Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA

CONSELLERIA D'EDUCACIÓ I FORMACIÓ PROFESSIONAL

Núm. 488809
Resolució del conseller d’Educació i Formació Professional de dia 14 d’octubre de 2021 per la qual s’estableix el procediment per avaluar la tasca desenvolupada pels directors dels centres docents públics no universitaris que finalitzen el període d’exercici del càrrec el 30 de juny de 2022 i el procediment per optar a continuar en el càrrec per un nou període

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Fets

1. El dia 30 de juny de 2022 finalitza el període d'exercici del càrrec dels directors dels centres docents públics de les Illes Balears que varen ser nomenats en data 1 de juliol de 2018 per un període de quatre anys mitjançant la Resolució de la directora general de Personal Docent d'11 de juny de 2018 per la qual es nomenen directors de centres docents públics d'acord amb la Resolució del conseller d'Educació i Universitat de 22 de gener de 2018 (BOIB núm. 73, de 14 de juny de 2018) i mitjançant la Resolució de la directora general de Personal Docent de'11 de juny de 2018  per la qual es nomenen directors de centres docents públics d'acord amb la Resolució del conseller d'Educació i Universitat de 7 de desembre de 2017 (BOIB núm. 73, de 14 de juny de 2017).

2.  De conformitat amb el que preveu l'apartat 2 de l'article 136 de la Llei orgànica 2/2006, de 3 de maig, d'educació (LOE), segons la redacció fixada per la Llei orgànica 3/2020 de 29 de desembre, per la qual es modifica la Llei orgànica 2/2006, de 3 de maig, d'educació (LOMLOE), els directors poden optar per continuar en l'exercici del càrrec, oït el consell escolar, si al final de cada període la tasca que han desenvolupat és avaluada positivament.

3.  Mitjançant l'Ordre del conseller d'Educació i Cultura de 18 de febrer de 2010 (BOIB núm. 30, de 23 de febrer, i correcció d'errades publicada en el BOIB núm. 33, de 27 de febrer, es varen aprovar les bases que regeixen la selecció, el nomenament i el cessament dels òrgans de govern dels centres docents públics no universitaris de les Illes Balears. D'acord amb aquesta Ordre, els directors poden renovar el seu càrrec fins a completar un total de tres períodes consecutius de quatre anys (dotze anys).

4.  L'article 139.3 de la LOE, segons la redacció fixada per la Llei orgànica 3/2020 de 29 de desembre, per la qual es modifica la Llei orgànica 2/2006, de 3 de maig, d'educació (LOMLOE),  determina que els directors han de ser avaluats en acabar el període d'exercici del seu càrrec. D'acord amb l'article 15 de l'Ordre de 18 de febrer de 2010, la inspecció educativa és l'encarregada d'avaluar la tasca duita a terme pels directors al final del període d'exercici del càrrec.

5.  L'article 136.2 de la LOE, segons la redacció fixada per la Llei orgànica 3/2020 de 29 de desembre, per la qual es modifica la Llei orgànica 2/2006, de 3 de maig, d'educació (LOMLOE),   determina que els criteris i els procediments d'avaluació han de ser públics. L'article 7 del Decret 81/2004, de 17 de setembre, modificat pel Decret 136/2007, de 31 d'octubre, que regula la consolidació personal parcial del complement retributiu específic per l'exercici del càrrec de director als centres docents públics de les Illes Balears, estableix els criteris per avaluar l'exercici del càrrec de director a centres docents públics no universitaris.

6.  D'acord amb el que s'ha exposat anteriorment, és necessari establir el procediment d'avaluació dels directors dels centres docents públics que finalitzen el període d'exercici del seu càrrec el 30 de juny de 2022 i el procediment que aquests directors han de seguir per optar a continuar en el càrrec durant un nou període de quatre cursos escolars.

Fonaments de dret

1.  La Llei orgànica 8/1985, de 3 de juliol, reguladora del dret a l'educació (BOE núm. 159, de 4 de juliol, i suplement en català núm. 7 de 1985).

2.  La Llei orgànica 2/2006, de 3 de maig, d'educació, LOE, (BOE núm. 106, de 4 de maig, i suplement en català núm. 11, de 16 de maig), segons la redacció donada per la Llei orgànica 3/2020 de 29 de desembre, per la qual es modifica la Llei orgànica 2/2006, de 3 de maig, d'educació, LOMLOE, (BOE núm. 340, de 30 de desembre).

