Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

CONSELL INSULAR DE MENORCA

Núm. 477924
Acord del Consell Executiu en sessió de caràcter ordinari de 4 d’octubre de 2021, relatiu a la convocatòria d’ajuts a les escoles infantils per el curs 2020-21 (exp. 1505-2021-000001)

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Antecedents

1. El Pla Estratègic de Subvencions del Pressupost General del CIM per a l'exercici 2021 preveu, entre els objectius generals del Departament de Cultura, Educació, Joventut i Esports, donar suport a la iniciativa educativa de Menorca, amb l'objectiu específic de col·laborar en el funcionament de les escoles infantils i donar suport a les activitats educatives que desenvolupen.

2. El Consell Insular té la voluntat de col·laborar en el funcionament de les escoles infantils de l'etapa de 0-3 anys de Menorca.

3. El 30 de novembre de 2012 es va signar un conveni entre el CIM i els ajuntaments de l'illa pel qual el Consell els feia una aportació econòmica que havien de destinar a beques i bonificacions de quota a les famílies amb dificultats econòmiques, a fi que poguessin dur els seus fills a les escoletes infantils municipals. Així mateix, es preveia expressament la possibilitat que els ajuntaments poguessin destinar els romanents a accions relacionades amb el món de l'educació. Aquest conveni es va signar també per als cursos següents, i el darrer va ser aprovat pel Consell Executiu del CIM en data de 21 de maig de 2018 i signat per tots els ajuntaments de Menorca. L'aportació econòmica del conveni va ser de 120.000 € per al curs 2018-19 i 130.000 € per al curs 2019-20.

4. Amb la signatura de l'esmentat conveni els ajuntaments es van comprometre a unificar progressivament els barems i criteris amb els quals estableixen els preus públics i les bonificacions de les quotes que paguen les famílies a les escoletes infantils municipals, amb l'objectiu d'igualar l'atenció a les famílies amb dificultats socioeconòmiques arreu de l'illa de Menorca

5. Per tal de reduir la tramitació administrativa d'objectes similars i atès que el Servei d'Educació del CIM ja disposa d'un procediment administratiu que té per objecte l'ajut a les escoles infantils de primer cicle de Menorca, es fa palesa la conveniència d'unificar aquests dos procediments i incorporar l'objecte de l'anteriorment citat conveni a la convocatòria d'ajuts obrint una línia específica, concretament el mòdul 7.

6. Atesa la situació d'emergència social que es donà el curs passat, el Consell Insular va optar per una major despesa en relació amb les escoles infantils de Menorca amb alumnes de primer cicle d'educació infantil. Es considera que les escoletes són factors de protecció per a les famílies, i agents educatius i de prevenció fonamentals per al desenvolupament dels infants i sobretot per a les famílies que es troben en situació de vulnerabilitat o poden arribar a trobar-s'hi en el cas de perdre la feina pel fet de no poder conciliar la vida laboral amb la cura dels infants. És per això que el curs anterior el Departament de Benestar Social va fer una aportació de 250.000 € doblant l'aportació inicial del Servei d'Educació. En total, la convocatòria anterior va ser de 450.000 €.

7. Enguany la voluntat del Servei d'Educació és mantenir l'aportació de l'any anterior, de 450.000 €, i atesa l'ampliació de l'objecte de la convocatòria d'ajuts als ajuntaments de l'illa destinats a beques i bonificacions i la corresponent creació del mòdul, l'aportació econòmica de 130.000 € que es feia al conveni passarà a la convocatòria d'ajuts. És per això que l'aportació total per a aquesta convocatòria serà de 580.000 €.

8. Els ajuts atorgats en la convocatòria anterior es van justificar correctament en el moment de la presentació de les sol·licituds per part dels titulars de les escoles infantils de Menorca. Totes les sol·licituds van complir els requisits menys en un cas, en què el compte justificatiu mostrava que havia obtingut beneficis i, per tant, va quedar exclosa i no va rebre cap ajut.

Per tot això, de conformitat amb la normativa bàsica aplicable al Consell Insular de Menorca en matèria de subvencions i en el marc del que estableixen les Bases d'execució del pressupost d'aquesta administració;

Atesa la proposta del conseller executiu del Departament de Cultura, Educació, Joventut i Esports,

El Consell executiu, per unanimitat i en votació ordinària, adopta els acords següents:

Primer. Aprovar les bases que regeixen la concessió dels ajuts del Consell Insular de Menorca a les escoles infantils de Menorca de primer cicle d'educació infantil, que s'adjunten a aquesta proposta.

