Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

CONSELL INSULAR D'EIVISSA

Núm. 474336
Acord del Consell Executiu del Consell Insular d'Eivissa d'aprovació de les bases i la convocatòria extraordinària d’ajudes adreçades a pal·liar les conseqüències de les restriccions motivades per la crisi sanitària de la COVID-19 en els sectors econòmics de la restauració i les seues cadenes de valor, empreses esportives amb espais tancats propis, acadèmies de dansa, ioga, empreses amb dedicacions principals de balneari (spa) i similars, empreses de distribució (ADED), firaires i empreses organitzadores d’esdeveniments, i agències de viatges

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

El Consell Executiu del Consell Insular d'Eivissa, en sessió ordinària de data 8 d'octubre de 2021, va aprovar per unanimitat, l'acord següent:

"(...)

PROPOSTA D'ACORD:

PRIMER.- APROVAR les bases i la Convocatòria extraordinària d'ajudes adreçades a pal·liar les conseqüències de les restriccions motivades per la crisi sanitària de la COVID-19 en els sectors econòmics de la restauració i les seves cadenes de valor, empreses esportives amb espais tancats propis, acadèmies de dansa, ioga, empreses amb dedicacions principals de balneari (spa) i similars, empreses de distribució (ADED), firaires i empreses organitzadores d'esdeveniments, i agències de viatges, així com el seu extracte, que obren a l'expedient 2021/00020587Z amb CSV 13525177105450073340, de conformitat amb allò establert als articles 20.8 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions i l'article 4.1 de la Resolució de 10 de desembre de 2015, de la Intervenció General de l'Administració de l'Estat, per la qual es regula el procés de registre i publicació de convocatòries de subvencions i ajudes en el Sistema Nacional de Publicitat de Subvencions (BOE 299, de 15 de desembre de 2015).

SEGON.- APROVAR la dotació econòmica de la convocatòria per un import total màxim de DOS-MILIONS SETANTA MIL EUROS (2.070.000,00 €), que aniran a càrrec de l'aplicació pressupostària 4220.47900 del vigent pressupost.

TERCER.- DELEGAR en la consellera executiva del Departament de Promoció Econòmica i Empresarial, i Cooperació Municipal la concessió i abonament de les ajudes objecte d'aquesta convocatòria, del qual en donarà compte al Consell Executiu.

QUART.- PUBLICAR les bases al Butlletí Oficial de les Illes Balears (BOIB) i, posteriorment, remetre la convocatòria i l'extracte de la convocatòria a la Base de Dades Nacional de Subvencions que en donarà trasllat al Butlletí Oficial de les Illes Balears de l'extracte per a la seua publicació, tal com estableix la normativa vigent de subvencions. L'eficàcia de la convocatòria queda supeditada a la publicació de l'extracte en el BOIB.

(...)

Eivissa, 11 d'octubre de 2021

La cap de secció d'Indústria del Departament

d'Economia i Hisenda, i Desenvolupament Empresarial

Olga Torres Ribas

 

 

Convocatòria extraordinària d'ajudes adreçades a pal·liar les conseqüències de les restriccions motivades per la crisi sanitària de la COVID-19 en els sectors econòmics de la restauració i les seues cadenes de valor, empreses esportives amb espais tancats propis, acadèmies de dansa, ioga, empreses amb dedicacions principals de balneari (spa) i similars, empreses de distribució (ADED), firaires i empreses organitzadores d'esdeveniments, i agències de viatges

1.Objecte de la convocatòria

L'objecte d'aquesta convocatòria és concedir ajudes a persones físiques i jurídiques amb activitat en actiu i establiment obert (en el cas que l'activitat es realitzi en un establiment) a l'illa d'Eivissa, que es varen veure afectats per les mesures de salut pública per contenir la Covid-19, adoptades per Acord del Consell de Govern d'11 de gener de 2021 pel qual s'estableix el nivell 4 d'alerta sanitària a Eivissa (BOIB núm. 5, de 12 de gener de 2021).

Les ajudes pretenen compensar els perjudicis econòmics provocats per les restriccions i proporcionar liquiditat per garantir la continuïtat de l'activitat econòmica dels sectors de la restauració i les seues cadenes de valor, empreses esportives amb espais tancats propis, acadèmies de dansa, ioga, empreses amb dedicacions principals de balneari (spa) i similars, empreses de distribució (ADED), firaires i empreses organitzadores d'esdeveniments, i agències de viatges.

2. Consignació pressupostària

El crèdit previst per a aquesta convocatòria és de DOS MILIONS SETANTA MIL EUROS (2.070.000 €), dels quals el Consell Insular d'Eivissa aportarà 1.185.000 euros a càrrec a la partida pressupostària 4220.47900 del pressupost de 2021 i el Govern de les Illes Balears aportarà 885.000 euros, d'acord amb el conveni signat, en data 1 de febrer de 2021 i addenda de data 28 de setembre de 2021:

- LÍNIA 1: SIS-CENTS MIL EUROS (600.000,00 €), que aniran a càrrec de l'aplicació pressupostària 4220.47900, per concedir ajudes adreçades a pal·liar les conseqüències de les restriccions motivades per la crisi sanitària de la COVID-19 en els sectors de firaires i empreses organitzadores d'esdeveniments, i agències de viatge.

- LÍNIA 2: UN MILIÓ QUATRE-CENTS SETANTA MIL EUROS (1.470.000,00 €), que aniran a càrrec de l'aplicació pressupostària 4220.47900, es destinaran a la concessió d'ajudes als sectors de la restauració i les seues cadenes de valor, empreses esportives amb espais tancats propis, acadèmies de dansa, ioga, empreses amb dedicacions principals de balneari (spa) i similars, empreses de distribució (ADED), que continuïn la seua activitat en el moment de realitzar la sol·licitud, i que havent sol·licitat participar en la convocatòria extraordinària d'ajudes adreçades a pal·liar les conseqüències de les restriccions motivades per la crisi sanitària de la COVID-19 en els sectors econòmics de la restauració i altres, publicada al BOIB número 16 en data 6 de febrer del 2021, no hagin estat beneficiàries i/o havent-ne estat beneficiàries, hagin renunciat (prèviament a la presentació de la present sol·licitud), per no complir el requisit 2.4 c, 2.4 e o 2.4 f de les bases de la referida convocatòria de febrer.

En el cas que hi hagués més sol·licituds que crèdit disponible en alguna de les línies, es podrà emprar el crèdit disponible en l'altra línia, si és donàs el cas que hi hagués menys sol·licituds que crèdit disponible en la referida línia.

3. Persones beneficiàries

3.1. Persones beneficiaries de la subvenció en la línia 1

Poden ser persones beneficiàries de les subvencions de línia 1, les persones físiques i jurídiques privades, les agrupacions de persones físiques o jurídiques privades i les comunitats de béns o qualsevol altre tipus d'unitat econòmica o patrimoni separat que siguin titulars d'un negoci de la llista següent, que hagin estat afectats per les restriccions aprovades per l'Acord del Govern de la CAIB, de data 11 de gener de 2021, pel qual es declarava el pas a nivell d'alerta 4, per contenir el brot epidèmic de la pandèmia causada per la Covid-19 a Eivissa i que continuen en actiu en el moment de realitzar la sol·licitud.

