Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

AJUNTAMENT DE SANTA EUGÈNIA

Núm. 526559
Bases per subvencionar ajudes a les empreses per sufragar les despeses corresponents a la seva activitat que presentin en el balanç de pèrdues i guanys unes pèrdues superiors al 40 % dels seus ingressos habituals

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

La Junta de Govern de l'Ajuntament de Santa Eugènia en data 3 de novembre de 2021 va aprovar per unanimitat les bases per subvencionar ajudes a les empreses per sufragar les despeses  corresponents a la seva activitat que presentin en el balanç de pèrdues i guanys unes pèrdues  superiors al 40% dels seus  Ingressos habituals, així com la seva publicació en el Butlletí Oficial de les Illes Balears com a continuació es transcriuen:

Bases per subvencionar ajudes a les empreses per sufragar les despeses  corresponents a la seva activitat que presentin en el balanç de pèrdues i guanys unes pèrdues  superiors al 40% dels seus  Ingressos habituals:

1. Objecte i Finalitat.

1.1. L'Objecte de les presents bases és regular les ajudes econòmiques que l'Ajuntament de Santa Eugènia concedirà, durant l'exercici 2022, a les empreses i comerços que presentin un balanç de pèrdues i guanys de l'exercici 2021 amb unes pèrdues superiors al 40% dels ingressos habituals.

Considerant ingressos habituals aquells que sorgeixin de la mitja dels anys 2017, 2018 i 2019.

1.2. La finalitat d'aquesta subvenció es fomentar i promoure el desenvolupament econòmic local, d'acord amb la competència municipal de l'article 29.2 t) de la Llei 20/2006, de 15 de desembre, municipal i de règim local de les Illes Balears.

2. Consignació pressupostària.

L'Ajuntament de Santa Eugènia es compromet a dotar en el pressupost de despeses de l'exercici 2022 a la partida pressupostària 01.4330.48007.01 habilitada per sufragar les despeses corresponents a la activitat de les empreses que reuneixin les condicions per ser objecte de la corresponent subvenció.

L'import màxim subvencionable serà de 5.000,00 €.

3. Beneficiaris.

3.1. Podran ser Beneficiaris/es de la corresponent subvenció aquelles persones jurídiques que presentin un balanç de pèrdues en el 2021, superior al 40% dels ingressos habituals i que tinguin la seva seu en el terme municipal de Santa Eugènia.

3.2. Les entitats beneficiàries han d'estar dades d'alta en el cens d'empresari, professionals i tenidors, i, si fos el cas en l'impost sobre activitats econòmiques (IAE) amb un epígraf corresponent a l'activitat que exerceixi.

3.3. No podran obtenir la condició de beneficiari/a de la subvenció les persones o entitats en qui concorri alguna de les circumstàncies que s'indiquen en els apartats 2 i 3 de l'article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions.

4. Activitats subvencionables i període elegible.

Son objecte de les subvencions les despeses derivades de les activitats habituals executades des del dia 1 de gener de 2021 fins dia 31 de desembre 2021, per les entitats relacionades a la base tercera d'aquestes bases reguladores que  presentin un balanç de pèrdues en el 2021, superior al 40% dels ingressos habituals, sempre que s'hagin pagat abans de la finalització del període de justificació.

5. Publicitat.

Les bases es publicaran al BOIB, en el tauler d'anuncis de l'Ajuntament de Santa Eugènia i a la pàgina web municipal ( www.ajsantaeugenia.net ).

 

6. Termini i lloc de presentació de sol·licituds.

El termini per a la presentació de les sol·licituds i tot la documentació annexa al corresponent document, és de 20 dies hàbils a comptar a partir de l'endemà a la publicació de l'extracte de la convocatòria en el BOIB.

7. Presentació de sol·licituds. Termini, lloc i forma.

7.1. El termini per presentar les sol·licituds serà de 20 dies hàbils des del dia següent a la publicació de la convocatòria al BOIB. En el cas de que el darrer dia sigui inhàbil, el termini s'entendrà ampliat fins el dia hàbil següent.

7.2. Les Sol·licituds s'han de formular mitjançant instància, s'han de dirigir al Sr.Batle-President de l'Ajuntament de Santa Eugènia i s'han de presentar en el Registre General de l'Ajuntament o bé a qualsevol dels llocs assenyalats en l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administració Comú de les Administracions Publiques.

