Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció II. Autoritats i personal

Subsecció segona. Oposicions i concursos

AJUNTAMENT DE VALLDEMOSSA

Núm. 426241
Convocatòria i bases comissió de serveis_3 places Policia Local

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

La Junta de Govern en sessió de dia 1 de setembre de 2021 ha acordat:

«PRIMER. Iniciar l'expedient per convocar la provisió temporal, mitjançant comissió de serveis, del següent lloc de treball, en vista de la urgència i inajornable necessitat:

Grup/Subgrup

C2

Escala/Subescala

Administració Especial/Policia Local

Classe

Agent de Policia

Núm. de llocs

3

SEGON. Aprovar la convocatòria i les bases per cobrir 3 llocs de treball d'agent de policia local en comissió de serveis i el barem de mèrits a aplicar.

TERCER. Publicar un anunci de la convocatòria de provisió temporal mitjançant comissió de serveis a la seu electrònica d'aquest Ajuntament (http://valldemossa.sedelectronica.es) i, en el Tauler d'anuncis, fent constar el lloc de treball o els llocs de treball vacants, característiques del lloc de treball, indicació de criteris de valoració i termini de presentació de sol·licituds. L'anunci romandrà publicat durant 10 dies hàbils.

QUART. Designar els següents membres de la comissió de Valoració que han de Jutjar les corresponents proves, notificar-los la resolució de designació, perquè en prengui coneixement, i publicar la composició de la comissió de valoració:

- Sr. Juan carlos Jimeno Fernández, agent de Policia Local de Valldemossa (suplent Sr. Alfredo Aguiar Delgado, agent de Policia Local de Valldemossa)

- Sr. Emilio Mulet Ureta, agent de Policia Local de Valldemossa (suplent Sr. Alfredo Aguiar Delgado, agent de Policia Local de Valldemossa)

- Sra. Patricia Moreno, Secretaria-Interventora Ajuntament de Valldemossa (suplent: Sra. Aurora Seguí Mas, Administrativa funcionaria de l'Ajuntament de Valldemossa)

CINQUÈ. Expirat el termini de presentació de sol·licituds d'admissió, aprovar la relació provisional d'aspirants admesos i exclosos y publicar la relació a la seu electrònica d'aquest Ajuntament (http://valldemossa.sedelectronica.es) i, en el tauler d'anuncis, otorgant a aspirants exclosos un termini de 3 dies hàbils a partir de la publicació de l'anunci, per formular reclamacions o esmenar els defectes que hagin motivat la seva exclusió. Sinó es presenten al·legacions, aquesta llista provisional s'entendrà elevada a definitiva».

Bases i convocatòria per proveir, mitjançant el sistema de comissió de serveis de caràcter voluntari, el lloc de treball de tres places de policia local pertanyent a l'Ajuntament de Valldemossa

1. Objecte de la convocatòria

L'Objecte de la convocatòria és proveir mitjançant comissió de serveis de caràcter voluntari els llocs de treball de policia local vacants de manera temporal amb dotació pressupostària en la plantilla orgànica de l'Ajuntament de Valldemossa d'acord amb l'article 192 del Decret 40/0019, de 24 de maig, pel qual s'aprova el Reglament marc de coordinació de les policies locals de les Illes Balears i es modifica el Decret 55/2017, de 15 de desembre, del Fons de Seguretat Pública de les Illes Balears.

2. Característiques del lloc de treball

El lloc de treball convocat té les següents característiques:

ESCALA: Administració especial

SUBESCALA: Serveis especials

DENOMINACIÓ: Policia Local

GRUP: C

SUBGRUP: C1

NOMBRE DE VACANTS: 3

3. Durada

La durada de la comissió de serveis serà per un període de dotze mesos,sense perjudici que es pot prorrogar per un termini màxim de dos anys. La comissió de serveis té caràcter temporal i finalitza quan el lloc de treball es proveeix amb caràcter definitiu o si la persona titular retorna. En tot cas, finalitza pel transcurs del temps per al que es va concedir.

4. Publicitat

Aquesta convocatòria es publica en el tauler d'anuncis de l'ajuntament de la seu electrònica (valldemossa.sedelectronica.es) un cop publicat en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

5. Requisits dels aspirants

Els aspirants a cobrir la plaça de policia local, hauran de reunir els següents requisits a la data de finalització del termini assenyalat per a la presentació de sol·licituds:

a) Tenir la nacionalitat espanyola.

b) Tenir divuit anys complerts.

c) Estar en possessió del títol de batxillerat, tècnic o equivalent, o estar en condicions d'obtenir-lo en la data en què finalitzi el termini de presentació de sol·licituds. En el cas de titulacions expedides a l'estranger, caldrà aportar l'homologació corresponent del Ministeri d'Educació i formació Professional.

