Secció I. Disposicions generals
AJUNTAMENT DE PUIGPUNYENT
Núm. 425561
Aprovació definitiva del Reglament regulador de l'ús i tarifes de l'Espai de Treball Col·laboratiu
En no haver-se presentat reclamacions durant el termini d'exposició al públic al BOIB numero 80 de data 17 de juny de 2021 l'aprovació provisional del Reglament regulador de l'ús i tarifes de l'Espai de Treball Col·laboratiu aprovat per el Ple d'aquest Ajuntament, en sessió ordinària celebrada el dia 25 de maig de 2021 queda automàticament elevat a definitiu l'acord plenari provisional dàprovació de l'esmentat Reglament, el text íntegre de la qual es fa públic en compliment de l'article 17.4 del Text Refós de la Llei Reguladora de les Hisendes Locals, aprovat per Reial decret Legislatiu 2/2004, de 5 de març.
SECCIÓ .01 EXPOSICIÓ DEMOTIUS
DISPOSICIONS GENERALS
PRIMERA. CONCEPTE D'ESPAI DE TREBALL COL·LABORATIU I D'EMPRENEDORIA O COWORKING.
SEGONA.FINS DE L'ESPAI DE TREBALL COL·LABORATIU I D'EMPRENEDORIA
TERCERA. OBJECTE DEL REGLAMENT ESTRUCTURA I ORGANITZACIÓ.
QUARTA. ORGANITZACIÓ DE L'ESPAI DE TREBALL COL·LABORATIU D'EMPRENEDORIA MUNICIPAL DE PUIGPUNYENT.
QUINTA. PERSONES BENEFICIÀRIES. CONVOCATÒRIA, PRESENTACIÓ DE SOL·LICITUDS, RESOLUCIÓ I PROCEDIMENT D'ÚS.
SISENA. CARTERA DE SERVEIS DE L'ESPAI DE TREBALL COL·LABORATIU D'EMPRENEDORIA MUNICIPAL DE PUIGPUNYENT. HORARI, SEGURETAT, ÚS I CONSERVACIÓ..
SETENA. HORARI
OCTAVA. TANCAMENT TEMPORAL.
NOVENA. VIGILÀNCIA I SEGURETAT
DÈCIMA. CUSTÒDIA DE CLAUS.
ONZENA. MESURES CAUTELARS..
DOTZENA.‐ UTILITZACIÓ DE LES SUPERFÍCIES COMUNES
TRETZENA.‐ DRET D'ENTRADA.
CATORZENA. RÈTOLS, SENYALITZACIÓ I ELEMENTS ORNAMENTALS.
QUINZENA. MANTENIMENT I NETEJA D'INSTAL·LACIONS...DRETS I OBLIGACIONS..
SETZENA. OBLIGACIONS I DRETS DE L'AJUNTAMENT DE PUIGPUNYENT
DISSETENA. DRETS I OBLIGACIONS DE LES PERSONES USUÀRIES DELS ESPAIS.
DIVUITENA. PROTECCIÓ DE DADES DE CARÀCTER PERSONAL
DINOVENA. PROHIBICIONS I LIMITACIONS.
VINTENA. EXTINCIÓ DE L'AUTORITZACIÓ D'ÚS ABANS DEL VENCIMENT.
VINT-I-UNENA.‐ NOTIFICACIÓ DE LA PRESTACIÓ DEL SERVEI A la PERSONA BENEFICIÀRIA.
VINT-I-DOSENA. DURADA DE L'ÚS DE L'ESPAI I DE LA PRESTACIÓ DEL SERVEI.....
VINT-I-TRESENA. RÈGIM SANCIONADOR
DISPOSSICIÓ ADDICIONAL. NÒMADES DIGITALS.
SECCIÓ 0 2ANNEXOS.
ANNEX I I NORMES D'ÚS
ANNEX II TAXES D'ÚS DE L'ESPAI DE TREBALL COL·LABORATIU I D'EMPRENEDORIA DE PUIGPUNYENT.
Article I. FET IMPOSABLE.
Article II. OBLIGATS TRIBUTARIS
Article III.TARIFES.
Article IV. GESTIÓ I COBRAMENT DE QUOTES
ANNEX III TRAMITACIÓ DE SOL·LICITUDS..
ANNEX IV CRITERIS DE VALORACIÓ DELS PROJECTES..
L'Ajuntament de Puigpunyent està implementant polítiques de promoció econòmica del municipi, a través de la realització d'actuacions en els àmbits de les infraestructures empresarials, el suport a la innovació, el foment de la competitivitat de les PIMES i micro-PIMES i l'esperit emprenedor.
Les entitats locals són competents per a promoure tota classe d'activitats i prestar serveis públics que contribueixin a satisfer les necessitats i aspiracions de la comunitat veïnal, com és el desenvolupament econòmic local (art. 25.1 de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les bases del règim local i art. 29.2.t) de la Llei 20/2006, de 15 de desembre, municipal i de règim local de les Illes Balears).
Les polítiques i actuacions de suport a la creació i posada en marxa de les empreses i projectes d'emprenedoria, així com a la consolidació de les ja existents, contribueixen de manera important a la generació d'ocupació, riquesa i creixement econòmic local.
Estem immersos en un moment de transformació de l'economia on és urgent crear espais de suport per a les persones emprenedores, tant de nova creació com per als ja existents que a causa de la situació actual es troben amb les següents barreres:
- La manca de recursos economicofinancers que permetin iniciar l'activitat.
- El desconeixement dels aspectes normatius en relació amb l'activitat (normes, tributs, tràmits, etc.).
- La manca de formació i d'habilitats tècniques per l'acompliment correcte de l'activitat, sobretot en els aspectes relatius a la gestió.
- La manca d'avals amb els quals garantir un crèdit que permeti accedir als locals en propietat, o l'elevat preu en els arrendaments d'aquests, fa desistir a un bon nombre de persones emprenedores a l'hora de dur a terme la seva empresa.
És per això que cal intentar eliminar tots els condicionants que frenen les decisions de creació d'empreses i les entitats locals disposen d'algunes eines eficaces per a aconseguir aquest objectiu.
Aquest espai suposa una solució ja consolidada, per mitjà de lo que constitueix la filosofia d'un Espai de treball Col·laboratiu: la dotació d'un entorn d'estabilitat i especial protecció que permeti a idees empresarials innovadores o empreses recentment mitjançant un Reglament que regula l'accés i l'ús de l'Espai de Treball Col·laboratiu i d'Emprenedoria creades, aconseguir una situació que possibiliti el seu posterior desenvolupament independent. Aquest recurs, entès com a centre de suport i llançadora per a la creació d'empreses, té com a finalitat ser el suport necessari per a persones emprenedores i empresàries que inicien la seva marxa en la posada en marxa i consolidació dels seus projectes empresarials, amb la fi última de promoure el desenvolupament econòmic i la creació d'ocupació estable en el municipi.
I. DISPOSICIONS GENERALS
PRIMERA. CONCEPTE D'ESPAI DE TREBALL COL·LABORATIU I D'EMPRENEDORIA O COWORKING.
L'Espai de Treball Col·laboratiu i d'Emprenedoria, coworking de Puigpunyent, es constitueix com un espai físic de titularitat pública municipal per a la promoció de l'ocupació i autoocupació. Ofereix l'ús temporal d'espai a persones emprenedores, petites i mitjanes empreses, i la prestació de serveis comuns per a cobrir així les necessitats bàsiques que permetin l'establiment, enlairament i consolidació d'aquestes empreses durant els primers anys de la seva vida, generant una sèrie d'obligacions econòmiques.
SEGONA. FINS DE L'ESPAI DE TREBALL COL·LABORATIU I D'EMPRENEDORIA.
Els fins que es pretenen amb aquest espai són:
- Afavorir el naixement, arrencada i consolidació de noves empreses.
