Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

AJUNTAMENT D'ALCÚDIA

Núm. 447778
Aprovació bases reguladores de subvencions als centres escolars d’Alcúdia, exercici 2021

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

En sessió Extraordinària celebrada dia 29 de juliol de 2021, el Ple de l'Ajuntament de Alcúdia va aprovar las bases reguladores de subvencions als centres escolars d'Alcúdia, exercici 2021.

D'acord amb l'article 9.3 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions, per mitjà del present edicte se publiquen les bases referides.

 

Alcúdia, en data de la signatura electrònica (28 de setembre de 2021)

La batlessa

Bàrbara Rebassa Bisbal

 

“SUBVENCIONS ALS CENTRES ESCOLARS DEL MUNICIPI D'ALCÚDIA,

Exercici 2021

BASES REGULADORES

Base primera: Finalitats

La finalitat d'aquestes bases és reforçar l'ensenyament obligatori en els centres educatius del municipi d'Alcúdia. L'Ajuntament d'Alcúdia, conscient d'aquesta necessitat, ha elaborat aquestes bases per a que els centres escolars d'Alcúdia es puguin dotar de recursos educatius, tals com dispositius digitals per a l'ús de les tecnologies de l'aprenentatge i el coneixement, material i recursos d'aula, així com de material per dur a terme programes educatius en general.

L'escola com a tal, és un laboratori on l'alumne/a rep una gran quantitat d'informació, de coneixements, d'aptituds i de valors que són la base de la nostra societat democràtica i de la nostra cultura.

Els/les alumnes, gràcies als programes educatius que desenvolupen els centres escolars (treball per ambients i projectes, foment de la lectura, noves tecnologies, medi ambient...) i que compten amb el suport d'entitats públiques i privades, poden gaudir d'un ampli ventall de possibilitats que milloraran les seves competències i la seva formació acadèmica.

Base segona: Dotació pressupostària

L'import d'aquesta convocatòria és de 52.500,00 euros, amb càrrec la partida pressupostària EN 326 489000, “Aportacions als Centres Escolars”, del Pressupost General de l'Ajuntament d'Alcúdia per a l'exercici 2021, aprovat definitivament dia 20 de març de 2021.

Base tercera: Objecte

L'objecte d'aquestes bases és convocar ajuts adreçats al Foment de Programes Educatius en els centres escolars del municipi d'Alcúdia durant l'any 2021.

Aquests ajuts aniran adreçats a dur a terme:

  • Programes educatius en general (medi ambient, de suport, de convivència, intercanvis, foment de les tradicions...)
  • Programes adreçats a afavorir l'esport escolar i el desenvolupament físico-esportiu.
  • Programes de natació escolar en horari lectiu i batejos nàutics.
  • Projectes de foment de la lectura, de l'hàbit lector, biblioteca i ludoteca.
  • Projectes de desenvolupament de l'àrea de música.
  • Projectes de creació d'ambients dins l'aula.
  • Projecte de millora dels espais exteriors de l'escola, dotació de patis.
  • Eines per manteniment d'horts escolars.
  • Eines de tallers educatius i material d'informàtica d'ús de l'alumne/a.
  • Banc de recursos digitals (ChromeBooks, portàtils, Ipads, Tablets, llicències digitals).
  • Participació a les Mostres Escolars de Nadales que tenguin lloc durant la vigència d'aquest Pla Estratègic

Base quarta: Entitats beneficiàries

Poden ser entitats beneficiàries d'aquestes subvencions els Centres Educatius d'Infantil, Primària i Secundària del municipi d'Alcúdia, públics o concertats, que compleixin els requisits següents:

  • Estar legalment constituïdes i inscrites en el Registre que correspongui.
  • Gaudir de capacitat jurídica i d'obrar.
  • No tenir finalitat de lucre.
  • Tenir seu social i actuació al municipi d'Alcúdia.
  • Estar inscrites en el Registre de Centres, Serveis i Entitats de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, en el Registre Municipal d'Entitats Ciutadanes i altres registres de les administracions públiques que correspongui.
  • Haver justificat les subvencions concedides en exercicis anteriors.
  • Estar al corrent de les obligacions fiscals amb l'Ajuntament d'Alcúdia i no trobar-se sotmeses a cap procediment de reintegrament de subvencions públiques o cap procediment sancionador incoat per aquest motiu.
  • No incórrer en cap supòsit contemplat a l'art. 13.2 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions.

Base cinquena: Naturalesa de la subvenció

Les subvencions d'aquesta convocatòria són de caràcter voluntari i excepcional i anul·lables, són revocables i reintegrables en qualsevol moment per les causes previstes a la llei o en aquestes bases. No generen cap dret a l'obtenció d'altres subvencions en anys posteriors i no es poden al·legar com a precedent.

