Secció III. Altres disposicions i actes administratius
CONSELL INSULAR D'EIVISSA
Núm. 446658
Acord del Consell Executiu del Consell Insular d’Eivissa d’aprovació de la convocatòria per a la concessió d’ajudes destinades a finançar actuacions d’informació i promoció turística desenvolupades pels Ajuntaments de l’illa d’Eivissa entre 1 de novembre de 2020 i el 31 d’octubre de 2021
El Consell Executiu del Consell Insular d'Eivissa, en sessió ordinària de data 27 de setembre de 2021, va aprovar per unanimitat, l'acord següent:
«(...)
PROPOSTA
PRIMER.- APROVAR les bases de la convocatòria d'ajudes destinades a finançar actuacions d'informació i promoció turística desenvolupades pels Ajuntaments de l'illa d'Eivissa entre 1 de novembre de 2020 i el 31 d'octubre de 2021 que obren a l'expedient núm. 2021/16901P amb CSV 13525176515622657767 i 13525177171063031150.
SEGON.- APROVAR la dotació econòmica de la convocatòria per un import total màxim de CENT VINT-I-CINC MIL EUROS (125.000,00 €), que aniran a càrrec de l'aplicació pressupostària 4321.46200 del vigent pressupost.
TERCER.- DELEGAR en el president del Consell Insular d'Eivissa, la concessió, l'abonament i la revocació de les ajudes objecte d'aquesta convocatòria, del qual en donarà compte al Consell Executiu.
QUART.- DESIGNAR com a membres de la comissió avaluadora prevista a la base onzena de la convocatòria, les següents persones:
CINQUÈ.- PUBLICAR les bases al Butlletí Oficial de les Illes Balears (BOIB) i, posteriorment, remetre la convocatòria i l'extracte de la convocatòria a la Base de Dades Nacional de Subvencions que en donarà trasllat al Butlletí Oficial de les Illes Balears de l'extracte per a la seua publicació, tal com estableix la normativa vigent de subvencions. L'eficàcia de la convocatòria queda supeditada a la publicació de l'extracte en el BOIB.»
Eivissa, 28 de setembre de 2021
La cap de servei de Presidència
Concepción Rebollo Laserna
BASES DE LA CONVOCATÒRIA PER A LA CONCESSIÓ D'AJUDES DESTINADES A FINANÇAR ACTUACIONS D'INFORMACIÓ I PROMOCIÓ TURÍSTICA DESENVOLUPADES PELS AJUNTAMENTS DE L'ILLA D'EIVISSA.
1. Objecte i finalitat.
1.1. Les presents bases tenen per objecte regular la concessió d'ajudes per part del Consell Insular d'Eivissa, en règim de concurrència competitiva, destinades a tots els ajuntaments de l'illa d'Eivissa que desenvolupin o hagin desenvolupat, dins del període comprès entre l'1 de novembre de 2020 i el 31 d'octubre de 2021, actuacions d'informació i/o promoció en matèria turística.
1.2. Podran ser objecte de subvenció totes les actuacions relacionades amb la informació, promoció i difusió de l'oferta del sector turístic de l'illa d'Eivissa. A títol merament indicatiu i no exhaustiu, es podran subvencionar despeses derivades del disseny i edició de material turístic promocional de distribució gratuïta (guies, fullets, díptics, tríptics, cartells o altres formats que serveixin de suport per a la difusió dels recursos i productes turístics); despeses derivades de l'organització i desenvolupament d'activitats o esdeveniments de caràcter turístic; la promoció, difusió i publicitat d'activitats i esdeveniments turístics; la promoció i l'impuls dels recursos disponibles (recursos turístics naturals, culturals, gastronòmics, oci, etc.); realització de fires, certàmens i festes tradicionals i populars de caràcter turístic; la promoció i/o realització de jornades i seminaris sobre temes relacionats amb el turisme; el disseny i/o la millora de pàgines web i xarxes socials relacionades amb la informació i/o promoció turística (micro pàgines i pàgines web específiques de turisme); producció i realització d'arxius i suports d'àudio i vídeo —DVDs, CDs o un altre tipus de suport informàtic— que contingui informació turística i que tingui caràcter gratuït; aplicacions per a dispositius mòbils de telefonia, smartphones o tabletes; l'edició de fullets o plànols-guia turístics (tant en format paper com en format electrònic o digital); despeses derivades de la gestió de punts d'informació turística relacionades amb les actuacions anteriors; la creació de productes turístics de tot tipus, així com les accions i programes d'activitats de caràcter turístic dutes a terme per part dels ajuntaments de l'illa d'Eivissa amb motiu del «DIA DEL TURISTA 2021» etc.
1.3. Cada ajuntament podrà presentar a la convocatòria, un màxim de cinc projectes, accions o programes d'activitats.
1.4. La convocatòria de subvencions es porta a terme sobre la base dels principis de publicitat, transparència, concurrència, igualtat de gènere, objectivitat i eficiència en el compliment de l'objecte de les accions subvencionades per part del Consell Insular d'Eivissa.
2. Règim jurídic
Aquesta convocatòria es regirà per les disposicions contingudes a les presents bases, per la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques (en endavant LPAC), per la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic, pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de subvencions (TRLS en endavant), i per la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions (LGS en endavant), i el seu Reglament, aprovat pel Reial decret 887/2006, de 21 de juliol (en endavant RLGS), en tot allò que sigui d'aplicació, i la resta de normativa aplicable.
3. Dotació econòmica.
3.1. Per al finançament de la present línia d'ajudes es destinarà la quantitat màxima de cent vint-i-cinc mil euros (125.000,00 €), que es faran efectius amb càrrec a l'aplicació 4321-46200 de l'exercici pressupostari corresponent a l'any 2021, i que figura així mateix prevista en el Pla Estratègic de Subvencions del Consell Insular d'Eivissa pels exercicis 2020 – 2022, amb una distribució de 25.000,00 € com a màxim en el primer repartiment, per a cada ajuntament de l'illa d'Eivissa.
