Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció V. Anuncis

Subsecció segona. Altres anuncis oficials

AJUNTAMENT DE SON SERVERA

Núm. 425511
Aprovació inicial de les bases reguladores del procediment de concessió d’ajudes individualitzades per a esportistes federats per a la temporada 2021-2022

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

El Ple de l'Ajuntament de Son Servera, a la sessió ordinària de 16 de setembre de 2021, va adoptar l'acord següent:

“Primer.- Aprovar de forma inicial les bases reguladores del procediment de concessió d'ajudes individualitzades per a esportistes federats per a la temporada 2021-2022, que a continuació es transcriuen:

BASES REGULADORES DEL PROCEDIMENT DE CONCESSIÓ D'AJUDES INDIVIDUALITZADES PER A ESPORTISTES FEDERATS PER A LA TEMPORADA 2021-2022.

1.Finalitat i Objecte

1.1. La irrupció de la COVID-19 ha provocat una situació extraordinària i sense precedents a les Illes Balears que ha afectat de forma generalitzada i transversal a tots els sectors de la nostra societat. Les famílies han patit de forma molt important aquesta situació, particularment pel que fa als seus drets d'educació i socialització, i han vist privades les seves activitats habituals i rutines durant un període molt important de temps.

Des de l'Ajuntament de Son Servera es volen impulsar hàbits de vida saludable, apropar l'esport als ciutadans, fomentar els valors de l'esport i l'activitat física i, a la vegada, garantir que cap persona quedi exclosa arran de l'actual circumstància provocada per la crisi sanitari generada per la pandèmia de la COVID-19.

1.2. Aquesta convocatòria té per objecte regular l'assignació d'ajudes econòmiques individualitzades per a esportistes federats per a la temporada 2021-2022, que estiguin empadronats al municipi de Son Servera.

1.3. Les ajudes que es concedeixen tenen la finalitat d'ajudar les famílies en el finançament de la quota dels esports que es detallen a continuació:

  1. Futbol
  2. Voleibol
  3. Basket
  4. Taekwondo
  5. Atletisme
  6. Altres esports federats

2. Aplicació pressupostària i import de l'ajuda.

2.1. El pressupost total de les ajudes econòmiques que regulen aquestes bases és de seixanta-dos mil euros (62.000 €) amb càrrec a la partida 2021/3400/48011 del pressupost de l'exercici 2021.

2.2. L'import de l'ajuda serà el de la quantitat abonada en concepte de fitxa federativa o quota d'inscripció en un club esportiu per a la realització d'algun dels esports federats establerts en el punt 1.3 de les bases reguladores,  amb un màxim de 150,00 € per esportista.

3. Beneficiaris.

3.1. Podran ser persones beneficiaries els qui acreditin la fitxa federativa o inscripció pagada a l'esport corresponent durant la temporada 2021-2022 i que estiguin empadronats al municipi de Son Servera amb una antiguitat mínima de sis mesos respecte de la data de sol·licitud.

3.2. Si l'esportista és menor d'edat, la persona beneficiària serà el pare, la mare o tutor legal.

3.3. La persona sol·licitant ha d'estar al corrent de les obligacions tributàries amb l'Agència Estatal de l'Administració Tributària, amb l'Ajuntament de Son Servera i també al corrent d'obligacions econòmiques amb la Seguretat Social.

No poden tenir la condició de beneficiàries les persones en les quals s'esdevingui alguna de les circumstàncies que preveu l'article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.

3.4. La presentació de la sol·licitud implica, d'acord amb l'article 28 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, que la persona sol·licitant accepta que l'Ajuntament de Son Servera accedeixi a les dades següents, necessàries per resoldre l'ajuda:

  • Consulta de dades d'identitat.
  • Consulta de dades de convivència i consulta d'històric de Padró municipal.

4. Termini, lloc i forma de presentació de les sol·licituds.

4.1. La sol·licitud es podrà presentar a partir del dia següent al de la publicació de l'extracte de la convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears fins al 26 de novembre de 2021.

4.2. Els models normalitzats, així com les bases i la resta de documentació associada a l'expedient, estaran disponible a la seu electrònica de l'Ajuntament de Son Servera. La presentació de la sol·licitud d'ajuda fora de termini i la no utilització dels formularis establerts, seran causes d'inadmissió de les sol·licituds d'ajuda.