Així mateix són compatibles amb altres ajudes/subvencions que pugui rebre l'entitat beneficiària per al mateix projecte sempre que el total de les ajudes o subvencions rebudes no superi el pressupost del projecte educatiu subvencionat. Si es dóna aquest cas, es reduirà la part proporcional que excedeixi al cost de l'activitat o projecte subvencionat.

El fet de rebre una subvenció implica l'obligatorietat de dur a terme el projecte educatiu subvencionat. Per tal d'executar la totalitat del pressupost, l'entitat beneficiària ha de cercar altres fonts de finançament o bé aportar-hi fons propis, d'acord amb el que estableix la base tretzena (justificació i pagament de la subvenció).

En el cas de no executar-se el 100% de la quantia del pressupost presentat, la quantia de la subvenció es veurà reduïda en la mateixa proporció.

Base sisena: Publicació de la convocatòria i inici del procediment

La convocatòria i les seves bases i la iniciació del procediment de concessió de subvencions es produeix d'ofici. Aquestes bases seran aprovades pel Ple de l'Ajuntament d'Alcúdia i després es publicaran al BOIB, a la Base de Dades Nacional de Subvencions (BDNS) i a la pàgina web www.alcudia.net, per tal que es puguin presentar les sol·licituds durant el termini establert a la Base novena.

Base setena : Sol·licitud i documentació

Els centres educatius interessats que compleixin els requisits que determinen aquestes bases han de presentar la següent documentació:

1. Sol·licitud, d'acord amb el model adjunt com a annex 1 i projecte objecte de la subvenció.

2. Declaració responsable del compliment dels requisits de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions. Declaració expressa en la qual s'han de fer constar totes les ajudes i subvencions sol·licitades i/o concedides per qualsevol institució pública o privada per a la mateixa finalitat (annex 2).

3. Fotocòpia compulsada del CIF de l'entitat sol·licitant i del DNI del representant legal que signa la sol·licitud.*

4. Fotocòpia compulsada del nomenament del representant legal.*

5. Certificat expedit per la secretaria del propi centre en el què hi figuri el número real d'alumnes matriculats a finals de curs 2020-21 (juny 2021).

6. Certificat bancari, acreditatiu del compte corrent o la llibreta en què s'ha d'ingressar l'import de la subvenció que es pugui concedir (annex 3).*

* No serà necessari presentar aquells documents senyalitzats amb l'asterisc, si ja es van presentar davant del Departament de l'Ajuntament d'Alcúdia competent en matèria d'Educació en alguna de les convocatòries de subvencions corresponents a l'any 2018 o posteriors, sempre que no hi hagi hagut canvis i es facin constar la data i l'òrgan o dependència en què es van presentar, així com la referència de la convocatòria.

Base vuitena:  Despeses subvencionables i import

D'acord amb l'establert a l'art. 31 de la llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions, són despeses subvencionables aquelles:

  • Que són estrictament necessàries per planificar, preparar, coordinar, difondre i executar el projecte, que s'hagi dut a terme durant la temporalització prevista a la Base novena i respongui a la naturalesa del projecte educatiu subvencionat.
  • Que siguin raonables i compleixin els principis de bona gestió financera, i en especial, de rendibilitat i eficàcia de costs.
  • Que no superin el valor de mercat.
  • Quan l'import de la despesa subvencionable superi les quanties establertes a la Llei 9/2017, de 8 de novembre, de Contractes del Sector Públic per al contracte menor, el beneficiari haurà de sol·licitar com a mínim tres ofertes de diferents proveïdors, amb caràcter previ a la contractació del compromís per a l'obra, la prestació del servei o l'entrega del bé, llevat que per les seves especials característiques no existeixi en el mercat un número suficient d'entitats que els realitzin, prestin o subministrin, o llevat que la despesa s'hagués realitzat amb anterioritat a la subvenció.

L'elecció entre les ofertes presentades, que s'hauran d'aportar amb la justificació, o, en el seu cas, amb la sol·licitud de subvenció, es realitzarà conforme a criteris d'eficiència i economia, i s'hauran de justificar expressament en una memòria l'elecció quan no recaigui en la proposta econòmica més avantatjosa.

No formen part del pressupost subvencionable ni del pressupost del projecte:

  • Les despeses l'import de les quals s'hagi adquirit a un preu superior al valor de mercat.
  • Les despeses financeres, les d'assessoria jurídica i de gestió, les despeses notarials i registrals, les despeses pericials per a la realització del projecte subvencionat i les d'administració específiques si no hi estan directament relacionades i no són indispensables per preparar-lo ni dur-lo a terme.
  • Els interessos deutors dels comptes bancaris, els interessos, els recàrrecs i les sancions administratives i penals, i les despeses de procediments judicials.
  • Els imposts indirectes, quan siguin susceptibles de recuperació o compensació, ni els imposts personals sobre la renda.
  • Els costs indirectes de benzina, llum, telèfon e  Internet.