En cas de tenir personal contractat, ha de ser amb un màxim de 50 treballadors de mitjana anual durant l'any 2020 per cada persona física o jurídica sol·licitant.

El còmput de persones treballadores es fa amb independència de la jornada a temps complet o parcial, el règim de contractació fixa o temporal, o que es trobi en qualsevol situació d'expedient de regulació temporal d'ocupació (ERTO), excedència, permisos, baixes per incapacitat temporal o situacions similars de suspensió de la relació laboral de l'empresa.

L'activitat per a la qual se sol·licita l'ajuda ha d'estar inclosa en algun dels epígrafs de l'impost d'activitats econòmiques (IAE) següents:

EPÍGRAFS O GRUPS D'EPÍGRAFS D'IAE:

722.2 Serveis prestats al públic per les agències de viatges

755.1 Serveis a altres agències de viatges

981 Jardins, parcs recreatius o d'atraccions i aquàtics i pistes de patinatge

982.4 Altres atraccions, comerç al detall i serveis de restauració propis de fires i revetlles

989.2 Servei de organització de congressos, assemblees i similars.

3.1.1. Requisits específics per a persones beneficiaries de la subvenció de la línia 1:

a) Tenir el centre de treball o establiment a l'illa d'Eivissa.

b) Tenir domicili fiscal a l'illa d'Eivissa.

c) Estar al corrent d'obligacions tributàries amb l'Estat, amb la Seguretat Social, amb l'Agència Tributària de les Illes Balears, i amb el Consell Insular d'Eivissa, o que se'ls hagi aprovat un ajornament del pagament del deute amb alguna de les administracions anteriors, amb caràcter previ a la proposta de resolució de concessió.

d) Constar d'alta en el Cens d'Empresaris, Professionals i Retenidors de l'Agència Estatal de l'Administració Tributària, d'alta en algun dels epígrafs de l'impost d'activitats econòmiques descrits al punt 3.1 en el moment en què es va adoptar l'Acord del Govern de data 11 de gener de 2021 pel qual s'establia el nivell 4 d'alerta sanitària, i que continua amb l'exercici de l'activitat en el moment de sol·licitar la present subvenció.

e) En el cas de les empreses turístiques, com és el cas de les agències de viatges i serveis a altres agències de viatges, hauran d'estar donats d'alta al Registre d'Establiments Turístics del Consell Insular d'Eivissa, o haver sol·licitat la inscripció corresponent, a nom de la persona física o jurídica sol·licitant, amb caràcter previ a la concessió de la subvenció.

f) Per a les activitats que s'exerceixen en un establiment, s'haurà de disposar del títol habilitant per a l'exercici de l'activitat de conformitat amb l'establert a la Llei 7/2013, de 26 de novembre, de règim jurídic d'instal·lació, accés i exercici d'activitats a les Illes Balears (o antiga llicència d'obertura), en vigor i a nom de la persona física o jurídica sol·licitant, en el cas que la llei d'activitats l'obligui a la seua possessió per a l'exercici de l'activitat, o haver-lo sol·licitat amb caràcter previ a la concessió de la subvenció.

g) Que no tenguin cap proposta de sanció per infracció greu o molt greu per raons sanitàries lligades a la COVID-19.

S'entendrà per establiment aquell espai físic on s'exerceixi l'activitat principal de la persona física o jurídica sol·licitant de l'ajuda.

En cas de tenir el mateix beneficiari més d'un establiment pot demanar una ajuda per un màxim de dos establiments. Els establiments s'han d'indicar en la sol·licitud de l'ajuda (Annex 1).

3.2. Persones beneficiaries de la subvenció en la Línia 2

Poden ser persones beneficiàries de les subvencions de línia 2, les persones físiques i jurídiques privades, les agrupacions de persones físiques o jurídiques privades i les comunitats de béns o qualsevol altre tipus d'unitat econòmica o patrimoni separat que siguin titulars d'un negoci de la llista següent, que hagin estat afectats per les restriccions aprovades per l'Acord del Govern de la CAIB, de data 11 de gener de 2021, pel qual es declara el pas a nivell d'alerta 4, per contenir el brot epidèmic de la pandèmia causada per la Covid-19 a Eivissa, que continuïn la seua activitat en el moment de realitzar la sol·licitud, i que havent sol·licitat participar en la convocatòria extraordinària d'ajudes adreçades a pal·liar les conseqüències de les restriccions motivades per la crisi sanitària de la COVID-19 en els sectors econòmics de la restauració i altres, publicada al BOIB número 16 en data 6 de febrer del 2021, no hagin estat beneficiàries i/o havent-ne estat beneficiàries, hagin renunciat (prèviament a la presentació de la present sol·licitud), per no complir el requisit 2.4 c, 2.4 e o 2.4 f de les bases de la referida convocatòria de febrer.

En cas de tenir personal contractat, ha de ser amb un màxim de 50 treballadors de mitjana anual durant l'any 2020 per cada persona física o jurídica sol·licitant.

El còmput de persones treballadores es fa amb independència de la jornada a temps complet o parcial, el règim de contractació fixa o temporal, o que es trobi en qualsevol situació d'expedient de regulació temporal d'ocupació (ERTO), excedència, permisos, baixes per incapacitat temporal o situacions similars de suspensió de la relació laboral de l'empresa.

L'activitat per a la qual se sol·licita l'ajuda ha d'estar inclosa en algun dels epígrafs de l'impost d'activitats econòmiques (IAE) següents:

GRUPS D'IAE:

611. Comerç majorista de tota classe de mercaderies

612. Comerç majorista de matèries agràries, productes alimentàries, begudes i tabacs

671. Serveis en restaurants

672. Serveis en cafeteries

673. Serveis en cafès i bars, amb o sense menjar

676. Serveis en xocolateries, gelateries i orxateries

677. Serveis prestats per establiments classificats en els grups 671, 672, 673, 681 i 682 de les agrupacions 67 i 68, realitzats fora dels dits establiments

EPÍGRAFS D'IAE:

932.1. Ensenyament de formació i perfeccionament professional, no superior

933.9. Altres activitats d'ensenyament

942.2. Balnearis i banys d'aigua dolça i de mar

967.1. Instal·lacions esportives

967.2. Escoles i serveis de perfeccionament de l'esport

3.2.1. Requisits específics de les persones beneficiaries de la subvenció de la línia 2:

a) Tenir establiment/s a l'illa d'Eivissa.

b) Tenir domicili fiscal a l'illa d'Eivissa.

c) Estar al corrent d'obligacions tributàries amb l'Estat, amb la Seguretat Social, amb l'Agència Tributària de les Illes Balears, i amb el Consell Insular d'Eivissa, o que se'ls hagi aprovat un ajornament del pagament del deute amb alguna de les administracions anteriors, amb caràcter previ a la proposta de resolució de concessió.