 

Segon. Aprovar simultàniament la convocatòria per a la concessió d'ajuts a les escoles infantils de Menorca de primer cicle d'educació infantil, per al curs 2020-2021, d'acord amb les condicions següents:

a) Import global màxim dels ajuts i crèdit pressupostari. Les ajudes concedides s'atendran amb càrrec a la partida pressupostària i amb els imports màxims que s'indiquen més avall, sens perjudici que els imports puguin ser ampliats en el supòsit d'aportacions expresses de tercers per contribuir al finançament de l'objecte de la convocatòria concretats posteriorment a la seva aprovació.

Partida

Quantitat màxima

Partida 4-32600 4620000

580.000 €

Línia 1: Ajuts al funcionament de les escoles infantils de primer cicle i a les activitats educatives que desenvolupen

450.000 €

Línia 2: Ajuts a l'escolarització dels infants de les famílies en situació de vulnerabilitat

130.000 €

TOTAL

580.000 €

b) L'import màxim de la subvenció per centre escolar es fixa en:

- Per a la Línia 1: 40.000 €

- Per a la Línia 2: 12.000 €

En cas que hi quedi un romanent de la línia 2, aquest import revertirà en la Línia 1 en la forma que s'indica en les bases.

c) El termini de presentació de sol·licituds finalitzarà en el termini d'un mes a partir del dia que es publiqui en el BOIB.

d) La instrucció d'aquest procediment correspon al tècnic d'educació en valors del CIM, Nofre Janer Coll.

e) S'acorda constituir la Comissió Avaluadora prevista en les bases, formada pels membres següents:

President: El conseller executiu responsable en matèria d'Educació, Miquel Àngel Maria Ballester

Vocals: El director insular responsable en matèria d'Educació, Àngel Cardona

El tècnic d'educació en valors del CIM, Nofre Janer Coll

L'administratiu del Departament de Cultura, Educació, Joventut i Esports,  Jordi Torrent Torroja, que actuarà com a secretari.

Tercer. Comunicar aquesta resolució a la Base de Dades Nacional de Subvencions prèviament a la publicació de la convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears (BOIB).

BASES QUE REGEIXEN LA CONCESSIÓ D'AJUTS DEL CONSELL INSULAR DE MENORCA A LES ESCOLES INFANTILS DE MENORCA AMB ALUMNES DE PRIMER CICLE D'EDUCACIÓ INFANTIL

1. Objecte i finalitat dels ajuts

L'objecte de les ajudes és col·laborar en el funcionament de les escoles infantils i donar suport a les activitats educatives que desenvolupen, destinades a infants en edats corresponents al primer cicle de l'educació infantil, fins a 3 anys, i a llurs famílies, així com fomentar l'escolarització dels infants de famílies en situació de vulnerabilitat, mitjançant dues línies d'ajudes:

Línia 1: Ajuts al funcionament de les escoles infantils de primer cicle, i a les activitats educatives que desenvolupen.

Línia 2: Ajuts a l'escolarització dels infants de les famílies en situació de vulnerabilitat

La finalitat d'aquests ajuts és donar suport al desenvolupament i la millora de l'activitat educativa de les escoles infantils de Menorca i a l'apoderament educatiu de les famílies, tant d'infants escolaritzats com no escolaritzats.

2. Finançament i import màxim

Les ajudes que s'atorguin en el marc d'aquestes bases es faran efectives amb càrrec a la partida i per l'import màxim que s'estableixi en la convocatòria.

3. Activitats subvencionades: requisits i condicions

Poden ser objecte de subvenció les activitats educatives destinades a infants en edats corresponents al primer cicle d'educació infantil dutes a terme durant el curs escolar 2020-2021, i a llurs famílies.

Queden excloses d'aquest procediment de concessió d'ajuts les escoles d'educació infantil de les quals sigui titular el Govern de les Illes Balears.

4. Règim de compatibilitat amb altres ajuts

1. Els ajuts que s'atorguin de conformitat amb aquestes bases són compatibles amb la concessió d'altres ajuts, sens perjudici de l'obligació de les entitats beneficiàries de comunicar-ho al Consell Insular de la forma establerta en aquestes bases.

