Secció II. Autoritats i personal
Subsecció segona. Oposicions i concursos
AJUNTAMENT DE BUNYOLA
Núm. 453903
Bases i convocatòria per proveir, mitjançant el sistema de comissió de serveis de caràcter voluntari, dos (2) llocs de treball de policia local pertanyent a l’Ajuntament de Bunyola
Expedient núm.: 2214/2021
Procediment: Selecció de personal i provisió de llocs de treball
Assumpte: Proveir mitjançant comissió de serveis dos (2) llocs de treball de Policia Local Bunyola
BASES I CONVOCATÒRIA PER PROVEIR, MITJANÇANT EL SISTEMA DE COMISSIÓ DE SERVEIS DE CARÀCTER VOLUNTARI, DOS (2) LLOCS DE TREBALL DE POLICIA LOCAL PERTANYENT A L'AJUNTAMENT DE BUNYOLA
1. OBJECTE DE LA CONVOCATÒRIA
La convocatòria té per objecte la provisió, mitjançant comissió de serveis de caràcter voluntari, de dos llocs de treball de Policia Local vacant de manera temporal, amb dotació pressupostària, en la Plantilla orgànica de l'Ajuntament de Bunyola, de conformitat amb els articles 41.1 de la Llei 4/2013, de 17 de juliol, de coordinació de les Policies Locals de les Illes Balears, i 192 del Decret 40/2019, de 24 de maig, pel qual s'aprova el Reglament marc de coordinació de les Policies Locals de les Illes Balears i es modifica el Decret 55/2017, de 15 de desembre, del Fons de Seguretat Pública de les Illes Balears.
2. CARACTERÍSTIQUES DEL LLOC DE TREBALL
El lloc de treball que es convoca té les següents característiques:
GRUP/SUBGRUP |
C1 |
ESCALA/SUBESCALA |
Bàsica |
CATEGORIA |
Policia |
FUNCIONS |
Les previstes en l'article 53 de la Llei orgànica 2/1986, de 13 de març, de Forces i Cossos de Seguretat |
3. DURADA
La comissió de serveis té caràcter temporal, serà de la durada de dotze (12) mesos, de conformitat amb l'establert a l'article 192.4 del Decret 40/2019, de 24 de maig, pel qual s'aprova el Reglament Marc de coordinació dels policies local a les Illes Balears, i finalitzarà quan retorni la persona titular del lloc de treball.
No obstant això es podrà prorrogar amb la justificació prèvia de l' Òrgan competent per un termini màxim de dos anys.
4. PUBLICITAT
Aquesta convocatòria es publicarà en el Tauler d'anuncis de la Corporació i a la seva pàgina web www.ajbunyola.net
5. REQUISITS DE LES PERSONES ASPIRANTS
Les persones aspirants a cobrir el lloc de treball de Policia Local, hauran de reunir els següents requisits en la data de finalització del termini assenyalat per a la presentació de sol·licituds:
a) Ser Funcionari de carrera del mateix Grup, Escala i Categoria dels Ajuntaments de les Illes Balears, en situació administrativa de servei actiu i, a més, complir els següents requisits:
1.Tenir la nacionalitat espanyola.
2.Tenir 18 anys complerts i no excedir de l'edat màxima de jubilació forçosa.
3.Estar en possessió del títol de Batxillerat, Tècnic o equivalent, o estar en condicions d'obtenir-lo en la data en què finalitzi el termini de presentació de sol·licituds. En el cas de les titulacions expedides a l'estranger, caldrà aportar l'homologació corresponent del Ministeri d'Educació, Cultura i Esport.
4.No patir cap malaltia o defecte físic o psíquic que impedeixi o menyscabi el correcte desenvolupament de les funcions.
5.No haver estat separat o separada del servei de l'Administració local, autonòmica o estatal, ni estar inhabilitat o inhabilitada per exercir la Funció Pública.
6.No tenir antecedents penals per delictes dolosos.
7.Estar en possessió dels permisos de conducció A2 i B.
8.Comprometre's, a través de declaració jurada, a portar armes i, en el seu cas, a emprar-les.
9.Acreditar el coneixement de la Llengua catalana del nivell B2.