La naturalesa dels projectes educatius queda recollida a la Base cinquena d'aquestes bases i l'import de la subvenció es calcularà en base als següents  criteris:

SUBVENCIÓ PER A BATEJOS NÀUTICS

Aquesta activitat consistirà en pràctiques de kayak, pàdel surf, piragua, vela lleugera, sup XL, waterbikes..., i està adreçada als alumnes de primària i secundària dels centres escolars d'Alcúdia.

El pressupost destinat a subvencionar aquesta activitat és de 5.500,00 euros.

La quantia de la subvenció es determinarà dividint el pressupost de l'activitat entre el número d'alumnes que l'hagin realitzada, amb un màxim de 9,68 euros per alumne/a.

RESTA D'ACTIVITATS

Per a la resta d'activitats educatives es destinarà un total de 47.000,00 euros.

Aquest import es distribuirà proporcionalment entre el nombre d'alumnes matriculats al conjunt de centres educatius sol·licitants de la subvenció.

L'import resultant de la suma dels dos conceptes anteriors no podrà ser superior als 8.760,00 € per centre.

Les entitats beneficiàries de subvencions estan obligades a presentar la corresponent justificació de l'activitat subvencionada i a acreditar, abans de l'ordenació del pagament que estan al corrent de les seves obligacions fiscals amb l'Ajuntament d'Alcúdia.

Quan l'entitat beneficiària sigui deutora de l'Ajuntament, com a conseqüència d'un deute, vençut, liquidat i exigible, es podrà acordar la compensació.

En cas que el beneficiari no pogués arribar a justificar adequadament la totalitat de l'import de la subvenció atorgada, l'Ajuntament d'Alcúdia tramitarà d'ofici la reducció de l'import de la subvenció en la mateixa proporció que existeixi entre l'import a justificar i aquell import ben justificat.

En cas que la suma de les subvencions rebudes per l'activitat que es tracti, superi el cost de la mateixa, la subvenció atorgada es reduirà proporcionalment.

Si el crèdit pressupostari resulta insuficient per cobrir les sol·licituds de despesa presentades a subvenció es procedirà a reduir el percentatge subvencionat.

Base novena: Termini i lloc de presentació de les sol·licituds

El termini de presentació de sol·licituds serà de 15 dies hàbils a partir del dia següent a la publicació de la convocatòria d'aquestes bases al BOIB i durant aquest termini les bases estaran publicades a la pàgina web www.alcudia.net

Les sol·licituds de subvencions es dirigiran al batle/ssa de l'Ajuntament d'Alcúdia i s'han de presentar, juntament amb la documentació que s'especifica a la base setena, mitjançant registres electrònics, d'acord amb l'art. 14.2 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre.

Base desena: Procediment. Òrgans competents per iniciar, instruir i resoldre el procediment

L'inici del procediment de concessió de subvencions es produeix d'ofici i l'aprovació de les bases pel Ple de l'Ajuntament d'Alcúdia. Aquestes bases es publicaran al BOIB, a la Base de Dades Nacional de Subvencions (BDNS) i a la pàgina web www.alcudia.net

Per estudiar i avaluar les sol·licituds es constitueix una Comissió tècnica  d'avaluació, què és l'encarregada de la instrucció del procediment i que està integrada per les persones relacionades tot seguit:

  • La tècnica de Cultura i Educació o persona en qui delegui.
  • El TAE d'Intervenció o persona en delegui.
  • Secretari/ària: Auxiliar administratiu de l'Àrea de Cultura (amb veu però sense vot).

A la Comissió tècnica d'avaluació li correspon examinar les sol·licituds presentades i emetre l'acta o informe que ha de servir de base per elaborar la proposta de resolució provisional per part de la Regidora Delegada d'Educació, d'acord amb els criteris de valoració i els requisits establerts en aquestes Bases.

En qualsevol cas, la Comissió tècnica d'avaluació pot realitzar totes les actuacions que consideri necessàries per a la determinació, coneixement i comprovació de les dades en virtut de les quals s'hagi de pronunciar la resolució i sol·licitar tots els informes i la documentació que consideri pertinents per resoldre.

D'acord amb l'article 23.5 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions i amb el que preveu la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, si la instància o la documentació són incorrectes o incompletes, l'òrgan competent (Comissió tècnica d'avaluació) concedirà un termini de 10 dies hàbils per esmenar deficiències. Les entitats hauran d'haver indicat un correu hàbil per tal de rebre notificacions electròniques.

Si dins aquest termini, l'entitat interessada no fa la rectificació reclamada o no presenta els documents requerits, l'Ajuntament d'Alcúdia després d'haver-ne pres la resolució pertinent, considerarà que desisteix de la seva petició.