- Afavorir la generació d'ocupació i autoocupació.
- Diversificar l'estructura productiva local, afavorint la instal·lació d'empreses de sectors emergents.
- Crear un mitjà idoni, en condicions de preu i serveis accessibles, que permeti a les iniciatives empresarials desenvolupar el seu pla d'empresa perquè, amb un temps d'estada limitat, estiguin en situació de competir i d'actuar en condicions de mercat.
- Contribuir a la dinamització del municipi.
- Crear un marc idoni on els emprenedors comparteixin projectes i experiències.
TERCERA. OBJECTE DEL REGLAMENT.
Constitueix l'objecte del present reglament regular l'accés i ús de l'espai de treball col·laboratiu i emprenedoria, Coworking Municipal de Puigpunyent,
L'objectiu de l'espai Treball Col·laboratiu i d'Emprenedoria municipal de Puigpunyent és oferir a persones emprenedores, autònomes, professionals i PIMES un espai de treball compartit que basant-se en un model de treball col·laboratiu, serveixi per a fomentar la creació de sinergies, l'aprenentatge conjunt, el foment de relacions i compartiment de projectes i coneixement.
En concret es regulen:
- Els drets, obligacions i responsabilitats de les empreses i persones emprenedores que utilitzin l'espai Treball Col·laboratiu i d'Emprenedoria.
- L'administració de l'Espai Treball Col·laboratiu i d'Emprenedoria Puigpunyent amb vista al seu manteniment i conservació, així com els espais.
- Les relacions de veïnatge entre les persones i l'ús adequat de serveis i espais comuns.
- Els efectes i conseqüències de l'incompliment del present Reglament.
- La tramitació de sol·licituds i els criteris de valoració.
II. ESTRUCTURA I ORGANITZACIÓ.
QUARTA. ORGANITZACIÓ DE L'ESPAI DE TREBALL COL·LABORATIU D'EMPRENEDORIA MUNICIPAL DE PUIGPUNYENT.
L'organització, per tal de garantir el bon funcionament de l'Espai Treball Col·laboratiu i d'Emprenedoria Puigpunyent, serà realitzada per l'Ajuntament.
Són les seves funcions:
- La gestió ordinària d'Espai Treball Col·laboratiu i d'Emprenedoria Puigpunyent, d'acord amb les presents instruccions de funcionament i règim intern.
- L'assignació de llocs i mobiliari.
- Examen i avaluació de sol·licituds per a l'adjudicació dels llocs de l'Espai Treball Col·laboratiu i d'Emprenedoria Municipal de Puigpunyent, així com la decisió respecte a l'adjudicació d'espais
-La proposta de realització d'activitats o accions formatives així com de programes de serveis dirigits al creixement professional de persones emprenedores de l'Espai de Treball Col·laboratiu i d'Emprenedoria.
- L'estudi i examen de possibles incompliments d'obligacions imposades a les adjudicatàries d'espais, i el seu trasllat si escau, a l'òrgan municipal competent.
- Altres funcions que li siguin atribuïdes en el present Reglament.
El procés d'admissió de sol·licituds i de valoració d'aquestes, està obert de manera permanent, i l'assignació es farà sempre que existeixi llocs lliures i es compleixin les condicions requerides en aquest reglament per a la seva assignació.
QUINTA. PERSONES BENEFICIÀRIES. CONVOCATÒRIA, PRESENTACIÓ DE SOL·LICITUDS, RESOLUCIÓ I PROCEDIMENT D'ÚS.
Persones beneficiàries.
L'Espai Treball Col·laboratiu i d'Emprenedoria està dirigit preferentment a:
1) Persones emprenedores en el municipi de Puigpunyent que a la data de sol·licitud no estiguin exercint activitat, però prevegin fer-ho i a tal fi la iniciïn i es constitueixin en un termini de 12 mesos des de la concessió d'espai en l'Espai de Treball Col·laboratiu i d'Emprenedoria. En cas de no iniciar l'activitat o no constituir-se en cap forma legal, el contracte quedarà rescindit automàticament transcorregut aquest termini.
2) Empreses i persones autònomes empadronades en el municipi, que comencen la seva activitat econòmica amb la seva instal·lació en l'Espai de Treball Col·laboratiu i d'Emprenedoria.
3) Empreses ja constituïdes, en procés d'incubació o en transformació a entorn digital, amb domicili fiscal a Puigpunyent.
4) En casos excepcionals, persones emprenedores o autònomes, professionals i PIMES de fora del Municipi.
Convocatòria contínua i presentació de sol·licituds
La selecció es realitzarà mitjançant un sistema continu de convocatòria basat en un procés obert d'estudi, selecció i autorització.
No obstant això, s'obre, a partir de la data de publicació de l'aprovació definitiva del present document, una convocatòria inicial de presentació de sol·licituds amb els seus corresponents projectes per a la cobertura inicial dels espais. En tots dos casos, l'òrgan competent per a la resolució serà l'Alcaldia o l'òrgan en qui delegui. Una vegada realitzada la 1a convocatòria inicial de presentació d'empreses quedarà oberta una convocatòria contínua, a la qual podran acudir totes aquelles iniciatives que no hagin pogut accedir als llocs en aquesta primera convocatòria.
Resolució
Una vegada avaluats per la Comissió de Seguiment els projectes presentats segons els barems recollits en el present la convocatòria, aquesta Comissió formularà una proposta que elevarà al responsable polític corresponent per a la seva estimació o desestimació.
L'Alcaldia procedirà a emetre la corresponent llista provisional d'admesos i exclosos, concedint el termini de 10 dies naturals des de la seva comunicació, per a la presentació dels documents que acreditin la veracitat de les dades exposades en el projecte presentat.
En tot cas, la llista provisional dels projectes admesos i exclosos es publicarà a la web municipal i en els taulers d'anuncis de l'Ajuntament indicant el resultat de la baremació en cada cas.
La resolució definitiva dels projectes admesos i exclosos s'emetrà en el termini màxim de 15 dies hàbils a comptar des de la finalització del termini de presentació de la documentació requerida en aquest punt.
Notificació d'autorització d'ús.
Es dictaran les corresponents resolucions d'autorització d'ús d'oficines/despatxos, mitjançant notificacions individualitzades, servint-se de qualsevol dels mitjans fefaents recollits en la normativa vigent.
En aquest acte es procedirà a la notificació i acceptació per part dels adjudicataris de les autoritzacions, del compliment de les instruccions de funcionament i règim intern del Centre, així com de l'inventari on es relacionen els béns i serveis bàsics amb els quals estan dotats els espais.
L'Ajuntament de Puigpunyent es reserva la facultat de deixar sense efecte l'autorització per a l'ús dels espais abans del venciment del termini, si així ho justifiquessin circumstàncies sobrevingudes d'interès públic, procedint al rescabalament dels danys que es causessin, sempre que els mateixos siguin considerats procedents.
Procediment d'ús fora de convocatòria
- La persona interessada haurà de sol·licitar l'ús de l'espai municipal mitjançant presentació d'instància, amb una antelació mínima de deu (10) dies, on consti la data o períodes d'utilització, la finalitat de l'esdeveniment i el nombre previst d'assistents.
- En qualsevol cas és facultat de la Comissió de Seguiment, l'atorgament o denegació de les sol·licituds atès l'objecte i oportunitat de la petició. De la mateixa manera es podrà revocar l'autorització concedida sempre que medii un preavís mínim de cinc dies i la sala tingui una utilització institucional o un patrocini oficial.
- Els usuaris hauran d'assumir el compromís de correcte ús i cura de les instal·lacions, responent dels danys i desperfectes ocasionats.
SISENA. CARTERA DE SERVEIS DE L'ESPAI DE TREBALL COL·LABORATIU D'EMPRENEDORIA MUNICIPAL DE PUIGPUNYENT.
