Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA

CONSELLERIA DE PRESIDÈNCIA, FUNCIÓ PÚBLICA I IGUALTAT

Núm. 447614
Resolució de la consellera de Presidència, Funció Pública i Igualtat per la qual s’estableixen mesures i pautes d’actuació per tal d’evitar el risc de contagi per COVID-19 dels empleats públics dels serveis generals de l’Administració de la Comunitat Autònoma i del sector públic instrumental

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Fets

El passat 14 de setembre de 2020, el Consell de Govern va acordar l'establiment d'una sèrie de mesures de caràcter organitzatiu i de prestació de serveis públics en l'àmbit dels serveis generals de l'Administració de la Comunitat Autònoma i del sector públic instrumental per tal de reduir la presència dels empleats públics en el lloc de treball, amb l'objectiu de prevenir la transmissió de la COVID-19 i encaminades a evitar futurs brots, pel risc que pot suposar la coincidència massiva de persones en l'àmbit laboral.

Aquestes mesures es varen anar prorrogant, amb l'estudi previ de la Comissió de Seguiment de l'Acord, per resolució de la consellera d'Administracions Públiques i Modernització.

Posteriorment, i després de la conformitat prèvia i unànime de la Comissió de Seguiment, el passat 26 de febrer de 2021, la consellera de Presidència, Funció Pública i Igualtat va dictar una resolució per la qual es modificaven aquestes mesures i s'establia una vigència per a la continuació dels grups bombolla fins al 8 de maig de 2021, dia del final de l'estat d'alarma.

Una vegada acabada la vigència d'aquestes mesures, va ser necessari establir-ne unes de noves per regular la reincorporació ordenada del personal de l'àmbit dels serveis generals de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears i dels ens instrumentals que en depenen. Aquesta reincorporació, que es va dur a terme tenint sempre en compte l'aplicació de les instruccions i els protocols que estableixen les autoritats sanitàries i el Servei de Prevenció, es va fer progressivament i gradualment.

Passats tres mesos d'aquesta reincorporació total, arribat al percentatge de vacunació en la pauta completa de la població diana a més del 76 %, es creu necessari, per tal de garantir la seguretat dels empleats públics de l'àmbit dels serveis generals de l'Administració de la Comunitat Autònoma i del sector públic instrumental i prevenir el risc de contagi per COVID-19 en el desenvolupament de la seva activitat laboral, establir un seguit de mesures.

Fonaments de dret

1. El Decret 11/2021, de 15 de febrer, de la presidenta de les Illes Balears, pel qual s'estableixen les competències i l'estructura orgànica bàsica de les conselleries de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears (BOIB núm. 21, de 15 de febrer).

2. L'article 6.4 de la Llei 3/2007, de 27 de març, de la funció pública de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

Per tot això, i una vegada oïda la Comissió de Seguiment de l'Acord, constituïda en el si de la Mesa Sectorial de Serveis Generals, dict la següent

Resolució

1. Aprovar les mesures i les pautes d'actuació per tal d'evitar el risc de contagi per COVID-19 dels empleats públics dels serveis generals de l'Administració de la Comunitat Autònoma i del sector públic instrumental en el desenvolupament de la seva activitat laboral, que s'adjunten com a annex d'aquesta Resolució.

2. Publicar aquesta Resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

Interposició de recursos

Contra aquesta Resolució, que exhaureix la via administrativa, es pot interposar un recurs potestatiu de reposició en el termini d'un mes comptador des de l'endemà de la publicació, d'acord amb els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

També es pot interposar directament un recurs contenciós administratiu davant els jutjats contenciosos administratius en el termini de dos mesos comptadors des de l'endemà de la publicació, d'acord amb l'article 45 i els següents de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, sens perjudici que es pugui interposar qualsevol altre recurs que es consideri oportú.

 

Palma, a la data que consta a la signatura electrònica (29 de setembre de 2021)

La consellera de Presidència, Funció Pública i Igualtat

Mercedes Garrido Rodríguez

 

ANNEX

Mesures per tal de prevenir el risc de contagi de la COVID-19 en el desenvolupament de l'activitat laboral

El passat 14 de setembre de 2020, el Consell de Govern va acordar l'establiment d'una sèrie de mesures de caràcter organitzatiu i de prestació de serveis públics en l'àmbit dels serveis generals de l'Administració de la Comunitat Autònoma i del sector públic instrumental per tal de reduir la presència dels empleats públics en el lloc de treball, amb l'objectiu de prevenir la transmissió de la COVID-19 i encaminades a evitar futurs brots, pel risc que pot suposar la coincidència massiva de persones en l'àmbit laboral.

