Secció III. Altres disposicions i actes administratius
ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA
CONSELLERIA D'AFERS SOCIALS I ESPORTS
Núm. 450611
Acord d’acció concertada entre la Conselleria d’Afers Socials i Esports del Govern de les Illes Balears i l’entitat Institut de Treball Social i de Serveis Socials (Intress), per al servei d’ajuda a domicili per a persones en situació de dependència al municipi de Palma
Parts
Fina Santiago Rodríguez, consellera d'Afers Socials i Esports del Govern de les Illes Balears en virtut del Decret 10/2019, de 2 de juliol, de la presidenta de les Illes Balears, pel qual es disposa el nomenament dels membres del Govern de les Illes Balears (BOIB núm. 88, de 3 de juliol), en representació de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, amb NIF S0711001H, en ús de les atribucions que li confereix la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears (BOIB núm. 44, de 3 d'abril).
Trinidad Sánchez Sierra, amb DNI 78207797T, en representació, en qualitat d'apoderada, de l'entitat Institut de Treball Social i de Serveis Socials (Intress), amb seu social a Palma i amb NIF G08973224.
Antecedents
1. L'objecte de la Llei 39/2006, de 14 de desembre, de promoció de l'autonomia personal i atenció a les persones en situació de dependència, d'acord amb l'article 1, és regular les condicions bàsiques que garanteixin la igualtat en l'exercici del dret subjectiu de la ciutadania a la promoció de l'autonomia personal i a l'atenció a les persones en situació de dependència, mitjançant el Sistema per a l'Autonomia i Atenció a la Dependència (SAAD), amb la col·laboració i la participació de totes les administracions públiques.
2. El SAAD respon a una acció coordinada i cooperativa de l'Administració general de l'Estat i les comunitats autònomes, que preveu mesures en totes les àrees que afecten les persones en situació de dependència, amb la participació, si escau, de la iniciativa privada, d'acord amb el que estableix l'article 3.m) de la Llei 39/2006.
3. L'article 13 de la Llei 39/2006 estableix que l'atenció a les persones en situació de dependència i la promoció de la seva autonomia personal s'han d'orientar cap a la consecució d'una millor qualitat de vida i autonomia personal, en un marc d'efectiva igualtat d'oportunitats, d'acord amb els objectius següents: facilitar una existència autònoma en el seu medi habitual, tot el temps que vulguin i sigui possible, i proporcionar un tracte digne en tots els àmbits de la seva vida personal, familiar i social, i facilitar la seva incorporació activa en la vida de la comunitat.
4. L'article 15 de la Llei 39/2006 estableix que el servei d'ajuda a domicili és una prestació tècnica que forma part del catàleg de serveis del Sistema per a l'Autonomia i Atenció a la Dependència.
5. L'article 8 del Reial decret 1051/2013, de 27 desembre, pel qual es regulen les prestacions del Sistema per a l'Autonomia i Atenció a la Dependència, establertes en la Llei 39/2006, disposa que el servei d'ajuda a domicili està constituït pel conjunt d'actuacions duites a terme en el domicili de les persones dependents, amb la finalitat d'atendre les necessitats bàsiques de la vida diària i incrementar-ne l'autonomia, amb la possibilitat de romandre en el domicili. La intensitat del servei d'ajuda a domicili està en funció del programa individual d'atenció i es determina en nombre d'hores mensuals de serveis assistencials, segons el grau de dependència i d'acord amb l'annex II del Reial decret 1051/2013.
6. L'article 20 de la Llei 4/2009, d'11 de juny, de serveis socials de les Illes Balears, disposa que són prestacions del sistema públic de serveis socials les actuacions, les intervencions tècniques, els programes, els projectes, els mitjans i les ajudes econòmiques i tecnològiques que s'ofereixen a persones i que es destinen a complir les finalitats que estableix l'article 3 d'aquesta Llei. Entre aquestes finalitats, hi ha la de detectar, prevenir i atendre les necessitats derivades de la dependència amb l'objectiu de promoure l'autonomia de les persones. L'article 21 de la Llei 4/2009 estableix, entre d'altres, com a prestació tècnica, l'atenció domiciliària.
