Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA

CONSELLERIA DE FONS EUROPEUS, UNIVERSITAT I CULTURA

Núm. 526999
Resolució del conseller de Fons Europeus, Universitat i Cultura per la qual s’ofereixen ajuts per dur a terme accions puntuals de recerca i desenvolupament 2021-2023

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

BDNS (identificador): 593106

Fets

1. El Pla de Ciència, Tecnologia i Innovació de les Illes Balears 2018-2022 (Pla CTI), aprovat el 29 de març de 2020, constitueix l'instrument de programació que permet desenvolupar, finançar i executar les polítiques públiques del Govern de les Illes Balears en matèria de foment i coordinació d'R+D.

2. El Pla CTI té com a funció planificar la gestió del foment de la recerca, del desenvolupament tecnològic i de la innovació a la nostra comunitat autònoma i aconseguir que, de cada vegada més, el coneixement que s'hi produeixi sigui en més quantitat i tengui més qualitat. Una altra missió és dirigir i focalitzar aquesta producció de coneixement vers les necessitats i problemàtiques socials i ambientals de les Illes Balears.

3. Les polítiques d'R+D+I s'articulen a partir de cinc línies d'actuació, una de les quals és l'excel·lència investigadora. Amb aquesta línia d'actuació es pretén afermar la base científica que hi ha a les Illes Balears, la qual, després d'haver-ne demostrat l'excel·lència al llarg dels darrers anys, cal que avanci en l'obertura estatal i, sobretot, internacional, per poder respondre millor a les demandes socioeconòmiques de la societat de les Illes Balears

4. En aquesta línia d'actuació es defineix el Programa de dinamització dels recursos, que preveu, entre altres mesures, continuar amb les accions puntuals: accions concretes o complementàries d'interès i rellevància especials en l'activitat investigadora, orientades a millorar el sistema de ciència, tecnologia i innovació de les Illes Balears.

5. Una valoració general del que ha representat aquesta convocatòria al llarg dels anys en el panorama científic del sistema de les Illes Balears ha posat de manifest la necessitat de continuar amb aquesta mesura durant el període 2021-2023. S'ha considerat que és el mecanisme apropiat per potenciar i consolidar el coneixement científic i tecnològic a les Illes Balears i, en conseqüència, per propiciar la generació de nous beneficis econòmics, socials i culturals.

6. Els reptes definits en el Pla CTI es consideren àrees d'interès i rellevància per al desenvolupament d'aquesta convocatòria d'accions puntuals de recerca i desenvolupament i són: la salut, canvi demogràfic i benestar; bioeconomia, economia circular i sostenibilitat dels recursos naturals; energia sostenible, eficient i neta; transport intel·ligent, sostenible i integrat; accions pel canvi global; societat canviant, innovadora i segura; economia, societat i cultura digitals.

7. El 26 de gener de 2021 es va publicar l'Acord del Consell de Govern pel qual es prorroga la vigència del Pla Estratègic de Subvencions de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears per als exercicis 2018-2020, aprovat en Consell de Govern de 9 de març de 2018. Entre les cinc línies d'actuació previstes en el Pla es troba la que correspon a aquesta convocatòria.

8. El Decret 25/2021, de 8 de març, de la presidenta de les Illes Balears, pel qual es modifica el Decret 11/2021, de 15 de febrer, de la presidenta de les Illes Balears, pel qual s'estableixen les competències i l'estructura orgànica bàsica de les conselleries de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

Fonaments de dret

1. La Llei 14/2011, d'1 de juny, de la ciència, la tecnologia i la innovació.

2. La Llei 7/1997, de 20 de novembre, de la recerca i del desenvolupament tecnològic.

3. La Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.

Per tot això, havent considerat la disponibilitat pressupostària per als exercicis 2021, 2022 i 2023, i els informes previs del Servei Jurídic de la Conselleria de Fons Europeus, Universitat i Cultura i de la Direcció General de Pressuposts, amb la fiscalització prèvia limitada de la Intervenció de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, dict la següent

Resolució

1. Aprovar les bases de la convocatòria per a la concessió d'ajuts per dur a terme accions puntuals de recerca i desenvolupament per al període 2021-2023, que s'especifiquen en l'annex 1, segons l'Ordre de la consellera d'Innovació, Interior i Justícia de 26 de gener de 2010 per la qual s'estableixen les bases reguladores per a la concessió de subvencions en matèria de recerca, desenvolupament tecnològic i innovació (BOIB núm. 25, de 13 de febrer).

2. Publicar aquesta Resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears i ordenar que entri en vigor l'endemà d'haver-s'hi publicat.

Interposició de recursos

Contra aquesta Resolució —que exhaureix la via administrativa— es pot interposar un recurs potestatiu de reposició davant el conseller de Fons Europeus, Universitat i Cultura en el termini d'un mes comptador des de l'endemà d'haver-se publicat, d'acord amb l'article 124 de la Llei 39/2015, de 1 d'octubre, del procediment administratiu comú, i l'article 57 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

També es pot interposar directament un recurs contenciós administratiu davant la Sala Contenciosa del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears en el termini de dos mesos comptadors des de l'endemà d'haver-se publicat, d'acord amb l'article 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa. Tot això sense perjudici d'interposar qualsevol altre recurs que es consideri pertinent.

 

Palma, 28 d'octubre de 2021

El conseller de Fons Europeus, Universitat i Cultura Miquel Company i Pons

 

ANNEX 1 Bases de la convocatòria

Primer

Finalitat de la convocatòria

1.1.L'objecte d'aquesta convocatòria és regular el procediment de concessió d'ajuts per dur a terme accions puntuals de Recerca i Desenvolupament Tecnològic (d'ara endavant, accions puntuals d'R+D), per al període 2021-2023.

1.2.  Els ajuts prevists en aquesta resolució finançaran totalment el pressupost sol·licitat, sempre que es compleixin les condicions establertes al punt 8 d'aquesta convocatòria.

1.3.Els ajuts concedits són compatibles amb altres ajuts i subvencions, independentment de l'entitat que els concedeixi, sempre que conjuntament no superin el cost total de l'activitat i que no provinguin de la mateixa Conselleria de Fons Europeus, Universitat i Cultura. En cas que, amb l'ajut atorgat mitjançant aquesta convocatòria, es superi el cost total de l'acció, l'import es reduirà proporcionalment de manera que no es superi el cost total.

