Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció II. Autoritats i personal

Subsecció segona. Oposicions i concursos

ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA

SERVEI DE SALUT DE LES ILLES BALEARS

Núm. 504415
Resolució de la consellera de Salut i Consum de 20 d’octubre de 2021 per la qual s’estimen les causes d’abstenció al·legades pels membres de la Comissió d’Avaluació designats per mitjà de la Resolució de la consellera de Salut i Consum de 16 de setembre de 2021 per la qual es convoca la provisió, pel sistema de lliure designació, del lloc de feina de subdirector/subdirectora de Gestió i Serveis Generals de la Gerència d’Atenció Primària, amb contracte d’alta direcció regulat pel Reial decret 1382/1985, d’1 d’agost, i es designen nous membres d’aquesta Comissió

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Antecedents

1. Per mitjà de la Resolució de la consellera de Salut i Consum de 16 de setembre de 2021 per la qual es convoca la provisió, pel sistema de lliure designació, del lloc de feina de subdirector/subdirectora de Gestió i Serveis Generals de la Gerència d'Atenció Primària, amb contracte d'alta direcció regulat pel Reial decret 1382/1985, d'1 d'agost, es van designar els membres de la Comissió d'Avaluació, encarregada d'analitzar les sol•licituds presentades i de valorar els mèrits al·legats pels aspirants. Aquests membres són els següents:

− Presidenta: María del Carmen Lliteras Arañó, del grup tècnic superior de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears. Suplent: Cecilio García Diéguez, del grup tècnic superior de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

− Vocal: Verónica Segura Robles, del grup tècnic superior de la funció administrativa. Suplent: Rafael Estades Soto, del grup tècnic superior de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

− Secretari: Juan Luis Marqués Pascual, del grup tècnic superior de la funció administrativa. Suplent: Irene Ruiz Aguiló, del grup tècnic superior de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

2. El 14 d'octubre de 2021 es van reunir els membres titulars d'aquesta Comissió i van constatar que entre les sol•licituds presentades dins el termini i en la forma escaient figura la del senyor Gabriel Lladó Vidal, que fins al 4 d'octubre de 2021 ha estat —durant gairebé sis anys— el director d'Àrea de Professionals i Relacions Laborals (abans del Decret 63/2019, director de Recursos Humans i Relacions Laborals).

3. D'aquesta Direcció han depès jeràrquicament (funcionalment) i han fet feina estretament fins al moment del cessament del senyor Lladó i des de temps enrere tant els membres titulars de la Comissió com els suplents del president, el senyor García, i del secretari, la senyora Ruiz.

4.De conformitat amb l'article 23.2.e) de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic, aquestes circumstàncies són causa d'abstenció en el procediment per a tots els membres titulars de la Comissió i dels suplents esmentats més amunt, de manera que, per complir el que disposa l'article 23.1 de la mateixa Llei, en el mateix acte van acordar comunicar-ho a l'òrgan superior (el director general del Servei de Salut) aquell mateix dia.

Fonaments de dret

Fonaments juridicoformals

1. NATURALESA JURÍDICA

Una vegada constituïda la Comissió, tots els seus membres titulars han decidit assabentar l'òrgan competent —a l'empara de l'article 23.1 de la Llei 40/2015— que incorren en causa d'abstenció.

2. COMPETÈNCIA

L'òrgan competent per a la resolució del procediment és el director general del Servei de Salut per delegació de signatura, en virtut de la Resolució de la consellera de Salut, Família i Benestar Social de 12 de setembre de 2012 per la qual es delega la signatura de convocatòries, resolucions i contractes d'alta direcció relatius al personal directiu del Servei de Salut, i amb la disposició addicional quarta de la Llei 3/2007, de 27 de març, de funció pública de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

 

3. LEGITIMACIÓ

Els membres de la Comissió són titulars d'un dret que els confereix legitimació activa, d'acord amb l'article 4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

Fonaments juridicosubstantius

1. És un fet cert que s'ha presentat a la convocatòria de provisió del lloc de treball en qüestió —entre d'altres— el senyor Gabriel Lladó Vidal, que ha estat fins al 4 d'octubre de 2021 i durant gairebé sis anys el director d'Àrea de Professionals i Relacions Laborals (abans del Decret 63/2019, director de Recursos Humans i Relacions Laborals).

2. D'aquesta Direcció han depès jeràrquicament (funcionalment) i han fet feina estretament fins al moment del cessament del senyor Lladó i des de temps enrere tant els membres titulars de la Comissió com els suplents del president, el senyor García, i del secretari, la senyora Ruiz, per la qual cosa és clar que concorre en tots ells el supòsit previst en l'article 23.2.e) de la Llei 40/2015:

Tenir relació de servei amb una persona natural o jurídica interessada directament en l'afer, o haver-li prestat en els dos últims anys serveis professionals de qualsevol tipus i en qualsevol circumstància o lloc.

3. D'altra banda, atès que s'ha estimat la causa d'abstenció sense que la Comissió hagi duit a terme cap més actuació que la constitució, és procedent conservar la totalitat dels actes dictats i les actuacions realitzades, tal com preveuen els articles 49 i 51 de la Llei 39/2015.

Per tot això dict la següent

Resolució

1. Estimar que concorre causa d'abstenció en els membres titulars de la Comissió d'Avaluació (María del Carmen Lliteras Arañó, Verónica Segura Robles i Juan Luis Marqués Pascual) i en els suplents del president i del secretari (Cecilio García Diéguez i Irene Ruiz Aguiló, respectivament), que van ser designats per mitjà de la Resolució de la consellera de Salut i Consum de 16 de setembre de 2021 per la qual es convoca la provisió, pel sistema de lliure designació, del lloc de feina de subdirector/subdirectora de Gestió i Serveis Generals de la Gerència d'Atenció Primària, amb contracte d'alta direcció regulat pel Reial decret 1382/1985, d'1 d'agost

2. Determinar que cal conservar la resta d'actes dictats i les actuacions realitzades.

3. Designar tres nous membres titulars per a la Comissió d'Avaluació i els suplents del president i del secretari:

− President: Miquel Àngel Palou Bestard, del grup tècnic de la funció administrativa. Suplent: Alfonso Macías Aymar, del grup tècnic de la funció administrativa.

− Vocal: Diego Báguena Berduque, del grup tècnic de la funció administrativa: Suplent: Rafael Estades Soto, del grup tècnic superior de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

− Secretari: Joan Miquel Barceló Mas, del grup tècnic de la funció administrativa. Suplent: Fernando Nadal Roig, del grup tècnic superior de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

4. Publicar aquesta resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

Interposició de recursos

Contra aquesta resolució, que exhaureix la via administrativa, es pot interposar un recurs contenciós administratiu davant qualsevol dels jutjats contenciosos administratius de Palma en el termini de dos mesos comptadors des de l'endemà de la publicació, d'acord amb l'article 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.

 

Palma, 20 d'octubre de 2021

El director general del Servei de Salut

Julio Miguel Fuster Culebras 

Per delegació de signatura (BOIB núm. 141, de 27/09/2012)