7. El servei d'ajuda a domicili es presta en el domicili de les persones amb manca d'autonomia personal, amb dificultats de desenvolupament o amb problemàtiques familiars especials que els impedeixen dur a terme de manera autònoma les tasques habituals de la vida quotidiana, per la qual cosa se'ls proporcionen, mitjançant personal qualificat i supervisat, un conjunt d'actuacions preventives, assistencials, educatives, rehabilitadores, de suport psicosocial, domèstiques i d'atenció a aquestes persones i al seu entorn familiar, perquè mantenguin l'autonomia personal, la qualitat de vida i la relació amb l'entorn proper. En el transcurs dels anys, aquest servei cada vegada és més sol·licitat pels ciutadans, atesos l'envelliment progressiu de la població i les dificultats que troben les persones dependents en els quefers diaris.
8. L'article 30, apartats 14 i 15, de l'Estatut d'autonomia de les Illes Balears, en la redacció donada per la Llei orgànica 1/2007, de 28 de febrer, de reforma de l'Estatut d'autonomia de les Illes Balears, estableix com a competències exclusives de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, entre d'altres, la tercera edat; l'acció i el benestar social; les polítiques de protecció i suport a les persones amb discapacitats físiques, psíquiques i sensorials; les polítiques d'atenció a les persones dependents, i les polítiques d'atenció a les persones i als col·lectius en situació de pobresa o necessitat social.
9. L'article 7 del Decret 86/2010, de 25 de juny, pel qual s'estableixen els principis generals i les directrius de coordinació per a l'autorització i l'acreditació dels serveis socials d'atenció a persones grans i persones amb discapacitats, i es regulen els requisits d'autorització i acreditació dels serveis residencials de caràcter suprainsular per a aquests sectors de població, estableix que els serveis d'atenció domiciliària es presten en l'àmbit comunitari i tenen per finalitat donar suport professional a les persones usuàries en les seves activitats de la vida diària i mantenir-les en el seu entorn habitual.
10. El Decret 66/2016, de 18 de novembre, pel qual s'aprova la Cartera bàsica de serveis socials de les Illes Balears 2017-2020 i s'estableixen principis generals per a les carteres insulars i locals, recull com a població destinatària de la prestació del servei d'ajuda a domicili les persones en situació de dependència o en risc social. Així mateix, determina que la prestació d'aquest servei es fa efectiva des de les unitats de treball social dels serveis socials comunitaris bàsics i els programes específics per a persones dependents, i disposa que el beneficiari ha de participar en el cost del servei, d'acord amb la normativa municipal o la normativa d'atenció a la dependència. La disposició final novena de la Llei 3/2020, de 29 de desembre, de pressuposts generals de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears per a l'any 2021, prorroga el termini de vigència de la Cartera bàsica de serveis socials de les Illes Balears 2017-2020 fins al 31 de desembre de 2021.
11. El Decret 8/2021, de 13 de febrer, de la presidenta de les Illes Balears, de modificació del Decret 9/2019, de 2 de juliol, de la presidenta de les Illes Balears, pel qual es determina la composició del Govern i s'estableix l'estructura de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears. Dins aquesta estructura està la conselleria d'Afers Socials i Esports que és l'òrgan competent per exercir les competències normatives i executives atribuïdes a aquesta Administració per l'Estatut d'autonomia, la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, la Llei 1/2019, de 31 de gener, del Govern de les Illes Balears, i la resta de l'ordenament jurídic en els sectors corresponents de l'acció pública
12. El Decret 11/2021, de 15 de febrer, de la presidenta de les Illes Balears, pel qual s'estableixen les competències i l'estructura orgànica bàsica de les conselleries de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, atribueix a la Direcció General d'Atenció a la Dependència l'exercici de les competències d'atenció i suport a persones amb dependència, a persones amb discapacitat, a persones de la tercera edat i a altres col·lectius en situació de risc o de necessitat social.
13. L'article 36 del Decret 83/2010, de 25 de juny, pel qual s'estableixen els principis generals del procediment per al reconeixement de la situació de dependència, la intensitat de protecció dels serveis i el règim de compatibilitat de les prestacions del Sistema per a l'Autonomia i Atenció a la Dependència en l'àmbit de la comunitat autònoma de les Illes Balears, i es crea la Xarxa Pública d'Atenció a la Dependència de les Illes Balears, modificat pel Decret 5/2016, de 5 de febrer, estableix que la Xarxa Pública d'Atenció a la Dependència de les Illes Balears està integrada pels centres i els serveis privats concertats, entre d'altres.
