Secció II. Autoritats i personal
Subsecció segona. Oposicions i concursos
ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA
CONSELLERIA D'EDUCACIÓ I FORMACIÓ PROFESSIONAL
Núm. 444759
Resolució del conseller d'Educació i Formació Professional de 23 de setembre de 2021 per la qual s'estableix el procediment per accedir a una destinació per als professors de religió islàmica d'acord amb el que preveu l'article 6 del Reial decret 696/2007, d'1 de juny, pel qual es regula la relació laboral dels professors de religió
La Constitució espanyola va consagrar el dret fonamental a la llibertat religiosa i a la no-discriminació per raó de religió i va iniciar el procés de normalització del pluralisme religiós a Espanya, que es va desenvolupar en la Llei orgànica 7/1980, de 5 de juliol, de llibertat religiosa, i es va concretar, per a les entitats religioses islàmiques, en la Llei 26/1992, de 10 de novembre, per la qual s'aprova l'Acord de cooperació de l'Estat amb la Comissió Islàmica d'Espanya. Així mateix, els currículums de l'ensenyament de la religió islàmica en l'educació infantil, de l'àrea de religió islàmica en l'educació primària i de la matèria de religió islàmica en l'educació secundària obligatòria i en el batxillerat es publicaren, respectivament, mitjançant les resolucions de la Direcció General d'Avaluació i Cooperació Territorial de 14 de març de 2016 (BOE núm. 67, de 18 de març), de 26 de novembre de 2014 (BOE núm. 299, d'11 de desembre) i de 14 de març de 2016 (BOE núm. 67, de 18 de març).
La disposició addicional segona de la Llei orgànica 2/2006, de 3 de maig, d'educació (en endavant, LOE), regula l'ensenyament de la religió i estableix, en l'apartat 2, que l'ensenyament de la religió islàmica s'ha d'ajustar als acords de cooperació signats per l'Estat espanyol amb la Comissió Islàmica d'Espanya.
D'altra banda, la disposició addicional tercera de la LOE estableix el següent:
1. Els professors que imparteixin l'ensenyament confessional de les religions han de complir els requisits de titulació establerts per als diferents ensenyaments que regula aquesta Llei, així com els establerts en els acords subscrits entre l'Estat espanyol i les diferents confessions religioses.
2. Els professors que, sense pertànyer als cossos de funcionaris docents, imparteixin l'ensenyament confessional de les religions en els centres públics, ho han de fer en règim de contractació laboral, de conformitat amb l'Estatut dels treballadors, amb les respectives administracions competents. La regulació del seu règim laboral s'ha de fer amb la participació dels representants del professorat. S'accedeix a la destinació mitjançant criteris objectius d'igualtat, mèrit i capacitat. Aquests professors perceben les retribucions que corresponguin en el respectiu nivell educatiu als professors interins.
En tot cas, la proposta per a la docència correspon a les entitats religioses i es renova automàticament cada any. La determinació del contracte, a temps complet o a temps parcial segons el que requereixin les necessitats dels centres, correspon a les administracions competents. La remoció, si s'escau, s'ha d'ajustar a dret.
Amb la finalitat de donar compliment a aquesta regulació, es va aprovar el Reial decret 696/2007, d'1 de juny, pel qual es regula la relació laboral dels professors de religió prevista a la disposició addicional tercera de la Llei orgànica 2/2006, de 3 de maig, d'educació. L'apartat 1 de l'article 4 d'aquesta norma determina que la contractació dels professors de religió és per temps indefinit i sense perjudici del que disposa l'apartat 2 d'aquest mateix article en relació amb la modalitat contractual i les modificacions respecte a la jornada de treball i/o el centre.
Quant als requisits a què fa referència l'apartat 1 de la disposició addicional tercera de la LOE, l'apartat 1 de l'article 3 del Reial decret 696/2007, d'1 de juny, determina el següent:
1. Per impartir els ensenyaments de religió és necessari tenir els mateixos requisits de titulació exigibles, o equivalents, en el respectiu nivell educatiu, als funcionaris docents no universitaris d'acord amb el que estableix la Llei orgànica 2/2006, de 3 de maig, d'educació, haver estat proposats per l'autoritat de la confessió religiosa per impartir aquest ensenyament i haver obtingut la declaració d'idoneïtat o certificació equivalent de la confessió religiosa objecte de la matèria educativa, tot això amb caràcter previ a la seva contractació per l'Administració competent.
En aquest sentit, són aplicables els articles 93, 94 i 100 de la LOE, així com el Decret 115/2001, de 14 de setembre, pel qual es regula l'exigència del coneixement de les llengües oficials al personal docent, i l'Ordre del conseller d'Educació i Universitat de 8 de març de 2018 per la qual es fixen les titulacions que cal tenir per fer classes de i en llengua catalana, pròpia de les Illes Balears, a l'ensenyament reglat no universitari, se n'estableixen les equivalències, es defineix el Pla de Formació Lingüística i Cultural (FOLC), es regulen les condicions de l'exempció de l'avaluació de la llengua catalana i literatura en ensenyaments no universitaris i es determinen les funcions i la composició de la Comissió Tècnica d'Assessorament per a l'Ensenyament de i en Llengua Catalana (BOIB núm. 38, de 27 de març), modificada per l'Ordre del conseller d'Educació i Formació Professional de 9 de juliol de 2021 (BOIB núm. 95, de 17 de juliol).
A més, l'apartat 2 de l'article 3 del Reial Decret 696/2007, d'1 de juny, estableix els requisits generals per ser contractat com a professor de religió, als quals s'ha d'afegir el de no haver estat condemnat per sentència ferma per cap delicte contra la llibertat i la indemnitat sexual, d'acord amb l'article 13.5 de la Llei orgànica 1/1996, de 15 de gener, de protecció jurídica del menor, de modificació parcial del Codi civil i de la Llei d'enjudiciament civil, segons la redacció fixada per la Llei 26/2015, de 28 de juliol, de modificació del sistema de protecció a la infància i a l'adolescència.
L'article 6 del Reial decret esmentat, referent a l'accés a una destinació d'aquests professors, disposa:
S'accedeix a la destinació de conformitat amb els criteris objectius de valoració que s'estimin adequats per l'Administració competent.
En tot cas s'ha de valorar:
a. L'experiència docent com a professor de religió, de manera preferent en centres públics i en el mateix nivell educatiu de la plaça a la qual s'opta.
b. Les titulacions acadèmiques, de manera preferent les més afins, pel seu contingut, a l'ensenyament de religió.
c. Els cursos de formació i perfeccionament realitzats que estiguin relacionats amb la didàctica, l'organització escolar o anàlegs, de manera preferent, els més afins pel seu contingut a l'ensenyament de religió.
S'han de respectar, sempre, els principis d'igualtat, mèrit, capacitat i publicitat.
El 30 de setembre de 2019, es va signar el Conveni específic de col·laboració entre el Govern de les Illes Balears, a través de la Conselleria d'Educació, Universitat i Recerca, i la Comissió Islàmica d'Espanya sobre l'ensenyament de la religió islàmica als centres sostinguts amb fons públics de la comunitat autònoma de les Illes Balears.
El procediment que aquesta Resolució estableix és fruit de l'acord d'aquesta Administració amb el comitè d'empresa dels professors de religió i amb l'autoritat religiosa competent.
Per tot això, en virtut de les facultats que tenc atribuïdes i d'acord amb el comitè d'empresa dels professors de religió, dict la següent
Resolució
1. Aprovar el procediment per accedir a una destinació per als professors de religió islàmica dependents de la Conselleria d'Educació i Formació Professional, que figura en l'annex 1 d'aquesta Resolució.
2. Aprovar els annexos 2 (requisits de titulació per nivell educatiu), 3 (barem de mèrits), 4 (documentació acreditativa del compliment dels requisits), 5 (model de sol·licitud telemàtica de participació en el procediment d'accés a destinacions), 6 (model de sol·licitud telemàtica de destinacions), 7 (model d'experiència docent en centres privats o privats concertats) i 8 (model d'experiència docent a escoles infantils de primer cicle d'educació infantil (0-3 anys) d'aquesta Resolució.