1) L'Espai de Treball Col·laboratiu i d'Emprenedoria està situat en *Carrer de la Vila núm. 13, CP. 07194 Puigpunyent, i disposa de les següents instal·lacions:
a) Una sala compartida per a llocs de treball individuals, per a 8 - 10 persones.
b) Una sala de reunions per a 8 - 10 persones.
c) Una sala per a ús exclusiu d'associacions locals, per a 6 persones.
d) Una sala de formacions per a 15 - 20 persones
e) Espais comuns: 1 bany, un racó office amb cafetera i gerra per a escalfar aigua.
Cadascun dels llocs individuals en l'Espai de Treball col·laboratiu compta amb el següent equipament:
- Taula personal amb 1 cadira.
- Preses d'electricitat per a connexió d'equips informàtics, punts de llum.
- Accés a ADSL
- 1 Armari amb clau.
La sala de reunions és un espai que es posa a la disposició de les persones usuàries de l'Espai de Treball Col·laboratiu, comptant amb el següent equipament:
- Taula de reunions amb cadires.
- Armari baix.
- Equip àudio visual (opcional amb pagament extra)
- Preses d'electricitat per a connexió d'equips informàtics, punts de llum.
- Presa de xarxa per a connexió a Internet.
La Sala de reunions destinada a ús exclusiu de les associacions locals, ha de complir amb les especificacions d'aquest Reglament quedant excloses de pagament de taxes, quedant subjectes a totes les obligacions i drets que aquest expressa.
- Taula de reunions amb cadires
- Taquilla amb clau per a cada associació que sol·liciti fer ús de l'espai.
- Accés a Internet
La Sala destinada a formacions tant de dinamització de L'Espai de Treball Col·laboratiu i d'Emprenedoria compta amb els següents equips i mobiliaris:
- 2 taules amb cadires cadascuna
- 1 Pissarra portàtil
- Equip àudio visual estàndard.
2. L'Espai de Treball Col·laboratiu i d'Emprenedoria disposa, per a complir els fins abans definits, dels següents espais:
- Infraestructures comunes que facilitin l'assentament del negoci el compartir determinades despeses en comunitat.
- De 8 a 10 llocs de treball dotats del mobiliari bàsic necessari per a la seva immediata utilització: taula, cadira i armari.
- Espais comuns i banys propis de l'edifici en el qual està situat.
- Disposarà d'un panell exterior en el qual s'exposin els logos o marca que sigui usuària de l'espai, respectant sempre la uniformitat de la imatge establerta en la normativa interna.
3. Els serveis a prestar en l'Espai de Treball Col·laboratiu i d'Emprenedoria, són en termes generals, els següents:
a. Bàsics:
- Subministrament de llum, climatització, i connexió ADSL Wifi.
- Neteja, manteniment i conservació del centre.
- Servei limitat de fotocòpies no inclòs en la taxa mensual. Regulat per la normativa interna.
b. Especialitzats:
Assessorament tècnic i professional en matèries d'interès per al desenvolupament d'activitats empresarials i emprenedoria:
- Orientació per a la maduració de la idea de negoci.
- Assessorament en l'elaboració del pla d'empresa amb la finalitat d'avaluar la viabilitat del projecte.
- Orientació en la cerca de fonts de finançament.
- Acompanyament en la tramitació administrativa i alta telemàtica de l'alta de les empreses
- Seguiment i tutela de les empreses instal·lades.
- Formació damunt temes relacionats amb la gestió de l'empresa.
- Promoció de les empreses a través de les tecnologies de la informació i les xarxes socials.
- Qualsevol altra activitat que requereixin relacionada amb la consolidació empresarial
- Informació sobre programes de finançament, ajudes públiques, tràmits administratius i subvencions (ADL).
- Accés a l'ús de la Marca Viu la Natura previ acord de compliment dels aspectes que defineixen la identitat de la marca.
c. De caràcter opcional no inclosos en el preu
- Reprografia: fotocòpies, impressions.
- Utilització de pissarra digital, projector i pantalla de projecció
III. HORARI, SEGURETAT, ÚS I CONSERVACIÓ.
SETENA. HORARI.
l'Espai de Treball Col·laboratiu i d'Emprenedoria estarà en funcionament els dotze mesos de l'any, en dies laborals, de dilluns a diumenge, respectant els festius de caràcter estatal, autonòmic i local.
L'horari general de l'Espai de Treball Col·laboratiu i d'Emprenedoria serà, de dilluns a diumenge, de 08.00 a 21.00 hores. No es podrà accedir als espais fora d'aquest horari excepte autorització expressa de l'Ajuntament.
Per a la utilització dels serveis i espais comuns, de manera general, es respectarà l'horari d'obertura general de 08.00 a 21.00 h.
Es podrà modificar els horaris establerts, notificant-li-ho a les persones usuàries, especialment durant els mesos de Juliol i agost, i èpoques de festivitat.
Les persones usuàries podran fer ús de l'Espai de Treball Col·laboratiu i d'Emprenedoria en la forma autoritzada, ja sigui jornada completa, mitja jornada o per abonaments d'hores autoritzades (en horari de tarda o de matí), sense possibilitat en cap cas de pernoctar en l'Espai.
L'ús de l'espai és personal i intransferible ( si ho utilitzessin dues persones de la mateixa empresa ha de constar en la sol·licitud). L'Ajuntament lliurarà una clau a cada persona usuària la qual no es podrà cedir a terceres persones sense el consentiment exprés de l'Ajuntament.
Per cada empresa o projecte emprenedor es podran sol·licitar com a màxim dos llocs de treball.
S'haurà d'identificar a les persones que sol·liciten utilitzar aquests llocs, entre els quals ha de trobar-se la persona que realitza la sol·licitud.
Per a mantenir la naturalesa i els objectius de l'Espai de Treball Col·laboratiu i d'Emprenedoria és fonamental la presència física de les persones usuàries. Per això, es podrà exigir un ús presencial mínim.
OCTAVA. TANCAMENT TEMPORAL.
Es podrà disposar el tancament en qualsevol moment de la totalitat o part de les espais comuns, així com dels espais de totes les sales de l'Espai de Treball Col·laboratiu i d'Emprenedoria per a efectuar treballs de reparació o modificacions que siguin necessàries, prèvia comunicació als titulars dels posats/espais afectats, amb 15 dies naturals d'antelació, excepte en els supòsits d'urgència o força major.
NOVENA. VIGILÀNCIA I SEGURETAT.
L'Espai de Treball Col·laboratiu i d'Emprenedoria no disposa d'un sistema de seguretat i vigilància específic. L'Ajuntament de Puigpunyent quedarà alliberat i no assumirà cap responsabilitat en lo relatiu a la seguretat dels espais cedits, pels danys que poguessin ocasionar-se a les persones, mercaderies o coses, en cas d'incendi, robatori, força major o, en general, accidents de qualsevol tipus.
Els usuaris renuncien a reclamar cap mena de responsabilitat a l'Ajuntament de Puigpunyent, pels danys ocasionats en objectes, materials i productes per mesures de seguretat insuficients en l'Espai de Treball Col·laboratiu i d'Emprenedoria. Sent per això que es recomana la subscripció d'una assegurança el que s'hauran d'incloure els danys als seus béns personals i equips informàtics dipositats en els espais, pel valor que cadascun tingui dipositat, amb cobertura de robatori, incendi i danys per aigua. El rebut del pagament de l'assegurança haurà de presentar-se anualment per part de les beneficiàries que cobreixi les eventuals pèrdues/deterioracions/ danys, o en defecte d'això declarar NO es dipositen béns personals dins de les instal·lacions.
Està prohibida l'utilització injustificada dels extintors d'incendis, així com els dispositius o mesures de seguretat, havent de respectar-se totes les normes i instruccions dictades o que es dictin en aquesta matèria.
