Secció III. Altres disposicions i actes administratius
CONSELL INSULAR DE MALLORCA
DEPARTAMENT DE PRESIDÈNCIA
Núm. 432453
Conveni d’encàrrec de gestió entre el Consell Insular de Mallorca i la Cambra oficial de Comerç, Indústria, Serveis i Navegació de Mallorca per a la col·laboració per a l’impuls de projectes empresarials singulars que contribueixen a la transformació del model econòmic i social liderats per dones, mitjançant una línia d’ajuts reemborsables amb un tram no reemborsable a projectes que compleixin aquestes característiques
Es publica el conveni que segueix, formalitzat el 14 de setembre de 2021, de conformitat amb allò que disposa l'article 11.3 b) de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic:
“Conveni d'encàrrec de gestió entre el Consell Insular de Mallorca i la Cambra oficial de Comerç, Indústria, Serveis i Navegació de Mallorca per a la col·laboració per a l'impuls de projectes empresarials singulars que contribueixen a la transformació del model econòmic i social liderats per dones, mitjançant una línia d'ajuts reemborsables amb un tram no reemborsable a projectes que compleixin aquestes característiques.
REUNITS
M. Teresa Suárez Genovard, consellera executiva de Presidència del Consell de Mallorca, en virtut de les competències atribuïdes per l'article 1 lletra d) del Decret d'organització del Consell de Mallorca.
I de l'altra, Antoni Mercant Morató, president de la Cambra de Comerç, Indústria, Serveis i Navegació (la Cambra), que actua en representació d'aquesta institució de conformitat amb el nomenament atorgat pel Plenari en sessió de data 25 de juny de 2018, habilitat per l'article 12 de la Llei 4/2014, Bàsica de les Cambres Oficials de Comerç, Indústria, Serveis i Navegació i l'article 15 de la Llei 1/2017, de les cambres oficials de comerç, indústria serveis i navegació de les Illes Balears.
EXPOSEN
En el marc de la situació excepcional conseqüència de la declaració d'una situació de pandèmia a nivell mundial, des del primer moment totes les administracions han bolcat els seus esforços en pal·liar les conseqüències de la situació de crisi sanitària i han posat en marxa diferents línies d'actuació per donar suport social i econòmic a tots els col·lectius afectats d'una manera o una altra, tant en l'àmbit purament personal com en l'econòmic.
El Consell de Mallorca va aprovar un Pla de reactivació econòmica i social de Mallorca (Mallorca Reacciona) que defineix les polítiques públiques que han d'afrontar la reactivació social i econòmica de l'illa, especialment de les àrees que han hagut de frenar de manera més brusca la seva activitat. Les administracions tenen la responsabilitat d'arbitrar les mesures necessàries per afrontar aquesta crisi econòmica derivada de la crisi sanitària de la COVID-19.
La línia 2.2.2 relativa als microcrèdits per a activitats productives inclou l'acció consistent en la creació d'una línia per al finançament directe d'activitats econòmiques concretes d'organitzacions empresarials i autònoms per a projectes desenvolupats i executats per dones.
La Cambra és una corporació de dret públic, regulada per la Llei 1/2017, de 12 de maig, de cambres oficials de comerç, indústria, serveis i navegació de les Illes Balears, creada amb la finalitat de promoure el desenvolupament econòmic i empresarial a Mallorca mitjançant la prestació de serveis a les empreses i complint les funcions de caràcter públic administratives que li atribueix la Llei com a òrgan consultiu i de col·laboració amb les administracions públiques en tot allò que tingui relació amb la representació, la promoció i la defensa dels interessos generals del comerç, la indústria, els serveis i la navegació en l'àmbit de la seva demarcació.
Per al compliment de les seves finalitats tenen personalitat jurídica pròpia i plena capacitat d'obrar.
Les cambres tenen, entre d'altres funcions, ser òrgan d'assessorament de les administracions públiques i exercir les competències de caràcter públic que els atribueix la Llei 4/2014, bàsica de les cambres oficials de comerç, indústria, serveis i navegació que els puguin ser assignades per les administracions públiques d'acord amb els instruments que estableix l'ordenament jurídic.
En data 20 de maig del 2020, el Consell de Mallorca i la Cambra varen signar un acord marc de col·laboració que preveia la possibilitat de desenvolupament a través de la signatura d'addendes sobre línies de col·laboració o projectes concrets.
En data 16 de desembre de 2020, el Consell Executiu del Consell de Mallorca ha aprovat la convocatòria d'ajuts reemborsables amb un tram no reemborsable a projectes empresarials singulars que contribueixen a la transformació del model econòmic i social liderats per dones.