3.2. La quantia de cadascuna de les ajudes a atorgar no podrà excedir, en cap cas, del cost total de l'activitat subvencionable, ni podrà ser superior a la sol·licitada.
3.3. A l'efecte del que es disposa en l'article 32 del RLGS 887/2006, de 21 de juliol, pel qual es va aprovar el reglament de subvencions, es fa constar expressament que les presents ajudes ho són com a import cert i sense referència a cap percentatge o fracció del cost total de les accions presentades o realitzades pels ajuntaments, per la qual cosa es pot finançar total o parcialment l'activitat a la qual es destina. En cas que l'ajuda a atorgar conforme a les presents bases fos parcial, aquesta ha de ser compatible amb les subvencions o ajudes que els ajuntaments puguin obtenir de la mateixa administració o d'una altra entitat pública o privada, respectant en tot cas els límits establerts en l'article 20 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el TRLS.
4. Entitats beneficiàries.
Podran obtenir la condició de beneficiaris de les presents ajudes tots els ajuntaments de l'illa d'Eivissa que reuneixin els requisits establerts, amb caràcter general, en l'article 13 de la LGS, a l'article 10 del TRLS, així com en la base quarta de les presents bases, sempre que l'activitat per la qual se sol·licita la subvenció trobi encaix en la informació i/o la promoció turística dels respectius municipis d'acord amb les presents bases.
5. Requisits de les entitats beneficiàries.
5.1. Per obtenir la condició de beneficiaris, els ajuntaments no podran trobar-se en cap de les causes de prohibició previstes en la normativa aplicable en matèria de subvencions i que siguin aplicables als subjectes definits com a beneficiaris. Aquest requisit s'acreditarà per la persona interessada mitjançant la presentació d'una declaració responsable en la que es posi de manifest que l'entitat sol·licitant no està sotmesa a les prohibicions previstes en l'article 13 de la LGS, que determina la prohibició per obtenir la condició de beneficiari de subvencions, ressaltant especialment la de no ser deutor per reintegrament de subvencions.
5.2. Així mateix els ajuntaments interessats hauran d'estar al corrent en el compliment de les obligacions tributàries amb la Hisenda de l'Estat, amb l'Agència Tributària de les Illes Balears, amb el Consell Insular d'Eivissa i la Seguretat Social. Aquest requisit s'acreditarà mitjançant la presentació de les certificacions a què es refereix l'article 22 del RLGS, tenint en compte que aquestes certificacions han d'estar expedides en una data posterior a la de la publicació de les presents bases o bé, mitjançant autorització expressa perquè el Consell Insular d'Eivissa pugui recaptar aquestes dades (annex III).
En aquest sentit l'article 11 f) del TRLS preveu que el beneficiari haurà d'acreditar, en la forma que reglamentàriament s'estableixi i abans de dictar la proposta de resolució de concessió, que es troba al corrent de les seves obligacions tributàries i de la Seguretat Social, davant l'Administració Estatal i de les seves obligacions tributàries davant la Hisenda autonòmica.
5.3. En cas que l'entitat tingui alguna exempció tributària s'haurà d'acreditar la concessió efectiva de l'exempció.
6. Prohibició de pràctiques laborals considerades discriminatòries per raó de sexe o de gènere.
En compliment d'allò disposat en l'article 11 de la Llei 11/2016, de 28 de juliol, d'igualtat de dones i homes de les Illes Balears, els ajuntaments interessats hauran d'acreditar no haver estat sancionats o condemnats en els darrers tres anys per haver exercit o tolerat pràctiques laborals considerades discriminatòries per raó de sexe o de gènere, ni sancionats per resolució administrativa ferma o condemnats per sentència judicial ferma. A aquest efecte, l'ajuntament sol·licitant haurà de presentar, prèviament a la concessió de l'ajut, una declaració responsable del fet de no haver estat mai objecte de sancions administratives fermes ni de sentències fermes condemnatòries en els termes establerts en l'esmentat precepte.
7. Compatibilitats amb altres ajudes o subvencions.
Les ajudes a què es refereixen aquestes bases són compatibles amb la percepció d'altres subvencions, ajudes o ingressos amb la mateixa finalitat i activitat atorgades per altres administracions o entitats públiques o privades, sense perjudici de la seva comunicació al Consell Insular d'Eivissa, però en cap cas seran de quantia tal que, aïlladament o en concurrència amb tals ajudes o altres ingressos, superin el cost total de l'activitat subvencionada, conforme als límits exposats en l'article 20 del TRLS, circumstància que els ajuntaments hauran d'acreditar mitjançant certificació emesa per la respectiva Secretaria de la corporació.
8. Convocatòria i publicitat.
De conformitat amb allò previst en els articles 14 i 15 del TRLS, el procediment per a la concessió de les ajudes regulades per aquestes bases s'iniciarà d'ofici, mitjançant convocatòria aprovada pel Consell Executiu del Consell Insular d'Eivissa. Les bases de la present convocatòria s'enviaran a publicar al Butlletí Oficial de les Illes Balears (BOIB) i, una vegada publicades, en compliment del que disposen els articles 17.3, 18 i 20.8 de la LGS, s'enviarà la convocatòria i un extracte d'aquesta a la Base de Dades Nacional de Subvencions (BDNS), que donarà trasllat de l'extracte al BOIB. Així mateix, es publicaran a la seu electrònica del Consell Insular d'Eivissa (http://seu.conselldeivissa.es).
9. Presentació de les sol·licituds.
9.1. Les sol·licituds s'han de dirigir al president del Consell Insular d'Eivissa, conforme al model que s'estableix en l'annex I de les presents bases, que podrà ser objecte de descàrrega per al seu emplenament a través de la seu electrònica del Consell Insular d'Eivissa (http://seu.conselldeivissa.es). També poden sol·licitar-se per correu electrònic des del Departament de Promoció Turística del Consell Insular d'Eivissa (turisme.promocio@conselldeivissa.es).
El fet de presentar la sol·licitud corresponent, implica l'acceptació d'aquestes bases.
