Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA

INSTITUT D'INDÚSTRIES CULTURALS DE LES ILLES BALEARS

Núm. 420301
Resolució del president de l'Institut d'Indústries Culturals de les Illes Balears de 15 de setembre de 2021 per la qual es convoquen les subvencions per donar suport a la promoció exterior de projectes audiovisuals per a l’any 2021

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

1. L'11 de març de 2020 l'Organització Mundial de la Salut va declarar pandèmia internacional la situació d'emergència de salut pública provocada per la COVID-19.

Més enllà de les restriccions provocades per l'estat d'alarma, al llarg d'enguany la situació d'excepció continua afectant gran part dels hàbits socioculturals. La COVID-19 ha fet necessàries unes mesures de seguretat sanitària que impedeixen desenvolupar amb normalitat gran part dels esdeveniments culturals i el conjunt de la indústria cultural.

2. L'Institut d'Indústries Culturals de les Illes Balears (en endavant, ICIB) és una entitat pública empresarial de les que preveu l'article 2.1.b) de la Llei 7/2010, de 21 de juliol, del sector públic instrumental de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, amb personalitat jurídica pròpia i diferenciada, i amb capacitat d'actuar i autonomia de gestió plenes, sense perjudici de la relació de tutela de l'Administració de la Comunitat Autònoma.

L'ICIB està adscrit a la Conselleria de Fons Europeus, Universitat i Cultura, en virtut del Decret 21/2019, de 2 d'agost, de la presidenta de les Illes Balears, pel qual s'estableix l'estructura orgànica bàsica de les conselleries de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

Els fins generals i els àmbits d'actuació de l'ICIB, d'acord amb l'article 4 dels seus Estatuts, publicats en el Decret 50/2018, de 21 de desembre, són els següents:

1. L'ICIB té com a fins generals els relacionats amb el desenvolupament de les indústries i empreses culturals i creatives en el marc de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, de conformitat amb aquests Estatuts.

2. Els àmbits inicials d'actuació de l'ens són l'audiovisual i la cultura digital, les arts escèniques, les arts visuals, el món editorial i la música, sense perjudici que en un futur s'hi puguin incorporar altres sectors, com el patrimoni, l'artesania, el disseny i la publicitat, o altres camps de la cultura.

Són funcions i competències de l'ICIB, d'acord amb l'article 5 dels seus Estatuts, publicats en el Decret 50/2018, de 21 de desembre, les següents:

a) Establir i gestionar, amb la participació de representants dels sectors implicats, els programes orientats a prestar suport tècnic als diferents sectors vinculats a les indústries culturals.

b) Fomentar el desenvolupament de les empreses relacionades amb les indústries culturals i assessorar noves empreses.

c) Donar suport a les iniciatives empresarials de promoció de productes culturals i impulsar el consum interior, l'exportació, la difusió i la promoció d'aquests productes en circuits internacionals.

d) Facilitar les relacions entre les indústries culturals i les administracions públiques de les Illes Balears.

e) Impulsar la col·laboració entre les empreses i els creadors culturals.

f) Fer estudis estructurals i prospeccions sobre les indústries culturals.

g) Difondre la informació relativa a les ajudes i als serveis que els organismes de qualsevol àmbit territorial de les Illes Balears destinen a les indústries culturals.

h) Fomentar les accions formatives d'interès per al desenvolupament de les indústries culturals.

i) Promoure la innovació creativa i la investigació d'ofertes de qualitat de noves estètiques i nous llenguatges. [...]

k) Promoure i executar qualsevol altra activitat dirigida a desenvolupar les indústries culturals a les Illes Balears.

L'article 30.26 de l'Estatut d'autonomia de les Illes Balears disposa que la Comunitat Autònoma té les competències corresponents a cultura, activitats artístiques i culturals, i foment i difusió de la creació i la producció teatral, musical, cinematogràfica i audiovisual, literària, de dansa i d'arts combinades, així com la seva difusió nacional i internacional.

 

​​​​​​​L'Acord del Consell de Govern de 9 de març de 2018 pel qual s'aprova el Pla Estratègic de Subvencions de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears per a l'exercici 2018-2020, la vigència del qual s'ha prorrogat mitjançant l'Acord del Consell de Govern de 25 de gener de 2021, preveu la línia de subvenció IV.2.6 per a ajuts per donar suport a activitats per a la projecció exterior del sector audiovisual de les Illes Balears.

D'acord amb l'article 1 de l'Ordre de la consellera d'Educació i Cultura d'1 de juliol de 2009 per la qual s'estableixen les bases reguladores de les subvencions en matèria d'educació i cultura (BOIB núm. 100, d'11 de juliol), poden ser objecte de subvencions les activitats corresponents a la promoció de la cultura i de les arts plàstiques tant entre les Illes Balears com a l'exterior.

