Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció V. Anuncis

Subsecció segona. Altres anuncis oficials

CONSELL INSULAR D'EIVISSA

Núm. 446577
Informació pública del Pla Anual de Contractació del Consell Insular d’Eivissa per al exercici pressupostari 2021

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

El fa públic que per Acord del Consell Executiu del Consell Insular d'Eivissa, de data 18 de desembre de 2020, es van acordar aprovar per unanimitat dels seus membres (8)la següent proposta:

“(...)

4.   Proposta del conseller executiu del Departament d'Hisenda, Gestió Econòmica, Esports i Joventut, en relació amb l'aprovació del Pla anual de contractació del Consell Insular d'Eivissa per l'exercici pressupostari 2021 Exp. 2020/00018807D

La planificació és una mesura organitzativa cada vegada més present en l'orientació de l'activitat del sector públic. Així es preveu l'aprovació de plans en diversos àmbits de l'activitat administrativa, com és el cas del Pla de subvencions, previst a la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions, el Pla normatiu introduït per la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques, i ara també el Pla de contractació o PAC, previst a la Llei 9/2017, de 8 de novembre, de Contractes del Sector Públic (LCSP en endavant), per la qual es transposen a l'ordenament jurídic espanyol les directives del Parlament Europeu i del consell 2014/23/UE i 2014/24/UE, de 26 de febrer 2014.

Els objectius fonamentals de les directives europees referides son, entre d'altres, assolir una major transparència i traçabilitat en la contractació pública i en la utilització dels recursos públics, per tal de fomentar la competència, l'eficàcia i eficiència en la contractació. Per tal d'aconseguir una òptima relació qualitat-preu, en els contractes es procedeix a la formulació del present Pla Anual de Contractació del Consell Insular d'Eivissa per a l'exercici 2019.

L'article 28.4 de la LCSP imposa l'obligació de planificar i publicar l'activitat contractual anual o plurianual, al menys dels contractes subjectes a regulació harmonitzada. Aquest precepte estableix el següent: "Les entitats del sector públic programaran l'activitat de contractació pública, que desenvoluparan en un exercici pressupostari o períodes plurianuals i donaran a conèixer el seu pla de contractació anticipadament mitjançant un anunci d'informació prèvia previst a l'article 134 que reculli, al menys, els contractes que restaran subjectes a regulació harmonitzada".

Per la seva banda, l'article 134.1 i 134.2 de la mateixa LCSP estableixen que:

"1. Els òrgans de contractació podran publicar un anunci d'informació prèvia amb la finalitat de donar a conèixer els contractes d'obres, subministraments o serveis que es trobin subjectes a regulació harmonitzada i tinguin projectat adjudicar en el termini al qual es refereix l'apartat 5 del present article. (Entenem que en realitat l'apartat es refereix a l'apartat 6, atès que l'apartat 5 no contempla cap termini).

"2. Els anuncis d'informació prèvia a què es refereix l'apartat anterior es publicaran, amb el contingut establert a l'Annexa III.A, a elecció de l'òrgan de contractació, en el 'Diari Oficial de la Unión europea' o en el perfil de contractant de l'òrgan de contractació a que es refereix l'article 63 que es trobi allotjat a la Plataforma de Contractació del Sector Público o servei d'informació equivalent a nivell autonòmic".

Així mateix han de considerar-ne les previsions de l'article 6 de la Llei 19/2013, de Transparència y Bon Govern, el qual sota el títol de "Informació institucional, organitzativa y de planificació", estableix en el seu segon apartat que:

"2. Les Administracions Públiques publicaran els plans i programes anuals i plurianuals en els quals es fixin objectius concrets, així com les activitats, mitjans i temps previst per a la seva consecució. El seu grau de compliment i resultats hauran de ser objecte d'avaluació i publicació periòdica amb els indicadors de mesura i valoració, en la forma en què es determini per a cada Administració competent."

Per tant, l'anunci d'informació prèvia de l'article 134 LCSP es refereix als contractes SARA, que son els que, de manera obligatòria han de figurar al Pla de contractació, segons l'article 28 de la Llei, això no obstant, res no impediria que, en futures elaboracions d'aquest pla, es vagin incorporant més contractes, fins a incloure la totalitat de la contractació no menor del Consell Insular.

S'entén que es tracta d'un tràmit d'obligat compliment atès que aquesta exigència es va incorporar a l'article 28 per facilitar la concurrència de les pymes a les licitacions públiques i, a més, suposa un mecanisme per a reforçar la transparència, al fomentar la competència mitjançant aquesta informació anticipada. D'altra banda, també facilita als òrgans de contractació realitzar una adequada planificació de la seva activitat contractual i intentar evitar tramitacions precipitades per la premura dels terminis si aquests es coneixen de forma anticipada.

El Pla Anual de contractació recull una relació de contractes, amb les dades que consten a l'Annex III apartat A en la mesura del que sigui possible i aplicable en cada cas, per tal que les empreses puguin conèixer anticipadament els plans de contractació, estar atents a la convocatòria i anar-se planificant si és que els interessa presentar una oferta. Es tracta d'un pla preceptiu però no vinculant, és a dir, merament indicatiu, però no obliga a licitar tots els contractes o a fer-ho amb les concretes condicions anunciades.

