Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció II. Autoritats i personal

Subsecció segona. Oposicions i concursos

AJUNTAMENT DE SANTA MARIA DEL CAMÍ

Núm. 504511
Convocatòria borsí dinamitzador/a sociocultural

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Aprovades per la Junta de Govern Local de l'Ajuntament en sessió de dia 22-10-2021 la Convocatòria i les Bases que han de regir el Borsí d'un dinamitzador/a sociocultural, es publiquen a continuació les esmentades Bases, de conformitat amb el previust a l'art. 55 del Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de l'Estatut bàsic de l'empleat públic.

BASES ESPECÍFIQUES DEL BORSÍ DE DINAMITZADOR/A SOCIOCULTURAL, DE PERSONAL LABORAL TEMPORAL, MITJANÇANT CONCURS PER TORN LLIURE.

Primera.- Objecte. L'objecte de les presents bases és regular el procés de selecció d'una plaça de dinamitzador/a sociocultural per al Casal de Joves de l'Ajuntament de Santa Maria del Camí.

Segona.- Característiques del lloc:

La persona exercirà les funcions pròpies del perfil d'Animació Sociocultural en l'àmbit del lleure juvenil, que es centraran en la dinamització del Casal de Joves, amb les tasques següents:

* Planificar, executar i avaluar accions per a les persones joves, adaptades al context sociocultural.

* Fomentar les iniciatives, facilitant eines per al desenvolupament personal i comunitari.

* Estimular les relacions entre joves, potenciant la participació amb igualtat d'oportunitats i l'educació en el temps lliure.

* Gestionar i establir vincles amb l'entorn per al desenvolupament del projecte (IES, recursos comunitaris, administracions, empreses...).

* Oferir atenció i orientació en les inquietuds de les persones joves.

Tercera.- Requisits de les persones aspirants

a) Tenir la nacionalitat espanyola, sense perjudici de l'establert a l'art. 57 del Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de l'Estatut Bàsic de l'Empleat públic.

b) Tenir 16 anys complerts i no excedir l'edat màxima de jubilació forçosa.

c) Posseir la capacitat funcional, física i psíquica, per al desenvolupament de les tasques.

d) No haver estat separat mitjançant expedient disciplinari del servei de les Administracions Públiques ni trobar-se inhabilitat per a l'exercici de funcions públiques.

e) Estar en possessió d'un dels títols següents:

a. Títol de Tècnic superior en animació sociocultural i turística, de conformitat amb la normativa vigent de l'administració educativa que el regula.

b. Certificat de professionalitat de Direcció i coordinació d'activitats de temps lliure infantil i juvenil.

c. Diploma de Director/a d'activitats de temps lliure infantils i juvenils, de conformitat amb la normativa vigent sobre reconeixement d'escoles d'educadors de temps lliure.

d. Diploma de monitor/a d'activitats de temps lliure infantil i juvenils, de conformitat amb la normativa vigent sobre reconeixement d'escoles d'educadors de temps lliure.

f) Acreditar els coneixements de la llengua catalana corresponents al nivell de certificat B2.

g)   Satisfer la taxa de serveis de selecció de personal en la quantitat de 10 €.

Abans de prendre possessió de la plaça, la persona interessada haurà de fer constar que no ocupa cap lloc de treball ni realitza cap activitat al sector públic delimitat per l'art. 1 de la Llei 53/1984, i que no percep pensió de jubilació, retir o orfandat. Si realitza alguna activitat privada, inclosa la de caràcter professional, ho haurà de declarar en el termini de deu dies naturals, per tal que la Corporació acordi la declaració de compatibilitat o incompatibilitat.

La titulació s'acreditarà mitjançant l'expedició dels títols corresponents per l'autoritat acadèmica competent. Aquesta mateixa autoritat podrà declarar també l'equivalència de títols.

Els/les aspirants hauran de reunir els requisits establerts en aquestes bases a la finalització del termini de presentació de sol·licituds i mantenir-los durant el procés selectiu; requisits que es faran constar en la sol·licitud. En aquest sentit es podran fer les comprovacions oportunes fins a la contractació.

Quarta.- 1. Les sol·licituds per prendre part en el procés selectiu s'han d'ajustar al model normalitzat de sol·licitud (annex I). Es presentaran en el Registre d'entrada de l'Ajuntament, dins el termini de quinze dies hàbils a partir de l'endemà de la publicació de la convocatòria al BOIB, i s'adreçaran al Sr. Batle. Si el darrer dia de presentació recaigués en dia inhàbil, el termini s'entendrà ampliat al dia hàbil següent.