d) Constar d'alta en el Cens d'Empresaris, Professionals i Retenidors de l'Agència Estatal de l'Administració Tributària, d'alta en algun dels epígrafs de l'impost d'activitats econòmiques descrits al punt 3.1 en el moment en que es va adoptar l'Acord del Govern de data 11 de gener de 2021 pel qual s'establia el nivell 4 d'alerta sanitària, i que continua amb l'exercici de l'activitat en el moment de sol·licitar la present subvenció.

e) En el cas d'establiments de restauració hauran d'estar donats d'alta al Registre d'Establiments Turístics del Consell Insular d'Eivissa, o haver sol·licitat la inscripció corresponent, a nom de la persona física o jurídica sol·licitant, amb caràcter previ a la concessió de la subvenció.

f) Que l'establiment disposi del títol habilitant per a l'exercici de l'activitat de conformitat amb l'establert a la Llei 7/2013, de 26 de novembre, de règim jurídic d'instal·lació, accés i exercici d'activitats a les Illes Balears (o antiga llicència d'obertura), en vigor i a nom de la persona sol·licitant, en el cas que la llei d'activitats li obligui a la seua possessió per a l'exercici de l'activitat, o haver-lo sol·licitat amb caràcter previ a la concessió de la subvenció.

g) Que no tenguin cap proposta de sanció per infracció greu o molt greu per raons sanitàries lligades a la COVID-19.

S'entendrà per establiment aquell espai físic on s'exerceixi l'activitat principal de la persona física o jurídica sol·licitant de l'ajuda.

En cas de tenir el mateix beneficiari més d'un establiment pot demanar una ajuda per a un màxim de dos establiments. Els establiments s'han d'indicar en la sol·licitud de l'ajuda (Annex 2).

3.3. No poden tenir la condició de beneficiàries les persones o entitats en les quals s'esdevingui alguna de les circumstàncies que preveu l'article 10 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de subvencions de les Illes Balears.

3.4. En cas que siguin entitats sense personalitat jurídica, s'han de fer constar de manera explícita els compromisos d'execució assumits (% de participació) per cada membre de l'agrupació, que també tenen la consideració de beneficiaris segons model Annex 3, que forma part de la sol·licitud.

Així mateix, s'ha de nomenar una persona representant o apoderada única de l'agrupació, amb poders suficients per complir les obligacions que, com a beneficiària, corresponen a l'agrupació d'acord amb el model de l'Annex 3, que forma part de la sol·licitud.

4. Quantia de la subvenció

L'ajuda és de 4.500 euros per establiment o centre de treball, que correspon a una ajuda de 1.500 € mensuals, pels mesos de gener, febrer i març, i amb un màxim de dos establiments per persona beneficiària que suposa una quantia màxima de 9.000 €.

En el cas d'aquelles persones sol·licitants que, amb motiu de l'activitat que desenvolupen, no tenguin un establiment, l'import de l'ajuda serà de 4.500 € per persona física o jurídica sol·licitant.

5. Sol·licitud i documentació

Tota la tramitació es farà en línia mitjançant la seu electrònica del Consell Insular d'Eivissa (https://seu.conselldeivissa.es), preferiblement mitjançant el tràmit específic obert dins l'àmbit de Indústria i Comerç.

Tota la documentació s'ha de presentar en línia per mitjà del models i els annexos que es poden trobar dins l'apartat de Sectors econòmics de la restauració i altres de l‘enllaç web https://ajudes.conselldeivissa.es

El model de sol·licitud és obligatori i no s'admetran altres models de presentació.

 

​​​​​​​Només s'admetrà una sol·licitud per persona física o jurídica. Aquesta sol·licitud pot incloure la petició d'ajudes per a dos establiments d'un mateix titular, que s'han d'indicar a la sol·licitud.

Les persones sol·licitants hauran de presentar obligatòriament la següent documentació:

A) Escrit de sol·licitud mitjançant el model que consta a l'Annex 1 per a la línia 1, o l' Annex 2 per a la línia 2, segons correspongui a cada persona física o jurídica sol·licitant.

B) Annex 3. Declaració responsable per a entitats sense personalitat jurídica

Només en cas que el sol·licitant estigui constituït com a agrupació de persones físiques públiques o privada, comunitat de béns o qualsevol altre tipus d'unitat econòmica o patrimoni separat, sense personalitat jurídica, d'acord amb l'article 9.3 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de subvencions, haurà d'aportar també l'Annex 3, que formarà part de la sol·licitud.

S'ha de fer constar de manera explícita en la sol·licitud els compromisos d'execució assumits (% participació) per cada membre de l'agrupació que també tenen la consideració de beneficiaris, al temps que s'ha d'indicar l'import de la subvenció que s'ha d'aplicar a cada un d'ells.

En tot cas, s'ha de nomenar una persona representant o apoderada única de l'agrupació, amb poders suficients per complir les obligacions que, com a beneficiària, corresponen a l'agrupació.

C) Annex 4. Declaració responsable en relació amb altres d'ajudes adreçades a pal·liar les conseqüències de les restriccions motivades per la crisi sanitària de la COVID-19 en els sectors econòmics de la restauració i les seues cadenes de valor, empreses esportives amb espais tancats propis, acadèmies de dansa, ioga, empreses amb dedicacions principals de balneari (spa) i similars, empreses de distribució (ADED), firaires i empreses organitzadores d'esdeveniments, i agències de viatges (només en el cas d'haver estat beneficiari d'altres ajudes).

D) Certificats vigents a nom de la persona física o jurídica sol·licitant de l'ajuda, d'estar al corrent de les obligacions tributàries amb:

- Agència Tributària de l'Estat

- Agència Tributària de les Illes Balears

- Seguretat Social. En cas que l'entitat sol·licitant de l'ajuda no tengui personal treballador contractat, caldrà aportar el certificat a nom de la persona representant de l'empresa.

En qualsevol cas, i de conformitat amb l'apartat 3.1.1. c, les persones beneficiaries de la subvenció de la línia 1 hauran d'acreditar estar al corrent d'obligacions tributàries amb l'Estat, amb la Seguretat Social, amb l'Agència Tributària de les Illes Balears, i amb el Consell Insular d'Eivissa, o que se'ls hagi aprovat un ajornament del pagament del deute amb alguna de les administracions anteriors, amb caràcter previ a la proposta de resolució de concessió.

E) Certificat de situació censal de l'Agència Estatal de l'Administració Tributària (AEAT) on s'acrediti que la persona física o jurídica sol·licitant de l'ajuda té domicili fiscal a l'illa d'Eivissa, consta d'alta en l'epígraf de l'impost d'activitats econòmiques indicat a la sol·licitud de la present ajuda en el moment en què es va adoptar l'Acord del Govern de data 11 de gener de 2021 pel qual s'estableix el nivell 4 d'alerta sanitària a l'illa d'Eivissa i què continua l'exercici de la seua activitat en el moment de la sol·licitud de la present ajuda (o altres certificats expedits per l'AEAT on quedi acreditat l'anterior).

F) Certificat corresponent emès per la Tresoreria General de Seguretat Social on s'acrediti la mitjana de treballadors anual per a l'any 2020.

En cas de no tenir treballadors/es al seu càrrec durant l'any 2020, s'aportarà el certificat emès per la Tresoreria General de la Seguretat Social acreditant aquesta situació.