4.3. La simple presentació de la sol·licitud suposa l'acceptació de les bases que regeixen la convocatòria i el compromís de la persona sol·licitant de complir amb les obligacions i deures que en deriven.

4.4. La presentació de les sol·licituds es farà de forma telemàtica a la seu electrònica de l'Ajuntament de Son Servera o de manera presencial al Registre General de l'Ajuntament, i han d'anar adreçades a la Batlia Presidència i acompanyades de la documentació indicada en el punt 5 d'aquestes bases.

La presentació de la sol·licitud i de la documentació que s'acompanya també es pot fer en les formes previstes en l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

5. Documentació a aportar amb la sol·licitud

  • Sol·licitud i declaració responsable (ANNEX I)
  • Documentació acreditativa de la representació en virtut de la qual actua la persona que signa la sol·licitud.
  • Justificant de pagament de la fitxa federativa o quota d'inscripció en un club esportiu per a la realització d'algun dels esports federats establerts en el punt 1.3 de les bases reguladores.
  • En el cas d'inscripció en un club esportiu, certificat emès per el president del club on consti que l'esportista està federat.
  • Fotocòpia del DNI o NIE de la persona federada, i si aquesta és menor d'edat, també s'haurà de presentar la fotocòpia del DNI o NIE de la persona beneficiària, que serà el pare, la mare o tutor legal.
  • Si es el cas, carnet de família nombrosa original.
  • Si es el cas, carnet de família monoparental original.
  • Certificat actualitzat de l'entitat bancària o caixa d'estalvis del compte corrent del pare, de la mare o de la figura de tutor legal, en el qual consti la denominació de l'entitat, l'oficina, el dígit de control i el número de compte (IBAN /*Swift *BIC) en què s'ha d'abonar l'import de l'ajuda, si escau. No s'admeten altres documents per acreditar la titularitat de compte bancari com poden ser un rebut, un document elaborat per l'interessat, etc.

6. Procediment, resolució i pagament de l'ajuda

6.1. El procediment de concessió d'aquestes ajudes es tramita pel règim de concurrència competitiva mitjançant la comparació. En un únic procediment es valoren totes les sol·licituds presentades, amb la finalitat d'establir una prelació d'acord amb els criteris de valoració establerts en aquestes bases reguladores.

En el cas de les sol·licituds que tenguin la mateixa puntuació, seran estudiades per ordre de presentació en el registre d'entrada de l'Ajuntament i es concediran les ajudes en el mateix ordre a totes aquelles que compleixin els requisits i les condicions  previstes a les bases reguladores,  fins  a  l'exhauriment  dels  fons  destinats. Aquelles sol·licituds  que  complint  els  requisits  per  adquirir  la  condició  de  beneficiari  els  falti  algun document  preceptiu  o  d'acreditació  se'ls  concedirà un  termini  de  10  dies  hàbils  per  poder presentar  en  un  sol  cop  tota  la  documentació  que  els  manqui;  en  aquest  cas,  la  data  de presentació  que  es  tindrà  en  compte  serà  la  de  la  presentació  de  tota  la  documentació completa.

6.2. L'òrgan competent per ordenar i instruir el procediment de concessió de les ajudes previstes en aquestes bases reguladores és Batlia. Rebudes les sol·licituds, l'òrgan competent ha d'instruir els procediment, comprovar el compliment dels requisits exigits en aquestes bases i en la convocatòria corresponent i, si escau, requerir a les persones sol·licitants que aportin tota la documentació i informació complementària que s'estimi oportuna per fonamentar la seva sol·licitud, o que esmenin els defectes apreciats en la sol·licitud, en el termini de deu dies hàbils. A més, aquest òrgan pot realitzar d'ofici totes les actuacions que estimi necessàries i convenients per determinar, conèixer i comprovar les dades que figurin en les sol·licituds, en virtut de les quals s'han de valorar les sol·licituds per tal de resoldre l'expedient de concessió d'ajuda.

