Secció III. Altres disposicions i actes administratius
ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA
CONSELLERIA DE MODEL ECONÒMIC, TURISME I TREBALL
Núm. 487357
Resolució del conseller de Model Econòmic, Turisme i Treball per la qual es disposa la inscripció i dipòsit en el Registre de Convenis Col·lectius de les Illes Balears del Conveni col·lectiu de l’empresa DHL Express Spain, SL i la seva publicació en el Butlletí Oficial de les Illes Balears (codi de conveni 07100671012020)
Antecedents
1. El 4 de juliol de 2019, la Comissió Negociadora acordà i subscriví el text del Conveni col·lectiu de treball de l'empresa DHL Express Spain, SL.
2. El 17 de gener de 2020, Cristina Ribalta Noguera, en representació de la Comissió Negociadora del Conveni col·lectiu, sol·licità el registre, el dipòsit i la publicació del Conveni esmentat.
Fonaments de dret
1. L'article 90.3 del text refós de la Llei de l'Estatut dels treballadors, aprovat pel Reial decret legislatiu 2/2015, de 23 d'octubre.
2. El Reial decret 713/2010, de 28 de maig, sobre registre i dipòsit de convenis i acords col·lectius de treball.
3. L'article 45 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les Administracions Públiques.
Per tot això, dict la següent
Resolució
1. Inscriure i dipositar el Conveni col·lectiu de l'empresa DHL Express Spain, SL, en el Registre de Convenis Col·lectius de les Illes Balears.
2. Notificar aquesta Resolució a la persona interessada.
3. Ordenar la traducció del text a la llengua catalana i fer constar que la versió castellana del text és l'original signada per la Comissió Negociadora i que la versió catalana n'és una traducció.
4. Publicar el Conveni en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.
Palma, 26 de novembre de 2020
La directora general de Treball i Salut Laboral Virginia Abraham Orte Per delegació del conseller de Model Econòmic, Turisme i Treball (BOIB 97/2019)
Conveni col·lectiu de l'empresa DHL Express Spain, SLU, per als seus centres de treball, a la província de les Illes Balears, per als anys 2018, 2019, 2020 i 2021
Preàmbul
Les parts fan constar expressament que aquest nou Conveni substitueix el Conveni de DHL Express Illes Balears, SL, amb número de registre 07100212012014.
Les parts acorden que, en virtut de l'establert en l'article 82 i següents del Reial decret legislatiu 2/2015, de 23 d'octubre, pel qual s'aprova el Text refós de l'Estatut dels treballadors, resulta d'aplicació allò previst en el Conveni col·lectiu del sector del transport de mercaderies per carretera de les Illes Balears per als anys 2008-2010 (BOIB de 17 de setembre de 2008 i codi de conveni núm. 0700835) i els que el substitueixin, amb les millores en les condicions acordades per les parts i que es desenvolupen en el cos d'aquest Conveni.
En conseqüència, amb relació a aquelles matèries no regulades expressament en el Conveni col·lectiu, s'ha d'estar al que preveu el Conveni col·lectiu del sector del transport de mercaderies per carretera de les Illes Balears per als anys 2008-2010 i l'acord del mateix àmbit que el substitueixi, sense perjudici del dret supletori que resulti d'aplicació, que es recull en l'article 6 d'aquest Conveni.
Illes Balears, 4 de juny de 2019
Article 1
Parts que subscriuen el Conveni
A l'empara del títol III del Reial decret legislatiu 2/2015, de 23 d'octubre, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de l'Estatut dels treballadors, són parts signatàries del Conveni d'empresa, la representació legal dels treballadors i la direcció de l'empresa, que es reconeixen mútuament capacitat i legitimació suficients per negociar el Conveni.
Article 2
Àmbit territorial
El Conveni és aplicable a tots els centres de treball que hi ha o que pugui haver-hi en el futur de DHL EXPRESS SPAIN, SLU, a les Illes Balears.
Article 3
Àmbit personal
Aquest Conveni afecta tots els treballadors que prestin els seus serveis per a l'empresa DHL EXPRESS SPAIN, SLU, en tots els centres de treball que hi ha a les Illes Balears.
Article 4
Àmbit temporal, denúncia i revisió
El Conveni entra en vigor, amb caràcter general, l'1 de gener de 2018, excepte en les matèries o articles en què s'acordi de manera específica alguna cosa diferent, i ha de durar fins al 31 de desembre de l'any 2021, amb independència de la data en què es publiqui en el Butlletí Oficial dels Illes Balears (BOIB).
Atès el caràcter retroactiu del Conveni, els endarreriments a què doni lloc l'aplicació d'aquest han de ser abonats en el termini màxim d'un mes d'ençà que es publiqui.
En finalitzar la durada del Conveni, queda automàticament denunciat sense necessitat de requeriment previ i ambdues parts es comprometen a iniciar la negociació d'un nou conveni en el mes següent a la data en què aquest finalitzi.
Conclosa la seva vigència i fins que no s'aconsegueixi un nou acord que el substitueixi, el Conveni és aplicable en tot el seu contengut.
Article 5
Vinculació a la totalitat
Les condicions pactades formen un tot orgànic i indivisible i, per aplicar-les en la pràctica, han de ser considerades amb aquest caràcter.
En el cas que l'òrgan competent en l'exercici de les facultats que li són pròpies no aprovi alguna de les condicions establertes en aquest acord, aquest queda sense eficàcia i ha de considerar-se i renegociar-se íntegrament.
Article 6
Dret supletori
En allò no previst en el Conveni és aplicable, com a dret supletori, el que es disposa en el Conveni col·lectiu del sector del transport de mercaderies per carretera de les Illes Balears per als anys 2008-2010 o acord del mateix àmbit que el substitueixi; en l'existent Pla d'Igualtat Estatal de DHL EXPRESS SPAIN, o acord del mateix àmbit que el substitueixi; en l'existent Acord Estatal de Jubilació de DHL EXPRESS SPAIN, o acord del mateix àmbit que el substitueixi; en l'Acord d'empresa DHL EXPRESS BALEARS SPAIN, SL, de 24 de gener de 2008, sobre matèries no previstes en aquest Conveni; en el II Acord general per a les empreses de transport de mercaderies per carretera (BOE núm. 76/2012, de 29 de març) o acord del mateix àmbit que el substitueixi, i en altra legislació laboral d'aplicació general.
Article 7
Millores futures
En cas de fixar-se, durant la vigència del present acord, a través de disposicions legals o convencionals obligatòries, condicions econòmiques que en conjunt i còmput anual siguin superiors a les pactades en el present acord, s'han d'aplicar aquelles.
Article 8
Garantia personal
S'han de respectar les situacions personals que, amb caràcter global, millorin els pactes en aquest Conveni.
Article 9
Comissió paritària interpretadora del Conveni
A fi de conèixer i resoldre totes aquelles decisions que se suscitin en l'aplicació i la interpretació del Conveni, es constitueix la Comissió Paritària. Aquesta Comissió està composta per un vocal més dos assessors, com a màxim, per cada part, l'empresa i l'RLT.
La Comissió Paritària s'ha de reunir a instància de qualsevol de les representacions, en el termini màxim de quinze dies laborables des que la convocatòria sigui sol·licitada per qualsevol de les parts i s'ha d'estendre acta dels assumptes tractats i acords aconseguits, si escau. Pot designar d'entre els membres un president i un secretari, cadascun dels quals ha de pertànyer a una de les parts, empresarial i social, que s'han d'alternar per períodes d'un any. S'estableix la possibilitat d'assistència d'assessors a les reunions després de la comunicació prèvia a l'altra part.
*Són funcions específiques d'aquesta Comissió:
a) La interpretació del Conveni.
b) La vigilància del compliment d'allò tractat.
c) Totes aquelles qüestions que d'acord mutu li siguin conferides per les parts.
Perquè aquesta Comissió emeti dictamen i actuï en la forma reglamentària prevista, es requereix l'acord d'ambdues representacions amb caràcter previ al plantejament dels diferents supòsits davant la jurisdicció competent. Si la Comissió Paritària no aconsegueix en el seu si acords per a la solució dels conflictes que s'hi sotmeten en virtut del previst en l'apartat anterior, les parts s'obliguen a acudir a la via establerta de mediació del Tribunal d'Arbitratge i Mediació de les Illes Balears (TAMIB), a Palma de Mallorca, avinguda del Comte de Sallent, núm. 11, 2a planta, 07003.
Article 10
Règim i estructura salarial
Les parts signatàries acorden establir una estructura salarial pactada i recollida conforme al que es detalla a continuació i al llarg del Conveni.
Ambdues parts reconeixen i convenen que la totalitat dels conceptes que integren el règim retributiu i l'estructura salarial del Conveni són, en conjunt i globalment considerats, superiors i més favorables per als treballadors que els de la normativa legal i convencional en l'àmbit sectorial. No obstant això, si en un futur en el Conveni sectorial de referència s'estableixen nous plusos o complements susceptibles d'aplicació, ambdues parts es comprometen a acudir a la Comissió Paritària del Conveni per determinar-ne la possible aplicació.
