Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

AJUNTAMENT DE LLUBÍ

Núm. 488757
Bases reguladores de la convocatòria d’ajuts extraordinaris i a fons perdut per les empreses amb local amb atenció al públic, que desenvolupen l’activitat al municipi de Llubí, que han hagut de cessar o han vist minvada la seva activitat, per la situació de crisi del coronavirus Covid-19 exercici 2021

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

PRIMER.

Àmbit d'aplicació.

L'Ajuntament de Llubí concedirà ajuts a aquelles empreses del municipi de Llubí (domicili fiscal al municipi de Llubí), que per la situació de crisi del Coronavirus COVID-19, i les mesures establertes amb l'Estat d'Alarma, han hagut de cessar o reduir substancialment la seva activitat.

SEGONA. 

Objecte de la convocatòria.

L'Ajut extraordinari que per cessament de l'activitat econòmica de les empreses amb local amb atenció al públic, del municipi de Llubí, té per objectiu el recolzament al teixit empresarial del municipi per tal de preservar així la seva activitat i els llocs de treball.

TERCERA.

Persones beneficiaris i sol·licitants.

Aquests ajuts extraordinaris hi podran accedir les empreses del municipi de Llubí, que desenvolupen la seva activitat al municipi, i que realitzen les següents activitats i no hagin demanat amb anterioritat la esmentada subvenció:

a) Hotels, turisme d'interior i agroturismes   (6000) màx. 1500 euros per establiment.

b) Resta d'activitats econòmiques que hagin sofert una disminució d'ingressos els mesos de gener, febrer i març de 2021 igual o superior al 50% respecte als mateixos mesos de 2019. (13672,74) màx. 750  euros per empresa o autònom.

Si les sol·licituds vàlides amb dret a rebre la subvenció superessin la suma total de les ajudes, la Comissió Avaluadora podrà formular, amb l'objectiu d'atendre totes les sol·licituds presentades que compleixin els requisits, una Proposta de Resolució que inclogui el prorrateig proporcional entre totes elles.

En cas de que hi hagués pressupost suficient per a atendre a totes les sol·licituds vàlides i, a més, existís una quantitat sobrant, la Comissió Avaluadora podrà proposar una Proposta de Resolució que inclogui un augment proporcional i equitatiu de les quantitats a percebre.

QUARTA.

Consignació pressupostària i quantia màxima total.

Per atendre les obligacions de contingut econòmic que es deriven de la concessió d'aquest ajusts d'aquesta convocatòria s'aprovarà crèdit adequat i suficient a les partides de l'any 2021. La consignació d'aquesta ajuda extraordinària (partida 231/4800) es de 42.922,74 euros

CINQUENA.

Comptabilitats.

Aquests ajuts són compatibles amb qualsevol altre ajut d'una altra administració o organisme públic o privat rebut pel mateix concepte.

SISENA.

Tramitació

Les sol·licituds individuals, segons el model de l'annex I es presentaran degudament complimentades i designades pel representant legal de l'activitat, al Registre General d'Entrada de l'Ajuntament de Llubí. Amb la sol·licitud presentada s'entendrà que s'accepten plenament aquestes bases per part dels interessats.

Les sol·licituds aniran acompanyades de la documentació següent:

-Annex I: Sol·licitud de subvenció

-Annex II: Declaració responsable

- Acreditació de la identitat de la persona sol·licitant:

Si el titular és persona física: còpia del DNI/NIE

Si el titular és persona jurídica o agrupació de persones físiques o jurídiques sense personalitat jurídica pròpia: còpia del Número d'Identificació Fiscal, juntament amb document acreditatiu de la representació legal del que subscriu la sol·licitud i la seva còpia de DNI/NIE

- Per acreditar la reducció d'un 50% en la facturació (només per a les ajudes incloses a la lletra B de la base tercera d'aquesta convocatòria) informació comptable que ho justifiqui (llibre registre de factures emeses i rebudes; llibre diari d'ingressos i despeses; llibre de registre de ventes i ingressos; llibre de compres i despeses etc). 

- Certificació de l'AEAT, ATIB i TGSS de trobar-se al corrent de les obligacions tributàries i socials.

- Copia de la llibreta bancària o certificat entitat bancària on consti el número de compte al qual s'hagi d'ingressar la subvenció que si s'escau es concedeixi a les persones interessades.

Aquests models de sol·licitud es trobaran a disposició de les persones interessades a l'Ajuntament de Llubí o a la pàgina web.