3. Publicar aquesta Resolució i els annexos en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.
Interposició de recursos
Contra aquesta Resolució, que exhaureix la via administrativa, es pot interposar un recurs potestatiu de reposició davant el conseller d'Educació i Formació Professional en el termini d'un mes comptador des de l'endemà de la publicació, d'acord amb els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i amb l'article 57 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
També es pot interposar directament un recurs contenciós administratiu davant la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears en el termini de dos mesos comptadors des de l'endemà de la publicació, d'acord amb els articles 8 i 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.
Palma, 23 de setembre de 2021
El conseller d'Educació i Formació Professional
Martí Xavier March i Cerdà
ANNEX 1
Procediment per a l'accés a una destinació per als professors de religió
Primer
Objecte i temporització
1. L'objecte d'aquest procediment és regular l'accés a una destinació per als professors de religió islàmica i crear una borsa d'aspirants a professors de religió per cobrir substitucions, tot sota els principis d'igualtat, mèrit i capacitat i aplicant-hi l'article 6 del Reial decret 696/2007, d'1 de juny, pel qual es regula la relació laboral dels professors de religió.
2. Aquest procediment es desenvoluparà anualment.
Segon
Requisits de participació
a. Els requisits per accedir a una destinació definitiva són:
b. Els requisits per formar part de la borsa de professors de religió substituts són:
a. Haver complert divuit anys.
b. Ser espanyol o tenir la nacionalitat d'algun dels estats membre de la Unió Europea o de qualsevol altre estat on, en virtut dels tractats internacionals signats per la Unió Europea i ratificats per Espanya, s'apliqui la lliure circulació de treballadors, o ser estranger amb residència legal a Espanya i estar autoritzat per treballar o en disposició d'obtenir una autorització per treballar per compte d'altri.
c. No patir cap malaltia ni estar afectat per cap limitació física ni psíquica incompatible amb l'exercici de les funcions docents.
d. No haver estat separat, mitjançant un procediment disciplinari, del servei de cap de les administracions públiques o dels òrgans constitucionals o estatutaris de les comunitats autònomes, ni trobar-se inhabilitat de manera absoluta o especial, per resolució judicial, per a ocupacions o càrrecs públics. En el cas de nacionals d'un altre estat, no trobar-se inhabilitats o en una situació equivalent ni haver estat sotmesos a una sanció disciplinària o equivalent que impedeixi, al seu estat i en els mateixos termes, l'accés a una ocupació pública.
e. No haver estat condemnat per sentència ferma per cap delicte contra la llibertat i la indemnitat sexual ni per tràfic d'éssers humans.
f. Haver estat proposat per l'autoritat religiosa.
g. Complir els requisits de titulació per nivell educatiu que figuren en l'annex 2 d'aquesta Resolució, així com disposar de la declaració d'idoneïtat per a la impartició de la religió islàmica.
c. El compliment dels requisits anteriors s'ha d'acreditar de la forma que es determina en l'annex 4 d'aquesta Resolució.
d. Els requisits anteriors s'han d'haver assolit, com a màxim, en la data d'acabament del termini de presentació de les sol·licituds per participar en el procediment a què fa referència el punt sisè d'aquest annex.
e. Els professors de religió que es trobin en situació d'excedència i vulguin participar en el procediment d'adjudicació de destinacions definitives i provisionals han de presentar la sol·licitud de reingrés al servei actiu juntament amb la sol·licitud de participació en el procediment.
f. Als efectes d'aquesta Resolució, per autoritat religiosa s'entén la Comissió Islàmica d'Espanya.
Tercer
Obligació de participar-hi i participació voluntària
1. Tots els professors de religió amb contracte indefinit han de participar en aquest procediment a l'efecte d'actualitzar els requisits o els mèrits o de participar en el procediment d'adjudicacions. En el cas que no hi participin, només es tindran en compte els requisits i els mèrits que figurin en les darreres llistes definitives publicades, a les quals fa referència el punt vuitè d'aquest annex.
2. També hi han de participar tots els aspirants a professors de religió substituts, inclosos els que tenen un contracte d'interinitat en vigor.
Quart
Fases del procediment
1. Abans d'iniciar el procediment d'ordenació dels professors i d'adjudicació, la Direcció General de Personal Docent ha de requerir a l'autoritat religiosa que remeti la llista de professors de religió amb contracte indefinit que continuen proposats, així com la llista d'aspirants a professors de religió substituts que proposa.
D'acord amb el que disposa l'article 7.b) del Reial decret 696/2007, d'1 de juny, en el cas que un professor amb contracte indefinit no continuï proposat, l'autoritat religiosa ha d'acreditar que la revocació de la idoneïtat s'ajusta a dret. Transcorregut el termini atorgat sense que l'autoritat religiosa hagi remès la proposta corresponent, s'entendrà que la proposta s'ha renovat automàticament, d'acord amb el que disposa la disposició addicional tercera de la LOE.
Els aspirants a professors de religió substituts proposats han de complir, per poder ser contractats, tots els requisits de titulació per nivell educatiu que s'indiquen en l'annex 2 d'aquesta Resolució i disposar de la declaració d'idoneïtat per a la impartició de la religió islàmica. Excepcionalment, en el cas que no es disposi d'aspirants que compleixin tots els requisits, es podran contractar per cobrir substitucions els aspirants proposats que no hagin acreditat que tenen els coneixements adequats de llengua catalana.
2. La primera fase del procediment consisteix en l'elaboració de les llistes dels professors de religió amb contracte indefinit i les llistes d'aspirants a professors de religió substituts.
3. La segona fase del procediment consisteix en l'adjudicació de destinacions als professors de religió amb contracte indefinit i, si escau, als aspirants a professors de religió substituts.
Cinquè
Sol·licitud de participació en el procediment
1. La sol·licitud de participació es realitzarà exclusivament per mitjans electrònics a través del tràmit telemàtic habilitat a l'efecte que es troba en la pàgina web de la Direcció General de Personal Docent (http://dgpdocen.caib.es).
2. Per poder emplenar i tramitar la sol·licitud es requerirà l'autenticació prèvia de la identitat de la persona sol·licitant mitjançant un dels següents sistemes:
3. La sol·licitud s'ha d'emplenar seguint les instruccions que es publiquin a tal efecte en la pàgina web de la Direcció General de Personal Docent i les instruccions de l'aplicació.
4. La tramitació telemàtica només es completa quan, utilitzant l'assistent de tramitació, s'envia la sol·licitud, amb la qual cosa s'obté un número de registre.
5. En el cas d'haver tramitat més d'una sol·licitud només es considera vàlida la darrera que s'ha registrat telemàticament.
6. Quant al termini de presentació de sol·licituds, una vegada rebudes les propostes de l'autoritat religiosa, la Direcció General de Personal Docent publicarà en la seva pàgina web el termini per presentar les sol·licituds de participació en el procediment, com a mínim tres dies hàbils abans que s'iniciï aquest termini.
Sisè
Dades que es consideraran als efectes d'acreditar el compliment dels requisits i de valorar els mèrits
1. Els requisits i els mèrits dels professors de religió que disposen del Portal del Personal que no apareguin en el tràmit telemàtic el dia en què la persona interessada tramiti telemàticament la sol·licitud, no es tindran en compte per determinar si es compleixen els requisits o a l'hora de valorar els mèrits, llevat que el professor presenti nous documents amb la sol·licitud.
2. Els aspirants a professors de religió substituts que no disposin del Portal del Personal poden presentar, amb la sol·licitud de participació, els documents acreditatius dels requisits o dels mèrits.
3. Els requisits s'han d'haver assolit en la data indicada en l'apartat 4 del punt segon d'aquest annex. En el procediment per a l'accés a una destinació de cada curs escolar es tindran en compte els mèrits assolits, com a màxim, el 31 d'agost de l'any anterior, excepte els mèrits de l'apartat 2 de l'annex 3 d'aquesta Resolució, que s'hauran d'haver assolit en la data indicada en l'apartat 4 del punt segon d'aquest annex.
4. La documentació referida a les activitats de formació permanent de les quals s'hagi demanat reconeixement amb anterioritat a aquest tràmit no s'ha de presentar novament.