3. Els ajuts que estableix aquesta Resolució estan sotmesos al Marc nacional temporal relatiu a les mesures d'ajuda a empreses i autònoms consistents en subvencions directes, bestretes reemborsables, avantatges fiscals, garanties de préstecs i bonificacions de tipus d'interès en préstecs destinades a donar suport a l'economia en el context de l'actual brot de COVID-19, aprovat per les decisions de la Comissió Europea SA.56851 (2020/N), de 2 de abril, y SA.57019 (2020/N), de 24 de abril, i les seves modificacions. La data de concessió de les ajudes esmentades s'ha prorrogat fins al 31 de desembre de 2021.

Per tot això, d'acord amb el que disposa l'article 15 del Text refós de la Llei de subvencions, aprovat pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, i fent ús de les facultats que m'atribueix l'article 10.1.i) dels Estatuts de l'Institut d'Indústries Culturals de les Illes Balears, dict la següent

Resolució

1. Aprovar la convocatòria de subvencions per donar suport a la promoció exterior de projectes audiovisuals per a l'any 2021.

2. Aprovar el pressupost d'aquesta convocatòria, que té un import màxim de 150.000 € (cent-cinquanta mil euros).

3. Autoritzar una despesa de 150.000 €, amb càrrec al capítol IV del pressupost de l'ICIB.

4. Publicar la convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

Interposició de recursos

Contra aquesta Resolució, que exhaureix la via administrativa, es pot interposar un recurs potestatiu de reposició davant el president de l'ICIB, en el termini d'un mes comptador a partir de l'endemà d'haver-se publicat en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, d'acord amb l'article 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i l'article 57 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

També es pot interposar directament un recurs contenciós administratiu davant el Jutjat Contenciós Administratiu, en el termini de dos mesos comptadors des de l'endemà d'haver-se publicat, d'acord amb l'article 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.

 

Palma, 15 de setembre de 2021

El president de l'Institut d'Indústries Culturals de les Illes Balears Miquel Company Pons

 

 

​​​​​​​ANNEX 1 Convocatòria

1. Objecte i finalitat

2. Despeses subvencionables i no subvencionables

3. Imputació pressupostària

4. Beneficiaris i requisits

5. Normativa aplicable

6. Termini i presentació de sol·licituds

7. Nombre de sol·licituds i termini d'execució de les actuacions

8. Documentació de la sol·licitud

9. Criteris per seleccionar els beneficiaris

10. Import de la subvenció

11. Òrgans competents per instruir, informar i resoldre el procediment

12. Composició de la Comissió Avaluadora

13. Instrucció del procediment

14. Reformulació i factors de correcció del projecte

15. Subcontractació

16. Comprovació del valor de mercat

17. Imports màxims de les ajudes

18. Pagament

19. Justificació

20. Concurrència d'ajudes o subvencions

21. Obligacions dels beneficiaris

22. Interpretació i execució

23. Revocació

24. Reintegrament

25. Règim d'infraccions i sancions

26. Efectes

27. Criteris de valoració

1. Objecte i finalitat

Aquesta convocatòria té per objecte contribuir a la promoció exterior dels projectes audiovisuals de les Illes Balears de caràcter professional per a l'any 2021, amb la finalitat d'impulsar-ne l'exportació i la difusió.

2. Despeses subvencionables i no subvencionables

2.1. De conformitat amb l'article 40 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de subvencions, es consideren despeses subvencionables les que, d'una manera indubtable, responen al desenvolupament del projecte dins el període comprès entre l'1 de gener de 2021 i fins a la finalització del termini de justificació.

Són subvencionables les despeses següents:

— El desplaçament aeri, marítim o terrestre de personal tècnic, per a un màxim de dues persones. Només s'accepten bitllets en classe turista. Màxim de 400 € per desplaçament/persona.

— El quilometratge (inclou benzina) per desplaçaments. Es comptabilitzarà a 0,20 €/km.

— El lloguer de vehicles i imports de taxi d'anada i tornada de l'aeroport.

— Les despeses d'allotjament, per a un màxim de dues persones. Màxim de 150 € (IVA exclòs) per persona i nit.

— Cost de les acreditacions o inscripcions en fires, mercats i jornades professionals, per a un màxim de dues persones. Màxim de 600 € per acreditació/persona.

— Les despeses de traducció, adaptació i incrustació de subtítols de llargmetratges, curtmetratges, documentals, etc.

— La producció, edició i traducció del material promocional destinat a la participació en les fires, mercats, festivals i fòrums de coproducció, en format de llocs webs i EPK.

— La producció d'anuncis d'intriga (teasers) i/o tràilers: screeners.

— La realització d'accions promocionals, publicitàries i d'estratègia.

— Les nòmines dels treballadors per un import inferior o igual al 50 % del total, sempre que vagin acompanyades d'un document justificatiu de la vinculació amb les tasques desenvolupades relacionades amb l'objecte de la sol·licitud.