L'estructura salarial bàsica dels treballadors afectats pel Conveni ha de dependre de la quantia retributiva que tenguin consolidada cadascun d'ells, s'ha de compondre o articular de la manera següent i s'ha de distribuir en els conceptes següents:
En el cas que l'empresa faci alguna contractació amb categories diferents a les que figuren en la taula del plus DHL, les parts signatàries d'aquest acord s'han de reunir per assignar el plus DHL que correspongui.
A tots els treballadors afectats per aquest Conveni se'ls garanteix aconseguir el plus DHL, d'acord amb la taula següent:
Temps de permanència o antiguitat del treballador en l'empresa |
Percentatge del plus DHL segons les taules del present Conveni, per aplicar per dotze pagues |
De 0 a 12 mesos |
0 % plus DHL |
De 13 a 15 mesos |
50 % plus DHL |
De 16 a 18 mesos |
75 % plus DHL |
De 19 en endavant |
100 % plus DHL |
g. Les parts pacten que, a partir de l'1 de gener de 2020, la millora, als treballadors provinents de l'empresa European Air Transport (EAT), recentment subrogats a l'empresa i al centre de treball de Palma, se'ls ha de canalitzar la quantitat anual total, sense detriment per cap motiu, que percebien com a incentius i que s'ha de suprimir aquest concepte. Aquesta canalització es realitzarà mitjançant el plus ad personam recollit anteriorment i, si escau, a fi d'evitar tenir increments superiors als pactats en el Conveni, mitjançant els plusos establerts en l'article 22 del Conveni.
h. Els conceptes de plus del dissabte i de treball en diumenge, conforme al que regula l'article 22 del Conveni.
Els conceptes salarials en nòmina han de ser redistribuïts segons l'article 10.
Per als supòsits de mobilitat funcional s'ha d'estar al que es disposa en la legislació vigent.
Article 11
Classificació i progressió professional
En matèria de classificació i progressió, s'ha d'estar al que es disposa en el II Acord general per a les empreses de transport de mercaderies per carretera, com també, si escau, en el Conveni col·lectiu de treball del sector del transport de mercaderies per carretera de les Illes Balears o en els acords del mateix àmbit que el substitueixin, sense perjudici del que es disposa en la taula següent:
Progressió entre categories |
Temps de permanència mínima en una categoria inferior |
D'auxiliar administratiu a oficial de 2a administratiu |
3 anys |
De mosso de càrrega i descàrrega a mosso especialitzat |
2 anys |
Article 12
Increment salarial
- Increment en 2018:
(Sobre conceptes, quanties i taules salarials empresa 2017). *Aplicació de l'1,8 % sobre tots els conceptes, quanties i taules salarials que regula el present Conveni, exceptuant els conceptes següents als quals no se'ls ha d'aplicar aquest increment percentual, sinó el següent increment lineal:
Els endarreriments generats des de l'1 de gener de 2018 s'han d'abonar de conformitat amb l'article 4 del Conveni.
Aquestes taules han de servir com a punt de partida per a l'aplicació de l'increment salarial corresponent a l'any 2019.
- Increment en 2019
(Sobre conceptes, quanties i taules salarials empresa 2018). *Aplicació de l'1,7 % sobre tots els conceptes, quanties i taules salarials que regula el present Conveni, exceptuant el plus de setembre al qual no se li ha d'aplicar aquest increment percentual, sinó un increment lineal de 70 €.
Aquestes taules han de servir com a punt de partida per a l'aplicació de l'increment salarial corresponent a l'any 2020.
- Increment en 2020
(Sobre conceptes, quanties i taules salarials empresa 2019). *Aplicació de l'1,5 % sobre tots els conceptes, quanties i taules salarials que regula el present Conveni, exceptuant el plus de setembre al qual no se li ha d'aplicar aquest increment percentual, sinó un increment lineal de 70 €.
Aquestes taules han de servir com a punt de partida per a l'aplicació de l'increment salarial corresponent a l'any 2020.
- Increment en 2021
(Sobre conceptes, quanties i taules salarials empresa 2020). *Aplicació de l'1,5 % sobre tots els conceptes, quanties i taules salarials que regula aquest, exceptuant-ne el plus de setembre al qual no se li ha d'aplicar aquest increment percentual, sinó un increment lineal de 70 €.
- Clàusula de revisió de la garantia salarial
Només en el supòsit que la suma de l'acumulat dels quatre IPC reals publicats per l'INE dels anys de vigència pactats (2018, 2019, 2020 i 2021) sigui superior al 7,6 %, s'ha d'aplicar el diferencial resultant, s'han d'actualitzar les taules salarials del Conveni per a aquest últim any amb efecte de l'1 de gener de 2021 i s'han d'abonar els endarreriments en el mes següent al de l'actualització de les taules.
Article 13
Plus de setembre
Per a tots els treballadors afectats pel Conveni s'estableix, amb proporcionalitat a la jornada que facin, l'abonament d'un concepte salarial denominat plus de setembre, no absorbible ni compensable, amb data d'abonament en la nòmina de setembre de cada any. L'import d'aquest plus s'estableix en les taules salarials del Conveni i se li ha d'aplicar un increment salarial, d'acord amb l'article 12, sobre increment salarial, d'aquest Conveni.
Article 14
Plus de menyscapte de diners
Constitueix l'objecte d'aquest plus indemnitzar aquells empleats que, amb caràcter habitual en el seu lloc de treball, realitzin maneig de fons en metàl·lic, sense experimentar pèrdues o minvaments en la recaptació per aplicació incorrecta dels preus i tarifes corresponents.
L'import d'aquest plus s'estableix en les taules salarials d'aquest Conveni —que s'ha d'abonar de manera prorratejada en onze pagues, llevat del mes d'agost, a efectes administratius, com a període de vacances— per a tot el personal amb dret a percebre'l, sense perjudici de la naturalesa extrasalarial. S'ha de percebre en la part proporcional que correspongui en cas de no haver romàs en les funcions o en l'empresa durant la totalitat de l'any natural de meritació.
Als treballadors afectats pel Conveni els són aplicables els imports referent a això recollits en les taules salarials del Conveni. A aquest concepte se li ha d'aplicar un increment salarial de conformitat amb el que es detalla en l'article 12, sobre l'increment salarial, d'aquest Conveni.
En cas de responsabilitat sobre la custòdia o el maneig dels fons compartits entre diversos empleats, cadascun d'aquests ha de percebre un 65 % del plus de crebant.
La pèrdua de quantitats durant l'any en curs dóna lloc a la consegüent reducció o no percepció d'aquest plus en l'any corresponent en què succeeixi i fins al topall de la quantitat anual fixada d'aquest plus. Així mateix, l'empresa es reserva, en qualsevol cas, el dret a exigir les responsabilitats legals que puguin correspondre.
En tots els casos són condicions d'ineludible compliment per tenir dret a percebre el plus de menyscapte de diners:
Que el maneig de fons econòmics constitueixi funció habitual i diària integrant del lloc de treball, sent la responsabilitat d'aquests fons privativa del perceptor.
Que els fons manejats de manera habitual constitueixin diners en efectiu.
No tenen dret a percebre el plus de menyscapte de diners:
Les persones que de manera ocasional i no habitual, en el seu lloc de treball, encara que ho facin periòdicament, efectuïn pagaments, cobraments o maneig, en general, de diners.
Les persones que manegin talons o qualsevol altra forma de diners no metàl·lics.
Article 15
Hores extraordinàries
Es consideren com a tals les que excedeixen de la jornada i horari establert del treballador.
La realització d'aquestes hores és voluntària per als treballadors, excepte les excepcions establertes en les disposicions laborals vigents en la matèria.
Amb la finalitat d'afavorir la creació de llocs de treball, s'ha de procurar reduir al mínim indispensable les hores extraordinàries.
Entretant subsisteixi la legislació actualment vigent, queda prohibida la realització d'hores extraordinàries al personal contractat a temps parcial.
Als treballadors afectats pel present Conveni els són aplicables els imports d'aquest concepte recollit en les taules salarials del Conveni. A aquest concepte se li ha d'aplicar un increment salarial, de conformitat amb el que es disposa en l'article 12, sobre l'increment salarial, d'aquest Conveni.
Article 16
Nocturnitat
Als treballadors afectats pel Conveni els són aplicables els imports recollits en la denominada taula de nocturnitat.
L'adscripció de categories no previstes en la taula de nocturnitat s'ha de fer després de l'acord previ entre les parts.
A aquest concepte se li ha d'aplicar un increment salarial de conformitat amb el que estableix l'article 12, sobre l'increment salarial, d'aquest Conveni.
Article 17
Gratificacions extraordinàries
Tots els treballadors afectats pel Conveni tenen dret a tres gratificacions extraordinàries, que han de percebre en els mesos de març, juny i desembre i que s'han d'abonar el dia 15 d'aquests mesos.
Les meritacions d'aquestes pagues extres són:
Paga extra de març: meritació de l'1 de gener al 31 de desembre del mateix any.
Paga extra de juny: meritació de l'1 de juliol de l'any anterior al 30 de juny del mateix any.
Paga extra de desembre: meritació de l'1 de gener al 31 de desembre del mateix any.
Paga extra = (30 dies de salari base) |
Salari base + plus Conveni |
Amb relació a les pagues extraordinàries, els treballadors no poden sofrir detriment econòmic per períodes d'incapacitat temporal.