La documentació referida a activitats formatives s'ha d'adreçar, únicament i exclusivament i de manera expressa, al Servei de Formació Homologada i Capacitació de la Direcció General de Primera Infància, Innovació i Comunitat Educativa mitjançant el tràmit publicat a tal efecte al lloc web del Servei de Formació Homologada i Capacitació <http://sfhc.caib.es>, juntament amb tota la documentació exigida per a la seva validació i amb un número de registre independent de qualsevol altra sol·licitud lliurada.
És obligatori seguir les indicacions publicades al lloc web <http://sfhc.caib.es>. No es tindrà en compte aquesta documentació si no es segueixen aquestes indicacions i si no es presenta de manera independent a la sol·licitud de participació en la convocatòria.
En el cas d'haver tramitat més d'una sol·licitud de presentació d'activitats de formació permanent, només es considerarà vàlida la darrera que s'hagi registrat telemàticament mitjançant el tràmit esmentat anteriorment.
5. No obstant el que estableixen els apartats 1, 2 i 3 d'aquest punt, els aspirants a professors de religió exclosos poden aportar la documentació necessària per esmenar la causa d'exclusió a partir del primer dia lectiu de cada curs escolar i fins al dia anterior a la data en què comenci el termini per presentar la sol·licitud de participació en el procediment per a l'accés a una destinació del curs següent, la qual cosa tindrà efectes sobre l'ordenació en les llistes corresponents. Dins aquest període, els aspirants a professors de religió substituts no podran esmenar la causa d'exclusió consistent en la manca del títol de mestre en qualsevol especialitat, de llicenciat, d'enginyer o d'arquitecte, o d'un títol de grau equivalent als anteriors.
Setè
Publicació de les llistes
1. Una vegada finalitzat el termini de presentació de sol·licituds i revisades aquestes i la documentació adjunta, si n'hi ha, la directora general de Personal Docent ha de dictar una resolució per aprovar les llistes provisionals que s'indiquen en els apartats 2 i 3 del punt setè. El mateix dia en què es dicti aquesta resolució s'ha de fer pública en la pàgina web de la Direcció General de Personal Docent (http://dgpdocen.caib.es).
2. En la llista A hi han de constar els professors de religió amb contracte indefinit que compleixen tots els requisits exigits per la normativa vigent. S'han d'ordenar per la valoració dels mèrits resultant d'aplicar el barem previst en l'annex 3 d'aquesta Resolució.
3. Les llistes d'aspirants a professors de religió substituts són tres:
a. Llista F: professors admesos, ordenats per la valoració dels mèrits resultant d'aplicar el barem previst en l'annex 3 d'aquesta Resolució.
b. Llista G: professors exclosos, amb indicació de la causa d'exclusió.
c. Llista H: professors exclosos, exclusivament, pel fet de no haver acreditat que tenen els coneixements adequats de llengua catalana, amb indicació del nivell més alt de coneixements de català que hagin acreditat i de la valoració dels mèrits resultant d'aplicar el barem previst en l'annex 3 d'aquesta Resolució.
4. Totes les llistes esmentades han d'indicar el nivell educatiu al qual ha optat la persona sol·licitant, que s'ha de correspondre, respectivament, amb la proposta de l'autoritat religiosa i amb la titulació que ha acreditat.
5. S'ha d'obrir un termini de reclamacions de tres dies hàbils comptadors des de l'endemà del dia en què es facin públiques les llistes provisionals perquè les persones interessades hi puguin presentar al·legacions i aportar els documents que considerin oportuns en relació amb l'acreditació dels requisits o amb la valoració dels mèrits. Els mèrits no al·legats o els al·legats, però no acreditats documentalment d'acord amb el que disposa el punt sisè d'aquest annex, no es poden al·legar o acreditar dins el termini per presentar reclamacions.
Durant el període de reclamacions, l'Administració ha de rectificar d'ofici els errors materials i de càlcul detectats en les llistes provisionals.
6. Acabat el termini a què fa referència l'apartat anterior, i esmenats els errors detectats i les causes d'exclusió, si pertoca, la directora general de Personal Docent ha de dictar una resolució per aprovar les llistes definitives. El mateix dia en què es dicti aquesta resolució s'ha de fer pública en la pàgina web de la Direcció General de Personal Docent (http://dgpdocen.caib.es).
Vuitè
Sol·licitud de destinacions definitives
1. Una vegada publicades les llistes definitives, la Direcció General de Personal Docent publicarà en la seva pàgina web el termini per presentar la sol·licitud telemàtica de destinacions, com a mínim tres dies hàbils abans de l'inici d'aquest termini.
2. Només podran presentar la sol·licitud els professors de religió que figurin en la llista A.
La participació en aquest procediment és obligatòria per als professors de religió sense destinació definitiva que figurin en la llista A.
La participació en aquest procediment és obligatòria, també, per als professors de la llista A amb destinació definitiva que hagin comunicat a la Direcció General de Personal Docent, mitjançant un tràmit telemàtic habilitat a l'efecte, la seva voluntat de participar en el tràmit d'adjudicacions.
En el cas que algun dels professors de religió esmentats en els dos paràgrafs anteriors no participi en aquest procediment, s'ha d'aplicar el que preveu l'apartat 3 del punt novè d'aquest annex.
3. La sol·licitud s'ha d'emplenar seguint les instruccions que es publiquin a tal efecte en la pàgina web de la Direcció General de Personal Docent i les instruccions de l'aplicació. Es pot accedir a l'aplicació tal com s'indica en l'apartat 2 del punt cinquè d'aquest annex.
Una vegada emplenada, la sol·licitud de places s'ha de tramitar i presentar telemàticament. La tramitació telemàtica només es completa quan, utilitzant l'assistent de tramitació, s'envia la sol·licitud, amb la qual cosa s'obté un número de registre.
No es consideren vàlides les sol·licituds amb la marca d'aigua «Sense validesa», perquè això indica que no s'han tramitat i presentat telemàticament.
4. En el cas d'haver tramitat més d'una sol·licitud, només es considera vàlida la darrera que s'ha registrat telemàticament.
Novè
Regles per seleccionar les destinacions
1. Els professors de religió inclosos en les llistes poden accedir a qualsevol plaça de les Illes Balears, sempre que hagin estat proposats per l'autoritat religiosa.
2. Així mateix, només poden accedir a places corresponents al nivell educatiu per al qual han acreditat disposar de la titulació a què fa referència l'annex 2 d'aquesta Resolució. Als efectes d'aquest procediment, els nivells educatius són dos: educació infantil i educació primària, i educació secundària obligatòria i batxillerat.
3. Per garantir l'accés a una destinació, els professors han de seleccionar, per ordre de preferència, totes les places corresponents al nivell educatiu a què poden optar d'acord amb els apartats 1 i 2 anteriors. En el cas que no les seleccionin totes, l'Administració les afegirà d'ofici, en sentit ascendent del codi que les identifica.
Desè
Criteri de preferència en l'adjudicació de destinacions
Tenen preferència en l'elecció de places els professors de la llista A, d'acord amb l'ordre en què hi figurin ordenats. La plaça adjudicada tindrà la consideració de destinació definitiva.
Onzè
Adjudicació de destinacions definitives
1. Una vegada presentades les sol·licituds telemàtiques de selecció de destinacions, la Direcció General de Personal Docent adjudicarà les destinacions definitives, respectant l'ordre en què els professors les hagin seleccionat i d'acord amb les regles establertes en el punt novè i amb els criteris de preferència prevists en el punt desè d'aquest annex.
2. Finalitzada aquesta adjudicació, s'assignaran d'ofici les places no adjudicades, en sentit ascendent del codi que les identifica, entre els professors que estaven obligats a participar en aquest procediment i no ho han fet, d'acord amb les regles establertes en el punt novè i amb els criteris de preferència prevists en el punt desè d'aquest annex, llevat que hagin renunciat al contracte de treball indefinit subscrit amb la Conselleria.