Segon

Característiques de les activitats objecte d'ajut

2.1. Les accions puntuals d'R+D estan destinades a cobrir els objectius científics que requereixen alguna actuació concreta, d'interès i rellevància especials per a l'activitat investigadora que es desenvolupi en el sistema de ciència i tecnologia de les Illes Balears. Els objectius científics que es pretenen assolir són:

a) Promoure l'intercanvi i la difusió del coneixement científic.

b) Consolidar l'activitat investigadora i complementar la realització dels projectes de recerca que han obtingut finançament en altres convocatòries competitives.

c) Integrar la recerca de les Illes Balears, fomentar l'intercanvi i la transferència del coneixement entre els grups de recerca de les Illes Balears i entre aquests i l'empresa, i potenciar la interdisciplinarietat entre els grups de recerca i en els grups mateixos.

d) Propiciar un increment del potencial científic i tecnològic de les Illes Balears.

2.2.  Poden ser objecte dels ajuts els tipus d'actuacions o línies de finançament següents:

a) Línia A: actuacions de preparació de propostes per a la participació d'equips de recerca en projectes internacionals, en especial en el programa Marc Europeu.

b) Línia B: accions concretes de política cientificotecnològica que presentin una urgència o un interès especials o que ajudin a complementar i consolidar projectes competitius de recerca. Es preveu finançar tant actuacions concretes en el marc de programes nacionals o internacionals com qualssevol altres que, per raó de la temàtica o l'oportunitat, contribueixin a millorar el desenvolupament dels objectius del Pla de Ciència, Tecnologia i Innovació de les Illes Balears 2018-2022, o del pla vigent en el moment de demanar l'ajut. Cal remarcar la necessitat que siguin actuacions concretes; en aquesta línia, no s'accepten propostes de grans dimensions i abast científic, pròpies dels projectes de recerca.

c) Línia C: actuacions de col·laboració entre grups de recerca de caràcter cientificotècnic (consolidació o creació de xarxes, grups interdisciplinaris, agendes, etc.). S'hi inclouen totes les actuacions que tenguin com a finalitat col·laborar i intercanviar coneixements entre els grups de recerca del sistema de ciència, tecnologia i innovació de les Illes Balears, i fomentar l'inici de noves actuacions concertades amb grups de distintes institucions de les Illes Balears o amb grups de recerca de fora de les Illes Balears.

2.3.  La prioritat de les actuacions finançades seran els reptes de la societat de les Illes Balears establerts en el Pla de Ciència, Tecnologia i Innovació de les Illes Balears 2018-2022 i que són els següents:

1.  Salut, canvi demogràfic i benestar.

2.  Bioeconomia i economia circular: activitat agrària i pesquera productiva, sostenible i de qualitat; sostenibilitat dels recursos naturals.

3.  Energia sostenible, eficient i neta.

4.  Transport intel·ligent, sostenible i integrat.

5. Accions pel canvi global: eficiència en la utilització de recursos i matèries primeres.

6. Societat canviant, innovadora i segura.

7. Economia, societat i cultura digitals.

En aquest sentit és necessari un informe explicatiu de l'adequació i la integració de la proposta presentada als reptes del Pla CTI.

2.4.  El termini d'execució de les accions plantejades en cap cas pot ser superior a 12 mesos.

2.5. En el marc d'aquesta convocatòria no es pot atorgar més d'un ajut per acció ni per responsable del projecte.

Tercer

Requisits generals dels beneficiaris

3.1. Poden ser beneficiàries dels ajuts prevists en aquesta convocatòria les persones jurídiques següents:

a) Centres públics d'R+D: universitats públiques, organismes públics de recerca (reconeguts a la Llei 14/2011, d'1 de juny, de la ciència, la tecnologia i la innovació) i, en general, qualsevol centre d'R+D dependent de les diferents administracions públiques.

b) Altres entitats públiques o privades sense ànim de lucre que defineixin en els seus estatuts l'R+D o el seu foment com a activitat principal.

3.2. Poden tenir la condició de beneficiàries, de les especificades en l'apartat 3.1., les que estiguin vàlidament constituïdes en el moment de la presentació de la sol·licitud d'ajuda i tenguin residència fiscal, un establiment permanent o una representació, almenys, a les Illes Balears.

3.3. També tindran la consideració de beneficiàries les entitats associades al beneficiari, que es comprometin a efectuar part o la totalitat de les activitats que fonamentin la concessió de la subvenció en nom i per compte d'aquest, podent imputar-hi també despesa.

3.4.  Les persones vinculades a les entitats esmentades en l'apartat anterior poden presentar propostes davant el seu organisme, com a investigadores responsables de l'execució cientificotècnica. Aquestes seran considerades la persona responsable de l'acció.

Quart

Requisits generals de la persona responsable de l'actuació

4.1. La persona que figuri a la sol·licitud serà la principal responsable del compliment dels objectius i tasques a desenvolupar en l'actuació.

4.2. La persona responsable ha d'estar en possessió d'un títol de doctorat i ha d'estar vinculada a l'entitat beneficiaria de l'ajuda com a personal actiu, mitjançant una relació funcionarial, estatutària o laboral (indefinida o temporal). A  aquest efecte es consideren assimilats a l'entitat beneficiària altres entitats que tinguin amb el beneficiari una relació o vincle de caràcter jurídic no contractual que estigui recollit als seus estatuts, en escriptura pública, en document anàleg de constitució o en un conveni o acord general de col·laboració que sigui previ a la publicació d'aquesta convocatòria.

4.3. L'expectativa de nomenament o contractació per part de l'entitat beneficiària amb motiu d'haver superat un procediment públic de selecció de personal en concurrència competitiva es considerarà vinculació suficient.  

4.4. En el marc d'aquesta convocatòria no es pot atorgar més d'un ajut per acció ni per persona responsable.

Cinquè

Termini de presentació de sol·licituds

5.1. El termini per presentar sol·licituds dels ajuts comença a l'endemà de publicar-se aquesta Resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears i acaba el 30 de juny de 2023.

Sisè

Presentació de la documentació

6.1. La persona responsable ha d'emplenar la documentació en línia, amb el tràmit disponible a la pàgina web de la Direcció General de Política Universitària i Recerca (http://dgrdi.caib.es), mitjançant els formularis i impresos normalitzats que es troben a la seva disposició en la mateixa pàgina web.