6. SOL·LICITUDS I TERMINI DE PRESENTACIÓ
Les sol·licituds de participació en la convocatòria, juntament amb la documentació corresponent hauran de presentar-se en el Registre d'entrada de la Corporació Local o en qualsevol de les formes que es preveuen en la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques.
El termini de presentació de sol·licituds serà de set dies hàbils, comptadors a partir de l'endemà de la publicació de la present convocatòria en el Tauler d'anuncis de la Corporació Local i a la pàgina web de la Corporació Local.
7. BAREM DE MÈRITS
La proposta de nomenament es farà a favor de la persona aspirant que tingui més puntuació, segon el barem de mèrits següent:
1.- Antiguitat
Només es valorarà l'antiguitat que es tingui reconeguda com a personal Funcionari, en la categoria de Policia, com a Policia en un Ajuntament que no hagi constituït Cos de Policia Local, o com a Policia auxiliar, d'acord amb el següent criteri:
1.Per cada mes complet de serveis prestats i reconeguts com a Policia Local a les Illes Balears: 0,07 punts/mes treballat
2.- Cursos i accions formatives
Només es valoraran els diplomes o certificacions de cursos i activitats formatives impartits per les Escoles de Formació de les Policies Locals, el cursos impartits per l'Escola Balear d'Administració Pública o que tinguin la condició de concertats o homologats per la mateixa, els cursos d'interès policial manifest superats en universitats en l'àmbit de la Unió Europea o en altres Administracions Públiques de l'Estat espanyol amb centres de formació acreditats i els Plans de formació continua, sempre aquesta formació estigui relacionada amb l'àrea professional, d'acord amb els criteris següents:
1.Per cada certificació d'aprofitament: 0,005 punts/hora
2.Per cada certificació d'assistència: 0,0025 punts/hora
3.Per cada certificació d'impartició de cursos d'accions formatives relacionades amb les funcions pròpies de lloc de treball al qual s'accedeix: 0,0075 punts/hora
3.-Estudis acadèmics oficials
1.Per cada titulació de Tècnic superior de Formació Professional, no comptada com a requisit per poder participar en el procés selectiu: 0,5 punts
2.Per cada titulació acadèmica oficial o títol propi de Grau: 5 punts
3.Per títols de Màster oficial o títols propis de Postgrau: 2 punts
4.Per Doctorat: 4 punts
4.- Coneixements orals i escrits de la Llengua catalana
Es valoraran les certificacions expedides o reconegudes com a equivalent, les que estiguin homologades per la Direcció General de Política Lingüística, i les expedides per l'Escola Balear d'Administració Pública. Només es valorarà la certificació del nivell més alt que s'acrediti, llevat de la certificació E, que només es podrà acumular a les certificacions C1 i C2.
1.Coneixements mitjans (certificació C1): 1 punt
2.Coneixements superiors (certificació C2): 2 punts
3.Coneixements de llenguatge administratiu (certificació LA): 0,5 punts
5.- Coneixements d'altres Llengües
Es valoraran les certificacions acreditatives dels coneixements de qualsevol Llengua oficial d'altres Comunitats Autònomes o estrangera, expedides o homologades per Escoles Oficials d'Idiomes o Escoles d'Administració Pública, d'acord amb els criteris de puntuació següents:
1.Primer curs d'Escola Oficial d'Idiomes o nivell inicial d'Escola Balear d'Administració Pública: 1 punts
2.Segon curs d'Escola Oficial d'Idiomes o nivell elemental d'Escola Balear d'Administració Pública: 1,25 punts
3.Tercer curs d'Escola Oficial d'Idiomes o nivell mitjà d'Escola Balear d'Administració Pública: 1,5 punts
4.Quart curs d'Escola Oficial d'Idiomes: 1,75 punts
5.Cinquè curs d'Escola Oficial d'Idiomes: 2 punts
Per una mateixa Llengua només es valoraran les titulacions de nivell superior.
En el cas que es presentin dubtes sobre la puntuació que hagi d'atorgar-se a alguna certificació o sobre la seva validesa, es podrà sol·licitar un informe a la Direcció General de Política Lingüística de la Conselleria de Fons Europeus, Universitat i Cultura.
Els mèrits a valorar, referits al termini de presentació d'instàncies, s'han de presentar mitjançant originals o fotocòpies compulsades en el moment de sol.licitar prendre part a la convocatòria.
8.- COMISSIÓ TÈCNICA DE VALORACIÓ.