Article 18
Jornada
A partir de l'1 de gener de 2019 i successius, s'estableix per a tots els treballadors presents i futurs afectats pel present Conveni la jornada següent:
1. La jornada màxima anual queda fixada en 1.742 hores de treball efectiu, distribuïdes de la manera següent:
a) De l'1 de gener al 14 de juny i del 16 de setembre al 31 de desembre, quaranta hores setmanals de treball efectiu.
b) Jornada d'estiu: del 15 de juny al 15 de setembre, 35 hores setmanals de treball efectiu.
En aquelles setmanes en què coincideixen dos tipus de jornada el còmput setmanal efectiu ha de ser el que correspongui proporcionalment.
2. No obstant això, aquells departaments que, per raons operatives o de servei, considerin necessari mantenir durant els mesos d'estiu la jornada de quaranta hores setmanals, poden fer-ho després de l'acord previ amb el treballador en les condicions i amb els requisits següents:
a) Ha d'informar-se per escrit els treballadors del departament afectat abans del 31 de març de l'any corresponent.
b) Ha de pactar-se en el centre la compensació de les hores d'excés realitzades com a conseqüència de la no reducció de la jornada d'estiu.
Els treballadors contractats a temps parcial han d'exercir, durant la durada del seu contracte, la jornada estipulada en el contracte. Sense perjudici d'això, en el supòsit que per aquest motiu es pugui generar un excés de la corresponent jornada anual, aquesta pot ser compensada mitjançant el pagament de les hores complementàries realitzades o per compensació en temps retribuït.
Article 19
Ampliacions de jornada (hores complementàries)
El personal a temps parcial, la jornada de treball habitual del qual no excedeixi de la jornada màxima legal existent en cada moment, pot ser objecte, a petició de l'empresa, i amb el consentiment del treballador, d'ampliacions ordinàries de la jornada habitual de treball, sense que el nombre d'hores d'ampliació efectuades per cada treballador pugui excedir del 60 % de la seva jornada ordinària de treball, computada anualment.
Les ampliacions de jornada de caràcter temporal s'han d'abonar d'acord a les hores efectivament realitzades. El valor de l'hora d'ampliació que s'ha de pagar a cada treballador s'ha de referir al valor d'hora ordinària que tengui cada treballador i que el treballador tengui dret a percebre d'acord amb la seva jornada laboral i el temps de permanència en l'empresa.
Pel que fa a la regularització anual del plus de setembre del col·lectiu a temps parcial, en el mes de desembre de cada any, s'ha d'adequar percentualment el valor del plus de setembre de cada temps parcial respecte al total d'hores realitzades, resultants de sumar les hores de jornada anual pròpia més les hores complementàries realitzades. La quantitat resultant, menys la quantitat ja abonada el setembre, s'ha de regularitzar en la nòmina de desembre.
Les ampliacions de jornada de caràcter definitiu suposen el pas del treballador al salari corresponent a la nova jornada de treball i han de documentar-se per escrit mitjançant annex al contracte de treball.
S'ha d'informar la representació legal dels treballadors d'aquelles persones (i nombre d'hores) que han realitzat hores d'ampliació.
Article 20
Vacances
A partir de l'1 de gener de 2019 i successius s'estableix per a tot el col·lectiu de treballadors presents i futurs afectats pel Conveni un període anual de vacances retribuïdes de 25 dies hàbils, excloent-ne els descansos setmanals d'aquest còmput, que pot dividir-se fins a en tres períodes, d'acord comú.
Als exclusius efectes de còmput de les vacances, amb independència dels casos especials de distribució de la jornada setmanal de treball, es considera que la jornada setmanal té cinc dies de treball i dos de descans.
El període d'assignació de vacances és el comprès entre l'1 de juny i el 30 de setembre de l'any en curs.
Sense perjudici d'això, l'empresa ha de procurar que la data d'inici de les vacances coincideixi amb els dies 1 o 16 del mes.
En aquells departaments en què sigui necessari establir anualment torns o dates concretes per al gaudi de les vacances, s'ha d'acordar amb els treballadors un quadrant en el qual s'estableixin els diversos torns i dates de vacances i el nombre de treballadors que puguin prendre vacances en cada torn, i aquest quadrant s'ha de publicar amb una antelació necessària de dos mesos.
D'altra part, en aquells departaments en què s'estableixin anualment contingents mensuals al llarg de tot l'any per al gaudi de vacances, el treballador ha de tenir dret, si així ho sol·licita, que almenys una quinzena natural del seu període de vacances li sigui assignada en dates corresponents entre l'1 de juny i el 30 de setembre.
Del període anual de vacances establert (25 dies laborables) poden desafectar-se, a voluntat del treballador, dos dies. El gaudi dels dos dies desafectats s'ha de produir en les dates que d'acord comú convenguin l'empresa i el treballador. Si no hi ha acord, el treballador pot sol·licitar per escrit el gaudi d'aquests dies amb una antelació mínima de 72 hores i la concessió d'aquests dies és obligatòria per a l'empresa, sempre que les absències al treball no superin el 10 % dels empleats de la categoria professional i torn del sol·licitant. No s'ha de tenir en compte a aquests efectes l'absència al treball per vacances o per hores sindicals.
Les vacances s'han de gaudir per anys naturals vençuts, a prorrata del temps efectivament treballat.
En cas de baixa laboral acreditada d'algun treballador per qualsevol motiu, prèviament o durant el gaudi de les vacances, se li ha d'assignar un nou període de vacances igual als dies no gaudits per aquest motiu.
Les persones que, després de l'assignació i la publicació del quadre de vacances, canviïn voluntàriament de lloc de treball, conserven, només si això és possible, l'assignació efectuada en l'anterior lloc, tret que aquesta assignació resulti incompatible amb el servei normal del nou departament. En aquest últim cas, s'ha de procedir a la fixació de nous períodes de vacances concordes amb el lloc.
A les persones incorporades a l'empresa amb posterioritat a la publicació dels quadres de vacances se'ls ha d'assignar el període de gaudi de les vacances segons les necessitats de cada departament.
Article 21
Treball en dies festius
Per raons organitzatives i d'operativa, en aquells departaments en què resulti necessari prestar servei en dies festius i diumenges no inclosos en la jornada ordinària del treballador (d'ara endavant, festius i diumenges) s'han d'establir torns rotatoris de treball. Amb aquesta finalitat, el responsable del departament ha de comunicar, amb la suficient antelació, el nombre de treballadors necessaris per fer feina cada festiu, d'acord amb els punts següents:
1. L'empresa ha d'elaborar i presentar als treballadors, adjunt al calendari laboral, el quadrant anual de necessitat de treball en dies festius i diumenges de cada departament, perquè, de forma voluntària, si escau, puguin comunicar exclusivament i voluntàriament la seva disponibilitat a treballar en els dies que indiquin.
2. En el cas de no haver-hi treballadors voluntaris per treballar en dies festius i diumenges, el responsable del departament ha de designar les persones necessàries que han de treballar en aquesta data, qualsevol que en sigui la jornada de treball. Per a successives ocasions, han de ser designats els treballadors que no van prestar servei en dies festius i diumenges anteriors per rigorós ordre de rotació i per al cas en què no hi hagi voluntaris.
3. Amb relació a les festes locals a què fa referència l'article 37.2 de l'Estatut dels treballadors, es para esment exprés que el centre de treball que hi ha a l'aeroport de Palma ha de gaudir d'aquelles que es determinin com a locals per l'Ajuntament de Palma.
4. Pel que fa a la compensació, els treballadors afectats pel compliment de treball en dies festius i diumenges han de gaudir d'un dia compensatori de vacances per cada festiu treballat (excepte en els casos de substitució de diumenges habituals). A més, pel compliment de treball en aquests dies, se'ls han d'abonar les hores treballades en dies festius i diumenges al valor d'hora ordinària més el 10 %, o part proporcional, si escau, d'acord amb els imports que fan referència a això en les taules salarials del Conveni.
El gaudi dels dies compensatoris per treball en dies festius i diumenges s'ha de fer en les dates que d'acord comú convenguin l'empresa i el treballador. Si manca acord, el treballador pot sol·licitar per escrit el gaudi d'un o alguns d'aquests dies, llevat de peticions en dia posterior a un dels dies festius i diumenges, i la seva concessió és obligatòria per a l'empresa, sempre que les absències al treball no superin el 10 % dels empleats de la categoria professional i torn del sol·licitant. No s'ha de tenir en compte a aquests efectes l'absència al treball per vacances o per hores sindicals.
Les hores de treball realitzades en dies festius i diumenges no tenen en cap cas la consideració d'hores extraordinàries.
Si algun treballador té millor regulació econòmica sobre aquest tema, se li ha de respectar a títol personal.
5. El treball en diumenge dins la jornada ordinària s'ha de regular de conformitat amb el que s'indica en l'article 22 d'aquest Conveni.
Article 22
Treball en cap de setmana
Els treballadors la jornada ordinària dels quals inclogui la prestació de serveis en dissabtes han de ser compensats d'acord amb el valor ordinari més el concepte denominat plus de dissabte que es recull en les taules del Conveni i no tenen dret al dia de compensació addicional.
A aquest concepte se li ha d'aplicar un increment salarial de conformitat amb el que es disposa en l'article 12, sobre l'increment salarial d'aquest Conveni.
