Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA

CONSELLERIA DE MEDI AMBIENT I TERRITORI

Núm. 428909
Proposta de resolució del director general de Residus i Educació Ambiental i Resolució del conseller de Medi Ambient i Territori de modificació de la resolució del conseller de Medi Ambient i Territori de convocatòria de subvencions per al finançament d’inversions relatives a la prevenció, reducció i gestió de residus a les Illes Balears per als anys 2021, 2022 i 2023

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Antecedents

1. En el BOIB núm. 99, de 24 de juliol de 2021, es va publicar la Resolució del conseller de Medi Ambient i Territori de convocatòria de subvencions per al finançament d'inversions relatives a la prevenció, reducció i gestió de residus a les Illes Balears per als anys 2021, 2022 i 2023.

2. Amb la finalitat de donar coherència als imports màxims de finançament de la recollida selectiva i transport de roba i residus tèxtils, es considera convenient establir un altre import de finançament màxim per tona de roba recollida, en substitució del publicat amb la resolució del conseller de Medi Ambient i Territori, abans esmentada.

3. S'han advertit errades materials a l'article 9.2 i a l'annex 1 de la resolució administrativa abans esmentada, les qual es rectifiquen segons les disposicions d'aquesta resolució. D'altra banda, s'ha detectat que l'article 9.2 de la resolució, el qual fa referència a la documentació que s'ha d'aportar, no inclou una declaració responsable de no trobar-se sotmesa a cap dels supòsits de prohibició per ser beneficiària de subvencions establerts en l'article 10 del Text refós de la Llei de subvencions. Així mateix, tampoc figura en els annexos cap model per aquest tipus de declaració.

4. Amb l'objectiu de millorar el finançament d'actuacions que permetin avançar en la recollida selectiva del residu tèxtil i en l'elaboració de més plans i programes de prevenció i gestió de residus municipals i la realització d'un major nombre de campanyes de sensibilització de residus, es considera necessari ampliar la capacitat de subcontractar, totalment o parcialment, les actuacions contemplades en els punts 6.4 i 6.7 de la convocatòria a totes les entitats que poden ser beneficiàries de la convocatòria de subvencions de la resolució esmentada en el punt 1.

Fonaments de dret

1. Text refós de la Llei de subvencions, aprovat mitjançant el Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre.

2. Article 5 de l'Ordre de 3 d'octubre de 2017 del conseller de Medi Ambient, Agricultura i Pesca per la qual s'estableixen les bases reguladores de subvencions per al finançament d'inversions relatives a la prevenció, la reducció i la gestió de residus.

3. L'article 109.2 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, estableix que aquestes poden rectificar en qualsevol moment, d'ofici o a instància de les persones interessades, les errades materials, de fet o aritmètiques que hi hagi en els seus actes.

4. D'altra banda, l'article 56 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Aut`onoma de les Illes Balears, disposa que la rectificació de les errades materials, aritmètiques i de fet en actes i disposicions administratives correspon a l'òrgan que hagi dictat l'acte o la disposició.

Proposta de resolució

Propòs al conseller de Medi Ambient i Territori que dicti una resolució en els termes següents:

1. Modificar l'import màxim de finançament per tona de roba recollida de l'article 6.4 que queda redactat de la manera següent:

6.4 Recollida selectiva de roba i residus tèxtils

Amb la finalitat de facilitar l'obligatorietat establerta a la Llei 8/2019, de 19 de febrer, de residus i sòls contaminats, d'establir la recollida diferenciada de la roba rebutjada i dels residus tèxtils per part dels municipis es destina una partida de 200.000 euros. Amb aquesta partida es finançarà el cost de la recollida i el transport d'aquests residus fins a les instal·lacions de tractament. Tenint en compte l'establert a l'article 2.5 de l'esmentada Llei 8/2019, de manera prioritària i en la mesura possible, s'haurà de potenciar la participació d'entitats de caire social en la recollida i la preparació per a la reutilització d'aquests residus

Es finançarà un màxim de 100 € per tona de roba recollida i fins als següents imports màxims per municipi establerts:

  • Municipis de menys de 5.000 habitants fins a un màxim de 1.575 €.
  • Municipis d'entre 5.000 i 15.000 habitants fins a un màxim de 4.725 €.
  • Municipis d'entre 15.001 i 35.000 habitants fins a un màxim de 11.025 €
  • Municipis d'entre 35.001 i 55.000 habitants fins a un màxim de 17.325 €
  • Poblacions de més de 55.001 habitants fins a 100.000 €

