Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció II. Autoritats i personal

Subsecció segona. Oposicions i concursos

ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA

CONSELLERIA D'EDUCACIÓ I FORMACIÓ PROFESSIONAL

Núm. 429816
Resolució de la directora general de Personal Docent de 20 de setembre de 2021 per la qual es modifica la Resolució de la directora general de Personal Docent de 14 de juny de 2021 per la qual es convoca, per al curs 2021-2022, el procés d’adjudicació de destinacions provisionals i s’aproven les instruccions que l’han de regir, com també les instruccions que han de regir el procés d'adjudicació de substitucions

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Resolució de la directora general de Personal Docent de 20 de setembre de 2021 per la qual es modifica la Resolució de la directora general de Personal Docent de 14 de juny de 2021 per la qual es convoca, per al curs 2021-2022, el procés d'adjudicació de destinacions provisionals per als funcionaris de carrera docents sense destinació definitiva i els desplaçats per manca d'horari, per als funcionaris docents als quals se'ls ha admès la sol·licitud de destinació en comissió de serveis, per als funcionaris docents en pràctiques i per als aspirants a funcionaris interins docents a centres públics d'ensenyament no universitari, i s'aproven les instruccions que l'han de regir, com també les instruccions que han de regir el procés d'adjudicació de substitucions (BOIB núm. 80, 17 de juny de 2021)

Fets

1. En el BOIB núm. 80, de 17 de juny de 2021, es va publicar la Resolució de la directora general de Personal Docent de 14 de juny de 2021 per la qual es convoca, per al curs 2021-2022, el procés d'adjudicació de destinacions provisionals per als funcionaris de carrera docents sense destinació definitiva i els desplaçats per manca d'horari, per als funcionaris docents als quals se'ls ha admès la sol·licitud de destinació en comissió de serveis, per als funcionaris docents en pràctiques i per als aspirants a funcionaris interins docents a centres públics d'ensenyament no universitari, i s'aproven les instruccions que l'han de regir, com també les instruccions que han de regir el procés d'adjudicació de substitucions.

2. A l'annex 2 d'aquesta Resolució es regulen les instruccions del procés d'adjudicació de substitucions i concretament a la instrucció 3 es regula el procediment d'oferiment i d'adjudicació de les places.

3. Posteriorment a la publicació de l'esmentada Resolució s'han modificat les dates d'aquest procediment per la qual cosa es procedeix a modificar-la.

Per això dict la següent,

Resolució

Primer. Modificar la instrucció 3 de l'annex 2 de la Resolució de la directora general de Personal Docent de dia 14 de juny 2021 per tal de modificar les dates del procés d'adjudicació.

3. Procediment d'oferiment i d'adjudicació de les places

3.1. Procediment ordinari d'adjudicació de places.

3.1.1. El procediment ordinari d'adjudicació de substitucions i vacants sobrevingudes es fa setmanalment de forma telemàtica i l'adjudicació de les places és automàtica.

3.1.2. Setmanalment, abans de les 15.00 hores del divendres, s'ha de fer pública la relació de places disponibles per cossos i especialitats, així com les característiques que tenen, la data en què el centre ha sol·licitat que es cobreixi la plaça, la causa que origina la necessitat de cobrir-la i la data en què el funcionari interí s'ha d'incorporar al centre.

Només s'inclouen en aquest procediment les places que els centres educatius hagin fet constar com a disponibles al GestIB fins a les 12.00 hores del dijous, sempre que la Direcció General de Personal Docent tingui constància de la documentació que acredita la causa de substitució i la data en què s'ha produït o es produirà. Una vegada iniciat el tràmit no s'hi incorporaran noves places disponibles.

La data de finalització de les substitucions és orientativa, no vinculant i està supeditada a la incorporació de la persona substituïda. Si el camp apareix en blanc suposa que no és possible concretar cap termini.

3.1.3. Els aspirants disponibles poden participar en aquest procediment voluntàriament i sol·licitar tantes places com vulguin de les especialitats o funcions per a les quals figuren admesos a la borsa o de les especialitats o funcions en què figuren exclosos únicament per no acreditar uns coneixements adequats de la llengua catalana. Aquesta selecció de places és independent de les opcions seleccionades per l'aspirant en la seva sol·licitud de participació de la convocatòria d'interinitats.

Excepcionalment, s'entén que aquells que cessen el dijous són aspirants disponibles. En qualsevol cas, tant si el cessament es produeix el dijous o abans, és necessari que els centres educatius hagin fet constar el cessament al GestIB abans de les 12.00 hores del dijous. Una vegada iniciat el tràmit no s'hi incorporaran nous aspirants disponibles.

3.1.4. Els aspirants a funcionaris interins que s'hagin acollit a alguna de les excepcions previstes en la base tercera de l'annex 1 de la Resolució de la directora general de Personal Docent de dia 16 de desembre de 2020 i que no obtinguin cap plaça en el procés d'adjudicació de destinacions provisionals podran seleccionar, en el procediment ordinari d'adjudicació de substitucions, si hi participen, places a què poden optar, sigui per aplicació de l'excepció sigui per aplicació de l'annex 4 de la resolució esmentada en aquest punt.

3.1.5. El fet de no participar en aquest procediment ordinari no implica en cap cas l'exclusió de la borsa.

3.1.6. Les persones que participen en aquest procediment han d'emplenar la sol·licitud segons les instruccions de l'assistent de tramitació que hi ha a la pàgina web de la Direcció General de Personal Docent <http://dgpdocen.caib.es>.

3.1.7. La sol·licitud de places s'ha de fer setmanalment, des de l'obertura del tràmit de divendres fins al dilluns a les 10.00 h. En el cas que els dies en què s'ha de dur a terme aquest procediment coincideixin amb jornades festives de l'àmbit general de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, la Direcció General de Personal Docent ha de publicar prèviament els canvis en el calendari d'adjudicacions a la seva pàgina web.

En el cas que el calendari s'hagi de modificar, les referències fetes en aquesta instrucció del divendres i del dilluns, s'han d'entendre fetes respectivament als dies en què s'obre i es finalitza el tràmit.

3.1.8. L'adjudicació de les places s'ha de publicar cada dilluns a la pàgina web de la Direcció General de Personal Docent (<http://dgpdocen.caib.es>).

3.1.9. El fet de participar en aquest procediment suposa que l'aspirant es compromet a acceptar la vacant o la substitució que se li adjudiqui. També suposa l'obligació de prendre possessió de la plaça que se li adjudiqui en la data indicada en la relació de places disponibles feta pública. El centre no pot acceptar cap incorporació anterior a aquesta data.

Segon. Publicar aquesta Resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

Interposició de recursos

Contra aquesta Resolució, que exhaureix la via administrativa, es pot interposar un recurs potestatiu de reposició davant la directora general de Personal Docent en el termini d'un mes comptador des de l'endemà d'haver-se publicat en el BOIB, d'acord amb els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i els articles 25.5 i 57 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

També es pot interposar directament un recurs contenciós administratiu davant el Jutjat Contenciós Administratiu en el termini de dos mesos comptadors des de l'endemà de la publicació en el BOIB, d'acord amb els articles 8 i 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa..

   

Palma, 20 de setembre de 2021

La directora general de Personal Docent

Rafaela Sánchez Benítez