6. Llei 57/2003, de 16 de desembre, de mesures de modernització del govern local, amb les actualitzacions vigents.
7. Conveni Col·lectiu de l'EMT-Palma vigent actualment, especialment l'art. 5 en matèria de procediment de selecció.
8. Codi de Bon Govern de l'Ajuntament de Palma, de 28 de febrer 2013.
El present document inclou tot el procés de contractació de personal de l'EMT-Palma, en concret els següents apartats:
• Memòria justificativa de la necessitat de contractació.
• Justificació d'existència de fons (anual i plurianual).
• Procediment de selecció.
• Autorització de l'inici del Procediment.
• Bases de la Convocatòria i aprovació de les mateixes.
2. Memòria justificativa de la necessitat.
Categoria professional: Subalterns, treballs auxiliars e iniciació professional.
Grup Professional: Grup 6: “Subalterns, treballs auxiliars i iniciació professional” al departament de manteniment amb les funcions pròpies del seu grup professional a la especialitat de electromecànica i qualsevol altra pròpia del seu grup professional, en funció de les necessitats organitzatives de la Empresa i la mobilitat funcional establerta a la normativa laboral.
Vacants a cobrir: 9 places sempre que les taxes de reposició ho permetin, per a la consolidació de treball fixo, de les quals un 40% estan reservades per a dones i un 5% al torn de persones amb discapacitat, que conformaran les llistes que podran esser incorporats de manera esglaonada. Sempre complint amb la normativa vigent.
Es preveu que els i les aspirants que, no havent obtingut plaça, hagin obtingut un dels 16 primers llocs a la puntuació final, podran ser contractats segons l'ordre de puntuació, amb el mateix tipus de contracte, segons les necessitats organitzatives de l'Empresa.
Condicions econòmiques: Les recollides per al nivell salarial Grup 6, del Conveni col·lectiu de l'EMT-Palma, vigent en cada moment.
Horari de treball: l'horari de treball és l'establert al Conveni Col·lectiu de l'EMT-Palma vigent en cada moment amb torns rotatius de dematí, horabaixa i vespre. Així mateix la jornada laboral serà la descrita al Conveni Col·lectiu, realitzant-se de forma rotatòria mitjançant 5 dies de feina i dos de descans, establin-se un quadrant per regular el sistema tal i com preveu l'article 11.2.
Centre de treball: actualment situat a la ctra. Coll d´en Rabassa a Son Ferriol, Polígon Sant Mateu – 07007 - Palma de Mallorca, o qualsevol altra que se pugui establir.
A causa de les característiques del lloc de feina, les funcions pròpies del Grup professional 6 del vigent Conveni Col·lectiu de l'EMT-Palma es podran desenvolupar a qualsevol de les línies que l'empresa tingui establertes o pugui establir en un futur.
Descripció de la necessitat: la contractació d'aquest grup de auxiliars electromecànics ve derivada de la necessitat de cobrir les baixes produïdes per qualsevol causa que comporti reserva del lloc de treball (excedència, invalidesa, incapacitat temporal, permisos retribuïts i no retribuïts, permisos de maternitat i paternitat), i qualsevol altra que dugui aparellada la reserva del lloc de treball amb caràcter temporal; les vacants que es produeixin per jubilació anticipada, d'acord amb l'article 6 del Conveni Col·lectiu actual; les necessitats de personal per increment dels serveis en determinats moments puntuals, segons les necessitats operatives de l'Empresa que puguin donar-se en cada moment, sempre d'acord amb tota la normativa i la legislació vigent en cada moment, per a poder dur a terme l'oferta de servei de transport públic de Palma.
3. Justificació d´existència de fons.
No es produeix variació substancial en la massa salarial pressupostada i aprovada per a l'EMT-Palma per a l'exercici 2021.