Per tot això, ambdues parts es reconeixen mútuament la capacitat legal necessària per formalitzar aquest conveni, d'acord amb les següents
ESTIPULACIONS
PRIMERA. OBJECTE.
L'objecte d'aquest conveni és establir els termes de col·laboració entre el Consell de Mallorca i la Cambra per a l'impuls de projectes empresarials singulars que contribueixen a la transformació del model econòmic i social liderats per dones, mitjançant una línia d'ajuts reemborsables amb un tram no reemborsable a projectes que compleixin aquestes característiques.
SEGONA. DESCRIPCIÓ DE LES ACTUACIONS
El Consell de Mallorca, el marc del programa de reactivació econòmica i social de Mallorca (Mallorca Reacciona) ha posat en marxa una actuació consistent en la creació d'una línia per al finançament directe d'activitats econòmiques concretes d'organitzacions empresarials i autònoms per a projectes desenvolupats i executats per dones. En aquesta línia d'actuació el Consell de Mallorca encomana a la Cambra la revisió de la viabilitat econòmica del projectes presentats a la convocatòria, sobre la base de la seva experiència en l'acompanyament empresarial per convertir idees de negoci en projectes viables.
TERCERA. OBLIGACIONS DE LA CAMBRA
Són obligacions de la Cambra:
a) Executar l'encàrrec de gestió en els termes que preveu aquest Conveni
b) Estudiar els projectes presentats a la convocatòria d'ajuts reemborsables amb un tram no reemborsable a projectes empresarials singulars que contribueixen a la transformació del model econòmic i social liderats per dones per valorar-ne la viabilitat econòmica previ acompanyament en la millora del pla d'empresa quan sigui necessari a les dones empresàries que presenten el projecte, amb la finalitat d'aconseguir que els ajuts atorgats pel Consell de Mallorca arribin als projectes més idonis i amb més possibilitats d'implantació i de continuïtat.
c) Quan el pla d'empresa sigui incomplet o imprecís, proposar a les sol·licitants les modificacions que considerin pertinents i adequades, sobre la base del seu coneixement del teixit empresarial mallorquí, per fer el projecte viable.
d) Una vegada revisat el projecte i, si escau, fet l'acompanyament necessari per fer-lo viable, lliurar al Consell de Mallorca els informes de cada projecte en el termini de 10 dies hàbils des de la remissió en format electrònic de la sol·licitud de col·laboració. En el cas que sigui necessari un acompanyament previ a l'emissió de l'informe, el termini per lliurar-lo s'interromprà pel temps necessari per presentar el pla d'empresa modificat.
QUARTA. OBLIGACIONS DEL CONSELL DE MALLORCA
Són obligacions del Consell de Mallorca:
a) Facilitar la informació tècnica, instruccions i criteris per al desenvolupament de les actuacions objecte d'aquest encàrrec de gestió.
b) Fer el seguiment i avaluació d'aquest encàrrec de gestió.
c) Satisfer l'import acordat per la tasca d'acompanyament i de valoració de la viabilitat econòmica dels projectes.
d) Fer el seguiment dels projectes beneficiaris de les ajudes i compartir la informació amb la Cambra per tal que aquesta institució pugui mantenir les seves dades actualitzades sobre els projectes als quals ha fet l'acompanyament previ.
El Consell de Mallorca i la Cambra es comprometen a col·laborar en tot moment d'acord amb els principis de bona fe i eficàcia en l'execució d'aquest encàrrec de gestió en els termes acordats.
CINQUENA. ABONAMENT DELS COSTOS I FINANÇAMENT.
El Consell de Mallorca abonarà a la Cambra en concepte de cobertura dels costos per la tasca, un preu unitari IVA exclòs de 500€ per cada informe que hagi requerit un acompanyament i assessorament a la sol·licitant de l'ajut i un preu unitari de 300€ IVA exclòs per cada informe sense aquest assessorament.
Tenint en compte el pressupost de què disposa la convocatòria i els imports màxims que es poden concedir, les parts calculen un import màxim de 19.965,00 € (IVA inclòs) per a aquest concepte, amb càrrec a l'aplicació 00.23167.22706 del pressupost per l'any 2021 del Consell de Mallorca. A tal efecte existeix retenció de crèdit (RC) per un import màxim de 20.000€ a l'aplicació pressupostària esmentada (núm. de referència: 220210001764).
