Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció II. Autoritats i personal

Subsecció segona. Oposicions i concursos

AJUNTAMENT D'INCA

Núm. 421096
Convocatòria i bases per a proveir dues places de personal funcionari de carrera de Policia Local per mobilitat pel sistema de concurs de mèrits

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

La Junta de Govern Local de l'Ajuntament d'Inca, a la seva sessió de dia 15 de setembre de 2021 va adoptar els següents acords:

Primer.- Aprovar la convocatòria i les bases per a proveir dues places de personal funcionari de carrera de Policia Local, vacants i dotades pressupostàriament, per mobilitat pel sistema de concurs de mèrits. Aquestes bases figuren a l'expedient.

Segon. Obrir el procés per a la cobertura d'aquestes dues places de policia de conformitat amb les bases que s'aproven i disposar que la convocatòria s'anunciï al Butlletí Oficial de les Illes Balears, a la pàgina web de l'Ajuntament d'Inca i a dos dels diaris de major tiratge de la Comunitat Autònoma.

Tercer.- AUTORITZAR (A) la despesa per un import de 19.228,86 en concepte de retribució per l'exercici 2021 de 2 places de personal funcionari de carrera de Policia Local (grup C subgrup C1 nivell de destí 16), amb càrrec a les següents aplicacions pressupostàries pels imports que es detallen a continuació:

CONCEPTES DOS POLICIES LOCALS FUNCIONARIS DE CARRERA (subgrup C1-nivell CD 16-CE de l'unitat de torns)

RETRIBUCIONS MENSUALS CADA POLICIA

TOTALS DOS POLICIES 01/10/2021 a 31/12/2021

APLICACIONS PRESSUPOSTÀRIES

SOU

788,42 €

4.730,52 €

000.13200.1200300

P.PROPORCI. 2 PAGUES EXTRES

302,09 €

1.812,54 €

000.13200.1200300

COMPLEMENT DE DESTI (nivell 16)

383,19 €

2.299,14 €

000.13200.1210000

COMPLEMENT ESPECIFIC (unitat TORNS)

747,95 €

4.487,70 €

000.13200.1210100

ALTRES COMPLEMENTS (RESI.BALEARS)

70,47 €

422,82 €

000.13200.1210300

DIFERENC.INDEMNITZ.RESIDENCIA

53,32 €

319,92 €

000.13200.1210300

TOTAL BRUT

2.345,44 €

14.072,64 €

---

SEG. SOCIAL EMPRESA (36,64% pels funcionaris de carrera)

859,37 €

5.156,22 €

000.13200.1600000

COSTS TOTALS

3.204,81 €

19.228,86 €

 

 

Quart.- COMPROMETRE el crèdit adequat i suficient, 76.915,42 € per atendre les obligacions inherents i derivades del nomenament de dos policies com a funcionari de carrera, en el pressupost de l'Ajuntament de l'any 2022 i AUTORITZAR (A) la despesa a futur a càrrec de les aplicacions pressupostàries pels imports que es detallen a continuació:

 

CONCEPTES DOS POLICIES LOCALS FUNCIONARIS DE CARRERA (subgrup C1-nivell CD 16-CE de l'unitat de torns)

RETRIBUCIONS MENSUALS CADA POLICIA

TOTALS DOS POLICIES 01/01/2022 a 31/12/2022

APLICACIONS PRESSUPOSTÀRIES

SOU

788,42 €

18.922,08 €

000.13200.1200300

P.PROPORCI. 2 PAGUES EXTRES

302,09 €

7.250,16 €

000.13200.1200300

COMPLEMENT DE DESTI (nivell 16)

383,19 €

9.196,56 €

000.13200.1210000

COMPLEMENT ESPECIFIC (unitat TORNS)

747,95 €

17.950,80 €

000.13200.1210100

ALTRES COMPLEMENTS (RESI.BALEARS)

70,47 €

1.691,28 €

000.13200.1210300

DIFERENC.INDEMNITZ.RESIDENCIA

53,32 €

1.279,68 €

000.13200.1210300

TOTAL BRUT

2.345,44 €

56.290,56 €

---

SEG. SOCIAL EMPRESA (36,64% pels funcionaris de carrera)

859,37 €

20.624,86 €

000.13200.1600000

COSTS TOTALS

3.204,81 €

76.915,42 €

 

 

                                                                                                 Vist i conforme,

La TAG interina                                                                        El Secretari

PROPOSTA DE LA BATLIA

Vist l'anterior informe amb proposta de resolució, el que subscriu l'assumeix i l'eleva a la consideració de la Junta de Govern de l'Ajuntament per la seva aprovació i per a l'adopció dels acords que es proposen.

 

Inca, en el dia de la signatura electrònica (15 de setembre de 2021)

El batle

Virgilio Moreno Sarrio

 

BASES I CONVOCATÒRIA DE LA PROVISIÓ PER MOBILITAT PER COBRIR COM A FUNCIONARI DE CARRERA 2 PLACES VACANTS DE LA CATEGORIA DE POLICIA DE L'AJUNTAMENT D'INCA

PRIMERA. Objecte de la convocatòria, procediment de provisió i normativa

L' objecte d'aquesta convocatòria és la provisió per mobilitat entre els funcionaris/es de carrera dels cossos de policia local o funcionaris/es dels ajuntaments que no tenguin constituït cos de policia local dels municipis de les Illes Balears, de 2 places de la categoria de Policia, vacants i dotades pressupostàriament, corresponents a la reserva del 20 % de l'Oferta d'Ocupació Pública de l'any 2021, pel sistema de concurs de mèrits. Aquestes places corresponen a l'escala d'Administració Especial, subescala de Serveis Especials, classe policia local, Grup de classificació C1, de l'Ajuntament d'Inca.