2. L'import dels ajuts que es concedeixin no pot superar, en cap cas, de manera aïllada o en concurrència amb altres ajuts, el cost de l'activitat subvencionada.

5. Requisits dels beneficiaris

a) Els beneficiaris han de ser titulars d‘escoles infantils de Menorca de primer cicle d'educació infantil, 0-3 anys, han de tenir l'autorització corresponent de la Conselleria d'Educació i Formació Professional, establerta pel Text consolidat del Decret pel qual s'estableixen els requisits mínims

b) El centre ha d'estar al corrent dels pagaments de les obligacions tributàries i amb la Seguretat Social, i no tenir cap obligació fiscal pendent amb el Consell Insular de Menorca.

c) Els centres i específicament les unitats per les quals se sol·licita l'ajut han d'estar integrats dins el programa per a la gestió educativa de la Conselleria d'Educació i Formació Professional del Govern de les Illes Balears (GESTIB) i s'han de mantenir actualitzats pel que fa a la gestió administrativa de l'alumnat i del professorat.

d) En qualsevol cas, no poden ser-ne beneficiàries les persones o entitats en les quals concorri alguna de les prohibicions establertes en l'art.13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.

6. Presentació de les sol·licituds

1. Les sol·licituds s'han de formalitzar mitjançant el model normalitzat que s'adjunta com a annex 1 d'aquestes bases i que es pot descarregar a la seu electrònica del CIM www.cime.es.

El període per presentar sol·licituds s'especifica en la convocatòria corresponent.

2. A la sol·licitud, s'ha d'adjuntar la documentació següent:

A) Documentació administrativa general (una sola documentació per titular)

a) Document d'identificació fiscal del sol·licitant (NIF o CIF).

b) Si és una entitat pública, nomenament de qui signa la sol·licitud com a representant de l'entitat (b1) i acord de petició de l'ajut de l'òrgan competent (b2).

c) Si el sol·licitant és una persona jurídica, escriptura de constitució o modificació dels estatuts, o del reglament intern de funcionament, inscrits en el registre corresponent (c1). Si fos necessari de conformitat amb els seus estatuts, han d'aportar un certificat de l'acord adoptat per l'òrgan de govern de l'entitat per sol·licitar l'ajuda i per designar representant (c2).

d) Si és una agrupació de persones físiques o jurídiques, una comunitat de béns o una altra agrupació econòmica sense personalitat jurídica, han de signar la sol·licitud totes les persones que la integren i adjuntar-hi els DNI (en el cas de persones físiques) o la documentació acreditativa de la personalitat jurídica de cada un dels integrants. Així mateix, han de designar un únic representant i un únic domicili per a notificacions.

e) Acreditació de la representació si la sol·licitud es presenta en nom d'un altre i DNI del representant.

f) En el cas d'entitats privades, han de presentar la documentació justificativa d'estar d'alta de l'impost d'activitats econòmiques corresponent, així com del pagament corresponent. Si l'entitat estigués exempta de pagament, ha d'acreditar aquesta circumstància mitjançant una declaració responsable.

g) Certificats en què consti que s'està al corrent de les obligacions tributàries davant l'Administració de l'Estat i amb la Seguretat Social. Els sol·licitants poden autoritzar el Consell Insular de Menorca a comprovar directament el compliment d'aquestes obligacions, i en aquest cas no s'han d'aportar els certificats corresponents (en la mateixa sol·licitud, annex 1).

h) Declaració responsable signada pel sol·licitant o pel seu representant legal de no estar sotmès a cap de les circumstàncies que determinen la impossibilitat d'obtenir la condició de beneficiari o entitat col·laboradora de les subvencions públiques recollides en l'art. 13.2 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions (BOE núm. 276 de 18 de novembre de 2003), i de no tenir obligacions fiscals pendents amb el Consell Insular de Menorca, el model de la qual s'adjunta com a annex 4 d'aquestes bases.

i) Declaració responsable signada pel sol·licitant o pel seu representant legal relativa a les subvencions o ajudes obtingudes o sol·licitades d'altres institucions públiques o privades per realitzar la mateixa activitat (inclosa en l'annex 1).

j)Document de designació de compte bancari o del seu representant segons model facilitat pel Consell Insular de Menorca (annex 5).