7.3. les sol·licituds es deuran de redactar conforme amb el model normalitzat que es presenta amb les corresponent bases.

Les sol·licituds s'acompanyaran de la següent documentació:

a. Si la sol·licitud es presenta pel representant legal de l'entitat, deurà d'acreditar-se la corresponent sol·licituds mitjançant qualsevol mitjà vàlid de dret, amb conformitat amb l'article 5.4 de LPACP.

b. Fotocòpia del NIF de l'entitat sol·licitant.

c. Documentació acreditativa de la representació en virtut de la qual actua la persona que signa la sol·licitud. S'ha d'acreditar el nomenament i la vigència del càrrec.

Fotocòpia dels Estatuts o Acta Fundacional inscrits en el Registre Oficial Corresponent. No serà necessari presentar aquest document si l'entitat

d. sol·licitant ho ha acreditat en anteriors convocatòries de subvencions i ajudes econòmiques de l'Ajuntament de Santa Eugènia i no s'ha produït cap modificació des de llavors.

e. Presentar el balanç de pèrdues i de guanys de l'any 2021 i la mitja dels ingressos del anys 2017, 2018 i 2019.

f. Certificat bancari que acrediti el compte corrent o la llibreta en què s'ha d'ingressar l'import de la subvenció. No serà necessari presentar aquest certificat bancari si l'entitat sol·licitant ho ha acreditat en anteriors convocatòries de subvencions i ajudes econòmiques de l'Ajuntament de Santa Eugènia i no s'ha produït cap modificació des de llavors.

g. Declaració què l'entitat sol·licitant no rep cap més ajuda pel mateix concepte, o l'import de l'ajuda rebuda o sol·licitada amb relació al total i declaració responsable davant autoritat administrativa de no incórrer en cap de les prohibicions establertes a la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions (ANNEX II).

h. Declaració responsable de trobar-se al corrent en el compliment de les obligacions tributàries davant la Tresoreria General de la Seguretat Social, davant l'Agència Tributària i davant aquest Ajuntament. La presentació de la sol·licitud de la subvenció implicarà, excepte que expressament es manifesti el contrari, l'autorització del sol·licitant per a que l'òrgan atorgant obtingui de forma directa l'acreditació del compliment d'aquestes obligacions.

7.4. D'acord amb l'establert en l'article 28.3 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Publiques, en el cas que la documentació exigida ja estigui en poder de l'Ajuntament, la persona aspirant, sempre que no hagin transcorregut més de cinc anys des de la finalització del procediment de que formin part, podrà fer ús del seu dret a no presentar-la, fent constar la data, el procediment i l'òrgan o dependència en que varen ser presentats o emesos. En els supòsits d'impossibilitat material d'obtenir el document, l'òrgan competent podrà requerir al sol·licitant la seva presentació, o, en defecte d'això, l'acreditació per altres mitjans dels requisits al fet que es refereix el document, amb anterioritat a la formulació de la proposta de resolució.

7.5. Si la sol·licitud no reuneix els requisits establerts en la convocatòria, es requerirà a la persona interessada perquè en el termini màxim de 10 dies naturals esmeni les deficiències, advertint-la que si no ho fa se la tindrà per desistida de la seva petició, prèvia resolució que es dictarà en els termes previstos en l'article en l'article 21 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Publiques.

7.6. Qualsevol dels òrgans que intervenen en el procediment de concessió podrà, en qualsevol moment del procés, sol·licitar  a l'interessat la informació complementària, les dades i les acreditacions que estimi necessàries.

8. Procediment de concessió. inici, instrucció i resolució.

El procediment de concessió de la subvenció l'iniciarà Junta de Govern Local, mitjançant acord de l'Ajuntament Ple que aprovarà la convocatòria, prèvia aprovació de les Bases Específiques. La convocatòria serà publicada en la Base Nacional de Subvencions, en el BOIB i a la pàgina web d'aquest Ajuntament.

9. L'òrgan instructor del procediment de concessió correspon al Regidor de Promoció econòmica.

9.1. Una Comissió Avaluadora es reunirà per examinar si els beneficiaris compleixen tots els requisits necessaris per accedir a les subvencions i avaluar les sol·licituds conforme als criteris de valoració establerts en aquestes Bases. D'aquesta reunió, s'aixecarà acta.