d) No patir cap malaltia o defecte físic o psicofísic que impedeixi o minvi el desenvolupament correcte de les funcions.

e) No haver estat separat del servei de l'administració local, autonòmica o estatal, ni estar inhabilitat per exercir la funció pública.

f) No tenir antecedents penals per delictes dolosos.

g) Posseir els permisos de conducció de les classes A2 i B.

h) Comprometre's a dur armes i, si escau, a utilitzar-les, mitjançant una declaració jurada.

i) Acreditar el coneixement de la llengua catalana del nivell B2 (Decret 11/2017, de 24 de març, d'exigència del coneixement de la llengua catalana en els procediments selectius d'accés a la funció pública i per ocupar llocs de treball de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears) mitjançant un certificat expedit pel EBAP a partir de 1994 o per la Direcció general de Política lingüística de la Conselleria d'Educació i cultura, que segons el Decret 80/2004, de 10 de setembre, sobre avaluació i certificació de coneixements de català (BOIB número 132, de 21/09/2004) actualitzat per l'ordre del conseller d'educació de 21 de febrer de 2013, garanteixi els coneixements de català exigits.

j) Trametre la conformitat del batle o batlessa de l'administració d'origen. Aquest requisit s'exigirà documental abans del nomenament i/o presa de possessió.

6. Sol·licituds i termini de presentació

Les sol·licitud de participació en la convocatòria, juntament amb la documentació que correspongui, s'han de presentar per registre electrònic a la seu de l'ajuntament de Valldemossa (valldemossa.sedelectronica.es) o en qualsevol de les formes que preveu la Llei 39/2015 d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques. El model de sol·licitud s'ajustarà al model publicat a l'annex I d'aquestes bases a utilitzar per part dels aspirants estarà a disposició dels aspirants a la plana web de l'Ajuntament de Valldemossa (www.valldemossa.es).

El termini de presentació de sol·licituds és de 7 dies hàbils, comptadors a partir de l'endemà de la publicació d'aquestes bases i convocatòria en el BOIB.

Els successius anuncis es publicaran únicament en el tauler d'anuncis de la seu electrònica de la corporació (valldemossa.sedelectronica.es).

A la sol·licitud s'ha d'adjuntar la següent documentació:

1. NIF en vigor

2. Certificació expedida per la Secretaria de l'Ajuntament de procedència on s'acrediti que posseeix la categoria necessària per optar a la comissió de serveis present i s'indiqui la presa de possessió com a funcionari.

3.. Declaració jurada de comprometre's a dur armes i, si escau, a utilitzar-les.

4. certificat acreditatiu del nivell de coneixements de llengua catalana requerit.

5. Una relació dels mèrits aportats (model annex II) estructurada segons els quatre blocs en què es divideix el barem de mèrits.

6. Els documents acreditatius dels mèrits a valorar de titulació, formació i experiència professional i laboral.

7.Declaració jurada de no haver estat separat del servei de l'administració local, autonòmica o estatal, ni estar inhabilitat per exercir la funció pública.

8. Declaració jurada de no patir cap malaltia o defecte físic o psicofísic que impedeixi o minvi el desenvolupament correcte de les funcions.

7. Barem de mèrits

Els mèrits es calcularan a la data d'expiració del termini indicat per a la presentació de sol3licitud per participar en el procés selectiu.

Els mèrits presentats i no acreditats pels aspirants mitjançant original o fotocòpia compulsada no seran valorats.

La proposta de nomenament es farà a favor de les persones aspirants que obtenguin més puntuació, segons el barem de mèrits següent:

7.1. Serveis prestats. La puntuació màxima d'aquest apartat és de 20 punts, d'acord amb el criteri següent:

Per cada semestre complet de serveis prestats i reconeguts com a policia local o turístic a les Illes Balears: 0,5 punts, no es valoraran terminis inferiors al semestre.

7.2.- Estudis acadèmics oficials:

Únicament es valoren els estudis acadèmics oficials amb validesa en tot el territori nacional. En cas de presentació de títols d'estudis fets a l'estranger, s'ha d'acreditar l'homologació concedida pel Ministeri d'Educació, Cultura i Esport.

Per la possessió de titulacions acadèmiques oficials superiors a la que s'exigeix per a la categoria a la qual s'accedeix o a partir d'una segona titulació acadèmica oficial igual a la que s'exigeix per a la categoria a la qual s'accedeix. La valoració com a mèrit d'un títol implica que no es valori el de nivell inferior necessari per obtenir-lo, llevat del cas que les titulacions corresponguin a branques diferents, amb l'excepció del títol de doctor, que se sumarà a la titulació corresponent.