S'eximeix de presentar la documentació a què fan referència els apartats a, b1, c1, d, e i j en el cas que aquesta ja consti en els arxius del Consell Insular i segueixi vigent. En aquest cas s'ha de fer constar expressament en la sol·licitud (annex 1).

B) Documentació específica requerida per a la concessió dels ajuts (una per cada centre per al qual se sol·licita l'ajuda)

S'ha de lliurar la documentació següent:

a) Memòria d'actuació justificativa indicativa de les activitats subvencionables realitzades i dels resultats obtinguts.

b) Certificat signat pel secretari o la secretària amb el vistiplau del/de la director/a de l'escola infantil de primer cicle d'educació infantil que desenvolupa l'activitat educativa per a la qual se sol·licita la subvenció, acreditatiu de: ser titular d'una escola de primer cicle d'educació infantil (0-3 anys) que disposa de l'autorització corresponent de la Conselleria d'Educació i Formació Professional, establerta pel Text consolidat del Decret pel qual s'estableixen els requisits mínims dels centres de primer cicle d'educació infantil, aprovat pel Decret 23/2020, de 31 de juliol; que els centres i específicament les unitats per a les quals se sol·licita l'ajut estan integrades dins el Programa per a la Gestió Educativa de la Conselleria d'Educació i Formació Professional del Govern de les Illes Balears (GESTIB) i que es manté actualitzat pel que fa a la gestió administrativa de l'alumnat i del professorat; així com del nombre d'unitats corresponents als mòduls de la Línia 1 (2. Nombre de sessions d'espais familiars, etc.; 3. Dies de patis oberts; 4. Nombre d'unitats que ofereixen servei de menjador;6. Nombre d'alumnes matriculats a l'escoleta en la data de 30 de juny de 2021.) (annex 2).

c) Liquidació econòmica del centre relativa al curs escolar 2020-2021 d'acord amb els epígrafs de l'annex 3.

d) Relació classificada de les despeses realitzades subvencionables previstes en la base 8, apartats 1 (despeses extraordinàries en material o RH derivades de l'escolarització d'alumnes amb NEE), 5 (despeses en material de patis o millora de les zones d'accés i espera de les famílies) i 7 (despeses en ajuts i beques i imports deixats d'ingressar per reduccions de preus, bonificacions i exempcions). Annex 6.

e) Normativa reguladora de la qual derivin les bonificacions i reduccions als preus de les quotes o ajuts a l'escolarització.

3. D'acord amb l'art. 28.3 i l'art. 53 c de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, de procediment administratiu comú de les administracions públiques (LPACAP), les persones interessades no tenen l'obligació de presentar documents originals, llevat que, amb caràcter excepcional, la normativa reguladora aplicable exigeixi el contrari. En qualsevol cas, les persones interessades són responsables de la veracitat dels documents que presentin (art. 28.7 de l'LPACAP).

D'acord amb l'art. 28.5 de l'LPACAP, excepcionalment, quan la rellevància d'un document de l'expedient aportat per l'interessat així ho exigeixi, o existeixin dubtes derivats de la qualitat de la còpia, el CIM pot sol·licitar de manera motivada l'autenticació de les còpies aportades per la persona interessada, per la qual cosa pot requerir l'exhibició del document o de la informació original.

4. Pel fet de presentar-se a aquesta convocatòria la persona interessada presta al CIM els consentiments següents:

a) Per consultar i comprovar la veracitat de la documentació i de les dades presentades per l'interessat que tenguin en el seu poder altres administracions públiques, principalment mitjançant les plataformes d'interoperabilitat, les xarxes corporatives o altres sistemes electrònics habilitats a aquest efecte i als quals el CIM tengui accés.

b) Per consultar l'existència i veracitat de la documentació i de les dades que eventualment l'interessat hagi considerat oportú no presentar acollint-se al dret de no fer-ho pel fet que hagin estat elaborades per les administracions públiques.

Els esmentats consentiments només es consideraran atorgats quan no consti en l'expedient l'oposició expressa a l'esmentada consulta o quan la llei especial que sigui aplicable al cas en requereixi el consentiment exprés, en aquest darrer cas serà obligatori que l'Administració el requereixi i que l'interessat el presti.