Les places reservades que no es cobreixin per falta de sol·licitants o perquè siguin declarades desertes, s'han d'acumular a les d'oposició (Exp. 6078/2021)

S'aplicarà a aquestes bases ; la Llei 4/2013,de 17 de juliol, de coordinació de les policies locals de les Illes Balears, amb la modificació efectuada per la Llei 11/2017, de 20 de desembre; el Decret 40/2019, de 24 de maig, pel qual s'aprova el Reglament marc de coordinació de les policies locals de les Illes Balears i es modifica el Decret 55/2017, de 15 de desembre, del Fons de Seguretat Pública de les Illes Balears; el Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de l'Estatut bàsic de l'empleat públic, i la Llei 3/2007, de 27 de març, de la funció pública de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, com també la resta de disposicions legals aplicables a la policia local.

Les bases d'aquesta convocatòria s'han de publicar en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

SEGONA. Requisits dels aspirants.

1.Per ser admeses en aquesta provisió de llocs de treball mitjançant el sistema de mobilitat, les persones interessades han de complir, en la data d'acabament del termini de presentació de sol·licituds els requisits generals següents:

a) Tenir la nacionalitat espanyola.

b) Posseir el títol de batxillerat, tècnic o equivalent, o estar en condicions d'obtenir-lo en la data en què finalitzi el termini de presentació de sol·licituds. En el cas de titulacions expedides a l'estranger, caldrà aportar l'homologació corresponent del Ministeri d'Educació i Formació Professional.

c) No haver estat separat del servei de l'Administració local, autonòmica o estatal, ni estar inhabilitat per a l'exercici de la funció pública.

d) No tenir antecedents penals per delictes dolosos.

e) Posseir els permisos de conducció de les classes A2 i B en vigor.

f) Comprometre's a dur armes i, si escau, a utilitzar-les, mitjançant una declaració jurada.

j) Acreditar el coneixement de la llengua catalana de nivell B2.

A més dels requisits que s'exigeixin en la relació de llocs de treball els següents específics per a la provisió per mobilitat:

a) Tenir la condició de funcionari de carrera en la mateixa categoria o en una categoria superior en algun dels cossos de policia local de les Illes Balears o en les plantilles dels ajuntaments que no hagin constituït cos de policia local i no trobar-se en la situació administrativa de suspensió de funcions.

b) Haver estat com a mínim tres anys en situació de servei actiu en la mateixa categoria o en una de superior com a funcionari de carrera en l'ajuntament de procedència.

c) Mancar més de cinc anys per passar a la situació de segona activitat per raó d'edat.

2. No hi poden participar els funcionaris de carrera que es troben en una situació administrativa diferent de la de servei actiu o serveis especials.

3. En els processos de mobilitat, el que preveu l'annex 5 d'aquest Reglament no hi és aplicable i s'ha de presentar un certificat mèdic que acrediti l'aptitud per desenvolupar les funcions pròpies de la categoria a la qual s'accedeix.

TERCERA. Presentació de sol·licituds.

1. Les sol·licituds per prendre part en provisió de llocs de treball mitjançant el sistema de mobilitat s'han d'ajustar al model normalitzat de sol·licitud (annex II) s'hauran d'adreçar a la batlia i es presentaran al Registre de l'Ajuntament o en qualsevol altra de les formes que estableix l'article 16.4 de la Llei 39/2015.

En el cas de no presentar la instància presencialment al Registre General de l'Ajuntament o a la seva seu electrònica de l'Ajuntament, la persona interessada haurà de comunicar abans de la finalització del termini de la presentació de les instàncies un correu electrònic a l'adreça secretaria@ajinca.net posant a l'assumpte "Exp. 6077/2021 Justificant instància subinspector" i adjuntant la instància amb el justificant del registre d'entrada del lloc on l'hagi registrat junt amb la documentació que hi hagi adjuntat.

El model normalitzat de sol·licituds es trobarà a disposició de les persones interessades a la pàgina web municipal o a la seu electrònica, a partir de l'obertura del termini per a la seva presentació.

2. El termini general de presentació de sol·licituds és de 20 dies hàbils a partir de l'endemà del dia en què es publiqui la convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears. Quan el darrer dia del termini sigui inhàbil, s'entén prorrogat al primer dia hàbil següent.

3. Juntament amb la sol·licitud emplenada adequadament, les persones aspirants han d'adjuntar :

a) Una declaració responsable que la persona aspirant compleix els requisits generals exigits en la base segona, amb referència sempre a la data d'expiració del termini assenyalat per presentar les sol·licituds.

b) Acreditació d'haver abonat la taxa de drets d'examen. La manca de justificació del pagament de la taxa indicada determina l'exclusió de l'aspirant. Aquest pagament no substitueix, en cap cas, el tràmit de presentar la sol·licitud en el termini i en la forma prevista.

c) Certificat mèdic que acrediti l'aptitud per desenvolupar les funcions pròpies de la categoria a la qual s'accedeix.

d) Certificació expedida pel secretari o secretària de l'Ajuntament del qual procedeixi l'aspirant,on es faran constar els serveis prestats com a funcionari/a de carrera, d'acord amb els antecedents obrants en seu expedient personal.

e) Relació dels mèrits que s'al·leguin en relació amb el lloc de treball sol·licitat, segons el model de l'annex (I), que s'han d'acreditar mitjançant documents originals o fotocòpies compulsades en el registre de l'ajuntament o en qualsevol altra de les formes que estableix l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques. En cap cas no es valoraran mèrits que no hagin estat al·legats i presentats en la forma establerta .Els mèrits s'han d'acreditar i s'han de valorar sempre amb referència a la data d'acabament del termini de presentació de sol·licituds.