9.2. Les sol·licituds es presentaran mitjançant registre electrònic dins del termini de quinze dies hàbils, comptadors des de l'endemà a la publicació de l'extracte de la convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, juntament amb els documents que acreditin el compliment dels requisits exigits en les presents bases de la convocatòria.
9.3. Les sol·licituds d'ajuda s'acompanyaran de la següent documentació:
a) Memòria descriptiva de les actuacions per les quals se sol·licita la subvenció així com el termini efectiu d'execució de les actuacions.
b) Pressupost detallat de les actuacions amb relació dels ingressos i despeses totals realitzades o a realitzar.
c) Declaració responsable de no estar sotmès a cap de les prohibicions per obtenir la condició de beneficiari assenyalades als apartats 2 i 3 de l'article 13 de la LGS i a l'article 10 TRLS.
d) Declaració responsable de subvencions rebudes o en tràmit de concessió per qualsevol altra administració o entitat pública o privada, relatives a les mateixes actuacions indicant la quantia i procedència.
e) Certificació emesa per la Secretaria municipal de la corporació comprensiu de l'àmbit d'actuació i relació administrativa que pertoqui, de conformitat amb allò establert a la base 11.3.1.
10. Òrgans competents per a l'ordenació, la instrucció i la resolució
10.1 El Departament Promoció Turística, i Medi Rural i Marí és el competent per instruir el procediment d'aquesta convocatòria, de conformitat amb allò establert a l'article tercer, apartat 1.a), del Decret de Presidència núm. 2020000768, de modificació del Decret de Presidència núm. 2019000471, de data 10-7-2019, d'estructura del govern del Consell Insular d'Eivissa i creació de departaments, i del Decret de Presidència núm. 2019000484, de data 16-7-2019, de determinació de les atribucions corresponents als diferents òrgans del Consell Insular d'Eivissa (BOIB núm. 153, de 5-9-2020).
10.2 Dins d'aquest Departament correspon al President del Consell Insular d'Eivissa, l'ordenació del procediment, en virtut de l'article primer, apartat i, del Decret de Presidència núm. 484/2019, de data 16 de juliol de 2019, de determinació de les atribucions corresponents als diferents òrgans del Consell Insular d'Eivissa(BOIB núm. 98 Ext., de 17-7-2020; modificacions al BOIB núm. 175, de 31-12-2019, i al BOIB núm. 101, de 4-6-2020 ).
10.3. Pel que fa a la competència per aprovar aquestes bases i convocatòria, de conformitat amb l'establert a l'article tercer, apartat e, del Decret de Presidència núm. 484/2019, de data 16 de juliol, de determinació de les atribucions corresponents als diferents òrgans del Consell Insular d'Eivissa, modificat pel Decret de Presidència núm. 768 de 2020 (BOIB 153 de 5 de setembre de 2020), correspon al Consell Executiu “Aprovar i resoldre les convocatòries d'ajuts o subvencions a particulars o entitats públiques o privades d'import superior a quinze mil euros (15.000 €)“.
10.4 Aquestes ajudes es concediran i es pagaran, per delegació del Consell Executiu, mitjançant Decret de Presidència del qual es donarà compte al Consell Executiu d'aquest Consell d'Eivissa en la propera sessió que se'n celebri.
11. Procediment de concessió.
11.1. Instrucció.
11.1.1. El Departament de Promoció Turística, Medi Rural i Marí del Consell Insular d'Eivissa és el competent per instruir el procediment de tramitació de les sol·licituds, que que seran valorades per aquest Departament una vegada finalitzat el termini de presentació, per tal de comprovar que reuneixen els requisits i que compleixen amb l'objecte d'aquesta convocatòria.
11.1.2. L'òrgan instructor podrà actuar d'ofici en la tramitació administrativa i realitzarà la proposta de resolució al President del Consell Insular d'Eivissa. Així mateix, podrà sol·licitar als interessats quants aclariments i ampliacions d'informació i documents siguin precisos per l'adequada tramitació del procediment. Comprovada la correcció documental de les sol·licituds i el compliment de les condicions del beneficiari, l'òrgan instructor realitzarà quantes actuacions consideri necessàries per a la determinació, coneixement i comprovació de les dades en virtut dels quals hagi de formular-se la proposta de resolució.
11.1.3. Una vegada rebudes les sol·licituds d'ajuda, l'òrgan instructor examinarà i verificarà el compliment dels tots els requisits exigits a les presents bases. En el cas que sigui necessària l'esmena d'algun document, s'exposarà aquesta circumstància a l'entitat interessada i se li requerirà per escrit, per mitjans electrònics, perquè, dins del termini de deu dies naturals, procedeixi a esmenar la deficiència comunicada, amb l'advertiment exprés que, en cas de no fer-ho així, la sol·licitud serà considerada com desistida i s'arxivarà, segons el que disposa l'article 68 de la LPAC.
11.2. Avaluació de sol·licituds.
11.2.1. Una vegada revisada la sol·licitud i esmenades, si escau, les deficiències de la documentació presentada, es reunirà la Comissió de Valoració Tècnica per avaluar les sol·licituds que compleixin els requisits establerts. La valoració es realitzarà d'acord amb els criteris objectius previstos en aquestes bases, després de la qual cosa emetrà un informe, preceptiu i no vinculant, que servirà de fonament a l'òrgan instructor per elaborar la proposta de resolució corresponent. Aquest informe s'elaborarà amb el següent contingut mínim:
a) Relació de sol·licitants.
b) Resultat de la valoració.
c) Import corresponent a cada sol·licitant.
11.2.2. D'acord amb el que disposa l'article 19.3 del TRLS, la Comissió de Valoració Tècnica es compondrà d'un president, un secretari i un nombre de vocals no inferior a tres, designats en la resolució de convocatòria d'acord amb criteris de competència professional i d'experiència, així mateix es designaran els suplents en cas d'absència, vacant o malaltia de les persones integrants de la comissió de valoració.
11.2.3. En la seva condició d'òrgan col·legiat, la Comissió de Valoració Tècnica es regirà pel que es disposa en la Secció 3a del Capítol II del Títol Preliminar de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de Règim Jurídic del Sector Públic.
