Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció I. Disposicions generals

AJUNTAMENT DE BUNYOLA

Núm. 447942
Aprovació definitiva del reglament que regula les condicions d’ús del Teatre Municipal de Bunyola

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

El Ple de l'Ajuntament, en sessió ordinària celebrada el dia 14 de juliol de 2021, adoptà entre altres, el següent acord:

  • Aprovar inicialment Reglament que regula les condicions d'ús del Teatre Municipal de Bunyola, en els termes en què figura en l'expedient (CSV: 4ZQD3KXYM5ENTKQQPWT2QHWFF). 

Publicat anunci en el BOIB número 98 de data 22 de juliol de 2021, no s'ha formulat cap reclamació contra el mencionat acord durant el termini d'exposició pública de 30 dies, pel que l'acord d'aprovació és definitiu, de tal manera que el text íntegre quedarà redactat tal com segueix:

REGLAMENT DEL TEATRE MUNICIPAL DE BUNYOLA

Preàmbul

L'Ajuntament de Bunyola, amb la intenció de continuar dia a dia amb la promoció de la cultura al poble, vol regular  l'ús del Teatre municipal.

Article 1. Objecte

Aquest Reglament té per objecte establir les condicions d'ús del Teatre Municipal de Bunyola per oferir a tothom la possibilitat de gaudir de la cultura en totes les seves manifestacions.

Article 2. Àmbit d'actuació

Aquest Reglament és d'aplicació a totes les activitats que es realitzin en el Teatre Municipal de Bunyola.

Article 3. Funcions i finalitats

3.1. Les principals funcions d'aquest espai són contribuir a la promoció i la difusió de la cultura en tots els seus vessants; possibilitar la programació d'actes promoguts per associacions, entitats i altres col·lectius; i fomentar la participació ciutadana, entre d'altres. Així mateix, es pot autoritzar l'ús social de les instal·lacions del Teatre sempre que l'activitat a realitzar sigui compatible amb l'objecte i les funcions d'aquest espai.

Article 4. Instal·lacions

L'espai del Teatre disposa d'una sala, susceptible de lloguer o cessió:

a) Sala magna o platea amb les següents característiques tècniques

Escenari:

- de 8 x 6,50 metres amb una alçada de 3,90 metres.

Equip de so:

- taula de mescles Behringer – Euporack UB1204FX-PRO, per 6 línies.

- dos micròfons SHURE PG58

- dos altaveus THUMP TH15A (Makita)

- reproductor de CD, JVC

- 1 monitor Basic-Line

Equip de llums:

- Dimer de 24 canals

- una taula de mescles llums STRONG 256 de 24 canals

- 4 vares elèctriques de 16 línies cada una

- 4 focus PC's

- 4 Focus retalls

Imatge:

- projector EPSON LCD EMP-TV10 (800 lumens)

- pantalla portàtil de 1,20 x 1,20 m.

Altres:

- Teló

- Càmera negra

- Fons pantalla per a projeccions

- Sale camerino i banys amb dutxa

Article 5. Persones usuàries

Poden utilitzar el Teatre:

a) L'Ajuntament de Bunyola

b) L'Ajuntament de Bunyola en col·laboració amb altres col·lectius culturals, educatius, socials o esportius per a la realització d'activitats culturals o espectacles públics.

c) Col·lectius, associacions o entitats públiques o privades del municipi i persones físiques, amb l'autorització municipal prèvia per a la seva utilització temporal, quan l'Ajuntament no actuï com a organitzador o col·laborador.

d) Persones o entitats d'altres municipis amb l'autorització municipal prèvia per a la seva utilització temporal, quan l'Ajuntament no actuï com a organitzador o col·laborador.

Article 6. Activitats

6.1. Totes les activitats amb caràcter lucratiu o comercial han d'estar autoritzades expressament per l'Ajuntament.

6.2. Les sol·licituds s'han de presentar en el registre general de l'Ajuntament, dirigides a la Batlia, i s'hi ha de fer constar el caràcter de l'activitat, el dia i les hores en què es pretén utilitzar el Teatre i la persona responsable.

