Secció II. Autoritats i personal
Subsecció segona. Oposicions i concursos
AJUNTAMENT DE BÚGER
Núm. 443872
Aprovació bases per a la selecció de personal laboral temporal per la brigada municipal d’obres i serveis i formació d’una borsa de treball
“Per fer constar que per Junta de Govern de data 23 de setembre de 2021, es van aprovar les bases per a la selecció de personal laboral temporal per la brigada municipal d'obres i serveis i formació d'una borsa de treball; acord que a la lletra diu:
“Bases per a la selecció de personal laboral temporal per la brigada municipal d'obres i serveis i formació d'una borsa de treball
1. NATURALESA I CARACTERÍSTIQUES DE LA PLAÇA:
a. Tipus de personal: Personal Laboral Temporal.
b. Denominació: Peó, netejador/a o operari/a de la brigada d'obres i serveis del grup AP.
c. Tipus de contracte: per obra i servei. Temporal.
d. Característiques de la plaça:
Realitzar treballs propis d'obra o picapedrer que li siguin assenyalats.
Efectuar neteja de carrers, parcs i jardins.
Realitzar treballs de pintura de guals i manteniment i senyalització viària.
Realitzar muntatges d'instal·lacions necessàries per a actes i festes públiques.
Efectuar treballs de lampista i electricista a l'abast dels seus coneixements.
Realitzar els treballs de manteniment de pasteres i jardins i tenir cura de les plantes i elements decoratius que hi pugui haver.
Efectuar qualsevol altra tasca pròpia de la seva categoria que li sigui encomanada pels seus superiors.
e. Disponibilitat horària.
2. REQUISITS DELS ASPIRANTS:
Per ser admès a la realització de les proves selectives, els aspirants hauran de reunir els següents requisits:
a. Tenir nacionalitat espanyola, sense perjudici del disposat a l'art. 57 de la Llei 7/2007, 12 d'abril de l'Estatut Bàsic de l'Empleat Públic.
b. Tenir complits els 16 anys i no excedir, en el seu cas, de l'edat màxima de jubilació forçosa.
c. Estar en possessió del certificat d'escolaritat o equivalent.
d. No haver estat separat mitjançant expedient disciplinari del servei de qualsevol de les administracions públiques o dels òrgans constitucionals o estatutaris de les Comunitats Autònomes, ni trobar-se en inhabilitació absoluta o especial per a l'exercici de les funcions públiques per resolució judicial, per l'accés al cos o escala de funcionari, o per exercir funcions similars a les que desenvolupava en el cas del personal laboral, en el que hagués estat separat o inhabilitat. En el cas de ser nacional d'un altre Estat, no trobar-se inhabilitat o en situació equivalent ni haver estat sotmès a sanció disciplinària o equivalent que impedeixi, en el seu estat, en els mateixos termes, l'accés al servei públic.
e. No patir cap malaltia ni defecte físic o psíquic que impedeix el normal exercici de la funció.
f. No estar sotmès a cap causa d'incapacitat de les contingudes a la legislació local.
g. Estar en possessió del permís de conduir classe “B”.
h. Nivell A de coneixements de la llengua catalana: Acreditar el coneixement de llengua catalana corresponent al nivell de certificat A2, mitjançant l'aportació del certificat o document entregat per l'EBAP o la Direcció General de Política Lingüística del Govern de les Illes Balears o qualsevol dels certificats o documents considerats equivalents per l'Administració d'acord amb la normativa vigent.
Abans de la signatura del contracte, l'interessat ha de fer constar que no realitza cap altre activitat en cap lloc del sector públic delimitat per l'art.1 de la Llei 53/1984 i no percep pensió de jubilació, retir o orfandat. En cas de realitzar alguna activitat privada ha de declarar-la en el termini de deu dies des de la signatura del contracte, perquè la Corporació Local pugui adoptar l'acord de compatibilitat o incompatibilitat.
3. SISTEMA SELECTIU:
La selecció es farà mitjançant:
a. La valoració dels mèrits aportats pels candidats.
b. Entrevista personal.
a) Valoració dels mèrits aportats:
1. Experiència professional:
Els mèrits seran acreditats mitjançant els certificats oportuns original o fotocòpia compulsada, juntament amb un informe de vida laboral emès per la Seguretat Social on s'especifiqui la data d'alta i baixa en l'activitat corresponent.
