Secció III. Altres disposicions i actes administratius
AJUNTAMENT DE LLORET DE VISTALEGRE
Núm. 466071
Convocatòria i bases per a la concessió d'ajuts individuals per als estudiants del municipi de Lloret de Vistalegre pel curs 2021-2022
La Junta de Govern Local a la sessió ordinària de dia 6 d'octubre de 2021 adoptà el següent:
ACORD:
Primer.- Aprovar la convocatòria per a la concessió d'ajuts individuals per als estudiants del municipi de Lloret de Vistalegre pel curs 2021-2022.
Segon.- Aprovar les bases que regiran la concessió d'ajuts individuals per als estudiants del municipi de Lloret de Vistalegre pel curs 2021-2022.
«BASES PER A LA CONCESSIÓ D'AJUTS INDIVIDUALS PER ALS ESTUDIANTS DEL MUNICIPI DE LLORET DE VISTALEGRE PEL CURS 2021-2022
Primera.
Àmbit d'aplicació.
L'Ajuntament de Lloret de Vistalegre concedirà ajuts individuals a l'estudi per matriculació als nivells de batxillerat, cicles formatius professionals i universitat impartits en centres oficials, d'acord amb les presents Bases.
Segona.
Objecte i règim de la convocatòria.
La finalitat d'aquests ajuts és fomentar la formació dels estudiants del municipi tot facilitant-ne l'accés i contribuint a alleugerir els costos que pels referits estudis hagin de suportar els estudiants per al curs 2021-2022. En cas que les matrícules no siguin per cursos acadèmics complets, els imports resultants d'aplicar aquestes bases es prorratejaran en funció d'aquesta circumstància.
S'entén per subvenció tota disposició dinerària realitzada per l'Ajuntament de Lloret de Vistalegre, a favor de persones públiques o privades, i que compleixi els següents requisits:
a) Que el lliurament es realitzi sense contraprestació directa dels beneficiaris
b) Que el lliurament estigui subjecte al compliment d'un determinat objectiu, l'execució d'un projecte, la realització d'una activitat, l'adopció d'un comportament singular, ja realitzats o per desenvolupar, o la concurrència d'una situació, havent el beneficiari de complir les obligacions materials i formals que s'haguessin establert
c) Que el projecte, l'acció, conducta o situació finançada tingui per objecte el foment d'una activitat d'utilitat pública o interès social o de promoció d'una finalitat pública
Aquestes bases no s'estableixen en règim de concurrència competitiva, es divideix el total de la subvenció amb la quantitat de sol·licituds acceptades.
Tercera.
Requisits dels beneficiaris i sol·licitants.
Poden ser beneficiaris d'aquests ajuts els/les alumnes empadronats/des al municipi de Lloret de Vistalegre, abans del 15 de juliol de 2021, menors de 30 anys i que realitzin estudis als nivells de batxillerat, cicles formatius professionals i universitat impartits en centres oficials, d'acord amb la consignació pressupostària prevista al punt Quart de les presents bases.
Els/les sol·licitants d'aquests ajuts han d'estar al corrent de les obligacions tributàries i contractuals amb l'Ajuntament; així com amb la Hisenda Pública i la Seguretat Social, i així ho acreditaran mitjançant declaració responsable, amb el possible dret de reintegrament en cas de no resultar cert.
Quarta.
Consignació pressupostària i quantia màxima total.
Per atendre les obligacions de contingut econòmic que es deriven de la concessió d'aquest ajuts d'aquesta convocatòria existeix crèdit adequat i suficient a la partida 326.480.00 de l'any 2021: a càrrec de l'aplicació pressupostària , i la quantia màxima de l'ajut convocat és de 3.025,00 € euros, atorgant dues línies de subvenció:
1. Primera línia: estudiants de Batxillerat a l'institut de Sineu, tenint en compte que l'Ajuntament de Lloret de Vistalegre ja paga una part de l'autocar que acompanya els infants, una quantia de 525,00€.
2. Segona línia: estudiants de cicles formatius, Batxiller (que no sigui a Sineu), Universitat o centres de formació professional, una quantia de 2.500,00€.
No obstant i sempre en funció de les peticions, els crèdits assignats podran ser modificats d'acord amb el nombre de peticions i les necessitats que puguin sorgir de les mateixes, sense excedir la quantia màxima total de 3.025,00€.
Cinquena.
Compatibilitats.
Aquests ajuts són compatibles amb qualsevol altre ajut d'una altra administració o organisme públic o privat rebut pel mateix concepte.
Sisena.
Tramitació.
Les sol·licituds individuals, segons el model de l'annex I es presentaran degudament complimentades i signades pel pare/mare, tutor/a o representant legal del menor o el propi estudiant si és major d'edat, al Registre General d'Entrada de l'Ajuntament de Lloret de Vistalegre, que s'haurà de presentar acompanyat necessàriament de la següent documentació:
a) Fotocòpia del Document Nacional d'Identitat o targeta de resident del sol·licitant.
b) Fotocòpia del Document Nacional d'Identitat o targeta de resident de l'estudiant
c) Documentació acreditativa d'estar matriculat als estudis objecte de la present subvenció (matrícula o certificat del centre acreditatiu de la matriculació al nivell corresponent).
d) Declaració responsable del sol·licitant (pare, mare, tutor/a legal dels alumnes, o l'alumne en el cas de que sigui major d'edat) de no trobar-se inhabilitat per a obtenir subvencions de les Administracions públiques, de no ser deutor de la Hisenda pública i d'estar al corrent de les seves obligacions amb la Seguretat Social (Annex 2)
e) Dades del compte bancari al qual s'ha de transferir l'import de la subvenció que eventualment es pogués concedir (Annex 3)
f) Certificació acreditativa d'empadronament de l'estudiant, que els serveis municipals uniran d'ofici a la sol·licitud presentada
g) En cas de famílies monoparentals s'ha d'especificar a la sol·licitud. En el cas de separació o divorci s'ha d'adjuntar la sentència judicial que estableix la guarda i custodia de l'alumne.
