Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció V. Anuncis

Subsecció segona. Altres anuncis oficials

CONSELL INSULAR DE MALLORCA

FUNDACIÓ MALLORCA TURISME

Núm. 421656
Extracte de la convocatòria extraordinària d’ajuts per pal·liar els efectes de la covid-19 al sector de l’artesania, l’economia social i solidària, les instal·lacions juvenils i de lleure educatiu regulades pel Decret 23/2018, els guies de turisme i les escoles de dansa de Mallorca

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

BDNS (Identif.): 583553

De conformitat amb el previst als articles 17,3,b i 20,8 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, es publica l'extracte de la convocatòria, el text complet de la qual es pot consultar en la Base de Dades Nacional de Subvencions (http://www.pap.minhafp.gob.es/bdnstrans/index) i a la pàgina web de la Fundació Mallorca Turisme www.ajutsmallorca.com:

Primer. Objecte de la convocatòria

L'objecte  d'aquesta  convocatòria  és  concedir  ajudes a persones físiques i jurídiques que s'han vist afectades per mesures de contenció de la Covid-19, dedicades a la gestió d'instal·lacions juvenils i de lleure educatiu, inscrites en el Cens d'Instal·lacions Juvenils de Mallorca; als que disposen de la carta d'artesà o de mestre artesà, del Document de Qualificació Artesanal (DQA) o que estiguin en “pendent visita” o “pendent avaluació”; les entitats basades en l'economia social i solidària que els resulti d'aplicació l'article 5.1 de la Llei 5/2011, de 29 de març, d'Economia Social, oberts a Mallorca; guies de turisme inscrits en el Govern de les Illes Balears i Escoles de dansa per pal·liar els efectes de la Covid-19. 

La  finalitat  de  la  convocatòria  és  pal·liar  el  greuge  que han sofert aquestes persones   per  les  mesures adoptades per contenir l'expansió de la Covid-19 i per les conseqüències de la pandèmia.

Les  bases  que  regulen  la  convocatòria  són  les  que  estableix  l'Ordenança general de subvencions del Consell Insular de Mallorca (BOIB núm. 21, de 18 de febrer de 2017), modificada pel Ple del Consell de Mallorca en sessió de dia 14 de juny de 2018 (BOIB núm. 96, de 4 d'agost).

Segon. Beneficiaris

2.1 Poden ser persones beneficiàries de les subvencions:

a) Instal·lacions juvenils i de lleure educatiu: les persones físiques i jurídiques privades, les agrupacions de persones físiques o jurídiques privades i les comunitats de béns o qualsevol altre tipus d'unitat econòmica o patrimoni separat de lleure juvenil dels següents epígrafs:

8560 Activitats auxiliars d'educació

8899 Altres activitats de serveis socials sense allotjament

5510 Hotels i allotjament similar

5520 Allotjaments turístics i allotjaments de curta estada

5530 Càmpings i aparcaments per autocaravanes

5590 Allotjaments juvenils

9329 Altres activitats recreatives i d'entreteniment  

- És obligatori estar registrat al Cens d'instal·lacions juvenils del Consell Insular de Mallorca o que hagin iniciat el procediment per a la inscripció mitjançant la presentació de la declaració responsable preceptiva abans de la publicació de l'extracte d'aquesta convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

b) Artesans i entitats d'economia social i solidària: les persones físiques i jurídiques privades, les agrupacions de persones físiques o jurídiques privades i les comunitats de béns o qualsevol altre tipus d'unitat econòmica o patrimoni separat que sigui:

- Empresa o comunitat de béns del sector de l'artesania que estigui en possessió del Document de qualificació artesanal (DQA), en vigor, i que acreditin el mestre artesà responsable de la producció.

- Empresaris autònoms que disposin de la Carta d'artesà i/o la Carta de mestre artesà, en vigor.

- Excepcionalment, les persones o entitats indicades que no tenguin aquests distintius, poden ser beneficiaris si disposen del document administratiu “pendent visita” o “pendent avaluació” expedit per l'administració competent en matèria d'artesania.

- Tots ells han d'estar donats d'alta d'activitats econòmiques en el moment de la presentació de la sol·licitud de subvenció (bé directament a l'Agència Estatal de l'Administració Tributària com autònom o bé com associat a cooperativa).

- Les societats basades en l'economia social i solidària que els sigui d'aplicació l'article 5.1 de la Llei 5/2011, de 29 de març, d'economia social.

c) Escoles de dansa: les persones físiques i jurídiques privades, les agrupacions de persones físiques o jurídiques privades i les comunitats de béns o qualsevol altre tipus d'unitat econòmica o patrimoni separat, o entitat sense ànim de lucre que gestionen escoles de dansa sempre que:

- Estiguin degudament constituïdes d'acord amb la seva naturalesa jurídica.

- No han rebut subvenció, o han rebut una sola subvenció de les dues convocatòries anteriors que ha tret la Fundació Mallorca Turisme, per pal·liar els efectes de la Covid-19 a les escoles de dansa.