3.  El Decret 36/2001, de 9 de març, pel qual es regula la Inspecció Educativa en l'àmbit de l'ensenyament no universitari (BOIB núm. 33, de 17 de març), modificat pel Decret 20/2021 de 29 de març de modificació del Decret 36/2001, de 9 de març, pel qual es regula la Inspecció Educativa en l'àmbit de l'ensenyament no universitari (BOIB núm. 130 de 21 de setembre).

4.  El Decret 81/2004, de dia 17 de setembre (BOIB núm. 134, de 25 de setembre), modificat pel Decret 136/2007, de 31 d'octubre (BOIB núm. 167, de 8 de novembre), que regula la consolidació personal parcial del complement retributiu específic per l'exercici del càrrec de director als centres docents públics de les Illes Balears.

5.  L'Ordre del conseller d'Educació i Cultura de 18 de febrer de 2010 per la qual s'aproven les bases per a la selecció, el nomenament i el cessament dels òrgans de govern dels centres docents públics no universitaris de les Illes Balears (BOIB núm. 30, de 23 de febrer, i correcció d'errades publicada en el BOIB núm. 33, de 27 de febrer).

6.  La Resolució del conseller d'Educació i Universitat de 15 de novembre de 2017 per la qual s'estableixen els criteris per determinar la tipologia dels centres docents públics no universitaris i l'assignació d'equips directius (BOIB núm.152, de 14 de desembre).

Per tot això, i a proposta del director general de Planificació, Ordenació i Centres, dict la següent

Resolució

1. Establir el procediment que s'ha de seguir per avaluar els directors dels centres docents públics no universitaris de les Illes Balears que acaben el període d'exercici del càrrec el 30 de juny de 2022 i volen optar a continuar exercint-lo per un nou període, així com el procediment que aquests directors han de seguir per optar-hi. Aquest procediment apareix descrit en l'annex 1 d'aquesta Resolució.

2. Aplicar en el marc del procés de renovació el que preveu la Resolució del conseller d'Educació i Universitat de 15 de novembre de 2017 per la qual s'estableixen els criteris per determinar la tipologia dels centres docents públics no universitaris i l'assignació d'equips directius.

3. Fer pública la relació dels centres i els directors afectats per aquesta Resolució (annex 2).

4. Establir els criteris d'avaluació de la funció directiva que s'han d'aplicar (annex 3).

5. Ordenar que aquesta Resolució es publiqui en el Butlletí Oficial de les Illes Balears i determinar que entri en vigor l'endemà d'haver-s'hi publicat.

Interposició de recursos

Contra aquesta Resolució, que exhaureix la via administrativa, es pot interposar un recurs potestatiu de reposició davant el conseller d'Educació i Formació Professional en el termini d'un mes comptador des de l'endemà de la publicació en el BOIB, d'acord amb els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i l'article 57 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

També s'hi pot interposar directament un recurs contenciós administratiu davant la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears en el termini de dos mesos comptadors des de l'endemà de la publicació en el BOIB, d'acord amb els articles 10 i 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.

  

Palma, 14 d'octubre de 2021

El conseller d'Educació i Formació Professional

Martí X. March Cerdà

  

 

ANNEX 1

Bases que han de regir el procediment

1. Objecte

Aquesta Resolució té per objecte fixar el procediment d'avaluació dels directors dels centres docents públics no universitaris de les Illes Balears que acaben el seu mandat el 30 de juny de 2022 i el procediment que han de seguir per optar a continuar en el càrrec durant un nou període de quatre cursos escolars els directors que figuren en l'annex 2.

El nomenament per aquest nou període d'exercici del càrrec de director està condicionat a l'avaluació positiva de la tasca desenvolupada durant el període anterior.

2. Procediment d'avaluació

El Departament d'Inspecció Educativa ha d'avaluar la tasca desenvolupada pels directors que figuren a l'annex 2,  d'acord amb els criteris d'avaluació (que s'inclouen en l'annex 3) en un termini de 90 dies hàbils comptadors des de l'endemà d'haver-se publicat aquesta Resolució.

La cap del Departament d'Inspecció Educativa ha de designar els inspectors responsables de l'avaluació de cada director i ho ha de notificar als interessats. L'avaluació l'han de dur a terme conjuntament dos inspectors, un dels quals ha de ser, preferentment, l'inspector de referència del centre.