Ve regulada a l' article 191 del Decret 40/2019, de 24 de maig, pel qual s'aprova el Reglament marc de coordinació de les Policies Locals de les Illes Balears i es modifica el Decret 55/2017, de 15 de desembre, del Fons de Seguretat Pública de les Illes Balears.
President de la Comissió: Sr. Jaume Mestre.
Vocal 1 :Sr.Fco Salvà
Vocal 2 : Sr.Javier Nuevo
Secretari de la Comissió: Sr.Antoni Tomàs Gelabert.
9.- PROCEDIMENT
L'acreditació del compliment dels requisits, així com la valoració dels mèrits, es durà a terme per la Comissió Tècnica de Valoració
Després de finalitzar el termini de presentació de sol·licituds, la Corporació Local publicarà una Llista de persones admeses i excloses, i donarà un termini de 3 dies hàbils per presentar reclamacions.
El President de la Comissió Tècnica de valoració disposarà de 20 dies hàbils per emetre una proposta d'adjudicació provisional de la comissió de serveis en funció de la valoració dels mèrits . La proposta de nomenament es farà a favor de la persona aspirant que tingui més puntuació segons el barem de mèrits recollit en el Punt sisè.
Aquesta proposta només indicarà la puntuació final obtinguda per les persones aspirants i el seu DNI, i es farà pública al Tauler d'anuncis i a la pàgina web de la Corporació Local, amb indicació de què les persones interessades disposaran de tres dies hàbils, comptadors a partir de l'endemà de la publicació, per sol·licitar el tràmit d'audiència i/o formular les al·legacions que creguin oportunes.
Després de resoldre's les al·legacions presentades de forma motivada i, si escau, de modificar-se les puntuacions atorgades a les persones aspirants, el President de la Comissió de Valoració formularà la proposta d'adjudicació definitiva i la relació de totes les persones que han participat, ordenades per ordre de puntuació, que se publicarà en el Tauler d'anuncis i a la pàgina web de la Corporació Local, sent elevada a la Regidora de Funció Pública, benestar comunitari i igualtat, per la seva aprovació definitiva.
Contra la proposta de resolució definitiva no es podran formular al·legacions ni interposar-se cap recurs administratiu, sense perjudici de què les persones interessades puguin interposar els recursos que estimin convenients contra la resolució d'adjudicació que dicti la Regidora de Funció pública, benestar comunitari i igualtat.
Bunyola, 30 de setembre de 2021
La regidora de Funció Pública, Benestar Comunitari i Igualtat
Mercè Bujosa Estarellas
(Delegació de signatura per Decret nº2019-304)
ANNEX I
SOL.LICITUD D'ADMISSIÓ AL PROCEDIMENTS SELECTIUS DE L'AJUNTAMENT DE BUNYOLA.
CONVOCATÒRIA PER COBRIR MITJANZANT EL SISTEMA DE COMISSIÒ DE SERVEIS DOS LLOCS DE TREBALL DE POLICIA LOCAL.
__________________________________________, DNI núm. _______________ amb (nombre i llinatges) domicili a _________________, _______________________________, núm. _____ (localitat) (carrer, avinguda, plaça, etc.) codi postal _______, telèfon ______, i adreça electrònica_________________________
EXPÒS:
Que m'he assabentat de la convocatòria i publicació de las bases para proveir, mitjançant el sistema de Comissió de Servicios de caràcter voluntari dos llocs de treball de policia local, bases que es publicaren en el Boib n.º de data .
Que reunesc totes i cada una de las condiciones exigides a las bases, referides a la data de finalització del termini assenyalat para la presentació d'aquesta sol·licitud.
ADJUNTAR EN AQUESTA SOL.LICITUD RELACIÓ DE MÉRITS.
Por tot l'exposat:
SOL.LICIT:
Prendre part en aquesta convocatòria.
Bunyola, ___ d____________ de ______
(Firma)
SRA. REGIDORA DE FUNCIÓ PÚBLICA DE l'AJUNTAMENT DE BUNYOLA ».
Els successius anuncis d'aquesta convocatòria, sempre i quan procedeixin de conformitat amb les bases, es publicaran a la seu electrònica d' aquest Ajuntament
[http://bunyola.sedelectronica.es] i en el Tauler d'anuncis per la seva millor difusió.