Els models 1 a 3 es troben a disposició de tots els interessats en el Registre General de l'Ajuntament i a la pàgina web de l'Ajuntament de Lloret de Vistalegre.
El lloc de presentació de sol·licituds serà el Registre General de l'Ajuntament de Lloret de Vistalegre. No obstant, les sol·licituds també es podran presentar a qualsevol dels llocs previstos a l'article 16.4 de la Llei 39/2015, de 1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.
Setena.
Termini de presentació de les sol·licituds.
El termini de presentació de les sol·licituds és d'un mes des de la seva publicació definitiva i íntegra en el BOIB. No s'acceptarà cap sol·licitud presentada fora de termini.
Vuitena.
Procediment de concessió de les subvencions
En el cas de que, conclòs el termini de presentació de sol·licituds, aquesta no reuneixi els requisits necessaris per a la seva tramitació, es requerirà al sol·licitant perquè esmeni les deficiències advertides en el termini màxim i improrrogable de 10 dies, quedant advertit que de no fer-ho així, se'l tindrà per desistit a la seva sol·licitud, d'acord amb el que disposa l'article 68 de la Llei 39/2015, de 1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.
El procediment de concessió de la subvenció s'ajustarà al que preceptua al procediment de tramitació de subvencions de la Llei General de Subvencions 38/2003, i al procediment administratiu comú previst a la Llei 39/2015, de 1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.
Per a la valoració de les sol·licituds es constituirà una comissió de valoració que estarà composta per:
President: El Batle o regidor o persona en qui delegui.
Vocals:
Sr. Pere Joan Munar Munar, regidor d'educació
Sr. Joan Oliver Gelabert, regidor d'hisenda
Secretari: El secretari interventor o persona en qui delegui
Correspon a la comissió de valoració formular la proposta de resolució. La proposta, que no tindrà caràcter vinculant, haurà d'expressar el sol·licitant o la relació de sol·licitants per als que es proposa la concessió de la subvenció, i la seva quantia, expressant els criteris de valoració seguits para efectuar-la.
Novena.
Òrgan competent per a la instrucció i resolució del procediment i termini de resolució i notificació
L'òrgan competent per iniciar el procediment és el Batle de l'Ajuntament de Lloret de Vistalegre.
L'òrgan competent per instruir el procediment és la Regidoria d'educació.
L'òrgan competent per resoldre el procediment és la Junta de Govern Local de l'Ajuntament de Lloret de Vistalegre, que haurà de dictar i notificar als interessats la resolució del procediment en el termini màxim de tres mesos, comptadors des de la publicació de la present convocatòria al Butlletí Oficial de les Illes Balears.
Els actes de tràmit del present procediment, així com la resolució d'aquest, es publicaran a la pàgina web de l'Ajuntament de Lloret de Vistalegre.
Desena.
Facultats de la intervenció municipal per a garantir l'adequada justificació de la subvenció
Per a exercir el control, la Intervenció municipal tindrà les següents facultats:
A) El lliure accés a la documentació objecte de comprovació.
B) L'obtenció de còpia o la retenció de qualssevol altre document relatiu a les operacions a les que es dedueixin indicis de la incorrecta obtenció, gaudi o destí de la subvenció.
La negativa al compliment d'aquesta obligació es considerarà resistència, excusa, obstrucció o negativa als efectes previstos a l'article 37 de la Llei general de subvencions, sense perjudici de les sancions que poguessin correspondre.
Onzena.
Termini i forma de justificació del compliment de la finalitat per la que se concedí la subvenció i de l'aplicació dels fons percebuts.
1) Fins el 31 de juliol de 2021
2) L'acreditació de la realització de l‘objecte de la subvenció es realitzarà amb la presentació d'un certificat del centre educatiu en el que consti que l'alumne/a ha cursat el curs 2021/2022 en la seva total integritat o la part corresponent a la matricula presentada en la sol·licitud mitjançant la presentació al Registre General de l'ajuntament del model 4.
Dotzena.
Protecció de dades de caràcter personal.
D'acord amb la Llei Orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de Protecció de Dades Personals i garantia dels drets digitals, es posa de manifest que la informació facilitada pels peticionaris d'aquests ajuts quedarà protegida. Els interessats podran sol·licitar a l'administració municipal l'exercici dels seus drets d'accés, rectificació, cancel·lació i oposició.
Amb la presentació de la sol·licitud i la resta de la documentació requerida per participar en aquest ajut, l'interessat autoritza a l'Ajuntament de Lloret de Vistalegre a facilitar les dades aportades a qualsevol altra administració o organisme sempre que així ho requereixi expressament per al compliment de les seves obligacions específiques i garanteixi, igualment, la confidencialitat de la informació.
Tretzena.
Entrada en vigor.
Les presents bases entraran en vigor l'endemà de la seva publicació íntegra al BOIB, i seran d'aplicació per aquest proper curs escolar 2021-2022».
Tercer.- Autoritzar la despesa màxima prevista per aquesta convocatòria.
Quart.- Publicar aquesta resolució a la seu electrònica de l'Ajuntament de Lloret de Vistalegre, al Butlletí Oficial de les Illes Balears i a la Base de Dades Nacional de Subvencions.
Lloret de Vistalegre, signat electrònicament a data (7 d'octubre de 2021)
El batle
Antoni Bennasar Pol