6.2. Els sol·licitants d'aquests ajuts han d'emplenar en línia la  documentació següent:

a) Formulari de sol·licitud (imprès de sol·licitud). Han de signar electrònicament aquest formulari la persona responsable de l'actuació i el representant legal de l'entitat sol·licitant. La signatura d'aquest formulari general implica, així mateix, les declaracions responsables següents:

— Que s'ha informat l'usuari sobre el sistema de tractament de les seves dades i sobre els drets que li atorga la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades personals i garantia dels drets digitals.

— Que són certes i completes totes les dades de la sol·licitud, així com la documentació annexa.

Una memòria descriptiva de l'actuació ( imprès 1), la qual ha de contenir els apartats següents:

— Objectius i descripció de la proposta: definició, grau de novetat de les actuacions, resultats obtinguts i impacte cientificotècnic o tecnològic d'aquests, etc. En el cas d'accions de col·laboració de nova creació (xarxes, grups interdisciplinaris, etc.), s'han d'especificar els objectius conjunts de la xarxa i, en el cas que s'hagin creat amb anterioritat a aquesta convocatòria, s'ha d'aportar tota la informació necessària per avaluar la trajectòria de la xarxa o del grup fins al moment de la sol·licitud.

— Personal que participarà en l'acció i adequació de l'equip per dur a terme l'acció.

— Pla de treball previst per dur a terme les activitats programades. En el cas d'accions de col·laboració, s'ha de detallar quina part assumirà cada entitat o les persones col·laboradores.

b) El pressupost de l'acció especial (amb l'IVA desglossat). S'hi ha d'indicar la quantitat sol·licitada desglossada per conceptes. En el cas que l'acció estigui cofinançada per altres ajuts concedits declarats, s'ha d'indicar la quantitat exacta concedida, la qual s'ha d'afegir a la quantitat sol·licitada. El resultat d'aquesta suma és el pressupost total de l'acció (imprès 2).

c) Adequació de la proposta als reptes del Pla de Ciència, Tecnologia i Innovació de les Illes Balears 2018-2022 (imprès 3).

En cas d'incloure l'IVA en el pressupost com a quantitat sol·licitada, perquè aquest sigui subvencionable s'ha de documentar adequadament, no serà suficient amb la declaració del responsable de l'organisme sol·licitant en la qual s'indiqui que no es repercuteix l'IVA suportat ( vegeu l'apartat 6.4.).

6.3. Per a les accions de quantia igual o superior a 15.000,00 euros, en el cas de prestació de serveis o subministraments de material fungible i/o reactius de laboratori, el beneficiari ha de presentar, com a mínim, tres ofertes de proveïdors diferents, llevat que, per les característiques especials de les despeses subvencionables, no hi hagi en el mercat entitats suficients per poder-les fer (en aquest cas s'ha de presentar un certificat d'exclusivitat). Així mateix, s'ha d'indicar l'oferta seleccionada. L'elecció entre les ofertes presentades s'ha de fer de conformitat amb els criteris d'eficàcia i d'economia, i s'ha de justificar expressament en el cas que no recaigui en la proposta econòmica més avantatjosa.

6.4. Així mateix, hauran d'adjuntar també en línia la documentació següent:

a) Fotocòpia del DNI de la persona responsable de l'actuació.

b) Un resum del currículum de la persona responsable i, si aquesta ho considera rellevant per a l'avaluació, també del currículum simplificat de la resta de membres de l'equip, amb indicació de les seves contribucions més rellevants per a l'avaluació de la sol·licitud.  

6.5. Si els documents relatius a la part institucional de l'entitat sol·licitant ja consten en la Direcció General de Política Universitària i Recerca, n'hi ha prou amb una manifestació en aquest sentit. En cas contrari, la documentació requerida és la següent:

a) En el cas d'entitats públiques, una còpia de la publicació en el butlletí oficial corresponent de la creació o el reconeixement de l'entitat, així com l'acreditació de la representació que exerceix la persona signant de la sol·licitud. Si ja consta en la Direcció General de Política Universitària i Recerca, n'hi ha prou amb una manifestació en aquest sentit.

b) En el cas de persones jurídiques no incloses en els paràgrafs anteriors, el document constitutiu de l'entitat i, si escau, els estatuts socials degudament inscrits en el registre corresponent o el certificat d'inscripció registral dels documents esmentats, així com l'acreditació de la representació que exerceix la persona signant de la sol·licitud.

c) Respecte de l'exempció de l'IVA, s'ha de presentar la documentació següent:

1r. En el cas d'exempció total, haurà de presentar-se un certificat de l'Agència Tributària que l'acrediti.

2n. En el cas de prorrata, haurà de presentar-se el següent:

— Si es tracta de prorrata general: certificat de la Agència Tributària i/o còpia de les declaracions anuals pertinents (models 390 o 392).

— Si es tracta de prorrata especial: certificat de l'Agència Tributària i/o l'acreditació corresponent mitjançant el model 390 o un altre que el  pugui substituir (regla de prorrata).  

Si no es presenta aquesta documentació o la documentació presentada no acredita l'exempció o prorrata clarament, la quantitat corresponent a l'IVA s'ha de descomptar de la quantitat total concedida.

d)Un certificat o una acreditació de l'existència del compte bancari la titularitat del qual recaigui en el beneficiari de la subvenció.

e)Una declaració de responsabilitat de no incórrer en cap causa de prohibició o d'incompatibilitat per rebre la subvenció segons la legislació vigent (imprès 4).

f)Una declaració de complir les obligacions que estableix l'article 15 de l'Ordre de la consellera d'Innovació, Interior i Justícia de 26 de gener de 2010, així com les que s'estableixen en el punt 15 de les bases d'aquesta convocatòria (imprès 4).

g)El fet de presentar la sol·licitud d'ajuts per dur a terme les actuacions proposades en aquesta convocatòria comporta autoritzar l'òrgan instructor a consultar les dades de l'entitat sol·licitant a la Tresoreria General de la Seguretat Social i a les hisendes públiques estatal i autonòmica. Si no autoritza que es faci la consulta, l'entitat sol·licitant ha de presentar una declaració de no autorització i els certificats corresponents de l'Administració tributària estatal i de la Tresoreria General de la Seguretat Social sobre el compliment de les obligacions en matèria tributària i de la Seguretat Social, respectivament. En el cas que el sol·licitant sigui una entitat pública, aquests certificats s'han de substituir per una declaració responsable de la persona sol·licitant en què s'indiqui que l'entitat es troba al corrent del pagament d'aquestes obligacions (imprès 4).