Les sol·licituds, també es podran presentar en les formes previstes a l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

Si es presenten a les oficines de Correus o al registre d'una altra administració, s'hauran de cumplir els següents requisits:

1.-La instància haurà de dur el segell que indiqui la data d'entrada a Correus o bé al registre d'una altra administració.

2.-El mateix dia en què es dipositi la documentació a Correus o al Registre d'una altra Administració, s'haurà d'enviar per correu electrònic al mail ajuntament@ajsantamariadelcami.net instància amb el segell que acrediti la data d'entrega.

3.-La documentació s'haurà d'entregar dins el termini de presentació d'instàncies.

4.-Sense la concurrència d'aquests requisits, no serà admesa cap instància.

5.-Transcorregut no obstant, el termini de set dies naturals des de la finalització del termini de presentació d'instàncies, sense que hagi arribat al registre d'aquest Ajuntament la pertinent documentació, no serà admesa en cap cas.

La no presentació de les sol·licituds en temps i forma determinarà la inadmissió del/de la aspirant al procès selectiu.

Juntament amb la sol·licitud emplenada adequadament, les persones interessades han d'adjuntar:

1.Fotocòpia del Document Nacional d'Identitat (DNI) o, en el cas de no ser espanyol, del document oficial acreditatiu de la personalitat.

2.Original o fotocòpia compulsada dels requisits exigits a la base tercera de les presents bases.

3.Original o fotocòpia compulsada dels mèrits al·legats per a la valoració de la fase de concurs que s'han de valorar segons la base vuitena de les presents bases.

4.Resguard acreditatiu del pagament de la taxa per import de 10€, en el qual ha de figurar el segell de l'entitat bancària que justifiqui el pagament esmentat, o bé s'ha d'adjuntar còpia del justificant de la transferència efectuada ai el pagament s'ha fet mitjançant banca electrònica.

Cinquena.- Admissió d'aspirants Entre el dia següent i tercer a l'acabament del termini de presentació de sol·licituds, es publicarà a la pàgina web municipal (www.ajsantamariadelcami.org) i al tauler d'anuncis municipal la resolució per la qual s'aprovi la llista provisional d'aspirants admesos i exclosos, amb la indicació de les causes de la dita exclusió. Les persones excloses o omeses disposaran d'un termini de tres (3) dies hàbils, comptadors des de l'endemà de l'esmentada publicació, per esmenar el defecte o adjuntar el document que sigui preceptiu.

Acabat el termini al qual fa referència el paràgraf anterior i esmenades, si s'escau, les sol·licituds, el Batle President de la Corporació dictarà una resolució, que aprovarà la llista definitiva d'admesos i exclosos. Així mateix constarà la data i hora per la realització de l'entrevista personal als aspirants admesos.

Aquesta resolució es farà pública en els mateixos llocs indicats per a la resolució provisional.

Sisena.- Tribunal qualificador. En el moment de la publicació de la llista definitiva de persones admeses es nomenaran els membres del tribunal qualificador. Estarà format per personal de l'Ajuntament de Santa Maria del Camí, funcionari de carrera o laboral fix, d'igual o superior categoria, amb titulació acadèmica d'igual o superior nivell a l'exigit per a la plaça convocada. El Tribunal podrà comptar amb assistència especialista en els temes que consideri pertinents, que podran prestar la col·laboració que se'ls sol·liciti, i tendran veu, però no vot. Aquest Tribunal serà el competent per resoldre totes les qüestions derivades de la interpretació d'aquestes bases i dels casos no previstos.

Setena.- Desenvolupament del procés selectiu El procediment de selecció és el de Concurs de Mèrits, que valorarà, d'acord amb el ítems inclosos en les presents bases, les acreditacions de formació, mèrits o nivells d'experiència, relacionats amb les característiques de la plaça que es cobreix. El procés selectiu es complementarà amb ENTREVISTES CURRICULARS a les persones aspirants, que seran un mitjà de comprovació dels mèrits al·legats i verificació del perfil adient al lloc a ocupar, per fer efectius els principis de mèrit i capacitat.

Consistirà en una entrevista personal amb el Tribunal Qualificador sobre temes propis de les funcions de la plaça (es valorarà especialment els coneixements de les funcions relacionades a la base segona d'aquesta convocatòria). No tindrà caràcter eliminatori. En ella, les persones aspirants seran convocades per ordre alfabètic del llinatge una única vegada.