14. El Decret 63/2017, de 22 de desembre, de principis generals dels procediments d'accés als serveis de la Xarxa Pública d'Atenció a la Dependència per a gent gran en situació de dependència (BOIB núm. 157 de 2017).
15. En el desenvolupament de la seva activitat, l'entitat Institut de Treball Social i de Serveis Socials (Intress), presta el servei d'ajuda a domicili per a persones en situació de dependència.
16. A l'empara de la Resolució de la consellera d'Afers Socials i Esports de 7 de juny de 2021 per la qual s'estableix la convocatòria d'acció concertada del servei d'ajuda a domicili per a persones en situació de dependència en el municipi de Palma amb entitats d'iniciativa privada que tenguin acreditat el servei d'ajuda a domicili (BOIB núm. 77, de 10 de juny), s'ha instruït l'expedient administratiu corresponent i s'ha constatat que l'entitat Institut de Treball Social i de Serveis Socials (Intress), disposa d'un servei d'ajuda a domicili autoritzat i acreditat a les Illes Balears que compleix els requisits per subscriure aquest Acord d'acció concertada.
Ambdues parts ens reconeixem mútuament la capacitat legal necessària per formalitzar aquest Acord d'acció concertada, d'acord amb les següents
Clàusules
1. Objecte
1.1. L'objecte d'aquest Acord d'acció concertada és establir les bases per desenvolupar el servei d'ajuda a domicili (en endavant, SAD) per a persones amb grau reconegut de dependència I, II o III, residents a l'àmbit territorial del municipi de Palma.
1.2. Així mateix, es preveu que, indirectament, amb aquestes atencions, es doni suport o respir als cuidadors habituals d'aquestes persones, normalment familiars.
2. Persones beneficiàries
2.1. L'ajuda a domicili té com a destinataris finals les persones amb grau de dependència I, II o III, reconegut per l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, residents al municipi de Palma, que o bé ja reben aquesta prestació o bé encara no i es valora que és idoni que rebin la prestació del SAD per resoldre les seves necessitats.
2.2. La selecció de les persones beneficiàries que han de rebre el SAD es farà mitjançant els procediments habituals que empra la Conselleria d'Afers Socials i Esports en l'assignació de serveis tècnics a les persones en situació de dependència.
3. Intensitat i cobertura del servei
3.1. Les hores per a cada grau de dependència són les que determina l'annex II del Reial decret 1051/2013, de 27 desembre, pel qual es regulen les prestacions del Sistema per a l'Autonomia i Atenció a la Dependència, establertes en la Llei 39/2006, de 14 de desembre, de promoció de l'autonomia personal i atenció a les persones en situació de dependència.
3.2. Aquest servei donarà cobertura a les persones amb grau de dependència I, II o III, d'acord amb les intensitats següents:
- Grau I (dependència moderada): màxim 20 hores mensuals.
- Grau II (dependència greu): entre 21 i 45 hores mensuals.
- Grau III (gran dependència): entre 46 i 70 hores mensuals.
3.3. El treballador o treballadora social que elabori el programa individual d'atenció (PIA) determinarà en aquest document les hores per a cada tipus de prestació. El programa individual d'atenció servirà de base per redactar la resolució que, a aquest efecte, emetrà la Conselleria d'Afers Socials i Esports.
4. Tipus de prestacions i cost per hora de servei
4.1. Els tipus de prestacions del SAD són els següents:
a. Atenció personal.
b. Atenció de les necessitats domèstiques o de la llar.
4.2. Els costs màxims per hora del SAD són els següents:
- Atenció personal: 21,83 €/hora (sense IVA) i 22,70 €/hora (amb l'IVA inclòs).
- Atenció de les necessitats domèstiques o de la llar: 21,83 €/hora (sense IVA) i 22,70 €/hora (amb l'IVA inclòs).
En aquests costs, s'hi inclouen les hores de dedicació necessària per coordinar i supervisar el servei corresponent.
5. Participació de les persones beneficiàries en el cost del servei
Les persones beneficiàries del SAD han de participar en el pagament d'aquest servei d'acord amb la normativa autonòmica vigent sobre la determinació de la capacitat econòmica i la participació en els costs, recollida en l'article 12 del Decret 84/2010, de 25 de juny, pel qual es regulen els criteris per calcular la capacitat econòmica de les persones beneficiàries de les prestacions assistencials que formen part de la Xarxa Pública d'Atenció a la Dependència de les Illes Balears, i per concretar les prestacions econòmiques del Sistema per a l'Autonomia i l'Atenció a la Dependència (BOIB núm. 99, de 3 de juliol), o la norma que la substitueixi.
