Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

AJUNTAMENT D'EIVISSA

Núm. 431240
Aprovació definitiva de les bases específiques del Premi biennal de Composició del Patronat Municipal de Música de l'Ajuntament d'Eivissa

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

La Junta Rectora del Patronat Municipal de Música de l'Ajuntament d'Eivissa, en sessió celebrada el dia 11 de setembre de 2020, va acordar aprovar inicialment les bases específiques reguladores del Premi biennal de Composició musical del Patronat Municipal de Música de l'Ajuntament d'Eivissa.

Havent transcorregut el període d'exposició pública de l'expedient, sense que s'hagin presentat reclamacions, l'esmentat acord d'aprovació inicial, resulta elevat a definitiu sense necessitat d'adopció d'acord exprés, essent el text íntegre de les Bases aprovades definitivament el que es transcriu a continuació:

BASES REGULADORES ESPECÍFIQUES DEL PREMI BIENNAL DE COMPOSICIÓ MUSICAL DEL PATRONAT MUNICIPAL DE MÚSICA DE L'AJUNTAMENT D'EIVISSA

Article 1. Objecte

L'objecte d'aquestes bases és regular la convocatòria pública municipal per a la concessió del Premi biennal de Composició Musical del Patronat Municipal de Música de l'Ajuntament d'Eivissa, que té per objecte seleccionar i premiar una composició musical.

Les composicions musicals que es presentin al Premi han d'estar classificades dins la modalitat «Obra Simfònica per a Banda de Música, concretament una obertura». Ha de ser de dificultat mitjana, sense sobrepassar el coeficient de dificultat 4 de la taula creada per la Dra. Cynthia Hutton (disponible a Internet). Així mateix, sense ser excloent, es valorarà que l'obra parteixi d'un llenguatge d'expressió musical proper o habitual a la majoria de les bandes.

Les composicions musicals han de ser originals i inèdites. És a dir, que siguin de nova creació, que no hagin estat estrenades en públic en cap concert, ni premiades en aquest o altres concursos amb anterioritat, ni amb el títol actual ni amb cap altre, ni haver estat objecte de cap encàrrec previ, ni difoses per cap mitjà de comunicació, ni editades per cap segell discogràfic ni editorial. Tampoc poden ser còpia, modificació ni versió d'una altra composició musical existent. Si la persona concursant presenta o divulga la composició musical abans de la finalització d'aquest procediment, se la desqualificarà de forma automàtica.

Article 2. Requisits de les persones beneficiàries

Poden ser beneficiàries del Premi les persones físiques, que siguin compositores, majors d'edat, que tinguin nacionalitat espanyola o residència habitual a l'Estat espanyol, amb anterioritat a la finalització del termini de presentació de les sol·licituds, i que compleixin amb la resta de condicions i requisits que estableixen aquestes Bases i la convocatòria corresponent.

Article 3. Diari oficial en què es publicarà l'extracte de la convocatòria, per conducte de la Base de Dades Nacional de Subvencions, un cop que s'hagi presentat davant aquesta el text de la convocatòria i la informació requerida per a la seua publicació; i forma i termini en què han de presentar-se les sol·licituds

1. Aquestes bases es publicaran en el Butlletí Oficial de les Illes Balears (BOIB) i en el tauler d'anuncis de la seu electrònica del Patronat de Música de l'Ajuntament d'Eivissa. De conformitat amb els articles 18.2 i 23.2 de la Llei general de subvencions, el Patronat de Música de l'Ajuntament d'Eivissa remetrà a la Base de Dades Nacional de Subvencions (BDNS) la convocatòria corresponent i un extracte seu es publicarà en el BOIB, d'acord amb el procediment establert a l'article 20.8 de la Llei general de subvencions.

2. Les persones interessades a concórrer en la convocatòria corresponent han de presentar la sol·licitud en el Registre d'Entrada General del Patronat de Música de l'Ajuntament d'Eivissa o bé a través d'alguna de les formes previstes a l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques (LPAC).