El procediment d'avaluació ha de constar, necessàriament, dels punts següents:

a) La valoració del desenvolupament de la tasca directiva al llarg de tot el període d'exercici del càrrec de director.

b) Una entrevista o entrevistes amb el director.

c) La informació contrastada de tots els sectors de la comunitat educativa del centre (professorat, famílies, personal d'administració i serveis i, excepte en els centres d'educació infantil i/o primària, també alumnat)  i l'anàlisi de la documentació pertinent.

d) La informació aportada per tots els membres del consell escolar.

e) L'audiència prèvia del director, referida a les conclusions de l'avaluació.

Finalment, el Departament d'Inspecció Educativa ha d'emetre un informe motivat amb la qualificació global de l'avaluació, positiva o negativa, que s'ha de trametre al director general de Planificació, Ordenació i Centres.

3. Comunicació de l'opció de continuar en el càrrec

Els directors dels centres docents públics que figuren en l'annex 2 disposen d'un termini de 15 dies naturals comptadors des de l'endemà de la publicació d'aquesta Resolució per comunicar l'opció de continuar exercint el càrrec per un nou període de quatre anys.

La comunicació de l'opció de continuar exercint el càrrec per un nou període de quatre anys es realitzarà exclusivament per mitjans electrònics a través del tràmit telemàtic habilitat a aquest efecte que es troba a

https://www.caib.es/govern/sac/fitxa.do?codi=825739&coduo=3044&lang=ca

Per poder emplenar i tramitar la comunicació es requerirà l'autenticació prèvia de la identitat del sol·licitant mitjançant un dels següents sistemes:

- Sistema d'identitat electrònica per a les administracions: Cl@ve

- DNI electrònic o certificat digital reconegut

La comunicació s'ha d'emplenar seguint les instruccions de l'aplicació.

La tramitació telemàtica només es completa quan, utilitzant l'assistent de tramitació, s'envia la comunicació, amb la qual cosa s'obté un número de registre.

En el cas d'haver tramitat més d'una sol·licitud, només es considera vàlida la darrera que s'hagi registrat telemàticament.

4. Proposta d'actualització del projecte de direcció

4.1. Els directors que hagin optat per continuar en el càrrec han d'elaborar la proposta d'actualització del seu projecte de direcció i l'han de penjar en format pdf al tràmit telemàtic habilitat a aquest efecte que es troba a https://www.caib.es/govern/sac/fitxa.do?codi=825739&coduo=3044&lang=ca, en un termini de 60 dies naturals comptadors des de l'endemà del dia en què es publiqui aquesta Resolució.

La tramitació telemàtica només es completa quan, utilitzant l'assistent de tramitació, s'envia el projecte, amb la qual cosa s'obté un número de registre.

En el cas d'haver penjat més d'una proposta d'actualització,  es considera vàlida la darrera que s'hagi registrat telemàticament.

4.2. D'acord amb el que estableix l'article 14.3 de l'Ordre del conseller d'Educació i Cultura de 18 de febrer de 2010, la proposta d'actualització del projecte de direcció ha d'incloure almenys una valoració relativa a la consecució dels objectius plantejats en el projecte anterior, una proposta de millora i el plantejament de nous objectius per al període següent.

4.3. Finalment, si  l'avaluació de la inspecció educativa és positiva, el director, vist l'informe d'avaluació, ha de donar forma definitiva al seu projecte de direcció,  l'ha de donar a conèixer al claustre i al consell escolar i l'ha de penjar  al programa de gestió de centre (GestIB) a l'apartat Centre / Documents institucionals / Projecte de direcció.

4.4. El projecte de direcció esdevindrà el pla estratègic del centre per als propers quatre anys del mandat si obté l'aprovació del consell escolar per majoria qualificada del 50% més un dels seus membres.

5. Nomenament per un nou període

El director general de Planificació, Ordenació i Centres ha de proposar a la directora general de Personal Docent el nomenament dels directors que hagin obtingut de la inspecció educativa una avaluació positiva de la tasca desenvolupada.

Correspon a la directora general de Personal Docent dictar la resolució de nomenament, amb efectes des de l'1 de juliol de 2022 i per un període de quatre anys, dels directors que hagin obtingut una qualificació global positiva en l'avaluació. Contra aquesta resolució, que posa fi al procediment, es pot interposar un recurs d'alçada davant el conseller d'Educació i Formació Professional.

La directora general de Personal Docent i el director general de Planificació, Ordenació i Centres han de resoldre totes les qüestions que siguin necessàries de forma pertinent per dur a bon terme el que es preveu en aquesta Resolució.

