Secció I. Disposicions generals
AJUNTAMENT DE FERRERIES
Núm. 488870
Aprovació definitiva de l’Ordenança reguladora del preu públic per la prestació del servei públic municipal d’atenció a la primera infància (0-3 anys) de l’Escola Infantil Ses Oronelles de Ferreries
L'Ajuntament de Ferreries, en la sessió ordinària de dia 28 de juny de 2021, va aprovar inicialment l'Ordenança reguladora del preu públic per la prestació del servei públic municipal d'atenció a la primera infància (0-3 anys) de l'Escola Infantil Ses Oronelles de Ferreries.
L'anunci d'aprovació inicial de l'Ordenança es va publicar en el Butlletí Oficial de les Illes Balears número 91, de 8 de juliol de 2021, i a la seu electrònica de l'Ajuntament, sense que es vagin presentar reclamacions durant el termini fixat a l'efecte.
En data 30 de setembre de 2021 es va rebre l'Informe sobre l'impacte de gènere sol·licitat a l'Institut Balear de la Dona, mitjançant el qual es formulen propostes de millora i recomanacions.
El Ple de l'Ajuntament de Ferreries, en la sessió ordinària de dia 30 de setembre de 2021, va aprovar definitivament l'Ordenança reguladora del preu públic per la prestació del servei públic municipal d'atenció a la primera infància (0-3 anys) de l'Escola Infantil Ses Oronelles de Ferreries, acceptant la proposta de millora i de revisió del llenguatge recomanades per l'Institut Balear de la Dona, la correcció d'una errada observada en la segona taula dels llindars màxims de renda i la inclusió d'una disposició transitòria segona.
Es transcriu més avall el text íntegre de l'Ordenança amb les esmenes introduïdes.
Contra l'aprovació definitiva es podrà interposar directament recurs contenciós administratiu en el termini de dos mesos comptador a partir de l'endemà de la publicació d'aquest anunci davant el Jutjat Contenciós Administratiu de Palma que pertoqui o qualsevol altre recurs que es consideri pertinent.
Ferreries, a data de la signatura electrònica (15 d'octubre de 2021)
La batlessa
Joana Febrer Rotger
"ORDENANÇA REGULADORA DEL PREU PÚBLIC PER LA PRESTACIÓ DEL SERVEI PÚBLIC MUNICIPAL D'ATENCIÓ A LA PRIMERA INFÀNCIA (0-3 ANYS) DE L'ESCOLA INFANTIL SES ORONELLES DE FERRERIES
ARTICLE 1r
OBJECTE I FONAMENT
De conformitat amb el que disposa l'article 41 del RDL 2/2004 pel qual s'aprova el text refós de la Llei reguladora de les hisendes locals, aquest ajuntament acorda establir en aquest terme municipal el preu públic relatiu per a les prestacions de serveis de l'escola infantil pública i altres serveis educatius de 0 a 3 anys.
Serà d'aplicació a aquest preu públic aquesta ordenança, a l'empara del que disposen els articles que van del 41 al 48 de la Llei 39/1988, reguladora de les hisendes locals.
ARTICLE 2r
OBLIGATS AL PAGAMENT
1. Estan obligats al pagament de les quanties contingudes en aquesta normativa:
2. Els pares, les mares o qui ostenti la tutoria dels infants que es beneficiïn dels serveis prestats per les escoles infantils públiques o altres serveis educatius de 0 a 3 anys.
O, si escau, qui pugui estar obligat al pagament dels aliments d'aquests conformement al que preveu el Codi civil.
ARTICLE 3r
QUANTIA DE LES DIFERENTS QUOTES
La quantia a exigir per la prestació dels serveis es determinarà en funció de les tarifes següents, segons els serveis que s'utilitzin:
a) Escolarització general (sense servei de menjador):
Per a nadons:
1. Quota inici de curs...........80€
2. Quota material …………10€
3. Mesades:
HORARI |
QUOTA |
De 08.00h a 14.00h (*) |
220,00€ |
Per a P1 i P2:
1. Quota inici de curs........... 80€
2. Quota material ………… 10€
3. Mesades:
HORARI |
QUOTA |
De 08.00h a 14.00h (*) |
190,00€ |
*) L'horari d'acollida és de 08.00h a 09.00h i el de recollida de 13.00h a 14.00h
b) Espais Familiars:
Quota mensual activitats d'infància i família 2 h/setmanals........ 18.- €
c) Curs de massatges:
Quota cursos de massatges.......................................................... 18.- €
d) Servei de Menjador:
1. Per tot el curs escolar, menú triturats 45,72.- € al mes (11 rebuts, l'agost no)
2. Per tot el curs escolar, menú sòlid 82,30.- € al mes (11 rebuts, l'agost no)
3. Quan es comptabilitzi per dies o el menjador no sigui utilitzat tot el curs escolar, el preu serà de 5,1 € per dia per menú sòlid i de 3,05 € per menú de triturats.