3. La documentació i/o les dades que ha d'acompanyar la sol·licitud és la indicada a l'imprès d'instància normalitzat, annex a la convocatòria corresponent.

4. El termini de presentació de sol·licituds serà el que determini la convocatòria corresponent.

Article 4. Condicions de solvència i eficàcia que han de reunir les persones jurídiques a què es refereix l'apartat 2 de l'article 12 de la Llei general de subvencions

No es preveuen entitats col·laboradores.

Article 5. Procediment per a la concessió del Premi

El procediment de concessió del Premi es tramita en règim de concurrència competitiva. Té aquesta consideració el procediment mitjançant el qual la concessió del Premi es realitza a partir de la comparació de les sol·licituds presentades, a fi d'establir una prelació entre elles d'acord amb els criteris de valoració fixats en aquesta convocatòria i adjudicar, havent notificat la resolució de concessió amb el límit fixat i dins del crèdit disponible, aquella que hagi obtingut major valoració en aplicació dels criteris o principis de publicitat, transparència, concurrència, objectivitat, no discriminació, eficàcia i eficiència.

1. Inici

El procediment de concessió del Premi s'inicia mitjançant la presentació d'una instància en la qual se sol·licita ser admès com a persona concursant en la convocatòria del Premi biennal de composició musical del Patronat Municipal de Música de l'Ajuntament d'Eivissa.

2. Instrucció

En cas que la sol·licitud o la documentació siguin incorrectes o incompletes, l'òrgan instructor del Patronat requerirà la seua esmena en un termini de deu dies. Un cop transcorregut aquest termini sense que la persona concursant hagi donat compliment al requeriment, se la tindrà per desistida de la seua sol·licitud i s'arxivarà. D'acord amb l'article 45.1.b) de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, de procediment administratiu comú de les administracions públiques, la publicació d'aquests requeriments d'esmena es farà al tauler d'anuncis de la seu electrònica del Patronat de Música de l'Ajuntament d'Eivissa.

Una vegada comprovat que la documentació que han presentat les persones concursants i que obra en l'expedient és correcta i completa, l'òrgan instructor del Patronat farà una llista de les persones concursants definitivament admeses al procediment i donarà trasllat de les composicions musicals presentades per aquestes persones concursants admeses al Jurat. El Jurat en realitzarà la valoració, d'acord amb els criteris establerts en les Bases, i formularà una resolució provisional de concessió del Premi a la Junta Rectora del Patronat, que és l'òrgan encarregat d'aprovar la resolució definitiva d'atorgament del Premi.

3. Resolució

L'acte que resolgui el procediment de concessió del Premi ha de ser motivat i expressar la persona concursant a la qual es concedeix el Premi i la quantitat atorgada. Així mateix s'ha de fer constar de manera expressa la desestimació de la resta de sol·licituds. D'acord amb l'article 45.1.b) de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, de procediment administratiu comú de les administracions públiques, la publicació d'aquesta resolució es farà al tauler d'anuncis de la seu electrònica de l'Ajuntament d'Eivissa.

La competència per atorgar el Premi correspon a l'òrgan fixat a l'article 8 d'aquestes Bases.

4. Publicitat del Premi concedit

L'acord de resolució del procediment de concessió del Premi es publicarà a la seu electrònica del tauler d'anuncis electrònic del Patronat de Música de l'Ajuntament d'Eivissa i a la Base de Dades Nacional de Subvencions (BDNS).

Així mateix, la persona guanyadora del Premi haurà de fer constar, en qualsevol edició de la composició musical, que l'obra ha guanyat aquest Premi, també en la publicitat que d'ella se'n faci.

Article 6. Criteris objectius de concessió i ponderació d'aquests

1. Es valorarà la textura tímbrica de l'obra, el bon ús dels recursos sonors i la riquesa en la seua instrumentació. Fins a 30 punts.