6.3. Criteris  per atorgar i denegar la sol·licitud d'autorització temporal del Teatre:

a) L'interès cultural de l'activitat.

b) La trajectòria de l'entitat organitzadora.

c) La compatibilitat de l'ús sol·licitat amb els horaris del Teatre i les activitats ja programades.

d) L'antelació amb la qual s'ha presentat la sol·licitud.

e) La perillositat que suposi la proposta sol·licitada, tant per a l'equip humà del Teatre com per a les seves instal·lacions.

6.4. La programació  que faci l'Ajuntament té prioritat davant totes les cessions.

6.5. En el supòsit que hi hagi més d'una sol·licitud per a un mateix dia i horari d'utilització previst, l'Ajuntament ho ha de comunicar a les entitats o les persones afectades per afavorir que arribin a un acord que permeti la realització de les activitats proposades. En el cas que no s'arribi a un acord, s'ha de concedir l'autorització a una part o l'altra tenint en compte els criteris descrits anteriorment.

6.6. Si per motius imprevisibles i urgents l'Ajuntament considera necessari organitzar un acte en el Teatre en una data en què ja hi ha concedida una autorització d'ús, la corporació ha de deixar sense efecte l'autorització esmentada i ha de proposar a la persona o entitat perjudicada que triï una altra data. Si no fos possible reubicar l'acte, es procediria al retorn de la taxa abonada.

6.7. Les taxes per utilitzar aquestes instal·lacions s'estableixen en l'ordenança fiscal corresponent (Boib 31/12/2011).

Article 7. Manteniment de les instal·lacions

7.1. La persona o l'entitat a la qual s'autoritza utilitzar el Teatre de Bunyola és responsable del seu bon ús i ha de respondre dels possibles danys que s'hi puguin ocasionar.

7.2. En el cas que la utilització que es faci de les instal·lacions tengui conseqüències que n'afectin el bon estat, la persona o l'entitat responsable pot ser sancionada amb la no cessió d'aquestes durant un període de temps determinat o indefinidament.

7.3. Està prohibit fumar dins les instal·lacions del Teatre. Així mateix, no s'hi pot menjar ni beure al pati de butaques.

Article 8. Drets i deures de les persones usuàries

8.1. Els drets de les persones usuàries són els següents:

a) Disposar de l'espai autoritzat per dur a terme l'activitat que es vol realitzar.

b) Disposar dels mitjans materials tècnics de què disposi la instal·lació.

c) Ser tractat amb respecte i educació tant pel personal municipal com per la resta de persones usuàries.

8.2. Els deures i les normes d'ús de les persones usuàries són les següents:

a) Complir la normativa vigent quant a tabac, aforament, seguretat, renous, etc.

b) No entrar al pati de butaques ni menjar ni begudes o altres objectes que puguin malmetre el mobiliari, la decoració o que impedeixin o dificultin la comoditat de la resta de persones usuàries.

c) No introduir animals a la instal·lació a excepció dels cans guia.

d) Tractar amb respecte i educació la resta de persones usuàries.

e) Seguir les indicacions dels responsables del Teatre i comunicar-los qualsevol incidència material o d'altre tipus que es produeixi.

f) Complir amb l'horari de cessió de l'espai.

g) Respectar l'aforament de l'espai cedit, el control del qual és responsabilitat de la persona sol·licitant.

h) Limitar-se a fer ús de l'espai autoritzat i de les zones comunes, sense accedir a la resta de dependències.

i) Deixar els espais utilitzats nets, endreçats i lliures de qualsevol material per garantir-ne l'ús posterior en perfectes condicions

j) Usar les instal·lacions, únicament, amb la finalitat per a la qual ha estat autoritzada.

k) Contractar la cobertura d'una assegurança addicional quan l'activitat a realitzar la requereixi.

l) Fer-se càrrec, les persones sol·licitants, de les despeses derivades dels danys i desperfectes que es puguin causar durant i a conseqüència de la realització de l'activitat en qualsevol de les instal·lacions del Teatre, encara que no estiguin incloses en l'autorització; així com dels que es puguin ocasionar, per la conducta de les persones assistents a l'acte o l'activitat, a béns, instal·lacions, materials o terceres persones.

m) Complir, si escau, les disposicions vigents en matèria de seguretat, fiscal, administrativa, laboral i de prevenció de riscos laborals, així com altra normativa sectorial d'aplicació, i acreditar-ho en qualsevol moment si l'Ajuntament ho exigeix.