Els treballadors la jornada ordinària dels quals inclogui la prestació de serveis en diumenge han de ser compensats d'acord amb el valor d'hora ordinària més el 10 % amb el denominat treball en diumenge i no tenen dret al dia de compensació addicional.
Els treballadors que hagin de treballar en dissabte, per raons organitzatives i d'operativa, la jornada ordinària dels quals no inclou el treball en dissabte, han de ser compensats d'acord amb el valor d'hora extra més el concepte denominat plus de dissabte recollit en les taules.
En el cas que un dissabte o diumenge, segons el calendari laboral d'aplicació, coincideixi amb un dia festiu, aquest dia s'ha de compensar d'acord amb l'article 21 anterior.
Sense perjudici d'això, de forma exclusiva per al col·lectiu recentment subrogat d'EAT afectat pel present article per la signatura d'aquest Conveni, se'ls ha d'aplicar el que segueix:
1. De forma transitòria, l'adaptació del plus de dissabte, segons el punt h) de l'article 10 del present Conveni, la canalització pactada i l'adaptació d'aquesta en nòmina ha de ser aplicable a partir de l'1 de gener del 2020.
2. Per motiu de salvaguarda de no perjudici de part de la canalització salarial segons l'article 10 del Conveni, es pacta que, en cas de deixar de fer treballs en dissabtes o diumenges, per modificació de la jornada no acordada per escrit entre les parts, la quantitat que percebés per aquests plusos li ha de ser canalitzada sense detriment mitjançant el plus ad personam recollit en aquest article 10.
Article 23
Llicències
El dret a la llicència, després de l'avís previ, indicació del motiu al·legat i posterior acreditació documental, s'ha d'exercir segons el quadre que s'inclou en el present article. En aquells supòsits no inclosos en el quadre adjunt s'ha d'estar al que es disposa en la normativa laboral vigent d'aplicació. Igualment, si l'esmentada normativa millora algun supòsit en aquesta matèria, ha de ser aplicable.
Si, per raó de malaltia el treballador necessita l'assistència a consultori mèdic o a metge especialista en hores coincidents amb les de la jornada laboral, la direcció li ha de concedir permís, sense pèrdua de retribució, fins a un màxim de 34 hores/any, que s'han de justificar amb la presentació del volant mèdic corresponent. Si arriba a produir-se un excés sobre el límit anterior (34 hores/any), el temps pres per a aquest permís ha de ser recuperable.
No s'ha de computar en el límit anterior l'assistència mèdica quan el treballador acudeix als serveis mèdics que té l'empresa, així com en aquells casos en què, per la seva especial rellevància, segons el parer dels serveis mèdics de l'empresa, es requereix una especial consideració i dedicació. A aquests efectes, els serveis mèdics que té l'empresa han de facilitar justificació que acrediti aquestes circumstàncies.
Igualment, es pot usar la borsa de 34 hores/any per a l'assistència a consultori mèdic amb parents fins a un grau de consanguinitat i afinitat. El departament de recursos humans ha d'analitzar les peticions referides als familiars de segon grau de consanguinitat. Té la mateixa consideració la parella de fet del treballador.
Motiu |
Durada |
---|---|
A. Matrimoni del treballador–registre de parella de fet (només poden tornar a ser gaudits, si han transcorregut tres anys, sempre que es produeixi amb una persona diferent). |
20 dies naturals (inici el 1r laborable). |
B. Naixement de fills (de forma transitòria fins a la igualació entre tots dos progenitors). |
5 dies naturals (inici el 1r dia laborable). |
C. Malaltia greu, accident, hospitalització, operació quirúrgica de parents fins a segon grau de consanguinitat o afinitat (en els supòsits d'hospitalització o necessitat de repòs domiciliari, pot gaudir-se qualsevol dia en el període en què duri aquest supòsit). |
2 dies laborables. |
D. Defunció o sepeli de cònjuge, pares, fills, germans o avis de grau de consanguinitat. |
5 dies naturals (inici el 1r laborable). |
I. Defunció o sepeli, primer grau d'afinitat. |
3 dies naturals (inici el 1r laborable). |
F. Defunció o sepeli, segon grau de consanguinitat o afinitat no recollit en altres supòsits. |
2 dies laborables. |
G. Trasllat de domicili habitual. |
2 dies laborables. |
H. Matrimoni de parents fins al segon grau de consanguinitat. |
1 dia natural. |
I. Compliment d'un deure inexcusable de caràcter públic i personal. |
El temps necessari. |
J. Drets educatius generals i de formació professional. |
El temps necessari en la forma regulada per la llei. |
K. Exàmens. |
El temps necessari en la forma regulada per la llei. |
*En el supòsit C s'ha de tenir dret a quatre dies més de llicència quan el supòsit es produeixi fora de l'illa del domicili del treballador. En els següents supòsits A, B, D, I, F, G i H s'ha de tenir: — Un dia més, quan el desplaçament hagi d'efectuar-se a una altra illa de l'arxipèlag balear. — Dos dies més, quan el desplaçament sigui a una altra comunitat autònoma. — Tres dies més, quan el desplaçament sigui fora del país. Aquests dies són laborables per als apartats C, F i G, i naturals, començant en laborable i no computant els festius, per als apartats B, D, I, i H. * A l'efecte de l'establert en aquest precepte, la parella de fet genera els mateixos drets que el matrimoni i s'ha d'estar per conceptuar-la a la definició que es faci en la normativa corresponent, sempre que el seu reconeixement consti en registre o document públic. *A l'efecte de còmput de l'inici del gaudi dels dies establerts per a cada supòsit, es considera el primer dia d'inici el següent al fet causant en qüestió, sempre que el treballador hagi realitzat ja el 60 % de la seva jornada. |
Article 24
Altres permisos
1. Per a atenció per malaltia de menors fins a nou anys d'edat s'ha de disposar, amb avís previ i justificació posterior, del temps necessari, a condició de recuperar posteriorment el temps d'absència.
2. En cas de defunció de cònjuge o fill del treballador, sense perjudici de l'establert en el quadre de llicències de l'article anterior, pot sol·licitar permís sense retribució, amb dret de lloc de treball, per un període no superior a tres mesos comptadors des de la data en què es va produir la defunció. Així mateix, pot sol·licitar el permís, en cas de malaltia greu del cònjuge, entenent-se per aquesta la que requereixi ingrés hospitalari de llarga durada, durant el temps d'hospitalització o tractament continuat de la malaltia, acreditat per informe mèdic competent, sobre la base del perfil i seguint els requisits que estableix el Reial decret 1148/2011. Té la mateixa consideració la parella de fet del treballador.
Aquells treballadors que hagin gaudit dels tres mesos de permís sense retribució han de comunicar la reincorporació al servei almenys cinc dies abans d'expirar aquest període i causaran baixa definitiva, si no respecten aquesta condició.
3. Per als treballadors afectats pel Conveni, s'estableix un permís per assumptes particulars de vuit hores l'any, les quatre primeres tenen caràcter no recuperable, mentre que les hores de la cinquena a la vuitena han de ser recuperades d'acord amb les necessitats del servei. Els treballadors han de sol·licitar-lo amb una antelació mínima de 48 hores, i la seva concessió és obligatòria per a l'empresa, sempre que el nombre d'absències al treball no superi el 10 % des empleats de la categoria professional i torn del sol·licitant. No s'ha de tenir en compte, a aquests efectes, l'absència al treball per vacances o per hores sindicals. Aquest temps de permís retribuït no pot annexar-se als períodes de vacances.
4. El permís per lactància que concedeix l'article 37.4 de l'Estatut dels treballadors al personal pot ser substituït per voluntat del sol·licitant per una llicència retribuïda de quinze dies laborables que ha de ser gaudida sense solució de continuïtat a continuació del gaudi de la baixa per maternitat. Aquesta acumulació ha de tenir lloc sempre que el treballador presti serveis fins al moment en el qual el menor compleixi l'edat que posa fi a aquest dret.
5. El personal que hagi complert almenys un any de servei efectiu pot sol·licitar llicència sense sou anual per un termini no superior a quinze dies. Aquesta llicència se li ha de concedir en els quinze dies següents al de la sol·licitud, sempre que ho permetin les necessitats del servei.
La durada acumulada de llicències no pot excedir de trenta dies cada dos anys.
Article 25
Enviaments gratuïts
A partir del setè mes de permanència en l'empresa, cada empleat pot usar gratuïtament els serveis de DHL EXPRESS SPAIN fins a un màxim de sis trameses l'any, amb un límit màxim per a cadascun dels enviaments de 25 kg.
En cas de trameses superiors a 25 kg, aquestes s'han de descomptar de les trameses de què disposi el treballador, a raó d'un enviament per cada múltiple de 25 kg.
Article 26
Premis per permanència en l'empresa
Tots els treballadors tenen dret a percebre el premi per permanència en l'empresa, conforme a l'establert en les taules salarials d'aquest Conveni.
Aquests premis estan relacionats i recollits en les taules salarials del Conveni. A aquest concepte se li ha d'aplicar un increment salarial d'acord amb l'article 12, sobre l'increment salarial, d'aquest Conveni.
