Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA

SERVEI D'OCUPACIÓ DE LES ILLES BALEARS

Núm. 422988
Resolució del conseller de Model Econòmic, Turisme i Treball i president del Servei d’Ocupació de les Illes Balears de 16 de setembre de 2021 per la qual s’amplia el termini de presentació de sol·licituds i es modifica la Resolució del conseller de Model Econòmic, Turisme i Treball i president del Servei d’Ocupació de les Illes Balears de 23 de d’agost de 2021 per la qual s’aprova la convocatòria «SOIB Dual Vulnerables» per al període 2022-2025

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Antecedents

1. Per la Resolució del conseller de Model Econòmic, Turisme i Treball i president del Servei d'Ocupació de les Illes Balears (SOIB) de 23 de d'agost de 2021 s'aprova la convocatòria «SOIB Dual Vulnerables» per concedir subvencions per executar un programa de formació dual per millorar l'ocupabilitat, la qualificació i la inserció professional de les persones amb discapacitat o en risc d'exclusió social, basada en un règim d'alternança entre l'ocupació i l'activitat formativa rebuda en el marc del sistema de formació professional per a l'ocupació, per al període 2022-2025 (BOIB núm. 116, de 28 d'agost).

2. L'apartat quart de l'annex de la convocatòria, relatiu a les entitats beneficiàries, estableix el següent:

«Quart

Entitats beneficiàries

1. Els beneficiaris de les subvencions d'aquesta convocatòria són les entitats del tercer sector d'acció social, tal com defineix la Llei 3/2018, de 29 de maig. Aquestes organitzacions han de ser entitats inscrites en el Registre de centres i entitats de formació del SOIB i s'han de comprometre a contractar treballadors per compte aliè mitjançant la modalitat de contracte per a la formació i l'aprenentatge, per prestar serveis en els seus centres de treball radicats en la comunitat autònoma de les Illes Balears.

2. Les entitats anteriors poden presentar-se agrupades i han de fer constar en la sol·licitud els compromisos d'execució de cada una, així com l'import de la subvenció que cal aplicar-hi. Han de nomenar una persona representant única de l'agrupació amb poders suficients per complir les obligacions que, com a beneficiari, corresponen a l'agrupació. Cada una de les entitats membres de l'agrupació té la consideració de beneficiària de la subvenció, tal com marca l'article 11.3 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.

3. No se'n poden beneficiar les entitats en les quals es doni alguna de les circumstàncies especificades en l'article 10 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de setembre, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de subvencions; en l'article 13 de la Llei general de subvencions, i en l'article 11 de la Llei 11/2016, de 28 de juliol, d'igualtat de dones i homes.»

Atès que la redacció actual de l'apartat quart de la convocatòria pot donar lloc a confusió, s'ha considerat oportú donar-li una nova redacció per clarificar el tipus d'entitats del tercer sector que poden ser beneficiaris de la subvenció, atès que el punt 2, quan preveu que «les entitats anteriors poden presentar-se agrupades», únicament fa referència a les entitats que imparteixen formació, mentre que el propòsit de la convocatòria és permetre l'agrupació de les entitats de formació inscrites amb aquelles entitats del tercer sector que es comprometin a contractar treballadors per compte aliè mitjançant el contracte per a la formació i l'aprenentatge.

Així doncs, atès que la present convocatòria va dirigida a entitats del tercer sector d'acció social, tal com és definit en la Llei 3/2018, de 29 de maig, i considerant que l'objecte de la convocatòria és la formació dual, com un conjunt d'accions i iniciatives formatives mixtes d'ocupació que tenen per objecte la qualificació professional dels participants en règim d'alternança de l'activitat laboral amb l'activitat formativa rebuda, es considera que hi tenen cabuda tant entitats de formació, les quals han d'estar inscrites en el Registre de centres i entitats de formació del SOIB, com també aquelles altres entitats del tercer sector d'acció social que pretenguin contractar persones amb discapacitat o en risc d'exclusió social, les quals s'han de presentar agrupades, amb els requisits que estableix el punt 3 de l'apartat quart, el qual es modifica.

3. El punt 2.d) de l'apartat quinzè de l'annex de la convocatòria, relatiu els criteris de valoració, estableix el següent:

«Quinzè

Criteris de valoració (...)

2. La qualitat i la coherència interna en el desenvolupament de la proposta tècnica (de 0 a 35 punts):

d) El projecte inclou la programació de mòduls formatius complets per a totes les anualitats (10 punts). En cas que el certificat només tingués 2 mòduls i el projecte fos d'una durada de 3 anys, aquests 10 punts s'han d'atorgar als projectes que programin 1 mòdul complet del certificat per any i una especialitat del catàleg completa el darrer any.»