Les àrees de pas, vies, passos, portes que puguin usar-se com a sortides d'emergència i/o evacuació hauran de romandre sempre lliures i expedites d'obstacles, de manera que sigui possible utilitzar-les sense dificultat en tot moment.
No podrà ser col·locat o dipositat a l'interior de l'Espai de Treball Col·laboratiu i d'Emprenedoria cap objecte, el pes del qual sobrepassi el límit de càrrega de sòls i parets.
L'emmagatzematge i conservació de qualsevol classe de béns, gèneres o elements, s'efectuarà sempre comptant amb les màximes condicions de seguretat, baix Ia responsabilitat dels titulars; especialment, la documentació mercantil, comptable, fiscal i laboral, amb excepció d'aquella que Ia normativa vigent exigeixi que aquest en un lloc concret.
Queda prohibida la utilització inadequada de qualsevol element que generi soroll i molèsties a la resta d'usuaris de l'Espai de Treball Col·laboratiu i d'Emprenedoria, així com la introducció de qualsevol animal (excepte gossos guia) i/o material perillós. Queda prohibida la realització de qualsevol activitat en el recinte que sigui diferent a l'empresarial i/o formativa.
DÈCIMA. CUSTÒDIA DE CLAUS.
Per raons de seguretat i per a la seva utilització en casos d'emergència o en qualsevol circumstància que així ho requereixi, l'Ajuntament de Puigpunyent disposarà d'una còpia de les claus d'accés als armaris de cada lloc, a les dependències de l'Espai de Treball Col·laboratiu i d'Emprenedoria i a la disposició del personal municipal.
ONZENA. MESURES CAUTELARS.
Qualsevol situació o indici raonable que pogués relacionar-se o afectar previsiblement la seguretat en l'edifici haurà de ser posat en immediat coneixement de l'Ajuntament de Puigpunyent, sense perjudici de l'adopció de les mesures cautelars que poguessin aplicar els qui ho adverteixin.
L'Ajuntament de Puigpunyent es reserva el dret a denegar l'admissió a l'Espai de Treball Col·laboratiu i d'Emprenedoria de qualsevol persona la presència de la qual pugui ser considerada perjudicial per a la seguretat, reputació i interès d'aquest, de l'Ajuntament de Puigpunyent o de les seves persones usuàries. Les persones usuàries hauran de col·laborar en aquesta acció, quan siguin requerides per a això. Qualsevol persona que accedeixi o romangui en l'Espai de Treball Col·laboratiu i d'Emprenedoria estarà obligada, a identificar-se i a justificar la seva presència allí.
DOTZENA.‐ UTILITZACIÓ DE LES SUPERFÍCIES COMUNES.
Les superfícies comunes de l'edifici s'utilitzaran únicament per als usos previstos sense que, en cap cas, puguin mantenir-se damunt elles materials o elements aliens a la seva pròpia estructura. De produir-se aquest fet, tot material o element que estigui situat en superfícies comunes podrà ser retirat per l'Ajuntament de Puigpunyent amb notificació a la persona propietària de l'esmentat material o element.
Cadascun dels ocupants de l'Espai de Treball Col·laboratiu i d'Emprenedoria tindrà el lliure ús dels espais comuns, sempre que es respectin les normes d'ús específiques, i no s'impedeixi els mateixos drets dels restants usuaris i el seu bon funcionament.
Qualsevol circumstància que impliqui el no compliment dels requisits recollits en les normes generals d'ús dels espais comuns suposarà la impossibilitat d'utilització d'aquests espais. No obstant això, l'Ajuntament de Puigpunyent estudiarà cada situació de manera particular, podent articular-se solucions alternatives per a la utilització de l'espai.
Respecte als espais d'ús compartit, per a assegurar una correcta convivència han de respectar-se les següents condicions d'accés:
- La sala de reunions pretén oferir a les persones usuàries un espai d'ús individual per a garantir la privacitat en reunions internes, presentacions a clients i qualsevol altra circumstància que s'adapti a la instal·lació.
- Les reserves dels espais compartits es realitzaran seguint el sistema que
s'estableixi per a això, mantenint-se el quadrant actualitzat, de manera que, enqualsevol moment, totes les persones emprenedores puguin conèixer la disponibilitat d'ús de l'espai.
- Les persones usuàries han de comprometre's a respectar les normes bàsiques de civisme i convivència, per a permetre un ús compartit de l'espai, havent de deixar-se la instal·lació en les mateixes condicions en les quals es va trobar al començament de la sessió.
- És estrictament necessari complir amb les reserves de sala realitzades o, en defecte d'això, cancel·lar aquelles que no vagin a utilitzar-se.
- L'Ajuntament de Puigpunyent podria retirar el dret d'ús de la sala de reunions a les empreses i persones emprenedores allotjades en l'Espai de Treball Col·laboratiu i d'Emprenedoria en el cas de que no facin un ús correcte de Ia mateixa.
TRETZENA.‐ DRET D'ENTRADA.
L'Ajuntament de Puigpunyent es reserva el dret a entrar en qualsevol de les superfícies de l'Espai de Treball Col·laboratiu i d'Emprenedoria ocupades per les persones usuàries de manera individualitzada, per a poder assegurar el compliment de les obligacions imposades a les persones empresàries/emprenedores autoritzades per a l'ús d'oficines, així com per a poder efectuar, en el seu cas, les reparacions ordinàries necessàries. En cas d'urgència o força major l'Ajuntament de Puigpunyent, podrà accedir a tots els espais de l'Espai de Treball Col·laboratiu i d'Emprenedoria, fins i tot amb trencament de portes, per a atendre reparacions d'urgència, fora de les hores d'obertura o en absència la persona empresària/emprenedora autoritzat per a l'ús d'espai, comunicant-li immediatament el fet.
CATORZENA. RÈTOLS, SENYALITZACIÓ I ELEMENTS ORNAMENTALS.
No es permetrà cap mena de rètol en les espais comuns o exteriors de l'edifici fora dels establerts, havent d'adaptar-se les persones usuàries de l'Espai de Treball Col·laboratiu i d'Emprenedoria de Puigpunyent als models de directoris i senyalització que s'estableixin.
Referent a la retolació i senyalitzacions publicitàries en els espais, les persones usuàries de l'Espai de Treball Col·laboratiu i d'Emprenedoria Puigpunyent s'atindran a les regulacions que per raons de compatibilitat amb els criteris constructius i de racionalització en el conjunt de l'espai, s'estableixin.
No està permès a les persones usuàries, en cap cas i en cap lloc, la col·locació de vinils ni cap format similar que quedi adherit de manera definitiva i modifiqui l'estètica de l'espai.
QUINZENA. MANTENIMENT I NETEJA D'INSTAL·LACIONS.
Les persones usuàries de l'Espai de Treball Col·laboratiu i d'Emprenedoria hauran de mantenir en tot moment els despatxos i superfícies cedides i els seus equipaments en bon estat de funcionament, presentació i neteja. Els danys o desperfectes que l'activitat de la persona usuària causi en els elements estructurals de l'espai, en les instal·lacions generals, en les espais d'ús comú, en els seus despatxos o espais cedits o en el mobiliari, seran reparats per la persona usuària causant directament i a càrrec seu. De no fer-ho en el termini requerit es procedirà a deixar sense efecte l'autorització d'ús de l'espai.
L'Ajuntament de Puigpunyent es reserva prendre les accions legals que corresponguin, independentment de les responsabilitats civils o penals que puguin reclamar-se.
L'Ajuntament de Puigpunyent vetllarà pel permanent estat de neteja de les instal·lacions de tot l'edifici. A aquest efecte, les persones usuàries de l'espai se sotmetran als horaris que disposi l'Ajuntament de Puigpunyent, obligant-se a facilitar la neteja dels espais utilitzats. Els termes i condicions per a la neteja dels espais hauran de ser respectats per les persones usuàries, sobretot en referència a la classificació i retirada de residus.
