Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció I. Disposicions generals

AJUNTAMENT DE PALMA

Núm. 451531
Departament Tributari. Aprovació definitiva ordenança reguladora preu públic per a la realització d’activitats formatives, culturals, musicals i de taller als Casals de barri, concepte 341,09

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Havent aprovat inicialment l'Ajuntament Ple en sessió ordinària de dia 29 de juliol de 2021, l'expedient de modificació de l'ordenança reguladora del preu públic per a la realització d'activitats formatives, culturals, musicals i de taller als Casals de barri, concepte 341,09, l'Ajuntament Ple, en sessió de dia 30 de setembre de 2021, ha resolt les reclamacions i aprovat definitivament l'expedient de modificació de l'esmentada ordenança a traves d'acord, publica el text íntegre:

ACORD

1. Desestimar les al·legacions formulades pel Grup municipal del Partit Popular,   contra l'acord  del Ple de 29 de juliol de 2021, que aprova la modificació de l'Ordenança reguladora del preus públic per a la realització d'activitats formatives, culturals, musicals i de taller als Casals de barri (341,09), pels motius que s'expressen a l'informe que precedeix aquest acord.

2. Aprovar definitivament la modificació de l'Ordenança  reguladora del preus públic per a la realització d'activitats formatives, culturals, musicals i de taller als Casals de barri (341,09); tot això en base a la legislació vigent , constituïda singularment pels articles 41 a 47 del Text Refós de la Llei d'Hisendes locals aprovat pel Reial Decret Legislatiu 2/2004,de 5 de març, i a l'article 49 de la Llei de Bases del Règim Local.

La modificació consisteix en la nova redacció del articles 3, 4 i 5 quedaran redactats així:

Article 3

Quantia

La quantia del preu públic serà de:

Període de temps

Preu €

1 sessió

2

½ sessió o fracció

1

1 sessió doble

4

 

Article 4

Reduccions i bonificacions

1. S'aplicaran les següents reduccions i bonificacions sobre la quota:

Persones amb dret a reduccions i bonificacions

 

Persones menors de 26 anys

10%

Dones  víctimes de violència de gènere

25%

Persones en situació d'atur

50%

Persones amb discapacitat igual o superior al 33%

50%

Persones amb Renda Mínima per Inserció (RMI)

100%

Persones titulars o beneficiàries de Renda Social Garantida (RSG)

100%

Persones beneficiàries de pensions no contributives de jubilació o invalidesa

100%

Persones beneficiàries de l'ingrés mínim vital

100%

Dones  víctimes de violència de gènere derivades pels serveis socials de l'Ajuntament de Palma o d'una altra Administració Pública

100%

2.. Es podran beneficiar del mateix percentatge de reducció en les quotes, els fills i filles menors d'edat de les persones que puguin gaudir de qualsevol de les reduccions previstes en els preus públics.

Les reduccions anteriors no son acumulables; les persones que puguin gaudir d'aquestes reduccions únicament li seran aplicables a una quota per mes i per a una única activitat. En el cas de que es doni més d'una circumstància que pot donar lloc a l'aplicació de varies reduccions, s'aplicarà la mes beneficiosa per a la persona usuària”.

Dins cada activitat programada es reservaran dues places per a persones que puguin gaudir de les reduccions anteriors durant el termini d'inscripció previst. Una vegada finalitzat aquest termini, les places reservades que no s'hagin cobert poden ser ocupades per persones en llista d'espera.

3. Per gaudir de les reduccions regulades en l'apartat 1, s'haurà d'acreditar en el moment de la inscripció que s'està en alguna de les situacions assenyalades; la documentació que hauran de presentar per a la seva acreditació serà la següent:

a) Persones menors de 26 anys: DNI o document on quedi acreditada la data de naixement.

b) Persones amb situació d'atur: certificació del SOIB acreditant la situació d'atur.

c) Persones amb discapacitat igual o superior al 33%: còpia del document que acrediti la condició de persona amb discapacitat de l'interessat i el seu grau.

d) Persones titulars de la Renda mínima d'inserció, titulars o beneficiàries de la Renda social garantida, titulars o beneficiàries de l'Ingrés Mínim Vital o amb pensió no contributiva: còpia del document acreditatiu expedit per l'òrgan competent.