2. Les obres poden ser tonals o atonals, però escrites utilitzant el llenguatge musical tradicional, no de símbols. Encara que s'accepten innovacions i nous recursos. Fins a 10 punts.

3. La coherència en la forma i la bona escriptura, adaptada a les diferents famílies instrumentals. La detecció de notes fora de rang pot ser motiu de baixada de nota. Fins a 15 punts.

4. El poder comunicatiu i emocional de l'obra també serà valorat, així com la seua força expressiva i melòdica. Fins a 45 punts.

No es preveuen criteris de ponderació.

Article 7. Quantia individualitzada del Premi o criteris per a la seua determinació

La quantia del Premi serà la que determini la convocatòria corresponent, d'acord amb les Bases d'Execució del Pressupost municipal vigent i el Pla Estratègic de Subvencions.

Article 8. Òrgans competents per a l'ordenació, instrucció i resolució del procediment de concessió de la subvenció i el termini en què serà notificada la resolució

1. D'acord amb la base 46, punt 5, de les Bases d'Execució del Pressupost municipal vigent, l'òrgan competent per a l'aprovació de les bases reguladores específiques és el Ple de la Corporació o les juntes rectores, en el cas dels organismes autònoms i/o consorcis adscrits.

L'òrgan competent per a l'aprovació de les successives convocatòries, així com els acords de concessió, és la Junta de Govern Local o les juntes rectores, en el cas dels organismes autònoms i/o consorcis adscrits, excepte en el cas d'aquells que tinguin caràcter plurianual, que han de ser aprovades pel Ple de la Corporació.

2. De conformitat amb l'article 14 de l'Ordenança general reguladora de les bases per a l'atorgament per part de l'Ajuntament d'Eivissa, l'òrgan instructor es designarà en la convocatòria i amb caràcter general ho són els serveis administratius de la regidoria delegada que promou la subvenció.

La convocatòria específica establirà la composició d'una comissió avaluadora integrada com a mínim per una Presidència, una Secretaria amb veu però sense vot i un nombre de vocals no inferior a dos, relacionats amb l'objecte de la convocatòria, que tindrà com a finalitat examinar les sol·licituds i emetre un informe que serveixi de base a la proposta de resolució.

Les activitats d'instrucció han de comprendre les activitats conduents a l'avaluació de les sol·licituds o peticions, efectuades d'acord amb els criteris, formes i prioritats de valoració establerts en la norma reguladora de la subvenció.

Correspon a l'òrgan instructor dur a terme d'ofici les actuacions necessàries per determinar, conèixer i comprovar les dades en virtut de les quals s'ha de dictar la resolució, i en concret:

a) Determinar les persones participants admeses a la convocatòria.

b) Resoldre els dubtes d'interpretació que puguin sorgir en relació amb les bases reguladores de la subvenció i la convocatòria corresponent.

c) Sol·licitar els informes de la comissió avaluadora i d'altres òrgans.

d) Avaluar les sol·licituds d'acord amb els criteris de valoració establerts.

Sense perjudici de les especificitats procedimentals que es puguin establir en les convocatòries específiques, respectuoses amb la legalitat vigent, el procediment serà el següent:

En virtut de la documentació que consta en l'expedient, l'òrgan instructor ha de formular la proposta de resolució provisional, degudament motivada, que es notificarà a les persones interessades mitjançant la seua publicació al tauler d'anuncis de la Corporació i, si escau, en la pàgina web municipal, a més d'en la forma que pugui establir la convocatòria corresponent, amb un termini de deu dies per formular al·legacions.

Es pot prescindir de l'audiència quan no figurin en el procediment ni siguin tinguts en compte altres fets que els adduïts per les persones interessades. En aquest cas, la proposta de resolució formulada tindrà el caràcter de definitiva.

