Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció II. Autoritats i personal

Subsecció segona. Oposicions i concursos

CONSELL INSULAR DE MENORCA

Núm. 444879
Acord del Consell Executiu del Consell Insular de Menorca de data 30 d’agost de 2021, relatiu a l’aprovació de la convocatòria i les bases per a la cobertura, mitjançant el sistema de comissió de serveis, de sergent de bomber del Consell Insular de Menorca

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Abans de final d'any el titular del lloc de sergent de bomber del parc de Ciutadella causarà baixa per jubilació, de manera que quedarà vacant aquest lloc de treball.

La cap del Servei de Gestió de Persones en funcions emet informe en data 13 d'agost de 2021.

El lloc de treball de sergent de bomber es troba catalogat, és necessari que estigui cobert per tal de desenvolupar les funcions que el Consell Insular té encomanades i és recomanable convocar l'esmentat lloc pel procediment de comissió de serveis.

L'article 82 de la Llei 3/2007, de 27 de març, de la funció pública de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, modificat pel Decret llei 2/2013, de 14 de juny, regula la comissió de serveis ordinària voluntària.

D'acord amb el punt quart del Decret de Presidència núm. 425/2019, de 10 de juliol (BOIB ext. núm. 95, d'11-7-2019), de determinació de les atribucions dels consellers executius caps dels respectius departaments, en els supòsits d'absència, malaltia o altre impediment dels consellers executius, el conseller executiu corresponent serà suplert per la presidència del Consell Insular de Menorca.

Atesa la proposta de la Presidenta del Consell Insular de Menorca,

El Consell executiu, per unanimitat i en votació ordinària, adopta l'acord següent:

Aprovar la convocatòria i les bases per a la cobertura, mitjançant el sistema de comissió de serveis, que consten com a annex.

BASES DE LA CONVOCATÒRIA PER A LA COBERTURA, MITJANÇANT EL SISTEMA DE COMISSIÓ DE SERVEIS, DE SERGENT DE BOMBER DEL CONSELL INSULAR DE MENORCA

1. Objecte

Contractació d'un sergent de bomber mitjançant comissió de serveis.

 

Característiques del lloc de treball

Nre.

Codi

Denomin. del lloc

Tipus

Grup i nivell

Punts  c. espec.

Adscripció

Local lloc

Sistema  provisió

Places de plantilla que el  poden  ocupar s/catàleg

Requisits del lloc

Municipi

1

COO0302

Sergent

F

C/20

1395

Departament Ocupació, Habitatge i Cooperació Local

Servei de Prevenció i Extinció d'Incendis i Salvament

C

-Funcionaris: Grup C1

-Escala:

Adm. Especial

-Subescala: Serveis especials

- Titulació: Batxillerat, formació professional de cicle mitjà o titulació equiparable

- Nivell de català B2

- Formació específica: Tenir curs de bomber (*)

- Requeriments específics: Carnet de conduir camió C i tenir o superar el curs de sergent (*)

- Característiques especials: Tenir plena disponibilitat i localització per al desenvolupament de les funcions del lloc fora de l'horari de feina

Ciutadella

(*) Curs oficial de qualsevol Comunitat Autònoma o homologat per aquesta.

2. Durada

La durada màxima d'aquesta comissió de serveis serà de dos anys, amb possibilitat de pròrroga.

Així mateix, poden ser motiu de finalització de la comissió de serveis les causes establertes en l'article 88 ter de la Llei 3/2007, de 27 de març, de la Funció Pública de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

3. Publicitat

Aquesta convocatòria es publicarà en el tauler d'anuncis del Consell Insular de Menorca, a la pàgina web http://oposicions.cime.es i en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

4. Requisits dels aspirants

S'hi podran presentar tots els funcionaris de carrera de qualsevol administració pública que compleixin els requisits que estableix la relació de llocs de treball, excepte aquells als quals en el termini del darrer any s'hagi autoritzat una comissió de serveis i n'hagin cessat per renúncia voluntària.

5. Sol·licituds, documentació i termini de presentació de sol·licituds

Les sol·licituds per prendre part en aquesta convocatòria s'han de presentar electrònicament a través de la pàgina web del CIM http://oposicions.cime.es.