Article 9. Sol·licituds

9.1. La sol·licitud d'ús s'ha de fer mitjançant instància. Aquest es podrà presentar a les  oficines municipals o a través de la seu electrònica.

9.2. La sol·licitud ha de contenir les dades següents:

a) Identificació de la persona sol·licitant i de l'entitat que representa, si s'escau.

b) Dates i horaris de l'activitat.

c) Descripció de l'activitat que s'hi vol dur a terme.

d) Nombre de participants.

e) Preu de l'entrada a l'activitat o espectacle, si s'escau.

f) Persona o persones responsables de l'entitat.

g) Materials complementaris que s'han d'utilitzar i els que poden comportar una despesa extraordinària en els subministraments.

9.3. Així mateix, s'ha d'adjuntar a la sol·licitud la documentació següent:

a) Fotocòpia de l'assegurança de responsabilitat civil de l'activitat quan sigui necessària.

b) En el cas d'entitats,  còpia del DNI de la persona representant o particular.

9.4. Si l'activitat a realitzar requereix disposar d'una assegurança de responsabilitat civil, la persona física o jurídica organitzadora l'ha de subscriure amb una antelació mínima de deu dies abans del seu inici.

Article 10. Autorització

10.1. La Batlia, o la Regidoria en què delegui, té la competència per atorgar o denegar l'autorització a què fa referència aquest Reglament.

10.2. Les autoritzacions s'han d'atorgar després de verificar que les sol·licituds són correctes i d'haver comprovat que l'activitat no interfereix en d'altres que ja es duguin a terme en l'espai demanat. Abans de començar l'activitat, la persona sol·licitant ha de satisfer la taxa corresponent i dipositar la fiança, d'acord amb el que estableix l'ordenança fiscal corresponent.

10.3. L'incompliment d'alguna de les prescripcions contingudes en aquest Reglament és causa suficient per denegar qualsevol sol·licitud posterior o per suspendre o rescindir l'autorització concedida.

10.4. Un cop acabada l'activitat autoritzada, les persones usuàries han de deixar lliure i a disposició de l'Ajuntament la instal·lació i els béns objecte d'aquella en el mateix estat de conservació i funcionament en què els van rebre.

10.5. Per causes de força major es pot suspendre l'ús privatiu autoritzat.

10.6. La persona autoritzada no pot cedir o tornar a arrendar el dret d'ús del Teatre a una tercera persona.

Article 11. Condicions generals d'ús del Teatre

11.1. El públic assistent ha d'entrar i sortir del pati de butaques pels espais estipulats. Així mateix, ha de respectar l'ordre establert en la cua de la taquilla i en els accessos (entrades i sortides) als espectacles.

11.2. Les persones usuàries no poden accedir a la sala un cop que hagi començat la representació, sense perjudici que puguin esperar a incorporar-se durant el descans, sempre que l'organització ho consideri oportú.

11.3. El públic ha de guardar silenci i respecte als intèrprets i altres persones que intervenguin en els espectacles. Així mateix, el públic ha de desconnectar les alarmes dels rellotges i silenciar els telèfons mòbils durant la durada de l'espectacle.

11.4. Les actuacions s'han d'ajustar a l'horari i a la temàtica específica de la publicitat o sol·licitud emesa.

11.5. Durant els assajos està prohibida l'entrada de públic en general i només s'admet l'accés al Teatre a les persones que acreditin que estan involucrades en l'activitat a realitzar.

11.6. Les persones organitzadores de les activitats autoritzades per usar el Teatre han d'exercir, únicament,  poders de direcció i organització del seu personal. D'altra banda, el personal tècnic o la persona representant del Teatre de Bunyola ha de controlar, en tot moment, que es faci un bon ús de l'equipament i del material.

11.7. En el cas que les activitats siguin realitzades per menors d'edat, aquests han d'estar acompanyats, en tot moment, per una persona responsable o tutora, amb la finalitat d'evitar qualsevol incident o mal ús dels espais i dels elements tècnics. En tot cas, el personal del Teatre queda exempt de tota responsabilitat si, per aquest mal ús, hi ha un accident.