Quant a la competència per tramitar el procediment, d'acord amb Decret 11/2021, de 15 de febrer, (BOIB  núm. 21, de 15 de febrer), corresponen a la Direcció General de Planificació, Ordenació i Centres les competències en matèria de planificació educativa, coordinació, règim orgànic i funcionament dels centres docents.

  

ANNEX 2

Relació de centres en què el director finalitza el període d'exercici del càrrec el 30 de juny de 2022

i pot optar a continuar exercint-lo

Col·legis d'educació infantil i primària (CEIP)

Codi

Nom

Tipologia

Localitat

Municipi

Illa

Director/a

07008041

BADIES

C

BADIA GRAN

LLUCMAJOR

MALLORCA

ANTÒNIA POL TORRES

07007814

CAN CANTÓ

D

EIVISSA

EIVISSA

EIVISSA

CRISTINA ROLDÁN PORRAS

07005261

ELEONOR BOSCH

C

SANTA MARGALIDA

SANTA MARGALIDA

MALLORCA

MIQUELA POMAR GAYÀ

07007231

ELS MOLINS_S'ARRACO

E

S'ARRACÓ

ANDRATX

MALLORCA

MIREIA AUMATELL URIOS

07005787

ES CREMAT

C

VILAFRANCA DE BONANY

VILAFRANCA DE BONANY

MALLORCA

MARIA ANDREA ADROVER BARCELÓ

07006691

ES PONT

D

PALMA

PALMA

MALLORCA

M. ANTÒNIA CRESPÍ FONT

07000194

ES VINYET

C

ANDRATX

ANDRATX

MALLORCA

MARGALIDA ENSEÑAT ENSEÑAT

07002932

ES VIVERO

D

PALMA

PALMA

MALLORCA

ARTURO JAVIER CARDELL ORTUS

07008788

FORNALUTX

F

FORNALUTX

FORNALUTX

MALLORCA

Mª LAURA PIZÀ JAUME

07002750

GÈNOVA

E

GÈNOVA

PALMA

MALLORCA

CATALINA MARTÍ REUS

07003250

JAFUDA CRESQUES

C

PALMA

PALMA

MALLORCA

AINA MARIA PICÓ MESTRE

07004382

JUNÍPER SERRA

D

PETRA

PETRA

MALLORCA

ANTÒNIA MAS BERGAS

07002518

MARE DE DEU DEL TORO_ES MERCADAL

D

ES MERCADAL

ES MERCADAL

MENORCA

ANA SILVIA COLL PONS

07005295

MELCIOR ROSSELLO I SIMONET

C

SANTA MARIA DEL CAMÍ

SANTA MARIA DEL CAMÍ

MALLORCA

MILAGROS TUGORES BUSQUETS

07004461

MIQUEL CAPLLONCH

D

PORT DE POLLENÇA

POLLENÇA

MALLORCA

JOAN RAMON MATEU TORANDELL

07002919

MIQUEL COSTA I LLOBERA _PALMA

C

PALMA

PALMA

MALLORCA

JOSEP LLUÍS MATEU CASASNOVAS

07000868

PERE CASASNOVAS

C

CIUTADELLA

CIUTADELLA

MENORCA

MARIA JOSÉ LEON CAPÓ

07005091

PUIG D'EN VALLS

C

PUIG D'EN VALLS

SANTA EULÀRIA DES RIU

EIVISSA

JUAN NOEL RAMÓN FERRER

07007048

PUIG DE SA GINESTA

D

SANTA PONÇA

CALVIÀ

MALLORCA

VIRGINIA SALAMANCA SEGUÍ

07005532

RODAMILANS

C

SINEU

SINEU

MALLORCA

JOAN GUAL BERGAS

07001307

SA BODEGA

D

EIVISSA

EIVISSA

EIVISSA

FRANCESC XAVIER PALAU ESCANDELL

07013553

SA MARINA DE LLUCMAJOR

C

LLUCMAJOR

LLUCMAJOR

MALLORCA

CATALINA SALAS SALAS

07015537

SES PLANES

D

SANT AGUSTÍ DES VEDRÀ

SANT JOSEP DE SA TALAIA

EIVISSA

LAURA CARRASCOSA DE JUAN

07005490

SES SALINES

D

SES SALINES

SES SALINES

MALLORCA

JOAN JUAN PONS

07004862

SON JUNY

D

SANT JOAN

SANT JOAN

MALLORCA

FRANCISCA BARCELÓ COSTA

07004564

VIALFAS

D

SA POBLA

SA POBLA

MALLORCA

MIQUEL ÀNGEL PONS RETTICH

Centres d'educació infantil i primària integrats amb Ensenyaments de Música (CEIPIEEM)