6. Nombre d'hores d'ajuda a domicili i gestió
6.1. L'entitat Institut de Treball Social i de Serveis Socials (Intress), té a disposició un total de 168.000 hores d'ajuda a domicili durant el termini d'execució d'aquest Acord d'acció concertada (clàusula 11). L'entitat ha de distribuir aquestes 168.000 hores entre les persones beneficiàries del SAD segons el que disposi la resolució del programa individual d'atenció que emeti la conselleria competent en matèria de serveis socials. Això no obstant, l'entitat Institut de Treball Social i de Serveis Socials (Intress), pot prestar més hores de servei de les acordades si existeix dotació pressupostària suficient.
6.2. Correspon a l'entitat Institut de Treball Social i de Serveis Socials (Intress), disposar els mitjans necessaris per a la gestió correcta del total d'hores d'ajuda a domicili previstes, que pot distribuir entre els casos del seu àmbit territorial que compleixin les característiques que estableix aquest Acord d'acció concertada.
7. Finançament, justificació i forma de pagament
7.1. La quantia màxima prevista per a aquest Acord d'acció concertada és de 3.813.600,00 € (tres milions vuit-cents tretze mil sis-cents euros), amb càrrec a la partida pressupostària 17301.313D01.26104.00 dels pressuposts generals de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears per a l'any 2021, a la partida pressupostària 17301.313D01.26104.00 (o l'alternativa corresponent) dels pressuposts generals de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears per a l'any 2022, a la partida pressupostària 17301.313D01.26104.00 (o l'alternativa corresponent) dels pressuposts generals de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears per a l'any 2023, a la partida pressupostària 17301.313D01.26104.00 (o l'alternativa corresponent) dels pressuposts generals de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears per a l'any 2024, i a la partida pressupostària 17301.313D01.26104.00 (o l'alternativa corresponent) dels pressuposts generals de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears per a l'any 2025, corresponent al cost de les 168.000 hores de servei d'ajuda a domicili concertades pel període comprés entre l'1 d'octubre de 2021 i el 30 de setembre de 2025, d'acord amb el desglossament i la imputació temporal següent:
- Exercici 2021: 158.900,00 € (cent cinquanta-vuit mil nou-cents euros), corresponent a 7.000 hores de SAD relatives a les mensualitats d'octubre i novembre de 2021.
- Exercici 2022: 953.400,00 € (nou-cents cinquanta-tres mil quatre-cents euros), corresponent a 42.000 hores de SAD relatives a les mensualitats de desembre de 2021 a novembre de 2022.
- Exercici 2023: 953.400,00 € (nou-cents cinquanta-tres mil quatre-cents euros), corresponent a 42.000 hores de SAD relatives a les mensualitats de desembre de 2022 a novembre de 2023.
- Exercici 2024: 953.400,00 € (nou-cents cinquanta-tres mil quatre-cents euros), corresponent a 42.000 hores de SAD relatives a les mensualitats de desembre de 2023 a novembre de 2024.
- Exercici 2025: 794.500,00 € (set-cents noranta-quatre mil cinc-cents euros), corresponent a 35.000 hores de SAD relatives a les mensualitats de desembre de 2024 a setembre de 2025.
7.2. La justificació del servei s'ha de fer de la manera següent:
a) L'entitat prestadora del servei concertat ha de presentar una factura mensual en la qual ha de constar l'import de les hores realitzades durant el mes de facturació. A aquesta factura s'ha d'adjuntar, degudament signada pel representant legal de l'entitat concertada, una relació detallada de les persones usuàries, mitjançant un arxiu informàtic, a través del Punt General d'Entrada de Factures Electròniques (FACe), segons el model facilitat per la Direcció General d'Atenció a la Dependència, que ha de contenir els conceptes següents: nom i cognoms, DNI/NIE, grau reconegut de dependència, tipus de prestació, nombre d'hores d'atenció mensual, tarifa aplicada, cost total mensual del servei, copagament del servei (€/hora), copagament total mensual del servei i cost líquid mensual del servei.
b) Les dades de la relació detallada de les persones usuàries presentada per l'entitat concertada han de coincidir amb les dades introduïdes en el programa informàtic de gestió de la discapacitat i la dependència (DISDEP).
c) Les justificacions mensuals s'han de presentar durant el mes següent al període al qual correspon la liquidació. La no presentació de la liquidació dins aquest termini pot suposar la pèrdua del dret de cobrament dels serveis prestats.
