Secció II. Autoritats i personal
Subsecció segona. Oposicions i concursos
ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA
CONSELLERIA DE PRESIDÈNCIA, FUNCIÓ PÚBLICA I IGUALTAT
Núm. 491664
Resolució de la consellera de Presidència, Funció Pública i Igualtat per la qual es publiquen la convocatòria i les bases per proveir, mitjançant el sistema de lliure designació, el lloc de treball de secretari o secretària de classe primera del Consell Insular d’Eivissa, reservat a funcionaris de l’Administració local amb habilitació de caràcter nacional de la subescala de secretaria, categoria superior
Fets
1. El 6 d'octubre de 2021 va tenir entrada en el Registre General de la Conselleria de Presidència, Funció Pública i Igualtat un ofici del Consell Insular d'Eivissa (reg. núm. 464261/2021), al qual s'adjunta un decret del president de 5 d'octubre de 2021 mitjançant el qual s'aproven la convocatòria i les bases per proveir, pel sistema de lliure designació, el lloc de treball de secretari o secretària de classe primera del Consell Insular d'Eivissa, reservat a personal funcionari de l'Administració local amb habilitació de caràcter nacional de la subescala de secretaria, categoria superior. Les bases que regeixen la convocatòria s'adjunten com a annex del Decret.
2. El Consell Insular d'Eivissa compleix les condicions que s'estableixen legalment per convocar, mitjançant el sistema de lliure designació, el lloc de treball esmentat perquè l'ocupin funcionaris amb habilitació de caràcter nacional.
3. El 18 d'octubre de 2021 el Servei de Corporacions Locals va emetre un informe referit al compliment dels tràmits exigits per la normativa vigent en la tramitació d'aquest procediment.
4. El 18 d'octubre de 2021 el director general de Relacions Institucionals i Cooperació Local va emetre la proposta de resolució corresponent.
Fonaments de dret
1. L'article 46 del Reial decret 128/2018, de 16 de març, pel qual es regula el règim jurídic dels funcionaris de l'Administració local amb habilitació de caràcter nacional, regula els tràmits especials de procediment en les convocatòries per cobrir els llocs de lliure designació reservats a personal funcionari de l'Administració local amb habilitació de caràcter nacional. D'acord amb aquest article, el president de la corporació ha d'aprovar les bases, i ha de fer també la convocatòria en el termini màxim de tres mesos des que el lloc es classifiqui com de lliure designació o quedi vacant. Correspon a la comunitat autònoma respectiva la publicació de la convocatòria en el diari oficial corresponent i la tramesa al Ministeri d'Hisenda i Funció Pública per a la publicació de l'extracte en el Butlletí Oficial de l'Estat. El president de la corporació ha de resoldre el procediment, donar-ne compte al Ple, i trametre la resolució a l'òrgan competent de la Comunitat Autònoma i al Ministeri d'Hisenda i Funció Pública.
2. L'article 2.2.b) del Decret 11/2021, de 15 de febrer, de la presidenta de les Illes Balears, pel qual s'estableixen les competències i l'estructura orgànica bàsica de les conselleries de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, atribueix l'exercici de la competència en matèria de personal funcionari de l'Administració local amb habilitació de caràcter nacional que presta servei a les corporacions locals a la Conselleria de Presidència, Funció Pública i Igualtat, mitjançant la Direcció General de Relacions Institucionals i Cooperació Local.
Per tot això, dict la següent
Resolució
1. Ordenar la publicació en el Butlletí Oficial de les Illes Balears de la convocatòria i les bases, que s'adjunten en l'annex d'aquesta Resolució, per proveir, mitjançant el sistema de lliure designació, el lloc de treball de secretari o secretària de classe primera, del Consell Insular d'Eivissa, reservat a funcionaris de l'Administració local amb habilitació de caràcter nacional de la subescala de secretaria, categoria superior.
2. Trametre la convocatòria al Ministeri d'Hisenda i Funció Pública en el termini màxim de deu dies comptadors des de la publicació en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, amb una referència precisa del número i la data del diari en què s'ha publicat per a la publicació de l'extracte en el Butlletí Oficial de l'Estat.