L'Administració pot requerir de la persona sol·licitant l'aportació formal de la documentació substituïda per la declaració responsable en qualsevol fase del procediment de provisió.

La taxa per aquesta convocatòria es fixa en 10,78 €.

4. Amb la formalització i presentació de la sol·licitud, l'aspirant dóna el seu consentiment al tractament de les dades de caràcter personal que són necessàries per prendre part en la convocatòria i per a la resta de la tramitació del procés selectiu, d'acord amb la normativa vigent en matèria de protecció de Dades de Caràcter Personal.

5. Els aspirants quedaran vinculats a les dades que es facin constar en la seva sol·licitud. El domicili i telèfon que figurin en la mateixa es consideraran vàlids a l'efecte de notificacions, i serà responsabilitat exclusiva dels candidats tant els errors descriptius, com la no comunicació durant el procés de provisió de qualsevol canvi en les dades de la sol·licitud.

QUARTA. Admissió i exclusió de les persones aspirants.

1. Finalitzat el termini de presentació de sol·licituds, es publicarà a la pàgina web de l'Ajuntament una resolució per la qual s'aprova la llista provisional d'admesos i exclosos, amb indicació de la causa d'exclusió.

En la resolució en que es publiqui la llista provisional de persones admeses i excloses del procés de provisió , haurà de constar la data, l'hora i el lloc en que es durà a terme la prova d'aptitud psicològica i de personalitat per determinar la idoneïtat de l'aspirant al nou lloc de treball en els termes que estableix l'article 172 del Decret 40/2019 i la composició de la Comissió de valoració .

En tot cas, amb la finalitat d'evitar errors i, si se'n produeixen, possibilitar-ne l'esmena dins el termini establert i en la forma escaient, les persones interessades han de comprovar no només que no figuren en la relació de persones excloses sinó que, a més, els seus noms consten en la relació pertinent de persones admeses.

2. Les persones aspirants excloses o omeses disposaran d'un termini de 10 dies hàbils, comptadors des de l'endemà de la publicació esmentada, per esmenar el defecte o adjuntar el document que sigui preceptiu. En el cas que no s'esmenin, dins d'aquest termini, les deficiències que hagin motivat la seva exclusió, la sol·licitud es considerarà no presentada.

Als efectes d'aquesta convocatòria s'entenen com a causes d'exclusió no esmenables imputables a l'aspirant:

- Presentar la sol·licitud fora de termini.

- No complir qualsevol requisit de participació el darrer dia del termini de presentació de sol·licituds.

- No haver pagat la taxa de drets d'examen.

- Qualsevol altra que resulti de la normativa aplicable o del que preveuen aquestes bases.

3. Una vegada finalitzat el termini a què fa referència el paràgraf anterior i esmenades, si escau, les sol·licituds, el batle dictarà una resolució, d'aprovació de la llista definitiva de persones admeses i excloses. Aquesta resolució es farà pública en els mateixos llocs indicats per a la resolució provisional.

4. En cas que finalitzat el termini de presentació d'instàncies d'aquesta convocatòria no s'hagués presentat cap sol·licitud, la plaça/ les places ofertes es sumarà/ sumaran a la convocatòria del procés selectiu d'oposició de la categoria convocada.

El fet de figurar en la relació de persones admeses no prejutjarà que se'ls reconegui a les persones aspirants la possessió dels requisits exigits per participar en el procés selectiu. Si de la documentació que han de presentar en superar-lo es desprengui que no posseeixen algun dels requisits, perdran tots els drets que es puguin derivar de la seva participació

CINQUENA. Comissió de valoració

1. La Comissió de valoració és l'òrgan col·legiat encarregat de valorar els mèrits, gestionar les convocatòries, interpretar les bases i efectuar la proposta d'adjudicació dels llocs de treball convocats en els processos de mobilitat.

2. A les comissions de valoració els és aplicable el que disposa l'article 183 del Decret 40/2019 relatiu als tribunals qualificadors,exceptuant que les organitzacions sindicals que hagin obtingut més del 10 % de representants dins l'àmbit del municipi convocant, tenen el dret de participar com a membres de la Comissió de valoració. El número de les persones representants de les organitzacions sindicals no pot ser igual o superior al dels membres designats a proposta de l'Administració.

3. La Comissió de valoració és un òrgan col·legiat i la composició s'ha d'ajustar als principis d'imparcialitat i professionalitat dels seus membres i s'ha de respectar el principi de representació equilibrada de dones i homes, excepte per raons fonamentades i objectivament motivades.

4. La composició de la Comissió ha de ser predominantment tècnica; tots els membres han de tenir titulació igual o superior a les exigides per a l'accés a les places convocades.

5. El personal d'elecció o de lliure designació política, el personal funcionari interí i el personal eventual no poden formar part dels òrgans de selecció.

6. La pertinença als òrgans de selecció és sempre a títol individual; no es pot exercir aquesta representació per compte d'altri.

7. La Comissió de valoració ha d'estar constituïda per cinc membres i el mateix nombre de suplents:

 

- President o presidenta: designat per l'Ajuntament d'Inca entre el personal funcionari de carrera d'experiència reconeguda.

- Vocals: un vocal proposat per la Direcció General Emergències i Interior, competent en matèria de coordinació de policies locals, un vocal proposat per l'Escola Balear d'Administració Pública i un altre designat per l'Ajuntament d'Inca.