 

​​​​​​​— Les despeses subvencionables vinculades a activitats cancel·lades o ajornades per causa de les mesures de prevenció establertes per les administracions públiques per lluitar contra la pandèmia de la COVID-19, el reintegrament de les quals no s'hagi pogut sol·licitar ni percebre en cap cas.

2.2. No són subvencionables les despeses següents:

— Les despeses de manutenció (àpats).

— Les dietes.

— Les despeses de muntatge i producció d'estands.

— Els imposts, les taxes i els tributs.

— Les nòmines dels administradors de l'empresa i les quotes d'autònoms.

— Les despeses de persones que no tenguin contracte de serveis o laboral amb el sol·licitant.

— Els honoraris del beneficiari de la subvenció o dels administradors o representants de les persones jurídiques.

— Les despeses de peatges.

— Despeses estructurals (compra de programari i maquinari informàtics, compra d'instruments, lloguer i despeses de locals d'ús habitual, lloguer de serveis informàtics no específics de l'activitat).

— Les despeses que no es corresponguin amb el període d'execució.

— Qualsevol altra despesa que no quedi justificada d'una manera clara que respon indubtablement a l'objecte de la convocatòria.

3. Imputació pressupostària

3.1. El crèdit assignat a aquesta convocatòria és de 150.000 € (cent-cinquanta mil euros), amb càrrec al capítol IV dels pressupostos de l'ICIB de 2021.

3.2. La concessió de les ajudes previstes en aquesta convocatòria queda condicionada a la disponibilitat pressupostària que estableix el punt 3.1.

3.3. Sempre que la disponibilitat pressupostària ho permeti, es pot incrementar l'import d'aquesta convocatòria. L'import consignat inicialment es pot ampliar mitjançant una resolució d'ampliació del crèdit assignat. Tret que s'estableixi una altra cosa, aquesta ampliació no implica que el termini per presentar sol·licituds s'ampliï, i no afecta la tramitació ordinària de les sol·licituds presentades i no resoltes d'una manera expressa.

4. Beneficiaris i requisits

4.1. Poden ser beneficiaris de les subvencions les persones físiques donades d'alta en el règim d'autònoms i les persones jurídiques del sector audiovisual, que puguin dur a terme els projectes o les activitats que estiguin en la situació que motiva la concessió de la subvenció.

4.2. Totes les persones o entitats que sol·licitin aquestes ajudes han de complir els requisits següents:

a) Estar al corrent de les obligacions amb la Seguretat Social abans de la proposta de resolució.

b) Estar al corrent de les obligacions tributàries amb l'Estat i amb la Comunitat Autònoma de les Illes Balears abans de la proposta de resolució.

c) Estar establertes en un estat membre de la Unió Europea o de l'Espai Econòmic Europeu i, en el moment de sol·licitar l'ajuda, tenir un establiment operatiu permanent a la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, o acreditar que el 50 % dels contractes laborals o serveis contractats s'han fet en el darrer any a les Illes Balears.

d) Estar d'alta en un epígraf de l'impost d'activitats econòmiques (IAE) vinculat al sector audiovisual.

e) Que l'objecte social principal de l'entitat sigui l'audiovisual.

f) Complir els principis de l'article 3 de la Llei 11/2016, de 28 de juliol, d'igualtat de dones i homes.

g) Presentar la sol·licitud en els termes i amb els requisits que s'estableixen en els apartats 6 i 7 d'aquesta convocatòria.

Quan es tracti d'agrupacions de persones físiques o jurídiques, públiques o privades, sense personalitat, s'han de fer constar de manera explícita, tant en la sol·licitud com en la resolució de concessió, els compromisos d'execució assumits per cada membre de l'agrupació, així com l'import de la subvenció que ha d'aplicar cadascun d'ells, que també tindran la consideració de beneficiaris. En qualsevol cas, s'ha de nomenar un representant o apoderat únic de l'agrupació, amb poders suficients per complir les obligacions que, com a beneficiari, corresponen a l'agrupació. Així mateix, l'agrupació no s'entendrà dissolta fins que no hagin transcorregut els terminis de prescripció prevists en la Llei de Finances de la Comunitat Autònoma i en els articles 57 i 60 del Decret Legislatiu 2/2005.

4.3. No tenen la condició de beneficiaris d'aquesta convocatòria:

— Les societats públiques i les entitats de dret públic, així com qualsevol empresa o organització en la qual la participació d'aquests ens sigui majoritària.