6.4. La persona tècnica instructora designada ha d'emetre un informe proposta de resolució respecte de la totalitat de sol·licituds, indicant les persones beneficiàries i les quanties de les ajudes corresponents a cadascuna, així com aquelles que hagin estat desestimades.

6.5. L'òrgan competent per resoldre i concedir l'ajuda és la Batlia, que dictarà aquesta resolució un cop dictada la proposta de resolució definitiva i emès informe de fiscalització per la Intervenció Municipal. La resolució de concessió ha d'incloure tots els sol·licitants als quals s'ha concedit l'ajuda, la puntuació obtinguda en aplicació dels criteris de valoració i l'import que se'ls concedeix, i ha d'incorporar, si és el cas, les condicions i obligacions a què està subjecta la persona beneficiària. La resolució l'ha de dictar l'òrgan competent i l'ha de notificar a les persones beneficiàries mitjançant un anunci publicat en la Seu Electrònica de l'Ajuntament de Son Servera (https://sonservera.eadministracio.cat/dossier). Els terminis de recurs es compten a partir de l'endemà en què es produeix aquesta publicació.

6.6. La resolució també ha de servir per entendre justificada l'ajuda, reconèixer l'obligació (import justificat) a favor de les persones beneficiàries i ordenar el pagament de les obligacions reconegudes mitjançant transferència bancària, en el compte corrent que hagi indicat la persona beneficiària. S'ha de fer un pagament únic a cada persona beneficiària per la totalitat de l'import concedit, mitjançant transferència bancària, a partir de la data de la resolució de concessió, sense que sigui necessària la constitució de garanties.

7. Criteris de valoració

Les sol·licituds es valoraran atenent els criteris següents:

  • Esportista federat menor de 18 anys:

- 3 punts.

- A més, es valorarà amb 2 punts a cada un dels següents esportistes federats menors d'edat que integrin la unitat familiar.

Serà̀ preceptiva la presentació́ del justificant de pagament de la fitxa federativa o quota de l'esport corresponent de cada esportista federat integrant de la unitat familiar.

  • Família nombrosa:

- 1 punt.

Serà̀ preceptiva la presentació́ de carnet família nombrosa.

  • Família monoparental:

- 1 punt.

Serà̀ preceptiva la presentació́ de carnet família monoparental.

8. Obligacions de la persona beneficiària.

L'obtenció de les ajudes regulades per aquesta convocatòria comporta les següents obligacions:

  • No falsejar les condicions requerides per a la concessió de la subvenció i no ocultar les que l'haguessin impedit o limitat.
  • Comunicar les alteracions que es produeixin en les circumstàncies i requisits objectius i subjectius tenguts en compte per concedir la subvenció.
  • Sotmetre's a les actuacions de comprovació i facilitar la informació que se‘ls requereixi.
  • Cooperar amb l'Administració en totes les activitats d'inspecció i verificació que es duguin a terme, per assegurar la correcta destinació de l'ajuda.
  • Conservar els documents justificatius de l'aplicació dels fons rebuts (tiquets i/o factures), inclosos els documents electrònics, mentre puguin ser objecte de les actuacions de comprovació i control. És per aquest motiu que les persones beneficiàries hauran de tenir a disposició de l'administració aquests documents justificatius perquè se'ls hi podrà requerir la seva aportació en qualsevol moment.

La inexactitud, falsedat o omissió, de caràcter essencial, de qualsevol dada o informació que s'incorpori en la declaració responsable, o la no-presentació davant l'Ajuntament de la documentació que, si s'escau, sigui requerida per acreditar el compliment del que s'ha declarat, determinarà l'inici del procediment de reintegrament de la subvenció rebuda a la qual haurà que sumar l'interès de demora aplicable des del dia de la recepció de la subvenció fins que s'acordi el reintegrament, que serà l'increment legal dels doblers incrementat en un 25%, en base a l'establert en l'article 38.2 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i com a conseqüència de tot l'exposat, i després de la instrucció del corresponent expedient sancionador, la persona infractora, durant un termini de fins a quatre anys, no podrà obtenir subvencions, ajudes públiques i avals de l'Ajuntament de Son Servera o d'altres ens públics.