2. Cursos de formació i perfeccionament relacionats amb la plaça oferta, mèrits per institucions públiques o oficials (acreditat mitjançant certificat, títol o diploma de l'organisme corresponent). Màxim de 5 punts.
Els cursos es valoraran de la següent manera:
- Cursos de durada inferior a 15 hores o aquells on la durada no consti en el corresponent diploma: 0,10 punts per curs.
- Cursos de 0 a 20 hores: 0,2 punts per curs.
- Cursos de 21 a 40 hores: 0,3 punts per curs.
- Cursos de 41 a 60 hores: 0,4 punts per curs.
- Cursos de més de 60 hores: 0,5 punts per curs.
No es valoraran els mèrits que no s'acreditin documentalment mitjançant la presentació dels documents que s'especifiquen als paràgrafs anteriors (originals o fotocòpies compulsades). Aquests documents s'hauran de presentar dins el termini de presentació d'instàncies, sense que es puguin valorar si es presenten fora de termini.
El Tribunal podrà demanar a l'interessat les aclariments o, en el seu cas, la documentació addicional que estimi oportuna, amb l'única finalitat de comprovar la veracitat dels mèrits aportats amb la sol·licitud per participar en aquest procés selectiu.
b) Entrevista Personal:
Versarà sobre la pràctica de les funcions a desenvolupar i puntuarà de 0 a 15 punts.
La puntuació final del procés selectiu vendrà determinada per la suma de les puntuacions obtingudes d'acord amb el que s'ha expressat anteriorment, seleccionant-se el candidat que hagi obtingut major puntuació.
4. PRESENTACIÓ D'INSTÀNCIES I ADMISIÓ D'ASPIRANTS.
a. Les instàncies per a prendre part en aquesta convocatòria, es presentaran al Registre General d'aquest Ajuntament en hores d'oficina o en qualsevol de les formes previstes en la Llei 39/2015 en un termini de deu dies hàbils des de la publicació de l'anunci en el Butlletí Oficial de les Illes Balears (BOIB). En aquest darrer cas s'haurà de fer arribar a l'Ajuntament justificant de la presentació de la instància abans del dia de finalització del termini per a presentar sol·licituds. Si el darrer dia d'aquest termini fos diumenge o festiu, es prorrogarà fins el primer dia hàbil següent.
b. Les instàncies s'hauran de presentar segons model oficial que consta com Annex I.
c. Per ésser admesos i prendre part a aquest procés selectiu els aspirants hauran de declarar baix la seva responsabilitat a la seva sol·licitud que reuneixen totes i cadascuna de les condicions exigides a la base segona, i aportar la corresponent documentació acreditativa.
d. L'acreditació dels diferents mèrits que hagin de ser valorats hauran de ser presentats per aquelles persones aspirants quan presentin la instància. En cap cas es tindran en compte els mèrits obtinguts amb posterioritat a la data de finalització del termini de presentació d'instàncies.
e. Finalitzat el termini de presentació d'instàncies, el Batle-President dictarà resolució en el termini màxim de 5 dies naturals, aprovant la llista d'admesos i exclosos, explicant el motiu de la seva exclusió. L'esmentada Resolució es publicarà en el tauler d'anuncis de l'Ajuntament, donant en el seu cas, un termini de 2 dies per esmenar aquests defectes. En cas de no produir-se reclamacions a la llista provisional, s'entendrà aquesta elevada a definitiva, sense necessitat de nou acord ni publicació.
f. Elevada a definitiva la llista provisional d'aspirants admesos i exclosos, el Batle determinarà la data, el lloc i l'hora de celebració de la sessió del Tribunal Qualificador per a la valoració dels mèrits i entrevista personal, havent-se de presentar els aspirants el dia assenyalat proveïts de D.N.I. Aquesta Resolució es publicarà al tauler d'anuncis de l'Ajuntament.
5. TRIBUNAL DE SELECCIÓ.
El Tribunal es constituirà de la forma següent:
President i suplent; tres vocals i els respectius suplents; un secretari i suplent.
El Tribunal no podrà constituir-se ni actuar sense l'assistència de més de la meitat dels seus membres, titulars o suplents.