3. Com a resultat de les adjudicacions anteriors, la directora general de Personal Docent ha de dictar una resolució per aprovar les llistes provisionals d'adjudicació de destinacions definitives. El mateix dia en què es dicti aquesta resolució s'ha de fer pública en la pàgina web de la Direcció General de Personal Docent (http://dgpdocen.caib.es).
4. S'ha d'obrir un termini de reclamacions de tres dies hàbils comptadors des de l'endemà del dia en què es facin públiques les llistes provisionals perquè les persones interessades hi puguin presentar al·legacions i aportar els documents que considerin oportuns. Durant el període de reclamacions, l'Administració ha de rectificar d'ofici els errors materials i de càlcul detectats en les llistes provisionals.
5. Acabat el termini a què fa referència l'apartat anterior, i estimades o desestimades les al·legacions presentades i esmenats els errors detectats, si pertoca, la directora general de Personal Docent ha de dictar una resolució per aprovar les llistes definitives d'adjudicació de destinacions definitives. El mateix dia en què es dicti aquesta resolució s'ha de fer pública en la pàgina web de la Direcció General de Personal Docent (http://dgpdocen.caib.es).
6. L'adjudicació de les places s'entén sense perjudici del que disposen l'apartat 2 de la disposició addicional tercera de la LOE i l'article 4.2 del Reial decret 696/2007.
Dotzè
Adjudicació de vacants sobrevingudes
1. Les vacants que es generin al llarg del curs escolar per raons de planificació educativa o a causa de l'extinció del contracte indefinit d'un professor o per la concessió d'una excedència voluntària sense reserva de plaça tenen la consideració de vacants sobrevingudes i s'han d'oferir d'acord amb el procediment previst en els apartats 2 a 5 del punt dotzè d'aquest annex.
2. Les vacants sobrevingudes s'han d'oferir, per ser adjudicades, als professors de religió perquè les seleccionin d'acord amb les regles establertes en el punt novè i els criteris de preferència prevists en el punt desè d'aquest annex. No obstant això:
a. En el cas que la vacant sobrevinguda sigui a jornada completa, s'oferirà la seva adjudicació a tots els professors que ocupin una plaça a mitja jornada. L'acceptació de la vacant serà voluntària. Si el professor l'accepta, la plaça a mitja jornada que ocupava tindrà la consideració de vacant sobrevinguda.
b. En el cas que un professor de religió estigui ocupant una plaça a mitja jornada en un centre i sorgeixi una vacant sobrevinguda a mitja jornada al mateix centre, se li oferirà l'adjudicació de la vacant.
c. En el cas que la vacant sobrevinguda sigui a mitja jornada, s'oferirà la plaça tenint en compte la compatibilitat d'horaris entre els centres afectats o la superació de la jornada màxima setmanal. Si per aplicació d'aquests criteris l'adjudicació no és viable, s'oferirà la plaça al següent professor, fins que es pugui adjudicar sense afectar els horaris o sense que se superi la jornada màxima setmanal establerta.
3. Si la vacant sobrevinguda s'adjudica a un professor de la llista A, tindrà la consideració de destinació definitiva.
4. En el supòsit que cap dels professors de les llistes esmentades accepti voluntàriament la vacant sobrevinguda, s'oferirà als aspirants disponibles de la llista F, d'acord amb l'ordre en què hi figuren i respectant el nivell educatiu a què poden optar. En el cas que cap dels aspirants disponibles de la llista F accepti la plaça, aquesta s'adjudicarà de forma obligatòria a l'aspirant disponible d'aquesta llista amb més puntuació per l'aplicació del barem de mèrits, el qual, si no l'accepta sense una causa justificada, serà exclòs de la llista pel temps que resti fins a la finalització del curs escolar. Aquest procediment continuarà amb el següent de la llista amb més puntuació fins que algú accepti la vacant sobrevinguda i se li adjudiqui. Els aspirants disponibles de la llista F només poden rebutjar una vacant sobrevinguda durant cada curs escolar. En cap cas no es poden oferir vacants sobrevingudes als aspirants a professors de religió substituts de les llistes G o H.
La plaça s'adjudicarà a l'aspirant que l'accepti, amb el qual se subscriurà un contracte indefinit, i tindrà la consideració de destinació provisional.
5. L'adjudicació de la vacant sobrevinguda s'ha de publicar en la pàgina web de la Direcció General de Personal Docent (http://dgpdocen.caib.es).
Tretzè
Adjudicació de substitucions
1. En el cas que al llarg del curs escolar sigui necessari substituir l'absència temporal d'un professor de religió, la plaça s'oferirà als aspirants a professors de religió substituts, respectant el nivell educatiu a què poden optar, d'acord amb l'ordre següent:
En el cas que cap dels aspirants accepti la substitució, aquesta s'adjudicarà de forma obligatòria a l'aspirant disponible d'aquestes llistes que correspongui d'acord amb l'ordre anterior, el qual, si no l'accepta sense una causa justificada, serà exclòs de la llista pel temps que resti fins a la finalització del curs escolar. Aquest procediment continuarà amb el següent professor fins que algú accepti la substitució i se li adjudiqui. Els aspirants disponibles de les llistes F i H només poden rebutjar, per causa justificada, una substitució durant cada curs escolar.
2. S'entén per aspirants disponibles els que no tenen subscrit un contracte en vigor com a professors de religió amb la Conselleria d'Educació i Formació Professional.
3. La Direcció General de Personal Docent s'ha de posar en contacte amb l'aspirant, amb la finalitat d'oferir-li la substitució, per qualsevol dels mitjans que, als efectes de notificació i comunicació, aquest hagi indicat en la seva sol·licitud de participació en el procediment d'accés a una plaça. Tenen preferència, atesa la necessitat urgent de cobrir la plaça, la comunicació telefònica i/o el correu electrònic.
En el cas que l'aspirant no retorni la trucada telefònica rebuda o no contesti el missatge electrònic enviat per acceptar la plaça oferta o per comunicar que no l'accepta, o, si escau, per renunciar-hi justificadament, actuacions que també pot dur a terme per qualsevol dels mitjans prevists en l'article 16 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, s'oferirà la plaça al següent aspirant en l'ordre corresponent.
L'aspirant ha de complir l'obligació de posar-se en contacte amb la Direcció General de Personal Docent, com a tard, el dia hàbil següent a la data en què es va fer la trucada o en què es va enviar el missatge electrònic.
El funcionari encarregat de la comunicació ha d'estendre una diligència per fer constar qualsevol d'aquests fets, la qual s'ha d'incorporar a l'expedient.
4. L'adjudicació de la substitució s'ha de publicar en la pàgina web de la Direcció General de Personal Docent (http://dgpdocen.caib.es).
Catorzè
Criteris de desempat en les adjudicacions
Si a l'hora de dur a terme qualsevol de les adjudicacions a què es refereixen els punts onzè, dotzè i tretzè es produeix un empat entre els mèrits de dos professors o més, s'ha de tenir en compte, per adjudicar la plaça, la millor puntuació en els apartats del barem de mèrits d'acord amb l'ordre en què figuren en l'annex 3. Si, tot i així, persisteix l'empat, la plaça serà adjudicada seguint els criteris de prelació següents: I) millor nota de l'expedient acadèmic entre les titulacions al·legades per accedir com a professor de religió; II) data de naixement (de major a menor edat).
Quinzè
Causes de renúncia justificada
1. Els aspirants a professors de religió substituts poden renunciar de forma justificada a la vacant sobrevinguda o a la substitució que se'ls ofereixi quan es doni alguna de les circumstàncies següents:
a. Estar en període d'embaràs, de maternitat o de paternitat, d'adopció o d'acolliment permanent o preadoptiu, incloent-hi el període en què seria procedent concedir a un funcionari una excedència per tenir cura dels fills per qualsevol dels supòsits anteriors.
b. Patir una malaltia o una incapacitat temporal que impedeixi exercir la tasca docent.
c. Al·legar i acreditar una causa de força major o circumstàncies excepcionals sobrevingudes, que seran apreciades per la Direcció General de Personal Docent i de les quals s'informarà el comitè d'empresa dels professors de religió.
2. L'escrit de renúncia, juntament amb la documentació acreditativa pertinent, s'ha de presentar, en tot cas, en el termini d'un dia hàbil comptador des de l'endemà del dia en què s'ofereixi la plaça.