4. Procediment de selecció.
El procediment de selecció es farà seguint l'establert a l'article 5 del Conveni Col·lectiu de l'EMT-PALMA vigent:
Artículo 5º.- Ingresos, ascensos, pruebas y tribunal
1. Los ingresos se efectuarán para cubrir las necesidades de plantilla que la Empresa precise. En aquellos casos que sea necesario reunir requisitos específicos, éstos serán definidos por la Empresa.
2. Las convocatorias se realizarán en forma pública de empleo, que como mínimo establecerán:
A. El número de puestos de trabajo a cubrir y el perfil de éstos.
B. La fecha límite para realizar el examen.
C. La convocatoria se realizará con 20 días de antelación a la fecha límite para la admisión de solicitudes.
3. Las vacantes de puestos de trabajo que la Empresa precise cubrir, tanto de carácter fijo como temporal, incluidas hasta el grupo profesional 3 inclusive, del que se excluyen aquellos que son cargos de confianza de la Empresa, se ofrecerán como promoción interna a los trabajadores fijos de plantilla, con los criterios establecidos para los ascensos.
Todos los ascensos de puestos de trabajo, incluidos hasta el grupo profesional 3 inclusive, del que se excluyen aquellos que son cargos de confianza de la empresa, se efectuarán por concurso oposición en una sola convocatoria para todos los trabajadores y todas las trabajadoras de la Empresa.
Los factores a valorar serán la aptitud, actitud, antigüedad y conocimientos prácticos del puesto a cubrir.
Si una vez efectuadas las pruebas ningún aspirante obtuviera la puntuación mínima establecida, la Empresa podrá convocar las vacantes por concurso público.
En cualquier caso, como viene siendo habitual, la empresa consultará a la representación legal de los trabajadores y trabajadoras los borradores de las bases de las convocatorias de empleo antes de su aprobación.
4. La Empresa elaborará el temario de las pruebas y exámenes a realizar.
El Tribunal estará compuesto por cinco personas: dos por parte de la Empresa, dos por parte del comité de empresa y un o una profesional con conocimientos sobre el temario designado por la Empresa.
Las pruebas o exámenes a realizar se efectuarán por sorteo, entre aquellos temas que presente la Empresa, que no podrán ser inferior a tres para cada convocatoria. El Tribunal calificará y publicará los resultados finales.
No podrán formar parte del Tribunal de exámenes aquéllas personas que tengan parentesco hasta el tercer grado con algún aspirante, pudiendo ser recusadas por tal motivo.
5. Las vacantes para sustituir a un trabajador o trabajadora con reserva del puesto de trabajo se cubrirán mediante la oportuna oferta pública sin los requisitos establecidos en los puntos 2, 3 y 4 del presente artículo.
6. Excepcionalmente, a los efectos de agilizar el procedimiento de incorporación de trabajadores o trabajadoras relevistas mediante un contrato temporal, la Empresa podrá acudir al proceso de selección previsto en el párrafo anterior.
En ningún supuesto la aplicación de este procedimiento de selección llevará aparejada la contratación indefinida.
En cualquiera de los casos anteriormente citados el proceso de selección contará con la asistencia de dos representantes del Comité de Empresa en el Tribunal. En este sentido, el Tribunal estará compuesto por cinco personas: dos por parte de la Empresa, dos por parte del comité de empresa y un o una profesional con conocimientos sobre el temario designado por la Empresa.
5.Autorització de l´inici del procediment.
L'aprovació del present document per part del Consell d'Administració, previ compliment del Codi de bon Govern de l'Ajuntament de Palma de Mallorca de data 28/02/2013, i aprovat pel Consell d´Administració en data 07/09/2021, suposa l'autorització de tot el contingut del mateix.
6. Bases de la convocatòria.
6.1 Descripció de les places.
Les funcions a exercir són, amb caràcter general i no restrictiu, totes les establertes al Conveni Col·lectiu vigent de l'EMT-Palma, relacionades amb el seu lloc de feina, en concret les de l'article 9.6, que indica textualment:
“Grupo Profesional 6º.- Personal subalterno e iniciación profesional.