5. Les sol·licituds i tota la documentació transcrita en els apartats A i B del punt 2 d'aquesta base s'han de presentar, dins el termini establert en la convocatòria, d'acord amb les indicacions següents:

a) Per mitjans electrònics, els subjectes legalment prevists d'acord el que estableix l'art. 14.1 i 2 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, al registre electrònic del Consell Insular de Menorca (www.cime.es) o a qualsevol altre registre electrònic dels establerts en l'article 16.4 de l'esmentada Llei 39/2015.

b) Facultativament la poden presentar presencialment, d'acord amb ael que estableix l'art. 14.1 de la Llei 39/2015, les persones físiques (per tal de preservar el dret de comunicar-se amb l'Administració pública també per mitjans no electrònics) en el registre electrònic del Consell Insular de Menorca o a qualsevol altre registre i lloc dels establerts en l'article 16.4 de l'esmentada Llei 39/2015.

Si algun dels subjectes obligats als quals fa referència l'art. 14, apartats 2 i 3 de l'LPACAP, presenta la sol·licitud presencialment, se'l requerirà per tal que l'esmeni mitjançant la seva presentació electrònica. A aquests efectes i d'acord amb el que estableix l'article 68.4 de la mateixa llei, es considerarà com a data de presentació de la sol·licitud aquella en què hagi tingut lloc l'esmena.

6. Si la sol·licitud o la documentació fossin incorrectes o incompletes, el Consell Insular de Menorca en requerirà la rectificació o el complement necessaris. Si en el termini de deu dies hàbils, comptats des de l'endemà d'haver rebut el requeriment d'esmena de la sol·licitud, la persona interessada no fa la rectificació reclamada o no presenta la documentació requerida, s'entendrà que ha desistit de la seva petició de conformitat amb l'article 68 de la Llei 39/2015.

7. Criteris i mòduls que es consideraran per a la concessió dels ajuts

Per a la distribució dels ajuts es tindran en compte els criteris/mòduls següents:

Línia 1:

1. Les despeses extraordinàries en material o recursos humans derivades de l'escolarització d'alumnes amb NEE que no hagin estat subvencionades en les convocatòries d'ajuts a les escoles infantils de la xarxa pública o complementària, que s'han de justificar mitjançant factura.

2. Nombre de sessions d'espais familiars, de massatge infantil, tallers i xerrades temàtiques, tertúlies literàries, contacontes, desenvolupades a l'escoleta amb aportació de personal per part de l'escoleta, fora de l'horari escolar.

3. Dies de patis oberts al capvespre o en període no lectiu.

4. El nombre d'unitats que oferesquin el servei de menjador.

5. L'adquisició de material de patis o la millora de les zones d'accés i espera de les famílies.

6. El nombre d'alumnes matriculats a l'escoleta dia 30 de juny de 2021.

Línia 2:

7. La despesa corresponent A beques i ajuts, i l'import deixat d'ingressar corresponent a bonificacions i exempcions destinades a facilitar l'accés a infants de famílies en situació de vulnerabilitat, especialment de les famílies en risc d'exclusió social.

8. Distribució i determinació de l'import de la subvenció

8.1 L'import inicial que correspondrà a cada escoleta per la Línia 1, que no podrà superar l'import individual previst en la convocatòria, serà el resultant de sumar els imports corresponents a cadascun dels criteris o mòduls, d'acord amb el següent:

1. Per despeses extraordinàries en material o RH derivades de l'escolarització d'alumnes amb NEE que no hagin estat subvencionades en les convocatòries d'ajuts a les escoles infantils de la xarxa pública o complementària, que s'han de justificar mitjançant factura: fins a 750 euros per alumne.

2. Per cada sessió d'espais familiars, de massatge infantil, amb famílies amb infants de 0-3 anys, tant si els fillets estan escolaritzats com si no, i per cada sessió de tallers de famílies, xerrades temàtiques, tertúlies literàries i contacontes desenvolupats a l'escoleta amb aportació de personal per part de l'escoleta amb famílies de fillets escolaritzats desenvolupat fora de l'horari escolar: 40 euros. Màxim 20 sessions per escoleta.

3. Per cada dia de pati obert a l'ús de totes les famílies de la població en horari o període no lectiu: 40 euros. Fins a un màxim de 1.000 euros per municipi amb una sola escola pública municipal i fins a 2.000 euros a les poblacions amb més d'una escoleta pública municipal, amb el vistiplau previ per escrit pel regidor d'Educació. En el cas de les escoletes privades serà necessària l'autorització del titular del centre.