Interposició de recursos
Contra aquesta Resolució, que exhaureix la via administrativa, es pot interposar un recurs potestatiu de reposició davant la consellera de Presidència, Funció Pública i Igualtat en el termini d'un mes comptador des de l'endemà d'haver-ne rebut la notificació, d'acord amb l'article 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i l'article 57 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
També es pot interposar un recurs contenciós administratiu davant la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears en el termini de dos mesos comptadors des de l'endemà de la publicació de la Resolució, d'acord amb l'article 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.
Palma, en la data de la signatura electrònica (19 d'octubre de 2021)
La consellera de Presidència, Funció Pública i Igualtat
Mercedes Garrido Rodríguez
ANNEX Bases
1. Objecte de la convocatòria
La convocatòria té per objecte la provisió, pel sistema de lliure designació, del lloc de treball de secretari o secretària del Consell Insular d'Eivissa, amb les característiques que consten en la Relació de llocs de treball (BOIB núm. 143, de 9 d'octubre de 2008, i núm. 157, de 15 de desembre de 2018), i en la plantilla de personal vigents, aprovades pel Ple de la Corporació (tot això de conformitat amb el que preveu l'article 92 bis 6 de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les bases del règim local), i que són les següents:
─ Entitat: Consell Insular d'Eivissa
─ Denominació: secretari/secretària
─ Codi: 1070
─ Grup: A, subgrup A1
─ Tipus de lloc: comandament
─ Escala: habilitació nacional
─ Subescala: secretaria
─ Categoria: superior
─ Nivell: 30
─ Complement específic anual: 63.879,62 euros
─ Sistema de provisió: lliure designació
─ Nombre de llocs: 1
─ Coneixements de llengua catalana: certificat de nivell C1
2. Requisits per participar-hi
2.1. Poden participar en aquesta convocatòria les persones que compleixin els requisits següents:
─ Ser funcionari de l'Administració local amb habilitació de caràcter nacional, subescala de secretaria, categoria superior.
─ Estar en possessió del certificat de coneixements de català corresponent al nivell C1 o equivalent, de conformitat amb el que preveu el Decret 2/2017, de 13 de gener, d'exigència del coneixement de la llengua catalana en els procediments de provisió de llocs de treball de les entitats locals de les Illes Balears reservats a personal funcionari de l'Administració local amb habilitació de caràcter nacional (BOIB núm. 6, de 14 de gener de 2017, correcció d'errades en el BOIB núm. 12, de 28 de gener de 2017), i en l'RLT de la Corporació.
─ No trobar-se en cap de les circumstàncies previstes en l'article 36.2 del Reial decret 128/2018, de 16 de març, pel qual es regula el règim jurídic dels funcionaris de l'Administració local amb habilitació de caràcter nacional.
─ No estar afectat per cap dels motius d'incompatibilitat continguts en la Llei 53/1984, de 26 de desembre, d'incompatibilitats del personal al servei de les administracions públiques, ni en cap altra normativa aplicable.
2.2. Els requisits necessaris per participar-hi s'han de complir en la data de la resolució per la qual es disposa la publicació de la convocatòria.
3. Forma de provisió
La convocatòria per proveir el lloc de secretari o secretària a s'ha de regir pel sistema de lliure designació, conforme a allò que disposen els articles 45 i 46 del Reial decret 128/2018.
4. Participació
Pot participar en la convocatòria el personal funcionari amb habilitació de caràcter nacional que compleixi els requisits per desenvolupar les funcions d'aquest lloc de treball als quals es refereixen els apartats anteriors.
La convocatòria es trametrà a l'òrgan competent de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears per publicar-la en el Butlletí Oficial de les Illes Balears i per trametre-la a la Direcció General de la Funció Pública del Ministeri d'Hisenda i Funció Pública perquè es publiqui en el Butlletí Oficial de l'Estat, d'acord amb l'article 46.2 del Reial decret 128/2018.