3. La renúncia al contracte de treball una vegada el professor s'ha incorporat al lloc de feina implica l'exclusió de les llistes.
Setzè
Incorporació a la plaça adjudicada
1. Els professors de religió de la llista A als quals s'adjudiqui una destinació definitiva o provisional s'han d'incorporar a la plaça adjudicada el primer dia lectiu de setembre. Si la incorporació efectiva no es produeix el dia assenyalat i no hi ha cap causa que ho justifiqui, s'entén que renuncien al contracte de treball subscrit amb la Conselleria.
2. Els professors de religió als quals s'adjudiqui una vacant sobrevinguda o una substitució s'han d'incorporar al centre en la data que indiqui la Direcció General de Personal Docent, que, en cap cas, pot ser el mateix dia en què el professor accepti la plaça.
Dissetè
Exhauriment de la llista d'aspirants a professors de religió substituts
1. En el cas que en la llista d'aspirants a professors de religió substituts no figuri cap aspirant com a disponible, s'acceptaran noves propostes de l'autoritat religiosa.
2. Aquests nous aspirants s'ordenaran segons els criteris de prelació següents: I) millor nota de l'expedient acadèmic entre les titulacions al·legades per accedir com a professor de religió; II) data de naixement (de major a menor edat).
Els requisits establerts en el punt segon d'aquest annex s'han d'haver assolit, com a màxim, en la data en la qual els nous aspirants hagin estat proposats per l'autoritat religiosa, sense perjudici del termini excepcional per esmenar causes d'exclusió establert en l'apartat 5 del punt sisè d'aquest annex.
3. En el cas que l'autoritat religiosa no pugui proposar cap nou aspirant, l'Administració adjudicarà la plaça vacant a un funcionari interí disponible, segons l'ordre en el qual consti en la borsa d'aspirants a funcionaris interins, que pugui impartir valors socials i cívics, en el cas d'educació infantil i primària, o filosofia en el cas d'educació secundària i batxillerat. A aquests efectes, el nomenament de la plaça s'estendrà fins a la incorporació del professor de religió.
Divuitè
Sistema de notificació i de comunicació
1. La participació en la convocatòria suposa acceptar que es notifiquin mitjançant el Portal del Personal els actes administratius que es deriven de la relació laboral.
2. Per a la resta de notificacions i comunicacions s'han d'emprar les dades aportades per la persona sol·licitant en aquesta convocatòria.
Dinovè
Política de privacitat
De conformitat amb el Reglament (UE) 2016/679 del Parlament Europeu i del Consell, de 27 d'abril de 2016, relatiu a la protecció de les persones físiques pel que fa al tractament de dades personals i a la lliure circulació d'aquestes dades i pel qual es deroga la Directiva 95/46/CE (Reglament general de protecció de dades), i la legislació vigent en matèria de protecció de dades, les persones sol·licitants hauran de consentir expressament el tractament de les seves dades personals en emplenar l'annex 5, per la qual cosa s'informa dels següents aspectes:
a. Finalitat del tractament i base jurídica: gestionar tant la inclusió en la borsa de professors de religió de la Direcció General de Personal Docent com els processos que se'n derivin per cobrir places vacants o substitucions en centres públics d'ensenyament no universitari dependents de la Conselleria d'Educació i Formació Professional del Govern de les Illes Balears per al curs 2021-2022, d'acord amb l'article 6.1.b) i 6.1.c) del Reglament general de protecció de dades.
b. Responsable del tractament: Direcció General de Personal Docent (Conselleria d'Educació i Formació Professional), amb domicili al c. del Ter, 16,1r (polígon de Son Fuster), 07009 Palma.
c. Termini de conservació de les dades personals: les dades es conservaran durant el temps necessari per complir amb la finalitat per a la qual es recolliran i per determinar les possibles responsabilitats que es puguin derivar d'aquesta finalitat i del tractament de les dades. És d'aplicació allò que disposa la normativa d'arxius i documentació. Les dades econòmiques es conservaran d'acord amb el que preveu la Llei 58/2003, de 17 de desembre, general tributària.
d. Existència de decisions automatitzades: el tractament de les dades ha de possibilitar la resolució de reclamacions o consultes de forma automatitzada. No està prevista la realització de perfils.
e. Transferències de dades a tercers països: no estan previstes cessions de dades a tercers països.
f. Exercici de drets i reclamacions: la persona afectada pel tractament de dades personals pot exercir els drets d'informació, d'accés, de rectificació, de supressió, de limitació, de portabilitat, d'oposició i de no inclusió en tractaments automatitzats (i, fins i tot, de retirar el consentiment, si escau, en els termes que estableix el Reglament general de protecció de dades) davant el responsable del tractament esmentat abans, mitjançant el procediment «Sol·licitud d'exercici de drets en matèria de protecció de dades personals», previst en la Seu Electrònica de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears (http://caib.es).
Amb posterioritat a la resposta del responsable o al fet que no hi hagi resposta en el termini d'un mes, pot presentar la «Reclamació de tutela de drets» davant l'Agència Espanyola de Protecció de Dades (AEPD).
g. Delegació de protecció de dades: la Delegació de Protecció de Dades de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears té la seu a la Conselleria de Presidència, Funció Pública i Igualtat (passeig de Sagrera, 2, 07012 Palma). Adreça electrònica de contacte: protecciodades@dpd.caib.es.
ANNEX 2
Requisits de titulació per nivell educatiu
Educació infantil i primària
Els requisits per a aquests nivells són:
a. Estar en possessió del títol de mestre amb l'especialització en educació infantil o el títol de grau equivalent, o bé el títol de mestre d'educació primària o el títol de grau equivalent.
b. Tenir un coneixement adequat de llengua catalana d'acord amb el que estableixen el Decret 115/2001, de 14 de setembre, pel qual es regula l'exigència del coneixement de les llengües oficials al personal docent, i l'Ordre del conseller d'Educació i Universitat de 8 de març de 2018 per la qual es fixen les titulacions que cal tenir per fer classes de i en llengua catalana, pròpia de les Illes Balears, a l'ensenyament reglat no universitari, se n'estableixen les equivalències, es defineix el Pla de Formació Lingüística i Cultural (FOLC), es regulen les condicions de l'exempció de l'avaluació de la llengua catalana i literatura en ensenyaments no universitaris i es determinen les funcions i la composició de la Comissió Tècnica d'Assessorament per a l'Ensenyament de i en Llengua Catalana (BOIB núm. 38, de 27 de març), modificada per l'Ordre del conseller d'Educació i Formació Professional de 9 de juliol de 2021 (BOIB núm. 95, de 17 de juliol).
Educació secundària i batxillerat
Els requisits per a aquests nivells són:
a. Estar en possessió del títol de llicenciat, enginyer o arquitecte, o el títol de grau equivalent.
b. Estar en possessió de la formació pedagògica i didàctica a què es refereix l'article 100.2 de la Llei orgànica 2/2006, de 3 de maig, d'educació.
Per acreditar aquest requisit és necessari estar en possessió del màster universitari que acredita la formació pedagògica i didàctica per ocupar places en l'educació secundària.
S'exceptua l'exigència del màster universitari esmentat en els casos en què s'acrediti que es compleix, amb anterioritat a l'1 d'octubre de 2009, algun dels requisits següents:
c. Tenir un coneixement adequat de llengua catalana d'acord amb el que estableixen el Decret 115/2001, de 14 de setembre, pel qual es regula l'exigència del coneixement de les llengües oficials al personal docent, i l'Ordre del conseller d'Educació i Universitat de 8 de març de 2018 per la qual es fixen les titulacions que cal tenir per fer classes de i en llengua catalana, pròpia de les Illes Balears, a l'ensenyament reglat no universitari, se n'estableixen les equivalències, es defineix el Pla de Formació Lingüística i Cultural (FOLC), es regulen les condicions de l'exempció de l'avaluació de la llengua catalana i literatura en ensenyaments no universitaris i es determinen les funcions i la composició de la Comissió Tècnica d'Assessorament per a l'Ensenyament de i en Llengua Catalana, modificada per l'Ordre del conseller d'Educació i Formació Professional de 9 de juliol de 2021.