Comprende aquellos trabajadores que reúnen o requieren unas actitudes, aptitudes y conocimientos generales de carácter elemental y de poca iniciativa, ejecutándose bajo indicaciones concretas, con una dependencia jerárquica y funcional de carácter ascendente total del resto de grupos profesionales.
Las funciones de su puesto de trabajo comprenden trabajos no cualificados de servicios auxiliares o complementarios, predominantemente manuales de los descritos en los grupos profesionales anteriores.
.../...
5.- Las funciones enumeradas en cada grupo profesional definen el contenido de la prestación laboral, sin que ello suponga agotar las funciones de cada uno de ellos. En todo caso, serán las necesarias para garantizar la correcta ejecución de la prestación laboral.”
6.2 Procés de selecció.
El procés de selecció es durà a terme mitjançant el sistema públic a través d'una oferta pública amb els següents criteris:
1. Procediment establert en el Conveni Col·lectiu, article 5.
2. Definició del perfil de lloc de treball.
3. Aprovació pel Consell d'Administració i publicació corresponent.
4. Designació del Tribunal d'Avaluació dels aspirants.
5. Avaluació dels aspirants mitjançant les proves establertes.
6.3 Requisits.
Els i les aspirants hauran de reunir els següents requisits:
a) Tenir la nacionalitat espanyola o la d'algun dels estats membres de la Unió Europea o tenir permís de residència o permís de treball en vigor en el moment de la incorporació a l'Empresa.
b) Tenir 18 anys d'edat fets i no haver arribat a l'edat de jubilació forçosa.
c) No patir malaltia ni estar afectat per limitació física o psíquica que sigui incompatible amb l'exercici de les funcions de la feina a desenvolupar. Així mateix, un cop finalitzat el procés de selecció i abans de la incorporació al lloc de fenia, s'haurà de passar satisfactòriament un reconeixement mèdic a càrrec del Servei de Prevenció de l'Empresa, amb la qualificació d´APTE (sense cap tipus de restricció física, psíquica ni laboral). La no superació del mateix suposarà la impossibilitat d'incorporació i l´exclusió de la llista, donat el caràcter eliminatori d'aquest requisit.
d) Estar en possessió d'un dels següents requisits:
- Títol de Cicle Formatiu de Grau Mitjà a l'especialitat de Tècnic en manteniment electromecànic; o Grau de les famílies professionals d'electricitat i electrònica, transports i manteniment de vehicles o equivalents.
- O, acreditar experiència mínima de 36 mesos en empreses de manteniment electromecànic o, electricitat i electrònica d'automoció en els 6 anys anteriors a la presentació de la sol·licitud.
e) No haver tingut rescindit un contracte per la no superació d'un període de prova a l'EMT-Palma a l'exercici del lloc sol·licitat.
f) Acreditar coneixements de comprensió i expressió elementals de llengua catalana, mitjançant una titulació oficial que acrediti com a mínim un coneixement de nivell A2.
g) Per als aspirants que no posseeixen la nacionalitat espanyola, i del seu origen no es desprengui el coneixement de l'idioma espanyol, s'ha d'acreditar mitjançant l'aportació del diploma d'espanyol com a llengua estrangera, regulat en el RD 1137/2002, de 31 d'octubre, o del certificat d'aptitud d'espanyol per a estrangers, expedits per les escoles oficials d'idiomes, o mitjançant l'acreditació d'estar en possessió d'una titulació acadèmica espanyola expedida per l'òrgan oficial competent al territori espanyol.
En cap cas s'admetran sol·licituds d'aspirants que, havent estat contractats a l'EMT-Palma, Administracions Públiques, Empreses Públiques o organismes autònoms, hagin causat baixa en les mateixes per acomiadament disciplinari, tret que, amb anterioritat a la data de finalització del termini de presentació de sol·licituds, el referit acomiadament hagués estat declarat improcedent per sentència judicial ferma.