3. Examinades per l'òrgan instructor les al·legacions adduïdes per les persones interessades, es formularà la proposta de resolució definitiva. La resolució ha de ser motivada i ha de contenir:

- la relació de persones sol·licitants a les quals es proposa la concessió de la subvenció i, si escau, la desestimació de la resta de sol·licituds o la no admissió, així com la no concessió per desistiment de la persona sol·licitant o altres causes establertes en la normativa específica aplicable.

- la quantia de la subvenció; si ho preveu la convocatòria, l'òrgan competent ha de prorratejar entre les persones beneficiàries de la subvenció l'import global màxim destinat a les subvencions;

- l'especificació de l'avaluació i dels criteris seguits per efectuar-la.

L'expedient de concessió de subvencions ha de contenir l'informe de l'òrgan instructor en el qual consti que de la informació que figura en el seu poder es desprèn que les persones beneficiàries compleixen tots els requisits necessaris per accedir-hi.

Les propostes de resolució provisional i definitiva no creen cap dret a favor de la persona beneficiària proposada, davant l'Administració, mentre no s'hagi publicat la resolució de concessió.

4. Termini per resoldre i efectes del silenci

El termini per resoldre i notificar la resolució del procediment no pot excedir de sis mesos des de la data de finalització del termini per presentar les sol·licituds. Si en aquest termini no s'hagués notificat resolució expressa, s'entendrà desestimada per silenci administratiu negatiu la sol·licitud de subvenció, de conformitat amb l'article 25 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, de procediment administratiu comú de les administracions públiques.

Article 9. Determinació, si escau, dels llibres i registres comptables específics per garantir l'adequada justificació de la subvenció

No es preveuen.

Article 10. Termini i forma de justificació per part de la persona beneficiària o de l'entitat col·laboradora, si és el cas, de l'acompliment de la finalitat per a la qual es va concedir la subvenció i de l'aplicació dels fons percebuts

No es preveuen.

Article 11. Mesures de garantia que, si escau, es consideri necessari constituir a favor de l'òrgan concedent, mitjans de constitució i procediment de cancel·lació

No es preveuen.

Article 12. Pagament

El pagament del Premi s'efectuarà en un termini màxim de 30 dies des de l'aprovació de la resolució de la seua concessió.

Article 13. Composicions musicals no premiades

Durant els dos mesos següents a comptar de l'endemà de l'aprovació de la resolució de concessió del Premi, les composicions no premiades podran ser requerides per l'autor/a en mà o persona en qui delegui, aportant una autorització signada original, i retirades del Patronat, o es podrà demanar la devolució amb les despeses a càrrec de la persona sol·licitant. Un cop transcorregut aquest termini, si alguna obra no ha estat retirada, ja no es podrà sol·licitar la seua devolució i serà destruïda.

Article 14. Circumstàncies que, com a conseqüència de l'alteració de les condicions tingudes en compte per a la concessió de la subvenció, podran donar lloc a la modificació de la resolució

No es preveuen.

Article 15. Compatibilitat o incompatibilitat amb altres subvencions, ajudes, ingressos o recursos per a la mateixa finalitat, procedents de qualssevol administracions o ens públics o privats, nacionals, de la Unió Europea o d'organismes internacionals

El premi regulat en aquestes Bases i en la convocatòria corresponent és incompatible amb la percepció d'altres ajudes procedents de qualsevol altra administració o ens públic o privat, pel mateix concepte.

Article 16. Criteris d'incompliment de les condicions amb motiu de la concessió de la subvenció

En cas d'incompliment de les bases, així com dels compromisos assumits per les persones beneficiàries de la subvenció, serà d'aplicació el previst en el títol IV de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.

Com a conseqüència de la revocació pertoca reintegrar totalment o parcialment el premi rebut per les persones beneficiàries i, si escau, l'exigència de l'interès de demora, en els casos legalment previstos.

Per al reintegrament s'han d'aplicar els procediments previstos a aquest efecte en la legislació de finances, en els quals s'ha de garantir l'audiència a les persones interessades.