 

Vuitena.- Primera Fase: Valoració de mèrits. Els mèrits al·legats es valoraran d'acord amb una puntuació màxima global de 30 punts:

1.Experiència professional. Puntuació màxima en aquest apartat 8 punts. Haver prestat serveis a l'Administració Pública com a Dinamitzador sociocultural, Monitor/a o Director/a d'activitats de temps lliure infantils i juvenils: 0,15 punts per mes treballat (màxim 4 punts).

Haver prestat serveis al sector privat com Dinamitzador/a sociocultural monitor/a o Director/a d'activitats de temps lliure infantils i juvenils: 0,10 punts per mes treballat (màxim 3 punts).

Haver prestat serveis a l'Administració Pública en règim de personal laboral o funcionari: 0,05 punts per mes treballat (màxim 1 punts). Únicament seran valorats aquells mèrits que, de la documentació aportada per l'aspirant, se'n desprengui que l'experiència laboral està directament relacionada amb les funcions de la plaça o lloc a cobrir. A tal efecte, s'haurà de presentar certificació de l'empresa o empreses que indiquin la data d'alta i baixa en la mateixa o mateixes, així com el lloc de treball desenvolupat (en els serveis prestats a l'Administració: mitjançant un certificat lliurat per l'administració pública que correspongui i, quan el que s'acredita siguin serveis prestats en l'empresa privada, es farà mitjançant la presentació d'un certificat de vida laboral, emès per la seguretat social, acompanyat dels certificats de l'empresa, bé pels contractes corresponents, on haurà de constar expressament el següent: data d'alta i baixa de l'empresa, categoria professional, lloc de treball ocupat, especificant les tasques realitzades que han de ser anàlogues a les de la present convocatòria. Els certificats emesos per empreses privades, on no constin expressament les dades anteriors, no es tindran en consideració).

2.Cursos d'especialització o títols relacionats directament amb les funcions a desenvolupar. Puntuació màxima en aquest apartat 5.5 punts.

o Cursos de 0 a 20 hores, o aquells on no figuri el número d'hores realitzades: 0,10 punts per curs.

o Cursos de 21 a 40 hores: 0,25 punts per curs.

o Cursos de 41 a 60 hores: 0,40 punts per curs. o Cursos de més de 60 hores: 0,50 punts per curs. No s'han de valorar els títols acadèmics que s'han presentat com a requisit. Es valorarà la titulació específica i amb estreta relació amb les funcions pròpies del lloc a ocupar.

3.Coneixements de la llengua catalana. Puntuació màxima en aquest apartat 1.5 punts.

-Nivell C1: 0,50 punts

-Nivell C2: 0,75 punts o Nivell

-LA: 0,75 punt

En el supòsit que l'aspirant acrediti la possessió de més d'un certificat, només és objecte de valoració el certificat que acredita un nivell de coneixement més alt, excepte quan es posseeixi certificat de coneixements de llenguatge administratiu, que serà acumulatiu a l'altre.

4.Projecte on s'incloguin els següents àmbits:

a. Proposta d'actuació adient amb la realitat de Santa Maria del Camí.

b. Estratègia de treball.

c. Suport a les persones joves (informació, orientació i dinamització).

d. Perfils, dinàmiques i gestió de grups de joves.

El projecte podrà puntuar fins a 15 punts.

Segona Fase: Entrevista curricular. Aquesta tendrà un valor màxim de 10 punts, que avaluarà l'adequació de les habilitats i les aptituds de les persones aspirants en els àmbits descrits en el seu projecte.

Novena.- Resolució de la convocatòria. Els mèrits a què es refereix la base vuitena s'han d'acreditar mitjançant la presentació en forma d'original o fotocòpia compulsada. El fet de no acreditar qualsevol dels mèrits a què es refereix l'apartat anterior, en la forma que es recull la base quarta d'aquesta convocatòria, suposarà que aquests mèrits no es valorin en el concurs. La puntuació obtinguda en el procés selectiu determinarà l'ordre de prelació de les persones aspirants de major a menor puntuació dins el llistat. En cas que es produeixin empats, s'han de resoldre segon els criteris següents:

1. Major puntuació d'experiència laboral.

2. Major puntuació de formació.

3. Sorteig.

Concloses les proves selectives, el Tribunal farà públic a la pàgina web municipal (www.ajsantamariadelcami.org) i al tauler d'anuncis municipal la llista de puntuacions obtingudes per les persones aspirants.

Aquesta llista es publicarà per ordre de major a menor puntuació total. Aquestes persones disposaran d'un termini de tres (3) dies hàbils, comptats a partir de l'endemà de la publicació de la llista, per al·legar les rectificacions pertinents sobre la valoració de les proves selectives. El termini per a la resolució del concurs serà d'un mes comptador des del dia que finalitzi el termini de presentació de sol·licituds.