El termini màxim per resoldre és de sis mesos comptadors des de l'endemà de la data de finalització del termini de presentació de la justificació, i és el termini màxim que marca la Llei 38/2003 General de Subvencions. Una vegada transcorregut el termini màxim per resoldre sense haver-se dictat resolució expressa, es podrà entendre desestimada la petició. Contra aquesta resolució, que exhaureix la via administrativa, es pot interposar recurs potestatiu de reposició davant l'òrgan que l'ha dictada en el termini d'un mes comptador des que s'hagi notificat o bé es pot interposar recurs contenciós administratiu davant el Jutjat Contenciós Administratiu de Palma en el termini de dos mesos des que s'ha notificat.

Base onzena: Obligacions de les entitats beneficiàries

Són obligacions dels Centres Escolars beneficiaris de les subvencions:

Comunicar a l'Àrea d'Educació l'acceptació o la renúncia de la subvenció en els termes de la resolució de la concessió. En qualsevol cas, l'acceptació s'entén produïda automàticament si en el termini de quinze dies comptadors des que s'hagi notificat la resolució no es fa constar el contrari.

Complir l'objectiu, executar el projecte, realitzar l'activitat o adoptar el comportament que fonamenta la concessió de la subvenció.

Sotmetre's a les actuacions de comprovació i control que pugui dur a terme l'Ajuntament d'Alcúdia o qualsevol dels òrgans de control financer competents i col·laborar i facilitar tota la documentació que se'ls requereixi en l'exercici d'aquestes funcions de control.

L'entitat beneficiària haurà de comunicar a l'Ajuntament d'Alcúdia l'obtenció de subvencions o ajudes per a la mateixa finalitat procedents de qualsevol administració o ens públics o privats, nacionals o internacionals. Qualsevol alteració de les condicions tingudes en compte per a la concessió de la subvenció i, en qualsevol cas, l'obtenció concorrent de subvencions o ajudes, pot donar lloc a la modificació de la resolució de concessió.

L'entitat beneficiària haurà de disposar dels llibres comptables, registres i resta de documentació exigits per la normativa a fi de garantir l'adequat exercici de les facultats de comprovació i control i conservar els documents justificatius de l'aplicació dels fons rebuts.

L'entitat beneficiària haurà de fer constar, si la naturalesa de l'activitat ho fa possible, de manera expressa durant l'acció subvencionada i en la difusió (cartells, programes, etc.) que se'n faci posteriorment, la col·laboració de l'Ajuntament d'Alcúdia i lliurar una còpia a l'Àrea d'Educació dels materials gràfics i audiovisuals relatius a l'activitat subvencionada.

L'entitat beneficiària haurà de comunicar, immediatament, qualsevol eventualitat que alteri o dificulti el desenvolupament de l'activitat subvencionada.

L'entitat beneficiària haurà d'acreditar a la justificació l'import, la procedència i l'aplicació d'aquest fons a les activitats subvencionables, quan les activitats objecte de la subvenció s'hagin finançat amb fons propis o altres subvencions o recursos.

Base dotzena : Modificació del projecte

L'entitat beneficiària haurà de sol·licitar autorització prèvia i expressa per fer qualsevol modificació del projecte o de l'activitat subvencionada. Les sol·licituds de modificació substancial han de ser motivades i s'han de formular immediatament després de l'aparició de les circumstàncies que les justifiquin i s'han d'especificar les repercussions pressupostàries que impliquin.

Base tretzena :  Justificació  i pagament

El termini de justificació de la subvenció concedida finalitza dia 31 d'octubre de 2021 (inclòs) i l'entitat beneficiària haurà d'aportar la següent documentació:

1. Memòria tècnica de les activitats subvencionades.

2. Declaració responsable de la realització del projecte finançat (annex 4).

3. Memòria econòmica de l'activitat subvencionada que consti d'una relació classificada de despeses i ingressos de les activitats realitzades, amb l'aportació de factures o altres documents de valor probatori originals o fotocòpies acarades, que acreditin que la inversió s'ha realitzat i s'ha destinat als fins per als quals s'ha concedit la subvenció (annex 5).

El total d'ingressos ha de ser igual al total de despeses i només podran figurar a la memòria les despeses que s'hagin pressupostat al projecte.

Les factures hauran d'haver estat abonades prèviament per l'entitat i com a prova d'això hauran d'anar acompanyades d'un comprovant de transferència bancària o en el seu defecte (en metàl·lic) d'un document acreditatiu signat pel secretari/a del centre que certifiqui que la factura ha estat abonada en metàl·lic.

Si la justificació de la subvenció no compleix els requisits que abans s'indiquen, es requerirà l'entitat sol·licitant mitjançant notificació electrònica, d'acord amb el que preveu la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, per a que en el termini de 10 dies hàbils esmeni la mancança o aporti els documents preceptius, amb la indicació que si no ho fa desisteix de la subvenció. Les entitats hauran d'haver indicat un correu hàbil per tal de rebre notificacions electròniques.