Les quantitats reintegrables tenen la consideració d'ingressos de dret públic i poden ser exigides per la via de constrenyiment.

Article 17. Criteris de graduació dels possibles incompliments de condicions imposades amb motiu de la concessió de les subvencions. Aquests criteris són aplicables per a determinar la quantitat que finalment hagi de percebre la persona beneficiària o, si escau, l'import a reintegrar, i han de respondre al principi de proporcionalitat

Si durant la instrucció de l'expedient o en el transcurs dels quatre anys posteriors a la concessió de la subvenció s'observen incompliments parcials o totals de les activitats objecte de la convocatòria corresponent, l'import subvencionat pot ser sotmès a reintegrament. En aquest sentit, de conformitat amb l'article 17.3.n) de la Llei general de subvencions, en relació amb l'article 37.2 de la mateixa llei, s'estableixen els següents criteris de graduació del possible incompliment material de l'activitat objecte d'aquesta subvenció, i sempre que la persona beneficiària acrediti una actuació inequívoca tendent a la satisfacció dels seus compromisos:

GRAU DE COMPLIMENT MATERIAL

PERCENTATGE A REINTEGRAR

70-74 %

15 %

75-79 %

12 %

80-84 %

9 %

85-89 %

6 %

90-94 %

3 %

95-99 %

0 %

Aquests criteris s'aplicaran per determinar la quantitat que finalment ha de percebre la persona beneficiària, o, si s'escau, l'import a reintegrar.

Article 18. Responsabilitat, règim sancionador i inspecció

La persona beneficiària d'aquest Premi romandrà sotmesa al règim de responsabilitat i sancions previst a la normativa vigent que resulta d'aplicació en matèria de subvencions.

Article 19. Impugnació

Contra l'acord de la Junta Rectora del Patronat Municipal de Música de l'Ajuntament d'Eivissa d'aprovació definitiva d'aquestes Bases es pot interposar recurs contenciós

administratiu en el termini de dos mesos a comptar de l'endemà de la publicació, de conformitat amb el que disposa la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.

DISPOSICIÓ ADDICIONAL

Les remissions a articles que fan aquestes Bases s'entendran realitzades als preceptes respectius de les normes posteriors que, si escau, els puguin derogar, modificar i/o substituir.

DISPOSICIÓ DEROGATÒRIA

A partir de l'entrada en vigor d'aquestes Bases, queden derogades les disposicions generals de l'Ajuntament d'Eivissa que s'oposin, contradiguin o resultin incompatibles amb aquesta.

DISPOSICIONS FINALS

Primera. Quan existeixin regulacions específiques de superior rang, les prescripcions d'aquestes Bases s'aplicaran amb subjecció al principi de jerarquia normativa i com a complement d'aquelles.

Segona. Tot allò que no estigui previst a aquestes Bases i/o a la convocatòria corresponent, es regirà per les Bases d'Execució del Pressupost Municipal vigent de l'Ajuntament d'Eivissa, l'Ordenança general reguladora de les bases per a l'atorgament de subvencions vigent a l'Ajuntament d'Eivissa, la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, el Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, per qual s'aprova el Reglament de la Llei 38/2003, la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques i la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic, i la resta de normativa específica que resulti d'aplicació.

Tercera. Aquestes Bases entraran en vigor, una vegada aprovades definitivament pel Ple de la Corporació, amb la publicació del seu text íntegre en el BOIB.

Contra aquest acord d'aprovació definitiva, que exhaureix la via administrativa, s'hi pot interposar recurs contenciós administratiu davant el Jutjat Contenciós Administratiu de Palma de Mallorca, en el termini de dos mesos a comptar de l'endemà de la seua publicació, d'acord amb l'article 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.

Eivissa, document firmat electrònicament (3 de setembre de 2021)

El secretari acctal. Joaquim Roca Mata