- Secretari/a del Tribunal: Funcionari delegat per la Corporació, amb veu i vot.

Les organitzacions sindicals que hagin obtingut més del 10 % de representants dins l'àmbit del municipi convocant, tenen el dret de participar com a membres de la Comissió de valoració de forma proporcional. El número dels representants de les organitzacions sindicals no pot ser igual o superior al dels membres designats a proposta de l'òrgan convocant.

La Comissió no pot constituir-se ni actuar sense l'assistència de més de la meitat dels seus membres, titulars o suplents indistintament, sense president o presidenta ni secretari o secretària. Les decisions s'han d'adoptar per majoria.

8. La Comissió pot acordar la incorporació en les tasques de personal assessor o especialistes que poden actuar amb veu però sense vot.

Així, es designen assessors tècnics i col·laboradors, que actuaran amb veu, però sense vot:

Sra. Margalida Adrover Cabrera, normalitzadora lingüística de l'Ajuntament d'Inca. Serà assessora del tribunal per a la realització de la prova de coneixements de llengua catalana.

Sra. Maria Antònia Ros Mulet, tècnica d'Administració general interina de l'Ajuntament d'Inca.

Sra. Maria Magdalena Picó Villalonga, assessora en lla Prova d'aptitud psicotècnica i de personalitat.

9. Els membres de la Comissió i els assessors s'han d'abstenir d'intervenir quan concorrin les circumstàncies que preveu l'article 23 de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic. Així mateix, han de notificar aquesta circumstància a l'autoritat que els va nomenar.

L'abstenció i la recusació dels membres de la Comissió es regularà pels articles 23 i 24 de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic, i pels articles 22 i 23 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

10. Les decisions adoptades per la Comissió es poden recórrer en les condicions que estableix l'article 121 de la Llei 39/2015.

SISENA. Fases del sistema de provisió

Les fases del sistema de provisió per mobilitat són les següents:

1a Fase: Prova d'aptitud psicològica i de personalitat

2a Fase: Valoració de mèrits generals

SETENA.- Prova d'aptitud psicològica i de personalitat:

Aquesta prova és de caràcter obligatori i eliminatori.

Consisteix en l'exploració psicotècnica per acreditar nivells mínims d'aptituds intel·lectuals i també en l'exploració de la personalitat i les actituds de les persones aspirants amb la finalitat de determinar el conjunt de competències corresponents a les funcions de la categoria de policia, i descartar l'existència de símptomes o indicadors compatibles amb alteracions psicopatològiques i/o de la personalitat. Les proves seran efectuades per un professional de la psicologia que actuarà com a assessor de la Comissió.

Consta de dues parts:

a) La primera consisteix en respondre un o varis tests d'aptitud intel·lectual i de personalitat. La valoració d'aquesta prova és de 0 a 10 punts i cal obtenir un mínim de 5 per superar-la. El resultat serà d'APTE o no APTE, quedaran eliminades les persones aspirants que no obtinguin una valoració d'apte.

Temps: 1 hora

b) La segona consisteix en respondre (la prova o les proves) per avaluar el conjunt de competències corresponents segons les funcions de la categoria de policia (que poden consistir en un o diversos tests i, si es cau, en una entrevista personal per tal de completar l'estudi). La seva valoració és APTE o NO APTE. Quedaran eliminats els aspirants que no obtinguin la valoració d'APTE.

Temps: 1 hora.

En el cas que s'hagin d'organitzar torns per dur a terme els exercicis, l'ordre d'actuació de les persones aspirants serà determinat mitjançant sorteig públic i es comunicarà mitjançant publicació a la web de l'Ajuntament.

Les dones embarassades amb previsió de part, o en període de postpart, coincident amb les dates de realització de la prova prevista en el procés de provisió, podran posar en coneixement de la Comissió aquesta situació, adjuntant el corresponent informe mèdic oficial pel qual es certifica aquesta circumstància.

La comunicació ha de realitzar-se amb el temps suficient i la Comissió ha de determinar sobre la base de la informació si és procedent o no atendre la sol·licitud, ajornar la prova o realitzar-la en un lloc alternatiu.

En cap cas les proves de reconeixement mèdic han d'estimar com a circumstància negativa als efectes del procés selectiu qualsevol derivada de la situació d'embaràs o lactància.

Qualificacions de la prova d'aptitud psicològica i de personalitat

La qualificació de la prova d'aptitud psicològica i de personalitat és de APTE o NO APTE,sent necessari obtenir la qualificació de APTE per a poder continuar el procediment de provisió per mobilitat.

La qualificació s'ha de fer pública el dia que s'acordin i s'ha de publicar a la pàgina web de l'Ajuntament).

Les persones aspirants poden presentar per escrit en el registre de l'Ajuntament en el termini de 3 dies hàbils comptadors des de l'endemà de la publicació del resultat les observacions o al·legacions que considerin oportunes, que hauran de ser resoltes de forma motivada per la Comissió.

VUITENA. Fase de concurs

Procedirà la valoració dels mèrits d'aquells aspirants que hagin obtingut la qualificació de “APTE” en les proves d'aptitud psicològica i de personalitat.

En la fase de concurs es valoraran els mèrits generals que estableix l'annex 4 del Decret 40/2019, de 24 de maig, pel qual s'aprova el Reglament marc de coordinació de les policies locals de les Illes Balears i es modifica el Decret 55/2017, de 15 de desembre, del Fons de Seguretat Pública de les Illes Balears (annex I)

La puntuació màxima que poden assolir els mèrits generals és de 56,4 punts.