IV. DRETS I OBLIGACIONS.
SETZENA. OBLIGACIONS I DRETS DE L'AJUNTAMENT DE PUIGPUNYENT.
1. Obligacions:
- Comunicar a la persona empresària/emprenedora l'ús d'un lloc de treball a l'Espai de Treball Col·laboratiu i d'Emprenedoria i la seva posada a disposició,després de la data de la notificació, i prèvia constitució de Ia garantia corresponent sol·licitada, en el seu cas.
- Prestar els serveis posats a la seva disposició en l'Espai de Treball Col·laboratiu i d'Emprenedoria.
2. Drets:
- Arribat el moment, posar fi a l'autorització de l'ús de l'oficina per les causes previstes, prèvia tramitació del pertinent procediment, en el qual es donarà audiència a l'interessat.
- Sol·licitar la informació necessària per a vetllar pel compliment del present Reglament de funcionament.
DISSETENA. DRETS I OBLIGACIONS DE LES PERSONES USUÀRIES DELS ESPAIS.
Se signarà un contracte d'ús entre l'Ajuntament de Puigpunyent i la persona usuària en el qual s'especificaran totes les condicions. La persona usuària adquirirà el compromís de complir amb totes les clàusules del contracte.
Les persones usuàries hauran de seguir les directrius marcades per la persona responsable de l'Espai de Treball Col·laboratiu i d'Emprenedoria quant a metodologia i procediments i en relació amb l'ús i cura de les instal·lacions d'aquest.
Les persones promotores hauran d'abonar a les institucions públiques els impostos, taxes i preus als quals estiguin obligats.
L'Ajuntament de Puigpunyent podrà sol·licitar en qualsevol moment a les persones usuàries la documentació necessària per a acreditar que compleixen amb les seves obligacions legals.
1 Drets de les persones empresàries i emprenedores.
a) Rebre, a través dels recursos municipals, els subministraments i serveis que es detallen a continuació:
- Llum, climatització i ADSL Wifi.
- Conservació, manteniment i neteja de l'Espai de Treball Col·laboratiu i d'Emprenedoria.
Aquells altres que es requereixin per la bona marxa de l'Espai de Treball Col·laboratiu i d'Emprenedoria, que siguin de necessitat general i conforme als fins proposats.
b) Utilitzar el mobiliari assignat al lloc (taula, cadira i armari), les instal·lacions i els espais comuns, mantenint cura pel seu manteniment i respectant les normes d'ús d'aquestes.
c) Participar en les activitats programades per l'Ajuntament, sempre que compleixin els requisits establerts.
d) Utilitzar la marca Espai de Treball Col·laboratiu i d'Emprenedoria a la imatge gràfica de l'empresa, com a reconeixement a l'esperit emprenedor i a l'esforç i lliurament que implica la posada en marxa d'una idea de negoci.
2 Obligacions de les persones emprenedores i empresàries.
a) Usar i mantenir en perfectes condicions les instal·lacions i mobiliari de l'Espai.
b) Complir amb les obligacions econòmiques derivades del contracte (garantia econòmica inicial equivalent a una quota; i quota mensual de la despesa comuna
c) Satisfer a la seva exclusiva costa les càrregues, impostos i gravàmens que pesin sobre l'activitat empresarial que es desenvolupi en l'espai.
d) Retornar els elements propis de titularitat municipal a la finalització de l'autorització d'ús dels espais, per la causa que fos, en les mateixes condicions d'ús que ho va rebre, salvant l'ús normal i diligent i el menyscapte per això produït.
e) Notificar a l'Ajuntament de Puigpunyent per escrit, amb un mes d'antelació com a mínim, la intenció d'abandonar l'espai abans del compliment del període màxim establert. Si no es respecta aquest termini de notificació haurà de satisfer-se l'obligació econòmica mensual corresponent, tot i que l'estada efectiva en les instal·lacions de l'Espai de Treball Col·laboratiu i d'Emprenedoria hagi finalitzat.
f) Col·laborar en el desenvolupament dels programes i activitats que organitzi l'Ajuntament, quan estiguin vinculats directament amb l'Espai de Treball Col·laboratiu i d'Emprenedoria i així sigui sol·licitat.
g) Referent al manteniment de l'espai, les persones usuàries hauran de mantenir en bon estat de conservació les instal·lacions, equipament i mobiliari i es faran càrrec dels desperfectes que puguin ocasionar un mal ús d'aquestes.
h) Referent a la neteja, cada persona usuària es responsabilitzarà de mantenir net el seu lloc de treball i deixarà la taula lliure de papers i altres objectes després de finalitzar la jornada de treball. Queda prohibit menjar al lloc de treball i s'utilitzarà la zona de descans o trobada per a prendre cafè o te, etc. Quan s'utilitzi aquest espai es deixarà tot net i recollit.
Serà causa de pèrdua del dret d'ús exclusiu del local l'incompliment de qualsevol de les obligacions establertes en el present reglament.
DIVUITENA. PROTECCIÓ DE DADES DE CARÀCTER PERSONAL.
Les persones emprenedores allotjades a l'Espai de Treball Col·laboratiu i d'Emprenedoria autoritzen el tractament de les seves dades personals i la incorporació dels mateixos a un fitxer titularitat de l'Ajuntament.
De la mateixa manera les persones emprenedores autoritzen al fet que es procedeixi a l'enregistrament o captació d'imatges durant la seva estada en l'Espai de Treball Col·laboratiu i d'Emprenedoria o la seva participació en activitats, trobades i/o reunions de l'Ajuntament, per mitjà de càmeres de vídeo o càmeres fotogràfiques. Les imatges resultants podran usar-se com a documentació per a fer referència al espai de Treball Col·laboratiu i d'Emprenedoria de Puigpunyent en diferents mitjans, així com en els seus butlletins, pàgina web i altres elements de difusió.
Les persones empresàries i emprenedores podran exercir els drets d'accés, rectificació, cancel·lació i oposició al fitxer de les dades titularitat de l'Ajuntament de Puigpunyent.
DINOVENA. PROHIBICIONS I LIMITACIONS.
Queda expressament prohibit en l'Espai de Treball Col·laboratiu i d'Emprenedoria l'exercici per les persones usuàries dels espais per a les següents activitats:
a. L'ús de qualsevol material no permès per les normes de Seguretat i Higiene.
b. Exercir en l'Espai de Treball Col·laboratiu i d'Emprenedoria tota activitat que pugui considerar-se perillosa, insalubre i nociva o que pertorbi l'activitat dels restants ocupants. L'ús de cada espai no ha d'implicar cap molèstia anormal (encara que fos excepcional), en relació amb les activitats projectades.
c. L'ús de tot o part de qualsevol espai com a habitatge o un altre ús no permès.
d. L'emmagatzematge de qualsevol mercaderia o de productes.
e. Introduir en els despatxos, mobiliari aliè al cedit per l'Ajuntament Puigpunyent, excepte sol·licitud prèvia i concessió expressa d'autorització.
f. De manera general, les persones usuàries dels espais no deuen en cap forma pertorbar l'ambient del centre, mitjançant sorolls, vibracions, olors, temperatures o qualsevol altra causa que pugui afectar o produir molèsties a les altres persones usuàries.
VINTENA. EXTINCIÓ DE L'AUTORITZACIÓ D'ÚS ABANS DEL VENCIMENT.
Conforme al que s'estableix en el present document, el termini de durada d'ús de cadascun dels espais de l'Espai de Treball Col·laboratiu i d'Emprenedoria serà pel termini assenyalat més endavant.