Els i les aspirants hauran de reunir els requisits abans indicats dins del termini de presentació de sol·licituds, i no haver perdut cap dels requisits al moment de la contractació.
En qualsevol moment que l´EMT-Palma, esbrini o constati de forma fefaent la falta dels requisits o la falsedat de la documentació o declaració presentada, el candidat serà exclòs immediatament del procés, i en cas d'estar contractat serà acomiadat disciplinàriament sense perjudici de la responsabilitat que hagi incorregut per falsedat, reservant-se l'EMT-Palma, les accions legals pertinents.
6.4 Accés de persones amb discapacitat.
Es reserva un percentatge del 5% de les places que s'ofereixin per cobrir-les amb persones que tinguin un grau discapacitat igual o superior al 33%, que han de indicar-ho al requadre corresponent de la inscripció i han de presentar els documents que acreditin el grau de discapacitat al·legat i la compatibilitat per a exercir les funcions que tingui atribuït el lloc al qual opten.
Han d'aportar un certificat actualitzat acreditatiu del grau de discapacitat igual o superior al 33% expedit per la Direcció General de Dependència del Govern de les Illes Balears o per un organisme públic equivalent, en el qual s'ha d'indicar el grau de discapacitat i acreditar fefaentment la deficiència permanent que ha donat origen al reconeixement d'aquest grau de discapacitat.
Hauran d'aportar un dictamen tècnic facultatiu i un certificat de capacitació per a les tasques pròpies del lloc de feina, sense que resulti necessari adaptar el lloc de feina, tots dos emesos pel dit organisme, i certificat dels equips multi-professionals de la Direcció General d'Atenció a la Dependència o organisme públic equivalent sobre les condicions personals d'aptitud per a exercir les funcions corresponents a la plaça oferta.
6.5 Presentació de sol·licituds.
La convocatòria es publicarà al BOIB i a la pàgina web de l'EMT-Palma (www.emtpalma.es) amb independència que es realitzi en altres mitjans, però no de forma obligatòria.
L'imprès de sol·licitud es podrà descarregar de la pàgina web de I'EMT-Palma: (www.emtpalma.es) o es podrà recollir a les seves oficines situades a:
- Ctra. Coll d'en Rabassa a Son Ferriol - Pol. Sant Mateu - 07007 Palma Horari: de 9:00 a 14:00 hores, de dilluns a divendres.
- Josep Anselm Clavé, 5 - 07002 Palma. Horari: de 9:00 a 14:00 hores, de dilluns a divendres.
El termini d'admissió de sol·licituds serà de 20 dies naturals des de l'endemà de la publicació de la present convocatòria al BOIB.
Per mitjà de la pàgina web de I'EMT-Palma (www.emtpalma.es) es fixaran els llocs i horaris de presentació de les sol·licituds del procediment de selecció.
S'han de presentar dos exemplars de l‘imprès degudament emplenats, així com original i fotocòpia de la documentació requerida.
Documents que s'han de presentar necessàriament amb la sol·licitud:
- Fotocòpia del DNI o NIE en vigor.
- Fotocòpia del Títol de Cicle Formatiu de Grau Mitjà a l'especialitat de Tècnic en manteniment electromecànic; o Grau de les famílies professionals d'electricitat i electrònica, transports i manteniment de vehicles o equivalents. O fotocopia de contractes de treball o certificats de empresa que acreditin l'experiència mínima de 36 mesos en manteniment electromecànic o, electricitat i electrònica d'automoció en els 6 anys anteriors a la presentació de la sol·licitud.
- Currículum Vitae actualitzat a la data de convocatòria de l'aspirant.
- Informe de vida laboral emès per la Seguretat Social actualitzat a la data de convocatòria de l'aspirant.
Altres documents que es poden presentar amb la sol·licitud:
- Fotocòpia/es del/s contracte/s laborals/s o certificat/s d'empresa que acreditin l'experiència superior a la exigida com a requisit.