Article 27
Contracte de relleu i jubilació parcial
Es pacta l'obligatorietat de l'empresa d'acceptar les peticions de jubilació parcial dels treballadors en el percentatge legal que aquests la sol·licitin, sempre que compleixin els requisits establerts segons la llei, amb la contractació simultània d'un altre treballador, tot això de conformitat amb la legislació vigent en cada moment. Sense perjudici d'això, s'ha de respectar l'acord estatal d'empresa entre les parts signat el 26 de març de 2013 i registrat sobre aquesta matèria, de conformitat amb l'establert en el Reial decret llei 5/2013, de 15 de març.
Exercitada pel treballador la seva opció a la jubilació parcial en les condicions abans indicades, el percentatge de les jornades de treball que es manté com a contracte a temps parcial, considerat amb caràcter general com a de permís retribuït, la retribució que ha de satisfer l'empresa s'ha de calcular sobre la totalitat de les retribucions que rep cada treballador.
En el cas que es produeixi un canvi substancial en la regulació legal d'aquesta modalitat de jubilació parcial, s'ha de reunir la Comissió Paritària del Conveni per acordar el que procedeixi.
Article 28
Millores fiscals
A partir de la signatura del Conveni, tots els treballadors afectats pel Conveni poden acollir-se al Pla de Retribució Flexible, sobre la base dels criteris següents:
a) Les persones poden substituir, mitjançant adhesió voluntària i expressa al servei que ofereix el Pla de Retribució Flexible, part de la seva percepció dinerària pels serveis inclosos en aquest Pla, conforme als límits establerts en la legislació vigent.
b) Qui desitgi adherir-se al Pla ha de signar un acord de novació contractual amb l'empresa, on s'han d'establir el concepte objecte del benefici, les quanties anuals i la temporalitat de l'acord per a l'any en curs, renovable anualment.
c) L'adhesió al Pla no comporta cap variació del salari de la persona, atès que només suposa un canvi en la forma de percepció d'aquest.
d) L'empresa ha d'aplicar la legislació fiscal de cada moment. Les variacions que es puguin produir en el tractament fiscal dels serveis oferts en el Pla no han de suposar cap tipus de compensació econòmica a les persones que gaudeixin d'aquests serveis.
e) En el moment en el qual la persona causi baixa en l'adhesió al Pla té dret a percebre les retribucions dineràries que li corresponguin conforme al sistema retributiu establert.
Article 29
Incapacitat temporal (IT)
En els casos d'incapacitat temporal del treballador deguda a malaltia comuna o accident no laboral, l'empresa ha de complementar els percentatges que a continuació s'indiquen sobre els conceptes salarials següents: salari base, plus DHL, plus del Conveni, plus de transport i, si escau, plus ad personam.
Causa d'incapacitat |
Complement |
|
Accident de feina |
100 % del salari per complementar |
|
Malaltia comuna |
Amb hospitalització |
100 % del salari per complementar |
Sense hospitalització |
50 % del salari per complementar el primer dia |
|
65 % del salari per complementar del segon dia al vintè |
||
85 % del salari per complementar del vint-i-unè en endavant |
||
Excepció: els quatre primers dies de baixa de l'any s'han de complementar al 100 % del salari per complementar |
No obstant això, l'empresa ha de cobrir la diferència entre les prestacions atorgades per la Seguretat Social i el 100 % del salari corresponent als conceptes salarials abans esmentats, fins a un total de quatre dies de baixa l'any. Així mateix, en els casos d'incapacitat temporal deguda a accident de treball, relacionada o derivada de l'embaràs, mitjançant l'aportació del certificat corresponent, emès pel servei públic de salut, i operació quirúrgica, l'empresa ha de garantir igualment la percepció del 100 % dels conceptes salarials esmentats.
Amb relació a les pagues extraordinàries i el plus de setembre, els treballadors no poden sofrir detriment econòmic per períodes d'incapacitat temporal.
Article 30
Principi d'igualtat i no discriminació
Per a la igualtat efectiva de dones i homes, s'ha de respectar en l'empresa el principi d'igualtat de tracte i d'oportunitats en el treball, i s'han d' adoptar, si escau i a tal fi, mesures dirigides a evitar qualsevol tipus de discriminació laboral entre homes i dones. Tot això en compliment de la Llei orgànica 3/2007, especialment de l'article 45 de la norma.
En el mateix ordre, les parts fan esment exprés a l'obertura imminent del procés de reavaluació i actualització del Pla d'Igualtat estatal existent en DHL EXPRESS SPAIN, sense perjudici, quant a això, d'allò que es regula en el Conveni sectorial de referència.
Article 31
Drets i garanties sindicals
1. Les reunions dels treballadors en assemblea s'han de regir pel que es disposa en el capítol II (del dret de reunió) del títol II de l'Estatut dels treballadors.
2. Les empreses han de permetre en tota la seva amplitud les tasques d'afiliació, propaganda i informació sindicals, amb la condició que aquestes no alterin el procés de treball en circumstàncies normals.
3. Les hores sindicals poden ser acumulades anualment entre qualsevol dels delegats de personal, membres del Comitè d'Empresa o delegats sindicals del mateix sindicat, centre de treball o àmbit de representació, i poden quedar rellevats del treball sense cap perjudici social ni econòmic.
4. S'ha de facilitar una adreça de correu electrònic corporatiu a aquells representants sindicals que no el tenguin assignat, així com accessibilitat a un equip informàtic.
Article 32
Multes
Aquest article és aplicable al personal amb categoria de conductor que realitzi la seva activitat amb un vehicle facilitat per l'empresa o per ordre d'aquesta.
En les multes abonades per l'empresa, conforme al que estipula sobre això el Conveni sectorial de referència, es troben les derivades pel mal estacionament, si aquest es produeix com a conseqüència de la realització del servei.
L'empresa ha de recol·locar fins a en dues ocasions, en cada període de deu anys i fins a un màxim de sis mesos en cadascuna de les ocasions els treballadors que realitzin funcions de conductor amb un vehicle facilitat per l'empresa o per ordre d'aquesta que es vegin afectats per sanció administrativa que comporti pèrdua del permís de conducció. Tot això, amb la garantia que aquests treballadors no sofriran cap tipus de perjudici econòmic ni social.
Els treballadors que no puguin acollir-se a la recol·locació esmentada en el primer paràgraf d'aquest punt poden optar a acollir-se a una excedència en la companyia segons la legislació vigent sobre aquest tema.
L'empresa ha d'assumir tota la gestió de recursos administratius i defensa legal del treballador afectat per pèrdua de punts.
Això no és aplicable en els supòsits en què la pèrdua de punts s'hagi produït per un delicte contra la seguretat del trànsit, toxicomania o embriaguesa.
S'amplia el contengut d'aquesta protecció a les retirades produïdes durant el període en el trajecte amb el màxim d'una hora d'anada i una hora de tornada, excepció feta dels casos de delicte contra la seguretat del trànsit, toxicomania o embriaguesa. S'ha de produir igualment la recol·locació d'acord amb els criteris establerts en paràgrafs anteriors.
Sense perjudici d'això, per al personal amb categoria diferent a conductor, que posa el seu carnet a disposició de l'empresa per realitzar repartiment, en cas de pèrdua de carnet per punts, l'empresa ha de tenir cap a ells la mateixa consideració que legalment tengui el col·lectiu de conductors amb relació a la recuperació del permís de conduir.
En el cas que algun dels marcs laborals sectorials de referència millori el que es disposa en aquesta matèria, és aquest el que preval per ser aplicat.
Article 33
Clàusules de creació i estabilitat d'ocupació
1. Els treballadors fixos de plantilla tenen preferència per romandre en el lloc de treball pel que fa a la resta de la contractació. Tot això ha de realitzar-se, fins i tot si és necessari per a tal fi, amb el trasllat o la recol·locació dels treballadors en un altre centre de treball, o en una altra empresa.
2. Davant qualsevol plantejament d'afectació col·lectiva, l'empresa es compromet a obrir, prèviament a l'execució de qualsevol mesura, una mesa de negociació no subjecta a terminis legals, amb voluntat manifesta d'arribar a un consens amb l'RLT.
3. A partir de la signatura del present Conveni, s'estableix l'acord entre les parts per a la realització de contractes formatius i pràctiques. Aquests contractes s'han de regir per la normativa legal vigent.
Article 34
Inaplicació de les condicions del Conveni
Amb relació a la inaplicació de les condicions de treball recollides en el present Conveni així com als procediments per solucionar les discrepàncies que puguin sorgir-hi, les parts acorden remetre's al que es disposa sobre aquesta matèria en l'article 47 del Conveni col·lectiu del sector del transport de mercaderies per carretera de les Illes Balears per als anys 2008-2010 (BOIB).
Article 35
Assegurança de vida i accidents
Amb relació a l'assegurança de vida i accidents, les parts acorden remetre's al que es disposa sobre aquesta matèria en l'article 64 del Conveni col·lectiu del sector del transport de mercaderies per carretera de les Illes Balears per als anys 2008-2010 (BOIB).
No obstant això, els imports assegurats són els recollits en les taules salarials del present Conveni.
Article 36
Tribunal d'Arbitratge i Mediació de les Illes Balears (TAMIB)
Les parts signatàries del Conveni pacten expressament la submissió als procediments de mediació del Tribunal d'Arbitratge i Mediació de les Illes Balears (TAMIB), situat a Palma, per a la resolució de tot tipus de conflictes laborals d'índole col·lectiva o plural que recullin els seus estatuts i l'acord entre les organitzacions, que puguin suscitar-se respecte a l'aplicació de les normes laborals, a la negociació col·lectiva, la mediació prèvia a la seva realització en convocatòries de vaga, etc.