La resolució de pagament se efectuarà per l'òrgan competent i se notificarà a l'entitat preceptora.

Base catorzena : Revocació i reintegrament

L'incompliment per part del beneficiari de les obligacions contemplades en aquestes bases o incórrer en alguna de les causes establertes en l'article 37 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, de qualsevol de les obligacions anteriors pot donar lloc a la reducció i/o revocació de la subvenció amb la corresponent devolució de les quantitats percebudes, que es podran recuperar aplicant el procediment de constrenyiment i inhabilitant l'entitat beneficiària per rebre noves quantitats per aquests conceptes. Tot això, sense perjudici de poder exigir les responsabilitats que hi pogués haver d'ordre penal, civil o administratiu.

De la mateixa manera, l'obtenció d'ajudes, subvencions o altres recursos que no hagin estat comunicats pel beneficiari o l'alteració, per la seva part, de les condicions o dels aspectes rellevants del projecte educatiu, que s'haguessin tingut en compte per concedir la subvenció, ha de donar lloc a la revocació de la subvenció amb la pèrdua del dret a cobrar o, si és el cas, amb el reintegrament de la subvenció, d'acord amb allò establert als preceptes esmentats en el paràgraf anterior.

No obstant això, si el beneficiari ha complert de forma significativa amb les seves obligacions, si de la documentació justificativa presentada es dedueix que ha tingut voluntat de compliment, s'ha de dur a terme una revocació parcial de la concessió de la subvenció i, consegüentment, la pèrdua del dret a cobrar íntegrament la subvenció.

Base quinzena  : Règim jurídic

En tot allò no previst en aquestes bases reguladores serà d'aplicació la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions, i el Reglament General de Subvenció 887/2006 aprovat el  21 de juliol,  la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, el Reglament de serveis de les Corporacions Locals de 17 de juny de 1955, el Reial Decret Legislatiu 2/2004 pel que s'aprova el Text Refós de la Llei Reguladora de les Hisendes Locals, les Bases d'execució del Pressupost Municipal per a 2021 i la normativa per a la concessió de subvencions públiques així com la resta de normativa que sigui d'aplicació.

Base setzena : Recursos

Contra l'acord de resolució de la convocatòria es pot interposar el recurs contenciós-administratiu davant el Jutjat Contenciós Administratiu o bé recurs potestatiu de reposició davant el mateix òrgan que hagi dictat la resolució.

No obstant això s'hi pot presentar, si n'és el cas, qualsevol altre recurs que hi sigui pertinent. Tot d'acord amb la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciós administrativa, i de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

 

 

ANNEX 1

(Aquest annex es presentarà amb la sol·licitud de la subvenció)

SOL·LICITUD DE SUBVENCIÓ PER ALS CENTRES ESCOLARS D'ALCÚDIA, EXERCICI 2021

DADES DEL CENTRE EDUCATIU

NOM:  ...................................................................................................................................

NIF:  .......................................................................................................................................

NIF:  .......................................................................................................................................

NIF:   .......................................................................................................................................    

Adreça:    ..................................................................................................................................   

Adreça electrònica:   ................................................................................................................

Telèfon:  ....................................................................................................................................     

Representat per: .........................................................      , amb NIF .......................................

DECLAR

Que accept les bases de la convocatòria de subvencions als Centres Escolars d'Alcúdia de l'exercici 2021 i amb la present instància sol·licit la subvenció per dur a terme el següent PROJECTE:      

Informació que heu d'especificar al projecte a presentar i que ha d'incloure:

1.- Nom del Projecte.

2.- Objectius.

3.- Activitats a realitzar.

4.- Número d'alumnes beneficiaris.

5.- Durada de l'activitat  (especificar total d'hores curs escolar).

6.- Pressupost de despeses i d'ingressos que ocasiona l'activitat, el qual ha d'estar vinculat amb l'objecte de la convocatòria.

Us recordam que el projecte ha de ser un document a part que contengui aquests apartats i en el què s'expliqui detalladament les activitats subvencionables.

Tota la documentació aportada ha d'anar signada

Alcúdia,       d                de      

(Signatura)

 

 

Nota: Totes aquestes dades s'inclouran a un fitxer de la Base de Dades Nacional de Subvencions BDNS, d'acord amb l'art. 20.8.b  la llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions.

  

 

ANNEX 2

(Aquest annex es presentarà amb la sol·licitud de la subvenció)

DECLARACIÓ RESPONSABLE DEL COMPLIMENT DELS REQUISITS DE LA LLEI 38/2003, DE 17 DE NOVEMBRE, GENERAL DE SUBVENCIONS

(BOE núm. 276, de 18.11.2003)

DECLARACIÓ DE NO HAVER DEMANAT CAP ALTRE SUPORT, AJUT O SUBVENCIÓ, I SI N'ÉS EL CAS, RELACIÓ DE LES SUBVENCIONS I AJUDES SOL·LICITADES O CONCEDIDES, AMB INDICACIÓ DELS IMPORTS I DE LES ENTITATS SUBVENCIONADORES

Representant legal de l'entitat sol·licitant

Nom i llinatges:  ........................................................................................................