Els membres del Tribunal hauran d'abstenir-se i d'intervenir quan concorrin les circumstàncies establerts a l'article 23 de la Llei 40/2015 notificant-ho a l'autoritat competent.
6. FINALITZACIÓ DEL PROCÉS DE SELECCIÓ:
a. Realitzat aquest procés selectiu, es farà una proposta de nomenament a favor de la persona que hagi obtingut una major puntuació.
b. La puntuació global d'aquest procés selectiu es publicarà al tauler d'edictes de la Corporació Local i els aspirants hauran de presentar en el termini de 2 dies següents a l'exposició al tauler d'edictes, els documents acreditatius de que reuneix els requisits establerts a la Base Segona.
7. BORSA DE TREBALL:
a. Es crearà una borsa de treball amb la resta d'aspirants declarats aptes, ocupant els llocs d'aquesta borsa per ordre de major puntuació, per tal de cobrir temporalment baixes de malaltia, vacances o renúncies.
b. L'ordre de l'oferta d'incorporació seguirà estrictament el de la puntuació obtinguda a la selecció realitzada.
c. En cas de què comunicada a un integrant d'aquesta borsa l'existència de la vacant, aquest no manifesti la seva voluntat de d'ocupar la plaça, passarà a ocupar el darrer lloc de la borsa i ocuparà el seu lloc el següent de la llista.
d. En tos cas, l'existència d'aquesta borsa de treball, no enerva la potestat de l'Ajuntament de convocar un nou procés selectiu per cobrir la possible vacant.
e. Aquesta borsa de treball anul·larà els borsins o borses existents amb anterioritat.
8. RECURSOS:
Contra l'acord d'aprovació d'aquestes bases, hom pot interposar
a. Directament, el recurs contenciós-administratiu, regulat als art. 45 i següents de la Llei de la Jurisdicció Contenciosa-administrativa de 13 de juliol de 1998 davant el Tribunal competent, dins el termini de dos mesos comptats a partir del dia següent al de la publicació.
b. Potestativament, el recurs de reposició, regulat als arts. 123 i 124 de la Llei del Procediment Administratiu Comú, davant la Junta de Govern Local de l'Ajuntament dins el termini d'un mes comptat a partir del dia següent al de la publicació del present acord. Contra la desestimació per silenci del recurs de reposició, que es produirà pel transcurs d'un mes des de la seva presentació sense que s'hagi resolt expressament ni s'hagi notificat, podrà interposar el recurs contenciós-administratiu.
No obstant l'anterior, es pot exercitar, si n'és el cas, qualsevol altre recurs que s'estimi pertinent”.
La qual cosa es fa pública als efectes oportuns, a Búger, 27 de setembre de 2021
Buger, en el dia de la signatura electrònica (27 de setembre de 2021)
El batle
Pere Torrens Escalas
ANNEX I (model d'istància)
Nom:__________________Primer Llinatge:_________________________
Segon Llinatge______________________amb D,N,I, nº_______________
I domicili al C/______________________________________________ municipi de ______________________ , telèfon nº_________ i adreça de correu electrònic _______________
EXPOSA:
PRIMER. Que vista la convocatòria de l'Ajuntament de Búger, publicada en el BOIB nº_____ de data ________________, en relació amb la convocatòria per a constituir una borsa de treball per a la contractació laboral temporal de personal de brigada d'obres i serveis de l'Ajuntament de Búger, conforme a les bases publicades.
SEGON. Que compleix totes les condicions exigides en les bases referides a la data d'expiració del termini de presentació de la instància.
TERCER. Que declara conèixer les bases generals de la convocatòria.
QUART. Que adjunta la següent documentació:
-Fotocòpia del DNI compulsada.
-Fotocòpia del carnet de conduir compulsada.
-Fotocòpia del títol de graduat escolar o equivalent compulsat.
-Fotocòpia dels títols dels cursos i certificats d'empresa o contractes de feina i vida laboral per acreditar els mèrits compulsats.
-Fotocòpia compulsada del títol català exigit.
Per tot això
SOL.LICITA:
Que s'admeti aquesta sol·licitud per a la convocatòria referenciada.
A_________________,___________de _______________de 2021