ANNEX 1 Taules salarials
*En cas d'error en algun dels valors indicats en les taules, les parts s'han de reunir per esmenar-los.
Taules 2018 Conveni Illes Balears |
|
|
|
|
GRUPS I CATEGORIA PROFESSIONALS |
SALARI BASE/MES |
PLUS DE CONVENI |
PLUS SETEMBRE |
SALARI TOTAL ANUAL |
GRUP I PERSONAL SUPERIOR I TÈCNIC |
|
|
|
|
1. Llicenciat/da i Enginyer/a |
1.876,32 |
281,46 |
515 |
32.881,60 |
2. Enginyer tècnic i Auxiliar titulat |
1.749,08 |
262,37 |
515 |
30.686,69 |
3. Ajudant tècnic sense titulació |
1.653,17 |
247,98 |
515 |
29.032,34 |
4. Cap de serveis |
1.876,32 |
281,46 |
515 |
32.881,60 |
5. Inspector/a principal |
1.749,08 |
262,37 |
515 |
30.686,69 |
GRUP II PERSONAL ADMINISTRATIU |
|
|
|
|
1. Cap de secció |
1.653,17 |
247,98 |
515 |
29.032,34 |
2. Cap de negociat |
1.557,68 |
233,65 |
515 |
27.385,01 |
3. Oficial 1ª |
1.378,92 |
206,84 |
515 |
24.301,38 |
4. Oficial 2ª |
1.218,51 |
182,77 |
515 |
21.534,16 |
5. Auxiliar administratiu/va |
1.169,60 |
175,44 |
515 |
20.690,64 |
6. Auxiliar administratiu/va (amb menys de 2 anys de experiència -màxim 1 any de contractació-) |
941,68 |
141,25 |
515 |
16.758,92 |
7. Aspirant administratiu/va |
760,67 |
114,10 |
515 |
13.636,51 |
GRUP III PERSONAL DE MOVIMENT |
|
|
|
|
A) PERSONAL DE AGÈNCIES DE TRANSPORT |
|
|
|
|
1. Encarregat/a general |
1.468,09 |
220,22 |
515 |
25.839,68 |
2. Encarregat/a de magatzem |
1.359,90 |
203,99 |
515 |
23.973,23 |
3. Capatàs |
1.321,84 |
198,29 |
515 |
23.316,93 |
4. Auxiliar de magatzem i Basculer/a |
1.225,94 |
183,89 |
515 |
21.662,42 |
5. Peó especialitzat/a |
1.150,93 |
172,64 |
515 |
20.368,60 |
6. Peó |
1.128,54 |
169,29 |
515 |
19.982,57 |
B) TRANSPORT DE MERCADERIES |
|
|
|
|
1. Cap de trafic de 1ª |
1.462,33 |
219,35 |
515 |
25.740,12 |
2. Cap de trafic de 2ª |
1.404,66 |
210,70 |
515 |
24.745,28 |
3. Cap de trafic de 3ª |
1.341,04 |
201,16 |
515 |
23.647,98 |
4. Conductor/a Mecànic/a |
1.359,92 |
203,99 |
515 |
23.973,54 |
5. Conductor/a |
1.279,67 |
191,96 |
515 |
22.589,46 |
6. Conductor/a de furgonetes i motocicletes |
1.218,51 |
182,77 |
515 |
21.534,16 |
7. Conductor/a con menys de 2 anys de experiència (màxim 4 mesos en aquesta categoria) |
941,68 |
141,25 |
515 |
16.758,92 |
8. Ajudant |
1.162,53 |
174,37 |
515 |
20.568,48 |
9. Peó especialitzat/da |
1.150,93 |
172,64 |
515 |
20.368,60 |
10. Peó |
1.128,54 |
169,29 |
515 |
19.982,57 |
|
|
|
|
|
PLUS DE TRANSPORT |
121,89 |
|
|
|
CREBANT DE MONEDA |
265,47 |
|
|
|
|
|
|
|
|
PÒLISSA D'ACCIDENTS |
|
|
|
|
POR MORT |
16.046,17 |
|
|
|
POR INVALIDESA ABSOLUTA I GRAN INVALIDESA |
16.046,17 |
|
|
|
Taules 2019 Conveni Illes Balears |
|
|
|
|
GRUPS I CATEGORIA PROFESSIONALS |
SALARI BASE/MES |
PLUS DE CONVENI |
PLUS SETEMBRE |
SALARI TOTAL ANUAL |
GRUP I PERSONAL SUPERIOR I TÈCNIC |
|
|
|
|
1. Llicenciat/da i Enginyer/a |
1.908,21 |
286,24 |
585 |
33.501,83 |
2. Enginyer tècnic i Auxiliar titulat |
1.778,81 |
266,83 |
585 |
31.269,61 |
3. Ajudant tècnic sense titulació |
1.681,27 |
252,20 |
585 |
29.587,13 |
4. Cap de serveis |
1.908,21 |
286,24 |
585 |
33.501,83 |
5. Inspector/a principal |
1.778,81 |
266,83 |
585 |
31.269,61 |
GRUP II PERSONAL ADMINISTRATIU |
|
|
|
|
1. Cap de secció |
1.681,27 |
252,20 |
585 |
29.587,13 |
2. Cap de negociat |
1.584,16 |
237,62 |
585 |
27.911,80 |
3. Oficial 1ª |
1.402,36 |
210,35 |
585 |
24.775,75 |
4. Oficial 2ª |
1.239,22 |
185,88 |
585 |
21.961,48 |
5. Auxiliar administratiu/va |
1.189,48 |
178,42 |
585 |
21.103,63 |
6. Auxiliar administratiu/va (amb menys de 2 anys de experiència -màxim 1 any de contractació-) |
957,69 |
143,65 |
585 |
17.105,07 |
7. Aspirant administratiu/va |
773,60 |
116,04 |
585 |
13.929,58 |
GRUP III PERSONAL DE MOVIMENT |
|
|
|
|
A) PERSONAL DE AGÈNCIES DE TRANSPORT |
|
|
|
|
1. Encarregat/a general |
1.493,05 |
223,97 |
585 |
26.340,20 |
2. Encarregat/a de magatzem |
1.383,01 |
207,45 |
585 |
24.442,02 |
3. Capatàs |
1.344,31 |
201,66 |
585 |
23.774,56 |
4. Auxiliar de magatzem i Basculer/a |
1.246,78 |
187,02 |
585 |
22.091,93 |
5. Peó especialitzat/a |
1.170,50 |
175,58 |
585 |
20.776,11 |
6. Peó |
1.147,73 |
172,17 |
585 |
20.383,52 |
B) TRANSPORT DE MERCADERIES |
|
|
|
|
1. Cap de trafic de 1ª |
1.487,19 |
223,08 |
585 |
26.238,95 |
2. Cap de trafic de 2ª |
1.428,54 |
214,28 |
585 |
25.227,20 |
3. Cap de trafic de 3ª |
1.363,84 |
204,58 |
585 |
24.111,24 |
4. Conductor/a Mecànic/a |
1.383,03 |
207,45 |
585 |
24.442,33 |
5. Conductor/a |
1.301,42 |
195,23 |
585 |
23.034,73 |
6. Conductor/a de furgonetes i motocicletes |
1.239,22 |
185,88 |
585 |
21.961,48 |
7. Conductor/a con menys de 2 anys de experiència (màxim 4 mesos en aquesta categoria) |
957,69 |
143,65 |
585 |
17.105,07 |
8. Ajudant |
1.182,29 |
177,34 |
585 |
20.979,39 |
9. Peó especialitzat/da |
1.170,50 |
175,58 |
585 |
20.776,11 |
10. Peó |
1.147,73 |
172,17 |
585 |
20.383,52 |
|
|
|
|
|
PLUS DE TRANSPORT |
123,96 |
|
|
|
CREBANT DE MONEDA |
269,99 |
|
|
|
|
|
|
|
|
PÒLISSA D'ACCIDENTS |
|
|
|
|
POR MORT |
16.318,95 |
|
|
|
POR INVALIDESA ABSOLUTA I GRAN INVALIDESA |
16.318,95 |
|
|
|
Taules 2020 Conveni Illes Balears |
|
|
|
|
GRUPS I CATEGORIA PROFESSIONALS |
SALARI BASE/MES |
PLUS DE CONVENI |
PLUS SETEMBRE |
SALARI TOTAL ANUAL |
GRUP I PERSONAL SUPERIOR I TÈCNIC |
|
|
|
|
1. Llicenciat/da i Enginyer/a |
1.936,84 |
290,54 |
655 |
34.065,58 |
2. Enginyer tècnic i Auxiliar titulat |
1.805,49 |
270,83 |
655 |
31.799,88 |
3. Ajudant tècnic sense titulació |
1.706,49 |
255,98 |
655 |
30.092,16 |
4. Cap de serveis |
1.936,84 |
290,54 |
655 |
34.065,58 |
5. Inspector/a principal |
1.805,49 |
270,83 |
655 |
31.799,88 |
GRUP II PERSONAL ADMINISTRATIU |
|
|
|
|
1. Cap de secció |
1.706,49 |
255,98 |
655 |
30.092,16 |
2. Cap de negociat |
