Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

AJUNTAMENT DE CALVIÀ

Núm. 470413
Acord plenari de 30.09.21 per aprovar la creació del Registre de funcionaris habilitats de l’Ajuntament de Calvià

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

La Corporació plenària, en sessió de dia 30 de setembre actual, va adoptar l'acord que es transcriu amb la finalitat d'aprovar la creació del Registre de funcionaris habilitats de l'Ajuntament de Calvià.

PROPOSTA D'ACORD DE PLE RELATIVA A LA CREACIÓ DEL REGISTRE DE FUNCIONARIS HABILITATS DE L'AJUNTAMENT DE CALVIÀ.

Primer.- La Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques en el seu articule 14 consagra el dret dels ciutadans a relacionar-se per mitjans electrònics amb les Administracions Públiques.

Per garantir l'exercici d'aquest dret, la Llei recull expressament en el seu article 12 l'obligació de totes les Administracions Públiques de posar a la disposició de les persones interessades els canals d'accés que siguin necessaris, així com els sistemes i les aplicacions que en el seu cas es determinin.

Segon.- Per acomplir aquests mandats pel que concerneix la identificació i signatura electrònica de les persones interessades, tant el citat article 12 de la Llei com l'article 30 del Reial decret 203/2021, de 30 de març, pel qual s'aprova el Reglament d'actuació i funcionament del sector públic per mitjans electrònics, preveuen que en els casos en què el ciutadà no disposés dels mitjans electrònics necessaris per a la seva identificació o signatura electrònica en el procediment administratiu, aquestes podran ser vàlidament realitzades per personal funcionari públic habilitat mitjançant l'ús del sistema de signatura electrònica del qual estigui dotat per a això.

Així mateix, i en relació amb l'expedició de còpies autèntiques, l'article 27 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques preveu que les Administracions públiques podran realitzar còpies autèntiques mitjançant funcionari públic habilitat o actuació administrativa automatitzada.

Tercer.- Per realitzar totes aquestes actuacions les Administracions públiques, hauran de disposar d'un registre de funcionaris habilitats que serà plenament interoperable i estarà interconnectat amb els de les restants Administracions havent de constar almenys en aquest registre o sistema equivalent, les persones funcionàries que prestin serveis en les oficines d'assistència en matèria de registres.

A la vista de l'anterior, i a la vista de l'informe emès pel Secretari accidental i de conformitat amb els articles 12 i 27 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques, l'article 30 del Reial decret 203/2021, de 30 de març, pel qual s'aprova el Reglament d'actuació i funcionament del sector públic per mitjans electrònics tenc a be proposar al Ple de l'Ajuntament l'adopció del present

ACORD

PRIMER. Es crea el Registre de Funcionaris Habilitats de l'Ajuntament de Calvià en el qual constaran inscrits:

  • El personal funcionari habilitat per a la identificació i signatura electrònica de les persones interessades.
  • El personal funcionari habilitat per a l'expedició de còpies autèntiques de documents públics administratius o privats.

Aquest Registre serà gestionat per la Secretaria de l'Ajuntament i serà accessible des de la seu electrònica del Punt d'Accés General de l'Ajuntament a l'efecte de comprovació de validesa de les habilitacions.

SEGON. En el Registre es faran constar les següents dades dels funcionaris habilitats:

a) Document nacional d'identitat, NIE o passaport.

b) Nom i cognoms del funcionari.

c) Unitat Administrativa d'adscripció.

d) Lloc de treball que exerceix, amb indicació de la seva denominació i codi.

e) Data d'alta en el Registre de funcionaris habilitats.

f) Tràmits pels quals es té autoritzada l'habilitació.

g) Data de baixa en el Registre.

h) Causa de la cancel·lació de l'habilitació.

TERCER. La identificació i l'obtenció del consentiment exprés del ciutadà per a la seva identificació i signatura es practicarà com segueix:

  • El ciutadà presentarà per a la seva identificació el document nacional d'identitat en vigor o, quan anàs estranger, el NIE, el document d'identificació que faci efecte equivalents al seu país d'origen, o el passaport.
  • El ciutadà haurà de consentir expressament la seva identificació i l'autenticació per a cada actuació administrativa per mitjans electrònics que la requereixi. Per a això, haurà d'emplenar i signar el formulari que s'aprovarà per resolució de batlia i que estarà disponible a la seu electrònica del Punt d'Accés General i als centres o dependències en els quals pugui exercitar el dret per part dels ciutadans.
  • Es lliurarà al ciutadà tota la documentació acreditativa del tràmit realitzat i una còpia del document de consentiment exprés emplenat i signat.

QUART. Facultar al Tinent de Batle de Serveis Generals per habilitar als funcionaris municipals que assumiran aquestes funcions i per inscriure'ls al registre creat a aquest efecte.

CINQUÈ. Publicar el present acord a la seu electrònica municipal i al Butlletí Oficial de les Illes Balears als efectes oportuns.”

El que es publica en el BOIB en compliment del que disposa l'article 49.b) de la Llei de bases de règim local.

 

Calvià, 7 d'octubre de 2021

El batle Alfonso Rodríguez Badal