La Comissió qualificarà els mèrits de conformitat amb el que s'estableix en els barems i ordenarà als candidats, per ordre de puntuació obtinguda, excloent de la llista als quals no hagin obtingut la puntuació de 15 punts.

NOVENA. Llista provisional de puntuacions obtingudes en el procés de provisió per mobilitat.

Finalitzada per part de la Comissió la valoració dels mèrits aportats es faran públiques a la pàgina web de l'ajuntament la llista provisionals de puntuacions obtingudes en el procés de provisió per mobilitat. Les persones aspirants disposaran de 3 dies hàbils per fer reclamacions, comptadors des de la publicació de la llista provisional.

Les reclamacions presentades seran resoltes per la Comissió.

DESENA. Llista definitiva de puntuacions obtingudes en el procés de provisió per mobilitat.

Resoltes les reclamacions, la Comissió ha d'aprovar la relació definitiva de les puntuacions del procés de provisió i la relació definitiva d'aspirants als que s'ha d'adjudicar el lloc de treball i la publicarà a la pàgina web de l'ajuntament.

En el cas que dos o més concursants obtinguessin la mateixa puntuació, l'empat es resoldrà a favor del candidat que hagués obtingut major puntuació en el mèrit de formació relacionada amb l'àrea professional. Si persisteix es donarà prioritat al genere amb menys representació en la categoria del lloc de feina que es convoca, i si persisteix s'empat es realitzarà un sorteig.

En cap cas pot ser un nombre d'aspirants superior al de llocs de treball convocats.

ONZENA. Proposta de nomenament i documentació

La Comissió formularà proposta de nomenament per a la provisió en propietat, com a funcionari de carrera del lloc de treball de policia de l'Ajuntament d'Inca a favor de l'aspirant o aspirants que, havent obtingut la qualificació de “apte” en les proves psicotècniques hagi obtingut major qualificació definitiva en la valoració de mèrits.

La persona aspirant o persones aspirants proposada/es presentarà/n en la Secretaria de l'Ajuntament, dins del termini de 5 dies hàbils a partir de la publicació en la pàgina web la proposta de nomenament anterior, els documents que acrediten que compleixen els requisits generals que exigeix la convocatòria degudament compulsats i/o validats electrònicament.

L'incompliment d'aquest termini, excepte casos de força major, o si de l'examen de la documentació presentada se'n dedueix que els aspirants no compleixen els requisits que s'exigeixen en la convocatòria, suposarà la pèrdua del dret a ser nomenats funcionaris de l'Ajuntament d'Inca i quedaran sense efecte totes les actuacions anteriors relatives al seu nomenament.

​​​​​​​DOTZENA. Nomenament

La Corporació resoldrà d'acord amb la proposta de la Comissió de Valoració, publicant-se la Resolució de nomenament en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, i en la pàgina web.

Els llocs inclosos en la convocatòria no podran declarar-se vacants quan existeixin concursants que, reunint els requisits, hagin obtingut la puntuació mínima exigida.

TRETZENA. Presa de possessió i cessament en el lloc anterior.

Els aspirants nomenats, hauran de cessar en els seus llocs en un termini màxim de 5 dies des de la publicació del nomenament i hauran de prendre possessió de la plaça adjudicada en el termini màxim de 10 dies a comptar des del citat cessament. Transcorregut aquest termini sense efectuar la presa de possessió, s'entendrà que renúncia al nomenament i en aquest cas es procedirà a realitzar els tràmits citats en la base onzena per a efectuar el nomenament en favor dels següents aspirants per ordre de puntuació.

IMPUGNACIÓ

Contra la convocatòria i les seves bases, que posen fi a la via administrativa, es pot interposar un recurs potestatiu de reposició davant l'Alcaldia en el termini d'un mes, comptador des de l'endemà que s'hagin publicat en el Butlletí Oficial de les Illes Balears , d'acord amb els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú.

També es pot interposar un recurs contenciós administratiu davant el Jutjat d'aquest ordre jurisdiccional en el termini de dos mesos, comptadors des de l'endemà de la seva publicació en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, d'acord amb els articles 8.2 i 46.1 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.

  

ANNEX I

MÈRITS

(Annex 4 del Decret 40/2019, de 24 de maig, pel qual s'aprova el Reglament marc de coordinació de les policies locals de les Illes Balears i es modifica el Decret 55/2017, de 15 de desembre, del Fons de Seguretat Pública de les Illes Balears).

La puntuació màxima que poden assolir els mèrits al· legats és de 56,4 punts. Per a la part de concurs del concurs oposició la puntuació màxima és el 40 % de la puntuació total del procés, que s'ha de calcular segons la fórmula que s'estableix en l'article 169 d'aquest Decret, d'acord amb el que estableixen els apartats següents. El tribunal ha d'avaluar els mèrits que les persones aspirants al·leguin i que justifiquin correctament, d'acord amb el barem següent:

1. Valoració dels serveis prestats

La puntuació màxima d'aquest apartat és de 8 punts, d'acord amb els criteris següents:

a) Per cada mes complet de serveis prestats i reconeguts en la categoria de policia auxiliar: 0,016 punts.

b) Per cada mes complet de serveis prestats i reconeguts en la categoria de policia local: 0,033 punts.

c) Per cada mes complet de serveis prestats i reconeguts en la categoria d'oficial: 0,041 punts.

d) Per cada mes complet de serveis prestats i reconeguts en la categoria de subinspector: 0,05 punts.

e) Per cada mes complet de serveis prestats i reconeguts en la categoria d'inspector: 0,058 punts.

f) Per cada mes complet de serveis prestats i reconeguts en la categoria de major: 0,066 punts.

g) Per cada mes complet de serveis prestats i reconeguts en la categoria de comissari: 0,075 punts.

h) Per cada mes complet de serveis prestats i reconeguts en la categoria d'intendent: 0,083 punts.

