Secció III. Altres disposicions i actes administratius
CONSELL INSULAR D'EIVISSA
Núm. 541900
Desistiments de la convocatòria d’ajudes adreçades a pal·liar les conseqüències de les restriccions motivades per la crisi sanitària de la COVID-19 en els sectors econòmics de la restauració i altres, cofinançades pel Govern de les Illes Balears (tercera resolució)
En data 10 de novembre, la consellera executiva del Departament de Promoció Econòmica i Empresarial, i Cooperació Municipal del Consell Insular d'Eivissa ha dictat la Resolució número 2021000131, del tenor literal següent:
“En data 14 de març de 2020 el Govern de l'Estat espanyol va aprovar el Reial decret 463/2020 de 14 de març (BOE núm. 67, de 14/03/2020), pel qual es va declarar la situació d'alarma a tot l'estat espanyol, amb la finalitat d'afrontar la situació d'emergència sanitària provocada per la Covid-19. El Reial decret, que inicialment tenia una vigència de 15 dies naturals, va ser prorrogat mitjançant Reials decrets 487/2020, de 10 d'abril, i 492/2020, de 24 d'abril. Una vegada finalitzada la vigència d'aquest estat d'alarma, han estat les Comunitats Autònomes les que encarregades d'anar establint, d'acord amb la situació de la pandèmia en cada zona, un seguit de mesures extraordinàries d'efecte immediat, encaminades a protegir la salut i la seguretat dels ciutadans, contenir la progressió de la malaltia i reforçar el sistema de salut pública. En data 25 d'octubre de 2020 el Govern de l'Estat espanyol va decretar una nova declaració d'estat d'alarma que es va traduir en restriccions de la mobilitat i d'horaris per tal de controlar l'expansió de la pandèmia, restriccions que han de gestionar les Comunitats Autònomes.
Davant aquest context, les administracions públiques han prioritzat les polítiques d'impuls de l'activitat econòmica i han destinat recursos extraordinaris a garantir actuacions dirigides a fomentar la inversió pública, cercant així una reactivació immediata però també a mig i llarg termini que permeti consolidar l'activitat durant uns anys.
En aquest sentit, tenint en compte les noves restriccions de l'activitat econòmica derivades de l'Acord del Consell de Govern de data 11 de gener de 2021, en data 15 de gener de 2021, en el marc del Pacte de reactivació econòmica i diversificació social signat el mes de juliol de 2020, es varen acordar noves mesures econòmiques per ajudar a pal·liar els efectes dels tancaments dels diferents sectors econòmics afectats per les mesures dràstiques adoptades per aturar l'expansió de la crisi sanitària provocada per la COVID-19. Dins d'aquestes mesures es troba la creació d'un fons obert a tots els sectors productius afectats per les restriccions, dotat amb 30 milions d'euros, finançat a parts iguals entre el Govern de les Illes Balears i els consells insulars.
La Llei 2/2020, de 15 d'octubre, de mesures urgents i extraordinàries per a l'impuls de l'activitat econòmica i la simplificació administrativa en l'àmbit de les administracions públiques de les Illes Balears per pal·liar el efectes de la crisi ocasionada per la Covid-19, concretament en l'art. 32, modificat per la disposició final primera del Decret llei 1/2021, de 25 de gener (BOIB núm. 11 de 26 de gener de 2021) i que preveu que “(...) els municipis i els consells insulars, i també els ens instrumentals o dependents respectius, sens perjudici de l'exercici, en qualsevol moment, de les competències esmentades i de la resta de competències que els són pròpies d'acord amb la normativa local, poden atorgar ajudes o subvencions a les persones o entitats afectades i, en general, acordar totes les accions de foment que estimin pertinents amb la finalitat de coadjuvar a la recuperació econòmica en els territoris municipals i insulars respectius.”
