Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

AJUNTAMENT DE CALVIÀ

Núm. 470418
Acord plenari de 30.09.21 per aprovar la creació de la Seu electrònica de l’Ajuntament de Calvià

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

La Corporació plenària, en sessió de dia 30 de setembre actual, va adoptar l'acord que es transcriu amb la finalitat d'aprovar la creació de la Seu electrònica de l'Ajuntament de Calvià.

PROPOSTA D' ACORD DE PLE RELATIVA A LA CREACIÓ DE LA SEU ELECTRÓNICA DE L'AJUNTAMENT DE CALVIÀ

Primer.- El desenvolupament tecnològic en el camp de la informació i la comunicació comporta canvis en la manera de relacionar-se entre les persones i això ha de ser una dada a tenir en compte en l'administració. De manera que els poders públics haurien de promoure el desenvolupament de l'anomenada societat de la informació i el coneixement, garantint així els drets dels ciutadans.

Segon.- Per a això es disposa la creació de la Seu electrònica de l'Ajuntament de Calvià així com d'un registre electrònic establint les condicions generals per a la presentació electrònica d'escrits, sol·licituds i comunicacions, conforme al que es preveu en la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques, en la Llei 59/2003, de 19 de desembre, de Signatura Electrònica, i en la normativa de desenvolupament.

A la vista de l'anterior, i a la vista de l'informe emès pel Secretari accidental i de conformitat amb els articles 12 i 27 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques, l'article 30 del Reial decret 203/2021, de 30 de març, pel qual s'aprova el Reglament d'actuació i funcionament del sector públic per mitjans electrònics tenc a be proposar al Ple de l'Ajuntament l'adopció del present

ACORD

PRIMER. Objecte i àmbit d'aplicació.

1. Crear i regular la Seu electrònica de l'Ajuntament de Calvià conforme a l'article 38 de la Llei 40/2015 d'1 d'octubre, de Règim Jurídic del Sector Públic.

2. L'àmbit d'aplicació de la seu electrònica serà l'Ajuntament Calvià i podrà ser també utilitzat pels seus organismes autònoms.

3. Crear i regular el seu Registre Electrònic, per a la recepció i remissió per via electrònica de sol·licituds, escrits i comunicacions en la forma prevista per l'article 16 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre , del Procediment Administratiu Comú de l'Administracions Publiques.

4. El registre Electrònic serà únic per a tot l'Ajuntament.

SEGON. Adreça electrònica de la Seu i el Registre

1. L'accés dels interessats a la Seu electrònica i al Registre electrònic estarà disponible a través de l'adreça de la seu electrònica de l'Ajuntament de Calvià http://seuelectronica.calvia.com, domini d'Internet propietat de l'Ajuntament de Calvia.

2. La seu electrònica és aquella adreça electrònica, disponible per als ciutadans/es a través de xarxes de telecomunicacions, la titularitat de les quals correspon a l'ajuntament Calvia en l'exercici de les seves competències.

3. El registre electrònic permetrà la recepció i remissió dels escrits, sol·licituds.

TERCER. Responsabilitats i òrgans competents

1. La titularitat de la seu electrònica correspon a l'Ajuntament de Calvià.

2. La gestió del registre electrònic correspon a la Secretaria (SAC)

3. L'aprovació i modificació de la relació de tràmits que poden iniciar-se en el registre, conforme al que es preveu en l'article 16.1 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, li correspon al tinent de batle de serveis generals.

4. L'aprovació o modificació dels formularis per a les sol·licituds, escrits i comunicacions normalitzats, amb especificació dels camps d'obligat emplenament i dels criteris de congruència entre les dades consignades en el formulari li correspon al tinent de batle de serveis generals

5. El servei d'informática i NNTT serà responsable de la seguretat del registre

6. Les persones usuàries assumeixen amb caràcter exclusiu la responsabilitat de la custòdia dels elements necessaris per a la seva autenticació en l'accés a aquests serveis, l'establiment de la connexió precisa i la utilització de la signatura electrònica, així com de les conseqüències que poguessin derivar-se de l'ús indegut, incorrecte o negligent d'aquells. Igualment, serà responsabilitat de l'usuari/a l'adequada custòdia i maneig dels fitxers que li siguin retornats pel registre electrònic com a justificant de recepció.

QUART. Calendari, data i hora oficial i còmput de terminis.

L'accés al Registre Electrònic es podrà realitzar durant les 24 hores, tots els dies de l'any, sense perjudici de les interrupcions previstes per a qüestions de manteniment tècnic o operatiu i que seran informades, així com tingut en quanta a l'efecte de còmput de terminis.

El registre electrònic es regirà per la data i hora oficials vigents de l'Ajuntament de Calvia , que es troba en la seu electrònica, i serà la que consti com a data i hora de la transacció en el registre electrònic i la sincronització del qual es realitzarà segons el que es disposa en l'article 15 del Reial decret 4/2010, de 8 de gener, pel qual s'aprova l'Esquema Nacional d'Interoperabilitat en l'àmbit de l'Administració Electrònic.

La data d'entrada i/o de sortida s'acreditarà mitjançant un servei de consignació electrònica de data i hora. A l'efecte del còmput de terminis, es realitzarà conforme al que s'estableix en l'article 31 de la Llei 39/2015, en tot cas la recepció de documents en un dia inhàbil s'entendrà efectuada a primera hora del dia hàbil següent..