ANNEX 3
Barem de valoració dels mèrits
1. Experiència docent en l'Administració educativa (puntuació màxima: 180 punts)
1.1. Experiència docent impartint religió islàmica en centres públics d'ensenyament no universitari dependents de l'Administració educativa en el mateix nivell educatiu al qual s'opta.
Punts: 6,500 per any complet, 0,542 per mes i 0,018 per dia.
1.2. Experiència docent impartint religió islàmica en centres públics d'ensenyament no universitari dependents de l'Administració educativa en un nivell educatiu diferent del nivell al qual s'opta.
Punts: 3,250 per any complet, 0,271 per mes i 0,009 per dia.
1.3. Experiència docent en centres públics d'ensenyament no universitari dependents de l'Administració educativa en una especialitat diferent de l'especialitat a la qual s'opta.
Punts: 1,625 per any complet, 0,135 per mes i 0,005 per dia.
Documents justificatius
En relació amb els punts 1.1, 1.2 i 1.3, l'experiència docent s'ha de justificar amb el full de serveis prestats en altres administracions educatives o que no figurin en el Portal del Personal. No es tenen en compte els fulls de serveis que no especifiquen els anys, mesos i dies treballats per cossos i especialitats.
L'experiència docent corresponent al punt 1.3 adquirida als estats membre de la Unió Europea o en altres estats on s'apliqui la lliure circulació de treballadors s'ha d'acreditar presentant la documentació següent:
a. Un certificat emès per l'autoritat competent del país on s'han prestat els serveis, que ha d'indicar, com a mínim, els anys, els mesos i els dies treballats per cossos i especialitats i nivells.
b. Una traducció jurada d'aquest certificat.
1.4. Experiència docent en centres privats o privats concertats d'ensenyament no universitari dependents de l'Administració.
Punts: 1,625 per any complet, 0,135 per mes i 0,005 per dia.
Documents justificatius
S'ha de justificar amb un certificat expedit pel secretari del centre corresponent, segons el model de l'annex 8 d'aquesta Resolució, els contractes de treball corresponents al període certificat i un certificat original de vida laboral.
En el cas que hi hagi discrepàncies, pel que fa a la durada dels serveis prestats, entre el certificat expedit pel secretari del centre i la vida laboral, es tindran en compte les dades que consten en la vida laboral.
La coincidència de l'experiència docent dels punts 1.1, 1.2, 1.3 i 1.4 en un mateix període de temps no implica, en cap cas, que es valori per duplicat aquesta experiència. En aquest cas, únicament es valora l'apartat més favorable a la persona interessada.
1.5. Experiència docent en escoles infantils de primer cicle d'educació infantil (0-3 anys) de titularitat pública o privada.
Punts: 1,625 per any complet, 0,135 per mes i 0,005 per dia.
Els serveis prestats en escoles infantils només es valoren si s'han prestat com a mestre.
Documents justificatius
S'ha de justificar amb un certificat expedit pel director del centre en el cas dels centres privats o pel secretari de la corporació local o entitat de la qual depèn el centre, segons el model de l'annex 9 d'aquesta Resolució, i un certificat de vida laboral en el qual consti que el grup de cotització (GC) és el 02.
2. Formació acadèmica i activitats de formació (puntuació màxima: 28 punts)
2.1. Nota mitjana de l'expedient acadèmic del títol universitari al·legat com a requisit
2.1.1. De 5,001 a 5,999 punts (d'1,001 a 1,499*)
Punts: 2,500
2.1.2. De 6,000 a 7,500 punts (d'1,500 a 2,250*)
Punts: 5,000
2.1.3. Més de 7,500 punts (més de 2,250*)
Punts: 7,500
Expedients acadèmics amb nota mitjana expressada de l'1 al 4.
Documents justificatius
La formació de l'apartat 2.1 s'ha de justificar amb un certificat acadèmic original, o una fotocòpia compulsada d'aquest certificat, en què consti la nota mitjana amb la qual s'ha obtingut el títol aportat.
En el cas que el títol no s'hagi obtingut a l'Estat espanyol, per tenir en compte la nota mitjana de l'expedient s'ha de presentar una còpia compulsada de l'equivalència, expedida pel Ministeri d'Educació i Formació Professional o per l'Agència Nacional d'Avaluació de la Qualitat i Acreditació (ANECA), de la nota mitjana dels estudis fets en un altre estat membre de la Unió Europea o a l'estranger.
No s'admeten com a documents justificatius els simples extractes acadèmics.
S'ha de tenir en compte:
a. Les notes mitjanes expressades de l'1 al 4 en els certificats acadèmics presentats es converteixen en una nota expressada del 5 al 10 mitjançant una conversió matemàtica feta informàticament a l'efecte de valorar l'expedient acadèmic com a mèrit o d'ordenar en les borses els aspirants a què es refereix l'apartat 2 del punt vuitè de l'annex 1.
En el cas que l'aspirant no vulgui que es faci aquesta conversió, ha de presentar el certificat acadèmic amb la nota mitjana expressada del 5 al 10.
b. En el cas que no s'aporti la documentació justificativa exigida en aquest apartat, o que la nota mitjana no s'expressi del 5 al 10 o de l'1 al 4, però es presenti, d'acord amb el punt 2 de l'annex 2, la documentació que acredita que es té el títol acadèmic corresponent, s'assignarà a l'aspirant una nota mitjana de 5.
c. En el cas que en els certificats acadèmics corresponents a títols emesos amb anterioritat al 24 d'octubre de 1990, data d'entrada en vigor de la Llei 1/1990, de 3 d'octubre, d'ordenació general del sistema educatiu, no hi figurin qualificacions numèriques, a fi d'obtenir les puntuacions previstes en els punts 2.1.1 a 2.1.3 s'apliquen les equivalències següents:
Aprovat: 5.
Bé: 6.
Notable: 7.
Excel·lent: 9.
Matrícula d'honor: 10.
En aquest cas:
Les expressions «convalidat» o «apte» són equivalents a un aprovat.
L'expressió «assignatura adaptada» no es té en compte per obtenir l'equivalència, llevat que s'aporti un certificat acadèmic que acrediti la puntuació obtinguda en cursar l'assignatura segons el pla d'estudis antic.
d. En cap cas no es tenen en compte les qualificacions corresponents a projectes de final de carrera o tesines o qualificacions anàlogues.
e. En el cas que en el certificat acadèmic hi constin tant la qualificació literal com la numèrica, només es té en compte la darrera.
f. Només es té en compte la millor nota mitjana dels expedients acadèmics de les titulacions aportades per accedir a les especialitats o funcions sol·licitades i admeses/validades.
2.2. Doctorat i premis extraordinaris
2.2.1. Títol de doctor
Punts: 6,000
Documents justificatius
El títol de doctor s'ha d'acreditar mitjançant qualsevol dels documents següents:
a. Una fotocòpia compulsada del títol de doctor.
b. Una fotocòpia compulsada del resguard que acrediti que s'ha obtingut el títol de doctor i que s'han pagat les taxes acadèmiques.
c. Un certificat acadèmic oficial que acrediti que s'han superat tots els requisits necessaris per obtenir el títol de doctor i que s'han pagat les taxes acadèmiques. No s'admet com a document justificatiu un simple extracte acadèmic.
2.2.2. Premi extraordinari de doctorat
Punts: 3,000
Documents justificatius
S'ha de justificar amb el certificat acreditatiu corresponent (l'original o una fotocòpia compulsada).
2.2.3. Premi extraordinari en la titulació aportada per accedir a les especialitats o funcions seleccionades en la sol·licitud
Punts: 2,500
Documents justificatius
S'ha de justificar mitjançant el certificat acreditatiu corresponent (l'original o una fotocòpia compulsada).
2.3. Altres titulacions universitàries
Només es valoren les titulacions universitàries de caràcter oficial que no s'han presentat com a requisit per accedir a les diferents especialitats i no es valoren, en cap cas, les titulacions que han estat necessàries per obtenir el títol al·legat com a requisit.