Aquest termini fa referència a l'estada màxima, però l'òrgan competent de l'ajuntament podrà deixar sense efecte l'autorització d'ús abans del venciment per les següents causes:
a. Si ho justifiquessin circumstàncies sobrevingudes d'interès públic i prèvia tramitació del procediment que correspongui, en el qual, en tot cas, es donarà audiència a l'interessat.
b. Per la utilització inadequada per part de les persones emprenedores de qualsevol element que generi soroll i molèsties a la resta d'usuaris de l'Espai de Treball Col·laboratiu i d'Emprenedoria, així com la introducció de qualsevol animal i/o material perillós, incòmode o inflamable.
c. Si es realitza en el recinte qualsevol activitat que sigui diferent a l'activitat empresarial.
d. Per no reparar, a la seva costa, els danys o desperfectes causats en els elements estructurals de l'Espai de Treball Col·laboratiu i d'Emprenedoria, en les instal·lacions generals, en les espais d'ús comú, en els seus despatxos o espais cedits o en el mobiliari.
e. Si s'incompleix alguna de les obligacions derivades del present document, del procediment de selecció per a entrar a l'Espai de Treball Col·laboratiu i d'Emprenedoria i/o de les quals es recullin en la notificació d'autorització d'úsdels espais.
f. Sol·licitud de les persones emprenedores, conforme al recollit en el present Reglament/Ordenança.
VINT-I-UNENA.‐ NOTIFICACIÓ DE LA PRESTACIÓ DEL SERVEI A LA PERSONA BENEFICIÀRIA.
Una vegada aprovada la concessió de l'autorització per a l'ús de l'Espai de Treball Col·laboratiu i d'Emprenedoria per Alcaldia de l'Ajuntament de Puigpunyent, es notificarà a la persona beneficiària, per a formalitzar el contracte i presentar la documentació necessària.
VINT-I-DOSENA. DURADA DE L'ÚS DE L'ESPAI I DE LA PRESTACIÓDEL SERVEI.
L'ús de l'Espai de Treball Col·laboratiu i d'Emprenedoria serà, excepte circumstàncies excepcionals, de dos (2) anys.
De manera excepcional, l'usuari o empresa podrà elevar a la Comissió de Seguiment una proposta motivada per a l'extensió del termini de permanència fora dels límitse stablerts.
Transcorregut el termini marcat l'usuari sempre que existeixi sol·licituds d'ús en llista d'espera) haurà d'abandonar l'espai cedit deixant-lo lliure i expedit, sense necessitat de requeriment especial i sense cap indemnització al seu favor. En el cas que no ho fes, l'Ajuntament de Puigpunyent podrà dur a terme quantes actuacions siguin necessàries per a procedir al desallotjament.
Les persones usuàries que vulguin deixar d'utilitzar l'espai abans de finalitzar el període de vigència del contracte hauran de notificar-lo per escrit, segons el model de sol·licitud normalitzat i detallant la data en la qual la plaça quedarà en mans de l'Ajuntament. El cessament anticipat en l'ús de l'Espai de Treball Col·laboratiu i d'Emprenedoria no comportarà cap penalització.
Després de deixar de ser usuari de l'Espai de Treball Col·laboratiu i d'Emprenedoria hauran de transcórrer almenys dos (2) anys perquè se li pugui tornar a acceptar una nova sol·licitud, excepte excepcions per ocupació de l'espai inferior al 80%.
VINT-I-TRESENA: PROJECTES EN ESPERA I ASSIGNACIÓ DE SOL·LICITUDS
Produïda una vacant en els espais del Centre, la Comissió de Seguiment podrà elevar proposta perquè autoritzi l'ús de l'espai a aquella persona empresària o emprenedora que, havent participat en la selecció projectes empresarials, hagués obtingut un informe previ favorable de viabilitat i que es trobi el següent en la "Borsa de Projectes en Espera", per l'ordre determinat segons el barem. El termini de permanència en aquesta "Borsa" serà d'un (1) any a comptar des de la data de valoració per la Comissió de Seguiment, excepte renúncia anterior, expressa i per escrit del sol·licitant.
1. Borsa de Projectes en Espera
En relació amb les sol·licituds de persones emprenedores que, sent els seus projectes no viables, no hagin estat proposats per a l'autorització d'ús d'espais bé per trobar-se ocupats, bé per haver obtingut una puntuació inferior a la dels projectes seleccionats, s'integraran en la "Borsa de Projectes en Espera" del Centre.
La referida Borsa es configurarà en funció de la qualificació obtinguda en el procés de baremació corresponent, reordenant-se cada vegada que s'incloguin nous projectes en aquesta, en virtut de les sol·licituds i corresponents valoracions realitzades en l'avaluació de convocatòria contínua. L'anàlisi de viabilitat tècnica i econòmica dels projectes presentats i la puntuació obtinguda tindran una validesa d'un any a comptar des de la data de publicació de les resolucions corresponents.
Una vegada transcorregut aquest període, en el cas de produir-se vacants i si es continuen complint els requisits de la present convocatòria, el projecte haurà de tornar a ser inscrit i avaluat si l'emprenedor seguís interessat.
2. Vacants.
Es recorrerà a la "Borsa de Projectes en Espera" per a cobrir les possibles vacants, sempre respectant l'ordre de prelació establert en funció de l'anteriorment descrit.
VINT-I-QUATRENA. RÈGIM SANCIONADOR
L'incompliment de les normes establertes en el present Reglament podrà ser constitutiva d'infracció, donant lloc a la tramitació del corresponent procediment sancionador
1. Seran faltes lleus:
- Desatendre les indicacions de les persones responsables.
- Ocasionar bullícia o qualsevol altra acció, no prevista com a greu o molt greu, injustificada que alteri o interrompi el desenvolupament de la convivència de treball.
- El deteriorament lleu de les instal·lacions, mobiliari o material de l'Espai de Treball Col·laboratiu i d'Emprenedoria.
- L'incompliment de les normes previstes al reglament que no tinguin caràcter greu o molt greu.
2. Seran faltes greus
- L'alteració de la convivència dels diferents espais i serveis del de Treball Col·laboratiu i d'Emprenedoria.
- L'alteració del funcionament de l'Espai de Treball Col·laboratiu i d'Emprenedoria dels serveis que presta.
- Els actes ofensius contra les persones que acudeixen al de l'Espai de Treball Col·laboratiu i d'Emprenedoria, així com contra el personal que treballa en aquest, amenaces i agressions verbals o físiques.
- La utilització inadequada dels diferents espais i serveis de l'Espai de Treball Col·laboratiu i d'Emprenedoria.
- Causar, per ús indegut, deteriorament greu en les instal·lacions, mobiliari i materials.
- Cometre tres faltes lleus en un any.
3. Seran faltes molt greus
- L'impagament de la taxa a la qual estigui obligat en els termes que estableixi l'Ajuntament.
- La no utilització del lloc de treball assignat per un període superior a 3 mesos.
- Cometre dues faltes greus en un període d'un any.
- Cometre de tres faltes greus en un període de dos anys.
4. Sancions
- Les faltes lleus podran ser sancionades amb notificació per escrit.
- Les faltes greus podran ser sancionades amb dies l'expulsió del lloc de Treball Col·laboratiu i d'Emprenedoria per un mínim d'un 1i un màxim de 5 dies.
- Les faltes molt greus podran ser sancionades amb l'extinció de l'autorització.
5. Reparació de danys
La imposició de sancions serà compatible amb l'exigència a la persona infractora de la reposició o indemnització de danys i perjudicis causats.
V. DISPOSICIÓ ADDICIONAL. NÒMADES DIGITALS
Entesos els Nòmades Digitals com aquells professionals que duen a terme un estil de vida nòmada. Acostumen a viure un estil de vida basat en una gran llibertat geogràfica i el seu treball sempre els acompanya, i sol·liciten un lloc de treball de manera puntual.
Es permetrà el seu accés sempre que hi hagi disponibilitat d'espai i horari. Per això s'arbitrarà, sempre que existeixi demanda, un sistema de Bons d'hores mensuals.