Quan es comptabilitzin setmanalment dos dies fixos durant tot el curs escolar els preus seran de 4,57 € per dia per menú sòlid i de 2,54 € per menú de triturats.
ARTICLE 4t
LIQUIDACIÓ I INGRÉS
- L'import de la quota d'inici de curs es pagarà anualment abans de la finalització del procediment d'admissió.
- En cas de realitzar una sol·licitud de bonificació de les previstes en aquesta ordenança, el pagament de la matricula es satisfarà en el termini de 15 dies naturals posteriors a la resolució de la sol·licitud.
- Si l'alta es realitza amb el curs ja iniciat, el pagament es realitzarà en el moment de l'alta.
En aquest supòsit, si es realitza una sol·licitud de bonificació de les previstes a aquesta ordenança, el pagament de la matricula es realitzarà en el termini de 15 dies naturals posteriors a la resolució de la sol·licitud.
- Excepte casos excepcionals que impedeixin la incorporació a l'escola infantil, no es retornarà l'import abonat en concepte de quota d'inici de curs.
- El cobrament s'efectuarà: L'import total anual serà repartit en 11 mesades. En el cas dels Espais Familiars, massatges, o altres serveis complementaris, el pagament es repartirà en els mesos en els quals estigui actiu el servei.
- Les quotes es liquidaran mensualment i anticipadament.
- Les quotes s'abonaran mitjançant càrrec en compte bancari; amb aquesta finalitat, el subjecte passiu haurà d'estendre la corresponent ordre bancària, i domiciliar el pagament en el moment de la inscripció. Excepcionalment l'ajuntament podrà autoritzar altres tipus de pagament.
- L'obligació de pagament persisteix fins que la persona usuària no causi baixa voluntària del servei i tindrà efectes el dia primer del mes següent. Aquesta obligació persisteix si per causes justificades no assisteixen al centre, ja que la matrícula inclou el compromís d'assistència al centre i el pagament de les quotes mensuals. Es gestionarà la cobrança mitjançant la domiciliació bancària al llarg dels primers dies del mes.
- En cas d'impagament o de retorn de rebuts domiciliats en els terminis establerts a aquest efecte es podrà procedir a la tramitació dels corresponents expedients de constrenyiment per a la recaptació de les quotes meritades informant prèviament a la direcció del centre.
Quan, per causes no imputables a l'obligat al pagament del preu públic, l'escola no es desenvolupi o celebri, es procedirà a la devolució de l'import corresponent o bé al canvi d'escola.
ARTICLE 5è
BONIFICACIONS DE LES QUOTES
1. Les bonificacions de les quotes dels preus públics de l'Escola infantil Ses Oronelles de Ferreries s'estableixen d'acord amb el que disposa l'article 44.2 del text refós de la Llei reguladora de les hisendes locals, que permet la bonificació de les quanties dels preus públics quan existeixin raons socials, benèfiques, culturals o d'interès públic que així ho aconsellin.
2. L'òrgan competent per a concedir les bonificacions de les matrícules i les quotes és la regidoria d'Educació, qui determina la concessió de les bonificacions de les quanties dels diferents preus públics quan es donen els requisits establerts en els presents preus públics.
3. Requisits de les bonificacions:
a) Es podrà sol·licitar bonificació per a aquell alumnat empadronat a Ferreries que es matriculi a l'Escola Infantil Ses Oronelles. Es realitzarà una sol·licitud per cada alumne/a i la bonificació s'aplicarà a les quotes i al menjador
1. Referent a la bonificació de les quotes corresponents a l'article 3. a) (Escolarització general (sense servei de menjador) s'aplicaran l'indicat a l'apartat b).
2. Referent a la bonificació de les quotes corresponents a l'article 3.d) (Servei de Menjador) s'aplicaran l'indicat a l'apartat b).