El Consell Insular d'Eivissa va aprovar, en el Consell Executiu de data 1 de febrer de 2021, un conveni amb l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears per concedir ajudes adreçades a pal·liar les conseqüències de les restriccions motivades per la crisi sanitària de la COVID-19 en els sectors econòmics de la restauració i altres que consta en el present expedient amb CSV núm. 13525176567727511730.
El Consell Insular d'Eivissa va aprovar les bases de la convocatòria extraordinària d'ajudes adreçades a pal·liar les conseqüències de les restriccions motivades per la crisi sanitària de la Covid-19 en els sectors econòmics de la restauració i altres, que varen ser publicades al Butlletí Oficial de les Illes Balears (BOIB) núm. 16, de 6 de febrer de 2021, i l'extracte de la convocatòria el dia 9 de febrer de 2021, en el BOIB núm. 17. Aquestes bases varen ser publicades a la Base Nacional de Dades de Subvencions (BNDS), amb núm. referència IGAE 548016.
La línea de subvencions està inclosa en el Pla Estratègic de Subvencions 2020-2022 (BOIB núm. 20 de data 15-02-20), amb modificació publicada en el BOIB núm. 13, de data 30 de gener de 2021.
L'objectiu principal que es pretén assolir amb aquesta convocatòria és concedir ajudes a les persones físiques i jurídiques amb establiments oberts a l'illa d'Eivissa i que s'han vist afectats per les restriccions aprovades per l'Acord del Consell de Govern de dia 11 de gener de 2021 pel qual es declarava la fase 4, per tal de mitigar els efectes econòmics de les restriccions i garantir la continuïtat de l'activitat dels sectors afectats.
El Decret de Presidència núm. 2020000768, de modificació del Decret de Presidència núm. 2019000471, de data 10-7-2019, d'estructura del govern del Consell Insular d'Eivissa i creació de departaments, i del Decret de Presidència núm. 2019000484, de data 16-7-2019, de determinació de les atribucions corresponents als diferents òrgans del Consell Insular d'Eivissa (BOIB núm. 153, de 5 de setembre de 2020), atribueix al Departament de Promoció Econòmica i Empresarial, i Cooperació Municipal, “l'activitat competencial pròpia del Consell Insular d'Eivissa en relació amb la matèria d'artesania; promoció de la moda; comerç i desenvolupament empresarial; industria i vigilància de marques.”
El Decret de Presidència núm. 2019000484, de data 16-7-2019, de determinació de les atribucions corresponents als diferents òrgans del Consell Insular d'Eivissa (BOIB núm. 98 EXT., de 17-7-2019; modificacions al BOIB núm. 175, de 31-12-2019, BOIB núm. 101, de 4-6-2020 i al BOIB núm. 153, de 5 de setembre de 2020), en el seu punt tercer, apartat e), atribueix al Consell Executiu la competència per aprovar i resoldre les convocatòries d'ajuts o subvencions d'import superior a quinze mil euros (15.000,00 €), fet pel qual correspon a aquest òrgan l'aprovació d'aquest convocatòria per import de quatre milions set-cents setanta mil euros (4.770.000,00 €).
No obstant l'anterior, en data 3 de febrer de 2021, de conformitat amb la base 8 de la convocatòria, el Consell Executiu va delegar en la consellera executiva del Departament de Promoció Econòmica i Empresarial, i Cooperació Municipal la concessió i abonament de les ajudes adreçades a pal·liar les conseqüències de les restriccions motivades per la crisi sanitària de la COVID-19 en els sectors econòmics de la restauració i altres.
En data 26 d'octubre de 2021, l'entitat XXXXXXX, sol·licita el desistiment de l'ajuda sol·licitada el 10/02/2021 amb RGE núm. 2021003285 per al seu establiment. Aquesta ajuda va ser concedida pel mes de gener en data 2 de març de 2021, en data 4 de març pel mes de febrer i en data 14 d'abril pel mes d'abril havent fet efectiu el reintegrament de la quantia econòmica rebuda amb els interessos corresponents en data 26 d'octubre de 2021. En fase de comprovació de la documentació, ni l'entitat, ni l'ajuntament han acreditat que l'establiment disposés de títol habilitat a nom de la persona beneficiària abans de la data de sol·licitud de l'ajuda.