- Fotocòpia del Carnet de conduir "D", homologat a I' Estat espanyol, en vigor.
- Fotocòpia de la titulació oficial superior a les esmentades al apartat de requisits.
- Fotocòpia del certificat acreditatiu superior al nivell “A2” de català.
- Fotocòpia de l'acreditació de la formació no reglada relacionada con els continguts de la plaça.
Tota la documentació que es presenti s'acararà amb l'original en el moment del seu lliurament. En cas de falsedat coneguda amb posterioritat a l‘aportació de la documentació, aquesta serà causa d'exclusió de les proves o d'acomiadament si s'hagués produït la contractació, a més de les possibles mesures legals que pugui emprendre l'empresa.
L'admissió de la sol·licitud, comporta la plena acceptació per les persones sol·licitants de les presents Bases, amb expressa autorització per al tractament automatitzat de les seves dades en els arxius de l'empresa i la publicació de resultats en els mitjans que l'empresa consideri, d'acord a l'establert per la Llei Orgànica 3/2018, de 5 de desembre de Protecció de Dades Personals i Garantia dels Drets Digitals.
6.6 Proves.
Prova pràctica (4 punts sobre 10)
Constarà d'un exercici eliminatori i quedaran eliminats els aspirants que no arribin a la puntuació mínima de 2 punts sobre 4.
Consistirà en 50 preguntes tipus test amb varies respostes, de les quals només una serà correcta, sobre coneixements tècnics referits a vehicles industrials de gran tonatge, i concretament sobre els següents temes:
- Circuits elèctrics auxiliars de el vehicle i la seva caracterització.
- Localització d'avaries, manteniment, muntatge o modificacions mecàniques, elèctrics i electròniques.
- Manteniment de xarxes de comunicació de dades.
- Muntatge de circuits.
- Simbologia normalitzada d'elements mecànics, elèctrics i electrònics.
- Sistemes elèctrics i de seguretat i confortabilitat de vehicles.
- Característiques i funcionament dels sistemes d'arrencada, càrrega, enllumenat, maniobra, control i senyalització entre d'altres.
- Característiques i funcionament dels sistemes de seguretat, climatització, tancament centralitzat, alarma, equips de so i comunicació, entre d'altres.
- Equips de control i diagnosi.
La prova tindrà una puntuació màxima de 4 punts, i el temps per desenvolupar-la serà de 60 minuts. Per passar-la serà necessari obtenir 2 punts com a mínim.
Procés: Consta d'un test, sobre la matèria teòrica abans relacionada. En els fulls de test que es lliurin figuraran 50 preguntes, més 3 de reserva, que seran sortejades en el mateix acte. Seran puntuades les respostes encertades correctament amb 0,08 punts, les incorrectes amb 0,04 punts negatius i les preguntes no contestades no puntuaran. En el full de resposta que s'adjunta a el test es omplirà completament amb bolígraf blau la casella correcta, no es permetrà cap ratllada, declarant-se en aquest cas suspesa la prova, si hi hagués qualsevol error, el candidat o la candidata sol·licitarà el tribunal altre full de resposta.
Prova de català.
Només l'hauran de realitzar els candidats no eliminats a l'examen teòric i que no hagin aportat el certificat acreditatiu del nivell A2 o equivalent, o un de superior.
Consistirà en una prova a la qual només es podrà obtenir la qualificació d'apte o no apte.
Es publicaran al web de l'EMT-PALMA les llistes provisionals dels resultats de la prova de català. En el mateix acte s'obrirà un termini de tres dies hàbils (dissabtes i diumenges exclosos) a partir de l'endemà de la publicació per a presentar reclamacions.
Una vegada resoltes les reclamacions es publicaran les llistes definitives d'aspirants que hagin superat la prova de català.
Els candidats o candidates que no superin aquesta prova no podran continuar el procés selectiu.