La puntuació màxima d'aquest apartat és de 12 punts, d'acord amb els criteris següents:

a) Per cada titulació acadèmica de tècnic de formació professional de grau superior, ensenyaments professionals d'arts plàstiques i disseny de grau superior i els ensenyaments esportius de grau superior, com també tots els títols que hagin estat declarats equivalents: 1 punt, fins a un màxim de 2 punts.

b) Per cada titulació acadèmica de diplomatura universitària, arquitectura tècnica, enginyeria tècnica o titulació declarada equivalent: 2 punt, fins a un màxim de 4 punts.

c) Per cada titulació acadèmica de grau universitari : 3 punts, fins a un màxim de 6 punts.

d) Per cada llicenciatura universitària, arquitectura, enginyeria o titulació universitària equivalent: 4 punts, fins a un màxim de 8 punts.

e) Per cada màster oficial: 5 punts. Fins a un màxim de 10 punts

f) Per a cada títol de doctor: 6 punts, fins a un màxim de 12 punts.

7.3.- Coneixements orals i escrits de llengua catalana:

Es valoren els certificats expedits per l'EBAP, expedits o homologats per l'òrgan competent de la Conselleria d'Educació, Cultura i Universitats o reconeguts d'acord amb la normativa autonòmica vigent fins a una puntuació màxima de 2,50 punts:

a) Nivell C1 o equivalent: 1 punts

b) Nivell C2 o equivalent: 2 punts

c) Coneixements de llenguatge administratiu: 0,50 punts

Només es valora el certificat que correspongui al nivell més alt aportat per la persona interessada. En el cas del certificat de coneixements de llenguatge administratiu, la puntuació s'acumula a la de l'altre certificat que s'acrediti.

7.4 Coneixements d'altres llengües:

Es valoraran els certificats acreditatius dels coneixements de qualsevol llengua oficial de les altres comunitats autònomes o d'una llengua estrangera expedits per les escoles oficials d'idiomes (EOI), les universitats, l'EBAP, altres escoles d'administració pública i altres entitats, i que siguin equivalents als nivells que estableix al Marc comú europeu.

La puntuació màxima de 4 punts segons els criteris que s'indiquen en la taula següent:

 

Nivells del Marc comú europeu

Puntuació

A1

0,3

A2

0,4

B1

0,5

B1+

0,6

B2

0,7

B2+

0,8

C1

1

C2

2

D'una mateixa llengua, només se'n valoren les titulacions de nivell superior.

7.5.- Cursos de formació

Es valoraran els següents cursos i accions formatives:

Diplomes o certificats de cursos i activitats formatives impartides per les escoles de formació de les policies locals, cursos impartits per l'Escola Balears d'Administració Públic o que tenguin la condició de concertats o homologats per l'EBAP, cursos d'interès policial manifest superats en universitats en l'àmbit de la Unió Europea o en altres administracions públiques de l'Estat espanyol amb centres de formació acreditats i els plans de formació continua, amb un certificat que acrediti que han superat amb aprofitament o, si escau, un certificat d'assistència , que estiguin directament relacionats amb les funcions dels llocs de treball a cobrir. A tal efecte, es considera directament relacionats amb les funcions de qualsevol lloc de treball els cursos referents a les àrees professionals de policia, seguretat, emergències, salvament, ciències forenses, criminologia, violència de gènere, diversitat sexual i de gènere, delictes d'odi, i formació sanitària relacionada amb la professió de policia local. Els cursos o les accions formatives d'idèntic contingut només es valoraran un cop, en aquest cas s'haurà de valorar l'acció formativa amb més hores de duració. Han de ser objecte de valoració els cursos exigits com a requisit específic dels llocs convocats.

La puntuació màxima d'aquest apartat és de 10 punts.

a) Per cada certificat d'aprofitament: 0,005 punts per hora.

b) Per cada certificat d'assistència: 0,0025 punts per hora.

c) Per cada certificat d'impartició de cursos d'accions formatives relacionades amb les funcions pròpies del lloc al qual s'accedeixi: 0,0075 punts per hora.

Pel que fa als cursos o activitats expressades en crèdits, s'entén que cada crèdit equival a 10 hores. Només es valoraran aquells cursos o accions formatives amb una duració mínima de 10 hores. No es valoren els certificats que no indiquin el nombre d'hores o crèdits, el contingut de la formació o que tinguin un contingut indefinit. No s'ha de valorar la formació que constitueix una part dels cursos de capacitació per accedir a qualsevol categoria de les forces o cossos de seguretat i la formació repetida, llevat que s'hagi fet un canvi substancial en el contingut.

8.- Procediment

L'acreditació del compliment dels requisits, així com la valoració dels mèrits la durà a terme una comissió de valoració, que estarà formada per personal de la pròpia administració local designat pel batle o per la Junta de Govern. Els membres de la comissió de valoració s'abstindran d'intervenir quan concorri alguna de les circumstàncies previstes en l'article 23 de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic.