- Han d'estar inscrites als següents epígrafs de l'impost d'activitats econòmiques (IAE):

* 933.9: Altres activitats d'ensenyança. Només quan es tracti d'escoles de dansa.

* 966.9: Altres serveis culturals. Només quan es tracti d'escoles de dansa.

d) Guies de turisme:

- Han de tenir l'acreditació de Guia Turístic Oficial expedit pel Govern de les Illes Balears, amb el núm. de BAL, amb residència fiscal a Mallorca, exercir la seva activitat a Mallorca i estar en actiu en el moment de la presentació de la sol·licitud.

2.2 Les persones beneficiàries han de reunir els requisits generals següents:

- Tenir el centre de treball o activitat a Mallorca.

- Tenir el domicili fiscal a Mallorca.

- Estar al corrent d'obligacions tributàries davant l'Agència Estatal de l'Administració Tributària (AEAT), amb la Seguretat Social, amb el Consell Insular de Mallorca i amb la Fundació Mallorca Turisme.

- No poden haver estat sancionades per incompliment de la normativa en matèria de contenció de la Covid-19.

- No haver acomiadat cap treballador afectat pels expedients de regulació temporal de l'ocupació (ERTO).

- La facturació del beneficiari del mes de febrer de 2021 ha sofert una minva en relació amb la facturació corresponent al mes de febrer de 2020. Per presentar la sol·licitud de subvenció és suficient presentar una declaració responsable sobre el compliment d'aquest requisit sense perjudici que, en cas que les persones obtenguin la prestació sense complir els requisits per ser-ne beneficiàries, han de reintegrar tota la quantia percebuda indegudament, i poden ser sancionats amb la tramitació prèvia de l'expedient corresponent.

2.3 No poden tenir la condició de beneficiàries les persones o entitats en les quals s'esdevingui alguna de les circumstàncies que preveuen els articles 8.2, 8.3 o 8.4 de l'Ordenança general de subvencions del Consell Insular de Mallorca, i l'article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.

2.4 D'acord amb l'article 11 de la Llei 38/2003, esmentada, si són agrupacions de persones físiques o jurídiques sense personalitat jurídica, s'ha de fer constar de manera explícita en la sol·licitud els compromisos d'execució assumits per cada membre de l'agrupació que també tenen la consideració de beneficiaris. En qualsevol cas, s'ha de nomenar una persona representant o apoderada única de l'agrupació, amb poders suficients per complir les obligacions que, com a beneficiària, corresponen a l'agrupació. Si no s'indica s'ha d'entendre que és el primer anomenat en la sol·licitud. (S'ha d'afegir a la sol·licitud el contracte signat entre els comuners o membres de l'agrupació i el certificat bancari de titularitat bancària de la comunitat de béns).

L'agrupació no es pot dissoldre fins que hagi transcorregut el termini de prescripció que preveuen els articles 39 i 65 de la Llei general de subvencions.

Tercer. Bases reguladores

Les  bases  que  regulen  la  convocatòria  són  les  que  estableix  l'Ordenança general de subvencions del Consell Insular de Mallorca (BOIB núm. 21, de 18 de febrer de 2017), modificada pel Ple del Consell de Mallorca en sessió de dia 14 de juny de 2018 (BOIB núm. 96, de 4 d'agost).

Quart. Quantia

El crèdit previst per aquesta convocatòria és de 1.500.000,00 € amb càrrec al pressupost de la Fundació Mallorca Turisme.

D'aquesta quantia correspon al Govern de les Illes Balears la quantia de 750.000 € (50%) i al Consell Insular de Mallorca la quantia de 750.000 € (50%).

Cinquè. Import subvencionable

L'ajuda serà un import cert de 1.500 € per centre de treball o establiment, amb un màxim de dos establiments per persona beneficiària (Màxim 3.000 €).

Només s'admetrà una ajuda per establiment a favor de la persona o entitat que figura com a titular del negoci. En la sol·licitud s'ha d'indicar el nom de l'establiment o centre de treball i la localització, així com el número d'inscripció registral (aquest darrer requisit és per instal·lacions juvenils i de lleure).

Sisè. Compatibilitat amb altres subvencions

Aquests ajuts són compatibles amb la percepció de qualsevol altra subvenció

procedent de qualsevol entitat del sector públic o privat.

Aquest ajut és incompatible amb la percepció de qualsevol altra subvenció concedida per la Fundació Mallorca Turisme per pal·liar els efectes de la covid-19. L'incompliment d'aquest requisit suposa iniciar el procediment de reintegrament corresponent o perdre el dret a cobrar l'ajut, sense perjudici de les possibles infraccions o sancions administratives o penals que hi poden correspondre.

Excepció: les escoles de dansa poden haver rebut l'ajuda en una de les dues convocatòries de subvencions per pal·liar els efectes de la Covid-19 a les escoles de dansa que ha tret la Fundació Mallorca Turisme.