11.2.4. A més d'estudiar i avaluar totes les sol·licituds acceptades i emetre l'informe que servirà de base a l'òrgan instructor per elaborar la proposta de resolució, correspon a la Comissió de Valoració Tècnica, el seguiment, control i revisió de la justificació dels projectes que se subvencionin, i tindrà facultat per resoldre tots els dubtes que apareguin en la interpretació de les bases.
11.2.5. La Comissió de Valoració Tècnica podrà requerir l'assistència de tercers, amb veu però sense vot, perquè prestin assessorament tècnic sobre qüestions relatives a les sol·licituds de subvenció.
11.3. Criteris de valoració.
11.3.1. El règim de concessió d'ajudes que s'estableix en aquestes bases i en la seva convocatòria és el de concurrència competitiva, de conformitat amb el que s'estableix en l'article 17.1 del TRLS, amb la finalitat de comparar en un únic procediment les sol·licituds presentades i establir una prelació entre les sol·licituds d'acord amb els criteris de valoració següents per a cadascuna de les actuacions:
A) ÀMBIT D'ACTUACIÓ I RELACIÓ ADMINISTRATIVA (màx. 5 punts):
A1) L'actuació comporta relacions de cooperació, col·laboració i coordinació entre l'entitat sol·licitant i altra o altres Administracions Públiques de l'illa d'Eivissa: 5 punts.
A2) L'actuació comporta relacions de cooperació, col·laboració i coordinació entre l'entitat sol·licitant i altra o altres persones o entitats privades de l'illa d'Eivissa (no en règim de subcontractació): 4 punts.
A3) L'actuació es duu a terme per l'entitat sol·licitant directament o en règim de subcontractació: 3 punts.
Per tal de valorar aquest apartat, l'entitat sol·licitant haurà d'aportar un certificat emès per la Secretaria municipal de la corporació comprensiu de l'àmbit d'actuació i relació administrativa que pertoqui, segons s'ha exposat en els apartats A1, A2 i A3 anteriors.
B) REPERCUSSIÓ DE L'ACTUACIÓ A SUBVENCIONAR (màx 5 punts):
B1) L'actuació comporta una important repercussió en l'àmbit internacional o bé se celebra fora del territori nacional: 5 punts.
B2) L'actuació comporta una important repercussió en l'àmbit nacional o bé se celebra fora del territori de les Illes Balears: 4 punts.
B3) L'actuació comporta repercussió en l'àmbit autonòmic, insular o local: 3 punts.
C) CATEGORIA DEL PRODUCTE AL QUE ESTÀ VINCULADA L'ACTUACIÓ (màx. 5 punts):
C1) L'actuació va dirigida a donar a conèixer/promocionar productes inclosos en les següents categories: naturalesa i sostenibilitat, cultura, familiar, patrimoni o gastronomia: 5 punts.
C2) L'actuació va dirigida a donar a conèixer/promocionar productes inclosos en les següents categories: salut, LGTB, esportiu, turisme de negocis: 4 punts.
C3) L'actuació va dirigida a donar a conèixer/promocionar productes inclosos en les següents categories: sol i platja, luxe, oci nocturn: 3 punts
D) ÈPOCA DE L'ANY EN QUÈ SE CELEBRA L'ACTUACIÓ (màx. 5 punts):
En el cas que l'acció es desenvolupi en dos mesos únicament computarà la del mes en el qual s'executi la major part i si la durada és igual en dos mesos diferents, es computarà el termini més avantatjós.
D1) Gener, febrer, març, octubre, novembre, desembre: 5 punts.
D2) Abril, maig, juny, setembre: 4 punts.
D3) Juliol, agost: 3 punts.
E) IMPLEMENTACIÓ DE NOVES TECNOLOGIES I MESURES DE SOSTENIBILITAT (màx 10 punts):
E1) Implementació noves tecnologies: 5 punts
E2) Foment d'actuacions i mesures de sostenibilitat: 5 punts
11.3.2. Repartiment inicial: Per al càlcul de les puntuacions, s'assignarà la puntuació que li correspongui a cadascun dels ajuntaments en funció de la documentació aportada i es procedirà de la següent manera:
Se sumarà la puntuació obtinguda en cadascun dels criteris per cadascun dels projectes presentats (un màxim de 5 projectes per cada ajuntament).
Una vegada avaluats els projectes, accions o programes d'activitats presentades per cadascun dels ajuntaments, se sumarà el nombre de punts obtinguts i es dividirà l'import total del crèdit assignat en aquestes bases entre el nombre total de punts, per obtenir el valor en euros per cada punt.
En aquest moment, es multiplicarà la puntuació obtinguda per cada ajuntament, pel «valor del punt» obtingut en el pas anterior per calcular l'import de l'ajut corresponent.
L'import de l'ajuda a atorgar a cada ajuntament no podrà ser superior, en cap cas, a vint-i-cinc mil euros (25.000,00 €) en la primera iteració.
11.3.3. Posteriors iteracions: Excepcionalment, en el cas de que existeixi un romanent resultant del primer repartiment i sempre tenint en compte que l'ajuda màxima a atorgar no podrà ser en cap cas superior a la quantitat sol·licitada per cada ajuntament, ni al cost de l'activitat subvencionada, el procediment anterior es reiterarà per repartir el romanent podent-se superar en aquestes posteriors iteracions, l'import màxim de 25.000 € per ajuntament en funció de les puntuacions obtingudes en aplicació dels criteris de valoració dels diferents projectes.
11.3.4. Després de l'avaluació de les sol·licituds, la Comissió de Valoració Tècnica emetrà un informe en el qual es concretarà el resultat de l'avaluació efectuada conforme als criteris establerts a les presents bases.
12.4. Proposta de resolució.
12.4.1. L'òrgan instructor, a la vista de la documentació que obra en l'expedient i de l'informe de la Comissió de Valoració Tècnica, emetrà la proposta de resolució provisional corresponent, que haurà d'estar motivada, considerant-se com a motivació suficient la ressenya de l'informe de la Comissió de Valoració Tècnica.