4. Per cada unitat que oferesqui el servei de menjador: 600 euros.

5. El 50 % de l'import de les factures, fins a un màxim de 1.000 euros, per material de patis o de millora de les zones d'accés i espera de les famílies

6. Per cada fillet matriculat a dia 30 de juny de 2021, d'acord amb les dades que figurin en el GESTIB: 100 euros.

Una vegada aplicats els criteris/mòduls anteriors, l'import total que en resulti es restarà de l'import global previst en la convocatòria corresponent a aquesta línia:

a) En cas que hi hagi romanent de saldo: es distribuirà proporcionalment al nombre d'infants matriculats a cada escoleta, i repercutirà en el total del mòdul 6, augmentant l'import inicialment determinat per aquest mòdul.

b) En cas que resulti un saldo negatiu: es distribuirà proporcionalment al nombre d'infants matriculats a cada escoleta, i repercutirà en el total del mòdul 6, reduint l'import inicialment determinat per aquest mòdul.

Si, un cop feta la distribució, la quantia que correspondria a alguna escoleta supera l'import màxim de subvenció per centre previst en la convocatòria, la quantitat que sobrepassi aquest import incrementarà novament el valor del mòdul 6 i es distribuirà de forma proporcional entre la resta d'escoles infantils segons el nombre d'alumnes matriculats.

8.2 Pel que fa a la línia corresponent a la línia 2, no podrà superar l'import individual previst en la convocatòria ni el 20 % de les aportacions realitzades pel titular de l'escola en concepte d'ajuts i beques, o l'import deixat d'ingressar en concepte de bonificacions o exempcions.

 

​​​​​​​En el cas que, tot i el compliment de l'anterior, l'import resultant superi el previst en la convocatòria per a aquesta línia, s'haurà de minorar aquest import proporcionalment a la despesa efectuada per cada titular fins arribar a l'import màxim previst a la convocatòria.

En cas que hi quedi un romanent, aquest import revertirà en la Línia 1 amb l'increment del valor del mòdul 6, i es distribuirà de forma proporcional entre les escoles infantils segons el nombre d'alumnes matriculats.

9. Procediment i òrgans competents per a la concessió dels ajuts

1. Els ajuts es concediran, d'acord amb els principis d'objectivitat, transparència, igualtat, no discriminació i publicitat, per mitjà del procediment de concurrència competitiva.

2. L'inici de l'expedient s'efectuarà per mitjà de l'aprovació de la convocatòria corresponent. El text de la convocatòria i la resta de documentació que es requereixi es comunicarà a la Base de Datos Nacional de Subvenciones (d'ara en endavant BDNS) i es publicarà l'extracte de la convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, en compliment de l'art. 20.8 de la Llei General de Subvencions.

3. La instrucció correspon al tècnic que s'indiqui a la convocatòria corresponent, que ha de realitzar d'ofici totes les actuacions necessàries per a la determinació, el coneixement i la comprovació de les dades, en virtut de les quals s'ha de resoldre la resolució de la concessió dels ajuts.

4. Totes les sol·licituds presentades dins el termini establert a la convocatòria se sotmetran a l'examen de la persona instructora de l'expedient o de la comissió avaluadora, en el cas que sigui obligatòria o s'acordi la seva constitució en la corresponent convocatòria

5. Una vegada examinades les sol·licituds per l'instructor o la comissió avaluadora corresponent, i després que aquests hagin emès el seu informe, el conseller executiu en matèria d'educació n'elevarà la corresponent proposta de resolució a l'òrgan competent, que en aquest cas és el Consell Executiu del Consell Insular de Menorca, que dictarà resolució sobre la concessió o denegació dels ajuts.

6. La resolució de l'expedient d'atorgament de les subvencions ha de ser expressa i motivada, i ha de fixar, amb caràcter definitiu, la quantia específica de cada una de les subvencions concedides.

7. El termini màxim per dictar i notificar la resolució expressa de concessió de subvenció serà de sis mesos comptats des de la finalització de la data límit de presentació de sol·licituds. Això no obstant aquest termini es podrà reduir si així s'estableix expressament en la convocatòria dels ajuts. El silenci administratiu tindrà caràcter desestimatori.