En aquest punt, s'hi ha detectat una errada, atès que el fet de programar un únic certificat de professionalitat, que només tengui dos mòduls formatius, no té sentit a l'hora d'atorgar puntuació a projectes de tres anys de durada que programin un mòdul complet cada any i una especialitat del catàleg completa el darrer any, ja que, en finalitzar el segon any, la persona contractada hauria obtingut la qualificació per al lloc de treball objecte del contracte de formació per a l'aprenentatge; tot això, d'acord amb el que estableix el punt 2 de l'apartat sisè de l'annex de la convocatòria, el qual manifesta que la distribució de la formació de cada un dels projectes ha de preveure que durant cada any es programi com a mínim un mòdul formatiu corresponent al certificat de professionalitat i, en casos justificats degudament, el SOIB, amb la petició prèvia de l'entitat, pot autoritzar projectes en què algun dels anys es programi només una unitat formativa, sempre que en el còmput del programa es desenvolupi el certificat de professionalitat complet. Així doncs, es fa necessari eliminar part del contingut d'aquest apartat 15.2.d) per tal de donar-li coherència amb l'apartat 6.2.

4. Les modificacions proposades es consideren substancials, ja que afecten els beneficiaris i els criteris de valoració. Per això, s'estima que s'ha d'ampliar el termini de presentació de sol·licituds, per tal de respectar la lliure concurrència i no perjudicar els interessos de tercers.

5. L'article 32.1 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, estableix la possibilitat que: «L'Administració, excepte precepte en contra, pot concedir d'ofici o a petició dels interessats una ampliació dels terminis establerts que no excedeixi la meitat d'aquests, si les circumstàncies ho aconsellen i amb això no es perjudiquen drets de tercer».

Fonaments de dret

1. La Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i el Reglament de desplegament (Reial decret 887/2006, de 21 de juliol).

2. El Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de subvencions (BOIB núm.196, de 31 de desembre).

3. L'Ordre de la consellera d'Educació, Cultura i Universitats de 10 d'octubre de 2013 per la qual s'estableixen les bases reguladores de subvencions en matèria de polítiques actives d'ocupació gestionades pel Servei d'Ocupació de les Illes Balears (BOIB núm. 146, de 24 d'octubre).

4. El Decret 22/2020, de 24 de juliol, pel qual s'aprova el text consolidat del Decret d'aprovació dels Estatuts del Servei d'Ocupació de les Illes Balears (BOIB núm. 131, de 25 de juliol).

5. La Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

Per tot això, dict la següent

Resolució

1. Modificar l'apartat quart de l'annex de la convocatòria esmentada, que queda redactat de la manera següent:

«Quart

Entitats beneficiàries

1. Els beneficiaris de les subvencions d'aquesta convocatòria són les entitats del tercer sector d'acció social, tal com defineix la Llei 3/2018, de 29 de maig.

2. Les entitats del tercer sector que imparteixin formació han de ser entitats inscrites en el Registre de centres i entitats de formació del SOIB i s'han de comprometre a contractar treballadors per compte aliè mitjançant la modalitat de contracte per a la formació i l'aprenentatge, per prestar serveis en els seus centres de treball radicats en la comunitat autònoma de les Illes Balears.

3. Poden presentar-se agrupades les entitats del tercer sector d'acció social que pretenguin dur a terme la contractació mitjançant el contracte per la formació i l'aprenentatge que regula el Reial decret 1529/2012, de 8 de novembre, juntament amb les entitats que únicament imparteixin formació i que estiguin inscrites en el Registre de centres i entitats de formació del SOIB.

S'han de fer constar en la sol·licitud els compromisos d'execució de cada una, així com l'import de la subvenció que cal aplicar-hi. Han de nomenar una persona representant única de l'agrupació amb poders suficients per complir les obligacions que, com a beneficiari, corresponen a l'agrupació. Cada una de les entitats membres de l'agrupació té la consideració de beneficiari de la subvenció, tal com marca l'article 11.3 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.

4. No se'n poden beneficiar les entitats en les quals es doni alguna de les circumstàncies especificades en l'article 10 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de setembre, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de subvencions; en l'article 13 de la Llei general de subvencions, i en l'article 11 de la Llei 11/2016, de 28 de juliol, d'igualtat de dones i homes.»

2. Modificar el punt 2.d) de l'apartat quinzè de l'annex de la convocatòria esmentada, que queda redactat de la manera següent:

«Quinzè

Criteris de valoració (...)

2. La qualitat i la coherència interna en el desenvolupament de la proposta tècnica (de 0 a 35 punts):

d) El projecte inclou la programació de mòduls formatius complets per a totes les anualitats (10 punts).

3. Ampliar vuit dies el termini de presentació de sol·licituds, és a dir, fins al dia 30 de setembre de 2021.

4. Ordenar la comunicació d'aquesta Resolució a la Base de dades nacional de subvencions i la publicació en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

Interposició de recursos

Contra aquesta Resolució, que exhaureix la via administrativa, es pot interposar un recurs potestatiu de reposició davant el conseller de Model Econòmic, Turisme i Treball en el termini d'un mes comptador des de l'endemà d'haver-se publicat en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, d'acord amb el que disposen l'article 57 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears (BOIB núm. 44, de 3 d'abril), i l'article 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú (BOE núm. 236, de 2 d'octubre).

També es pot interposar directament un recurs contenciós administratiu davant el Jutjat Contenciós Administratiu, en el termini de dos mesos comptadors des de l'endemà d'haver-se publicat en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, d'acord amb el que estableix l'article 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa (BOE núm. 167, de 14 de juliol).

 

Palma, en el dia de la signatura electrònica (16 de setembre de 2021)

El conseller de Model Econòmic, Turisme i Treball  i president del SOIB

Iago Negueruela Vázquez