7.3. El pagament de les quanties justificades mensualment s'efectuarà d'acord amb els criteris següents:
a) La Conselleria d'Afers Socials i Esports, a través de la Direcció General d'Atenció a la Dependència, tramitarà mensualment la proposta de pagament en concepte de cost del servei, que consistirà en la diferència que resulta, per a cada hora del SAD, entre les dues quanties que es detallen tot seguit:
- Cost per hora del SAD, tenint en compte el tipus de prestació.
- Quantia del copagament fixada per a les persones usuàries.
Jurídicament, ambdós conceptes de despesa tenen la conceptuació de contraprestació pels serveis socials concertats amb l'entitat d'iniciativa privada. El pagament de la quantitat que correspongui es farà en el compte corrent que indiqui l'entitat concertada.
b) La persona usuària ha d'abonar a l'entitat Institut de Treball Social i de Serveis Socials (Intress), el copagament corresponent, fixat mitjançant una resolució de la persona titular de la Conselleria d'Afers Socials i Esports, d'acord amb la normativa vigent, el qual no pot superar, en cap cas, el cost per hora segons el tipus de prestació que s'estableix en aquest Acord d'acció concertada per al servei d'ajuda a domicili. Aquest copagament té el caràcter de màxim, i no es pot veure incrementat, en cap cas, pels imposts que, si escau, corresponguin.
c) L'entitat concertada no pot cobrar a les persones usuàries cap quantitat suplementària per liquidació d'hores o per qualsevol altre servei o prestació que s'hagi d'atendre en virtut del concert subscrit.
d) Les propostes de pagament s'han d'executar d'acord amb el Pla de Disposició de Fons de la Tresoreria de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, aprovat per l'Acord del Consell de Govern de 16 de març de 2012.
e) La percepció indeguda de quantitats per part de l'entitat concertada suposa l'obligació de reintegrament d'aquestes quantitats, amb la tramitació prèvia del procediment que correspongui, amb l'audiència de la persona interessada.
f) Sens perjudici del que disposa l'apartat anterior, els serveis concertats queden subjectes al control de caràcter financer i a les funcions inspectores i sancionadores de les administracions competents en la matèria.
8. Obligacions de les parts
8.1. La Conselleria d'Afers Socials i Esports es compromet a:
a) Proposar el pagament del total d'hores del SAD, segons el que estableix aquest Acord d'acció concertada, per a la qual cosa ha d'emetre un informe de conformitat amb la prestació del servei mensual.
b) Resoldre la prestació del SAD d'acord amb la normativa sobre dependència.
c) Facilitar a l'entitat concertada l'accés al programa informàtic de gestió de la discapacitat i la dependència (DISDEP) perquè pugui aplicar la resolució mitjançant la qual s'ha concedit a un beneficiari la prestació del SAD.
8.2. L'entitat Institut de Treball Social i de Serveis Socials (Intress), es compromet a:
a) Posar a disposició de l'objecte de l'Acord d'acció concertada els recursos materials i humans mitjançant la contractació del personal d'atenció directa i indirecta necessari per poder dur a terme les hores concertades del servei d'ajuda a domicili.
b) Coordinar la intervenció tècnica en els casos seleccionats, assessorant el personal que du a terme l'assistència en els domicilis i donant solució a les necessitats que vagin sorgint en l'aplicació de la prestació.
c) Coordinar-se amb els serveis tècnics de l'Administració autonòmica responsables de l'atenció a la dependència en el seguiment de la prestació i la inclusió en el programa individual d'atenció.
d) Recaptar, de les persones beneficiàries del servei d'ajuda a domicili, la participació econòmica corresponent, en concepte de copagament.
e) Acreditar que la quantia justificada s'ha aplicat a la realització de l'objecte d'aquest Acord d'acció concertada, amb la presentació de la documentació que s'especifica en la clàusula 7.2.
f) Informar la Conselleria d'Afers Socials i Esports de qualsevol incidència en el desenvolupament del servei mitjançant el registre en el programa informàtic de gestió de la discapacitat i la dependència (DISDEP).
g) Conservar durant els quatre anys de vigència d'aquest concert la relació dels documents de conformitat signats per les persones usuàries, en què ha de constar la conformitat amb el total d'hores de servei d'ajuda a domicili realitzades cada mes.
h) Complir el Plec general de condicions tècniques aprovat pel director general d'Atenció a la Dependència de la Conselleria d'Afers Socials i Esports.