6.6. Si la sol·licitud no s'ha formulat mitjançant els impresos normalitzats o bé s'ha enviat sense adjuntar-hi degudament tota la documentació esmentada en els apartats anteriors, s'ha de requerir la persona interessada perquè en el termini de deu dies esmeni aquestes mancances. En aquest cas, la data en què es presenti l'esmena és la que determina l'ordre en què s'ha de resoldre l'expedient. Si no presenta la documentació requerida, es considera que desisteix de la seva petició amb la resolució prèvia que s'ha de dictar en els termes que preveu l'article 21 de la Llei 39/2015, de 1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

Setè

Finançament

7.1. La quantitat subvencionada serà una quantitat fixa, d'acord amb el que s'estableix a l'article 8 de l'Ordre de la consellera d'Innovació, Interior i Justícia de 26 de gener de 2010.

7.2. La quantitat màxima que es pot atorgar a cada actuació és de 25.000,00 euros.

7.3. La  quantitat subvencionada, així com el pressupost final, es detallaran a l'acta de la Comissió de Selecció corresponent, d'acord al que s'estableix al punt 7 de l'article onzè  d'aquesta convocatòria.

7.4. L'aportació de la Direcció General de Política Universitària i Recerca  per donar suport a les accions puntuals en matèria de recerca i desenvolupament ha de ser com a màxim de 1.100.000,00 euros, i té caràcter triennal (2021-2023). La distribució màxima per anualitat és la següent:

— Any 2021, 120.000 €, amb càrrec a les partides pressupostàries que s'indiquen a continuació o partides equivalents, sempre que hi hagi crèdit adequat i suficient:

• 20.000 €, a la partida 13801 541A01 40100 00.

• 10.000 €, a la partida 13801 541A01 44800 00.

• 50.000 €, a la partida 13801 541A01 44700 00.

• 20.000 €, a la partida 13801 541A01 48000 00.

• 20.000 €, a la partida 13801 541A01 44900 00.

— Any 2022, 500.000 €, amb càrrec a les partides pressupostàries que s'indiquen a continuació o partides equivalents, sempre que hi hagi crèdit adequat i suficient:

• 88.000 €, a la partida 13801 541A01 40100 00.

• 86.000 €, a la partida 13801 541A01 44800 00.

• 150.000 €, a la partida 13801 541A01 44700 00.

• 88.000 €, a la partida 13801 541A01 48000 00.

• 88.000 €, a la partida 13801 541A01 44900 00.

— Any 2023, 480.000 €, amb càrrec a les partides pressupostàries que s'indiquen a continuació o partides equivalents, sempre que hi hagi crèdit adequat i suficient:

• 88.000 €, a la partida 13801 541A01 40100 00.

• 76.000 €, a la partida 13801 541A01 44800 00.

• 150.000 €, a la partida 13801 541A01 44700 00.

• 88.000 €, a la partida 13801 541A01 48000 00.

• 78.000 €, a la partida 13801 541A01 44900 00.

7.5. Atès que aquesta subvenció s'imputa a més d'una partida pressupostària, l'assignació és vinculant per l'import total i no per cada partida. Aquesta vinculació està condicionada per les limitacions pressupostàries del crèdit disponible i per les pròpies dels expedients de modificació de crèdit que estableixen les normes pressupostàries que hi són aplicables.

7.6. En cas d'exhaurir-se el crèdit destinat a la convocatòria abans d'acabar el termini per presentar sol·licituds, la concessió de nous ajuts s'ha de suspendre mitjançant una resolució de l'òrgan competent, que s'ha de publicar en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, llevat que s'ampliï el crèdit destinat als ajuts.

Vuitè

Conceptes susceptibles de rebre aquests ajuts

8.1. Els ajuts concedits es destinaran a cobrir les despeses relacionades amb el desenvolupament de l'acció per a la qual s'hagin concedit, en els termes prevists en l'article 31 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions. En cap cas l'import de les despeses associades als concepte subvencionables poden ser superiors al seu valor de mercat.

8.2. Podran ser objecte d'ajut els següents conceptes directes d'execució, en les condicions i amb les limitacions establertes en aquesta convocatòria:

a) Despeses de personal. El personal contractat pot incorporar-se al projecte durant tot el temps que duri l'acció o només durant una part, en dedicació parcial o total. Aquest personal s'ha d'incorporar al projecte per mitjà de qualsevol programa d'adscripció temporal, d'acord amb la normativa vigent i les normes a les quals estigui sotmès el centre beneficiari, sense que la seva adscripció temporal al centre impliqui cap relació laboral posterior. No es poden sol·licitar ni imputar beques de formació amb càrrec a la partida de personal. No són subvencionables les retribucions del personal vinculat funcionarialment, estatutàriament o contractualment a l'organisme beneficiari.

b) Desplaçaments (viatges, quilometratge, etc.), allotjament i dietes (per manutenció, per allotjament o dieta sencera) del personal amb dedicació a l'acció especial i, sempre que figuri en el pla de treball o en les memòries presentades, del personal complementari col·laborador. La despesa d'allotjament i la dieta per allotjament no són compatibles per a un mateix concepte o desplaçament. Aquestes despeses tan sols s'han de comptabilitzar en el cas que es justifiqui el desplaçament de la persona fora del municipi  on treballa habitualment. El màxim de les dietes és el que regula de forma oficial cada entitat. En el cas de no existir aquesta regulació, no es poden superar els màxims establerts en la normativa vigent sobre indemnitzacions per raons de servei del Govern de les Illes Balears.

c) Disseny i creació de material bibliogràfic, i edició de publicacions.

d) Adquisició de material fungible, subministres i productes similars, directament relacionats amb l'execució de les activitats objecte de l'ajut.

e) Despeses de consumibles informàtics, de correu i missatgeria i de fotocòpies, sempre que estiguin afectades directament amb l'acció puntual i així es justifiqui en les memòries inicials o de justificació.

f) Les despeses d'utilització dels serveis centrals de l'organisme sempre i quan disposin de tarifes públiques.  

g) Despeses de consultoria, assessorament de la realització d'estudis, i serveis equivalents, destinades a preparar les propostes de projectes a programes nacionals o comunitaris.

h) Despeses derivades d'estades curtes a altres laboratoris per fer tasques relacionades amb l'actuació, així com les derivades de les visites i estades d'investigadors convidats, per períodes curts, amb relació directa a l'acció especial.

i)  Col·laboracions externes: sempre que en les memòries de l'acció quedi prou justificada la necessitat de recórrer a personal complementari de l'acció per executar un treball específic o amb dificultat tècnica, es poden comptabilitzar tant els honoraris com les despeses de viatge i allotjament o les dietes d'aquest personal complementari en les mateixes condicions que s'apliquen a les despeses de la mateixa naturalesa ocasionades pel personal de l'acció.

j)  Altres despeses que el responsable de l'acció consideri necessàries i que quedin justificades adequadament en la memòria i el pressupost presentats amb la sol·licitud.

