Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció V. Anuncis

Subsecció segona. Altres anuncis oficials

AJUNTAMENT DE MARRATXÍ

Núm. 464931
Extracte de les bases que regulen la convocatòria i la concessió d'ajuts per a l'adquisició de llibres de text, material escolar i dotació informàtica destinada a l'estudi per al curs 2021/2022

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Ref. BDNS 586935

De conformitat amb el previst als articles 17.3.b i 20.8.a de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions, es publica l'extracte de la convocatòria, el text íntegre de la qual es pot consultar a la Base de Dades Nacional de Subvencions

(http://www.infosubvenciones.es/bdnstrans/GE/es/convocatoria/586935):

Primer. Beneficiaris.

Seran beneficiaries de les ajudes les unitats familiars que compleixin tots i cadascun dels següents requisits:

1.La persona sol·licitant i l'alumnat hauran de ser residents  i estar empadronat en el municipi de Marratxí amb una antiguitat mínima de tres mesos anteriors a l'acabament del termini de presentació de sol·licituds (veure base Cinquena).

2.L'alumnat ha d'estar matriculat en un centre públic o concertat d'educació primària, secundària o formació professional de les Illes Balears.

4. La persona sol·licitant no ha de trobar-se sotmès a cap procediment públic de reintegrament de subvencions o ajudes en el que s'hagi dictat resolució que acordi el reintegrament de la subvenció o ajuda. Aquesta circumstància s'ha d'acreditar mitjançant la presentació de la declaració responsable que figura en l'annex 2 d'aquesta convocatòria.

5. La persona sol·licitant no ha de trobar-se sotmès a cap causa de prohibició contemplada a l'article 13 de la Llei de Subvencions. Aquesta circumstància s'ha d'acreditar mitjançant la presentació de la declaració responsable que figura en l'annex 2 d'aquesta convocatòria.

6. La persona sol·licitant ha d'estar al corrent de pagament en el compliment d'obligacions tributàries estatals, autonòmiques i municipals, així com estar al corrent de pagament amb la Seguretat Social. Aquesta circumstància s'ha d'acreditar mitjançant la presentació de la declaració responsable que figura en l'annex 2 d'aquesta convocatòria.

Segons allò establert en els arts. 18.1.e) i 19.2 del Reial Decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament de la Llei General de Subvencions, no es consideren deutes tributaris aquells sobre els quals s'hagi sol·licitat un ajornament o un fraccionament, o quan aquests es trobin suspesos d'execució (per exemple, per haver-se recorregut).

7. La unitat familiar no pot superar els següents límits d'ingressos en el moment de presentar la sol·licitud:

Nombre de membres de la unitat familiar

Límit d'ingressos mensuals nets

2 membres

1.500€

3 membres

2.000€

4 membres

2.500€

5 membres

3.000€

6 membres

3.500€

7 o més membres

4.000€

Es consideren ingressos nets els constituïts per la diferència entre els ingressos íntegres i les despeses deduïbles. Els ingressos nets quedaran reflectits en el document justificatiu dels ingressos que s'aporti.

A efectes d'aquesta convocatòria i per al còmput d'ingressos, és unitat familiar convivent la integrada per als pares/mares o tutors/es legals i els fills/es, així com els menors a càrrec en acolliment familiar, degudament acreditat.

 

Únicament es computaran els ingressos del pare i la mare, o del tutor/a.

En els casos de separació matrimonial, divorci o separació de fet els ingressos es quantificaran de la següent forma:

  • Quan la guarda i custòdia sigui compartida, es computaran els ingressos d'ambdós progenitors.
  • Quan no ho sigui, es computaran els ingressos del progenitor o progenitora que ostenti aquesta guarda i custòdia.

Amb base en l'article 4.3 de la Llei 40/2003, de 18 de novembre, de protecció a les famílies nombroses, cada fill/a amb discapacitat, o incapacitat per fer feina, computarà com a dos membres de dita unitat.

Segon. Objecte.

L'objecte d'aquesta convocatòria és l'atorgament d'ajudes per a l'adquisició́ de llibres de text (o material substitutiu/complementari com ara fitxes software i hardware educatiu), material escolar i infraestructura informàtica de l'alumnat d'educació infantil, primària, secundària o formació professional per al curs escolar 2021-2022.

Les ajudes tenen la finalitat de donar suport econòmic a la despesa que suposa l'adquisició́ de la infraestructura necessària per al bon desenvolupament de curs escolar 2021/22 a les famílies del municipi de Marratxí, especialment a famílies amb una situació econòmica precària.

Alhora es pretén estimular la implantació en el municipi de la reutilització de llibres, amb els objectius de fomentar els valors de conservació responsable del material i dels llibres i, la solidaritat i la capacitat de saber compartir els recursos disponibles. Amb aquesta finalitat, se constituirà un fons municipal de llibres, que serà gestionat des de l'Àrea de Serveis Socials i, es concediran més prestacions a les famílies que hagin participant amb el programa de reutilització de llibres.

Tercer. Bases reguladores.

Ordenança General de Subvencions de l'Ajuntament de Marratxí.

Quart. Quantia.

Les ajudes se finançaran a càrrec del Pressupost Municipal del present exercici, fins a un import màxim de 50.000€, a càrrec de la partida d'ajudes puntuals.

Aquest import es podrà augmentar fins el límit del crèdit pressupostari disponible a la partida esmentada, sense que impliqui l'apertura d'un nou termini per presentar les sol·licituds ni l'inici d'un nou còmput del termini per resoldre.

La quantia de les ajudes és la següent:

  • Ajudes per a matriculats en educació infantil: 110 €.
  • Ajudes per a matriculats en 1r d'educació primària: 110 €
  • Ajudes per a matriculats en 2n d'educació primària: 110 €
  • Ajudes per a matriculats en 3r d'educació primària: 130 €
  • Ajudes per a matriculats en 4t d'educació primària: 150 €
  • Ajudes per a matriculats en 5è d'educació primària: 150 €
  • Ajudes per a matriculats en 6è d'educació primària: 150 €
  • Ajudes per a matriculats en 1r d'educació secundària obligatòria: 200 €
  • Ajudes per a matriculats en 2n d'educació secundària obligatòria: 200 €
  • Ajudes per a matriculats en 3r d'educació secundària obligatòria: 225 €
  • Ajudes per a matriculats en 4t d'educació secundària obligatòria: 225 €
  • Ajudes per a matriculats en Batxiller: 225 €
  • Ajudes per a matriculats a formació professional: 225 €

S'incrementaran en 40 € totes les sol·licituds aprovades de l'alumnat que participi en els programes de reciclatge del centre escolar o de l'Ajuntament de Marratxí.

En el cas de les famílies en situació de vulnerabilitat i/o precarietat econòmica que demanin una quantitat superior a les esmentades anteriorment,els Serveis Socials emetran un informe on se constatarà l'existència d'aquesta situació, i la sol·licitud se tramitarà a l'empara del Reglament de regulació de les prestacions econòmiques i materials de caràcter social d'aquest Ajuntament.

 

Cinquè. Termini de presentació de sol·licituds.

El termini per a la presentació de les sol·licituds serà de 15 dies hàbils comptadors des del dia següent a la data de publicació de les presents Bases en la pàgina web de l'Ajuntament de Marratxí.

 

Marratxí, 4 d'octubre de 2021

El batle Miquel Cabot Rodríguez