Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA

PORTS DE LES ILLES BALEARS

Núm. 470537
Acord adoptat pel Consell d’Administració de Ports de les Illes Balears pel qual s’acorda delegar en el vicepresident la competència per resoldre les autoritzacions administratives d’ocupació i explotació del domini públic portuari

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

El Consell d'Administració de Ports de les Illes Balears, reunit en la sessió del dia 30 de setembre de 2021, va acordar el següent:

L'article 27 de la Llei 10/2005, de 21 de juny, de ports de les Illes Balears (d'ara endavant, LPIB), disposa les funcions que exerceix l'ens Ports de les Illes Balears, entre les quals es troben: «Les relatives a les autoritzacions, concessions i llicències regulades en aquesta llei».

L'article 2 del Decret 134/2005, de 28 de desembre, d'aprovació dels Estatuts de Ports de les Illes Balears, disposa que Ports de les Illes Balears exerceix les funcions establertes en la LPIB, d'acord amb l'assignació de competències que preveuen els Estatuts.

Els articles 33 de la LPIB i 11 del Decret 134/2005 estableixen les funcions que té atribuïdes el Consell d'Administració de Ports de les Illes Balears, entre les quals es troba atorgar els títols jurídics, les concessions, les llicències i les autoritzacions per a l'ocupació del domini públic portuari i la prestació dels serveis en els ports.

L'article 11.2 del Decret 134/2005 disposa que, amb caràcter general, el Consell d'Administració té totes aquelles competències i facultats que no es trobin expressament atribuïdes a altres òrgans de Ports de les Illes Balears, sens perjudici que pugui delegar en altres òrgans quan això estigui permès per la Llei.

L'article 10.k) del Decret 134/2005 estableix que correspon al vicepresident: «L'exercici de les facultats que li delegui el Consell d'Administració i, en general, per adoptar les decisions i mesures per atendre les necessitats urgents, sense perjudici de la seva comunicació i ratificació pel Consell d'Administració, si aquesta fos necessària».

L'article 9 de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic, regula la delegació de competències i estableix en l'apartat 1: «Els òrgans de les diferents administracions públiques poden delegar l'exercici de les competències que tinguin atribuïdes en altres òrgans de la mateixa Administració, encara que no siguin jeràrquicament dependents, o en els organismes públics o entitats de dret públic vinculats o dependents d'aquelles». L'apartat 3r disposa: «Les delegacions de competències i la seva revocació s'han de publicar al Butlletí Oficial de l'Estat, al de la comunitat autònoma o al de la província, segons l'Administració a què pertanyi l'òrgan delegant, i l'àmbit territorial de competència d'aquest».

Mitjançant l'Acord del Consell d'Administració de Ports de les Illes Balears de 27 de febrer de 2008 (BOIB núm. 44, d'1 d'abril de 2008) es va delegar en el vicepresident l'atorgament, per un període màxim de tres anys, de les autoritzacions següents: per a activitats que es desenvolupin en l'espai portuari que no requereixen execució d'obres, així com l'ocupació del domini públic portuari amb instal·lacions desmuntables o béns mobles, que inclou l'ús d'amarratges per a embarcacions d'esbarjo no professionals en ports i dàrsenes de gestió pública; per a la utilització d'instal·lacions portuàries fixes per als vaixells, el passatge i les mercaderies; per a la prestació de serveis comercials en el domini públic portuari, que no tenguin el caràcter de serveis portuaris bàsics, i activitats industrials, artesanals o de naturalesa similar, així com la modificació, revocació i extinció d'aquestes.

La Llei 2/2020, de 15 d'octubre, de mesures urgents i extraordinàries per a l'impuls de l'activitat econòmica i la simplificació administrativa en l'àmbit de les administracions públiques de les Illes Balears per pal·liar els efectes de la crisi ocasionada per la COVID-19, en la disposició final vint-i-tresena va modificar l'article 69.3 de la LPIB, que va quedar redactat de la manera següent: «El termini de vigència de l'autorització temporal és el que determina el títol administratiu, el qual ha de comptar a partir de l'endemà de la notificació amb caràcter general, i no pot ser superior a quatre anys»; per la qual cosa es considera adient actualitzar i modificar els termes de la delegació vigent per fer-la extensiva a la vigència actual màxima de les autoritzacions fixada en quatre anys.

Per tot això, i per raons d'agilitat, propòs al Consell d'Administració de Ports de les Illes Balears que adopti el següent

Acord

1. Delegar en el vicepresident executiu de Ports de les Illes Balears l'atorgament d'autoritzacions, per un període màxim de quatre anys, per a activitats que es desenvolupin en l'espai portuari que no requereixen execució d'obres, per a l'ocupació del domini públic portuari amb instal·lacions desmuntables o béns mobles, i per a la prestació de serveis comercials en el domini públic portuari, que no tenguin el caràcter de serveis portuaris bàsics, i activitats industrials, artesanals o de naturalesa similar. Aquesta delegació no inclou la resolució dels recursos administratius que es puguin interposar contra els actes recaiguts en aquests procediments.

2. Publicar aquest Acord en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

  

Palma, 6 d'octubre de 2021

El vicepresident executiu Francisco Javier Ramis Otazua