— Les persones físiques o jurídiques que incorrin en qualsevol de les prohibicions establertes en l'article 10 del Text refós de la Llei de subvencions de les Illes Balears, entre les quals hi ha haver sol·licitat la declaració de concurs, haver estat declarades insolvents en qualsevol procediment, estar declarades en concurs, estar subjectes a intervenció judicial o haver estat inhabilitades d'acord amb la Llei concursal sense que hagi conclòs el període d'inhabilitació fixat a la sentència de qualificació del concurs; que hagin estat sancionades o condemnades per haver exercit o tolerat pràctiques laborals considerades discriminatòries per raó de sexe o de gènere, per resolució administrativa ferma o condemnades per sentència judicial ferma, d'acord amb l'article 11 de la Llei 11/2016, de 28 de juliol, d'igualtat de dones i d'homes; ni tampoc les que hagin estat sancionades mitjançant una resolució ferma amb la pèrdua de la possibilitat d'obtenir una subvenció, d'acord amb la Llei 8/2016, de 30 de maig, per garantir els drets de lesbianes, gais, trans, bisexuals i intersexuals i per erradicar l'LGTBI-fòbia, o qualsevol altra d'aplicable.

— Les associacions sense ànim de lucre

4.4. Les ajudes regulades en aquesta convocatòria poden concedir-se a empreses i autònoms que no estiguin en crisi i/o a empreses i autònoms que el 31 de desembre de 2019 no estaven en crisi, segons el que es disposa en l'article 2, punt 18, del Reglament (UE) núm. 651/2014 de la Comissió (Reglament general d'exempció per categories), però que sí que hi estaven o van començar a estar-hi amb posterioritat a aquesta data a conseqüència del brot de COVID-19.

4.5. Sense perjudici del que s'estableix amb caràcter general en el paràgraf anterior, sota les modalitats i condicions descrites es poden concedir ajudes a microempreses o petites empreses (en el sentit de l'annex I del Reglament general d'exempció per categories) que ja estiguessin en crisi el 31 de desembre de 2019, sempre que no es trobin immerses en un procediment concursal ni hagin rebut una ajuda de salvament o de reestructuració.

4.6. Aquests requisits s'han de complir prèviament a la data de publicació d'aquesta convocatòria anual en el Butlletí Oficial de les Illes Balears (BOIB) i han de mantenir-se fins a la finalització i la justificació de l'activitat objecte de subvenció.

5. Normativa aplicable

Aquesta convocatòria es regeix per les bases reguladores aprovades mitjançant l'Ordre de la consellera d'Educació i Cultura d'1 de juliol de 2009; el Text refós de la Llei de subvencions de les Illes Balears; la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i la resta de normativa comunitària, estatal o autonòmica aplicable a les subvencions atorgades per l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

6. Termini i presentació de sol·licituds

6.1. El termini per presentar les sol·licituds, adreçades a l'ICIB, és de vint dies hàbils, comptadors a partir de l'endemà d'haver-se publicat en el BOIB.

6.2. Les sol·licituds s'han de formalitzar obligatòriament tal com s'indica en l'apartat 8.

6.3. No s'ha d'admetre cap sol·licitud presentada amb posterioritat al termini indicat ni cap modificació de la documentació referida al projecte subvencionable susceptible de valoració.

6.4. Quan el sol·licitant sigui una persona jurídica, ha de demanar ajuda per mitjà del seu representant legal, acreditat adequadament.

6.5. En el cas de persones jurídiques amb residència fiscal a l'Estat espanyol, tota la documentació (sol·licitud, annexos i justificació) s'ha de presentar d'una manera obligatòria a través del tràmit telemàtic del procediment disponible a la Seu Electrònica de la CAIB.

En el cas de persones físiques (persones donades d'alta en el règim especial de treballadors autònoms i comunitats de béns), també és recomanable presentar tota la documentació (sol·licitud, annexos i justificació) a través del tràmit telemàtic del procediment disponible a la Seu Electrònica de la CAIB.

Això no obstant, les persones físiques també poden presentar la documentació (sol·licitud, annexos i justificació) al Registre de l'ICIB, o en els registres i les oficines prevists en l'article 16 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques. Les sol·licituds lliurades en paper per registre s'han de presentar en fulls separats (no enquadernats i sense cap tipus d'unió), tots impresos a una cara o bé tots impresos a dues cares. Si la rellevància del document ho exigeix o hi ha dubtes derivats de la qualitat de la còpia, l'encarregat del Registre pot sol·licitar l'acarament de les còpies aportades, per la qual cosa pot requerir exhibir el document o la informació original.

En qualsevol moment, en el supòsit de concessió de la subvenció, es pot requerir la documentació original per acarar-la.

6.6. Les persones interessades han de presentar les sol·licituds degudament emplenades d'acord amb els models que faciliti l'ICIB, disponibles a la Seu Electrònica de la CAIB, en la forma establerta en l'article 16 de la Llei 39/2015.

6.7. Si la sol·licitud no compleix els requisits legals i els exigits en l'Ordre de bases reguladores i en aquesta convocatòria, s'ha de requerir una sola vegada a la persona interessada que esmeni les deficiències, dins un termini de deu dies hàbils, d'acord amb l'article 68 de la Llei 39/2015, amb la indicació que, si no ho fa, es considerarà que desisteix de la petició, amb la resolució prèvia que s'ha de dictar en els termes prevists en l'article 21 de la Llei 39/2015.