3. Quan els infants estiguin en el grup de Nadons, a més a més dels requisits econòmics (b) hauran de complir els requisits que s'estableixen a l'apartat c).
b) El factor determinant serà el total de renda familiar disponible associat al nombre de membres de la unitat familiar. Per a establir la base de càlcul anual de la unitat familiar i saber en quin tram de bonificació es troba, es calcula la suma dels ingressos anuals que, per qualsevol concepte, percep aquesta unitat i es relaciona el total d'ingressos amb el nombre total de membres de la unitat familiar.
Es computaran com a ingressos familiars la totalitat dels ingressos de la unitat familiar durant l'any corresponent al darrer exercici fiscal liquidat en el moment de cada convocatòria.
A l'efecte del càlcul dels ingressos familiars, són membres computables de la unitat familiar:
- L'alumnat per al qual se sol·licita la bonificació.
- El pare i la mare o les persones tutores legals de l'alumnat (ingressos considerats al 100%) En cas de divorci o separació legal, si la guàrdia i custòdia de l'infant és compartida, es tindran en compte igualment les dues rendes. Si la guàrdia i custòdia de l'infant s'atribueix a una sola persona tutora, no serà membre computable aquell ex-cònjuge que no convisqui amb l'infant.
- Els germans i les germanes menors de 25 anys que convisquin en el domicili familiar el 31 de desembre de l'any anterior (ingressos considerats al 50%).
- Els germans i les germanes majors de 25 anys només amb discapacitat física, psíquica o sensorial (els seus ingressos, en el seu cas, es consideren al 50%).
La renda es calcularà de la manera següent:
Per als membres de la família que hagin presentat declaració de l'IRPF, es sumarà la base imposable general amb la base imposable de l'estalvi, i se n'exclouran els saldos nets negatius de pèrdues i guanys patrimonials corresponents a exercicis anteriors, així com el saldo net negatiu de rendiments de capital mobiliari que constitueixin la renda de l'estalvi corresponent a exercicis anteriors.
Per als membres de la família que obtinguin ingressos propis però que no hagin presentat declaració de l'IRPF, que presentaran certificat d'imputacions d'Hisenda, se sumarà la base imposable general amb la base imposable de l'estalvi, i se n'exclouran els saldos nets negatius de pèrdues i guanys patrimonials corresponents a exercicis anteriors, així com el saldo net negatiu de rendiments de capital mobiliari que constitueixin la renda de l'estalvi corresponent a exercicis anteriors.
Sobre aquest càlcul dels ingressos per unitat familiar es podran aplicar una sèrie de factors de correcció en els casos següents:
- Quan hi hagi un infant en acolliment, es considerarà com a membre de la unitat familiar.
Si existeixen casos de discapacitat superior al 33 o 65% es deduiran 1.811,00 o 2.881,00 euros, respectivament, per cada persona afectada.
Llindars de renda:
Els llindars de renda anual que no pot superar la unitat familiar per tenir dret a bonificació, i que es calcularan anualment en funció de l'Indicador Públic de Renda d'Efectes Múltiples (IPREM), són els següents:
Membres de la unitat familiar |
Llindar màxim de renda (€/any) |
Llindars màxims en € per al curs 2021/2022 |
2 MEMBRES |
IPREM x 1,95 |
15.421,77 |
3 MEMBRES |
IPREM x 2,25 |
17.794,35 |
4 MEMBRES |
IPREM x 2,40 |
18.980,64 |
5 MEMBRES |
IPREM x 2,55 |
20.166,93 |
6 MEMBRES |
IPREM x 2,7 |
21.353,22 |
7 MEMBRES |
IPREM x 2,85 |
22.539,51 |
8 MEMBRES |
IPREM x 3 |
23.725,8 |
A partir del vuitè membre de la unitat familiar, s'afegirà un 10% per cada nou membre computable de la unitat familiar.
Només en els casos en què la mateixa unitat familiar tingui escolaritzats 2 o més infants alhora al primer cicle d'educació infantil, aquests llindars seran superiors atenent al fet que l'esforç econòmic de la família ha de ser major. Aquests llindars seran els següents:
Membres de la unitat familiar |
Llindar màxim de renda (€/any) |
Llindars màxims en € per al curs 2021/2022 |
3 MEMBRES |
IPREM x 2,40 |
18.980,64 |
4 MEMBRES |
IPREM x 2,55 |
20.166,93 |
5 MEMBRES |
IPREM x 2,7 |
21.353,22 |
6 MEMBRES |
IPREM x 2,85 |
22.539,51 |
7 MEMBRES |
IPREM x 3 |
23.725,8 |
A partir del vuitè membre de la unitat familiar, s'afegirà un 10% per cada nou membre computable de la unitat familiar.