DNI:    ......................................................................................................................  

Representant legal de l'entitat:    ..............................................................................

Domicili:   .................................................................................................................   

CIF:    ........................................................................................................................   

Declar sota jurament/promesa que l'entitat que represent:

 

No es troba en cap de les circumstàncies previstes a l'article 13, apartats 2 i 3, de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.1

 

NO ha sol·licitat subvencions a cap altra Administració pública per a la realització de les mateixes activitats per a les quals formul petició d'ajuda.

(Si no s'ha sol·licitat cap ajuda, assenyalar amb una X)

 

Ha sol·licitat, i es troben pendents de resolució, les ajudes públiques que s'indiquen a continuació:

Institució:                                                            

Quantitat sol·licitada:      

Data:      

 

Ha estat beneficiària per a la realització del mateix programa d'activitats per al qual se sol·licita subvenció, de les ajudes públiques que es detallen a continuació:

Institució:                                                    

Quantitat concedida:      

Data:      

 Es compromet a comunicar a la Regidoria d'Educació de l'Ajuntament d'Alcúdia, immediatament després d'haver-se-li atorgat, qualsevol ajuda pública no descrita en aquest document i que li sigui atorgada per a l'execució de les activitats per a les quals ha sol·licitat la subvenció.

Alcúdia,       d      de      

Segell de la institució, entitat o empresa                                  Signatura del/de la representant legal

 

 

1. Article 13.2. No es podrà obtenir la condició de beneficiari o entitat col·laboradora de les subvencions que regula aquesta Llei, les persones o entitats en les quals es doni alguna de les següents circumstàncies, llevat que per la naturalesa de la subvenció ho exceptuï la normativa reguladora: a) Haver estat condemnades mitjançant sentència ferma a la pena de pèrdua de la possibilitat d'obtenir subvencions o ajuts públics o per delictes de prevaricació, suborn, malversació de fons públics, tràfic d'influències, fraus i exaccions il·legals o delictes urbanístics. (b) Haver sol·licitat la declaració de concurs voluntari, haver estat declarats insolvents en qualsevol procediment, trobar-se declarats en fallida, llevat que en aquest hagi adquirit l'eficàcia un conveni, estar subjectes a intervenció judicial o haver estat inhabilitats segons la Llei 22/2003, de 9 de juliol, Concursal, sense que hagi finalitzat el període d'inhabilitació fixat a la sentència de qualificació del concurs. (c) ) Haver donat lloc, per una causa de la qual hagin estat declarats culpables, a la resolució ferma de qualsevol contracte subscrit amb (d) Estar sotmesa la persona física, els administradors de les societats mercantils o aquells que ostentin la representació legal d'altres persones jurídiques, en qualsevol dels supòsits de la Llei 3/2015, 30 de març, reguladora de l'exercici de l'alt càrrec de l'Administració General de l'Estat, de la Llei 53/1984, de 26 de desembre, d'incompatibilitats del Personal al Servei de les Administracions Públiques, o tractar-se de qualsevol dels càrrecs electes regulats a la Llei Orgànica 5/1985, de 19 de juny, del Règim Electoral General, en els termes establerts a la mateixa o a la normativa autonòmica que reguli aquestes matèries. (e) No estar al corrent en el compliment de les obligacions tributàries o davant la Seguretat Social imposades per les disposicions vigents, en la forma que es determini. (f) Tenir la residència fiscal en un país o un territori qualificat per reglament com a paradís fiscal (g) No estar al corrent de pagament d'obligacions per reintegrament de subvencions en els termes que es determinin per reglament. (h) Haver estat sancionats mitjançant resolució ferma amb la pèrdua de la possibilitat d'obtenir subvencions conforme a aquesta o altres lleis que així ho estableixin. (i) No podran accedir a la condició de beneficiaris les agrupacions previstes a l'article 11.3, segon paràgraf quan concorri alguna de les prohibicions anteriors en qualsevol dels seus membres. (j) Les prohibicions d'obtenir subvencions també afectaran a aquelles empreses que, per raó de les persones  que les regeixen o d'altres circumstàncies, es pugui presumir que son continuació o que deriven, per transformació, fusió o successió, d'altres empreses en les que haguessin concorregut aquelles. Article 13.3. En cap cas no poden obtenir la condició de beneficiari o entitat col·laboradora de les subvencions que regula aquesta Llei les associacions incurses en les causes de prohibició que preveuen els apartats 5 i 6 de l'article 4 de la Llei orgànica 1/2002, de 22 de març, reguladora del dret d'associació. Tampoc no poden obtenir la condició de beneficiari o entitat col·laboradora les associacions respecte a les quals s'hagi suspès el procediment administratiu d'inscripció perquè s'hi hagin trobat indicis racionals d'il·licitud penal, en aplicació del que disposa l'article 30.4 de la Llei orgànica1/2002, mentre no hi recaigui resolució judicial ferma en virtut de la qual es pugui practicar la inscripció al registre corresponent.