8.3. En cap cas no són subvencionables les despeses següents:

a)  Despeses en equips, instruments, aparells i altre material inventariable (adquisició de material bibliogràfic, programari, etc.), ni despeses relacionades amb el seu manteniment o reparació.

b)  De mobiliari i material d'oficina, llevat de les despeses previstes en el punt 8.2.e).

c)  Les despeses relacionades amb la protecció dels resultats de l'R+D+I: patents, models d'utilitat, marques, etc.

d)  Els imposts indirectes, quan l'entitat beneficiària els pugui recuperar o compensar, ni els imposts personals sobre la renda.

e)  Les despeses financeres o bancàries.

f)  Els costs indirectes.

g)  Els complements salarials.

h)  Sense perjudici de les despeses de manutenció que puguin correspondre amb càrrec al concepte de viatges i dietes, no són elegibles despeses de menjars i altres atencions de caràcter protocol·lari (per exemple, les realitzades una vegada finalitzades les sessions de treball).

8.4. D'acord amb el punt 5 de l'article 18 de l'Ordre de la consellera d'Innovació, Interior i Justícia de 26 de gener de 2010, es  pot  subcontractar fins a un 80 % de l'execució de l'activitat subvencionada, sempre que això impliqui un valor afegit al contingut de l'activitat i la subcontractació estigui prou motivada. En tot cas, s'han de respectar els límits i les condicions que estableixen els apartats del 3 al 7 de l'article 38 del Text refós de la Llei de subvencions, aprovat pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre (BOIB núm. 196, de 31 de desembre).

Novè

Instrucció i òrgans competents

9.1. La Direcció General de Política Universitària i Recerca és l'òrgan competent per instruir els procediments de concessió dels ajuts d'aquesta convocatòria.

9.2. L'òrgan competent per resoldre la concessió d'ajuts és el conseller de Fons Europeus, Universitat i Cultura, d'acord amb el que estableix l'article 8.1.a) del Text refós de la Llei de subvencions.

Desè

Procediment de selecció de les sol·licituds, avaluació i d'adjudicació de la quantitat total concedida.

10.1. Una vegada rebuda tota la documentació, la Direcció General de Política Universitària i Recerca ha de comprovar que les sol·licituds compleixen els requisits exigits per admetre-les i que s'adeqüen a l'esperit i als objectius de la convocatòria.

10.2. En el cas que l'expedient no contengui la documentació requerida en l'article 6 d'aquesta convocatòria, s'ha de fer el requeriment establert en el punt 6.6. En aquest cas, la data en què es presenti l'esmena és la que determina l'ordre en què s'ha de resoldre l'expedient.

10.3. Les sol·licituds que no superin la fase de comprovació no s'han d'admetre al procediment de selecció. En aquests casos, l'òrgan competent ha de dictar una resolució d'inadmissió.

10.4. Atès que, d'acord amb la naturalesa de la convocatòria, no és necessari comparar les sol·licituds per establir-ne una prelació en un únic procediment, les sol·licituds d'ajut presentades en aquesta convocatòria s'han de resoldre individualment, encara que no s'hagi acabat el termini per presentar sol·licituds, fins que s'exhaureixi el crèdit destinat a la convocatòria o fins que es resolguin tots els expedients presentats. Això s'ha de fer sense perjudici del que estableix, pel que fa al concurs, l'article 7 de l'Ordre de la consellera d'Innovació, Interior i Justícia de 26 de gener de 2010, com a regla general de concessió, i fent ús de l'excepció que estableix l'article 17.3 del Text refós de la Llei de subvencions.

Onzè

Comissió de Selecció i criteris d'avaluació

11.1. La Comissió de Selecció és única i té la composició següent:

a)  El titular de la Direcció General de Política Universitària i Recerca, que actua com a president.

b)  Tres experts nomenats pel conseller de Fons Europeus, Universitat i Cultura.

c)  La cap del Servei de Recerca i Desenvolupament.

d)  Una persona funcionària nomenada pel conseller de Fons Europeus, Universitat i Cultura, que hi actua com a secretària.

11.2. La Comissió s'ha de reunir aproximadament cada tres mesos, la primera setmana del mes corresponent, a partir de la publicació d'aquesta Resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears i ha d'avaluar les sol·licituds rebudes fins al moment de la reunió, encara que no hagi finalitzat el termini per participar en la convocatòria, perquè no és necessari comparar les sol·licituds presentades per establir-ne una prelació. S'inclouran,  perquè siguin valorades, les sol·licituds rebudes amb una antelació mínima de quinze dies, sempre que la documentació presentada sigui correcta i completa.

11.3. Correspon a la Comissió de Selecció avaluar les propostes basant-se en la qualitat cientificotècnica i la rellevància de les actuacions, així com altres aspectes que es detallen al punt següent.

11.4. L'avaluació de les propostes s'ha de basar en els criteris següents, aplicats de la manera que s'indica:

a) La qualitat cientificotècnica de la proposta: 40 punts. Se n'ha de valorar la definició, contingut, la qualitat, la coherència i l'adequació als objectius plantejats. Així mateix s'han de valorar el pla de treball i adequació del temps d'execució a les activitats plantejades.

En el cas dels ajuts per a noves accions de col·laboració de caràcter cientificotècnic (grups interdisciplinaris, xarxes, etc.), s'han d'avaluar els objectius de la nova xarxa o del nou grup, el currículum dels investigadors, la participació d'un nombre significatiu d'investigadors i el grau de col·laboració dels participants.

En el cas d'actuacions de col·laboració ja començades (xarxes o grups interdisciplinaris ja constituïts, entre d'altres) que sol·liciten ajuda per mantenir-se, s'han d'avaluar els treballs realitzats fins al moment de la sol·licitud.

b) La qualitat, trajectòria i adequació de la persona responsable de l'actuació i, si escau, de la resta dels membres de l'equip de treball: 30 punts.

c) Impacte social, rellevància i adequació als reptes de la societat definits en el Pla de Ciència, Tecnologia i Innovació de les Illes Balears (2018-2022): 20 punts

d) L'adequació del pressupost presentat i la possibilitat o dificultat de finançament d'altres organismes, oficials o privats: 10 punts.