8. La resolució de l'expedient de concessió o denegació dels ajuts es remetrà a la BDNS en compliment de l'art. 20.8 de l'LGS i es publicarà pel CIM en el Butlletí Oficial de les Illes Balears a efectes de notificació (art. 45.1 b de la LPACAP)

10. Comissió avaluadora

La comissió avaluadora és l'òrgan col·legiat a qui correspon examinar les sol·licituds presentades i emetre'n l'informe que ha de servir de base per a l'elaboració de la proposta de resolució a l'òrgan competent.

La comissió avaluadora està integrada pels membres següents:

President:

-el/la conseller/a executiu/va responsable en matèria d'educació

Vocals:

-el/la director/a insular responsable en matèria d'educació

-un/a tècnic/a del departament de Cultura, Educació, Joventut i Esports

-un administratiu del Departament de Cultura, Educació, Joventut i Esports, que actuarà com a secretari.

La comissió avaluadora s'ha de constituir obligatòriament i preceptivament en les convocatòries quan l'import global dels fons públics prevists en la convocatòria sigui superior als 50.000 euros, o l'import individual màxim de la subvenció sigui superior a 7.000 euros.

Quan no sigui preceptiva la seva constitució, l'existència de la comissió avaluadora només serà necessària si es preveu en la convocatòria corresponent, en la qual s'ha de fixar en tot cas quin és l'òrgan que ha d'examinar les sol·licituds i ha d'emetre l'informe que ha de servir de base per a la proposta de resolució.

11. Justificació i abonament de les despeses

1. La justificació de l'aplicació del fons a percebre, del compliment de la resta de condicions imposades i de la finalitat que fonamenta la concessió de la subvenció, s'ha de presentar juntament amb la sol·licitud, de forma que aquesta ha d'anar acompanyada de la documentació exigida en la base 6.

Si es detecta que la documentació presentada és incorrecta o incompleta, en requerirà la rectificació o el complement necessaris, sens perjudici de les competències que puguin correspondre, per normativa legal o reglamentària, a altres organismes o institucions.

El Consell insular podrà comprovar els justificants que s'estimin oportuns i que permetin obtenir evidència raonable sobre l'adequada justificació de la subvenció, i a tal efecte es podrà requerir al beneficiari la remissió dels justificants de despesa seleccionats. Amb la mateixa finalitat, podrà requerir la presentació de llibres, registres i documents de transcendència comptable o mercantil.

L'abonament dels ajuts per part del Consell Insular es farà en un termini de 60 dies des de la seva concessió, sempre que la disponibilitat de tresoreria ho permeti. No obstant això, si s'han sol·licitat altres ajuts es podrà adoptar la mesura cautelar de retenció de crèdit i el pagament podrà ajornar-se fins que es pugui comprovar la resolució relativa a aquestes sol·licituds.

12. Obligacions dels beneficiaris

Són obligacions dels beneficiaris:

a) Comunicar al CIM l'acceptació de la subvenció en els termes en què aquesta es concedeixi. En qualsevol cas la subvenció s'entendrà acceptada tàcitament un cop transcorreguts quinze dies hàbils d'ençà que el beneficiari hagi rebut la notificació de la concessió (mitjançant publicació al BOIB de l'acord de concessió).

b) Dur a terme les activitats que fonamentin la concessió dels ajuts, i justificar-ne la realització, en els terminis i en les condicions establertes en aquestes bases i en la resolució de concessió dels ajuts.

c) Proporcionar la informació sobre l'activitat subvencionada que li demani el Consell Insular de Menorca.

d) Sotmetre's a les actuacions de comprovació que efectuïn el Consell Insular de Menorca i la resta d'organismes competents per a la fiscalització dels comptes públics.

e) Comunicar al Consell Insular de Menorca la sol·licitud i l'obtenció de subvencions i ajudes per a la mateixa finalitat.

f) Fer constar, de manera expressa, el suport del Consell Insular de Menorca en la realització de les activitats subvencionades.

g) Acreditar, quan el Consell Insular els ho sol·liciti, que es troben al corrent de les obligacions tributàries i amb la seguretat social. L'acreditació d'estar al corrent de les obligacions tributàries no serà necessària en el cas que s'hagi autoritzat expressament el Consell Insular a consultar aquestes dades a través de l'Agència Tributària.