2. Antiguitat

La puntuació màxima d'aquest apartat és de 4 punts, d'acord amb els criteris següents:

 

​​​​​​​a) Per cada any complet de serveis prestats i reconeguts com a personal funcionari de carrera en qualsevol categoria de policia local: 0,2 punts per any.

b) Per cada any complet de serveis prestats i reconeguts com a personal de l'Administració pública en qualsevol altra categoria, lloc o destí, d'acord amb el que preveu la Llei 70/1978, de 26 de desembre, de reconeixement de serveis previs en l'Administració pública: 0,1 punts per any

La data de referència per fer la valoració és la de la finalització del termini per presentar la sol·licitud de participació i s'ha d'acreditar mitjançant un certificat expedit pels ajuntaments.

3. Estudis acadèmics oficials

Únicament es valoren els estudis acadèmics oficials amb validesa en tot el territori nacional. En cas de presentació de títols d'estudis cursats a l'estranger, s'ha d'acreditar l'homologació concedida pel Ministeri d'Educació, Cultura i Esport.

Per la possessió de titulacions acadèmiques oficials superiors a la que s'exigeix per a la categoria a la qual s'accedeix o a partir d'una segona titulació acadèmica oficial igual a la que s'exigeix per a la categoria a la qual s'accedeix. La valoració com a mèrit d'un títol implica que no es valori el de nivell inferior necessari per obtenir-lo, llevat del cas que les titulacions corresponguin a branques diferents.

La puntuació màxima d'aquest apartat és de 21 punts, d'acord amb els criteris següents:

a) Per cada titulació acadèmica de tècnic de formació professional de grau superior, ensenyaments professionals d'arts plàstiques i disseny de grau superior i els ensenyaments esportius de grau superior, com també tots els títols que hagin estat declarats equivalents: 1 punt, fins a un màxim de 2 punts.

b) Per cada titulació acadèmica de diplomatura universitària, arquitectura tècnica, enginyeria tècnica o titulació declarada equivalent: 2 punts, fins a un màxim de 4 punts.

c) Per cada titulació acadèmica de grau universitari o grau de l'ensenyament artístic superior: 2 punts, fins a un màxim de 4 punts.

d) Per cada llicenciatura universitària, arquitectura, enginyeria o titulació universitària equivalent: 3 punts, fins a un màxim de 6 punts.

e) Per cada màster oficial i altres estudis de postgrau oficial universitari: 0,25 punts per cada 30 crèdits ECTS, fins a un màxim de 1,5 punts. Els estudis de grau amb càrrega lectiva de 300 crèdits ECTS, a més d'obtenir els punts de l'apartat c, obtindran 0,5 punts, d'acord a l'article 12.10 del Reial decret 1393/2007, de 29 d'octubre.

f) Per a cada títol de doctor: 1,5 punts, fins a un màxim de 3 punts. Només s'han de valorar la possessió dels títols de nivell superior al que s'exigeix per a l'ingrés en la categoria a la qual s'accedeix o la possessió d'una segona titulació acadèmica oficial igual a la que s'exigeix per a la categoria a la qual s'accedeix. La valoració com a mèrit d'un títol implica que no es valori el de nivell inferior, o el primer cicle que sigui imprescindible per a la seva obtenció, llevat dels títols de postgrau (màster i doctor), que se sumen a la titulació corresponent, o que les titulacions corresponguin a branques acadèmiques distintes.

4. Valoració dels coneixements de llengües

4.1 Coneixements orals i escrits de llengua catalana

Es valoren els certificats expedits per l'EBAP, expedits o homologats per l'òrgan competent de la Conselleria de Cultura, Participació i Esports o reconeguts d'acord amb la normativa autonòmica vigent fins a una puntuació màxima de 2,50 punts:

a) Nivell A2 (abans nivell A) o equivalent: 1 punt

b) Nivell B1: 1,25 punts

c) Nivell B2 (abans nivell B) o equivalent: 1,50 punts

d) Nivell C1 (abans nivell C) o equivalent: 1,75 punts

e) Nivell C2 (abans nivell D) o equivalent: 2 punts

f) Coneixements de llenguatge administratiu (certificat E): 0,50 punts

S'ha de valorar només el certificat que correspongui al nivell més alt aportat per la persona interessada (excepte en el cas que sigui requisit per participar en el concurs estar en possessió d'un determinat nivell de català, cas en què el nivell de català aportat com a mèrit ha de ser superior al que s'exigeix com a requisit). En el cas del certificat de coneixements de llenguatge administratiu, la puntuació s'acumula a la de l'altre certificat que s'acrediti.