Si en la presentació de la sol·licitud s'observa alguna deficiència o hi manca algun document es requerirà a les persones interessades per tal que en el termini màxim de 10 dies hàbils pugui esmenar la falta, amb advertiment que si en aquest termini no es produeix l'esmena i/o no s'aporta la documentació sol·licitada, s'entendrà que desisteix de la petició i s'arxivarà sense més tràmit.

SETENA.

Termini de presentació de les sol·licituds.

El termini de presentació de sol·licituds és d'un mes des de la publicació definitiva d'aquestes bases en el BOIB. No s'acceptarà cap sol·licitud presentada fora de termini.

VUITENA.

Concessió dels ajuts.

El termini de resolució de les sol·licituds d'ajuts no excedirà dels tres mesos des de la data de finalització del termini de presentació. La manca de resolució dintre d'aquest termini produeix efectes desestimatoris.

NOVENA.

Protecció de dades de caràcter personal.

 D'acord amb la Llei orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de protecció de dades de caràcter personal, es posa de manifest que la informació facilitada pels peticionaris d'aquests ajuts queda protegida. Les persones interessades podran sol·licitar a l'administració municipal l'exercici dels seus drets d'accés, rectificació, cancel·lació i oposició.

Amb la presentació de la sol·licitud i la resta de la documentació requerida per participar en aquest ajut, la persona interessada autoritza a l'Ajuntament de Llubí a facilitar les dades aportades a qualsevol altra administració o organisme sempre que aixi ho requereixi expressament per al compliment de les seves obligacions específiques i garanteixi, igualment, la confidencialitat de la informació.

DESENA.

Entrada en vigor.

Les presents bases entraran en vigor l'endemà de la seva publicació íntegra al BOIB, i seran d'aplicació dins aquest exercici 2021.

 

Llubí, 18 d'octubre de 2021

La batlessa

Magdalena Perelló Frontera

 

ANNEX I

SOl·lICITUD

AJUTS INDIVIDUALS EXTRAORDINARIS A EMPRESES QUE DESENVOLUPEN L'ACTIVITAT AMB LOCAL D'ATENCIÓ AL PÚBLIC AL MUNICIPI QUE HAN HAGUT DE CESSAR O REDUIR SUBSTANCIALMENT LA SEVA ACTIVITAT, PER LA SITUACIÓ DE CRISI DEL CORONAVIRUS COVID-19

En/Na _____________________________, veí de Llubí, amb domicili a efectes de notificacions al C/__________________________, núm.____, pis____,porta_____, amb DNI núm.,____________, i telèfon___________, acudeix i atentament,

EXPÒS:

Que en qualitat de persona interessada  major d'edat i representant legal de l'empresa______________________________ i atenen la convocatòria de concessions d'ajuts extraordinaris per les empreses que desenvolupen la seva activitat al municipi i que han hagut de cessar o reduir substancialment la seva activitat, per la situació de crisi del COVID-19, i de conformitat a l'establert a les bases de dita ajuda extraordinaria, acompanyo a la present sol.licitud la documentació justificativa següent:

• Certificació de l'AEAT, ATIB i TGSS de trobar-se al corrent de les obligacions tributàries i socials

• Còpia de la llibreta bancària o certificat entitat bancària on consta el núm de compte ( el titular del número de compte ha de ser l'interessat.

• Declaració jurada d'autònom ANNEX 2

Així mateix declar:

* trobar-me al corrent de les obligacions tributàries i contractuals amb l'Ajuntament, així com amb la Hisenda Pública i Seguretat Social, i ATIB  Si       No

* Que accepto i compleixo íntegrament el contingut de les bases.

Per tot això, 

DEMAN:

Que previs els tràmits pertinents em sigui atorgat l'ajut sol·licitat mitjançant transferència bancària al meu compte especificat en la documentació adjunta

Atentament, 

Data ,Signat

 

ANNEX 2

DECLARACIÓ JURADA AUTÒNOM/A

Sr/Sra.____________________________________, amb DNI______________  i número d'afiliació a la Seguretat Social________________, en virtut de les mesures restrictives del Govern Central i Autonòmic, per fer front a la situació de crisis sanitària ocasionada pel Covid-19 declar que, en la meva condició de treballador/a autònom/a, he suspès o reduït l'activitat per causa de força major amb caràcter temporal per suspensió de l'activitat econòmica, per estar inclosa al Real Decret 463/2020 i les modificacions introduïdes pels 465/2020, pel qual es declara l'estat d'alarma per a la metió de la situació de la crisi sanitària ocasionada pel Covid-19.

Declar sota la meva responsabilitat que són certes les dades que es consignen en la present declaració i que , a dia d'avui, les dades declarades segueixen essent vigents.