Aquests Bons d'hores mensuals s'expediran en el següent horari: De dilluns a divendres, entre les 8.00 i les 14.00 hores o entre les 14.00 i les 20.00 hores.
Les hores no utilitzades en el mes no s'acumulen al mes següent. Es podran establir bons de diferent durada en funció de la demanda del servei.
SECCIÓ .02 ANNEXOS
ANNEX I NORMES D'ÚS
Per a garantir el bon funcionament de l'espai, la convivència i el respecte a les persones i instal·lacions, les normes aquí referides seran de compliment obligatori per als usuaris de l'Espai de Treball Col·laboratiu i d'Emprenedoria. La seva acceptació és un requisit imprescindible per a l'ús de les instal·lacions.
1. Només es permetrà l'entrada dins de l'horari establert.
2. En l'Espai de Treball Col·laboratiu i d'Emprenedoria apel·lem al sentit comú: sigues amable i respectuós amb els teus companys. Respecta els altres i les seves diferències. Tingues en compte que a l'Espai de Treball Col·laboratiu i d'Emprenedoria formem una Comunitat. Respecta l'espai i deixa'l tal com el trobis.
És responsabilitat dels usuaris els danys causats al mobiliari i instal·lacions per un mal ús d'aquests.
3. Les visites externes no interferiran, ni interrompran el treball de la resta d'usuaris de les àrees de l'Espai de Treball Col·laboratiu i d'Emprenedoria, utilitzant, per tant, espais comuns o llocs habilitats per a tal fi (sala de reunions).
Com a persona usuària de l'espai seràs responsable dels teus convidats, clients, proveïdors que accedeixin puntualment a l'espai.
4. Si la sala de reunions no està ocupada, es pot utilitzar com a lloc de treball, sempre que tinguis assignat un lloc de treball a la sala compartida, però tingues en compte que si es reserva hauràs d'abandonar-la. Si vols privacitat a la sala de reunions, hauràs de reservar-la.
5. Diposita les escombraries en els contenidors adequats per al seu correcte
reciclatge. Per garantir la mínima generació de residus, queda prohibit l'ús de materials o subministraments d'un sol ús.
6. Per a escoltar música o un altre so dins de l'àrea de l'Espai de Treball utilitza auriculars amb la finalitat de no molestar els altres usuaris. També és una forma subtil d'indicar que “no estàs disponible”.
7. Mantingues un to de veu moderat per evitar molestar als teus companys.
8. Preferentment utilitza el teu telèfon en manera vibració o en un volum baix dins de l'àrea de treball. Les converses llargues millor en el passadís o exteriors.
9. Està prohibit fumar (Llei 28/2005 de 26 de desembre) o consumir begudes alcohòliques durant l'horari de treball, excepte esdeveniments puntualsautoritzats per l'ajuntament.
10. Es reserva el dret d'admissió si es presenten signes d'embriaguesa, actitud violenta o ofensiva.
11. L'activitat que es desenvolupi en el lloc de treball ha de ser legal. A més, et recordem que no deu descarregar contingut inapropiat ni material amb copyright o sense llicència.
12. Si us plau, posa de la teva part per a fer un ús conscient dels subministraments:
Un dels valors fonamentals del moviment l'Espai de Treball Col·laboratiu és la sostenibilitat.
- Apaga el llum del teu escriptori en absentar-te.
- Apaga els llums de sales o aparells que no estan sent utilitzats (fins i tot si no ets tu qui els has encès).
- Apaga o almenys “suspèn” l'activitat dels teus equips, pantalles i dispositius, quan no els estiguis utilitzant.
- Tanca les portes en entrar o sortir per mantenir la temperatura en els diversos espais.
- Redueix el teu consum de paper (no imprimeixis materials que puguin arxivar-se o difondre's digitalment
- Reutilitza el paper mal imprès com a “esborrany”.
ANNEX II TAXES D'ÚS DE L'ESPAI DE TREBALL COL·LABORATIU I D'EMPRENEDORIA DE PUIGPUNYENT.
Article I. FET IMPOSABLE.
El fet imposable del preu públic és l'allotjament temporal en l'espai de treball compartit, bons d'hores per a les sala de formació i de reunions, espais totalment equipats incloent: accés a serveis comuns com a sala de reunions, recepció, banys, neteja, llum, connexió a internet, servei de reprografia (amb un nombre limitat mensual de fotocòpies/impressions per persona beneficiària, que s'especificarà en la normativa interna, fixada anualment o en el supòsit de modificació del reglament d'ús si escau) i servei de tutela, assessorament i formació empresarial.
Article II. OBLIGATS TRIBUTARIS.
Estan obligats al pagament les persones físiques o jurídiques que es beneficiïn de la prestació de serveis regulats per la present Ordenança.
Article III. TARIFES
1. La quantia del preu públic regulat en aquesta Ordenança, respecte a l'allotjament temporal de l'Espai de Treball Col·laboratiu i d'Emprenedoria de Puigpunyent, serà la fixada per les tarifes incloses en taula següent:
|
Tarifa mensual (10 h.sala reunions) |
Abonaments per hores |
||||
Primer any (mes 1 a 12) |
Segon any (mes 13 a 24) |
Tercer any (mes 25 a 36) |
4 H |
16H |
24 H |
|
Jornada completa Empadronats |
60,00 € |
70,00 € |
80,00 € |
8,00 € |
28,80 € |
36,00 € |
Jornada completa No empadronats |
150,00 € |
175,00 € |
200,00 € |
20,00€ |
72,00 € |
90,00 € |
Mitja jornada empadr. 9 a 13 h o 16 a 20 h |
40,00 € |
50,00 € |
60,00 € |
|
|
|
Mitja jornada no empad. 9 a 13 h o 16 a 20 h |
100,00 € |
125,00 € |
150,00 € |
|
|
|
|
TARIFA PER HORES SALES |
|
EMPADRONATS |
NO EMPADRONATS |
|
Sala reunions per a no cotreballadors |
Us exclusiu de cotreballador |
Us exclusiu de cotreballador |
Sala de formació |
10,00 euros |
25,00 euros |
Sala taller cuina |
20,00 euros |
50,00 euros |
Les persones beneficiàries tindran dret per la taxa fixada a:
- Quan estiguin a jornada completa:
Mobiliari individual assignat en espai compartit, ús de la sala de reunions en períodes de fins a 3 hores seguides i serveis comuns, tot això dins de l'horari d'accés.
- Quan estiguin a jornada parcial:
Mobiliari compartit assignat en espai compartit, ús de la sala de reunions en períodes de fins a 3h seguides i serveis comuns, tot això durant la seva franja d'ús (matí o tarda).
- Es procedirà al dipòsit de garantia o fiança per import d'una mensualitat, exclosos impostos aplicables, la qual serà retornada a la finalització de l'ús dels espais en cas de trobar-se en correcte estat de conservació, i d'acord amb el
2. El període màxim de permanència en el l'Espai de Treball Col·laboratiu i d'Emprenedoria serà de 24 mesos, prorrogable per 12 mesos sempre que escompleixin els requisits.
3. L'import de les tarifes indicades inclou la possibilitat d'accés de les persones usuàries als espais adjudicats dels serveis comuns del Centre, de conformitat amb el que s'estableix en el Reglament d'accés i ús del l'Espai de Treball Col·laboratiu i d'Emprenedoria de Puigpunyent.
Article IV. GESTIÓ I COBRAMENT DE QUOTES
1. L'obligació del pagament del preu públic regulat en aquesta Ordenança neix des de l'inici de la prestació del servei.
2. Les persones interessades en la prestació de serveis de l'Espai de Treball
Col·laboratiu i d'Emprenedoria de Puigpunyent, hauran de presentar a l'Ajuntament de Puigpunyent, la sol·licitud conforme al model que s'estableixi,aportant la documentació que s'hi especifiqui. L'autorització d'ús d'aquests espais es realitzarà pel procediment establert en aquest reglament.