G) Títol habilitant per a l'exercici de l'activitat de conformitat amb l'establert a la Llei 7/2013, de 26 de novembre, de règim jurídic d'instal·lació, accés i exercici d'activitats a les Illes Balears (o antiga llicència d'obertura), en vigor i a nom de la persona física o jurídica sol·licitant, en el cas que la llei d'activitats l'obligui a la seua possessió per a l'exercici de l'activitat, o acreditació d'haver sol·licitat el títol habilitant amb caràcter previ a la concessió de la subvenció.

La documentació que s'indica a continuació no serà necessari presentar-la junt amb la sol·licitud de l'ajuda, això no obstant sí que és imprescindible per a l'abonament de l'ajuda, en cas de resultar-ne beneficiari:

D) Annex 5. Imprès de sol·licitud d'alta com a creditor del Consell Insular

Aquest imprès no caldrà presentar-lo en cas que s'hagi presentat anteriorment al Consell Insular d'Eivissa i no s'hagi produït cap canvi en les dades aportades en el seu moment.

6. Termini i lloc per presentar les sol·licituds

El termini per presentar la sol·licitud, tota la documentació i els annexos que l'acompanyen serà de 10 dies hàbils comptadors a partir del dia següent al de la publicació de l'extracte al Butlletí Oficial de les Illes Balears (BOIB).

El lloc per presentar la sol·licitud és la seu electrònica del Consell Insular d'Eivissa (https://seu.conselldeivissa.es), preferiblement al tràmit específic obert dins l'àmbit de Indústria i Comerç.

La sol·licitud, així com els requeriments i l'aportació de documentació, s'ha de fer per mitjans electrònics i, per tant, cal disposar del certificat digital o sistema de Clave Pin del sol·licitant o la persona representant per fer els tràmits.

7. Règim de concessió i compatibilitat

D'acord amb l'article 17 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de subvencions de les Illes Balears, la selecció de les persones beneficiàries d'aquestes ajudes es realitzarà en règim de concurrència sense concurs, és a dir, per concórrer en la persona física o jurídica sol·licitant els requisits per ser-ne beneficiària i d'acord amb els principis de publicitat, d'objectivitat, de transparència, d'igualtat i de no-discriminació.

Els ajuts no generen cap dret a l'obtenció d'altres ajuts en exercicis posteriors i no es poden al·legar com a precedent.

El procediment de concessió de les ajudes és realitzarà per ordre d'entrada en el registre electrònic del Consell Insular d'Eivissa, sempre que l'expedient estigui complet i s'aportin els documents preceptius, fins exhaurir el total del crèdit assignat per a la convocatòria. En el cas d'haver d'esmenar la sol·licitud, l'ordre d'entrada que es tendrà en compte serà el donat pel registre una vegada l'expedient estigui complet.

L'ajuda objecte d'aquesta convocatòria és incompatible amb aquelles subvencions concedides pels ajuntaments de l'illa d'Eivissa durant l'exercici 2021, l'objecte del qual estigui directament relacionat amb les ajudes a autònoms i empreses.

La persona beneficiària ha de comunicar el Consell Insular d'Eivissa, si fos el cas, l'obtenció d'altres subvencions, ajuts, ingressos o recursos per a l'activitat subvencionada (Annex 4).

En el cas que les persones que resultin beneficiàries d'aquestes ajudes n'hagin rebut altres d'altres administracions o d'altres entitats, hauran de tenir en compte si aquelles altres ajudes són compatibles o no amb les de la present convocatòria i, en el cas que no siguin compatibles, haurien d'optar per l'ajuda que considerin més convenient i renunciar a l'altra.

8. Procediment, òrgan d'instrucció, resolució

La instrucció de l'expedient administratiu correspon al Departament de Promoció Econòmica i Empresarial, i Cooperació Municipal del Consell Insular d'Eivissa, que farà d'ofici totes les actuacions necessàries per determinar, saber i comprovar les dades en virtut de les quals s'ha de resoldre la concessió dels ajuts.

Si la sol·licitud o documentació presentada no reuneix els requisits establerts en la convocatòria es requerirà la persona interessada perquè la complementi, en el termini màxim i improrrogable de deu dies hàbils següents, amb indicació que, si no ho fa, es considerarà que ha desistit de la seua petició, amb la resolució prèvia dictada en els termes que preveu l'art. 21 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

El requeriment per millorar la sol·licitud es notificarà electrònicament a l'adreça que ha indicat la persona interessada en la sol·licitud de la subvenció. Aquesta notificació per mitjans electrònics s'entén rebutjada quan hagin transcorregut deu dies naturals des que s'ha enviat la notificació sense que s'hi accedeixi.

La selecció de persones beneficiàries es farà per ordre d'entrada de les sol·licituds que compleixin els requisits establerts en la present convocatòria fins a esgotar el crèdit disponible.

La concessió i l'abonament de les ajudes es realitzarà mitjançant resolució de la consellera executiva del Departament de Promoció Econòmica i Empresarial, i Cooperació Municipal del Consell Insular d'Eivissa per delegació del Consell Executiu. Aquesta resolució serà individual però es podrà fer mitjançant resolucions de concessió i abonament simultànies, encara que no hagi finalitzat el termini de presentació de sol·licituds, sempre respectant-ne l'ordre d'entrada i fins esgotar el crèdit màxim assignat a la convocatòria.

D'acord amb l'article 17 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de subvencions, si s'esgota el crèdit previst per a la convocatòria, s'haurà de suspendre la concessió de noves ajudes mitjançant resolució publicada al Butlletí Oficial de les Illes Balears (BOIB).

 

​​​​​​​La resolució de concessió i abonament ha d'incloure, com a mínim, la identificació de la persona física o jurídica sol·licitant a la qual es concedeix la subvenció i l'import. La resolució es notificarà a les persones interessades mitjançant la publicació en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, sense perjudici que es puguin utilitzar altres mitjans electrònics per informar-ne.

El termini màxim per resoldre el procediment i notificar-lo és de sis mesos des de la data de publicació de l'extracte de la convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears. Una vegada acabat el termini sense que s'hagi dictat la resolució, s'han d'entendre desestimades totes les sol·licituds.

9. Obligacions de les persones beneficiàries

D'acord amb l'article 11 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, mitjançant el qual s'aprova el text refós de la Llei de subvencions:

a) Estar al corrent d'obligacions tributàries amb l'Estat, amb la Seguretat Social, amb l'Agència Tributària de les Illes Balears, i amb el Consell Insular d'Eivissa, amb caràcter previ a la proposta de resolució de concessió.

b) Sotmetre's a les actuacions de comprovació que ha d'efectuar l'òrgan que concedeix la subvenció i a qualsevol altra comprovació o control financer que poden dur a terme els òrgans de control competents i aportar tota la informació que li requereixin en l'exercici de les actuacions anteriors.

c) Comunicar a l'òrgan concedent la sol·licitud o l'obtenció d'altres subvencions per a la mateixa finalitat. Aquesta comunicació s'ha de fer dins del termini de tres dies hàbils des de l'obtenció de la subvenció concurrent i, en qualsevol cas, abans de la justificació de l'aplicació que s'hagi donat als fons percebuts.

d) Deixar constància de la percepció i aplicació de la subvenció en els llibres de comptabilitat o els llibres de registre que, en el seu cas, tengui la persona beneficiària d'acord amb la legislació mercantil o fiscal que li sigui aplicable i, en el seu cas, en les bases reguladores.

e) Conservar els documents justificatius de l'aplicació dels fons percebuts, amb inclusió dels documents electrònics, mentre puguin ser objecte d'actuacions de comprovació i control.