Article 12. Normes d'ús referents al material, les instal·lacions i l'equipament del Teatre

12.1. El material tècnic del Teatre de Bunyola està a disposició dels muntatges que aculli, així com el seu personal tècnic. La cabina de control no pot ser manipulada per ningú extern al Teatre sense la presència física del personal tècnic municipal o la seva autorització. Així mateix, no hi poden accedir persones externes que no estiguin vinculades al Teatre o a l'espectacle que s'hi representi.

12.2. ELEMENTS DE L'ESCENARI

12.2.1. Teló de fons, cametes i bambolines

En principi s'ha de respectar la disposició d'aquests elements. Si calgués modificar-los, s'haurà de comunicar al personal de l'Ajuntament.

Està completament prohibit fixar a terra les cortines amb grapes o qualsevol altre mitjà.

Tampoc es podrà enganxar cap element a les cortines, ni amb agulles, adhesius ni res en absolut.

12.2.2. Terra de l'escenari

Queda totalment prohibit l'ús de grapes i claus o tatxes

La fixació d'elements escenogràfics serà sempre mitjançant:

- cinta adhesiva

- cinta de doble cara

- peses

 

- grampons de la mida adequada i sempre sota la supervisió del personal de l'ajuntament.

Un cop executada l'activitat, serà responsabilitat de la persona o entitat organitzadora, la retirada de tots els elements i accessoris utilitzats.

12.2.3. Parets de l'escenari

Queda totalment prohibit fixar qualsevol element a les parets de l'escenari amb qualsevol mitjà (grapes, adhesius, cintes adhesives, xinxetes, etc.).

12.2.4. Graella

- Està completament prohibit penjar qualsevol element de més de 10 kg de qualsevol punt de la graella.

- No es pot fer servir cap element per a l'elevació de persones

- Qualsevol element penjat estarà situat com a mínim a 50 cm de qualsevol font de calor com focus, màquines de fum, etc. així com a una distància de 25 cm de qualsevol cortinatge.

- Serà responsabilitat de la persona o entitat organitzadora d'un esdeveniment retirar tots els elements que s'hagin posat a la graella per a la realització d'una activitat (cordes, fil de niló, brides, etc.)

12.2.5. Altres

La persona o l'entitat sol·licitant ha de traslladar i retirar immediatament tots els elements escenogràfics que s'utilitzin en el muntatge una vegada acabat l'espectacle. Si no és així, s'ha d'entendre que tot el que queda és material destructible, per la qual cosa el Teatre no se'n farà responsable.

Si s'han de fer servir de forma regular, l'ajuntament designarà el lloc on s'han de guardar d'acord amb l'interessat.

12.3. L'ús d'elements o la realització d'accions que no siguin habituals (llançament de serpentines, confeti, explosions simulades vessament de materials sòlids o líquids, etc.) s'han d'especificar en la sol·licitud.

12.4. Dins del recinte del Teatre no està permès construir expositors o estands fets amb materials de construcció, ni res que comporti utilitzar materials com ara guix, sorra, teules, etc. Totes les instal·lacions d'elements elèctrics, de so, informàtics, etc., s'han de conduir pels llocs que indiqui el personal tècnic municipal.

12.5. No es poden usar calefactors individuals ni transportar materials inflamables dins l'edifici del Teatre.

12.6. Una vegada acabada la representació, l'activitat o l'esdeveniment, la persona o l'entitat organitzadora ha de deixar nets i en perfecte estat els espais del Teatre que hagi utilitzat.

12.7. Fer malbé les instal·lacions o incomplir les normes del Teatre durant la celebració de les activitats és causa suficient per denegar futures autoritzacions, sense perjudici d'exigir les reparacions oportunes.

Article 13. Responsabilitat

13.1. La persona física o jurídica o l'entitat organitzadora és la responsable dels actes, de les conductes que contradiguin aquesta normativa i del comportament de les persones participants en la seva activitat.

13.2. L'entitat autoritzada és responsable de tots els danys, materials o morals, que es puguin produir durant l'ús de les instal·lacions  a conseqüència del desenvolupament de l'activitat.

13.3. Així mateix, l'entitat autoritzada assumeix qualsevol responsabilitat derivada de la contractació de personal o de serveis de tota mena per dur a terme les actuacions o activitats desenvolupades o impulsades mentre facin ús de les instal·lacions del Teatre.