11.5 Per poder ser seleccionades com a avaluades favorablement, les propostes han d'obtenir una puntuació superior a 70 punts.

11.6 Finalment, per a les propostes avaluades favorablement (>70) es finançarà la totalitat del pressupost sol·licitat, sempre  que aquest compleixi amb els requisits establerts al punt vuitè d'aquesta convocatòria. En el cas que no hi hagi cofinançament amb altres ajuts declarats, l'import que s'ha de justificar coincideix amb la quantitat total concedida (com a import total de l'actuació). En cas que n'hi hagi, l'import que s'ha de justificar és la suma dels ajuts declarats i la quantitat total concedida.  

11.7. La quantitat concedida i el pressupost final s'han d'especificar en l'acta corresponent, la qual ha de servir de base per a la proposta de resolució que ha d'emetre el director general de Política Universitària i Recerca.

11.8. Allò que no estigui previst expressament en aquesta convocatòria o en les bases reguladores sobre el funcionament de la Comissió de Selecció s'ha de regir  pel que estableix el capítol II de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, del règim jurídic del sector públic.

Dotzè

Acceptació i resolució

12.1. L'òrgan instructor, sobre la base de l'expedient i de l'acta de la Comissió de Selecció, ha de formular les propostes de resolució provisionals, el contingut de les quals s'ha de notificar als interessats perquè en el termini de deu dies formulin les al·legacions que considerin convenients o comuniquin la seva decisió d'acceptar l'ajut o de renunciar-hi. La proposta de resolució ha d'incloure la quantitat total concedida, desglossada per conceptes, i la quantitat total que s'ha de justificar.

12.2. El document d'acceptació (imprès 5) inclou la signatura de la persona responsable i el vistiplau del representat de l'entitat beneficiària. En aquest document, la persona responsable ha de certificar que la quantitat concedida és suficient per dur a terme l'activitat sense que se'n desvirtuï la finalitat. En el cas que no hi hagi cofinançament amb altres ajuts declarats, l'import que s'ha de justificar coincideix amb la quantitat total concedida (com a import total de l'acció). En cas que n'hi hagi, l'import que s'ha de justificar és la suma dels ajuts concedits declarats i la quantitat total concedida. En cap cas la suma d'aquests ajuts pot superar el cost total de l'acció.

12.3. Si en el termini indicat la persona interessada no comunica la seva decisió d'acceptar l'ajut o renunciar-hi, s'entén que hi renuncia i el procediment s'ha de finalitzar amb la resolució definitiva corresponent.

12.4. En el cas que els interessats presentin al·legacions, l'òrgan instructor ha d'examinar-les i, a continuació, ha de formular la proposta de resolució definitiva, que s'ha de notificar als interessats. A partir de la notificació, aquests disposen d'un termini de deu dies per comunicar si accepten l'ajut proposat o hi renuncien. Si dins aquest termini no es produeix cap resposta, s'entén que renuncien a l'ajut.

12.5. La resolució expressa del conseller de Fons Europeus, Universitat i Cultura finalitza el procediment de concessió de la subvenció. Aquesta resolució ha de fixar amb caràcter definitiu la quantitat total concedida i el desglossament per partides, així com la quantitat que s'ha de justificar d'acord amb els punts anteriors. La resolució també ha de contenir les dades indicades en el punt 12.1 de l'Ordre de la consellera d'Innovació, Interior i Justícia de 26 de gener de 2010 , així com la data de justificació dels ajuts.

12.6. La concessió o denegació dels ajuts s'ha de notificar individualment als interessats. El termini màxim per resoldre els procediments i notificar la resolució és de sis mesos comptadors des de la data de presentació de la sol·licitud. La persona o l'entitat interessada pot entendre desestimada la sol·licitud si, una vegada transcorregut el termini màxim de sis mesos des que la va presentar, no se li ha notificat cap resolució.

Tretzè

Modificació de la resolució de concessió

13.1. Les actuacions s'han d'executar en el temps i la forma que es determini en les resolucions de concessió. No obstant això, quan hi hagi circumstàncies concretes que alterin les condicions tècniques o econòmiques, la resolució de concessió es pot modificar sempre que es compleixin els requisits següents:

a) Que la modificació no afecti els objectius perseguits amb l'ajut ni els seus aspectes fonamentals o que hagin estat decisius per concedir-lo, i que no alteri la determinació del beneficiari ni danyi els drets de tercers. Tan sols es poden autoritzar modificacions amb relació a la determinació del beneficiari en el cas de fusió o absorció entre entitats que continuïn ubicades a les Illes Balears. En aquest cas, la nova entitat adquireix la condició de beneficiària des de la data de la modificació de la resolució de concessió.

b) Que la sol·licitud de modificació sigui autoritzada prèviament per l'òrgan instructor del procediment, el qual n'ha d'emetre un informe i ha de proposar la modificació de la resolució de concessió a l'òrgan competent per resoldre.

c) Que tant la sol·licitud de modificació com l'autorització es produeixin abans del venciment del termini d'execució estipulat en la resolució de concessió.

d) Que no impliqui un increment de la quantia de la subvenció concedida inicialment.

13.2. La sol·licitud de modificació s'ha d'acompanyar d'una memòria en la qual s'han d'exposar els motius dels canvis i s'ha de justificar, tant la impossibilitat de complir les condicions establertes en la resolució de concessió, com el compliment dels requisits assenyalats en l'apartat anterior.

13.3. Les sol·licituds de modificació del termini d'execució o justificació s'han d'acompanyar d'un nou calendari d'execució de l'actuació o d'una nova data de justificació, sense que pugui superar-se el termini màxim indicat en l'article 5. No es pot autoritzar més d'una ampliació per cada actuació. El procediment d'ampliació del termini d'execució s'ha de regir pel que disposa l'article 32 de la Llei 39/2015.

13.4. Les sol·licituds de modificació s'han de presentar amb temps suficient per aprovar els canvis i com a data límit dos mesos abans de finalitzar l'activitat. En tot cas no es podrà tramitar cap sol·licitud de modificació amb data posterior al 15 de juny de 2022.

13.5. Els transvasaments entre les partides que figuren en la resolució de concessió no necessiten autorització ni modificació de la resolució de concessió sempre que es compleixin els requisits següents:

a)  Que l'augment en una de les partides que figuren en la resolució de concessió es compensi amb la disminució d'una altra partida també existent, de manera que no s'alteri l'import destinat a l'acció concedida ni s'introdueixin partides amb conceptes nous.

b)  Que l'import transvasat no superi el 15 % de l'import destinat a l'acció concedida.

c)  Que el beneficiari justifiqui adequadament el canvi entre partides en un escrit de seguiment o en les memòries de justificació.