Des del Servei de Contractació i Coordinació s'han remès diferents comunicacions a tots els departaments del CIE, durant els mesos de setembre i desembre de 2020, i el que es porta ara a aprovació és la relació de contractes SARA que tenen previst executar al llarg d'exercici 2021, segons ens han comunicat els responsables dels departaments.

Vist l'informe proposta del Servei de Contractació i Coordinació de data 15/12/2020.

Sobre la base de tot l'anterior , aquest conseller executiu del  Departament d'Hisenda, Gestió Econòmica, Esports i Joventut,de conformitat amb l'establert a l'article 72.d) del Reglament orgànic d'aquesta Corporació –ROCI- (BOIB núm. 136 de 18/09/2010, correcció al BOIB núm. 148 de 14/10/2010, modificació al BOIB núm. 48, de 16/04/2016), eleva al Consell Executiu d'aquesta Corporació (òrgan competent), en virtut del Decret de Presidència núm. 2020000768, de modificació del Decret de Presidència núm. 2019000471, de data 10-7-2019, d'estructura del govern del Consell Insular d'Eivissa i creació de departaments, i del Decret de Presidència núm. 2019000484, de data 16-7-2019, de determinació de les atribucions corresponents als diferents òrgans del Consell Insular d'Eivissa (BOIB núm. 153, de 5 de setembre de 2020), i Decret de Presidència núm. 2019000484, de data 16-7-2019, de determinació de les atribucions corresponents als diferents òrgans del Consell Insular d'Eivissa, (BOIB núm. 98 EXT, de 17-7-2020; modificacions al BOIB núm. 175, de 31-12-2019, BOIB núm. 101, de 4-6-2020 i al BOIB núm. 153, de 5 de setembre de 2020) i l'article 65 del Reglament orgànic d'aquesta Corporació –ROCI- (BOIB núm. 136 de 18/09/2010, correcció al BOIB núm. 148 de 14/10/2010, modificació al BOIB núm. 48, de 16/04/2016), la següent:

PROPOSTA

PRIMER- Aprovar el pla de contractació del Consell Insular d'Eivissa per a l'exercici pressupostari 2021, que inclourà els contractes que es contenent en el document annex.

SEGON- Publicar el present acord, amb el seu document annex en el perfil del contractant del Consell Insular d' Eivissa.

TERCER- Delegar al conseller executiu del conseller executiu del Departament d'Hisenda, Gestió Econòmica, Esports i Joventut, les modificacions del present Pla de contractació, tot donant compte de les mateixes en el primer consell executiu que es celebri.

 

PLA ANUAL DE CONTRACTACIÓ DEL CONSELL INSULAR D'EIVISSA EXERCICI PRESSUPOSTARI 2021 (CONTRACTES SARA)

OBJECTE I DESCRIPCIÓ

TIPUS CONTRACTE

VALOR ESTIMAT

DURACIÓ

SERVEI

REPARACIÓ MANTENIMENT I CONSERVACIÓ  MAQUINARIA INSTAL·LACIÓ I UTILLATGE.(HRA CAS SERRES)

SERVEI

884.126,36€

4 ANYS

BENESTAR SOCIAL

GESTIÓ CENTRE POLIVALENT DE SA JOVERIA

SERVEI

3.731.519,92€

2 ANYS

BENESTAR SOCIAL

SERVEI DE CUINA I MENJADOR PEL CENTRE DE MENORS PARE MOREY

SERVEI

250.000€

2 ANYS +2 ANYS

BENESTAR SOCIAL

SERVEI DE CONSERVACIÓ INTEGRAL DE LA XARXA DE CARRETERES

SERVEI

6.000.000€

4 ANYS

XARXA VIARIA

REHABILITACIÓ I MUSEÏTZACIÓ DEL BÉ D'INTERÈS CULTURAL QUE COMPONEN L'ASSENTAMENT FENICI I LA BATERIA DE COSTA DE SA CALETA I CREACIÓ D'UN CENTRE D'INTERPRETACIÓ

SERVEI

700.000€

1ANY

CULTURA EDUCACIÓ I PATRIMONI

CONCESSIÓ DE SERVEI PÚBLIC DE TRANSPORT REGULAR DE VIATGERS D'US GENERAL EN L'ÀMBIT METROPOLITÀ A LA CIUTAT D'EIVISSA I ÀMBIT INTERURBÀ

CONCESSIÓ DE SERVEIS

14.681.527,76€ + 7.340.763, 50€

10 ANYS + 5 ANYS

TRANSPORTS

ARRENDAMENT D'UN IMMOBLE AL CENTRE DE LA CIUTAT D'EIVISSA PER UBICAR LA SEU DE L'OFICINA D'INFORMACIÓ TURÍSTICA DEL CONSELL INSULAR D'EIVISSA.

PATRIMONI

296.062,80€.

5 ANYS

TURISME

CONTRACTE DE VEU I DADES

SERVEI

439.418,20

4 ANYS + 1 ANY

TIC

SUBMINISTRAMENT I INSTAL·LACIÓ D'UN TANCAMENT I SISTEMES AUXILIARS PELS SERVIDORS DEL CONSELL INSULAR D'EIVISSA.

SUBMINISTRE

336.738,57

1 ANY

TIC

Eivissa, 5 de juliol de 2021

María Torres Bonet