12.4.2. La proposta de resolució provisional serà notificada als interessats, en substitució de les notificacions individuals, mitjançant la seva publicació en en el Tauler d'anuncis de la seu electrònica del Consell Insular d'Eivissa (http://.seu.conselldeivissa.es), de conformitat amb el que es disposa a l'apartat 1.b) de l'article 45.1 de la LPAC, perquè en el termini de 10 dies les entitats interessades formulin les al·legacions i/o aportin els documents que considerin oportuns en defensa dels seus interessos. Es podrà prescindir d'aquest tràmit d'audiència quan no figurin en el procediment ni siguin tinguts en compte altres fets ni altres al·legacions i proves que les adduïdes pels interessats, en aquest cas la proposta de resolució formulada tindrà caràcter de definitiva.
12.4.3. La proposta de resolució provisional en cap cas suposarà la creació de cap dret a favor del beneficiari proposat, mentre no s'hagi notificat la resolució de la concessió.
13.5. Resolució.
13.5.1. Les sol·licituds de concessió, denegació, pagament i/o en el seu cas, reintegrament de les subvencions es resoldran per delegació del Consell Executiu, mitjançant Decret de Presidència, del qual es donarà compte al Consell Executiu d'aquest Consell d'Eivissa en la propera sessió que se'n celebri.
13.5.2. Transcorregut el termini màxim de sis mesos sense que s'hagi notificat resolució expressa, les entitats sol·licitants podran entendre desestimades les seves sol·licituds d'ajuda, de conformitat amb l'article 25.5 de la LGS.
13.5.3. La resolució del President del Consell Insular d'Eivissa per la qual s'atorgués o denegués la subvenció, es comunicarà a les entitats interessades, en substitució de les notificacions individuals, mitjançant publicació en en el Tauler d'anuncis de la seu electrònica del Consell Insular d'Eivissa (http://.seu.conselldeivissa.es) de conformitat amb el que es disposa a l'apartat 1.b) de l'article 45 de la LPAC. De conformitat amb el disposat a l'article 44.1 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, contra la resolució del procediment de concessió d'aquestes ajudes, que es comunicarà, no s'hi pot interposar cap recurs en via administrativa, per la qual cosa, les entitats interessades podran formular un requeriment previ adreçat al President del Consell Insular d'Eivissa, mitjançant un escrit raonat, que concretarà l'acte, actuació o inactivitat en què es fonamenta, dins el termini de dos mesos comptadors des de la notificació o publicació de la norma o des que l'administració que formula el requeriment hagués conegut o pogut conèixer l'acte, conformement al disposat a l'apartat segon del precepte anteriorment esmentat.
13.5.4. La resolució es motivarà en atenció als requisits exigits i als criteris establerts en aquestes bases de la convocatòria, havent de, en tot cas, quedar acreditats en el procediment els fonaments de la resolució que s'adopti. Com a mínim, en la resolució constaran la relació dels sol·licitants als quals es concedeix la subvenció així com als quals se'ls hi denega; la identificació de l'entitat beneficiària, de l'objecte, finalitats i import del projecte subvencionat, així com qualsevol altra que s'estimi convenient.
14. Renúncia.
El beneficiari de la subvenció podrà manifestar en qualsevol moment de la tramitació del procediment, la renúncia expressa a la concessió de l'ajuda.
15. Mesures de difusió.
15.1. L'activitat subvencionada serà objecte de difusió per part dels ajuntaments posant de manifest el finançament del Consell Insular d'Eivissa. Per a això, en totes les actuacions relatives al desenvolupament de l'activitat subvencionada, i durant la totalitat del període que duri la citada activitat, els ajuntaments hauran d'haver reflectit la col·laboració del Consell Insular d'Eivissa mitjançant la inclusió de l'escut oficial del Consell i el logotip de la marca turística «Ibiza» en un lloc destacat de la cartelleria anunciadora i en el material editat o realitzat, circumstància que els ajuntaments hauran d'acreditar mitjançant l'aportació del material gràfic corresponent (fullets, fotografies, etc....) comprensiu d'aquests extrems. L'incompliment de l'obligació de la inclusió de l'escut oficial i/o del logotip de la marca turística «Ibiza» en les actuacions anteriorment esmentades impedirà la imputació a la subvenció de les despeses derivades de la realització de material incorrectament elaborat.
15.2. Si l'acord de concessió de l'ajuda fos notificat amb posterioritat a la realització de l'activitat objecte de subvenció, la difusió de la subvenció es podrà realitzar mitjançant la inserció de l'acord en el tauler d'anuncis de l'ajuntament corresponent, dins dels quaranta-cinc primers dies comptadors des del següent al de la notificació de la concessió de la subvenció, mantenint aquesta exposició almenys durant vint dies, o a través de qualsevol altre mitjà, sempre que permeti major difusió del finançament de l'activitat per part de l'ajuntament que l'ha obtingut. L'acreditació d'aquestes mesures s'efectuarà mitjançant certificat emès per la Secretaria de l'ajuntament corresponent, que haurà d'expressar mitjà, lloc i dates de difusió.
16. Justificació.
16.1. La justificació de la realització de l'activitat subvencionada, del compliment de les condicions imposades i de la consecució dels objectius previstos en l'acte de concessió de la subvenció, s'acreditarà per part dels ajuntaments mitjançant la presentació del compte justificatiu de la despesa realitzada que acrediti el compliment de la finalitat de la subvenció.
16.2. D'acord amb l'establert en l'article 72 del RLGS, el compte justificatiu contindrà la següent documentació:
a) Una memòria d'actuació justificativa del compliment de les condicions imposades en la concessió de la subvenció, amb indicació de les activitats realitzades i els resultats obtinguts.
b) Una certificació emesa per la Secretaria de la corporació en la que es facin constar els següents extrems:
- Que l'import total de la subvenció concedida s'ha destinat al compliment de les finalitats establertes en l'acte de concessió de la subvenció.