La Comissió Avaluadora estarà integrada pels següents membres:

  • Sr. Joan Riutort Crespí, Batle de l'Ajuntament de Santa Eugènia que actuarà com a President de la Comissió.
  • Sr. José Luís Urraca Martin, que actuarà com a Secretari de la Comissió.
  • Sr. Cristina Ballester Parets, Vocal.
  • Sr. Raimundo Tomas Montis Sastre (en qualitat de Secretari de l'Ajuntament) .
  • Sra. Margarita Cañellas Llabres, que actuarà com a Secretària o regidor/a de l'oposició en qui delegui.

L'òrgan instructor, a la vista de l'expedient i de l'acta de la reunió de la Comissió, formularà proposta de resolució provisional, degudament motivada, que es publicarà a la seu electrònica de l'Ajuntament, obrint-se un termini de deu dies per presentar al·legacions. L'instructor incorporarà a l'expedient una diligència signada per la persona responsable en que consti lloc i data de publicació.

Pel que fa a la presentació d'al·legacions s'estarà a l'establert per la presentació de sol·licituds.

9.4. Si no es presenten al·legacions dins del termini concedit, la proposta de resolució formulada tindrà el caràcter de definitiva. En altre cas, una vegada examinades les al·legacions presentades pels interessats, l'òrgan instructor formularà proposta de resolució definitiva, que haurà d'expressar: el sol·licitant o la relació de sol·licitants pels que es proposa la concessió de la subvenció, la seva quantia, especificant la seva avaluació i els criteris de valoració seguits per efectuar-la.

La proposta de resolució definitiva es publicarà a la seu electrònica de l'Ajuntament atorgant als beneficiaris un termini de 10 dies perquè comuniquin la seva acceptació. S'entendrà acceptada si dins d'aquest termini no s'expressa el contrari.

Una vegada comprovades les reclamacions a les llistes provisionals i esmenades les possibles deficiències es publicarà de la mateixa manera la llista definitiva de sol·licituds admeses i no admeses (Resolució definitiva) que es publicarà al BOIB, al tauler d'edictes i a la pàgina web municipal (www.ajsantaeugenia.net).

9.3. La competència per resoldre el procediment i concedir la subvenció s'atribueix a la Junta de Govern Local, que dictarà aquesta resolució un cop dictada la proposta de resolució definitiva i emès informe de fiscalització pel secretari interventor.

10. Criteris que han de regir l'atorgament i quantia de les subvencions.

10.1. La concessió de les subvencions d'aquestes bases es regeix pels principis de publicitat, concurrència, objectivitat, igualtat i no discriminació.

10.2. Tindran el dret a la subvenció les entitats que reuneixin els requisits per ser beneficiaris, d'acord amb el que es disposa a l'apartat 3 del corresponent document.

10.3. L'import màxim de subvenció serà de 500,00 € per sol·licitant.

En el suposit que l'import sigui insuficient per atendre totes les sol·licituds, el determinarà l'import de la subvenció, amb una quantitat proporcional entre totes les sol·licituds, sempre respectat, que la suma de l'import subvencionable no superi el 5.000,00 € pressupostats.

10.4. La quantia de la subvenció tindrà com a límit màxim el crèdit consignat contemplat en aquestes bases i no podrà superar el 100% del cost de l'actuació subvencionada.

11. Termini de resolució i notificació.

11.1. El termini màxim per resoldre i notificar la resolució del procediment no podrà excedir de sis mesos, a comptar des de la publicació de la convocatòria.

11.2. El venciment del termini màxim sense que s'hagi notificat la resolució legitima als interessats per entendre desestimada per silenci administratiu la sol·licitud de la subvenció.

12. Obligacions dels beneficiaris.

Les entitats beneficiàries han de complir les obligacions establertes en les disposicions normatives que hi són d'aplicació, i de les següents:

a. Acceptar i complir la normativa de l'Ajuntament.

b. Acreditar davant l'Ajuntament que han executat o realitzat l'activitat subvencionada amb la documentació corresponent.

c. Comunicar a l'òrgan competent per resoldre d'acord amb l'article 9.3 de les presents bases l'obtenció de subvencions o ajudes per la mateixa finalitat no previstes inicialment, així com qualsevol eventualitat que alteri el desenvolupament de l'activitat subvencionada.

d. Facilitar tota la informació complementària que requereixi l'Ajuntament.

e. Presentar, una vegada conclosa l'activitat subvencionada, la documentació justificativa requerida en la base següent.

f. Conservar els documents justificatius de l'aplicació dels fons percebuts , en tant puguin ser objecte d'acotacions de comprovació i control.