Aquestes mesures es varen anar prorrogant, amb l'estudi previ de la Comissió de Seguiment de l'Acord, per resolució de la consellera d'Administracions Públiques i Modernització.

Posteriorment, i després de la conformitat prèvia i unànime de la Comissió de Seguiment, el passat 26 de febrer de 2021, la consellera de Presidència, Funció Pública i Igualtat va dictar una resolució per la qual es modificaven aquestes mesures i s'establia una vigència per a la continuació dels grups bombolla fins al 8 de maig de 2021, dia del final de l'estat d'alarma.

Una vegada acabada la vigència d'aquestes mesures, va ser necessari establir-ne unes de noves per regular la reincorporació ordenada del personal de l'àmbit dels serveis generals de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears i dels ens instrumentals que en depenen. Aquesta reincorporació, que es va dur a terme tenint sempre en compte l'aplicació de les instruccions i els protocols que s'estableixin des de les autoritats sanitàries i des del Servei de Prevenció, es va fer progressivament i gradualment:

Passats tres mesos d'aquesta reincorporació total, arribat al percentatge de vacunació en la pauta completa de la població diana a més del 76 %, es creu necessari, per tal de garantir la seguretat dels empleats públics de l'àmbit dels serveis generals de l'Administració de la Comunitat Autònoma i del sector públic instrumental i prevenir el risc de contagi per COVID-19 en el desenvolupament de la seva activitat laboral, establir les mesures següents:

1. El desenvolupament de l'activitat laboral s'ha de dur a terme complint totes les mesures de seguretat i higiene establertes per les autoritats sanitàries per prevenir la COVID-19. Aquestes actuacions aniran encaminades:

- A l'adopció de mesures d'higiene i prevenció de caràcter general.

- A la prevenció del risc de coincidència massiva de persones en l'àmbit laboral.

- A la ventilació d'espais.

- Al control de la capacitat dels locals i centres oberts al públic.

Les secretaries generals o els òrgans responsables de personal, amb l'assessorament del Servei de Prevenció, són els òrgans encarregats de vetlar pel compliment d'aquestes mesures. A aquest efecte, es trametrà a cada un dels treballadors un recordatori de totes les conductes preventives bàsiques que s'han d'adoptar.

2. El desenvolupament de l'activitat laboral es podrà dur a terme en règim de teletreball, sempre que aquest règim de prestació de serveis no sigui incompatible amb les característiques dels llocs de feina i d'acord amb els termes establerts en el Decret 36/2013, de 28 de juny, pel qual es regula la modalitat de prestació de serveis mitjançant teletreball a l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

3. L'ús de la mascareta és obligatori en tots els centres de treball sempre que es coincideixi amb altres persones en el mateix espai. En qualsevol cas, és obligatori utilitzar-la quan se circula pels espais comuns.

4. S'ha de garantir una distància de seguretat interpersonal mínima d'1,5 metres entre els llocs de feina, i en l'ús dels llocs comuns existents en els centres de treball, quan no es pugui garantir la distància de seguretat interpersonal d'un metre i mig, s'ha d'assegurar que els treballadors disposin d'equips de protecció adequats al nivell de risc.

En les unitats o els serveis on no sigui possible garantir la distància interpersonal mínima d'1,5 metres, ni disposar d'equips de protecció adequats al nivell de risc, s'han de fer els ajusts en l'organització horària que siguin necessaris per evitar aquest risc durant les franges horàries de previsible màxima afluència o concentració.

5. En el supòsit que un empleat públic tengui cura o atenció directa sobre una persona amb la qual hi hagi una relació de dependència i que hagi estat obligada a fer quarantena per motiu de la COVID-19, passarà a prestar els seus serveis mitjançant la modalitat de «teletreball COVID-19». Una vegada finalitzada la quarantena, s'ha de reincorporar al seu lloc de feina.

En el supòsit de les persones que tenguin la condició de vulnerables, d'acord amb les prescripcions indicades pel Servei de Prevenció, podran prestar els seus serveis en la modalitat de «teletreball COVID-19», sempre que no es puguin complir totes les mesures indicades pel Servei de Prevenció, i així ho recomani aquest en el seu informe.