- Que s'ha dut a terme el projecte presentat en la sol·licitud i memòria d'actuació, justificació del compliment de les condicions imposades en la concessió de la subvenció, explicativa del projecte realitzat pel qual s'ha atorgat la subvenció, amb indicació de les activitats realitzades i dels resultats obtinguts.
- Una memòria econòmica, consistent en el desglossament de cadascuna de les despeses realitzades, així com del seu pagament efectiu.
- La relació detallada o liquidació d'ingressos i despeses per imports i conceptes. Aquesta relació haurà d'incloure altres ingressos o subvencions que les entitats interessades hagin pogut percebre, amb indicació de l'import i la seva procedència.
- Acreditació de les mesures de difusió establertes a la base quinzena de la present convocatòria.
- Que l'import de IVA imputat a les actuacions subvencionades no és susceptible de recuperació per part de la corporació local.
16.3. El termini per a la justificació de la subvenció s'iniciarà l'endemà de la publicació de la resolució de concessió, i acabarà el dia 7 de novembre de 2021, sense perjudici d'allò previst en l'article 70 del RLGS, relatiu a l'ampliació del termini de justificació.
17. Despeses subvencionables.
17.1. Als efectes d'aquestes bases seran subvencionables les despeses realitzades que, de manera directa i indubtable, responguin a la naturalesa de l'activitat subvencionada, que siguin estrictament necessaris, sempre que s'hagin realitzat entre l'1 de novembre de 2020 i el 31 d'octubre de 2021 i hagin estat efectivament abonades amb anterioritat a la finalització del període de justificació.
17.2. A títol merament enunciatiu, tindran la consideració de despeses subvencionables les següents:
a) Les despeses de personal que tinguin relació i hagin estat necessàries per al desenvolupament de les accions.
b) Les despeses generals de funcionament generades per la realització de les accions que tinguin el caràcter de béns no inventariables. Es consideren despeses generals, en tot cas, les despeses corrents (considerades com a tals aquells fungibles, que no siguin susceptibles d'incloure's en inventari, o ser despeses reiteratives), les despeses de manteniment estrictament necessàries per a la consecució de la finalitat i objecte de la subvenció (quotes, lloguers, llum, aigua, telèfon, neteja o anàlegs), les despeses derivades del pagament de treballs especialitzats necessaris en el desenvolupament de les accions (com, per exemple, impressió, difusió, etc.)
c) Les despeses de transport necessàries en el desenvolupament de l'activitat.
d) Altres despeses, com a presentacions en mercats estrangers; material promocional, web i publicitat realitzat amb motiu de les actuacions abans relacionades; despeses corresponents a material promocional per a la seva distribució en esdeveniments promocionals i oficines d'informació turística, així com les despeses derivades del desenvolupament i organització d'esdeveniments promocionals d'àmbit local, nacional i internacional.
17.3. Les despeses financeres, les despeses d'assessoria jurídica o financera, les despeses notarials i registrals, les despeses pericials i les despeses d'administració específiques es consideraran justificatives si estan directament relacionades amb l'activitat subvencionada i són indispensables per a la seva adequada preparació o execució.
17.4. Les despeses indirectes (llum, aigua, telèfon i nòmines) hauran d'imputar-se per l'entitat beneficiària a l'activitat subvencionada en la part que raonablement correspongui d'acord als principis i normes de comptabilitat generalment admesos i, en qualsevol cas, en la mesura que aquests costos corresponguin al període en què efectivament s'ha realitzat l'activitat. A aquest efecte, l'entitat beneficiària adjuntarà una declaració responsable en la qual s'expliqui quin és el criteri d'imputació que s'ha emprat per determinar el percentatge del cost indirecte que correspongui, el qual ha de ser conforme amb els principis i les normes de comptabilitat generalment admeses, tal com estableix l'article 31.9 de la LGS.
17.5. En cap cas seran despeses subvencionables:
a) Les que no siguin reals, o no hagin estat efectivament realitzades i pagades.
b) Les que s'hagin fet o pagat després de la finalització del termini de justificació.
c) Les que no responguin a la naturalesa de l'activitat subvencionada
d) Els interessos deutors dels comptes bancaris.
e) Interessos, recàrrecs i sancions administratives i penals.
f) Les despeses de procediments judicials.
g) L'IVA i altres impostos indirectes, quan siguin susceptibles de recuperació o compensació; l'IRPF; l'impost de societats.
18. Procediment de pagament i control financer.
18.1. El pagament de la subvenció s'efectuarà, una vegada acreditades pel beneficiari la realització de l'activitat per la qual es va concedir l'ajuda i la realitat de la despesa realitzada. Es produirà la pèrdua del dret al cobrament total o parcial de la subvenció en el supòsit de falta de justificació.
18.2. No podrà realitzar-se el pagament de la subvenció si el beneficiari no es troba al corrent en el compliment de les seves obligacions tributàries i amb la Seguretat Social, o tingui pendent de pagament algun deute amb la Hisenda Estatal, la Comunitat Autònoma, o el Consell Insular d'Eivissa, o sigui deutor per resolució de procedència de reintegrament.
18.3. En el cas que per insuficiència de crèdit hagi estat necessari aplicar una reducció proporcional de les quantitats a concedir previstes com a màximes, si una vegada conclosa la fase de justificació i pagament es generés sobrant, l'òrgan competent per a la resolució de la Convocatòria podrà acordar el seu repartiment proporcional entre els beneficiaris, de conformitat amb els criteris establerts a la base onzena fins a esgotar el crèdit i en qualsevol cas per import màxim de 25.000,00 € per a cada ajuntament.
18.4. Executat i justificat el projecte o activitat subvencionada, el pagament s'efectuarà mitjançant transferència al compte bancari indicat pel sol·licitant mitjançant el procediment establert a tal efecte per la Tresoreria del Consell Insular.
18.5. Les Entitats Locals beneficiàries estaran sotmeses al control financer en els termes previstos en els articles 11 i 28 del TRLS.