e) Dones víctimes de violència de gènere i els seus fills i filles menors d'edat: qualcú dels mitjans de d'acreditació previstos a l'article 78 de la Llei 11/2016, de 28 de juliol,  d'igualtat d'homes i dones. En els casos de persones derivades pels serveis socials de l'Ajuntament de Palma o d'una altra Administració pública, serà suficient la presentació d'informe de derivació pertinent.

f) Condició de fill o filla menor d'edat: Llibre de família o Certificat en extracte de les partides de naixement dels fills expedit pel Registre Civil corresponent

4. L'Ajuntament, excepcionalment, podrà aplicar descomptes sobre el preu públic establert per a la promoció d'activitats, cursos i tallers genèrics, especialitzats o de caire social.   A aquest efectes i d'acord amb el que disposa l'article 47 del Text refós de la Llei Reguladora de les Hisendes Locals, i amb el que disposa l'article 23.2.b ) de la Llei 7/1985, de Règim local, la quantia del preu públic serà fixada per la Junta de Govern de Palma a proposta, per a cadascuna de les activitats, del/ de la titular de l'àrea competent en matèria de Participació Ciutadana,  atenent a l' estudi econòmic que s'efectuarà de totes les activitats a realitzar.

A aquest efecte, una vegada elaborat l'estudi econòmic per part del tècnic responsable, s'informarà al/a la titular de l'àrea per a l'elaboració de la proposta de determinació del preu públic, que s'elevarà a la  Junta de Govern de Palma per a la seva aprovació.

Article 5

Normes de gestió i cobrament de quotes

1. El pagament del preu públic s'efectuarà en la forma i termes que l'Ajuntament determini en el moment de la inscripció. Aquest pagament tindrà caràcter de dipòsit previ, de conformitat amb el que disposa l'article 46.1 del Text refós de la llei reguladora de les hisendes locals, aprovat per Reial Decret Legislatiu 2/2004, de 5 de març, i s'elevarà a definitiu quan es faci l'activitat.

2. Com a norma general, en el cas de cursos intensius, la quota de taller es calcularà en funció de les sessions que s'hagin de realitzar i s'abonarà per curs complet.  En el cas de tallers que tinguin continuïtat a llarg del curs, l'abonament serà preferentment per trimestres naturals.

3. En el cas d'activitats trimestrals o de llarga durada: cal l'abonament del 50 % de la quota a partir del moment en que s'hagi dut a terme el 50 % de les sessions que preveuen les activitats. Aquesta opció s'aplicarà a les activitats de durada superior a 8 sessions.

4. L'import abonat en concepte de preu públic no inclou en cap cas els materials fungibles o els estris/eines d'ús personal que siguin necessaris per al desenvolupament de l'activitat  a la qual s'hagin inscrit, i hauran de ser aportats o adquirits per part de les persones participants.

5. En el cas d'activitats familiars, l'obligació de pagament de la quota d'activitat només s'aplicarà als menors d'edat inscrits a l'activitat, essent els adults considerats com a acompanyants, i per tant no subjectes a l'abonament del preu públic.

6. No es realitzaran devolucions de quotes ingressades, excepte quan les causes de la no realització de l'activitat siguin imputables a l'Ajuntament o a l'entitat o l'empresa gestora del casal de barri, o quan s'acrediti impossibilitat de realització de l'activitat, prèviament a l'inici d'aquesta, sigui per causa major o malaltia greu acreditada.

7. L'Ajuntament podrà exigir el deute dels preus públics no abonats pel procediment de constrenyiment, d'acord amb la normativa vigent en matèria de recaptació  d'ingressos de dret públic.

3. L'expressada modificació entrarà en vigor el dia següent de la seva publicació en el BOIB, amb efectes a partir de l' 1 de setembre de 2021.

La qual cosa es fa pública perquè se'n prengui coneixement general i als efectes oportuns, i es comunica que, conformement al que disposa l'art. 52.1 de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, els interessats podran interposar  recurs contenciós administratiu, d'acord amb l'article 19 de la Llei 29/98, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, davant la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears, contra l'acord definitiu de modificació de l'esmentada ordenança, en el termini de dos mesos comptats a partir de l'endemà de la seva publicació en el BOIB. No obstant, i amb caràcter previ i potestatiu, es pot interposar recurs de reposició en el termini d'un mes comptat a partir de l'endemà de la seva publicació en el BOIB.

 

Palma, 30 de setembre de 2021

La cap del departament, per delegació

MªGloria Belmonte Barcia

Decret de batlia núm. 3000 de 26/02/2014

(BOIB núm. 30 de 04/03/2014)