10. Pagament

La liquidació i el pagament de les ajudes s'efectuarà una vegada que s'hagi presentat la documentació completa justificativa del compliment dels requisits objecte de la present convocatòria i s'hagi resolt la sol·licitud de subvenció.

Les sol·licituds de subvenció es poden resoldre individualment mitjançant resolucions de concessió i pagament simultànies, encara que no hagi acabat el termini per presentar-les, a mesura que entrin en el registre de l'òrgan competent.

Aquesta ajuda es concedeix considerant la concurrència dels requisits establerts en aquesta convocatòria, sense perjudici dels controls que es poden fixar per verificar la certesa de la documentació presentada.

Per al pagament de l'ajuda, la persona física o jurídica que hagi resultat beneficiària haurà d'aportar, també mitjançant la seu electrònica del Consell Insular d'Eivissa, el document següent:

- L'imprès de sol·licitud d'alta com a creditor del Consell Insular per realitzar transferència bancària, expedit necessàriament a nom de la persona sol·licitant de l'ajuda (persona física, jurídica o membre d'una agrupació sense personalitat jurídica –persona física– que cobrarà l'ajuda) i segellat per l'entitat bancària. Podreu trobar aquest document a la Seu electrònica del Consell Insular d'Eivissa, a l'Àmbit Tresoreria, seleccionant el tràmit: Sol·licitud d'alta o modificació com a creditor del Consell Insular a efectes econòmics.

Aquest imprès no caldrà presentar-lo en cas que s'hagi presentat anteriorment al Consell Insular d'Eivissa i no s'hagi produït cap canvi en les dades aportades en el seu moment.

11. Reintegrament

Són d'aplicació les causes de reintegrament previstes en l'article 44 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, mitjançant el qual s'aprova el text refós de la Llei de subvencions.

L'ocultació o el falsejament de les dades que han servit de base per a la concessió de l'ajut per part de la persona sol·licitant donaran lloc a la seua revocació, al reintegrament de les quantitats percebudes i a l'exigència de l'interès de demora corresponent, que es meritarà des del moment del pagament de la subvenció fins a la data en què s'acordi si n'és procedent el reintegrament.

12. Infraccions i sancions

El règim d'infraccions i sancions administratives aplicables és el que s'estableix en els articles 50 al 53 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, mitjançant el qual s'aprova el Text refós de la Llei de subvencions.

13. Publicació de la convocatòria i de la concessió

Les bases de la present convocatòria s'enviaran a publicar al Butlletí Oficial de les Illes Balears (BOIB) i una vegada publicades, en compliment del que disposen els articles 17.3, 18 i 20.8 de la LGS, s'enviarà la convocatòria i un extracte d'aquesta a la Base de Dades Nacional de Subvencions (BDNS), que donarà trasllat de l'extracte al BOIB.

L'eficàcia de la convocatòria queda supeditada a la publicació de l'extracte en el BOIB.

14.Règim jurídic

Aquesta convocatòria es regirà per les disposicions contingudes a les presents bases, per la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques (en endavant LPACAP), per la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic, pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de subvencions aplicable a les Illes Balears, i per la Llei estatal 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i el seu Reglament, aprovat pel Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, en tot allò que hi sigui d'aplicació, i la resta de normativa aplicable.

15. Recursos

Els acords del Consell Executiu no exhaureixen la via administrativa i s'hi podrà interposar recurs d'alçada davant la Comissió de Govern, d'acord amb allò previst als articles 112.1, 121 i 122 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, en el termini d'un mes des de l'endemà de la seua notificació, tot això en virtut del que disposen els articles 22.2 de la Llei 8/2000, de 27 d'octubre, de consells insulars i l'article 147.1 del Reglament orgànic del Consell Insular d'Eivissa (publicat al BOIB núm. 136, de 18/09/10; correcció al BOIB núm. 148, de 14/10/10; modificació BOIB núm. 48, de 16/04/16). El recurs haurà de resoldre's en el termini de tres mesos, transcorreguts els quals s'entendrà desestimat i quedarà oberta la via contenciosa administrativa.

Tot això sense perjudici de qualsevol altre recurs o acció que es consideri pertinent.

 

ANNEX 1

SOL·LICITUD LÍNIA 1

Convocatòria extraordinària d'ajudes adreçades a pal·liar les conseqüències de les restriccions motivades per la crisi sanitària de la COVID-19 en els sectors econòmics de la restauració i les seues cadenes de valor, empreses esportives amb espais tancats propis, acadèmies de dansa, ioga, empreses amb dedicacions principals de balneari (spa) i similars, empreses de distribució (ADED), firaires i empreses organitzadores d'esdeveniments, i agències de viatges

DADES DE LA PERSONA FÍSICA O JURÍDICA SOL·LICITANT

Raó social: .......................................................................................................................................

(En cas de persones físiques, indicau nom i llinatges)

DNI/CIF: ....................................

Domicili (als efectes de notificacions): ....................................................................................................

Núm.: ........ Pis: .......... Localitat: ............................................................... CP: .............................

Telèfon de contacte: .................................................................. Fax: .............................................

Correu electrònic a efectes de notificacions: ..................................................................................

Web de la persona física o jurídica sol·licitant ...............................................................................

DADES DE LA PERSONA REPRESENTANT LEGAL DE L'ENTITAT

Nom: ................................ Llinatges: ............................................................................................

DNI/NIE: ................................................ Telèfon: ..........................................................................

Represent l'entitat sol·licitant en qualitat de: .............................................................................…

1) Obligatori

Establiment o centre de treball per al qual sol·licit l'ajut de 4.500 euros, corresponent a 1.500 euros pels mesos de gener, febrer i març:

Nom comercial 1: ................................................................................................................................

Adreça completa de l'establiment 1: ...................................................................................................

2) Opcional (si té altre un establiment amb dret a l'ajuda)

Segon establiment per al qual sol·licit l'ajut de 4.500 euros, corresponent a 1.500 euros pels mesos de gener, febrer i març:

Nom comercial 2: ................................................................................................................................

Adreça completa de l'establiment 2: ...................................................................................................

DECLAR SOTA LA MEUA RESPONSABILITAT

1. Que la persona que presenta la sol·licitud té poder suficient per actuar en nom de l'entitat sol·licitant.

2. Que el centre de treball o establiment(s) per al qual es demana l'ajut es va veure afectat per les mesures de salut pública dictades per la contenció del brot epidèmic de la pandèmia de Covid-19 a Eivissa, per l'Acord del Consell de Govern de la CAIB de data 11 de gener de 2021 (BOIB núm. 5, de 12 de gener de 2021) i que estava obert com a mínim fins al 30 de novembre de 2020.