El termini de presentació de sol·licituds és de 15 dies hàbils comptats des de l'endemà d'haver-se publicat la convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

Les sol·licituds només es poden presentar telemàticament, segons l'article 14.2 e de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, mitjançant DNI electrònic, un certificat digital vàlid, PIN ciutadà o Clave. La sol·licitud quedarà registrada directament.

Les sol·licituds s'han de presentar acompanyades dels documents que acreditin el compliment dels requisits exigits en aquesta convocatòria, així com un currículum professional.

El requisit de coneixement de la llengua catalana corresponent al nivell exigit per al lloc de feina establert s'ha d'acreditar mitjançant la presentació del certificat oficial de coneixements de català que prevegi el catàleg o relació de llocs de treball del Consell Insular de Menorca d'acord amb el Reglament d'usos lingüístics del Consell Insular de Menorca, aprovat definitivament pel Ple en sessió de caràcter ordinari de 15 de febrer de 2021 i publicat en el Butlletí Oficial de les Illes Balears núm. 39 de 20 de març.

Els estudis de llengua catalana de l'ESO i del batxillerat es poden homologar amb els certificats oficials de coneixements de llengua catalana A2, B1, B2 i C1 de la Direcció General de Política Lingüística.

S'acceptarà l'homologació del certificat de català sempre que la sol·licitud d'aquesta s'hagi realitzat abans de finalitzar el termini de presentació de sol·licituds.

Els certificats de català obtinguts a Catalunya i a la Comunitat Valenciana pels estudis d'ESO o batxillerat realitzats en aquestes comunitats no són directament vàlids per a aquestes convocatòries, si no és mitjançant l'homologació per part de la Direcció General de Política Lingüística.

Podeu trobar tota la informació a

http://www.caib.es/govern/sac/fitxa.do?%20lang=can&cC3%B3digo=2064704&coduo=2390443

La data de referència per al compliment dels requisits exigits és el dia en què acabi el termini de presentació d'instàncies.

Els aspirants que, en la data d'acabament del termini de presentació de sol·licituds, no compleixin els requisits exigits en aquestes bases seran exclosos de participar en aquest concurs.

Es publicarà a la pàgina web del CIM http://oposicions.cime.es la llista d'admesos i exclosos.

6. Entrevista

Un cop finalitzat el termini de presentació, els candidats seran citats a una entrevista personal que versarà sobre les capacitats dels candidats per al desenvolupament del lloc de feina objecte de la convocatòria.

L'entrevista la realitzarà una comissió assessora assistida dels assessors que consideri per al suport a la presa de decisió sobre la proposta dels candidats més idonis. La comissió estarà formada per 3 membres amb coneixements de la matèria i valoraran l'experiència professional dels aspirants.

La composició de la comissió de valoració es detallarà a l'edicte de candidats admesos i exclosos.

Els respresentants sindicals poden assisitir a les entrevistes.

7. Resolució i publicació

Una vegada finalitzat el procés, la comissió de valoració farà proposta de nomenament a la consellera de Serveis Generals en el termini de deu dies hàbils, que dictarà resolució.

Aquesta resolució es publicarà en el tauler d'anuncis del Consell Insular de Menorca i a la pàgina web del CIM http://oposicions.cime.es.

La consellera executiva de Serveis Generals formularà proposta de nomenament a favor dels funcionaris que hagin resultat primers. Si aquests hi renuncien, es proposarà els següents i així successivament.

8. Incorporació

La incorporació tindrà efectes dia 1 de desembre de 2021

9. Recursos

Contra la convocatòria i bases es pot interposar recurs d'alçada davant la Comissió de Govern en el termini d'un mes comptador a partir de l'endemà d'haver-se publicat.

El termini màxim per dictar i notificar la resolució és de tres mesos. Si, un cop transcorregut aquest termini, no s'ha dictat una resolució, es pot entendre desestimat el recurs, excepte en el supòsit previst en l'article 24.1, tercer paràgraf, de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

Davant la desestimació es pot interposar recurs contenciós administratiu en el termini de dos mesos a partir del dia que es publiqui davant la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears.

  

Maó, 27 de setembre de 2021

Per delegació de la presidenta,

El secretari del Consell Executiu

Octavi Pons Castejón

(Decret 427/2019, d'11 de juliol)

(BOIB núm. 97 de 16-7-2019)