En data 26 d'octubre de 2021, l'entitat XXXXXXX, sol·licita el desistiment de l'ajuda sol·licitada el 16/02/2021 amb RGE núm. 2021002266 per als seus 2 establiments. Aquesta ajuda va ser concedida pel mes de gener en data 2 de març de 2021, en data 4 de març pel mes de febrer i en data 14 d'abril pel mes d'abril havent fet efectiu el reintegrament de la quantia econòmica rebuda amb els interessos corresponents en data 25 d'octubre de 2021. En fase de comprovació de la documentació, ni l'entitat, ni l'ajuntament han acreditat que l'establiment disposés de títol habilitat a nom de la persona beneficiària abans de la data de sol·licitud de l'ajuda tal i com establien els requisits de la convocatòria.
En data 27 d'octubre de 2021, l'entitat XXXXXXX, sol·licita el desistiment de l'ajuda sol·licitada el 12/02/2021 amb RGE núm. 2021004269 pel seu establiment. Aquesta ajuda va ser concedida pels mesos de gener i febrer en data 23 de març de 2021, i en data 14 d'abril pel mes de març, havent fet efectiu el reintegrament de la quantia econòmica rebuda amb els interessos corresponents en data 26 d'octubre de 2021. En fase de comprovació de la documentació, ni l'entitat, ni l'ajuntament han acreditat que l'establiment disposés de títol habilitat a nom de la persona beneficiària abans de la data de sol·licitud de l'ajuda tal i com establien els requisits de la convocatòria.
En data 27 d'octubre de 2021, la Sra. XXXXXXX, sol·licita el desistiment de l'ajuda sol·licitada el 10/02/2021 amb RGE núm. 2021003287 per al seu establiment. Aquesta ajuda va ser concedida pel mes de gener en data 2 de març de 2021, en data 4 de març pel mes de febrer i en data 14 d'abril pel mes d'abril havent fet efectiu el reintegrament de la quantia econòmica rebuda amb els interessos corresponents en data 26 d'octubre de 2021. En fase de comprovació de la documentació, ni l'entitat, ni l'ajuntament han acreditat que l'establiment disposés de títol habilitat a nom de la persona beneficiària abans de la data de sol·licitud de l'ajuda tal i com establien els requisits de la convocatòria.
En data 28 d'octubre de 2021, l'entitat XXXXXXX, sol·licita el desistiment de l'ajuda sol·licitada el 10/02/2021 amb RGE. núm. 2021003316 per al seu establiment. Aquesta ajuda va ser concedida pel mes de gener i febrer en data 4 de març de 2021, i en data 14 d'abril pel mes de març, havent fet efectiu el reintegrament de la quantia econòmica rebuda amb els interessos corresponents en data 28 d'octubre de 2021. En fase de comprovació de la documentació, ni l'entitat, ni l'ajuntament han acreditat que l'establiment disposés de títol habilitat a nom de la persona beneficiària abans de la data de sol·licitud de l'ajuda tal i com establien els requisits de la convocatòria.
En data 28 d'octubre de 2021, la Sra. XXXXXXX, sol·licita el desistiment de l'ajuda sol·licitada el 15/02/2021 amb RGE. núm. 2021004495 per al seu establiment. Aquesta ajuda va ser concedida pel mesos de gener, febrer i març en data 21 d'abril de 2021, havent fet efectiu el reintegrament de la quantia econòmica rebuda amb els interessos corresponents en data 29 d'octubre de 2021. En fase de comprovació de la documentació, ni l'entitat, ni l'ajuntament han acreditat que l'establiment disposés de títol habilitat a nom de la persona beneficiària abans de la data de sol·licitud de l'ajuda tal i com establien els requisits de la convocatòria.