Quantia de les bonificacions per a escolarització a l'escola infantil:
Es determinen quatre tipus de bonificacions (100%, 75%, 50% i 25 %), en funció de la renda calculada per a la unitat familiar i el nombre de membres d'aquesta. La renda familiar anual no pot superar les quantitats de la taula següent:
Membres de la unitat familiar |
0% de les quotes
|
0% de les quotes curs 2021/ 2022 |
25 % de les quotes
|
25% de les quotes curs 2021/ 2022 |
50 % de les quotes |
50% de les quotes curs 2021/ 2022 |
75% de les quotes |
75% de les quotes curs 2021/ 2022 |
2 MEMBRES |
IPREM X 0,975 |
7.710,89 |
IPREM X 1,3 |
10.281,18 |
IPREM X 1,625 |
12.851,48 |
IPREM X 1,95 |
15.421,77 |
3 MEMBRES |
IPREM X 1,112 |
8.897,18 |
IPREM X 1,5 |
11.862,9 |
IPREM X 1,875 |
14.828,63 |
IPREM X 2,25 |
17.794,35 |
4 MEMBRES |
IPREM X 1,2 |
9.490,32 |
IPREM X 1,6 |
12.653,76 |
IPREM X 2 |
15.817,2 |
IPREM X 2,40 |
18.980,64 |
5 MEMBRES |
IPREM X 1,275 |
10.083,47 |
IPREM X 1,7 |
13.444,62 |
IPREM X 2,125 |
16.805,78 |
IPREM X 2,55 |
20.166,93 |
6 MEMBRES |
IPREM X 1,35 |
10.676,61 |
IPREM X 1,8 |
14.235,48 |
IPREM X 2,25 |
17.794,35 |
IPREM X 2,7 |
21.535,22 |
7 MEMBRES |
IPREM X 1,425 |
11.269,76 |
IPREM X 1,9 |
15.026,35 |
IPREM X 2,375 |
18.782,93 |
IPREM X 2,85 |
22.539,51 |
8 MEMBRES |
IPREM X 1,5 |
11.862,9 |
IPREM X 2 |
15.817,2 |
IPREM X 2,5 |
19.771,5 |
IPREM X 3 |
23.725,8 |
Un cop determinat el percentatge de bonificació que li correspon en funció del tram assignatsegons els ingressos familiars (ajustat a la baixa si hi ha persones amb discapacitats a la família), es farà un salt de tram si la persona beneficiària de la bonificació compleix algun dels requisits següents:
- Si té un infant en acolliment.
- Si coexisteixen dos o més germans matriculats durant en el mateix curs escolar en les escoles infantils públiques del municipi.
c) Quan els infants estiguin escolaritzats en el grup de Nadons, a més a més dels requisits econòmics hauran de complir els següents requisits:
Han de justificar documentalment la impossibilitat dels/de les tutors/es legals per atendre els infants afectats en l'horari d'escolarització dels mateixos. Ho podran fer mitjançant contractes de treball, certificat d'horari de treball i vida laboral.
Si la necessitat d'escolarització és una altra que el treball dels familiars, s'haurà de justificar documentalment segons el cas:
En cas motius educatius: informe de l'Equip d'Atenció Primerenca
En cas de malaltia certificat mèdic.
En cas d'estudis certificat de matrícula.
d) En els casos on així ho manifesti un informe de Serveis Socials, les persones sol·licitants podran accedir a una bonificació de fins al 100% de les quotes.
e) Per a aquelles famílies que no rebin l'ajut referenciat més amunt en funció de la renda, se'ls aplicarà un descompte si compleixen un dels següents requisits. En cap cas el descompte serà acumulable i, per tant, aquest serà d'un màxim del 10%:
- Descompte del 10% de la quota mensual a famílies amb dos o més infants a la escola.
- Descompte del 10% de la quota mensual a famílies nombroses.
- Descompte del 10% de la quota mensual a famílies amb infants amb necessitats educatives especials.