7. Nombre de sol·licituds i termini d'execució de les actuacions

En aquesta convocatòria cada beneficiari pot presentar un màxim d'una sol·licitud.

En cas que un mateix beneficiari presenti més d'una sol·licitud durant el període establert en l'apartat 6, només es considerarà la primera sol·licitud que s'hagi registrat.

Les factures han de ser emeses i pagades en el període comprès entre l'1 de gener de 2021 i el 30 de novembre de 2021 (ambdós inclosos), que correspon igualment al termini d'execució de les actuacions.

8. Documentació de la sol·licitud

8.1. El formulari de sol·licitud degudament emplenat i signat, ha d'anar acompanyat de la documentació següent:

a) Documentació administrativa:

a.1) Persona física:

— L'acreditació de la identitat.

— Un document acreditatiu de l'alta en el règim especial de treballadors autònoms i de la vigència d'aquesta alta en el moment de presentar la sol·licitud.

Si el sol·licitant ho autoritza a través del formulari de sol·licitud, la Direcció General de Cultura (que s'integra en l'estructura orgànica de la Conselleria de Fons Europeus, Universitat i Cultura) gestionarà, en nom de l'ICIB i exclusivament per a aquesta finalitat, la consulta referent a l'acreditació de la identitat, atès que a hores d'ara l'ICIB no pot fer aquesta consulta directament.

a.2) Persona jurídica:

— Una fotocòpia del NIF de la persona jurídica i una fotocòpia del DNI, passaport o NIE de la persona física que la representa.

— Document acreditatiu de la representació legal amb la qual actua la persona física que signa la sol·licitud, la qual ha d'estar vigent en el moment de presentar la sol·licitud.

Document constitutiu de l'entitat i els estatuts socials inscrits degudament en el registre corresponent.

a.3) Persones físiques i jurídiques:

— Un document acreditatiu d'estar donat d'alta en l'impost d'activitats econòmiques (IAE) en epígrafs vinculats al sector audiovisual.

— Certificat del domicili fiscal del sol·licitant.

— Certificat d'estar al corrent de les obligacions amb la Seguretat Social.

— Certificat d'estar al corrent de les obligacions tributàries amb l'Estat.

— Certificat d'estar al corrent de les obligacions tributàries amb la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

Per a subvencions de més de 3.000 €, cal presentar els certificats d'estar al corrent de pagament de les obligacions tributàries amb:

— L'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

— La Tresoreria General de la Seguretat Social.

— L'Agència Estatal d'Administració Tributària.

Si el sol·licitant ho autoritza a través del formulari de sol·licitud, la Direcció General de Cultura (que s'integra en l'estructura orgànica de la Conselleria de Fons Europeus, Universitat i Cultura) gestionarà, en nom de l'ICIB i exclusivament per a aquesta finalitat, les consultes referents a aquests certificats, atès que a hores d'ara l'ICIB no pot fer aquestes consultes directament.

Si l'ICIB ja disposa dels documents anteriors, cal que la persona interessada informi en el formulari de sol·licitud de l'expedient de la subvenció anterior en què es poden trobar, i l'ICIB els aportarà d'ofici al procediment de subvenció d'aquesta convocatòria.

Això no obstant, en el cas de subvencions de quantia igual o inferior a 3.000 €, la persona o l'empresa interessada pot substituir la presentació d'aquests certificats mitjançant la presentació d'una declaració responsable.

b) Documentació del projecte:

b.1) Memòria descriptiva de les accions desenvolupades en relació amb el projecte de promoció exterior, que ha d'incloure, obligatòriament, tots aquests apartats:

— Objectius.

— Explicació detallada del projecte i les accions a desenvolupar.

— Pla de treball. Calendarització de la gestió i l'execució de les accions que s'han de desenvolupar.

— Viabilitat i coherència de les accions desenvolupades.

— Trajectòria professional de les persones físiques o jurídiques implicades.

— Pla de comunicació, difusió i màrqueting, si s'escau.

— Relació dels festivals, fires i/o mercats als quals es preveu assistir i justificació de la selecció que s'ha fet, en el cas que figuri entre les accions desenvolupades l'assistència a fires o festivals.

b.2) El pressupost detallat del projecte (annex 2), amb ingressos i despeses i amb l'IVA pertinent desglossat. Cal que el pressupost reculli totes les despeses previstes del projecte de promoció exterior.

D'acord amb l'article 40.3 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de subvencions, si l'import és superior a 15.000 €, el beneficiari ha de presentar, com a mínim, tres ofertes de diferents proveïdors, anteriors a l'execució del compromís, tret que per les seves característiques especials no hi hagi entitats suficients per poder fer-les, llevat que la despesa s'hagi efectuat abans de la sol·licitud de la subvenció. Les ofertes presentades s'han d'elegir de conformitat amb els criteris d'eficàcia i d'economia, i s'ha de justificar expressament en el cas que l'elecció no recaigui en la proposta econòmica més avantatjosa.