5. Sol·licituds
Les sol·licituds per participar en aquesta convocatòria s'han d'adreçar al president del Consell Insular d'Eivissa i s'han de presentar preferentment a la Seu Electrònica del Consell Insular d'Eivissa (seu.conselldeivissa.es) o, de manera presencial, al Registre General d'aquesta Administració. També es podran presentar en la forma que preveu l'article 16 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.
Les sol·licituds s'han de presentar dins els quinze dies hàbils següents a la data de publicació de la convocatòria en el Butlletí Oficial de l'Estat i s'han d'acompanyar d'un curriculum vitae de la persona aspirant en què constin els títols acadèmics, els anys de servei, els llocs de treball ocupats en l'Administració, els estudis i els cursos realitzats i altres mèrits que s'estimi oportú posar de manifest. Es valoraran els coneixements específics del marc normatiu de les Illes Balears i del règim jurídic aplicable als consells insulars.
El currículum s'ha d'acompanyar amb els documents acreditatius dels mèrits al·legats mitjançant certificats o fotocòpies compulsades.
6. Comprovació dels requisits, proposta i resolució de nomenament
Una vegada conclòs el termini de presentació de sol·licituds, i examinades les sol·licituds presentades, el president de la corporació dictarà una resolució, en el termini màxim de deu dies, en la qual es declararà aprovada la llista provisional de persones aspirants admeses i excloses. Aquesta llista s'exposarà a la Seu Electrònica del Consell Insular d'Eivissa, i hi constaran el nom i els llinatges dels candidats i les candidates i quatre xifres aleatòries del document nacional d'identitat i la causa de la seva exclusió, si escau.
Els errors de fet podran corregir-se en qualsevol moment, d'ofici o a petició de la persona interessada.
En tot cas, les persones aspirants excloses disposaran d'un termini de tres dies des de l'endemà del dia en què es publiqui la relació provisional a la Seu Electrònica del Consell Insular d'Eivissa per presentar al·legacions a la seva exclusió. Les persones que dins el termini assenyalat no presentin al·legacions en les quals es justifiqui el seu dret de ser-hi admeses seran excloses definitivament del procés.
Una vegada transcorregut el termini fixat per presentar al·legacions, el president de la corporació dictarà una resolució que declararà aprovada la relació definitiva de persones aspirants admeses i excloses. Aquesta resolució s'exposarà a la Seu Electrònica del Consell Insular d'Eivissa.
Les persones aspirants admeses seran cridades per dur a terme una entrevista sobre qüestions derivades del seu currículum professional i sobre els coneixements específics del marc normatiu de les Illes Balears i del règim jurídic aplicable als consells insulars. La Presidència podrà demanar els justificants o els aclariments necessaris.
En el termini d'un mes des de la data de finalització del termini de presentació de sol·licituds, amb l'assessorament que consideri oportú, la Presidència dictarà la resolució corresponent.
La resolució de nomenament haurà de motivar que s'ha seguit el procediment establert en la convocatòria. Així mateix, serà motivada en referència al compliment, per part de la persona aspirant elegida, de les les especificacions i els requisits exigits en la convocatòria, i s'hi farà menció als mèrits i a les capacitats de la persona, així com a la seva idoneïtat per a l'ocupació del lloc, tenint en compte la seva trajectòria professional en l'àmbit de l'Administració local i en l'ocupació de llocs de la mateixa naturalesa, així com la seva formació i estudis.
Així mateix, es donarà compte d'aquesta resolució al Ple de la Corporació i es traslladarà a l'òrgan competent de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears i al Ministeri d'Hisenda i Funció Pública per publicar-la en el Butlletí Oficial de l'Estat.
7. Termini possessori
El termini possessori i la presa de possessió s'han d'ajustar al que estableix l'article 46 en relació amb l'article 41 del Reial decret 128/2018.
8. Règim supletori
En tot allò que no preveuen aquestes bases és aplicable el que disposen la Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les bases de règim local; el Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de l'Estatut bàsic de l'empleat públic, i el Reial decret 128/2018.