    

 

ANNEX 3

(Aquest annex es presentarà amb la sol·licitud de la subvenció)

SOL·LICITUD DE TRANSFERÈNCIA BANCÀRIA PER A PAGAMENTS

DADES DEL PERCEPTOR

CIF/NIF PERCEPTOR: .................................................................................................................................

LLINATGES I NOM / DENOMINACIÓ SOCIAL:   ...................................................................................   

ADREÇA:   ....................................................................................................................................................

LOCALITAT:  ..................................................................  C.POSTAL:  ......................................................    

PROVÍNCIA:   ..............................................................................................................................................

TELÈFONS:  .........................................................  E-MAIL:  ....................................................................

DADES BANCÀRIES

ENTITAT BANCÀRIA / SUCURSAL: .........................................................................................................

BIC SWIFT:  ..................................................................................................................................................    

IBAN ..........................  BANC  ...................... OFICINA ................ NÚM DE COMPTE ..........................

ES    ................................................................................................................................................................                    

Sota la meva responsabilitat, declar que aquestes dades corresponen al compte corrent o la llibreta oberta a nom de l'entitat que represent.

CERTIFICAT DE CONFORMITAT          Alcúdia,       d      de      

DE L'ENTITAT BANCÀRIA: .........................................................................................................................

 

Aquestes dades coincideixen amb les                     El perceptor,

que consten en aquesta oficina:

El director / el delegat,

Signatura:                                                           Signatura

 

 

(segell de l'entitat bancària)

 

 

DECLARACIÓ JURADA

.......................................   , amb DNI  .................  , com a representant legal del centre educatiu   ............................   , amb NIF   ...........

Declar sota la meva responsabilitat:

Que la documentació que se relaciona a continuació ja se va presentar, a l'Àrea d'Educació de l'Ajuntament d'Alcúdia, amb la sol·licitud de subvenció de la convocatòria de l'any      . I que a l'esmentada documentació, fins a les hores, no hi ha hagut canvis.

Marcau amb “X” les caselles corresponents

(  )  Fotocòpia del NIF de l'entitat sol·licitant i del DNI, NIE o NIF del representant legal de l'entitat i, si escau, de la persona autoritzada per signar la sol·licitud.

(  )  Fotocopia compulsada del nomenament del representant legal.

(  )  Certificat bancari, acreditatiu del compte corrent o la llibreta en què s'ha d'ingressar l'import de la subvenció (annex 3).

I per a que consti als efectes oportuns, sign la present declaració a

Alcúdia,       d      de 20     

(Signatura)

 

 

SUBVENCIONS ALS CENTRES ESCOLARS D'ALCÚDIA, EXERCICI 2021

DOCUMENTACIÓ QUE S'ADJUNTA a la fase de sol·licitud

Marcau amb “X” les caselles corresponents

 

 

Model de sol·licitud i projecte objecte de la subvenció (annex 1).

 

Declaració responsable de compliment dels requisits de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions. Declaració expressa en la qual s'han de fer constar totes les ajudes i subvencions concedides per qualsevol institució pública o privada per la mateixa finalitat (annex 2).

 

Fotocòpia del CIF de l'entitat sol·licitant i del DNI del representant legal que signa la sol·licitud.*

 

Fotocòpia compulsada del nomenament del representant legal.*

 

Certificat expedit pel secretari/ària del centre en el què hi figuri el número real d'alumnes matriculats a finals de curs 2020-2021 (juny 2021).

 

Certificat bancari, acreditatiu del compte corrent o la llibreta en què s'ha d'ingressar l'import de la subvenció que es pugui concedir (annex 3)*.

*Nota:

Aquests impresos s'han d'emplenar degudament i s'han de signar tots els documents.

No és necessari presentar aquells documents senyalitzats amb l'asterisc si ja es van presentar al Departament de l'Ajuntament d'Alcúdia competent en matèria d'Educació en alguna de les convocatòries de subvencions corresponents a l'any 2018 o posteriors, sempre que no hi hagi hagut canvis i es facin constar la data i l'òrgan o dependència en què es van presentar, així com la referència de la convocatòria.

 

 

ANNEX 4

(Aquest annex es presentarà amb la justificació de la subvenció)

DECLARACIÓ RESPONSABLE DE LA REALITZACIÓ DEL PROJECTE SUBVENCIONAT

...........................................................  , com a representant de  l'entitat  .................................................... ,  amb CIF ......................, en relació a la subvenció concedida per l'Ajuntament d'Alcúdia per dur a terme el programa d'activitats      .