El beneficiari està obligat a informar la Direcció General de Política Universitària i Recerca de la intenció d'introduir qualsevol canvi en els termes de la concessió, a fi que aquesta Direcció General l'autoritzi o el denegui.

Catorzè

Període d'inversió, execució i justificació dels ajuts

14.1. El període d'execució de l'actuació ha d'estar comprès entre les dates d'inici i de finalització d'aquesta. Les dates d'inici i de finalització de l'ajut seran proposades per la persona responsable en la sol·licitud de l'ajut. En qualsevol cas, la Direcció General pot modificar d'ofici les dates sol·licitades per la persona responsable per adequar-les als límits que estableix aquesta Resolució.

14.2. Les dates finalment assignades com a data d'inici, data de finalització i data de justificació són les estipulades en la resolució de concessió de l'ajut.

14.3. La data de justificació de l'ajut no pot ser en cap cas posterior al 15 d'octubre de 2023.

14.4. La persona responsable ha de presentar un informe de justificació de l'activitat segons la data de justificació especificada en la resolució de concessió de l'ajut. Si, una vegada transcorregut el termini establert, no s'ha presentat la documentació justificativa davant l'òrgan competent, aquest ha de requerir el beneficiari que la presenti en el termini improrrogable de quinze dies, amb l'advertiment que, si no la presenta, se li iniciarà el procediment de revocació corresponent.

14.5. L'informe de justificació s'ha de presentar electrònicament a través de la pàgina web corresponent (http://dgrdi.caib.es) i ha de constar de la documentació següent:

a) Una memòria tècnica, amb el contingut següent (imprès 6):

— Una descripció de les actuacions dutes a terme, dels resultats obtinguts i el seu impacte i, si escau, la justificació de les desviacions produïdes amb relació a les actuacions per a les quals s'havia concedit la subvenció.

— La conformitat del representant legal de l'entitat o l'organisme beneficiari.

b) La memòria econòmica ha de presentar el contingut següent (imprès 7):

— Una relació de totes les despeses de l'activitat, amb la identificació del creditor i del document, l'import, la data d'emissió, la data de pagament, el percentatge de justificació i l'import justificat.

— Una còpia de les factures o els documents de valor probatori equivalent en el tràfic jurídic mercantil o amb eficàcia administrativa emesos a nom de l'entitat beneficiària de l'ajut. Totes les factures i els documents justificatius que tenguin aquest mateix valor han de complir els requisits establerts en els articles 6 i següents del Reial decret 1496/2003, de 28 de novembre, relatiu a les obligacions de facturació (BOE núm. 286, de 29 de novembre). Entre aquests requisits s'ha de destacar la presència de la informació següent: la data d'expedició de la factura; la identificació, amb el NIF i el domicili, tant del proveïdor com de l'entitat beneficiària (a càrrec de la qual s'han d'emetre totes les factures); la descripció de les operacions amb la data en què s'han dut a terme, i l'IVA. Cap factura no pot anar a un altre nom que no sigui el de l'entitat beneficiària ( vegeu l'article 3).

Les factures han de ser comprovades per  verificar que no han estat ni seran objecte de cap altra subvenció. La Direcció General de Política Universitària i Recerca sol·licitarà els originals per tal de dur a terme aquesta comprovació. Una vegada comprovades, s'han de retornar al beneficiari.

— Els documents que acreditin els pagaments de les factures. Els pagaments de les factures presentades es poden acreditar mitjançant una fotocòpia compulsada del justificant de l'ordre de transferència bancària o del document bancari que doni fe del pagament, en el qual han de figurar la data de la transferència, l'import transferit i la identificació del concepte de la transferència, així com les dades de qui l'ordena i del destinatari, que han de coincidir amb el beneficiari i amb l'emissor de la factura, respectivament.

Els pagaments també es poden acreditar mitjançant una còpia d'un xec nominatiu o pagaré nominatiu, sempre que estigui vençut.

Quan el total de l'extracte bancari no coincideixi amb el total de la factura presentada (perquè al mateix proveïdor se li ha transferit el pagament conjunt de diverses factures), s'ha d'aportar un desglossament de les factures que formen part de l'extracte. Així mateix, en el cas que el certificat de pagament es presenti en una moneda diferent de la de la factura, s'ha de presentar el document bancari que fa la conversió entre les divises.

Els pagaments en efectiu de quantitats superiors a 500,00 euros no són subvencionables. Per als pagaments en efectiu d'imports inferiors a 500,00 euros s'ha de presentar el rebut del pagament signat pel proveïdor. Tan sols s'accepten tiquets de caixa per a imports inferiors a 100,00 euros.

— Els documents que acreditin que els moviments comptables corresponents a les transaccions efectuades es troben assentats correctament en els llibres oficials de comptabilitat de l'entitat, en compliment de les disposicions legals aplicables a la matèria, i que es manté una comptabilitat separada o un codi comptable específic per a totes les transaccions relacionades amb l'operació.

— En el cas de justificació de despeses de viatges, s'ha de presentar la documentació específica següent: la factura i la targeta d'embarcament. En el cas de justificar-se desplaçaments en un mitjà de transport en el qual no consta la targeta d'embarcament, s'ha de presentar el bitllet corresponent.

Tots els tiquets de les despeses derivades d'un desplaçament amb mitjans propis (gasolina, peatges, etc.) gestionats directament pels ponents o membres de l'equip que resideixin a una illa diferent on es durà a terme l'actuació, s'han de presentar amb un full d'indemnització de serveis o un full de liquidació signat per la persona responsable i amb el vistiplau de l'entitat beneficiària, juntament amb la còpia de les factures i els justificants de pagament o dels tiquets que permetin justificar aquests consums o serveis. No s'acceptaran tiquets sense el full de liquidació corresponent.

— En el cas de justificació de despeses de manutenció, s'ha de presentar la documentació específica següent: el full d'indemnització de serveis signat per la persona responsable amb el vistiplau de l'entitat beneficiària o, en el cas de personal complementari, un full de liquidació, juntament amb la còpia de les factures i els justificants de pagament o dels tiquets que permetin justificar aquests consums o serveis igualment signada per la persona responsable i amb el  vistiplau de l'entitat beneficiària. En aquesta fulla de liquidació es resumiran les despeses per dia i persona. No s'acceptaran tiquets sense les fulles d'indemnització o liquidació corresponents.