13.4. Les persones físiques o jurídiques que utilitzin material propi són responsables dels danys que aquest pugui causar en les instal·lacions. D'altra banda, l'Ajuntament pot prohibir l'ús d'aquell material que no consideri adequat.

13.5. Els drets relatius a la propietat intel·lectual que es puguin derivar de les activitats que es duguin a terme al Teatre de Bunyola han d'anar a càrrec de la persona o entitat autoritzada.

 

13.6. L'Ajuntament no es fa responsable dels danys que es produeixin per robatori, ni dels accidents de les persones usuàries abans, durant o després de l'acte.

Article 14. Suspensió de les activitats

En el cas de suspensió o alteració significativa relacionada amb l'espectacle o l'activitat anunciada que no obeeixi a causes de força major, dóna dret a exigir a la persona o entitat organitzadora la repetició o el reinici de l'activitat.

Article 15. Compliment de la normativa

La cessió efectiva de les instal·lacions comporta l'acceptació del contingut d'aquest Reglament, així com de la normativa aplicable en vigor en matèria de seguretat contra incendis, seguretat i higiene en el treball, activitats, sobre instal·lacions en llocs amb risc d'incendi o explosió, etc.

Article 16. Infraccions

16.1. Constitueix infracció administrativa qualsevol vulneració o incompliment d'allò que disposa aquest Reglament, i les infraccions es poden classificar en lleus, greus i molt greus, de conformitat amb la tipificació realitzada en aquest article. En tot allò que no preveu aquest Reglament ha de regir el títol XI de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les bases de règim local, segons la redacció de la Llei 57/2003, de 16 de desembre, i de la Llei 20/2006, de 15 de desembre, de règim local de les Illes Balears.

16.2. Es consideren infraccions lleus:

a) No sol·licitar l'espai segons el procediment establert.

b) No presentar una persona responsable única com a interlocutora en les actuacions.

f) Qualsevol altra actuació o comportament que la normativa legal vigent determini amb la mateixa qualificació.

16.3. Es consideren infraccions greus:

a) Acumular dues o més faltes lleus en el període de la concessió de l'espai.

b) Utilitzar el Teatre per a actuacions no reflectides en la sol·licitud.

c) Usar elements com serpentines, confeti, etc., sense autorització prèvia.

d) Fumar dins qualsevol espai de l'edifici.

e) Menjar i beure al pati de butaques del Teatre

f) No respectar els horaris prevists sense haver-ho comunicat amb antelació.

g) Superar l'aforament permès.

h) Utilitzar elements propis del Teatre per a les representacions sense tenir autorització expressa del personal tècnic del teatre.

i) Ocasionar desperfectes en el material o en les instal·lacions, la qual cosa implica haver d'abonar els costos totals d'aquests desperfectes.

j) Qualsevol altra actuació o comportament que la normativa legal vigent determini amb la mateixa qualificació.

16.4. Es consideren faltes molt greus:

a) No respectar reiteradament les indicacions i les advertències del personal del Teatre.

b) Malmetre de forma reincident el material o les instal·lacions.

c) Agredir físicament el personal i les persones usuàries del Teatre.

d) Cometre dues faltes greus en un període de tres mesos.

e) Qualsevol altra actuació o comportament que la normativa legal vigent determini amb la mateixa qualificació.

16.5. En ordre a una adequada graduació i proporcionalitat entre la gravetat del fet constitutiu de la infracció i la sanció a aplicar, s'estableixen com a criteris complementaris els previstos a l'article 29 de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, del règim jurídic del sector públic.

Article 17. Règim sancionador

17.1. Segons la naturalesa de les infraccions comeses, s'han d'aplicar les sancions següents:

a) Faltes lleus: amonestació escrita i entrada prohibida al Teatre fins a un mes.

b) Faltes greus: suspensió de la utilització concedida i entrada prohibida al Teatre durant un període d'un mes i un dia fins a sis mesos.

 

c) Faltes molt greus: entrada prohibida al Teatre per un període de sis mesos i un dia fins a dos anys.

17.2. Amb independència de la sanció imposada, l'Ajuntament pot reclamar els danys i els perjudicis causats a la persona o entitat responsable.

  

Bunyola, 24 de setembre de 2021

El batle

Andreu Bujosa Bestard