9. Auditories
La Conselleria d'Afers Socials i Esports pot requerir d'ofici a l'entitat titular del servei una auditoria tècnica o econòmica per garantir la qualitat i la sostenibilitat del servei concertat, així com els drets de les persones usuàries ateses, tal com disposa l'article 27 del Decret 48/2017, de 27 d'octubre, pel qual s'estableixen els principis generals als quals s'han de sotmetre els concerts socials.
10. Vigilància i control
En qualsevol moment, la Conselleria d'Afers Socials i Esports, a través de la Direcció General d'Atenció a la Dependència, pot fer totes les comprovacions relatives al funcionament del servei concertat i, en general, a tot el que pugui repercutir sobre les persones usuàries que tenen adjudicat el servei d'ajuda a domicili. Així mateix, pot fer tots els requeriments de documentació a l'entitat concertada que siguin necessaris per garantir el compliment efectiu del que regula aquest Acord d'acció concertada, sens perjudici de les competències dels consells insulars en matèria d'inspecció d'entitats, serveis i centres de serveis socials, d'acord amb la Llei 14/2001, de 29 d'octubre, d'atribució de competències als consells insulars en matèria de serveis socials i seguretat social.
11. Vigència, renovació i modificació
11.1. El termini d'execució de l'Acord d'acció concertada és de quatre anys, comptadors des de l'1 d'octubre de 2021 fins al 30 de setembre de 2025. Si el concert es formalitza amb posterioritat a l'inici de l'execució, es finançaran les hores ja ultimades del servei d'ajuda a domicili a partir de l'1 d'octubre de 2021 fins a la data de la signatura de l'Acord d'acció concertada que no s'hagin pogut deixar de prestar i que són l'objecte d'aquesta concertació.
11.2. Aquest Acord d'acció concertada es pot renovar d'acord amb el que s'estableixi reglamentàriament i d'acord amb les normes pressupostàries, sempre que es mantengui la demanda de prestació del servei d'ajuda a domicili.
11.3. Aquest Acord d'acció concertada pot ser objecte de revisió i, si escau, de modificació, abans que n'acabi la vigència. En cas que hi hagi llista d'espera, no serà necessari tramitar una modificació del concert d'ampliació de hores. En aquest cas, serà suficient incrementar el crèdit autoritzat, mitjançant un expedient d'ajust comptable, sempre que hi hagi crèdit adequat i suficient i que l'entitat disposi de capacitat acreditada suficient.
12. Extinció
Aquest Acord d'acció concertada s'extingeix per compliment i venciment del termini establert en la clàusula 11, o per la concurrència d'alguna de les causes de resolució que estableix l'article 9 de la Llei 12/2018, de 15 de novembre, de serveis a les persones en l'àmbit social a la comunitat autònoma de les Illes Balears.
13. Normativa aplicable
13.1. Són aplicables la Llei 12/2018, de 15 de novembre, de serveis a les persones en l'àmbit social a la comunitat autònoma de les Illes Balears, el Decret 48/2017, de 27 d'octubre, pel qual s'estableixen els principis generals als quals s'han de sotmetre els concerts socials, la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, i la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.
13.2. Aquest Acord d'acció concertada queda exclòs de l'àmbit d'aplicació de la Llei 9/2017, de 8 de novembre, de contractes del sector públic.
14. Jurisdicció competent
Aquest Acord d'acció concertada té caràcter administratiu, per la qual cosa les qüestions litigioses que es puguin suscitar en cas de conflicte en la interpretació, l'aplicació, l'execució i, si escau, la resolució, s'han de sotmetre a la jurisdicció contenciosa administrativa, d'acord amb la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.
Com a mostra de conformitat, signam aquest Acord d'acció concertada en tres exemplars.
Palma, 15 de setembre de 2021
Per la Conselleria d'Afers Socials i Esports Fina Santiago Rodríguez |
Per l'Institut de Treball Social i de Serveis Socials (Intress) Trinidad Sánchez Sierra |