La manca de presentació de les tres ofertes s'entén com una anomalia en la totalitat de la sol·licitud.

8.2. Si la sol·licitud o la documentació presentada no compleix els requisits legals i els exigits en l'Ordre de bases reguladores i en aquesta convocatòria, s'ha de requerir una sola vegada a la persona interessada que esmeni o aporti els documents preceptius, dins un termini de deu dies hàbils, d'acord amb l'article 68 de la Llei 39/2015, amb l'advertiment que, si no ho fa, es considerarà que desisteix de la seva petició, amb la resolució prèvia que s'ha de dictar en els termes que preveu l'article 21 de la mateixa Llei.

8.3. L'incompliment dels requisits en la documentació aportada establerts en aquesta convocatòria comporta que no s'admetrà la sol·licitud.

9. Criteris per seleccionar els beneficiaris

Els beneficiaris s'han de seleccionar mitjançant el procediment de concurs, d'acord amb el procediment següent:

a) Un cop finalitzat el període de presentació de sol·licituds, la Comissió Avaluadora ha de valorar els projectes sol·licitats d'acord amb els criteris de valoració de l'apartat 27, i s'ordenaran per ordre de puntuació. En el cas d'empat, s'ha de seguir el criteri establert en l'apartat 10.2.

b) A continuació, s'ha de calcular l'import de la subvenció que correspondria a cadascun dels projectes, amb atenció a les quanties màximes establertes en aquesta convocatòria, d'acord amb els criteris de l'apartat 17.

c) Finalment, les ajudes s'han de concedir per l'ordre establert en l'apartat a) anterior i amb l'import calculat en l'apartat b), fins que s'exhaureixi el crèdit pressupostari.

d) Només tindran dret a la subvenció els sol·licitants que hagin obtingut un mínim de 15 punts d'acord amb els criteris de valoració.

10. Import de la subvenció

10.1. Els projectes es qualificaran en funció de les puntuacions obtingudes segons els criteris de valoració detallats en l'apartat 27 i segons el que es disposa en els apartats 9.b) i 9.c).

10.2. A l'hora de determinar les subvencions corresponents a les sol·licituds que han obtingut la mateixa puntuació total, s'ha de seguir l'ordre de prelació en virtut dels criteris següents:

— Les que han obtingut una puntuació més alta en el primer apartat del criteri d'avaluació a). En el cas que n'hi hagi més d'una amb la mateixa puntuació en aquest apartat i el crèdit no sigui tampoc suficient per concedir-los els ajuts, aquest empat s'ha de resoldre tenint en compte la puntuació obtinguda en l'apartat b). Si el crèdit no fos encara suficient per resoldre l'empat, s'ha d'observar la puntuació aconseguida en l'apartat c).

— Amb tot, si com a resultat d'atendre l'ordre de prelació anterior es manté l'empat, s'ha de resoldre a favor de la sol·licitud amb l'import total de pressupost subvencionable més elevat.

Aquest sistema per resoldre un possible empat entre sol·licituds amb una mateixa puntuació s'ha d'aplicar sempre igual, fins a exhaurir tot el crèdit que s'ha de distribuir.

10.3. En cas que algun beneficiari renunciï a la subvenció, l'import de l'ajuda es pot adjudicar a altres expedients de la resolució.

10.4. En cap dels casos no s'abonarà un import superior al justificat mitjançant factures.

10.5. La suma de totes les despeses subvencionables ha de ser igual o superior a 500 €, IVA exclòs.

 

​​​​​​​11. Òrgans competents per instruir, informar i resoldre el procediment

11.1. En aplicació de l'article 8 de les bases reguladores, correspon a la directora de l'ICIB tramitar les sol·licituds, i al personal que hi està adscrit, ordenar-les i instruir-les. D'acord amb l'article 20.h) dels Estatuts de l'ICIB, l'òrgan competent per resoldre el procediment és la directora de l'ICIB.

11.2. Correspon a la Comissió Avaluadora examinar les sol·licituds presentades i emetre'n l'informe que ha de servir de base per elaborar la proposta de resolució.

12. Composició de la Comissió Avaluadora

12.1. Pel que fa al règim de constitució i funcionament, la Comissió Avaluadora s'ha de regir pel que disposen els articles 15 i següents de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic.

12.2. La Comissió Avaluadora d'aquesta convocatòria de subvencions està integrada per cinc membres:

— President: la directora gerent de l'ICIB o la persona que ella designi (amb veu, però sense vot).

— Vocals: tres professionals de prestigi nomenats per l'ICIB (amb veu i vot).

— Secretari: un tècnic de l'ICIB (amb veu, però sense vot).

13. Instrucció del procediment

13.1. L'òrgan competent per instruir el procediment és la directora gerent de l'ICIB, que també té la competència de la resolució del procediment.