9. Publicació

D'acord amb el previst a l'article 20.4.c) de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, el Departament d'Intervenció enviarà informació sobre aquesta convocatòria i sobre les resolucions de concessió que en derivin a la Base de Dades Nacional de Subvencions.

El text íntegre d'aquestes bases reguladores, la convocatòria corresponent i les resolucions de concessió de les ajudes es publicaran en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, en la Base de Dades Nacional de Subvencions i al tauler d'edictes de las Seu Electrònica de l'Ajuntament de Son Servera.

10. Compatibilitat amb altres ajudes

Aquestes ajudes econòmiques són compatibles amb altres subvencions, ajuts, ingressos o recursos per a la mateixa finalitat, procedents de qualssevol administracions o ens públics o privats, nacionals, de la Unió Europea o d'organismes internacionals.

11. Reintegrament

L'incompliment de les condicions imposades en aquestes bases pot donar lloc al reintegrament total o parcial de les quantitats percebudes, en els termes que preveu l'Ordenança general de subvencions de l'Ajuntament de Son Servera, publicada en el Butlletí Oficial de les Illes Balears núm. 161/2004, de 6 de novembre.

En cas de baixa federativa abans del 31 de desembre de 2021 s'haurà de retornar el 100% de l'ajut, i a partir de l'1 de gener de 2022 es farà el càlcul proporcional de l'ajut segons la data de baixa..

12. Infraccions i sancions

El règim d'infraccions i sancions administratives aplicables és el que s'estableix en el títol IV de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.

També seran d'aplicació qualsevol normativa sancionadora administrativa o penal que sigui aplicable quant a la falsedat de les dades incloses dins les declaracions responsables.

13. Tractament de dades de caràcter personal

De conformitat amb el que preveu la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades personals i garantia dels drets digitals:

  • El responsable del tractament de les dades de les persones interessades és l'Ajuntament de Son Servera (CIF P0706200C, plaça Sant Ignasi, 1, Illes Balears), únic destinatari de la informació aportada voluntàriament.
  • La finalitat del tractament de les dades és gestionar la sol·licitud de l'ajuda directa per atenuar l'impacte econòmic de la COVID-19 al terme municipal de Son Servera.
  • El temps de conservació de les dades és el termini de vigència d'aquest expedient. No obstant això, les dades es conserven amb finalitat d'arxiu d'interès públic o finalitats estadístiques.
  • L'Ajuntament de Son Servera té legitimació per tractar les dades en l'exercici dels poders públics o competències pròpies.
  • Les dades no se cedeixen a terceres persones alienes a l'Ajuntament de Son Servera, llevat que hagin de ser comunicades a altres entitats públiques per imperatiu legal.
  • La persona interessada pot  exercir  els seus  drets  d'accés, rectificació,  oposició, supressió, cancel·lació. Per a això, ha de formular sol·licitud d'Exercici dels Drets de Rectificació, Supressió, Limitació, Portabilitat o Oposició en relació amb Dades de Caràcter Personal, o sol·licitud d'Exercici del d'Accés (Dades de Caràcter Personal).

Les sol·licituds s'han de presentar al Registre General de l'Ajuntament de Son Servera, plaça Sant Ignasi, 1 - 07550 - Son Servera, o bé mitjançant la seva seu electrònica https://sonservera.eadministracio.cat/.

Així mateix, la persona interessada té dret a presentar una reclamació davant l'autoritat de control (www.aepd.es) si considera que el tractament no s'ajusta a la normativa vigent.

14. Recursos

La resolució que recaigui en aquest procediment posa fi a la via administrativa. Contra ella es pot interposar el recurs de reposició en el termini d'un mes comptador des de l'endemà de la seva publicació. Alternativament i en el termini de dos mesos es pot interposar davant el Jutjat de lo Contenciós-Administratiu, recurs contenciós administratiu.

Contra les presents bases, en tant disposició administrativa de caràcter general, no cap recurs en via administrativa, sinó directament recurs contenciós-administratiu davant la Sala Contenciosa-Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears, en aplicació de l'article 112.3 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, de Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques. El recurs s'haurà d'interposar en el termini de dos mesos, a comptar des del dia següent al de la publicació d'aquestes Bases en el BOIB, de conformitat amb els articles 10 i 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la Jurisdicció Contenciosa Administrativa.