En data 2 de novembre de 2021, l'entitat XXXXXXX, sol·licita el desistiment de l'ajuda sol·licitada el 11/02/2021 amb RGE. núm. 2021004014 per al seu establiment Aquesta ajuda va ser concedida pel mes de gener i febrer en data 7 d'abril de 2021, i en data 14 de març pel mes de març, havent fet efectiu el reintegrament de la quantia econòmica rebuda amb els interessos corresponents en data 1 de novembre de 2021. En fase de comprovació de la documentació, ni l'entitat, ni l'ajuntament han acreditat que l'establiment disposés de títol habilitat a nom de la persona beneficiària abans de la data de sol·licitud de l'ajuda tal i com establien els requisits de la convocatòria.
En data 3 de novembre de 2021, l'entitat XXXXXXX, sol·licita el desistiment de l'ajuda sol·licitada el 10/02/2021 amb RGE. núm 2021003294 per al seu establiment. Aquesta ajuda va ser concedida pel mes de gener en data 25 de febrer de 2021, en data 4 de març pel mes de febrer i en data 14 d'abril pel mes de març havent fet efectiu el reintegrament de la quantia econòmica rebuda amb els interessos corresponents en data 3 de novembre de 2021. En fase de comprovació de documentació ni l'entitat, ni l'ajuntament han acreditat que l'establiment disposés de títol habilitat a nom de la persona beneficiària abans de la data de sol·licitud de l'ajuda tal i com establien els requisits de la convocatòria.
En data 3 de novembre de 2021, l'entitat XXXXXXX, sol·licita el desistiment de l'ajuda sol·licitada el 10/02/2021 amb RGE. núm 2021003303 per al seu establiment. Aquesta ajuda va ser concedida pel mes de gener en data 2 de març de 2021, en data 4 de març pel mes de febrer i en data 14 d'abril pel mes de març, havent fet efectiu el reintegrament de la quantia econòmica rebuda amb els interessos corresponents en data 3 de novembre de 2021. En fase de comprovació de documentació ni l'entitat, ni l'ajuntament han acreditat que l'establiment disposés de títol habilitat a nom de la persona beneficiària abans de la data de sol·licitud de l'ajuda tal i com establien els requisits de la convocatòria.
En data 9 de novembre de 2021, el Sr. XXXXXXX, sol·licita el desistiment de l'ajuda sol·licitada el 10/02/2021 amb RGE. núm 2021003235 per al seu establiment. Aquesta ajuda va ser concedida pel mes de gener en data 25 de febrer de 2021, en data 4 de març pel mes de febrer i en data 14 d'abril pel mes de març havent fet efectiu el reintegrament de la quantia econòmica rebuda amb els interessos corresponents en data 6 de novembre de 2021. En fase de comprovació de documentació ni l'entitat, ni l'ajuntament han acreditat que l'establiment disposés de títol habilitat a nom de la persona beneficiària abans de la data de sol·licitud de l'ajuda tal i com establien els requisits de la convocatòria.
En data 10 de novembre de 2021 s'ha emès informe proposta de la cap de Secció d'Indústria en sentit favorable en relació a l'acceptació del desistiment i revocació de l'ajuda de la convocatòria d'ajudes adreçades a pal·liar les conseqüències de les restriccions motivades per la crisi sanitària de la COVID-19 en els sectors econòmics de la restauració i altres, cofinançades pel Govern de les Illes Balears.
