Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA

SERVEI DE SALUT DE LES ILLES BALEARS

Núm. 464346
Resolució del director general del Servei de Salut de les Illes Balears, a proposta del subdirector de Pressuposts i Control de la Despesa, per a la cessió gratuïta d’equipaments informàtics a favor de l’Institut Mallorquí d’Afers Socials (PATRIM 20/2021)

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

En data 27 de setembre de 2020, el subdirector de Pressuposts i Control de la Despesa emet la proposta de resolució següent:

Antecedents

1. En data 10 de juny de 2021, té entrada en el Servei de Salut de les Illes Balears la sol·licitud de la directora gerent de l'Institut Mallorquí d'Afers Socials de la cessió gratuïta de l'equipament de microinformàtica següent: 50 ordinadors HP 400G1 amb ratolí i teclat, 50 monitors Lenovo ThinKVisión T22i-10 i 6 impressores Brother 5350-DN. Aquesta sol·licitud es fa atenent allò que estableix l'article 61 de la Llei 6/2001, d' 11 d'abril de patrimoni de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

2. En data 21 de juny de 2021, el director general del Servei de Salut de les Illes Balears va dictar resolució d'inici per a la cessió gratuïta d'equipament de microinformàtica a favor de l'Institut Mallorquí d'Afers Socials.

3. En data 20 de setembre de 2021, el cap de departament de Tecnologies de la Informació i Comunicacions remet l'informe de justificació d'amortització de equipament i cessió, fent un canvi a l'equipament objecte de la cessió, que queda de la manera següent:

- Ordinadors: els HP compaq 6000 pro són ordinadors del servei concessionat CAPSA que estan amortitzats. CAPSA els va substituir per equipament nou entre finals de 2020 i principis de 2021. En ser equipament concessionat, no està donat d'alta com actiu fixe a SAP.

- Monitors: els Lenovo ThinkVision T-10 són monitors que tenen més de cinc anys i estan completament amortitzats.

- Impressores: les Brother 5350-DN són impressores que tenen més de cinc anys i estan completament amortitzades.

4. El subdirector de Pressuposts i Control de la Despesa va emetre un informe favorable a la cessió en data 24 de setembre de 2021.

5. A l'expedient consta la documentació relativa a la personalitat i representació de l'Institut Mallorquí d'Afers Socials.

Fonaments jurídics

1. El Codi Civil aprovat pel Reial decret de 24 de juliol de 1889.

2. La Llei 6/2001, d'11 d'abril, de patrimoni de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

3. La Llei 5/2003, de 4 d'abril, de salut de les Illes Balears.

4. La Llei 33/2003, de 3 de novembre, de patrimoni de les administracions públiques.

5. La Llei 7/2010, de 21 de juliol, del sector públic instrumental de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

6. El Reial decret 1373/2009, de 28 d'agost, pel qual s'aprova el Reglament general de la Llei 33/2003, de 3 de novembre.

7. El Decret 127/2005, de 16 de desembre, pel qual s'aprova el Reglament de desenvolupament de la Llei 6/2001.

8. La Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú.

9. La Llei 40/2015, d'1 d'octubre, del règim jurídic del sector públic.

10. El Decret 39/2006, de 21 d'abril, pel qual s'aproven els estatuts de l'ens públic Servei de Salut de les Illes Balears.

11. La Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

12. El Decret 63/2019, de 2 d'agost, pel qual s'estableix l'estructura orgànica bàsica del Servei de Salut de les Illes Balears.

13. El Decret 9/2019, de 2 de juliol, de la presidenta de les Illes Balears, pel qual es determina la composició del Govern i s'estableix l'estructura de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

14. El Decret 12/2019, de 2 de juliol, de la presidenta de les Illes Balears, pel qual s'estableixen les competències i l'estructura orgànica bàsica de les conselleries de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

15. La resta de disposicions d'aplicació legal.

16. L'article 61 de la Llei 6/2001, d'11 d'abril, de patrimoni de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, estableix el següent:

Article 61. Cessió gratuïta de béns.

1. Els béns patrimonials de la comunitat autònoma, l'afectació o explotació dels quals no es jutgi previsible, poden cedir-se gratuïtament per a finalitats d'utilitat pública o d'interès social a favor d'administracions i d'institucions públiques, o d'entitats privades sense ànim de lucre.

2. L'acord de cessió s'ha de publicar en el Butlletí Oficial de les Illes Balears i ha d'expressar la finalitat concreta a la qual s'han de destinar els béns objecte de la cessió.

3. Els òrgans competents han de vigilar l'aplicació efectiva dels béns objecte de cessió a les finalitats expressades a l'acord de cessió.

17. Així mateix, l'article 124 del Decret 127/2005, de 16 de desembre, pel qual s'aprova el reglament de desplegament de la Llei 6/2001, d'11 d'abril, de patrimoni de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, n'estableix l'àmbit d'aplicació:

Article 124. Àmbit d'aplicació.

Els béns i drets patrimonials de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears l'afectació a l'ús general o al servei públic o l'explotació dels quals no es jutgin previsibles els pot cedir gratuïtament per a finalitats públiques o d'interès general l'òrgan competent segons la Llei del patrimoni, a les administracions públiques, a les restants entitats públiques admeses en dret, i a les persones jurídiques de dret privat sense finalitat de lucre, per complir les seves finalitats.

Proposta de resolució

Propòs al director general del Servei de Salut de les Illes Balears dictar una resolució en els termes següents:

1. Cedir gratuïtament els equipaments informàtics esmentats a favor de l'Institut Mallorquí d'Afers Socials.

2. Publicar la resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, d'acord amb l'article 61.2 de la Llei 6/2001, de patrimoni de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

Per tot això dict la següent

Resolució

Manifestar la conformitat amb la proposta de resolució i dictar resolució en els mateixos termes.

Interposició de recursos

Contra aquesta resolució —que exhaureix la via administrativa— es pot interposar un recurs contenciós administratiu, previ requeriment en els termes exposats en l'article 44 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, davant els jutjats contenciosos administratius de Palma en el termini de dos mesos comptadors des de l'endemà de la data de publicació d'aquesta resolució, de conformitat amb els articles 8 i 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.

 

Palma, 27 de setembre de 2020

El director general del Servei de Salut

Julio Miguel Fuster Culebras

El subdirector proposant

Andreu A. Díaz Rubio