1.607,93 |
241,19 |
655 |
28.391,70 |
3. Oficial 1ª |
1.423,40 |
213,51 |
655 |
25.208,61 |
4. Oficial 2ª |
1.257,81 |
188,67 |
655 |
22.352,13 |
5. Auxiliar administratiu/va |
1.207,33 |
181,10 |
655 |
21.481,41 |
6. Auxiliar administratiu/va (amb menys de 2 anys de experiència -màxim 1 any de contractació-) |
972,05 |
145,80 |
655 |
17.422,87 |
7. Aspirant administratiu/va |
785,21 |
117,78 |
655 |
14.199,75 |
GRUP III PERSONAL DE MOVIMENT |
|
|
|
|
A) PERSONAL DE AGÈNCIES DE TRANSPORT |
|
|
|
|
1. Encarregat/a general |
1.515,44 |
227,33 |
655 |
26.796,53 |
2. Encarregat/a de magatzem |
1.403,76 |
210,57 |
655 |
24.869,88 |
3. Capatàs |
1.364,48 |
204,68 |
655 |
24.192,40 |
4. Auxiliar de magatzem i Basculer/a |
1.265,48 |
189,82 |
655 |
22.484,53 |
5. Peó especialitzat/a |
1.188,05 |
178,21 |
655 |
21.148,97 |
6. Peó |
1.164,95 |
174,75 |
655 |
20.750,50 |
B) TRANSPORT DE MERCADERIES |
|
|
|
|
1. Cap de trafic de 1ª |
1.509,49 |
226,42 |
655 |
26.693,76 |
2. Cap de trafic de 2ª |
1.449,96 |
217,49 |
655 |
25.666,83 |
3. Cap de trafic de 3ª |
1.384,30 |
207,65 |
655 |
24.534,14 |
4. Conductor/a Mecànic/a |
1.403,78 |
210,57 |
655 |
24.870,19 |
5. Conductor/a |
1.320,94 |
198,16 |
655 |
23.441,48 |
6. Conductor/a de furgonetes i motocicletes |
1.257,81 |
188,67 |
655 |
22.352,13 |
7. Conductor/a con menys de 2 anys de experiència (màxim 4 mesos en aquesta categoria) |
972,05 |
145,80 |
655 |
17.422,87 |
8. Ajudant |
1.200,02 |
180,00 |
655 |
21.355,31 |
9. Peó especialitzat/da |
1.188,05 |
178,21 |
655 |
21.148,97 |
10. Peó |
1.164,95 |
174,75 |
655 |
20.750,50 |
|
|
|
|
|
PLUS DE TRANSPORT |
125,82 |
|
|
|
CREBANT DE MONEDA |
274,04 |
|
|
|
|
|
|
|
|
PÒLISSA D'ACCIDENTS |
|
|
|
|
POR MORT |
16.563,74 |
|
|
|
POR INVALIDESA ABSOLUTA I GRAN INVALIDESA |
16.563,74 |
|
|
|
Taules 2021 Conveni Illes Balears |
|
|
|
|
GRUPS I CATEGORIA PROFESSIONALS |
SALARI BASE/MES |
PLUS DE CONVENI |
PLUS SETEMBRE |
SALARI TOTAL ANUAL |
GRUP I PERSONAL SUPERIOR I TÈCNIC |
|
|
|
|
1. Llicenciat/da i Enginyer/a |
1.965,89 |
294,89 |
725 |
34.636,74 |
2. Enginyer tècnic i Auxiliar titulat |
1.832,58 |
274,89 |
725 |
32.337,05 |
3. Ajudant tècnic sense titulació |
1.732,09 |
259,82 |
725 |
30.603,72 |
4. Cap de serveis |
1.965,89 |
294,89 |
725 |
34.636,74 |
5. Inspector/a principal |
1.832,58 |
274,89 |
725 |
32.337,05 |
GRUP II PERSONAL ADMINISTRATIU |
|
|
|
|
1. Cap de secció |
1.732,09 |
259,82 |
725 |
30.603,72 |
2. Cap de negociat |
1.632,04 |
244,81 |
725 |
28.877,75 |
3. Oficial 1ª |
1.444,75 |
216,71 |
725 |
25.646,92 |
4. Oficial 2ª |
1.276,68 |
191,50 |
725 |
22.747,58 |
5. Auxiliar administratiu/va |
1.225,44 |
183,82 |
725 |
21.863,80 |
6. Auxiliar administratiu/va (amb menys de 2 anys de experiència -màxim 1 any de contractació-) |
986,64 |
147,99 |
725 |
17.744,39 |
7. Aspirant administratiu/va |
796,98 |
119,54 |
725 |
14.472,92 |
GRUP III PERSONAL DE MOVIMENT |
|
|
|
|
A) PERSONAL DE AGÈNCIES DE TRANSPORT |
|
|
|
|
1. Encarregat/a general |
1.538,17 |
230,74 |
725 |
27.258,65 |
2. Encarregat/a de magatzem |
1.424,82 |
213,72 |
725 |
25.303,10 |
3. Capatàs |
1.384,95 |
207,75 |
725 |
24.615,46 |
4. Auxiliar de magatzem i Basculer/a |
1.284,46 |
192,67 |
725 |
22.881,98 |
5. Peó especialitzat/a |
1.205,87 |
180,88 |
725 |
21.526,38 |
6. Peó |
1.182,42 |
177,38 |
725 |
21.121,93 |
B) TRANSPORT DE MERCADERIES |
|
|
|
|
1. Cap de trafic de 1ª |
1.532,14 |
229,82 |
725 |
27.154,34 |
2. Cap de trafic de 2ª |
1.471,71 |
220,75 |
725 |
26.112,01 |
3. Cap de trafic de 3ª |
1.405,06 |
210,76 |
725 |
24.962,32 |
4. Conductor/a Mecànic/a |
1.424,84 |
213,72 |
725 |
25.303,42 |
5. Conductor/a |
1.340,76 |
201,13 |
725 |
23.853,27 |
6. Conductor/a de furgonetes i motocicletes |
1.276,68 |
191,50 |
725 |
22.747,58 |
7. Conductor/a con menys de 2 anys de experiència (màxim 4 mesos en aquesta categoria) |
986,64 |
147,99 |
725 |
17.744,39 |
8. Ajudant |
1.218,02 |
182,70 |
725 |
21.735,81 |
9. Peó especialitzat/da |
1.205,87 |
180,88 |
725 |
21.526,38 |
10. Peó |
1.182,42 |
177,38 |
725 |
21.121,93 |
|
|
|
|
|
PLUS DE TRANSPORT |
127,70 |
|
|
|
CREBANT DE MONEDA |
278,15 |
|
|
|
|
|
|
|
|
PÒLISSA D'ACCIDENTS |
|
|
|
|
POR MORT |
16.812,19 |
|
|
|
POR INVALIDESA ABSOLUTA I GRAN INVALIDESA |
16.812,19 |
|
|
|
Taula 2018 “Plus DHL” |
Del 13º al 15º mes, el 50% valor "Plus DHL" |
Del 16º al 18º mes, el 75% valor "Plus DHL" |
A partir del 19º mes, el 100% valor "Plus DHL" |
|
|||
Valors 2018: /mes, x12 pagues |
|
||||||
Categories |
|
||||||
Encarregat de magatzem |
121,16 |
181,74 |
242,32 |
|
|||
Capatassos, Oficial 1ª Administratiu |
110,15 |
165,22 |
220,30 |
|
|||
Oficial 2ª Administratiu, Conductor, Repartidor, Peó Especialitzat, Conductor, Carretoner |
89,86 |
134,79 |
179,72 |
|
|||
Auxiliar Administratiu, Peó Carga i Descarrega |
52,17 |
78,26 |
104,35 |
||||
Taula 2019 “Plus DHL” |
Del 13º al 15º mes, el 50% valor "Plus DHL" |
Del 16º al 18º mes, el 75% valor "Plus DHL" |
A partir del 19º mes, el 100% valor "Plus DHL" |
|
|
|
|
Valors 2019: /mes, x12 pagues |
|
|
|
|
|||
Categories |
|
|
|
|
|||
Encarregat de magatzem |
123,22 |
184,83 |
246,44 |
|
|
|
|
Capatassos, Oficial 1ª Administratiu |
112,02 |
168,03 |
224,04 |
|
|
|
|
Oficial 2ª Administratiu, Conductor, Repartidor, Peó Especialitzat, Conductor, Carretoner |
91,39 |
137,08 |
182,77 |
|
|
|
|
Auxiliar Administratiu, Peó Carga i Descarrega |
53,06 |
79,59 |
106,12 |
||||
Tabla 2020 “Plus DHL” |
Del 13º al 15º mes, el 50% valor "Plus DHL" |
Del 16º al 18º mes, el 75% valor "Plus DHL" |
A partir del 19º mes, el 100% valor "Plus DHL" |
|
|
|
|
Valors 2020: /mes, x12 pagues |
|
|
|
|
|||
Categories |
|
|
|
|
|||
Encarregat de magatzem |
125,07 |
187,61 |
250,14 |
|
|
|
|