13.2. La instrucció del procediment es durà a terme d'acord amb l'article 24 de la Llei estatal 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions; l'article 16 del Decret legislatiu autonòmic 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de subvencions, i l'article 8 de l'Ordre de la consellera d'Educació i Cultura d'1 de juliol de 2009, per la qual s'estableixen les bases reguladores de les subvencions en matèria d'educació i cultura.

13.3. La directora gerent de l'ICIB ha de formular una proposta de resolució, d'acord amb l'informe de la Comissió Avaluadora, en què s'han d'incloure tantes sol·licituds com sigui possible en la data de la proposta. Aquesta proposta s'ha de publicar en el web de l'ICIB a fi que les persones interessades puguin formular-hi al·legacions, així com acceptar la subvenció o renunciar-hi, en un termini de cinc dies hàbils comptadors des de la publicació de la proposta de resolució en el web de l'ICIB, la qual cosa s'ha de fer constar mitjançant una diligència de l'òrgan instructor.

Com a avís, i sense efectes de notificació, l'ICIB informarà per via telemàtica, a l'adreça electrònica indicada en la sol·licitud, del fet que s'ha publicat la proposta de resolució al web de l'ICIB i indicarà la data de publicació i l'enllaç.

13.4. La directora gerent de l'ICIB ha de resoldre el procediment mitjançant una resolució motivada en què s'ha de fixar, amb caràcter definitiu, la quantia de la subvenció concedida. Així mateix, la resolució ha d'especificar els aspectes següents: beneficiari, descripció, import de l'activitat que se subvenciona, import de la subvenció i recursos administratius pertinents. La resolució s'ha publicar en el BOIB.

13.5. Les resolucions de la directora gerent de l'ICIB que concedeixin o deneguin la subvenció sol·licitada exhaureixen la via administrativa i, en contra, s'hi pot interposar un recurs potestatiu de reposició, en el termini d'un mes comptador des de l'endemà d'haver-se publicat la resolució de concessió en el BOIB, o bé un recurs contenciós administratiu davant el Jutjat Contenciós Administratiu de les Illes Balears, en el termini de dos mesos comptadors a partir de l'endemà d'haver-se publicat o notificat.

13.6. El termini per dictar i notificar la resolució expressa és de sis mesos a partir de la data en què finalitza el termini per presentar les sol·licituds. S'entenen desestimades les sol·licituds no resoltes en el termini esmentat.

13.7. Una vegada publicades les propostes de resolució, els beneficiaris han de comunicar a l'òrgan instructor l'acceptació o la renúncia de la proposta de resolució (annex 3).

13.8. En qualsevol cas, l'acceptació s'entén produïda automàticament si en el termini de deu dies hàbils, comptadors des de l'endemà d'haver-se publicat en el web, no es fa constar el contrari.

14. Reformulació i factors de correcció del projecte

14.1. L' entitat ha de comunicar per escrit a l'òrgan instructor qualsevol modificació del projecte. La reformulació ha de respectar l'objecte, les condicions i la finalitat de la subvenció, com també els criteris de valoració establerts en relació amb les sol·licituds. La modificació de la sol·licitud s'ha de trametre a l'òrgan instructor perquè dicti la proposta de resolució corresponent.

14.2 L'entitat ha de comunicar per escrit a l'òrgan instructor si manté el pressupost inicial amb altres finançaments, que s'han d'especificar, o si presenta una proposta de reformulació que s'ajusti a l'import de la subvenció susceptible de ser concedida.

15. Subcontractació

La persona o entitat beneficiària pot subcontractar fins a un 80 % de l'execució de l'activitat subvencionada, sempre que això impliqui un valor afegit al contingut de l'activitat. En tot cas, s'han de respectar els límits i les condicions que estableixen els apartats del 3 al 7 de l'article 38 del Text refós de la Llei de subvencions de les Illes Balears.

D'acord amb l'article 38.7 de la Llei esmentada, en relació amb l'article 29.7.d) de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, el beneficiari no pot concertar l'execució total o parcial de les activitats subvencionades amb:

a) Persones o entitats sotmeses a alguna de les prohibicions de l'article 10 de la Llei esmentada.

b) Persones o entitats que hagin percebut altres subvencions per a la realització de l'activitat objecte de contractació.

c) Intermediaris o assessors en els quals els pagaments es defineixin com un percentatge de cost total de l'operació, llevat que el pagament estigui justificat amb referència al valor de mercat del treball efectuat o dels serveis prestats.

d) Persones o entitats vinculades amb el beneficiari, llevat que la contractació s'efectuï d'acord amb les condicions normals de mercat i s'obtingui l'autorització prèvia expressa de l'òrgan que concedeix la subvenció.

e) Persones o entitats sol·licitants d'ajuda o subvenció en la mateixa convocatòria i en el mateix programa que no hagin obtingut subvenció perquè no compleixin els requisits o no assoleixin la valoració suficient.

Per determinar les persones vinculades s'ha d'aplicar, supletòriament, l'article 68.2 del Reglament de subvencions, aprovat pel Reial decret 887/2006, de 21 de juliol.