No es tenen en compte els primers cicles que han estat vehiculars per aconseguir una llicenciatura, o viceversa. Tampoc es tenen en compte els crèdits corresponents a la declaració d'idoneïtat per a la impartició de la religió islàmica.
2.3.1. Titulacions universitàries de primer cicle
Punts: 5,000
No es consideren titulacions universitàries de primer cicle, a l'efecte de valorar els mèrits, els tres primers cursos complets dels estudis conduents a l'obtenció d'un títol oficial de llicenciat, arquitecte o enginyer si no suposen l'obtenció d'una titulació universitària de primer cicle, ni tan sols amb un certificat d'equivalència amb el títol de diplomat universitari, expedit en virtut de la disposició addicional primera del Reial decret 1272/2003, de 10 d'octubre, pel qual es regulen les condicions per a la declaració d'equivalència de títols espanyols d'ensenyament superior universitari o no universitari als títols universitaris de caràcter oficial i validesa a tot el territori nacional.
2.3.2. Titulacions universitàries de segon cicle
Punts: 5,000
2.3.3. Títol universitari oficial de màster diferent del requerit per a l'ingrés a la funció pública docent, per a l'obtenció del qual s'han d'haver exigit almenys 60 crèdits
Punts: 5,000
2.3.4. Títol universitari oficial de grau
Punts: 5,000
Documents justificatius
Aquestes titulacions s'han d'acreditar mitjançant qualsevol dels documents següents:
1. Una fotocòpia compulsada del títol.
2. Una fotocòpia compulsada del resguard que acrediti que s'ha obtingut el títol i que s'han pagat les taxes acadèmiques.
3. Un certificat acadèmic oficial que acrediti que s'han superat tots els requisits necessaris per obtenir el títol i que s'han pagat les taxes acadèmiques. No s'admet com a document justificatiu un simple extracte acadèmic.
2.4. Titulacions de català (puntuació màxima: 5,000 punts)
No es valoren les titulacions al·legades com a requisit per a l'accés a destinacions per als professors de religió.
2.4.1. Títol de mestre de català o títol equivalent
Punts: 5,000
Documents justificatius
Aquestes titulacions s'han d'acreditar mitjançant qualsevol dels documents següents:
1. Una fotocòpia compulsada del títol.
2. Una fotocòpia compulsada del resguard que acrediti que s'ha obtingut el títol i que s'han pagat les taxes acadèmiques.
3. Un certificat acadèmic oficial que acrediti que s'han superat tots els requisits necessaris per obtenir el títol i que s'han pagat les taxes acadèmiques. No s'admet com a document justificatiu un simple extracte acadèmic.
A més, s'ha de presentar un certificat que acrediti que no s'han obtingut per la convalidació total de les assignatures.
2.4.2. Certificat de coneixements superior de català
Certificat de coneixements superiors de català, orals i escrits (nivell D), o certificat de nivell C2 de català emès a les Illes Balears per la Junta Avaluadora de Català, per la Direcció General de Política Lingüística, per la Direcció General de Cultura i Joventut, per l'EBAP o per l'Institut d'Estudis Baleàrics (o un certificat equivalent, d'acord amb l'annex 5 de l'Ordre del conseller d'Educació, Cultura i Universitats, de 21 de febrer de 2013, per la qual es determinen els títols, diplomes i certificats equivalents als certificats de coneixements de llengua catalana de la Direcció General de Cultura i Joventut, publicada en el BOIB núm. 34, de 12 de març).
Punts: 2,500
Documents justificatius
S'ha de justificar mitjançant la fotocòpia compulsada del document acreditatiu.
2.4.3. Nivell C2 de les escoles oficials d'idiomes
Punts: 5,000
Si escau valorar les titulacions que figuren en els apartats 2.5.1, 2.5.2 i 2.5.3, només es considerarà la que suposa més punts per a l'aspirant.
2.5. Titulacions d'ensenyaments de règim especial
Aquestes titulacions no es valoren si són de la mateixa especialitat d'alguna de les titulacions universitàries presentades per l'aspirant. Tampoc no es valoren en aquest apartat les titulacions al·legades com a requisit per a l'accés a destinacions per als professors de religió ni les titulacions d'ensenyament de règim especial, atorgades per les escoles oficials d'idiomes, de català i valencià, ja que aquestes titulacions es valoren en l'apartat 2.4.
2.5.1. Títol de grau mitjà de música i dansa dels conservatoris professionals i superiors de música
Punts: 2,500.
2.5.2. Títol de cicle elemental o nivell intermedi de les escoles oficials d'idiomes
Punts: 1,000.
2.5.3. Títol de cicle superior o nivell avançat de les escoles oficials d'idiomes
Punts: 2,500.
2.5.4. Nivell C1 de les escoles oficials d'idiomes
Punts: 3,500.
2.5.5. Nivell C2 de les escoles oficials d'idiomes
Punts: 5,000.
En el cas que s'hagin de valorar les titulacions que figuren en els apartats 2.5.2, 2.5.3, 2.5.4 i 2.5.5, només es considerarà la de nivell superior que presenta l'aspirant pel mateix idioma.
Documents justificatius
Aquestes titulacions s'han d'acreditar mitjançant qualsevol dels documents següents:
a. Una fotocòpia compulsada del títol.
b. Una fotocòpia compulsada del resguard que acrediti que s'ha obtingut el títol i que s'han pagat les taxes acadèmiques.
c. Un certificat acadèmic oficial que acrediti que s'han superat tots els requisits necessaris per obtenir el títol i que s'han pagat les taxes acadèmiques. No s'admet com a document justificatiu un simple extracte acadèmic.
3. Activitats de formació permanent del professorat (puntuació màxima: 15 punts)
Per cada hora com a assistent, ponent o coordinador d'activitats de formació reconeguda i registrada:
- Per a les activitats de formació incloses en l'àrea de religió: 0,030 punts.
- Per a les activitats de formació incloses en la resta d'àrees: 0,025 punts.
Documents justificatius
Aquestes activitats de formació s'han de justificar mitjançant una fotocòpia compulsada del document acreditatiu, en el cas que no figurin en el Portal del Personal.
En cap cas no es valoren en aquest apartat els cursos o assignatures del currículum de qualsevol títol acadèmic (titulacions progressives, títols d'especialista universitari vinculats a la superació de determinades assignatures dins el pla d'estudis del títol al·legat com a requisit o mèrit, etc.).
Tampoc no es valoren la declaració d'idoneïtat per a la impartició de la religió islàmica o un certificat equivalent, el certificat d'aptitud pedagògica, el títol d'especialització didàctica ni el títol oficial de màster universitari que habilita per a l'exercici de les professions regulades de professor d'educació secundària obligatòria i batxillerat, formació professional i escoles oficials d'idiomes.
4. Obtenció de la puntuació total de cada aspirant (puntuació màxima: 100 punts)
Amb la puntuació obtinguda en els apartats 1, 2 i 3 d'aquest annex es calcularà la puntuació total de cada aspirant, amb quatre decimals, de la manera següent:
Puntuació total = [(punts apartat 1)/180]*50 + [(punts apartat 2)/28 + (punts apartat 3)/15 ]*25
En el cas que un mateix document justificatiu es pugui valorar en més d'un apartat d'aquest annex, només es valorarà en l'apartat que suposi una puntuació més beneficiosa per a la persona interessada.
ANNEX 4
Documentació justificativa del compliment dels requisits
Els aspirants a què fa referència el punt 8.2 de l'annex 1 han de presentar els documents justificatius que acreditin que compleixen els requisits per poder participar en la convocatòria.
1. Documents per acreditar els requisits relatius a la nacionalitat i a l'edat
I. En cas de ser nacional espanyol, una fotocòpia del DNI en vigor.
II. En cas de no ser nacional espanyol, una fotocòpia del document oficial en vigor que acrediti la nacionalitat i l'edat exigides (NIE, passaport o targeta de residència).
III. En cas de ser el cònjuge d'una persona amb nacionalitat d'un estat membre de la Unió Europea o d'altres estats on sigui d'aplicació la lliure circulació de treballadors, s'ha de presentar la documentació següent:
a) Una fotocòpia de la pàgina corresponent del llibre de família.
b) Una fotocòpia del document acreditatiu en vigor de la nacionalitat del cònjuge (NIE, passaport o targeta de residència).