Codi

Nom

Tipologia

Localitat

Municipi

Illa

Director/a

07002026

SIMO BALLESTER

D

MANACOR

MANACOR

MALLORCA

MARGALIDA OBRADOR GOMILA

Centres d'educació de persones adultes (CEPA)

Codi

Nom

Tipologia

Localitat

Municipi

Illa

Director/a

07008247

CENTRE D'EDUCACIÓ PERSONES ADULTES ALCÚDIA

C

ALCÚDIA

ALCÚDIA

MALLORCA

CATALINA MARIA GINART SERRANO

07008223

CENTRE D'EDUCACIÓ PERSONES ADULTES CAMP RODÓ

C

PALMA

PALMA

MALLORCA

GEMMA VILLANUEVA BOHIGAS

Instituts d'ensenyament secundari (IES)

Codi

Nom

Tipologia

Localitat

Municipi

Illa

Director/a

07007851

ALCÚDIA

A

PORT D'ALCÚDIA

ALCÚDIA

MALLORCA

JOSE MANUEL MARTINEZ ONIEVA

07013383

CENTRE DE TECNIFICACIÓ ESPORTIVA ILLES BALEARS

C

PALMA

PALMA

MALLORCA

SONIA GABALDÓN SISTERNAS

07008843

CLARA HAMMERL

D

PORT DE POLLENÇA

POLLENÇA

MALLORCA

MARIA DEL CARMEN PÉREZ CAÑAVERAS

07006512

GUILLEM SAGRERA

B

PALMA

PALMA

MALLORCA

Mª DOLORS PALMER SANS

07007152

JOAN MARIA THOMÀS

B

PALMA

PALMA

MALLORCA

NEUS PORCEL FERMOSELLE

07001964

JOAN RAMIS I RAMIS

A

MAÓ

MAÓ

MENORCA

LLORENÇ PONS LLABRÉS

07007607

JOSEP MIQUEL GUÀRDIA

C

ALAIOR

ALAIOR

MENORCA

DAVID FONT MAMPEL

07013371

PORTO CRISTO

B

PORTOCRISTO

MANACOR

MALLORCA

FRANCISCA BONET RIERA

07008375

PUIG DE SA FONT

A

SON SERVERA

SON SERVERA

MALLORCA

ANA BELEN MERINO HERNÁNDEZ

07003870

RAMON LLULL

A

PALMA

PALMA

MALLORCA

JOSEP FILLOL SENDRA

  

ANNEX 3

Criteris d'avaluació de la funció directiva

1) Elaboració i seguiment del projecte educatiu del centre, inclosos el reglament d'organització i funcionament i el projecte lingüístic, la programació general anual, la memòria de final de curs i el projecte de direcció, així com altres projectes que determini la Conselleria d'Educació i Formació Professional.

2) Dinamització dels òrgans de govern i de coordinació docent del centre, i impuls de la participació en aquests dels diversos col·lectius de la comunitat educativa.

3) Organització i gestió dels recursos humans i materials per proporcionar una oferta educativa àmplia i ajustada a les demandes socials.

4) Impuls i posada en marxa de programes institucionals i iniciatives d'innovació i formació que hagin millorat el funcionament del centre.

5) Afavoriment de la convivència i les relacions entre els membres de la comunitat escolar, i resolució de conflictes.

6) Establiment de les accions encaminades a dinamitzar i sensibilitzar la comunitat educativa en relació amb l'aplicació del Pla d'igualtat del centre, elaborat en el marc del Pla de Coeducació de les Illes Balears.

7) Disponibilitat per atendre l'alumnat i les seves famílies, oferir-los informació i respondre les seves demandes.

8) Organització d'activitats extraescolars i establiment de vies de col·laboració amb institucions, organitzacions i serveis que afavoreixin l'obertura del centre i que el connectin amb l'entorn.

9) Dinamització de l'atenció a la diversitat de l'alumnat, especialment a través de l'elaboració i el seguiment del pla d'atenció a la diversitat i altres projectes que en el seu moment consideri adients la Conselleria d'Educació i Formació Professional.

10) Exercici de les competències que, en matèria de gestió econòmica, administrativa i de personal, atorga la legislació vigent al director d'un centre docent públic.