4.2 Coneixements d'altres llengües

Es valoren els certificats acreditatius dels coneixements de qualsevol llengua oficial de les altres comunitats autònomes o d'una llengua estrangera expedits per les escoles oficials d'idiomes (EOI), les universitats, l'EBAP, altres escoles d'administració pública i altres entitats, i que siguin equivalents als nivells que estableix el Marc comú europeu, amb una puntuació màxima de 5,40 punts segons els criteris que s'indiquen en la taula següent:​​​​​​​​​​​​​​

Nivells del Marc comú europeu

EOI

Universitats, escoles d'administració pública i organitzacions sindicals en el marc dels acords de formació contínua, equivalents als nivells del Marc comú europeu

Altres nivells EBAP

Puntuació

 

 

 

1r curs de nivell inicial

0,10

 

 

 

2n curs de nivell inicial

0,20

A1

0,40

0,30

1r curs de nivell elemental

0,30

A2

0,60

0,40

2n curs de nivell elemental

0,40

B1

0,80

0,60

1r curs de nivell mitjà

0,60

B1+

1

0,80

2n curs de nivell mitjà

0,80

B2

1,20

1

1r curs de nivell superior

1

B2+

1,40

1,20

2n curs de nivell superior

1,20

C1

1,60

1,40

 

 

C2

1,80

1,60

 

 

Altres certificats equivalents als nivells del Marc comú europeu es valoren amb la mateixa puntuació que els certificats de les escoles oficials d'idiomes.

D'una mateixa llengua, només se'n valoren les titulacions de nivell superior.

5. Valoració dels cursos de formació

Només es valoren els diplomes o certificats de cursos i activitats formatives impartits per les escoles de formació de les policies locals, els cursos impartits per l'Escola Balear d'Administració Pública o que tenguin la condició de concertats o homologats per l'EBAP, els cursos d'interès policial manifest superats en universitats en l'àmbit de la Unió Europea o en altres administracions públiques de l'Estat espanyol amb centres de formació acreditats i els efectuats dins el marc de l'acord de formació per a l'ocupació de les administracions públiques (AFEDAP) o pla similar.

Pel que fa a la formació en línia i a distància no reglada, només es valora la que imparteixin i homologuin l'EBAP o les universitats de l'àmbit de la Unió Europea i l'efectuada dins el marc de l'acord de formació per a l'ocupació de les administracions públiques (AFEDAP) o pla similar. Els cursos en matèria policial fets abans d'entrar en vigor la Llei 4/2013, de 17 de juliol, de coordinació de les policies locals de les Illes Balears, també es valoren.

En aquest apartat també es valora la impartició de cursos d'accions formatives relacionades amb les funcions pròpies del lloc al qual s'accedeixi en centres formatius oficials, acreditada mitjançant un certificat en què consti el curs, les hores i les matèries que s'han impartit i els crèdits dels títols, màsters propis no oficials i dels cursos d'expert universitari que tenen el caràcter de titulacions pròpies d'una universitat determinada.

5.1. Formació relacionada amb l'àrea professional

5.1.1. Accions formatives relacionades

La puntuació màxima d'aquest apartat és de 4,5 punts. Es valoren, per a cada lloc de treball, les accions formatives sempre que estiguin directament relacionades amb les funcions pròpies del lloc a què s'accedeix. En concret, només es valoren els cursos referits a les àrees professionals de policia, seguretat, emergències, salvament, ciències forenses, criminologia, violència de gènere, diversitat sexual i de gènere, delictes d'odi i formació sanitària relacionada amb la professió de policia local d'acord amb els criteris que s'indiquen a continuació:

a) Per cada certificat d'aprofitament: 0,005 punts per hora.

b) Per cada certificat d'assistència: 0,0025 punts per hora.

c) Per cada certificat d' impartició de cursos d'accions formatives relacionades amb les funcions pròpies del lloc al qual s'accedeixi: 0,0075 punts per hora.

Pel que fa als cursos o activitats expressats en crèdits, s'entén que cada crèdit equival a 10 hores.

No es valoren els certificats que no indiquin el nombre d'hores o crèdits, el contingut de la formació o que tinguin un contingut indefinit.

​​​​​​​No es valora la formació que constitueix una part dels cursos de capacitació corresponents al període de pràctiques ni tampoc la dels cursos de capacitació per accedir a qualsevol categoria de les forces o cossos de seguretat. Tampoc es valora la formació repetida, llevat que s'hagi fet un canvi substancial en el contingut

5.1.2. Formació universitària no oficial relacionada amb les funcions del lloc de treball convocat

La puntuació màxima d'aquest apartat és de 3,5 punts.

a) Títol propi de graduat en seguretat i ciències policials de la Universitat de les Illes Balears: 1 punt.

b) Títols propis de graduat universitari, relacionats amb les àrees de policia, seguretat, emergències, salvament, ciències forenses, criminologia, violència de gènere, diversitat sexual i de gènere, delictes d'odi i formació sanitària, amb càrrega lectiva de, com a mínim, 180 crèdits ECTS: 0,75 punts per títol, fins a un màxim d'1,5 punts.

c) Màsters, experts i diplomes universitaris relacionats amb les àrees de policia, seguretat, emergències, salvament, ciències forenses, criminologia, violència de gènere, diversitat sexual i de gènere, delictes d'odi i formació sanitària: 0,1 punts per crèdit ECTS, fins a un màxim d'1 punt. Els títols amb càrrega lectiva inferior a 30 crèdits ECTS no es valoren en aquest apartat.

5.2. Formació no relacionada amb l'àrea professional

5.2.1. Accions formatives no relacionades

La puntuació màxima d'aquest apartat és de 2 punts.