3. Les quotes es liquidaran mensualment dins els cinc primers dies de cada mes,una vegada signat el conveni de cessió d'espais.
4. L'ingrés es realitzarà mitjançant domiciliació bancària en el compte de l'Ajuntament que se'ls notifiqui per a la seva gestió; aquests ingressos seran controlats per l'àrea econòmica de l'Ajuntament.
5. En el moment de presentar la sol·licitud per la cessió d'ús temporal en el l'Espai de Treball Col·laboratiu i d'Emprenedoria hauran de comunicar a l'Ajuntament de Puigpunyent les dades precises per a procedir a la domiciliació bancària.
Qualsevol canvi que es produeixi en aquestes dades haurà de comunicar-se abans del dia 15 o immediatament hàbil següent del mes anterior a aquell enquè hagi de produir efectes.
6. L'impagament o retard en el pagament de la mensualitat per dos mesos consecutius donarà lloc a la resolució automàtica de la cessió.
7. L'administració municipal podrà acordar en els casos que, a la sol·licitud formulada s'apreciïn raons socials, benèfiques, culturals o d'interès públic, la no aplicació de les tarifes.
8. No estaran subjectes al pagament d'aquestes tarifes els actes organitzats per l'Ajuntament de Puigpunyent, així com les que siguin conseqüència d'intercanvis, convenis amb altres institucions o acords de col·laboració.
ANNEX III TRAMITACIÓ DE SOL·LICITUDS.
Les sol·licituds d'autorització per a l'ús dels llocs seran analitzades i avaluades, segons els criteris de valoració recollits a continuació per l'Ajuntament de Puigpunyent.
Una comissió de seguiment seleccionarà les sol·licituds presentades per les persones que pretenguin instal·lar-se en l'Espai de Treball Col·laboratiu i d'Emprenedoria.
Aquesta comissió estarà formada pel Regidor Municipal responsable de l'Àrea, i un Tècnic extern.
Es crearà una comissió de valoració de sol·licituds que tindrà les següents funcions:
- Avaluar, qualificar i informar les sol·licituds presentades.
- Emetre informes sobre resolució de convenis, rescissió, pròrrogues i qualsevol dubte o qüestió que se susciti en aquest reglament.
Es fomentarà la composició equilibrada entre dones i homes integrants de la comissió de valoració, segons el que s'estableix en el *artículo55 de la llei 12/2006, de 20 de setembre, per a la dona.
Tramitació de les sol·licituds.
Les sol·licituds per a l'ús de l'Espai de Treball Col·laboratiu i d'Emprenedoria es faran per via telemàtica, segons model normalitzat, via web municipal.
Una vegada aprovada la concessió de l'autorització per a l'ús de l'Espai de Treball Col·laboratiu i d'Emprenedoria per l'Ajuntament de Puigpunyent, les persones sol·licitants hauran de presentar la següent documentació:
a. Emprenedors:
- Fotocopia DNI del sol·licitant i, si són diversos els participis o integrants del projecte, fotocòpia del DNI de tots ells.
- Descripció del Projecte o Pla d'Empresa.
- Curriculum vitae.
- Declaració jurada del compliment dels requisits.
- Certificat d'empadronament.
b. Empreses ja constituïdes i autònoms:
- Fotocopia DNI del sol·licitant i, si són diversos els participis o integrants del projecte, fotocòpia del DNI de tots ells.
- Descripció del Projecte o Pla d'Empresa
- Curriculum vitae.
- Certificat d'estar al corrent en el pagament a l'Agència Tributària, Hisenda Local i Autonòmica, i a la Seguretat Social.
- Models 036/037 on consti la data d'alta de l'activitat
- Còpia de l'escriptura de poder o document acreditatiu de la representació legal i identitat del sol·licitant, així com còpia de l'escriptura de la constitució de l'empresa.
- Declaració jurada del compliment dels requisits.
- Certificat d'Hisenda acreditatiu de la situació censal i domicili fiscal de l'empresa i/o qualsevol altre document que acrediti que part de la seva activitat es desenvolupa en el terme municipal de Puigpunyent.
En el cas que el nombre de sol·licituds sigui major que el nombre de llocs de treball disponibles, els espais de treball s'adjudicaran en funció de la puntuació obtinguda segons els criteris de valoració.
Aquells projectes que no hagin aconseguit obtenir plaça en l'Espai de Treball
Col·laboratiu i d'Emprenedoria Puigpunyent s'incorporaran a una llista d'espera sobre la base de l'ordre de puntuació obtinguda.
Quan una plaça quedi vacant, les sol·licituds en llista d'espera concorreran juntament amb les noves sol·licituds que puguin existir, resolent-se la seva assignació sobre la base de l'ordre de puntuació.
Aquelles persones emprenedores i empreses que la sol·licitud de les quals es trobi en llista d'espera, podran sol·licitar una nova valoració en cas de justificar canvis substancials en el seu projecte inicial.
ANNEX IV CRITERIS DE VALORACIÓ DELS PROJECTES.
Es valoraran els següents aspectes dels projectes amb un màxim de 100 punts:
1. Viabilitat tècnica, i econòmica del projecte empresarial. Serà necessari obtenir una percentatge mínim del 50% perquè la sol·licitud pugui arribar a ser considerada favorable.
La capacitat tècnica i professional dels promotors serà valorada dins d'aquest apartat amb un màxim de 10 punts. (Adjuntar CV)
Puntuació màxima de 25 punts. (Emplenar formulari)
2. El sector en el qual desenvolupi l'activitat empresarial:
Sent prioritàries aquelles activitats que contribueixin al desenvolupament econòmic i sostenible del municipi, més específicament projectes que desenvolupin activitats totals o parcials dins dels següents àmbits : economia social, energies renovables, gestió de residus, gestió d'aigua, bioconstrucció, patrimoni, cultura, esport, regeneració del sòl,agricultura ecològica, biodiversitat.
Puntuació màxima 25 punts.
3. Antiguitat empresa sol·licitant;
Projectes empresarials en constitució: 15 punts; empreses amb antiguitat menor a dos anys: 10 punts; empreses amb alta entre dos i cinc anys: 5 punts.
Per calcular l'antiguitat de l'empresa es considerarà:
La data d'alta inicial en el règim especial de treballadors autònoms, en el supòsit que els sol·licitants siguin persones físiques.
La data d'atorgament de l'escriptura de constitució per part del notari o la data de signatura del document privat entre les parts, en el cas de les societats mercantils, societats civils i comunitats de béns.
Puntuació màxima 15 punts.
4. Sol·licitants pertanyents a col·lectius d'atenció preferent;
Aturats de més de sis mesos, majors de quaranta-cinc anys, joves fins a trenta anys, discapacitats i dones víctimes de violència de gènere: 5 punts.
En aquests supòsits, per a procedir a la baremació, se sol·licitarà documentació acreditativa de pertinença al col·lectiu.
5. Projectes promoguts per residents del municipi: 10 punts.
6. Empreses amb el domicili fiscal a Puigpunyent: 10 punts.
7. Projectes socialment responsables: 5 punts.
8. Projectes que plantegin propostes de dinamització del Centre i que aportin valor afegit a la resta d'integrants: 5 punts.
Per a obtenir per part de la Comissió una resolució favorable o poder ser inclòs en la bossa de sol·licitants en espera, serà necessari un mínim de 50 punts.
Contra el present Acord, conforme a l'article 19 del Text Refós de la Llei Reguladora de les Hisendes Locals, aprovat per Reial decret Legislatiu 2/2004, de 5 de març, es podrà interposar pels interessats recurs contenciós-administratiu, en el termini de dos mesos comptats a partir de l'endemà al de la publicació d'aquest anunci en el BOIB davant el Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears
Puigpunyent, 13 de setembre de 2021
El batle Antoni Marí Enseñat