Després d'haver finalitzat el termini de presentació d'instàncies, l'Ajuntament de Valldemossa publicarà una llista d'admesos i exclosos a la seu electrònica i donarà un termini de tres dies hàbils per presentar reclamacions.

La proposta de nomenament es farà a favor de les persones aspirants que tingui major puntuació segons el barem de mèrits recollit en el punt 7. Aquesta proposta només ha d'indicar la puntuació final obtinguda per les persones aspirants i el seu DNI i s'ha de fer pública a la seu electrònica d'aquest ajuntament amb la indicació de que les persones interessades disposen de tres dies hàbils, comptadors a partir de l'endemà de la publicació, per sol·licitar el tràmit d'audiència i/o formular les al·legacions que creguin oportunes.

Després d'haver resolt les al·legacions presentades de forma motivada i, si s'escau, d'haver modificat les puntuacions atorgades a les persones aspirants, la comissió ha de formular la proposta d'adjudicació definitiva i la relació de totes les persones que han participat, ordenades per ordre de puntuació, que se publicarà a la seu electrònica de l'Ajuntament i serà elevada al batle per a la seva aprovació definitiva.

Contra la proposta de resolució definitiva no es poden formular al·legacions ni interposar-hi cap recurs administratiu, sense perjudici de que les persones interessades puguin interposar els recursos que estimin convenients contra la resolució d'adjudicació que dicti el batle.

9. Nomenament, presa de possessió i cessament

El nomenament es realitzarà per resolució del batle, en el termini màxim de quinze dies naturals comptats des de la publicació del llistat definitiu de puntuacions a la seu electrònica de l'ajuntament.

La resolució del nomenament indicarà el termini en què s'ha d'efectuar el cessament en l'actual lloc de treball i la presa de possessió de la destinació adjudicada, excepte casos de força major degudament justificats. Així mateix els aspirants hauran de presentar en un termini màxim de 7 dies hàbils els següents certificats:

- Certificat mèdic d'aptitud per portar a terme les funcions del lloc de feina

- Certificat d'antecedents penals

- Certificat on aparegui la conformitat de l'Ajuntament de procedència amb la comissió de serveis.

El termini per prendre possessió serà d'un màxim de tres dies hàbils si no implica canvi de residència o d'un mes si comporta canvi de residència, i començarà a comptar a partir de l'endemà al del cessament.

10. Règim jurídic

El personal funcionari en comissió de serveis té dret a la reserva del lloc de treball de procedència i rebrà les retribucions corresponents al lloc que efectivament ocupa.

Aquesta convocatòria es regirà per les presents bases, en defecte d'això, supletòriament serà d'aplicació la Llei 4/2013, de 17 de juliol, de coordinació de les policies locals de les Illes Balears; el Reglament marc de coordinació de les policies locals de les Illes Balears aprovat pel Decret 40/2019, de 24 de maig; la Llei 3/2007, de 27 de març, de la funció pública de la comunitat autònoma de les Illes Balears; el text refós de la Llei de l'estatut bàsic de l'empleat públic i restant normes que resultin d'aplicació.

11. Recursos

Contra la present convocatòria, les seves bases i els actes administratius que es derivin d'aquesta, els interessants podran interposar, amb caràcter potestatiu, recurs de reposició davant el batle, en el termini d'un mes comptat a partir de l'endemà al de la seva darrera publicació en el tauler d'anuncis de la web municipal; o bé directament recurs contenciós- administratiu davant el Jutjat del Contenciós- Administratiu de les Illes Balears en el termini de dos mesos, comptats igualment des de l'endemà al de la seva darrera publicació; tot això de conformitat amb l'establert en els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques i 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, de la jurisdicció contenciós- administrativa.

12. Protecció de dades

D'acord amb la Llei Orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de protecció de dades personals, s'informa als aspirants que les dades contingudes en la sol·licitud d'admissió i documentació que s'acompanyi a aquesta o la generada a partir de la present convocatòria, s'incorporaran a un fitxer de dades personals del que és responsable l'Ajuntament de Valldemossa amb la finalitat de dur a terme, entre altres, la convocatòria, tramitació, qualificació i resolució d'aquesta Convocatòria.

Les dades personals necessàries podran ser utilitzades per dur a terme les publicacions pròpies del procés selectiu.

Els aspirants poden exercir en qualsevol moment els drets d'accés, rectificació, cancel·lació o oposició de les seves dades, dirigint-se a l'adreça de l'Ajuntament de Valldemossa.

 

Valldemossa, 17 de setembre de 2021

El batle Nadal Torres Bujosa