— En el cas de justificació de despeses d'allotjament, s'ha de presentar la documentació específica següent: la factura de l'hotel i, si escau, d'una despesa avançada per la persona responsable, el full d'indemnització de serveis o un full de liquidació signat per la persona responsable i per l'entitat beneficiària, amb una còpia de la factura a nom de la persona responsable i el justificant del pagament.

— Si escau, una relació en la qual s'especifiquin altres ingressos o ajuts percebuts que hagin contribuït a finançar l'actuació subvencionada, amb indicació del seu import i la procedència.

14.10. En el supòsit que no es justifiqui totalment la quantitat total concedida però s'hagi complert la finalitat per a la qual es va concedir la subvenció, s'ha de revisar i minorar proporcionalment dita quantitat.  

14.11 L'òrgan instructor pot demanar qualsevol altra documentació que consideri pertinent per comprovar l'adequació dels justificants i l'existència d'una pista d'auditoria adequada.

Quinzè

Pagament dels ajuts

15.1. Els ajuts concedits a l'empara d'aquesta Resolució s'han de lliurar a favor de l'entitat beneficiària a la qual estigui adscrita la persona sol·licitant, d'acord amb el que s'estableix al punt 2  d'aquesta convocatòria. Correspon a aquesta entitat gestionar l'import total destinat a l'acció.

15.2. El pagament de l'import dels ajuts s'ha de fer una vegada finalitzada i justificada convenientment l'acció o l'activitat objecte de la subvenció.

Setzè

Obligacions dels beneficiaris

16.1. Addicionalment a allò que s'estableix en els punts anteriors, els beneficiaris de l'ajut queden obligats a:

— Fer constar en les memòries justificatives que es redactin, així com en els treballs, les activitats, les publicacions, els documents o els actes públics relacionats amb la finalitat de la subvenció, el patrocini de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears. Concretament s'hi ha d'incorporar la imatge corporativa de la Direcció General de Política Universitària i Recerca. Una còpia d'aquestes publicacions s'ha de trametre a la Direcció General de Política Universitària i Recerca.

—Sotmetre's a les actuacions de comprovació que dugui a terme la Direcció General de Política Universitària i Recerca i a les actuacions de control financer que duguin a terme la Intervenció General de la Comunitat Autònoma, la Sindicatura de Comptes i altres autoritats de control, amb relació a les subvencions concedides.

— Reintegrar els fons percebuts en els supòsits que estableix l'article 44 del Text refós de la Llei de subvencions, aprovat mitjançant el Decret legislatiu 2/2005.

16.2. Els deures que comporten la realització i la justificació de l'activitat subvencionada constitueixen una obligació personalitzada en el beneficiari i no pot ser encomanada a un tercer, tal com es recull en l'article 68 del Reglament de desplegament de la Llei de subvencions (Reial decret 887/2006), a excepció del que s'estableix respecte a la subcontractació en l'article 29 de la Llei general de subvencions i en el punt 5.5 de les bases d'aquesta convocatòria.

16.3. El representant legal de l'entitat beneficiària de l'ajut es responsabilitzarà de la conservació i custòdia d'aquella documentació que hagi d'estar en poder del beneficiari, i la mantindrà a disposició dels òrgans de comprovació i control durant el període resultant de l'aplicació de l'article 39 de la Llei 38/2003.

16.4. Sense perjudici de les responsabilitats que conforme a la Llei 38/2003 puguin correspondre, el representant legal de l'entitat beneficiària de l'ajut serà responsable de la veracitat del contingut dels documents que firmi i presenti davant la Direcció General de Política Universitària i Recerca.

Dissetè

Seguiment i actuacions de control

17.1. La Direcció General de Política Universitària i Recerca ha d'establir els procediments adequats i ha de designar, si escau, els òrgans, les comissions o els experts que consideri necessaris per dur a terme les actuacions de seguiment i comprovació de l'aplicació de l'ajut.

17.2. En el seguiment, s'ha de valorar el grau de compliment de les activitats programades.

17.3. El fet de no complir les normes d'aquesta convocatòria, d'ocultar dades o de presentar dades falses o inexactes, de no dur a terme l'acció o de no justificar-la pot donar lloc a revocar la concessió de l'ajut i a haver de reintegrar les quantitats rebudes, d'acord amb els articles 43 i 44 del Text refós de la Llei de subvencions de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, sense perjudici que s'apliqui el règim sancionador que preveu el títol V d'aquesta norma.

17.4. Els ajuts concedits d'acord amb el que disposa aquesta convocatòria s'han de sotmetre al règim de fiscalització, control i inspecció que preveuen els articles 41 i 42 del Text refós de la Llei de subvencions.

17.5. Correspon al conseller de Fons Europeus, Universitat i Cultura decidir sobre la modificació de la resolució de concessió, amb els efectes que corresponguin, que inclouen la devolució de les quantitats percebudes, amb els interessos pertinents, i l'eventual aplicació del règim sancionador establert legalment, si en el seguiment de l'aplicació de l'ajut s'observa alguna de les circumstàncies següents:

— L'incompliment o la desviació, per raons imputables als beneficiaris, de les obligacions derivades de la concessió de l'ajut.

— La falsedat, la inexactitud o l'omissió de dades.

— Una desviació clara pel que fa a la qualitat cientificotècnica dels processos seguits i dels resultats esperats.

— L'aplicació, en tot o en part, de les quantitats rebudes a finalitats diferents d'aquelles per a les quals es va concedir l'ajut inicialment.

— L'obtenció, amb posterioritat a la presentació de la sol·licitud, d'altres ajuts públics o privats que, en conjunt, superin el cost de l'activitat.

 

Divuitè

Exempció de responsabilitats

La Comunitat Autònoma de les Illes Balears no es fa responsable de les actuacions del personal beneficiari dels ajuts, ni dels danys i perjudicis que puguin sobrevenir com a conseqüència de l'execució de les accions subvencionades en aquesta convocatòria.

Dinovè

Normativa aplicable

En tot el que no s'especifica en aquesta Resolució, s'hi apliquen, de manera supletòria, el Text refós de la Llei de subvencions, aprovat pel Decret legislatiu 2/2005, l'Ordre de la consellera d'Innovació, Interior i Justícia de 26 de gener de 2010, i totes les normes de caràcter econòmic administratiu que hi siguin aplicables.