El batle president de la Corporació podrà ampliar aquest termini fins a un mes més.

El tribunal de valoració elevarà al batle president de la Corporació les llistes definitives de les persones aspirants, per ordre de prelació.

El batle president dictarà la resolució escaient, que ordeni la publicació en el tauler municipal d'anuncis de la Corporació, de la composició final de la borsa amb indicació de tots els integrants en l'ordre de prelació i la puntuació obtinguda.

Es constituirà una borsa d'ocupació amb les persones que superin el procés de selecció, a fi que pugui ser utilitzada en futures crides que poguessin resultar necessàries per cobrir vacants temporals.

Desena.- L'Ajuntament de Santa Maria del Camí notificarà a la persona seleccionada la data d'incorporació. A tals efectes, s'utilitzarà el correu electrònic que s'hagi facilitat a la instància de sol·licitud. La persona interessada té l'obligació d'incorporar-se en la data notificada d'inici. El fet de no incorporar-se dins el termini al lloc de treball adjudicat, sense causa justificada o la renúncia al nomenament ofert, implicaran que la persona afectada sigui exclosa de la borsa corresponent, llevat que concorri alguna circumstància excepcional oportunament justificada. S'entén per aquesta situació quan al·leguin i justifiquin documentalment en un termini de tres (3) dies hàbils alguna de les situacions següents:

1. Trobar-se en període d'embaràs, maternitat, paternitat, adopció o acolliment.

2. Patir malaltia o incapacitat temporal.

3. Estar exercint funcions sindicals.

4. Estar fent feina en el moment en què es faci l'oferta. S'estableix un període de prova de tres (3) mesos, que es realitzarà baix la supervisió de la persona responsable del servei. Durant aquest període de prova les persones aspirants que no assumeixin els nivells suficients d'adaptació i assoliment d'objectius al lloc de treball, han de ser declarades no aptes per desenvolupar les tasques.

Onzena.- Vigència de la borsa

La borsa amb les persones admeses i ordenades per la prelació de punts obtinguts serà vigent durant el termini màxim de dos (2) anys. No obstant, la vigència de la borsa es podrà prorrogar durant els mesos requerits per a cobrir les necessitats que puguin sorgir en l'àmbit de la dinamització juvenil de Santa Maria del Camí.

Dotzena.- Disposició final. En allò no previst en les bases serà d'aplicació la Llei 7/2007, de 12 d'abril, de l'Estatut Bàsic de l'Empleat Públic; la Llei 7/1985, de 2 d'abril, de Bases del Règim Local; el Reial Decret Legislatiu 781/1986, de 18 d'abril, pel qual s'aprova el Text Refós de les disposicions legals vigents en matèria de Règim Local; el Reial Decret 1/1995, de l'Estatut dels Treballadors.

 

ANNEX I. MODEL DE SOL·LICITUD BORSA DINAMITZADOR/A SOCIOCULTURAL – CASAL DE JOVES DE SANTA MARIA DEL CAMI

Nom i llinatges.................................................................................. DNI núm……………………………………………………………….

Domicili....................................................................….....................

Població......................................... Telèfon ................................. Correu-e ...............................................................................

E X P Ò S :

En relació a l'acord de la Junta de Govern Local de l'Ajuntament de Santa Maria del Camí, de data del 22 d'octubre de 2021, pel qual s'acorda la convocatòria d'un Borsí de Dinamitzador/a Sociocultural pel Casal de Joves de l'Ajuntament de Santa Maria del Camí,

MANIFEST:

Primer.- Que accept plenament la totalitat de les bases de la convocatòria esmentada.

Segon.- Que acomplesc totes i cadascuna de les condicions exigides en les bases de la convocatòria per presentar-me a les proves selectives adients.

Tercer.- Que no he estat separat/da, mitjançant expedient disciplinari, del servei de l'Estat, a les Comunitats Autònomes o a les Entitats Públiques, i no trobar-me en situació d'inhabilitació per a l'exercici de les Funcions públiques. Per això,

SOL·LICIT:

Prendre part a la convocatòria

Santa Maria del Camí, ___ de _________________ de 2021

Signatura____________________

Il·lm. Sr. BATLE-PRESIDENT AJUNTAMENT SANTA MARIA DEL CAMÍ

 

Santa Maria del Camí, 25 d'octubre de 2021

El batle-president

 Nicolau Canyelles.