Tot això sense perjudici de que pugueu interposar qualsevol altre recurs que pogueu estimar més convenient al vostre dret.

Segon.- Autoritzar la despesa que es destinarà a aquestes actuacions per un import de 62.000,00 euros a càrrec de l'aplicació pressupostària 2021/3400/4801.

Tercer.- Publicar el present acord d'aprovació inicial al tauler d'edictes d'aquesta Corporació i en el BOIB, perquè en un termini de trenta dies, els veïns i les persones legítimament interessades puguin examinar l'expedient i formular reclamacions, objeccions o observacions.

Quart. Concedir audiència prèvia a les associacions veïnals i de defensa de les persones consumidores i usuàries establertes en l'àmbit territorial del municipi de Son Servera que estiguin inscrites en el registre municipal d'associacions veïnals i les finalitats de les quals guardin relació directa amb l'objecte de la disposició, per un termini de deu dies a comptar a partir de l'endemà de la notificació del present acord.

Cinquè. En cas de presentar-se reclamacions, objeccions o observacions les resoldrà el Ple. Si no se'n presenten, s'entendrà que les bases queden aprovades definitivament i es publicaran íntegrament  en el BOIB així com a la Base de Dades Nacional de Subvencions. “

 

Son Servera, 17 de setembre de 2021

La batlessa Natalia Troya Isern

 

ANNEX I SOL·LICITUD

Dades de la persona sol·licitant

Nom i llinatges:______________________________________________________

DNI/CIF:______________Domicili:__________________________Localitat:______________

CP:________ Província: __________Telèfon:_____________ Correu electrònic:___________

Dades del representant legal

Si és el cas, heu d'adjuntar la documentació que acrediti la representació legal:

Nom i llinatges/Nom social:______________________________________________________

DNI/CIF:______________Domicili:__________________________Localitat:______________

CP:________ Província: __________Telèfon:_____________ Correu electrònic:___________

_______________________________ en representació de _____________________________

en qualitat de ________________________________  .

Dades de l'esportista federat (en el cas de menors d'edat o que no coincideixi amb la persona sol·licitant)

Nom i llinatges:______________________________________________________

DNI/CIF:______________Domicili:__________________________Localitat:______________

CP:________ Província: __________Telèfon:_____________ Correu electrònic:___________

Esport federat :

EXPÒS:

Que m'he assabentat de la convocatòria d'ajudes individualitzades per a esportistes federats durant l'any 2021-2022.

D'acord amb l'article 69 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre,  del procediment administratiu comú de les Administracions Públiques,

DECLAR, sota la meva responsabilitat:

- Que totes les dades de la sol·licitud i de la documentació que adjunt són certes.

- Que tenc poder suficient per actuar

- Que l'esportista federat està empadronat en el municipi de Son Servera amb una antiguitat mínima de sis mesos respecte de la data de sol·licitud.

- Que estic al corrent de les obligacions tributàries amb l'administració pública i també al corrent de les obligacions econòmiques amb la Seguretat Social.

- Que complesc les obligacions previstes a l'article 14 i requisits per obtenir la condició de beneficiari prevists a l'article 13 de Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.

-  Que em sotmet a les actuacions de comprovació i control financer previstes per la normativa de subvencions vigent.

- Que em compromet a col·laborar i facilitar tota la documentació que l'Ajuntament de Son Servera em requereixi en relació a les seves funcions de control i fiscalització d'aquesta subvenció.

 

Documentació que adjunt:

□ Fotocòpia del DNI o NIE de la persona federada.

□ Fotocòpia del DNI o NIE de la persona beneficiaria (pare, mare o tutor legal de la persona federada).

□ Documentació acreditativa de la representació en virtut de la qual actua la persona que signa la sol·licitud.

□ Sol·licitud i declaració responsable complimentada (annex I)

□ Certificat expedit per l'entitat bancària de titularitat bancària. No s'admeten altres documents per acreditar la titularitat de compte bancari com poden ser un rebut, un document elaborat per l'interessat, etc.

□ Fotocopia del carnet de família nombrosa.

□ Fotocòpia del carnet de família monoparental.

 

Son Servera,               

 

 

Signatura de la persona sol·licitant”