- Descompte del 10% de la quota mensual a famílies monoparentals.
f) Es tindrà en compte la situació de les dones víctimes de gènere, i dels seus fills i filles, d'acord amb els articles 76 i 78 de la Llei 11/2016 d'igualtat de dones i homes.
ARTICLE 6è
TRAMITACIÓ DE LES SOL·LICITUDS
a) Sol·licituds i documentació a presentar:
Sens perjudici d'allò que disposa l'art. 16 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, les sol·licituds de bonificació s'hauran d'adreçar a l'Ajuntament, preferentment de manera telemàtica i subsidiàriament de forma presencial.
Si la bonificació es sol·licita per a més d'un membre de la família, es presentarà un imprès per a cada membre; però només caldrà lliurar un exemplar de la documentació adjunta, sempre que l'alumnat estigui matriculat en el mateix municipi.
A la sol·licitud, caldrà adjuntar-hi l'original i la fotocòpia , o en el seu cas autorització específica del sol·licitant a consultar les dades requerides en poder de l'administració, de la documentació següent:
1. Declaració anual de l'IRPF (amb segell de l'entitat bancària o certificat de presentació per Internet), o certificat d'imputacions de l'Agència Tributària corresponents al darrer exercici fiscal liquidat.
2. Fotocòpia del DNI, NIE o passaport de la persona sol·licitant.
3. Fotocòpia del llibre de família complet.
4. Fotocòpia del resguard de la matrícula.
5. Certificat de convivència.
En tots els casos, si és procedent:
a) Certificat que acrediti la discapacitat dels membres del nucli familiar i el grau de discapacitat.
b) Carnet de família nombrosa o monoparental vigent.
c) Sentència o conveni de separació o divorci.
d) Resolució d'acolliment de la Direcció General d'Atenció a la Infància i l'Adolescència.
e) En cas que la família estigui atesa pels Serveis Socials, persona i centre que els atén.
En casos d'infants escolaritzats en el grup de Nadons, si és procedent:
a) Justificants de treball dels/de les tutors/es: Contracte de treball, certificat d'horari de l'empresa i vida laboral.
b) En cas de malaltia d'algun tutor/a legal: Certificat mèdic.
c) En cas d'estudis d'algun tutor/a legal: certificat de matrícula.
d) En cas motius educatius: informe de l'Equip d'Atenció Primerenca
Les persones sol·licitants hauran d'aportar la documentació requerida i podran afegir-hi altres documents que puguin justificar la seva situació. No s'acceptaran declaracions jurades ni justificacions de despeses.
ARTICLE 7è
PROCEDIMENT
L'ajuntament revisarà les sol·licituds i la documentació presentada, comprovarà que l'imprès de sol·licitud ha estat correctament emplenat i que s'ha aportat la documentació requerida, i farà un càlcul provisional del percentatge de bonificació a atorgar a la persona sol·licitant en funció del compliment dels requisits econòmics i familiars.
En el supòsit que les dades siguin incompletes o manqui documentació, l'ajuntament establirà un termini de 15 dies hàbils per a efectuar les correccions pertinents i perquè les persones interessades puguin esmenar o completar les dades o adjuntar-hi la documentació no presentada inicialment.
En el cas de les persones interessades que, transcorregut aquest termini, no esmenin les errades esmentades es considerarà que desisteixen de la seva petició, la qual s'arxivarà sense cap més tràmit.
L'ajuntament, a la vista de la documentació presentada, resoldrà la concessió o denegació de la sol·licitud de bonificació en el termini de 15 dies hàbils comptadors des del moment que la documentació sigui complerta.
Contra aquesta resolució en matèria d'ingressos de dret públic es podrà interposar recurs d'alçada davant l'Alcaldia, amb efectes de reposició, en el termini d'un mes, tot aplicant-se el règim jurídic del recurs regulat a l'article 14 del Text refós de la Llei reguladora de les hisendes locals, aprovat pel Reial decret legislatiu 2/2004, de 5 de març.
ARTICLE 8è
INCOMPATIBILITATS
La suma de les quanties d'ajudes rebudes no podran superar el total de les quotes prevista amb caràcter general, restant obligada la persona beneficiària a informar l'Ajuntament de la concessió d'altres ajuts pels mateixos conceptes.