3. Que l'activitat per a la qual es sol·licita l'ajuda està inclosa en algun dels grups i/o epígrafs de l'impost d'activitats econòmiques (IAE) següents:

(assenyalar el grup i/o epígraf que correspongui)

EPÍGRAFS O GRUPS D'EPÍGRAFS:

(   ) 722.2 Serveis prestats al públic per les agències de viatges

(   ) 755.1 Serveis a altres agències de viatges

(   ) 981 Jardins, parcs recreatius o d'atraccions i aquàtics i pistes de patinatge

(   ) 982.4 Altres atraccions, comerç al detall i serveis de restauració propis de fires i revetlles

(   ) 989.2 Servei de organització de congressos, assemblees i similars

4. Assenyalar amb X una de les opcions següents, segons correspongui:

(  ) Que l'entitat està vàlidament constituïda en escriptura pública i registrada (si és obligatòria la inscripció registral), en cas de tractar-se d'una empresa.

(  ) Que l'entitat està vàlidament constituïda i inscrita en el registre de cooperatives, en cas de tractar-se d'una cooperativa.

5. Assenyalar, en cas de pertànyer al sector de les agències de viatge i altres serveis d'agències de viatge, amb X una de les opcions següents, segons correspongui:

(   ) Que l'establiment està d'alta en el Registre d'Establiments Turístics del Consell Insular d'Eivissa amb el núm. .....................................

(   ) Que he realitzat la sol·licitud d'inscripció en el Registre d'Establiments Turístics del Consell Insular d'Eivissa amb caràcter previ a la concessió de la subvenció. La data de sol·licitud va ser ......................................... i amb número de registre general d'entrada ......................................

En qualsevol cas, els establiments d'agències de viatges i altres serveis d'agències de viatge, hauran d'estar donats d'alta al Registre d'Establiments Turístics del Consell Insular d'Eivissa, o haver sol·licitat la inscripció corresponent, a nom de la persona física o jurídica sol·licitant, amb caràcter previ a la concessió de la subvenció.

6. Que no tenc cap proposta de sanció per infracció greu o molt greu per raons sanitàries lligades a la COVID19.

7. Que no incorr en cap de les prohibicions per rebre ajudes o subvencions que estableix l'article 10 del Decret Legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de subvencions de les Illes Balears.

8. Que s'adjunta la documentació següent segons els requisits establerts a la base 3:

8.1. Certificat de situació censal de l'Agència Estatal de l'Administració Tributària on s'acrediti que la persona física o jurídica sol·licitant de l'ajuda té domicili fiscal a l'illa d'Eivissa, consta d'alta en l'epígraf de l'impost d'activitats econòmiques indicat a la sol·licitud de la present ajuda en el moment en què es va adoptar l'Acord del Govern de data 11 de gener de 2021 pel qual s'estableix el nivell 4 d'alerta sanitària a l'illa d'Eivissa i que continua l'exercici de la seua activitat en el moment de la sol·licitud de la present ajuda (o altres certificats expedits per l'AEAT on quedi acreditat l'anterior).

8.2. Certificat corresponent emès per la Tresoreria General de Seguretat Social acreditatiu de la mitjana anual de treballadors per a l'any 2020.

En cas de no tenir treballadors/ores al seu càrrec durant l'any 2020, s'aportarà el certificat emès per la Tresoreria General de la Seguretat Social acreditant aquesta situació.

8.3. Títol habilitant per a l'exercici de l'activitat de conformitat amb l'establert a la Llei 7/2013, de 26 de novembre, de règim jurídic d'instal·lació, accés i exercici d'activitats a les Illes Balears, en vigor i a nom de la persona física o jurídica sol·licitant, en el cas de que la llei d'activitats l'obligui a la seua possessió per a l'exercici de l'activitat, o acreditació d'haver sol·licitat el títol habilitant amb caràcter previ a la concessió de la subvenció.

8.4. Certificats vigents a nom de la persona física o jurídica sol·licitant de l'ajuda, d'estar al corrent de les obligacions tributàries amb les següents administracions:

- Agència Tributària de l'Estat

- Agència Tributària de les Illes Balears

- Seguretat Social. En cas que l'entitat sol·licitant de l'ajuda no tengui personal treballador contractat, caldrà aportar el certificat a nom de la persona representant de l'empresa.

En qualsevol cas, i de conformitat amb l'apartat 3.1.1. c, les persones físiques o jurídiques beneficiaries de la subvenció de la línia 1 hauran d'acreditar estar al corrent d'obligacions tributàries amb l'Estat, amb la Seguretat Social, amb l'Agència Tributària de les Illes Balears, i amb el Consell Insular d'Eivissa, o que se'ls hagi aprovat un ajornament del pagament del deute amb alguna de les administracions anteriors, amb caràcter previ a la proposta de resolució de concessió.

 

Eivissa, ____ d _____________________ de 2021

(Signatura de la persona física o jurídica sol·licitant)

 

D'acord amb l'article 69.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, "La inexactitud, falsedat o omissió, de caràcter essencial, de qualsevol dada o informació que s'incorpori a una declaració responsable o a una comunicació, o la no presentació davant l'Administració competent de la declaració responsable, la documentació que sigui, en el seu cas, requerida per acreditar el compliment del que s'hagi declarat, o la comunicació, determinarà la impossibilitat de continuar amb l'exercici del dret o activitat afectada des del moment en què es tengui constància de tals fets, sense perjudici de les responsabilitats penals, civils o administratives a les quals hi hagués lloc."

POLÍTICA DE PRIVADESA

De conformitat amb l'establert a la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades personals i garantia dels drets digitals, al Reglament (UE) 2016/679 del Parlament i del Consell d'Europa, de 27 d'abril de 2016, en relació amb la protecció de les persones físiques pel que fa al tractament de dades personals i a la lliure circulació d'aquestes dades (DOUE 4-5-2016), i a la resta de legislació vigent en aquesta matèria us informam que les dades de caràcter personal que ens proporcioneu a través d'aquesta convocatòria s'incorporaran al fitxer de titularitat del Consell Insular d'Eivissa amb la finalitat de tramitar les sol·licituds d'aquestes ajudes econòmiques i la posterior publicació de les resolucions corresponents i no podran usar-se per a cap altra finalitat diferent a la mencionada.

Les persones titulars de les dades objecte de tractament podran exercir els drets d'accés, rectificació, portabilitat, cancel·lació i oposició, (https://seu.conselldeivissa.es) dirigint escrit, de forma electrònica o presencial, segons correspongui, al Consell Insular d'Eivissa, av. d'Espanya, 49, 07800 Eivissa. Així mateix, tenen el dret a presentar reclamació davant l'autoritat de control.