19. Incompliments, pèrdua del dret al cobrament i reintegrament.
19.1. Els criteris de graduació dels possibles incompliments de les condicions imposades amb motiu de la concessió de les subvencions resulten d'aplicació a l'hora de determinar l'import a percebre i en el seu cas, l'import a reintegrar.
Quan es verifiqui l'incompliment de les condicions i obligacions previstes en aquestes bases, en la normativa aplicable a la matèria, en la convocatòria o en la resolució de concessió, es procedirà al reintegrament de les quanties percebudes indegudament així com a l'exigència dels interessos corresponents, o si escau, es produirà la pèrdua del dret al cobrament de la subvenció concedida, en els termes que estableix en el TRLS.
En aquest sentit, de conformitat amb l'article 17.3.n de la LGS, en relació amb l'article 37.2 de la mateixa llei, i els articles 13.n i 44 del TRLS, s'estableixen el següents criteris de graduació del possible incompliment material de l'activitat objecte d'aquesta subvenció, i sempre que els beneficiaris acreditin una actuació inequívoca tendent a la satisfacció dels seus compromisos:
Grau d'incompliment material |
Percentatge de reducció |
---|---|
> 0 % i < 10 % |
10 % |
> 10 % i < 25 % |
25 % |
> 25 % i < 50 % |
50 % |
> 50 % i < 75 % |
75 % |
> 75 % i < 100 % |
90 % |
19.2. La falta de compliment de les obligacions de justificació en el termini del requeriment establert en l'art. 70.3 del RLGS donarà lloc a la pèrdua total del dret al cobrament de la subvenció.
19.3. L'incompliment de l'obligació de publicitar la subvenció concedida en els termes establerts donarà lloc a la pèrdua del dret al cobrament d'un 50% de la subvenció en la part corresponent a l'actuació en la que la subvenció concedida no s'hagi publicitat.
20. Procediment sancionador.
En els supòsits en què una conducta pogués ser constitutiva d'infracció administrativa, s'incoarà el corresponent procediment sancionador de conformitat amb l'establert en el Títol V del TRLS.
21. Recursos.
De conformitat amb el disposat a l'article 44.1 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, contra l'acord d'aprovació de les presents bases, la convocatòria i la resolució del procediment de concessió d'aquestes ajudes, no s'hi pot interposar cap recurs en via administrativa, per la qual cosa, les entitats interessades podran formular un requeriment previ adreçat al Consell Executiu del Consell Insular d'Eivissa, o en el seu cas al President del Consell Insular d'Eivissa, mitjançant un escrit raonat, que concretarà l'acte, actuació o inactivitat en què es fonamenta, dins el termini de dos mesos comptadors des de la publicació de la resolució corresponent o des que l'administració que formula el requeriment hagués conegut o pogut conèixer l'acte, conformement al disposat a l'apartat segon del precepte anteriorment esmentat.
Sense perjudici de l'anteriorment indicat, les entitats interessades també podran interposar, directament, recurs contenciós administratiu davant el Jutjat del Contenciós Administratiu de Palma (Mallorca), en el termini de dos mesos comptadors des de l'endemà del què es rebi la comunicació de l'acord exprés o s'entengui presumptament rebutjat, de conformitat amb el disposat als articles 8.1 i 46.6 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.
22. Igualtat i no discriminació per raó de sexe.
Totes les denominacions d'òrgans de govern, representació, càrrecs, funcions i resta de persones que apareguin en gènere masculí s'han d'entendre referides indistintament al gènere masculí o femení, segons el sexe de la persona titular de qui es tracti.
ANNEX I. FORMULARI DE SOL·LICITUD
1. DADES DE L'ENTITAT SOL·LICITANT:
ENTITAT SOL·LICITANT: .................................................................................. NIF: ......................................
DOMICILI: ...........................................................................................................................................................
CODI POSTAL I LOCALITAT: ............................................................................................................................
TELÈFON: .........................................................................................................FAX: ........................................
CORREU ELECTRÒNIC: ...................................................................................................................................
REPRESENTANT: .............................................................................................. DNI: .......................................
CÀRREC DE LA PERSONA REPRESENTANT: ..............................................................................................
2. DADES DE LES ACTUACIONS OBJECTE DE LA SOL·LICITUD:
Identificació de les actuacions per les quals se sol·licita la subvenció: Actuació núm. 1: Actuació núm. 2: Actuació núm. 3: Actuació núm. 4: Actuació núm. 5: |
Pressupost de l'actuació núm. 1 |
€ |
Pressupost de l'actuació núm. 2 |
€ |
Pressupost de l'actuació núm. 3 |
€ |
Pressupost de l'actuació núm. 4 |
€ |
Pressupost de l'actuació núm. 5 |
€ |
Pressupost total de les actuacions per les quals sol·licita subvenció: (IVA inclòs si aquest no és susceptible de recuperació) |
€ |
Import sol·licitat al Consell Insular d'Eivissa: (IVA inclòs si aquest no és susceptible de recuperació) |
€ |
3. DESPESES DESGLOSSADES DE LES ACTUACIONS:
Pressupostos d'ingressos i despeses de les actuacions (especificar únicament les despeses que siguin necessàries per a la realització de les actuacions, és a dir, les directament vinculades). El pressupost amb el desglossament de despeses serà el que s'utilitzarà per validar la documentació justificativa i, per tant, cada document justificatiu haurà de correspondre inequívocament a un dels conceptes descrits a continuació. Així mateix, s'hauran de seguir les indicacions descrites quant a la justificació de la subvenció.
|
CONCEPTE |
IMPORT (€) |
1 |
|
|
2 |
|
|
3 |
|
|
4 |
|
|
5 |
|
|
6 |
|
|
7 |
|
|
8 |
|
|
9 |
|
|
|
TOTAL DE DESPESES: |
|
4. INGRESSOS DESGLOSSATS DE LES ACTUACIONS:
|
CONCEPTE |
IMPORT (€) |
1 |
Aportació de l'entitat organitzadora: |
|
2 |
Aportació dels participants (quotes d'inscripció, si escau): |
|
3 |
Aportacions de patrocinadors: |
|
4 |
Subvencions d'altres organismes: |
|
5 |
Aportacions d'altres administracions públiques: |
|
6 |
Col·laboracions (especificar): |
|
7 |
Altres: |
|
|
TOTAL D'INGRESSOS PREVISTOS: |
|
5. DOCUMENTACIÓ ADJUNTA:
( ) Memòria descriptiva de la finalitat per a la qual se sol·licita la subvenció.