Declar sota la meva responsabilitat:

1.- Que l'esmentat projecte subvencionat s'ha realitzat.

2.- Que la relació de despeses i d'ingressos que integren el pressupost executat del projecte assenyalat és la que s'adjunta (annex 5).

(Nota: La relació de despeses ha de reflectir les següents dades de les factures o documents acreditatius: les dades fiscals del proveïdor, la identificació de la factura, el seu import i la data d'emissió. La relació d'ingressos ha d'assenyalar la resta d'ajuts, subvencions o ingressos que hagin finançat el mateix projecte subvencionat, amb indicació de l'import i la procedència).

3.- Que la subvenció atorgada per l'Ajuntament d'Alcúdia s'ha aplicat a la finalitat per a la qual es va concedir i que no supera, amb les subvencions i altres ingressos concurrents, el cost del projecte subvencionat.

4.- Que s'adjunten còpies confrontades de la totalitat dels justificants del pressupost d'execució del projecte educatiu subvencionat i que, si n'és el cas, la resta de documentació relativa a aquest projecte resten a disposició de l'Ajuntament d'Alcúdia a la seu d'aquesta entitat.

I perquè consti, sign aquesta declaració a

Alcúdia,       d      de      

Signatura

 

 

​​​​​​​ANNEX 5

(Aquest annex es presentarà amb la justificació de la subvenció)

MEMÒRIA ECONÒMICA DEL PROJECTE EXECUTAT PEL CENTRE:      

RELACIÓ DE DESPESES D'EXECUCIÓ DEL PROJECTE SUBVENCIONAT.

EXERCICI 2021

Núm. d'ordre

Núm fra.

Data emissió

Dades fiscals del proveïdor  (Nom i NIF)

Concepte

Import

Data de pagament

     

     

     

     

     

    

     

     

     

     

     

     

      

     

     

     

     

     

     

      

     

     

     

     

     

     

      

     

     

     

     

     

     

      

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

  

     

 

 

 

 

TOTAL

     

 

Data:      

Signat:      

RELACIÓ D'INGRESSOS DEL PROJECTE SUBVENCIONAT.

EXERCICI 2021

(S'han d'indicar els altres ajuts, subvencions, recursos o fons propis amb què es finança la realització del projecte)

AJUDES, SUBVENCIONS O ALTRES INGRESSOS ECONÒMICS

PROCEDÈNCIA

Import

AJUNTAMENT D'ALCÚDIA

     

     

     

     

     

     

     

TOTAL

     

 Data:     

Signat:      

​​​​​​​

*** El total d'ingressos ha de ser igual al total de despeses.

*** A la memòria econòmica només hi podran figurar les despeses que s'hagin pressupostat al projecte.

SUBVENCIONS ALS CENTRES ESCOLARS. EXERCICI 2021

1. DOCUMENTACIÓ QUE S'ADJUNTA a la fase de JUSTIFICACIÓ

Marcau amb “X” les caselles corresponents

 

Memòria d'activitats realitzades per la vostra entitat

 

Declaració responsable de la realització del projecte subvencionat (annex 4)

 

Memòria econòmica de l'activitat subvencionada que consti d'una relació classificada de despeses i ingressos de les activitats realitzades (annex 5)

 

*Certificat expedit per la Tresoreria General de la Seguretat Social, de trobar-se al corrent de les obligacions amb la Seguretat Social.

 

*Certificat de l'Agència Estatal d'Administració Tributària d'estar al corrent de les obligacions tributàries.

 

*Certificat ATIB

2. * DOCUMENTACIÓ QUE ES POT OBTENIR PER MITJANS TELEMÀTICS

D'acord amb l'article 28.2 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, s'entén atorgat el consentiment per obtenir dades de documents elaborats per altres administracions que es puguin consultar mitjançant xarxes corporatives o sistemes electrònics habilitats a aquest efecte, i que siguin necessàries per tramitar aquesta sol·licitud.

Els documents marcats amb un asterisc seran objecte de consulta a les administracions públiques. En el cas que els interessats s'oposin a aquesta consulta, ho hauran d'indicar en el quadre corresponent i aportar els documents.

M'opòs a la consulta (marcau amb una X)

 

 

Certificat expedit per la Tresoreria General de la Seguretat Social, de trobar-se al corrent de les obligacions amb la Seguretat Social

 

Certificat de l'Agència Estatal d'Administració Tributària d'estar al corrent de les obligacions tributàries

 

Certificat de la Hisenda autonòmica d'estar al corrent de les obligacions tributàries

Nota:

Aquests impresos s'han d'emplenar degudament i s'han de signar tots els fulls.

Termini màxim per a presentar la justificació: 31/10/2021”