Tindran la consideració de dies inhàbils a l'efecte del Registre electrònic, els assenyalats amb aquest caràcter en el calendari oficial de festes laborals en l'Estat, en la Comunitat autònoma de Balears i a l'Ajuntament de Calvià, al qual es podrà accedir a través de la seu, així com en les publicacions oficials que s'hagin realitzat.

CINQUÈ. Justificant de recepció.

El Registre Electrònic generarà per als tràmits electrònics un justificant en el qual quedarà constància de:

- La identitat del remitent

- Data i hora efectiva del registre electrònic

- Codi del Registre electrònic.

- Dades corresponents a la sol·licitud.

- Llistats de la documentació aportada, en el seu cas.

Tant en el cas que no s'hagi pogut realitzar el registre, com si es va realitzar el registre però no es pogués generar el justificant, generarà un error a l'usuari en el qual se li comunica les actuacions corresponents, tot això conforme amb el art 66.3 de la Llei 39/2015.

SISÈ. Queixes i suggeriments.

- A través de la Seu Electrònica, es podrà accedir a la tramitació per via telemàtica del procediment per a la presentació de queixes i suggeriments, en tot cas, continuaran estant disponibles els mitjans tradicionals de presentació presencial davant el Registre General d'Entrada conforme amb el art 38.3 de la Llei 40/2015.

- A través de la Seu Electrònica es prestarà l'assistència necessària per facilitar l'accés de les persones interessades als serveis electrònics prestats per l'Ajuntament de Calvià (art. 4 RD 203/2021).

SETÈ. Caràcter de les obligacions d'ús del registre electrònic.

La presentació d'escrits per mitjà de registre electrònic estarà al que es disposa en el art 14 de la Llei 39/2015.

VUITÈ. Acreditació de la identitat.

1. S'admetran els sistemes de signatura electrònica que siguin conformes amb el que s'estableix en l'article 10 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre.

2. Les sol·licituds, escrits i comunicacions podran ser presentats davant el registre electrònic en els termes definits en l'article 11 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre.

3. La Seu Electrònica informarà sobre els sistemes de representació i d'autenticació i signatura utilitzables per a la presentació d'escrits davant el registre electrònic a través de les seves aplicacions gestores, amb especificació, si escau, dels serveis, procediments i tràmits als quals siguin aplicable.

NOVÈ. Canals.

En la Seu Electrònica s'identificaran tots els canals d'accés disponibles

DESÈ. Presentació de les sol·licituds i documentació complementària

1. Aquest registre electrònic estarà habilitat per a la recepció i remissió d'escrits, sol·licituds i comunicacions que es presentin per via telemàtica respecte dels tràmits i procediments desenvolupats en la Seu Electrònica, juntament amb els corresponents models normalitzats per a cada cas i els seus formularis web.

2. En tot cas existirà el Procediment de Sol·licitud General, que permet l'accés de les persones interessades en qualsevol cas a través de mitjans electrònics, si bé només haurà de ser usat en el cas que no existeixi procediment o servei electrònic concret.

3. Sempre que es realitzi la presentació de documents electrònics separadament al formulari principal, la persona interessada haurà d'esmentar el número o codi que permeti identificar l'expedient en el qual hagi de fer efecte.

4. El registre electrònic podrà rebutjar els documents electrònics que es trobin en alguna de les circumstàncies previstes i procedir-se a l'esmena conforme amb el que s'estableix en l'RD 203/2021.

5. Aquí es podrien identificar les extensions dels documents que permet annexar a una sol·licitud, o no. D'acord amb els instruments informàtics i vies de comunicació disponibles, podrà limitar-se l'extensió màxima de la documentació complementària que pot presentar-se en una sola sessió.

ONZÈ. Notificació electrónica

La seu electrònica compta amb una bústia de notificacions mitjan  compareixença.

En ella es notifica en tot cas, de manera exclusiva a les persones obligades o a les persones físiques que hagin donat la seva autorització.

En el cas de les persones físiques que no donessin la seva autorització es notifiqués electrònicament i en paper.

Per a facilitar l'ús es comunicarà al mitjà electrònic facilitat la posada a disposició, si bé la falta de pràctica d'aquest avís, de caràcter merament informatiu, no impedirà que la notificació sigui considerada plenament vàlida.

Art 43 RD 203/2021.

DOTZÈ. Publicar el present acord al Butlletí Oficial de les Illes Balears i en el directori del Punt d'Accés General Electrònic.

DISPOSICIÓ ADDICIONAL ÚNICA. Habilitació de batlia

El Tinent de batle de Serveis Generals podrà adoptar quantes disposicions siguin necessàries per al desenvolupament i execució del present acord. L'admissió de nous procediments, tràmits, preimpresos, sol·licituds i models serà difosa a través de la Seu Electrònica.

DISPOSICIÓ DEROGATÒRIA ÚNICA. Derogació normativa.

Queden derogades quantes disposicions d'igual o inferior rang s'oposin al que es disposa en aquesta resolució.

DISPOSICIÓ FINAL ÚNICA. Entrada en vigor.

La present resolució entrarà en vigor l'endemà al de la seva publicació en el “Butlletí Oficial de les Illes Balears”

El que es publica en el BOIB en compliment del que disposa l'article 49.b) de la Llei de bases de règim local.

 

Calvià, 7 d'octubre de 2021

El batle Alfonso Rodríguez Badal