( ) Pressupost detallat de l'activitat realitzada o a realitzar amb relació dels ingressos i despeses totals realitzades/a realitzar.
( ) Declaració responsable (annex II).
( ) Autorització expressa per verificar dades relatives al compliment de les obligacions fiscals i amb la Seguretat Social (annex III).
El sotasignat, Sr./Sra. ........................................................................ amb DNI núm. ,...................................... com a representant legal de l'Ajuntament , ..................................................................................... organitzador o promotor de les actuacions denominades , .................................................................. declara que són certes totes les dades reflectides en aquest document de sol·licitud d'ajudes destinades a finançar actuacions de promoció turística desenvolupades pels ajuntaments de l'illa d'Eivissa.
I per deixar-ne constància davant el Consell Insular d'Eivissa, expedeixo i signo aquesta sol·licitud.
Eivissa, de de 2021.
(signatura i segell de l'entitat)
SR. PRESIDENT DEL CONSELL INSULAR D'EIVISSA
ANNEX II. DECLARACIÓ RESPONSABLE.
El Sr./La Sra. , .................................................................. major d'edat, amb DNI/NIF....................................... amb domicili en ............................................... i en qualitat de representant de l'Ajuntament amb NIF núm. i domicili en , ................................................... CP , ............................ del terme municipal de , ........................
DECLARA:
• Que l'ajuntament anteriorment esmentat i els seus representants no estan sotmesos a cap de les circumstàncies indicades en l'article 10 del text refós de la Llei de subvencions, aprovat per Decret Legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, i no tenen causes d'incompatibilitat per rebre la subvenció.
• Que l'entitat indicada anteriorment i els seus representants no han estat mai objecte de sancions administratives fermes ni de sentències fermes condemnatòries en els darrers tres anys per haver exercit o tolerat pràctiques laborals considerades discriminatòries per raó de sexe o de gènere.
• Així mateix declara, sota la seva expressa responsabilitat (marqui amb una “X” l'opció que correspongui):
( ) Que no he sol·licitat ni obtingut cap altra subvenció, ajuda, ingrés o recurs per a la mateixa finalitat procedent de qualsevol administració o ens públic o privat, nacional, de la Unió Europea o d'organismes internacionals.
( ) Que he sol·licitat i/o obtingut altres subvencions, ajudes, ingressos o recursos per a la mateixa finalitat, segons s'indica a continuació:
SOL·LICITADES:
Data/Any |
Organisme atorgant |
Import € |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
ATORGADES:
Data/Any |
Organisme atorgant |
Import € |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
I EM COMPROMETO:
A comunicar per escrit al Consell Insular d'Eivissa l'obtenció d'altres subvencions, ajudes, ingressos o recursos que financin les activitats subvencionades, procedents de qualsevol administració o ens públic o privat, nacional, de la Unió Europea o d'organismes internacionals, en el termini màxim de 15 dies des de la notificació de la concessió de les mateixes.
El que faig constar als efectes corresponents.
A Eivissa, a de de 2021.
Signatura del/la sol·licitant o representant legal
Signatura.:
DNI: .:
ANNEX III AUTORITZACIÓ DE L'INTERESSAT PERQUÈ EL CONSELL INSULAR D'EIVISSA PUGUI RECAPTAR DADES D'ESTAR AL CORRENT EN EL COMPLIMENT DE LES SEVES OBLIGACIONS TRIBUTÀRIES I DE LA SEGURETAT SOCIAL (CONCESSIÓ D'AJUDES I SUBVENCIONS)
La persona sotasignada, conforme al disposat en la disposició addicional tercera de la Llei 24/2005, de 18 de novembre, de reformes per a l'impuls a la productivitat, autoritza al Consell Insular d'Eivissa a sol·licitar certificats i verificar les dades relatives al compliment de les seves obligacions fiscals amb l'Agència Estatal d'Administració Tributària (AEAT), l'Agència Tributària de les Illes Balears i la Tresoreria General de la Seguretat Social per comprovar el compliment dels requisits establerts per obtenir, percebre i mantenir la subvenció o ajuda que s'indica:
APLICACIÓ PRESSUPOSTÀRIA: 4321-46200
EXERCICI PRESSUPOSTARI: 2021
DESCRIPCIÓ DE LA SUBVENCIÓ: AJUDES DESTINADES A FINANÇAR ACTUACIONS D'INFORMACIÓ i PROMOCIÓ TURÍSTICA DESENVOLUPADES PELS AJUNTAMENTS DE L'ILLA D'EIVISSA
La present autorització s'atorga exclusivament a l'efecte del reconeixement, seguiment i control de la subvenció o ajuda esmentada anteriorment i en aplicació del que es disposa tant en l'article 95.1.k) de la Llei 58/2003, general tributària que permet, prèvia autorització de l'interessat, la cessió de dades tributàries que precisin les Administracions Públiques per al desenvolupament de les seves funcions, com per l'establert en el Reial decret 209/2003, de 21 de febrer, pel qual es regulen els registres i les notificacions telemàtiques, així com la utilització de mitjans telemàtics per a la substitució de l'aportació de certificats pels ciutadans.
DADES DE L'ENTITAT QUE AUTORITZA
AJUNTAMENT: ..................................................................................................................
NIF: .......................................................................................................................................
REPRESENTANT: ................................................................................................................
DNI/NIF: ..............................................................................................................................
…………………………., a.................. de...................................... de 2021
Signatura i segell ………………………………………
NOTA: L'autorització concedida pot ser revocada en qualsevol moment mitjançant escrit dirigit al Consell Insular d'Eivissa.