2. Modificar l'apartat 9.2 que passa a tenir la redacció següent:

2. Juntament amb la sol·licitud, s'ha d'aportar la documentació següent:

  • Còpia del DNI de la persona sol·licitant que actua en representació legal de l'entitat.
  • Documentació necessària per acreditar la capacitat de representació legal de l'entitat per part de la persona sol·licitant. En cas de que el sol·licitant sigui la persona que exerceix la funció de batlia, s'ha d'aportar fe pública de la Secretaria de l'Ajuntament que acredita que la persona qui signa la sol·licitud exercia les funcions de la batlia en el moment de la signatura.
  • Còpia del document d'identificació fiscal de l'entitat sol·licitant.
  • En el cas de les empreses públiques, consorcis, mancomunitats de municipis o similars, fotocòpia del document constitutiu de l'entitat o dels estatuts socials degudament inscrits en el registre corresponent.
  • Declaració responsable de no trobar-se en la situació prevista en l'article 11 de la Llei 11/2016, de 28 de juliol, d'igualtat de dones i homes (annex 2).
  • Declaració responsable de no trobar-se sotmesa a cap dels supòsits de prohibició per ser beneficiària de subvencions establerts en l'article 10 del Text refós de la Llei de subvencions, aprovat pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre (annex 10).
  • Memòria explicativa de cada actuació per la qual se sol·licita finançament, que inclourà, com a mínim, la informació següent:
    • Títol
    • Justificació de l'actuació subvencionable
    • Objectius, població atesa
    • Situació actual i descripció de les actuacions a desenvolupar
    • Dates de realització i temporalització de l'actuació 
    • Pressupost total i desglossat per activitats, amb indicació expressa de les despeses corresponents als conceptes subvencionables, així com de les ajudes o subvencions concedides per altres estaments públics o privats per a la realització de la mateixa actuació i també, si escau, els ingressos prevists per a l'execució de l'activitat.

3. Modificar l'apartat 18.2 que queda redactat de la manera següent:

2. Per les actuacions contemplades als punts 6.4 i 6.7 d'aquesta convocatòria, el sol·licitant podrà subcontractar, totalment o parcialment, l'activitat subvencionada.

4. La taula de l'annex 1 destinada a adjuntar-hi la documentació exigida a l'article 9 de la resolució de la convocatòria de subvenció, abans esmentada, passa a tenir la redacció següent:

ADJUNT a la sol·licitud la documentació exigida a l'article 9 de la convocatòria, que es detalla a continuació:

 

S'aporta

Ja en poder de l'Administració*

a) Còpia del DNI del representant legal

 

 

b) En cas de que la sol·licitud sigui presentada per la persona que exerceix les funcions de batlia, fe pública de la Secretaria de l'Ajuntament que ho acrediti.

 

 

c) Còpia del document d'identificació fiscal de l'entitat

 

 

d) Memòria/es explicativa/es de les actuacions

 

 

e) Declaració responsable de no trobar-se en la situació prevista en l'article 11 de la Llei 11/2016, de 28 de juliol, d'igualtat de dones i homes (annex 2).

 

 

f) Declaració de no trobar-se sotmesa a cap dels supòsits de prohibició per ser beneficiària de subvencions establerts en l'article 10 del Text refós de la Llei de subvencions, aprovat pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre (annex 10)

 

 

g) En el cas d'empreses públiques, consorcis, mancomunitats i similars:

 

 

g.1) Còpia del document constitutiu de l'entitat

 

 

g.2) Còpia dels Estatuts socials degudament inscrits en el registre corresponent

 

 

g.3) Còpia del document acreditatiu de la representació legal

 

 

5. S'incorpora l'annex 10 amb la redacció següent:

ANNEX 10 Declaració de no trobar-se sotmesa a cap dels supòsits de prohibició per ser beneficiària de subvencions establerts en l'article 10 del Text refós de la Llei de subvencions, aprovat pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre.

_______________________________________, amb NIF ____________________, com a representant legal de l'entitat __________________________________ amb CIF___________________________ que ha sol·licitat una subvenció per l'execució del projecte __________________________________________________________________ en el marc de la convocatòria de subvencions per al finançament d'inversions relatives a la prevenció, reducció i gestió de residus a les Illes Balears per als anys 2021 i 2022.

DECLAR:

Que l'entitat que represent no està sotmesa a cap dels supòsits de prohibició per ser beneficiària de subvencions establerts en l'article 10 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre pel qual s'aprova el text refós de la Llei de Subvencions.

I, perquè consti i a l'efecte de presentar-lo davant l'òrgan administratiu que convoca el procediment per a la concessió de subvencions esmentat, expedesc aquesta declaració.

_______________, ___ d_______________ de 2021

[Signatura]

 

5. Ordenar la publicació d'aquesta resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

Interposició de recursos

Contra aquesta Resolució, que exhaureix la via administrativa, es pot interposar un recurs potestatiu de reposició davant el conseller de Medi Ambient i Territori en el termini d'un mes comptador des de l'endemà de la seva publicació en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, d'acord amb l'article 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i l'article 57 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

També es pot interposar directament un recurs contenciós administratiu davant la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears en el termini de dos mesos comptadors des de l'endemà de la publicació d'aquesta Resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, d'acord amb l'article 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa

 

Palma, 14 de setembre de 2021

El director general de Residus i Educació Ambiental Sebastià Sansó i Jaume

Conforme amb la proposta, en dict Resolució. El conseller de Medi Ambient i Territori Miquel Mir Gual