El pagament d'aquesta compensació s'efectuarà trimestralment, contra la presentació per part de la Cambra d'una factura i una memòria relativa a les actuacions realitzades en aquest període amb especificació de les valoracions efectuades i si han necessitat de la tasca d'acompanyament.
En cas que el nombre de sol·licituds siguin superior a l'inicialment previst i siguin necessaris més informes, es podrà ampliar l'encàrrec a la Cambra, amb el corresponent increment de la compensació per les tasques a realitzar.
En cas que la convocatòria s'ampliï o el Consell de Mallorca decideixi treure'n una de nova amb les mateixes característiques, les parts tramitaran i aprovaran una ampliació d'aquest encàrrec.
SISENA. CONFIDENCIALITAT I PROTECCIÓ DE DADES
En l'execució del present Conveni es respectarà la normativa vigent en matèria de protecció de dades de caràcter personal. En particular, es respectaran les obligacions de la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades personals i garantia dels drets digitals, relatives al consentiment per al tractament i la cessió de les citades dades a les parts implicades. Així mateix, es respectarà el que es disposa en el Reial decret 1720/2007, de 21 de desembre, pel qual s'aprova el Reglament de desenvolupament de l'esmentada Llei orgànica.
SETENA. MODIFICACIÓ
L'alteració o modificació del present conveni o de l'encàrrec objecte del conveni requerirà l'acord exprés de les parts signants.
VUITENA. MECANISMES DE SEGUIMENT I D'AVALUACIÓ
Les parts crearan un equip de treball integrat per dos representants del Consell de Mallorca i dos representants de la Cambra amb les funcions següents:
1. Vetllar pel desenvolupament correcte d'aquest encàrrec de gestió, en els termes acordats.
2. Verificar, d'acord amb els indicadors de gestió, seguiment i avaluació fitxats, la correcta execució d'aquest encàrrec.
3. Resoldre dubtes que es puguin generar en el interpretació i execució d'aquest encàrrec de gestió.
4. Resoldre conflictes.
A les reunions de l'equip pot assistir el personal tècnic o assessor d'ambdues parts quan la seva presència es consideri convenient. L'equip de treball es reunirà amb la periodicitat necessària per fer el seguiment de l'encàrrec.
NOVENA. VIGÈNCIA, PRÒRROGUES I CAUSES DE RESOLUCIÓ
Aquest Conveni entra en vigor l'endemà de la publicació en el BOIB i restarà vigent fins a la finalització de les actuacions i la seva justificació, que com a màxim serà el 31 de desembre de 2021. Les actuacions que preveu aquest Conveni es poden iniciar a partir de l'1 de gener de 2021 i han de finalitzar, com a màxim, el 31 de desembre de 2021.
Es podrà prorrogar en la forma i termes prevists a l'article 49 de la Llei 40/2015 d'1 d'octubre, de Règim Jurídic del Sector Públic.
El conveni s'extingirà en finalitzar la seva vigència i es podrà resoldre per mutu acord de les parts, que s'haurà de formalitzar per escrit. L'extinció o resolució anticipada del conveni no afectarà les activitats en curs i la Cambra haurà de complir les obligacions derivades del conveni respecte a les sol·licituds que s'hagin presentat abans de l'efectivitat de la denúncia.
Són causes de resolució les previstes a l'article 51 de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic.
DESENA. RÈGIM JURÍDIC.
Aquest Conveni té naturalesa administrativa i queda exclòs de la Llei 9/2017, de 8 de novembre, de contractes del sector públic, conforme el previst al seu article 6. Aquest Conveni es regeix per les seves clàusules; per la Llei 40/2015, de règim jurídic del sector públic; per la normativa sectorial corresponent; així com per les normes generals de dret administratiu, els principis de bona administració i l'ordenament jurídic en general.
Aquest encàrrec de gestió no comporta l'alteració de la titularitat de la competència ni dels elements substantius del seu exercici, atribuïda en tot cas que han de dictar els actes o les resolucions de caràcter jurídic que donin suport a l'encàrrec de gestió i a les actuacions que se'n deriven.
Les parts es comprometen a resoldre de forma amistosa en un primer moment per mitjà de les reunions de l'equip de treball les possibles controvèrsies que es puguin originar en la interpretació o l'aplicació d'aquest Conveni. Si això no és possible, vista la naturalesa juridicoadministrativa de les qüestions litigioses que es puguin plantejar, aquestes quedaran sotmeses a l'ordre jurisdiccional contenciós administratiu. “
Palma, a la data de la signatura electrònica (15 de setembre de 2021)
La consellera executiva de Presidència
M. Teresa Suárez Genovard