Valoració de mèrits (5 punts sobre 10).
a) Per l'acreditació, mitjançant contracte/s laborals/s o certificat/s d'empresa de l'experiència, superior a la exigida com a requisit, com a electromecànic:
1. En empreses de transport col·lectiu urbà de viatgers: a raó de 0,10 punts per mes, fins un màxim de 2 punts.
2. En empreses de manteniment de vehicles de gran tonatge: a raó de 0,05 punts per mes, fins un màxim de 1 punt.
3. En empreses de manteniment de vehicles: a raó de 0,05 punts per mes, fins un màxim de 0,50 punts.
b) Per estar en possessió del carnet de conduir "D", vigent i homologat a l'Estat espanyol, 0,50 punts.
c) Per formació no reglada relacionada con els continguts de la plaça, a raor de 0,05 punts per cada curs o mòdul fins un màxim de 0,50 punts.
d) Per una titulació oficial superior a les esmentades al apartat d) de requisits: 0,25 punts.
e) Per certificat acreditatiu superior al nivell “A2” de català: 0,25 punts.
Es publicarà al web de l'EMT-Palma la llista provisional de la valoració d'aquest apartat. En el mateix acte s'obrirà un termini de tres dies hàbils (dissabtes i diumenges exclosos) per a presentar reclamacions.
Una vegada resoltes les reclamacions es publicaran les llistes definitives obtingudes a la valoració de mèrits.
Juntament amb la llista definitiva s'indicaran les dates, els horaris i el lloc de la valoració d'actitud.
Valoració d'actitud (1 punts sobre 10).
Es farà una entrevista als candidats o candidates de les llistes publicades i serà valorada pels cincs membres del Tribunal, fins a un màxim d'1 punt.
El Tribunal valorarà en els candidats o candidates la seva actitud personal per al compliment d'una prestació laboral, tenint en compte els següents paràmetres:
- Treball de manteniment de vehicles.
- Treball desenvolupat en vehicle industrials o de grans dimensions.
- Seguiment d'instruccions.
- Capacitat de feina en equip.
- Motivació.
6.7 Puntuació i ordre de preferència en les llistes.
1. La puntuació dels aspirants serà el resultat de la suma de la puntuació obtinguda en totes les fases del procediment, segons els criteris establerts a aquest apartat.
Un cop valorat el conjunt de la prova pràctica, els mèrits i l'actitud, en cas d'haver dos o més candidats o candidates amb la mateixa puntuació, es resoldrà seguint els següents criteris de caràcter preferencial:
- Major experiència en manteniment de vehicles de transport col·lectiu de viatgers.
- Major experiència en manteniment de vehicles de gran tonatge.
- Major nivell de català.
Finalitzat per part del Tribunal dita valoració d'acord amb lo establert anteriorment, es faran públiques les llistes de puntuacions obtingudes per a cadascun dels grups d'inscripció, amb indicació dels darrers cinc números i lletra del DNI.
Aquest llistats s'ordenen per ordre de puntuació, tenint el primer lloc el candidat o candidata que hagi obtingut major puntuació, i així successivament.
Es publicaran els llistats definitius a la pàgina web de l'EMT-Palma (www.emtpalma.es).
6.8 Ordre d´incorporació i crida.
Una vegada finalitzat el procés de selecció, els i les integrants de les llistes per a la seva incorporació esglaonada podran ser contractats, segons les necessitats de l'empresa, seguint l'ordre de preferència resultat de les llistes definitives, realitzant-se la crida a les persones que tinguin l'ordre d'incorporació més alt, amb els criteris i limitacions que estableixi a cada moment la legislació vigent i amb els següents criteris:
Per cada 9 incorporacions, 5 seran de la llista corresponent al torn general, 3 de la llista corresponent al torn reservat a dones i 1 de la llista corresponent al torn reservat a persones amb discapacitat. En qualsevol cas, si el o la candidata del torn reservat a dones o del torn reservar a persones amb discapacitat té millor nota que les persones del torn general que haurien de incorporar-se, es cridarà la persona amb puntuació més alta independentment de la llista on figuri i que no estigui contractada.