 

ANNEX 2

SOL·LICITUD LÍNIA 2

Convocatòria extraordinària d'ajudes adreçades a pal·liar les conseqüències de les restriccions motivades per la crisi sanitària de la COVID-19 en els sectors econòmics de la restauració i les seues cadenes de valor, empreses esportives amb espais tancats propis, acadèmies de dansa, ioga, empreses amb dedicacions principals de balneari (spa) i similars, empreses de distribució (ADED), firaires i empreses organitzadores d'esdeveniments, i agències de viatges

DADES DE LA PERSONA FÍSICA O JURÍDICA SOL·LICITANT

Raó social: .......................................................................................................................................

(En cas de persones físiques, indicau nom i llinatges)

DNI/CIF: ....................................

Domicili (als efectes de notificacions): ....................................................................................................

Núm.: ........ Pis: .......... Localitat: ............................................................... CP: .............................

Telèfon de contacte: .................................................................. Fax: .............................................

Correu electrònic a efectes de notificacions: ..................................................................................

Web de la persona física o jurídica sol·licitant ...............................................................................

DADES DE LA PERSONA REPRESENTANT LEGAL DE L'ENTITAT

Nom: ................................ Llinatges: ............................................................................................

DNI/NIE: ................................................ Telèfon: ..........................................................................

Represent l'entitat sol·licitant en qualitat de: .............................................................................…

1) Obligatori

Establiment o centre de treball per al qual sol·licit l'ajut de 4.500 euros, corresponent a 1.500 euros pels mesos de gener, febrer i març:

Nom comercial 1: ................................................................................................................................

Adreça completa de l'establiment 1: ...................................................................................................

2) Opcional (si té un altre establiment amb dret a l'ajuda)

Segon establiment per al qual sol·licit l'ajut de 4.500 euros, corresponent a 1.500 euros pels mesos de gener, febrer i març:

Nom comercial 2: ................................................................................................................................

Adreça completa de l'establiment 2: ...................................................................................................

DECLAR SOTA LA MEUA RESPONSABILITAT

1. Que la persona que presenta la sol·licitud té poder suficient per actuar en nom de l'entitat sol·licitant.

2. Que l'establiment per al qual es demana l'ajut es va veure afectat per les mesures de salut pública dictades per la contenció del brot epidèmic de la pandèmia de Covid-19 a Eivissa, per l'Acord del Consell de Govern de la CAIB de data 11 de gener de 2021 (BOIB núm. 5, de 12 de gener de 2021) i que estava obert com a mínim fins a 30 de novembre de 2020.

3. Que l'activitat per a la qual se sol·licita l'ajuda està inclosa en algun dels grups i/o epígrafs de l'impost d'activitats econòmiques (IAE) següents:

(assenyalar el grup i/o epígraf que correspongui)

GRUP:

(   ) 611. Comerç majorista de tota classe de mercaderies

(   ) 612. Comerç majorista de matèries agràries, productes alimentàries, begudes i tabacs

(   ) 671. Serveis en restaurants

(   ) 672. Serveis en cafeteries

(   ) 673. Serveis en cafès i bars, amb o sense menjar

(   ) 676. Serveis en xocolateries, gelateries i orxateries

(   ) 677. Serveis prestats per establiments classificats en els grups 671, 672, 673, 681 i 682 de les agrupacions 67 i 68, realitzats fora de dits establiments

EPÍGRAF:

(   ) 932.1. Ensenyament de formació i perfeccionament professional, no superior

(   ) 933.9. Altres activitats d'ensenyament

(   ) 942.2. Balnearis i banys d'aigua dolça i de mar

(   ) 967.1. Instal·lacions esportives

(   ) 967.2. Escoles i serveis de perfeccionament de l'esport

4. Assenyalar amb X una de les opcions següents, segons correspongui:

(  ) Que l'entitat està vàlidament constituïda en escriptura pública i registrada (si és obligatòria la inscripció registral), en cas de tractar-se d'una empresa.

(   ) Que l'entitat està vàlidament constituïda i inscrita en el registre de cooperatives, en cas de tractar-se d'una cooperativa.

5. Que vaig sol·licitar en data .................................... i número registre general d'entrada ..................................... del Consell Insular d'Eivissa / Ajuntament de .................................................. l'ajuda de la Convocatòria extraordinària d'ajudes adreçades a pal·liar les conseqüències de les restriccions motivades per la crisi sanitària de la COVID-19 en els sectors econòmics de la restauració i altres, publicada al BOIB número 16 en data 6 de febrer del 2021 i que no he estat beneficiari, o que havent-ne estat beneficiari he renunciat (prèviament a la presentació d'aquesta sol·licitud), per no complir el requisit 2.4 c, 2.4 e o 2.4 f de les bases de la referida convocatòria de febrer.

6. Assenyalar, en cas de pertànyer al sector restauració, amb X una de les opcions següents, segons correspongui:

(   ) Que, l'establiment està d'alta en el Registre d'Establiments Turístics del Consell Insular d'Eivissa amb el núm. .................................

(  ) Que he realitzat la sol·licitud d'inscripció en el Registre d'Establiments Turístics del Consell Insular d'Eivissa amb caràcter previ a la concessió de la subvenció. La data de sol·licitud va ser ................................ i amb número de registre general d'entrada............................................

En qualsevol cas, els establiments de restauració hauran d'estar donats d'alta al Registre d'Establiments Turístics del Consell Insular d'Eivissa, o haver sol·licitat la inscripció corresponent, a nom de la persona física o jurídica sol·licitant, amb caràcter previ a la concessió de la subvenció.

7. Que no tenc cap proposta de sanció per infracció greu o molt greu per raons sanitàries lligades a la COVID19.

8. Que no incorr en cap de les prohibicions per rebre ajudes o subvencions que estableix l'article 10 del Decret Legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de subvencions de les Illes Balears.

9. Que s'adjunta la documentació següent segons els requisits establerts a la base 3:

9.1. Certificat de situació censal de l'Agència Estatal de l'Administració Tributària on s'acrediti que la persona física o jurídica sol·licitant de l'ajuda té domicili fiscal a l'illa d'Eivissa, consta d'alta en l'epígraf de l'impost d'activitats econòmiques indicat a la sol·licitud de la present ajuda en el moment en què es va adoptar l'Acord del Govern de data 11 de gener de 2021 pel qual s'estableix el nivell 4 d'alerta sanitària a l'illa d'Eivissa i què continua l'exercici de la seua activitat en el moment de la sol·licitud de la present ajuda (o altres certificats expedits per l'AEAT on quedi acreditat l'anterior).

9.2. Certificat corresponent emès per la Tresoreria General de Seguretat Social acreditatiu de la mitjana anual de treballadors per a l'any 2020.

En cas de no tenir treballadors/ores al seu càrrec durant l'any 2020, s'aportarà el certificat emès per la Tresoreria General de la Seguretat Social acreditant aquesta situació.

9.3 Títol habilitant per a l'exercici de l'activitat de conformitat amb l'establert a la Llei 7/2013, de 26 de novembre, de règim jurídic d'instal·lació, accés i exercici d'activitats a les Illes Balears, en vigor i a nom de la persona física o jurídica sol·licitant, en el cas que la Llei d'activitats l'obligui a la seua possessió per a l'exercici de l'activitat, o acreditació d'haver sol·licitat el títol habilitant amb caràcter previ a la concessió de la subvenció.