h) Deixar constància de la percepció i l'aplicació de la subvenció en la seva comptabilitat o en els llibres registre que hagi de portar l'entitat beneficiària d'acord amb la normativa vigent i, en cas de no tenir aquesta obligació, en la documentació que la substitueixi.

i) Conservar els documents justificatius de l'aplicació dels fons percebuts, inclosos els documents electrònics, mentre puguin ser objecte d'actuacions de comprovació i control.

j) Dur a terme les mesures de difusió adequades per fer públic el suport econòmic del Departament de Cultura, Educació, Joventut i Esports del Consell Insular de Menorca. En aquest sentit, la difusió s'ha de fer a través dels mitjans que siguin adequats d'acord amb la naturalesa del projecte. Si es fan fullets, cartells o qualsevol altre material imprès, s'ha de fer constar, de manera expressa, el suport del Consell Insular Menorca, així com el web www.cime.es en la realització de les activitats subvencionades i el logotip de la candidatura de la cultura talaiòtica de Menorca per a ser reconeguda com a patrimoni mundial per la UNESCO. (Annex XI)

k) Reintegrar els fons percebuts en els supòsits prevists en l'article 37 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.

13. Revocació i reintegrament dels ajuts. Criteris de graduació de possibles incompliments

En el cas d'incompliment total o parcial de les obligacions dels beneficiaris d'aquests ajuts s'iniciarà el corresponent expedient de renovació i consegüent reintegrament, si correspon. Pel que fa a la revocació i el reintegrament dels ajuts s'aplicaran els articles 24, 43 i 44 del TRLS i la resta de la normativa que hi sigui aplicable.

Per als casos que preveu l'art. 44 del TRLS, en què no correspongui la revocació total de l'ajut concedit, es podrà aplicar un percentatge de minoració en funció de l'incompliment. Aquest percentatge s'ha de fitxar amb l'informe previ de l'instructor i s'ha de notificar al beneficiari.

En el cas que la causa del reintegrament determini la invalidesa de la resolució de concessió s'ha de revisar prèviament aquesta resolució en els termes establerts en l'article 25 del DLEG 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de subvencions, i en la resta de disposicions aplicables.

En el cas que s'hagin fet uns pagaments anticipats, la persona beneficiària haurà de reintegrar les quantitats rebudes més l'interès de demora comptador des que el pagament es va fer efectiu.

Les quantitats que s'hagin de reintegrar tenen la consideració d'ingressos de dret públic i els és d'aplicació la via de constrenyiment.

L'obligació de reintegrament establerta en aquest article és independent de les sancions que si escau siguin exigibles.

 

​​​​​​​14. Infraccions i sancions

1. El règim d'infraccions i sancions administratives aplicables és el que estableix el títol IV de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.

2. L'òrgan competent per imposar les sancions que es derivin d'infraccions de l'establert en aquestes bases i de la normativa aplicable en matèria de subvencions és la Presidència del Consell Insular de Menorca, d'acord amb el que estableix l'art. 9 de la Llei 8/2000, de 28 d'octubre, de consells insulars.

15. Altres disposicions

Recursos administratius

Els acords del Consell Executiu pels quals s'aproven les bases i les convocatòries i es concedeixen o deneguen els ajuts no exhaureixen la via administrativa i són susceptibles de recurs d'alçada davant la Comissió de Govern del Consell Insular de Menorca.

Normativa general aplicable

En tot el que no prevegin expressament aquestes bases regeixen les disposicions que siguin d'aplicació al Consell Insular de Menorca en matèria de subvencions, especialment les contingudes en les normes següents:

-Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions

-Decret legislatiu 2/2005, de 28 de novembre, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de subvencions de la comunitat autònoma de les Illes Balears (BOIB núm.196 de 31 de desembre de 2005)

ANNEX 1: Model normalitzat de sol·licitud (consta en l'expedient)

ANNEX 2: Model certificat del centre (consta en l'expedient)

ANNEX 3: Model de liquidació econòmica (consta en l'expedient)

ANNEX 4: Model de declaració responsable (consta en l'expedient)

ANNEX 5: Document de designació de compte bancari (consta en l'expedient)

ANNEX 6: Relació despeses subvencionables (consta en l'expedient)

 

Maó, 11 d'octubre de 2021

Per delegació de la presidenta

El secretari del Consell Executiu

Octavi Pons Castejón

(Decret 427/2019, d'11 de juliol)

(BOIB núm. 97 de 16-7-2019)