Per tot l'anterior de conformitat amb l'article 72 del Reglament orgànic del Consell Insular d'Eivissa (BOIB núm. 136, de 18-9-2010, correcció en BOIB núm. 148, de 14-10-2010, modificació en BOIB núm. 48, de 16-4-2016), en base a les competències que legal i reglamentàriament tenc atribuïdes,
RESOLC
PRIMER.- Acceptar el desistiment de la subvenció concedida de les persones físiques i jurídiques que a continuació es relacionen, i revocar la seva concessió mitjançant les resolucions indicades atès la causa prevista en l'art. 37.a) de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, respecte de la convocatòria d'ajudes adreçades a pal·liar les conseqüències de les restriccions motivades per la crisi sanitària de la COVID-19 en els sectors econòmics de la restauració i altres, cofinançades pel Govern de les Illes Balears, i acceptar el reintegraments econòmics realitzats:
Núm. RGE |
SOL·LICITANT |
DNI/CIF |
NÚM. Expedient |
NÚM. Resolució |
Data Resolució |
MUNICIPI |
---|---|---|---|---|---|---|
2021003285 |
XXXXXXX |
B07637416 |
2021/2581C |
2021000012 2021000015 2021000027 |
02/03/2021 04/03/2021 14/04/2021 |
EIVISSA |
2021003261 |
XXXXXXX |
B07711674 |
2021/2554Q |
2021000013 2021000015 2021000027 |
02/03/2021 04/03/2021 14/04/2021 |
EIVISSA I STA EULARIA |
2021004269 |
XXXXXXXL |
B07162563 |
2021/3546L |
2021000022 2021000027 |
23/03/2021 14/04/2021 |
ST ANTONI |
2021003316 |
XXXXXXX |
B57480261 |
2021/2636Y |
2021000014 2021000027 |
04/03/2021 14/04/2021 |
ST ANTONI |
2021004495 |
XXXXXXX |
41449224G |
2021/3748Z |
2021000030 |
21/04/2021 |
ST ANTONI |
2021003287 |
XXXXXXX |
41448584P |
2021/2583E |
2021000013 2021000015 2021000027 |
02/03/2021 04/03/2021 14/04/2021 |
ST ANTONI |
2021004014 |
XXXXXXX |
B16524050 |
2021/3370G |
2021000025 2021000027 |
07/04/2021 14/04/2021 |
ST ANTONI |
2021003294 |
XXXXXXX |
B57194128 |
2021/2592P |
2021000011 2021000015 2021000027 |
25/02/2021 04/03/2021 14/04/2021 |
EIVISSA |
2021003303 |
XXXXXXX |
B57680258 |
2021/2610A |
2021000013 2021000015 2021000027 |
02/03/2021 04/03/2021 14/04/2021 |
EIVISSA |
2021003235 |
XXXXXXX |
47253872G |
2021/2494W |
2021000011 2021000014 2021000027 |
25/02/2021 04/03/2021 14/04/2021 |
TM SANTA EULÀRIA |
SEGON.- Donar de baixa a les persones relacionades en el punt primer com a persones beneficiàries a la Base Nacional de Dades de Subvencions, atès la causa prevista en l'art. 37.a) de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, respecte de la convocatòria d'ajudes adreçades a pal·liar les conseqüències de les restriccions motivades per la crisi sanitària de la COVID-19 en els sectors econòmics de la restauració i altres, cofinançades pel Govern de les Illes Balears.
TERCER.- Notificar a les persones interessades aquesta resolució mitjançant la publicació de la present resolució al Butlletí Oficial de les Illes Balears (BOIB), tot incloent el següent:
Aquest acte no esgota la via administrativa i contra ell podeu interposar, davant la Comissió de Govern, el recurs d'alçada previst als articles 112.1, 121 i 122 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, de procediment administratiu comú de les administracions públiques, en el termini d'un mes des de l'endemà de la seua notificació, tot això en virtut del que disposen els articles 22.2 de la Llei 8/2000, de 27 d'octubre de consells insulars i l'article 147.1 del Reglament orgànic del Consell Insular d'Eivissa (publicat al BOIB núm. 136 de 18/09/10, correcció al BOIB núm. 148 de 14/10/10, modificació BOIB núm. 48 de 16/04/16). El recurs haurà de resoldre's en el termini de tres mesos, transcorreguts els quals s'entendrà desestimat i quedarà oberta la via contenciosa administrativa.
Tot això sense perjudici de qualsevol altre recurs o acció que es consideri pertinent.»
Eivissa, 11 de novembre de 2021
La cap de Secció d'Indústria del Departament de Promoció Econòmica i Empresarial, i Cooperació Municipal Olga Torres Ribas