Setè. Concurrència

El procediment és de concurrència no competitiva, per ordre d'entrada en el registre electrònic de la Fundació Mallorca Turisme sempre que l'expedient sigui correcte i s'aportin els documents preceptius, fins a exhaurir el total del crèdit assignat per a la convocatòria.

En cas que es faci un requeriment a la persona interessada, l'ordre d'entrada que figurarà en el registre serà el del moment en què es presenta la documentació correcta i completa.

Vuitè. Termini i lloc per presentació de sol·licituds

La sol·licitud i documentació annexa es pot presentar a partir de les 9.00 h de l'endemà de la publicació de l'extracte de la convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears fins al dia 8 d'octubre de 2021, o fins a exhauriment del crèdit.

El lloc per presentar la sol·licitud és la seu electrònica de la Fundació Mallorca Turisme

  (https://fundaciomallorcaturisme.sedelectronica.es/info.0)

a l'espai creat per la convocatòria «Convocatòria extraordinària d'ajuts per pal·liar els efectes de la covid-19 al sector de l'artesania, l'economia social i solidària, les instal·lacions juvenils i de lleure educatiu regulades pel Decret 23/2018, els guies de turisme i les escoles de dansa de Mallorca». Podeu trobar informació i també presentar la sol·licitud en la pàgina www.ajutsmallorca.com

La sol·licitud només es pot presentar en línia a través del catàleg de tràmits «Convocatòria d'ajuts per pal·liar els efectes de la covid-19 al sector al sector de l'artesania, l'economia social i solidària, les instal·lacions juvenils i de lleure educatiu regulades pel Decret 23/2018, els guies de turisme i les escoles de dansa de Mallorca». No serà vàlida una altra forma de presentació, no valdrà  presentar una instància general o aportar documentació sense anar al tràmit creat a l'efecte per la presentació.

A la sol·licitud s'ha d'indicar el nom de l'establiment i la localització.

Novè. Documentació a adjuntar amb la sol·licitud

a)  Persones físiques: còpia del DNI o NIE, per les dues cares. Si és una persona jurídica: CIF.

b) Certificat tributari de situació censal a l'Agència Estatal de l'Administració Tributària, on consti el centre de treball o establiment pel qual es demana l'ajut, del mes de desembre o  posterior.

c) Fotografia actual de la façana de l'establiment on es vegi el nom comercial, si hi fos i en té, i una fotografia de l'interior de l'establiment.

d) Si es tracta d'una comunitat de béns o entitat sense personalitat jurídica, contracte subscrit entre els membres i designació del representant.

e) Certificat expedit per l'entitat bancària de titularitat bancària. No s'admetran altres documents per acreditar la titularitat del compte bancari.

Dècim. Obligacions de les persones beneficiàries

D'acord  amb  l'article  9  de  l'Ordenança  general  de  subvencions  del  Consell Insular de Mallorca, són obligacions de les persones beneficiàries:

- Estar  al  corrent  de  les  obligacions  tributàries  amb  l'Agència  Estatal  de l'Administració Tributària (AEAT), amb la Seguretat Social, amb el Consell Insular de Mallorca, les entitats dependents i la Fundació Mallorca Turisme.

- Conservar els documents que demostren que compleix els requisits per ser persona beneficiària de l'ajuda durant un període de quatre anys des que s'ha concedit la subvenció.

- Sotmetre's a les actuacions de comprovació que ha de fer l'òrgan que concedeix la subvenció i a qualsevol altra comprovació o control financer que poden  dur  a  terme  els  òrgans  de  control  competents, tant  nacionals com comunitaris, i aportar tota la informació que li requereixin en l'exercici d'aquestes actuacions.

Onzè. Pagament

El pagament de l'ajut s'efectuarà una vegada comprovat que es compleixen els requisits amb la documentació que s'ha presentat amb la sol·licitud.

Les sol·licituds de subvenció es poden resoldre individualment mitjançant resolucions de concessió simultànies, encara que no hagi acabat el termini per presentar-les, a mesura que entrin en el registre de l'òrgan competent. Si s'exhaureix el crèdit destinat a la convocatòria abans d'acabar el termini de presentació, s'ha de suspendre la concessió de  noves ajudes mitjançant resolució que s'ha de publicar en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

Aquesta ajuda es concedeix en atenció a la concurrència dels requisits establerts en aquesta convocatòria sense perjudici dels controls que es poden fixar per verificar la certesa de la documentació presentada.

Dotzè. Comprovació de la veracitat de les dades

Per comprovar la veracitat de les dades aportades pels sol·licitants dels ajuts es farà una auditoria externa la qual servirà per examinar els expedients i podrà donar lloc, en cas d'incompliment, a l'inici de l'expedient de reintegrament més les possibles accions administratives o penals en què poden incloure.

  

Palma, 15 de setembre de 2021

El director de la Fundació Mallorca Turisme

Miguel Pastor Jordà