ARTICLE 9è
SUPÒSITS DE REVISIÓ DELS AJUTS I LES BEQUES
1- Els requisits econòmics de les bonificacions, establertes amb caràcter general o en cada preu públic en concret, s'hauran d'acreditar en el moment de formalitzar-se la sol·licitud, i únicament es podran revisar amb posterioritat, quan es doni alguna de les circumstàncies següents:
- Canvi de la situació familiar per causa de decés d'algun progenitor o tutor/a legal dels menors no emancipats; en aquest cas, s'haurà de presentar la sol·licitud juntament amb la còpia del certificat de defunció.
- Canvi de la situació familiar per causa de divorci o separació legal. Si el divorci o la separació legal considera la guàrdia i custòdia compartida, es computaran les rendes del pare, mare o tutor/a legals i no hi haurà revisió de les bonificacions.
Si la guàrdia i custòdia de l'infant s'atribueix a un/a sol/a tutor/a, no serà membre computable aquell excònjuge que no convisqui amb l'infant, però tanmateix sí que serà membre computable el nou cònjuge unit per anàloga relació, així com la seva renda. En aquest supòsit, s'haurà d'adjuntar a la sol·licitud la sentència o el conveni de divorci i/o separació.
- Contingències econòmiques sobrevingudes posteriors a la matrícula reflectides en un informe de Serveis Socials on es posi de relleu el canvi socioeconòmic de la unitat familiar i s'estableixi el corresponent grau de qualificació de la situació, sempre que es donin els requisits de llindar de renda establerts en l'apartat 3 de l'article 5 de la present regulació en el moment d'emetre aquest nou informe. Els efectes de la revisió de la corresponent bonificació seran els de la data de presentació de la nova sol·licitud de bonificació, acompanyada de l'informe de Serveis Socials, així com de tota aquella documentació que sigui necessària per acreditar els llindars de renda de les dues persones tutores de l'exercici en curs (fulls de salari de tots els mesos, les pagues extra inclusivament; indemnització per acomiadament, si escau; certificat de cobraments o drets de cobraments fins al final de l'any de rendes d'inserció; prestació d'atur, de viudetat o no contributives, així com altra documentació que pugui requerir l'Administració a l'efecte d'acreditar la nova renda familiar disponible).
- Infants en acollida en centres de serveis socials especialitzats, on s'haurà de tramitar la sol·licitud amb còpia de la sentència judicial, la resolució administrativa o l'informe de l'organisme competent que determina la tutoria de l'infant als serveis socials.
2- En els casos en què es plantegin dubtes o incògnites respecte a l'oportunitat de donar l'ajut sol·licitat, les famílies demandants resten obligades a presentar qualsevol informació que se'ls sol·liciti. I a més a més, han d'estar disposades a realitzar les entrevistes necessàries amb els serveis socials municipals o l'EAP per aclarir la situació familiar i econòmica en què es troben, en qualsevol moment durant el curs escolar en què estan rebent ajuda.
DISPOSICIÓ TRANSITÒRIA PRIMERA
En el cas d'infants que en la data d'entrada en vigor d'aquesta normativa estiguin matriculats a l'escola infantil i tinguin concedida una bonificació d'igual naturalesa que la regulada a la present ordenança d'acord amb la normativa municipal vigent a l'entrada en vigor d'aquesta norma, se'ls mantindrà la mateixa fins a la finalització del curs escolar. En el cas que vulguin optar a les bonificacions establertes a la present regulació, la concessió de les mateixes comportarà la renúncia a les concedides anteriorment.
DISPOSICIÓ TRANSITÒRIA SEGONA
Tenint en compte que aquesta Ordenança no s'ha pogut aprovar fins a un mes després de l'inici del curs escolar 2021-2022, per al present curs s'aplicarà de manera retroactiva a partir de l'1 de setembre.
DISPOSICIÓ ADDICIONAL
Tot el que no estigui previst en aquesta Ordenança es regirà pel Text refós de la Llei reguladora de les hisendes locals, així com la Llei general tributària i el Reglament general de recaptació.
DISPOSICIÓ DEROGATÒRIA
Queda derogada l'Ordenança de preu públic vigent fins aquest moment.
DISPOSICIÓ FINAL
Aquesta normativa específica s'aplicarà pels centres d'Educació Infantil i Espais Familiars a partir del dia de la seva publicació en el BOIB per a tots els nous matriculats i per als ja escolaritzats per al curs 2021-2022, i estarà en vigor mentre l'Ajuntament no n'acordi la modificació o derogació."