Capatassos, Oficial 1ª Administratiu |
113,70 |
170,55 |
227,40 |
|
|
|
|
Oficial 2ª Administratiu, Conductor, Repartidor, Peó Especialitzat, Conductor, Carretoner |
92,76 |
139,14 |
185,51 |
|
|
|
|
Auxiliar Administratiu, Peó Carga i Descarrega |
53,86 |
80,79 |
107,71 |
||||
Tabla 2021 “Plus DHL” |
Del 13º al 15º mes, el 50% valor "Plus DHL" |
Del 16º al 18º mes, el 75% valor "Plus DHL" |
A partir del 19º mes, el 100% valor "Plus DHL" |
|
|
|
|
Valors 2021: /mes, x12 pagues |
|
|
|
|
|||
Categories |
|
|
|
|
|||
Encarregat de magatzem |
126,95 |
190,42 |
253,89 |
|
|
|
|
Capatassos, Oficial 1ª Administratiu |
115,41 |
173,11 |
230,81 |
|
|
|
|
Oficial 2ª Administratiu, Conductor, Repartidor, Peó Especialitzat, Conductor, Carretoner |
94,15 |
141,23 |
188,30 |
|
|
|
|
Auxiliar Administratiu, Peó Carga i Descarrega |
54,66 |
82,00 |
109,33 |
||||
GRUPS I CATEGORIA PROFESSIONALS |
Plus Dissabte 2018 |
Plus Dissabte 2019 |
Plus Dissabte 2020 |
Plus Dissabte 2021 |
GRUP I PERSONAL SUPERIOR I TÈCNIC |
|
|
|
|
1. Llicenciat/da i Enginyer/a |
0,97 |
0,98 |
1,00 |
1,01 |
2. Enginyer tècnic i Auxiliar titulat |
0,90 |
0,92 |
0,93 |
0,95 |
3. Ajudant tècnic sense titulació |
0,86 |
0,87 |
0,88 |
0,90 |
4. Cap de serveis |
0,97 |
0,98 |
1,00 |
1,01 |
5. Inspector/a principal |
0,90 |
0,92 |
0,93 |
0,95 |
GRUP II PERSONAL ADMINISTRATIU |
|
|
|
|
1. Cap de secció |
0,86 |
0,87 |
0,88 |
0,90 |
2. Cap de negociat |
0,81 |
0,82 |
0,84 |
0,85 |
3. Oficial 1ª |
0,72 |
0,73 |
0,74 |
0,76 |
4. Oficial 2ª |
0,64 |
0,65 |
0,66 |
0,67 |
5. Auxiliar administratiu/va |
0,62 |
0,63 |
0,64 |
0,65 |
6. Auxiliar administratiu/va (amb menys de 2 anys de experiència -màxim 1 any de contractació-) |
0,50 |
0,51 |
0,52 |
0,53 |
7. Aspirant administratiu/va |
0,42 |
0,42 |
0,43 |
0,43 |
GRUP III PERSONAL DE MOVIMENT |
|
|
|
|
A) PERSONAL DE AGÈNCIES DE TRANSPORT |
|
|
|
|
1. Encarregat/a general |
0,77 |
0,78 |
0,79 |
0,80 |
2. Encarregat/a de magatzem |
0,71 |
0,72 |
0,73 |
0,75 |
3. Capatàs |
0,69 |
0,70 |
0,72 |
0,73 |
4. Auxiliar de magatzem i Basculer/a |
0,65 |
0,66 |
0,67 |
0,68 |
5. Peó especialitzat/a |
0,61 |
0,62 |
0,63 |
0,64 |
6. Peó |
0,60 |
0,61 |
0,62 |
0,63 |
B) TRANSPORT DE MERCADERIES |
|
|
|
|
1. Cap de trafic de 1ª |
0,76 |
0,78 |
0,79 |
0,80 |
2. Cap de trafic de 2ª |
0,73 |
0,75 |
0,76 |
0,77 |
3. Cap de trafic de 3ª |
0,70 |
0,71 |
0,73 |
0,74 |
4. Conductor/a Mecànic/a |
0,71 |
0,72 |
0,73 |
0,75 |
5. Conductor/a |
0,67 |
0,68 |
0,69 |
0,70 |
6. Conductor/a de furgonetes i motocicletes |
0,64 |
0,65 |
0,66 |
0,67 |
7. Conductor/a con menys de 2 anys de experiència (màxim 4 mesos en aquesta categoria) |
0,50 |
0,51 |
0,52 |
0,53 |
8. Ajudant |
0,61 |
0,62 |
0,63 |
0,64 |
9. Peó especialitzat/da |
0,61 |
0,62 |
0,63 |
0,64 |
10. Peó |
0,60 |
0,61 |
0,62 |
0,63 |
GRUPS I CATEGORIA PROFESSIONALS |
Preu Hora Extra 2018 |
Preu Hora Extra 2019 |
Preu Hora Extra 2020 |
Preu Hora Extra 2021 |
GRUP I PERSONAL SUPERIOR I TÈCNIC |
|
|
|
|
1. Llicenciat/da i Enginyer/a |
19,35 |
19,68 |
19,97 |
20,27 |
2. Enginyer tècnic i Auxiliar titulat |
18,09 |
18,40 |
18,67 |
18,95 |
3. Ajudant tècnic sense titulació |
17,14 |
17,43 |
17,69 |
17,96 |
4. Cap de serveis |
19,35 |
19,68 |
19,97 |
20,27 |
5. Inspector/a principal |
18,09 |
18,40 |
18,67 |
18,95 |
GRUP II PERSONAL ADMINISTRATIU |
|
|
|
|
1. Cap de secció |
17,14 |
17,43 |
17,69 |
17,96 |
2. Cap de negociat |
16,19 |
16,47 |
16,72 |
16,97 |
3. Oficial 1ª |
14,42 |
14,67 |
14,89 |
15,11 |
4. Oficial 2ª |
12,84 |
13,05 |
13,25 |
13,45 |
5. Auxiliar administratiu/va |
12,35 |
12,56 |
12,75 |
12,94 |
6. Auxiliar administratiu/va (amb menys de 2 anys de experiència -màxim 1 any de contractació-) |
10,09 |
10,27 |
10,42 |
10,58 |
7. Aspirant administratiu/va |
8,30 |
8,44 |
8,57 |
8,70 |
GRUP III PERSONAL DE MOVIMENT |
|
|
|
|
A) PERSONAL DE AGÈNCIES DE TRANSPORT |
|
|
|
|
1. Encarregat/a general |
15,31 |
15,57 |
15,80 |
16,04 |
2. Encarregat/a de magatzem |
14,24 |
14,48 |
14,70 |
14,92 |
3. Capatàs |
13,86 |
14,09 |
14,31 |
14,52 |
4. Auxiliar de magatzem i Basculer/a |
12,91 |
13,13 |
13,33 |
13,53 |
5. Peó especialitzat/a |
12,17 |
12,37 |
12,56 |
12,75 |
6. Peó |
11,95 |
12,15 |
12,33 |
12,52 |
B) TRANSPORT DE MERCADERIES |
|
|
|
|
1. Cap de trafic de 1ª |
15,25 |
15,51 |
15,74 |
15,98 |
2. Cap de trafic de 2ª |
14,68 |
14,93 |
15,15 |
15,38 |
3. Cap de trafic de 3ª |
14,05 |
14,29 |
14,50 |
14,72 |
4. Conductor/a Mecànic/a |
14,24 |
14,48 |
14,70 |
14,92 |
5. Conductor/a |
13,44 |
13,67 |
13,88 |
14,08 |
6. Conductor/a de furgonetes i motocicletes |
12,84 |
13,05 |
13,25 |
13,45 |
7. Conductor/a con menys de 2 anys de experiència (màxim 4 mesos en aquesta categoria) |
10,09 |
10,27 |
10,42 |
10,58 |
8. Ajudant |
12,28 |
12,49 |
12,68 |
12,87 |
9. Peó especialitzat/da |
12,17 |
12,37 |
12,56 |
12,75 |
10. Peó |
11,95 |
12,15 |
12,33 |
12,52 |
Any 2018 |
|
Lloc actual |
Import hora nocturna |
OPS Local |
3,72 |
OPS Agent |
4,87 |
Team Leader |
5,28 |
Supervisor |
5,70 |
|
|
Any 2019 |
|
Lloc actual |
Import hora nocturna |
OPS Local |
3,78 |
OPS Agent |
4,95 |
Team Leader |
5,37 |
Supervisor |
5,80 |
|
|
Any 2020 |
|
Lloc actual |
Import hora nocturna |
OPS Local |
3,84 |
OPS Agent |
5,02 |
Team Leader |
5,45 |
Supervisor |
5,88 |
|
|
Any 2021 |
|
Lloc actual |
Import hora nocturna |
OPS Local |
3,89 |
OPS Agent |
5,10 |
Team Leader |
5,54 |
Supervisor |
5,97 |
Article 26 - “PREMIS PERMANÈNCIA EMPRESA” |
2018 |
2019 |
2020 |
2021 |
€/premi |
122,36 |
124,44 |
126,31 |
128,21 |
15 anys antiguitat empresa: 2 dies de vacances addicional i valor € / any taula |
|
|
||
25 anys antiguitat empresa : 3 dies de vacances addicional, import 2 nits de hotel per a 2 persones , i valor € / any taula |