IV. En cas de ser la parella de fet d'una persona amb nacionalitat d'un estat membre de la Unió Europea o d'altres estats on sigui d'aplicació la lliure circulació de treballadors, s'ha de presentar la documentació següent:
a) Una fotocòpia del certificat emès pel registre civil en què s'acredita aquesta relació.
b) Una fotocòpia del document acreditatiu en vigor de la nacionalitat de la parella de fet (NIE, passaport o targeta de residència).
V. En cas de ser el descendent d'una persona amb nacionalitat d'un estat membre de la Unió Europea o d'altres estats on sigui d'aplicació la lliure circulació de treballadors, o del seu cònjuge o parella de fet:
a) En cas de no ser nacional espanyol, una fotocòpia del document oficial en vigor que acrediti la nacionalitat i l'edat exigides (NIE, passaport o targeta de residència) .
b) En cas de ser major de 21 anys, un certificat de convivència i dependència econòmica.
2. Titulació
I. Es pot acreditar la titulació exigida en cada una de les funcions sol·licitades mitjançant qualsevol dels documents següents:
a) Una fotocòpia del títol o dels títols necessaris per impartir les especialitats elegides en la sol·licitud.
b) Una fotocòpia del resguard que acredita l'obtenció del títol i el pagament de les taxes acadèmiques.
c) Un certificat acadèmic oficial que acredita que s'han superat tots els requisits necessaris per obtenir el títol i que s'han pagat les taxes acadèmiques. No es considera document justificatiu el simple extracte acadèmic.
II. Si la titulació no s'ha obtingut a l'Estat espanyol, cal adjuntar-hi l'homologació corresponent:
a) Si el títol és d'un estat membre de la Unió Europea, s'ha de presentar el certificat acreditatiu del reconeixement o de l'homologació amb el títol equivalent, de conformitat amb el Reial decret 1837/2008, de 8 de novembre, pel qual s'incorpora a l'ordenament jurídic espanyol la Directiva 2005/36/CE, del Parlament Europeu i del Consell, de 7 de setembre de 2005, i la Directiva 2006/100/CE, del Consell, de 20 de novembre de 2006, relatives al reconeixement de qualificacions professionals, així com a determinats aspectes de l'exercici de la professió d'advocat.
b) En cas de titulacions expedides a l'estranger, cal aportar una còpia de l'homologació corresponent del Ministeri d'Educació i Formació Professional.
Tant si el títol és d'un estat membre de la Unió Europea com si és de l'estranger, s'ha d'aportar la documentació exigida en el punt 2.1 de l'annex 3 a fi de tenir en compte la nota mitjana de l'expedient acadèmic.
III. En cas d'aportar un títol de primer cicle, aquest es pot acreditar mitjançant qualsevol dels documents següents:
a) Una fotocòpia del títol de primer cicle.
b) Una fotocòpia del resguard que acredita l'obtenció del títol de primer cicle i el pagament de les taxes acadèmiques.
c) Un certificat acadèmic oficial en què consti que s'ha superat el primer cicle o que s'han superat tots els requisits necessaris per obtenir el títol de primer cicle i que s'han pagat les taxes acadèmiques. No s'admet com a document justificatiu un simple extracte acadèmic.
No obstant això, no es tenen en compte els primers cicles que han estat vehiculars per aconseguir una llicenciatura, o viceversa.
3. Documents per acreditar la formació pedagògica i didàctica
Aquesta formació es pot acreditar mitjançant algun dels documents següents:
a) El màster universitari que habilita per a l'exercici de les professions regulades de professor d'educació secundària obligatòria i batxillerat, formació professional i escoles oficials d'idiomes.
b) Una fotocòpia del títol professional d'especialització didàctica, del certificat de qualificació pedagògica o del certificat d'aptitud pedagògica, obtinguts amb anterioritat a l'1 d'octubre de 2009.
c) Una fotocòpia del títol de mestre, de llicenciat en pedagogia o psicopedagogia o d'una llicenciatura o titulació equivalent que inclogui formació pedagògica i didàctica, obtinguts amb anterioritat a l'1 d'octubre de 2009. En el cas d'haver cursat els ensenyaments a què fa referència la disposició transitòria vuitena de la Llei orgànica 2/2006, de 3 de maig, d'educació, i acrediti tenir cursats 180 crèdits dels ensenyaments de pedagogia i psicopedagogia abans de l'1 d'octubre de 2009, ha de presentar fotocòpia de la certificació en què consti la superació d'aquests 180 crèdits.
d) L'acreditació d'haver prestat serveis docents durant dos cursos acadèmics complets, o durant 12 mesos en períodes continus o discontinus, amb anterioritat a l'1 d'octubre de 2009 o a l'1 de setembre de 2014, segons pertoqui, a centres públics o privats d'ensenyament reglat degudament autoritzats dels nivells i ensenyaments les especialitats docents dels quals es regulen en el Reial decret 1834/2008. L'acreditació s'ha de fer mitjançant la documentació següent:
- Si l'experiència docent que s'acredita correspon a un centre públic, s'ha d'aportar un certificat original de vida laboral i un certificat expedit pel secretari del centre, amb el vistiplau del director del centre, que indiqui expressament el nivell, les especialitats que s'han impartit i la data d'inici i final del període que s'acredita.
- Si l'experiència docent que s'acredita correspon a un centre privat o privat concertat, s'ha d'aportar un certificat original de vida laboral i un certificat expedit pel director del centre, amb el vistiplau del Departament d'Inspecció Educativa, que indiqui expressament el nivell i les especialitats que s'han impartit i la data d'inici i final del període que s'acredita.
4. Llengua catalana
I. Per formar part de la llista d'admesos, s'ha d'acreditar un coneixement adequat de llengua catalana mitjançant una fotocòpia d'un dels certificats següents:
a) Per al nivell de mestres d'infantil i primària, el certificat de capacitació per a l'ensenyament de i en llengua catalana a l'educació infantil i primària o un d'equivalent, d'acord amb el Decret 115/2001, de 14 de setembre, pel qual es regula l'exigència de coneixement de les llengües oficials al personal docent (BOIB núm. 114, de 22 de setembre), i l'Ordre del conseller d'Educació i Universitats de 8 de març de 2018.
b) Per al nivell de professors de secundària i batxillerat, el certificat de capacitació per a l'ensenyament en llengua catalana a l'educació secundària o un d'equivalent, d'acord amb el Decret 115/2001, i l'Ordre del conseller d'Educació i Universitats de 8 de març de 2018.
En cap cas, d'acord amb el que disposa el Decret 115/2001, el certificat C1 per si mateix (o un d'equivalent, d'acord amb l'Ordre del conseller d'Educació, Cultura i Universitats de 21 de febrer de 2013 per la qual es determinen els títols, diplomes i certificats equivalents als certificats de coneixements de llengua catalana de la Direcció General de Cultura i Joventut) no és suficient per acreditar que es compleix aquest requisit.
II. A l'efecte del que disposen els punts 7.3.c) i 13.1.b) de l'annex 1, si un aspirant no pot acreditar el requisit de coneixements de català exigit per formar part de la llista d'admesos, ha d'aportar, juntament amb la seva sol·licitud, algun dels títols, diplomes i certificats que figuren en l'Ordre del conseller d'Educació, Cultura i Universitats de 21 de febrer de 2013 per la qual es determinen els títols, diplomes i certificats equivalents als certificats de coneixements de llengua catalana de la Direcció General de Cultura i Joventut.
5. Certificació negativa del Registre Central de Delinqüents Sexuals
Els aspirants poden, en la sol·licitud de participació, autoritzar la Conselleria d'Educació i Formació Professional perquè sol·liciti aquesta certificació. En el cas que l'aspirant no ho autoritzi i tampoc ho hagi autoritzat mitjançant el tràmit telemàtic d'autorització de consultes de la Direcció General de Personal Docent, haurà de presentar la certificació negativa esmentada juntament amb la sol·licitud recollida a l'annex 5 d'aquesta resolució.