9.4 Certificats vigents a nom de la persona física o jurídica sol·licitant de l'ajuda, d'estar al corrent de les obligacions tributàries amb les següents administracions:

- Agència Tributària de l'Estat

- Agència Tributària de les Illes Balears

- Seguretat Social. En cas que l'entitat sol·licitant de l'ajuda no tengui personal treballador contractat, caldrà aportar el certificat a nom de la persona representant de l'empresa.

En qualsevol cas, i de conformitat amb l'apartat 3.2.1. c, les persones físiques o jurídiques beneficiaries de la subvenció de la línia 1 hauran d'acreditar estar al corrent d'obligacions tributàries amb l'Estat, amb la Seguretat Social, amb l'Agència Tributària de les Illes Balears i amb el Consell Insular d'Eivissa, o que se'ls hagi aprovat un ajornament del pagament del deute amb alguna de les administracions anteriors, amb caràcter previ a la proposta de resolució de concessió.

 

Eivissa, ____ d _____________________ de 2021

(Signatura de la persona sol·licitant)

D'acord amb l'article 69.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, "La inexactitud, falsedat o omissió, de caràcter essencial, de qualsevol dada o informació que s'incorpori a una declaració responsable o a una comunicació, o la no presentació davant l'Administració competent de la declaració responsable, la documentació que sigui, en el seu cas, requerida per acreditar el compliment del que s'hagi declarat, o la comunicació, determinarà la impossibilitat de continuar amb l'exercici del dret o activitat afectada des del moment en què es tengui constància de tals fets, sense perjudici de les responsabilitats penals, civils o administratives a les quals hi hagués lloc."

POLÍTICA DE PRIVADESA

De conformitat amb l'establert a la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades personals i garantia dels drets digitals, al Reglament (UE) 2016/679 del Parlament i del Consell d'Europa, de 27 d'abril de 2016, en relació amb la protecció de les persones físiques pel que fa al tractament de dades personals i a la lliure circulació d'aquestes dades (DOUE 4-5-2016), i a la resta de legislació vigent en aquesta matèria us informam que les dades de caràcter personal que ens proporcioneu a través d'aquesta convocatòria s'incorporaran al fitxer de titularitat del Consell Insular d'Eivissa amb la finalitat de tramitar les sol·licituds d'aquestes ajudes econòmiques i la posterior publicació de les resolucions corresponents i no podran usar-se per a cap altra finalitat diferent a la mencionada.

Les persones titulars de les dades objecte de tractament podran exercir els drets d'accés, rectificació, portabilitat, cancel·lació i oposició, (https://seu.conselldeivissa.es) dirigint escrit, de forma electrònica o presencial, segons correspongui, al Consell Insular d'Eivissa, av. d'Espanya, 49, 07800 Eivissa. Així mateix, tenen el dret a presentar reclamació davant l'autoritat de control.

 

ANNEX 3

Convocatòria extraordinària d'ajudes adreçades a pal·liar les conseqüències de les restriccions motivades per la crisi sanitària de la COVID-19 en els sectors econòmics de la restauració i les seues cadenes de valor, empreses esportives amb espais tancats propis, acadèmies de dansa, ioga, empreses amb dedicacions principals de balneari (spa) i similars, empreses de distribució (ADED), firaires i empreses organitzadores d'esdeveniments, i agències de viatges

DECLARACIÓ RESPONSABLE AGRUPACIONS DE PERSONES SENSE PERSONALITAT JURÍDICA

El Sr./La Sra. _________________________________________________,

amb DNI/NIE número _________________,

en qualitat de representant legal de l'agrupació__________________________,

amb CIF número _________________),

domicili a ____________________________________________________,

CP __________________,

telèfon _______________,

adreça electrònica _____________________________________________,

Declar

- Que s'ha designat el Sr./la Sra. _______________________com a representant únic/a de la l'agrupació________________ a efectes de sol·licitar i rebre les notificacions amb motiu de la tramitació de la present ajuda.

- Que en compliment de l'article 9 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de subvencions d'aplicació en l'àmbit de les Illes Balears, es fa constar que els compromisos d'execució de cada membre de l'agrupació (% de participació), amb referència a quina part de l'activitat ha executat cadascun d'ells, així com l'import de subvenció que sol·licita i que s'ha abonar a cada membre de l'agrupació, que tendran igualment la consideració de beneficiaris serà d'acord amb el repartiment següent:

1. Nom i llinatges: ___________________________________________

Compromís (% participació): ___________________________________

Import ajuda: _______________________________________________

2. Nom i llinatges: ___________________________________________

Compromís (% participació): ___________________________________

Import ajuda: _______________________________________________

3. Nom i llinatges: ___________________________________________

Compromís(% participació): ___________________________________

Import ajuda: _______________________________________________

4. Nom i llinatges: ___________________________________________

Compromís(% participació): ___________________________________

Import ajuda: _______________________________________________

- Que en compliment de l'article 9 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de subvencions d'aplicació en l'àmbit de les Illes Balears, el Sr. / la Sra. ____________________________________ és la persona representant de l'agrupació amb poders per complir les obligacions que, com a beneficiària, correspon a l'agrupació.

- Que en compliment de l'article 9 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de subvencions d'aplicació en l'àmbit de les Illes Balears, l'agrupació ___________________________________ es compromet a no dissoldre's fins que hagi transcorregut el termini de prescripció previst a la citada llei a més dels establerts als seus articles 57 i 60 en relació amb la prescripció d'infraccions i sancions que és de quatre anys.

 

Signatura de tots els membres de l'agrupació:

 

Eivissa, ____ d________________de 2021

Sr. president del Consell Insular d'Eivissa

 

ANNEX 4

Declaració responsable en relació amb altres ajudes adreçades a pal·liar les conseqüències de les restriccions motivades per la crisi sanitària de la COVID-19 en els sectors econòmics de la restauració i les seues cadenes de valor, empreses esportives amb espais tancats propis, acadèmies de dansa, ioga, empreses amb dedicacions principals de balneari (spa) i similars, empreses de distribució (ADED), firaires i empreses organitzadores d'esdeveniments, i agències de viatges

DADES DE LA PERSONA FÍSICA O JURÍDICA SOL·LICITANT

Raó social: .......................................................................................................................................

(En cas de persones físiques, indicar nom i llinatges)

DNI/CIF: ....................................

Domicili (als efectes de notificacions): ....................................................................................................

Núm.: ........ Pis: .......... Localitat: ............................................................... CP: .............................

Telèfon de contacte: .................................................................. Fax: .............................................

Correu electrònic a efectes de notificacions: ..................................................................................

Web de la persona física o jurídica sol·licitant ...............................................................................

DADES DE LA PERSONA REPRESENTANT LEGAL DE L'ENTITAT

Nom: ................................ Llinatges: ............................................................................................

DNI/NIE: ................................................ Telèfon: ..........................................................................

Represent l'entitat sol·licitant en qualitat de: .............................................................................…

Que he estat beneficiari/ària dels ajuts públics o privats que s'indiquen a continuació:

 

Entitat

Quantia

 

 

 

 

 

 

 

ANNEX 5