Les places no cobertes per promoció interna o pels grups reservats s'acumularan al grup general.
Les crides als interessats es realitzaran per qualsevol mitjà que consideri l'EMT-Palma, podent fer-se telefònicament o en el seu defecte mitjançant qualsevol mitjà acreditable en dret.
L'interessat o interessada haurà de tenir a disposició de l'EMT-Palma com a dades de contacte:
- un telèfon fix o mòbil
- una adreça de correu electrònic
- una adreça postal
El o l'integrant de la llista haurà de mantenir permanentment actualitzades aquestes dades davant l'EMT-Palma, comunicant tots els canvis que es produeixin en les mateixes.
En haver-se produït la crida dues vegades consecutives sense resposta per la seva banda, o una resposta negativa no justificada, serà exclòs de la llista de forma definitiva. El termini de resposta per part de la persona que s'hagi cridat, serà de 3 dies hàbils des del dia següent a la data de comunicació.
S'entendrà que s'ha produït la renúncia injustificada a la contractació, la incompareixença de l'aspirant dins del termini comunicat per l'empresa per a la formalització del contracte, o la renúncia expressa a la contractació.
Es consideren causes justificades de rebuig del contracte per part de l'empleat, les següents:
- Malaltia acreditada mitjançant el corresponent certificat mèdic.
- Període d'embaràs, maternitat o situacions assimilades.
- A petició de l'interessat, qualsevol altra que de forma excepcional l'EMT-Palma estimi oportuna, de forma motivada.
En aquests casos, els i les aspirants conservaran el seu lloc en les llistes i podran ser citats novament quan deixin de concórrer les causes de rebuig, sempre que hagin comunicat a l'EMT-Palma la seva disponibilitat.
En tot cas, el o l'aspirant haurà de superar el període de prova amb la durada establerta a l'article 14.1 de l'Estatut dels Treballadors. En cas de la no superació del citat període de prova, el contracte serà rescindit, perdent l'aspirant qualsevol dret de permanència a les llistes. Les situacions referides a l'últim paràgraf de l'article 14.3 de l'Estatut dels Treballadors, originaran la interrupció del còmput del citat període de prova.
Aquest procediment de consolidació de treball tindrà com a vigència màxima fins el 30 de juny de 2024, no podent realitzar crides de noves incorporacions a partir d'aquesta data.
ANNEX I.
Composició del Tribunal i terminis de publicació.
Composició del Tribunal
- Dos membres designats per l'EMT-Palma.
- Dos membres designats pel Comitè d'Empresa de l'EMT-Palma.
- Un professional amb coneixements sobre la valoració dels mèrits, designat per l'EMT-Palma.
Per la valoració dels mèrits en què resulti necessari, el Tribunal podrà disposar la incorporació d'assessors o assessores especialistes, els quals es limitaran a prestar dita col·laboració en les seves especialitats tècniques i tindran veu però no vot.
Aquest procés de consolidació finalitzarà abans de l'1 de gener de 2022.
El termini d'admissió de sol·licituds serà de 20 dies naturals des de l'endemà que es publiqui aquesta convocatòria al BOIB.
Amb la finalitat de complir el requisit de publicitat, les bases del procés de selecció, els diferents terminis, els resultats provisionals i definitius i les notícies o incidències relacionades amb el procés selectiu es publicaran al web de l'EMT-Palma (www.emtpalma.es), amb independència que també, però no de forma obligatòria, es publiquin a d'altres mitjans.
Així mateix, aquesta informació es posarà en coneixement de l'Ajuntament de Palma perquè si ho considera adient la publiqui al seu web (www.palma.es).
Palma, 11 de novembre de 2021
La directora d'Àrea de RR.HH. EMT-Palma
M.Trinidad Aguilera Padilla