Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

AJUNTAMENT DE CALVIÀ

Núm. 470410
Acord plenari de 30.09.21 per aprovar la creació del Registre d’actes automatitzats de l’Ajuntament de Calvià

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

La Corporació plenària, en sessió de dia 30 de setembre actual, va adoptar l'acord que es transcriu amb la finalitat d'aprovar la creació del Registre d'actes automatitzats de l'Ajuntament de Calvià.

PROPOSTA D'ACORD DE PLE RELATIVA A LA CREACIÓ DEL REGISTRE DE ACTES AUTOMATITZATS DE L'AJUNTAMENT DE CALVIÀ

Primer.- D'acord amb l'article 41, Llei 40/2015, d'1 d'octubre, del Règim Jurídic del Sector Públic, s'entén per actuació administrativa automatitzada, qualsevol acte o actuació realitzada íntegrament a través de mitjans electrònics per una Administració Pública en el marc d'un procediment administratiu i en la qual no hagi intervingut de manera directa un empleat públic. D'acord amb aquest article a més haurà d'establir-se prèviament l'òrgan o òrgans competents, segons els casos, per a la definició de les especificacions, programació, manteniment, supervisió i control de qualitat i, en el seu cas, auditoria del sistema d'informació i del seu codi font. Així mateix, s'indicarà l'òrgan que ha de ser considerat responsable a l'efecte d'impugnació

Segon.- D'aquesta manera és necessari un registre d'actes automatitzats per a aquelles actuacions realitzades íntegrament a través de mitjans electrònics per una Administració Pública en el marc d'un procediment administratiu.

Tercer.- Per a la seva aplicació s'haurà de seguir el procediment indicat en l'articulo 42 Llei 40/2015, d'1 d'octubre, del Règim Jurídic del Sector Públic.

A la vista de l'anterior, i a la vista de l'informe emès pel Secretari accidental i de conformitat amb els articles 12 i 27 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques, l'article 30 del Reial decret 203/2021, de 30 de març, pel qual s'aprova el Reglament d'actuació i funcionament del sector públic per mitjans electrònics tenc a be proposar al Ple de l'Ajuntament l'adopció del present acord.

ACORD

Primer.- Es crea el Registre d'actuacions administratives automatitzades a través de sistemes d'informació en l'àmbit de l'Ajuntament de Calvià.

Segon.- Facultar al tinent de batle de serveis generals per declarar les actuacions administratives automatitzades

Tercer. Facultar al tinent de batle de serveis generals per declarar els òrgans competents per a la definició de les especificacions, programació, en el seu cas, manteniment, supervisió i control de qualitat i, en el seu cas, auditoria del sistema d'informació i del seu codi font.

Quart. Facultar al tinent de batle de serveis generals per declarar els òrgans responsables en relació amb les actuacions administratives automatitzades.

El que es disposa en la present acord s'entén sense perjudici que l'Administració pugui utilitzar sistema no basat en l'actuació administrativa automatitzada, en aquelles actuacions per a les quals estigués previst o es determini en el futur, o pugui sorgir per causes tècniques sobrevingudes.

Cinquè. Publicar el present acord a la seu electrònica municipal i al Butlletí Oficial de les Illes Balears als efectes oportuns.”

El que es publica en el BOIB en compliment del que disposa l'article 49.b) de la Llei de bases de règim local.

Calvià, 7 d'octubre de 2021

El batle Alfonso Rodríguez Badal