S'han de valorar, per a cada lloc de treball, les accions formatives que, encara que no estiguin directament relacionades amb les funcions pròpies del lloc al qual s'accedeix, es consideren d'interès general. En concret, només s'han de valorar per a totes les categories els cursos que estiguin relacionats amb les àrees temàtiques de la formació contínua de l'EBAP.

a) Per cada certificat d'aprofitament: 0,005 punts per hora

b) Per cada certificat d'assistència: 0,0025 punts per hora

5.2.2. Formació universitària no oficial no relacionada

La puntuació màxima d'aquest apartat és de 2 punts.

a) Títols propis de graduat universitari, sense relació amb les àrees de policia, seguretat, emergències, salvament, ciències forenses, criminologia, violència de gènere, diversitat sexual i de gènere, delictes d'odi o formació sanitària, que es consideren d'interès general amb càrrega lectiva de, com a mínim, 180 crèdits ECTS: 0,5 punts per títol, fins a un màxim d'1 punt.

b) Màsters, experts i diplomes universitaris sense relació amb les àrees de policia, seguretat, emergències, salvament, ciències forenses, criminologia, violència de gènere, diversitat sexual i de gènere, delictes d'odi o formació sanitària, que es consideren d'interès general: 0,05 per crèdit ECTS, fins a un màxim d'1 punt. Els títols amb càrrega lectiva inferior a 30 crèdits ECTS no es valoren en aquest apartat.

6. Reconeixements honorífics

Valoració dels reconeixements honorífics.

La puntuació màxima d'aquest apartat és de 2,5 punts, d'acord amb els criteris següents:

Per cada condecoració i distinció al mèrit policial de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears o dels ajuntaments prevista en la normativa:

a) Creu al mèrit policial amb distintiu blau de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears: 0,75 punt.

b) Creu al mèrit policial amb distintiu verd de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears: 0,5 punts.

c) Creu al mèrit policial amb distintiu blanc de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears: 0,25 punts.

d) Felicitacions públiques atorgades per la Comunitat Autònoma o pel Ple dels ajuntaments: 0,10 punts.

S'ha d'acreditar mitjançant un certificat expedit per la conselleria competent en matèria de coordinació de les policies locals.

Únicament poden valorar-se a l'efecte de concurs de mèrits les felicitacions atorgades pels ajuntaments si han estat aprovades per acord plenari i estan motivades per alguna de les causes que preveu l'article 134 d'aquest Reglament. La puntuació per una felicitació pública pot considerar-se només en els processos selectius de l'ajuntament que l'ha concedida.

​​​​​​​7. Valoració dels certificats d'actualització de les proves físiques.

La superació de les proves d'actualització de les proves físiques previstes a l'article 165 del Reglament marc amb un nota igual o superior, en conjunt, a 7, té una puntuació, igual a la nota obtinguda multiplicada per 0,1, fins a un màxim d'1 punt.

8. Les convocatòries s'han de publicar en el Butlletí Oficial de les Illes Balears

Els mèrits que al· leguin les persones candidates s'han d'acreditar mitjançant la presentació de l'original o de la còpia compulsada de la documentació següent:

a) Serveis prestats i antiguitat: certificat expedit pels ajuntaments o administracions públiques corresponents.

b) Estudis acadèmics oficials: còpia compulsada correctament del títol o del resguard acreditatiu (anvers i revers). En cas de presentació de títols d'estudis cursats a l'estranger, s'ha d'acreditar l'homologació concedida pel Ministeri d'Educació, Cultura i Esport.

c) Coneixement de llengua catalana: certificats expedits per l'Escola Balear d'Administració Pública (EBAP), expedits o homologats per l'òrgan competent de la Conselleria de Cultura, Participació i Esports o reconeguts d'acord amb la normativa autonòmica vigent.

d) Coneixement d'altres llengües: certificats expedits per l'Escola Balear d'Administració Pública, per les escoles oficials d'idiomes (EOI), per les universitats, per altres escoles d'administració pública i altres entitats, equivalents amb els nivells del Marc comú europeu.

e) Cursos de formació: certificats d'aprofitament, certificats d'assistència i certificats d'impartició de cursos d'accions formatives expedits per les escoles de formació de les policies locals, per l'Escola Balear d'Administració Pública o homologats o concertats per l'EBAP, per universitats de l'àmbit de la Unió Europea, per centres de formació acreditats en altres administracions públiques de l'Estat espanyol o centres que imparteixen formació dins el marc de l'acord de formació per a l'ocupació de les administracions públiques (AFEDAP) o pla similar.

f) Reconeixements honorífics: certificats expedits per la conselleria competent en matèria de coordinació de les policies locals o l'ajuntament corresponent.

 

 

 

​​​​​​​ANNEX II

MODEL SOL·LICITUD PER PARTICIPAR EN EL PROCÉS

 

 

Sr./Sra. ........................................................................................................., major d'edat, amb DNI número ........................................... i domicili a efectes de notificacions i comunicacions a .............................................................................., telèfon................................., correu electrònic..................................................................

EXPÒS:

1. Que he tengut coneixement de la convocatòria publicada per aquest Ajuntament per a la a la provisió per mobilitat de dues places de personal funcionari de carrera policia local de l'Ajuntament d'Inca.

2. Que estic en possessió de totes i cada una de les condicions exigides per les bases de selecció.

3. Que som responsable de la veracitat dels documents i la informació que present en aquest procés selectiu.

Per tot allò exposat,

SOL·LICIT:

Ésser admès/esa al corresponent procés selectiu, per a la qual cosa aport la següent documentació exigida en aquestes bases.

​​​​​​​(Els mèrits s'han de presentar estructurats segons figuren a l' 4 del Decret 40/2019, de 24 de maig, pel qual s'aprova el Reglament marc de coordinació de les policies locals de les Illes Balears i es modifica el Decret 55/2017, de 15 de desembre, del Fons de Seguretat Pública de les Illes Balears)​​​​​​​

Inca, de de 20...

(Signatura de la persona interessada)

SR. BATLE PRESIDENT DE L'AJUNTAMENT D'INCA