13. Justificació de la subvenció.

13.1. La justificació de les despeses subvencionades haurà de realitzar-se fins dia 31 de març de 2022.

13.2. L'abonament de la subvenció es farà prèvia justificació, per part de l'entitat beneficiària.

13.3. Per justificar la subvenció atorgada s'ha de presentar un compte justificatiu integrat per la documentació següent:

a. Una memòria detallada i justificada del compliment de les condicions impostes en la concessió de la subvenció, amb indicació de les acotacions realitzades.

b. Una declaració responsable del beneficiari de la subvenció, mitjançant la que s'acrediti que les despeses  realitzades corresponen a les actuacions subvencionades.

c. Una memòria econòmica justificativa del cost de les activitats que s'han fet, que contindrà:

 

o Una relació classificada de les despeses i inversions de l'activitat, amb identificació del creditor i del document, l'import, data d'emissió i data de pagament.

o Les factures o documents de valor probatori equivalent en el tràfic jurídic mercantil o amb eficàcia administrativa incorporats en la relació referida en el paràgraf anterior i, si escau, la documentació acreditativa del pagament.

o Declaració responsable que les factures presentades per justificar la subvenció atorgada no superen el valor de mercat i que no es recuperarà ni es compensarà l'IVA.

o Justificant de pagament de les factures.

13.4. Les despeses s'han de justificar amb factures i altres documents de valor probatori equivalent en el tràfic jurídic mercantil o amb eficàcia administrativa, en original i còpia per compulsar. Si s'han de retornar les factures o justificants originals, a petició de l'entitat subvencionada, s'hi ha de reflectir amb un segell la data de concessió de la subvenció, així com l'import del justificant que s'imputa a la subvenció.

Si l'entitat beneficiària únicament disposa de la factura o document justificatiu que acredita la despesa rebuda per correu electrònic, s'admetrà sempre que a la impressió de la factura s'adjunti un certificat signat pel representant legal de l'entitat en que manifesti la impossibilitat o dificultat greu per obtenir el document original i declari que la factura ni s'ha utilitzat ni s'utilitzarà per justificar cap altre subvenció.

13.5. No obstant això, l'Ajuntament podrà demanar qualsevol altre documentació que consideri adient, ateses les circumstàncies i característiques del cas.

13.6. Si la documentació presentada és incompleta o incorrecta, l'Ajuntament requerirà a l'entitat beneficiària perquè la completi o esmeni la deficiència en el termini improrrogable de 10 dies.

No s'admetran pagaments realitzats en efectiu.

14. Revocació i reintegrament

Les subvencions són de concessió voluntària, revocables i reductibles si l'entitat beneficiària es veu afectada per alguna de les causes previstes a la Llei, l, així com en el cas de que incompleixi alguna de les obligacions previstes en aquestes bases.

En aquests casos, prèvia tramitació del corresponent procediment administratiu, l'entitat beneficiària haurà de reintegrar les quantitats percebudes i els corresponents interessos de demora, expedides a nom de les corresponguin. 

15. Infraccions o sancions

L'incompliment dels requisits establerts en aquestes bases o a la normativa d'aplicació, donarà lloc a l'aplicació del règim d'infraccions i sancions establert al Títol V de l'Ordenança Municipal.

16. Normativa aplicable

En allò no previst en aquestes bases es d'aplicació la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions; el Reial Decret 877/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament de la Llei 38/2003; Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Publiques; el Reial Decret Legislatiu 2/2004 pel qual s'aprova el Text Refós de la Llei reguladora de les Hisendes Locals i demés normativa que hi resulti d'aplicació.

17. Recursos

La resolució que recaigui en aquest procediment no posa fi a la via administrativa. Contra ella es pot interposar el recurs de reposició en el termini d'un mes comptador des de l'endemà de la seva notificació. Alternativament, i en el termini de dos mesos, es pot interposar davant el Jutjat de lo Contenciós-Administratiu recurs contenciós administratiu.

Tot això sense perjudici de qualsevol altre recurs que hi procedeixi.

Contra les presents bases, en tant disposició administrativa de caràcter general, no cap recurs en via administrativa, sinó directament recurs contenciós-administratiu davant el Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears.

 

Santa Eugènia, 4 de novembre de 2021

El batle Joan Riutort Crespí