16. Comprovació del valor de mercat

En cap cas, l'import de les despeses subvencionables no pot ser superior al valor de mercat. L'ICIB pot comprovar el valor de mercat de les despeses subvencionades, d'acord amb l'article 41 del Text refós de la Llei de subvencions de les Illes Balears.

17. Imports màxims de les ajudes

17.1. L'import màxim de l'ajuda que pot percebre cada projecte beneficiari no pot superar mai el 80% del pressupost total del projecte de promoció exterior.

17.2. L'import màxim de l'ajuda que pot percebre cada beneficiari és de 25.000 € (vint-i-cinc mil euros).

17.3. Per a màxims acumulats amb altres ajudes, vegeu el punt 20.1.

17.4. En cas que algun beneficiari renunciï a la subvenció, o en cas que es produeixi una minoració en l'import final justificat, l'import de l'ajuda es pot adjudicar a altres expedients seguint el mateix criteri que s'estableix en el punt 9.

17.5. Aquesta subvenció és compatible amb altres subvencions concedides als beneficiaris per a la mateixa finalitat (amb l'excepció de les que provenen de la Conselleria de Fons Europeus, Universitat i Cultura, segons s'estableix en el punt 20.5 d'aquesta convocatòria), tot i que l'import derivat de la suma de totes les subvencions no pot ser d'una quantitat que superi el cost del projecte subvencionat.

18. Pagament

18.1. Les ajudes s'abonaran, amb caràcter general, en un únic pagament, que s'ha de fer una vegada acreditat el compliment de la finalitat per a la qual s'ha concedit la subvenció i justificada la realització de l'activitat subvencionada en els termes d'aquesta convocatòria.

18.2. La subvenció s'ha de pagar mitjançant transferència bancària en el número de compte bancari indicat en el formulari de sol·licitud.

18.3. Si en el moment de presentar la sol·licitud ja s'ha fet tota l'activitat, es pot adjuntar la documentació referida a la liquidació i justificació, tot i que només tindrà efecte si es concedeix la subvenció.

19. Justificació

19.1. El termini per justificar les despeses compensables objecte de l'ajuda acaba en vint dies hàbils, comptadors des de l'endemà d'haver-se publicat la resolució de concessió, si el projecte ja ha finalitzat.

En cas que el projecte no estigui finalitzat, el termini per presentar la documentació justificativa acaba el 10 de desembre de 2021.

En el cas que no s'hagi presentat, l'òrgan administratiu competent ha de requerir al beneficiari que presenti la justificació en un termini improrrogable de deu dies hàbils, tal com s'estableix en l'article 70.3 del Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament general de subvencions. El fet de presentar la justificació en el termini addicional establert en aquest apartat no eximeix el beneficiari de les sancions que corresponguin de conformitat amb la Llei general de subvencions.

19.2. No tenen consideració de justificants de la despesa subvencionada les factures emeses o els extractes bancaris fets abans de l'1 de gener de 2021 ni després del 30 de novembre de 2021, tret que es tracti d'un pagament a compte per fer les comandes relacionades directament amb l'activitat.

19.3. L'activitat subvencionada s'ha de justificar amb la presentació del compte justificatiu, a través del model normalitzat (annex 4), amb la documentació següent:

a) Una memòria d'actuació justificativa del compliment de les condicions imposades per a la concessió de la subvenció, amb la indicació de les accions duites a terme i dels resultats obtinguts. Així mateix, ha de contenir tota la informació necessària per interpretar i comprendre correctament la justificació de despeses presentada i la imputació en el projecte. Si no s'ha executat la totalitat del projecte per causes alienes o de força major, la memòria n'ha d'exposar les causes i explicar les modificacions fetes.

S'hi han d'incloure les despeses vinculades a activitats cancel·lades o ajornades per causa de les mesures de prevenció establertes per les administracions públiques per lluitar contra la pandèmia de la COVID-19.

b) Una memòria econòmica justificativa del cost de les accions duites a terme o despeses objecte de la subvenció, que ha de contenir:

— Una explicació detallada amb les despeses vinculades al projecte. Si escau, s'han d'indicar les desviacions que es produeixin en el pressupost inicial. Només s'han de tenir en compte els conceptes imputats al pressupost presentat amb la sol·licitud.

— La indicació, si escau, dels criteris de repartiment dels costs generals i indirectes incorporats a la relació classificada de les despeses esmentada.

— Una relació detallada d'altres ingressos o subvencions, si escau, que hagin finançat l'activitat subvencionada, amb la indicació de l'import i la procedència.

— Full de càlcul amb la relació classificada de les despeses del projecte correctament emplenat i signat, que ha d'incloure la identificació del creditor i del document, l'import, la data d'emissió i la data de pagament (annex 4).

c) Comprovant de l'acreditació d'assistència a una fira o a la secció professional d'un festival, en el cas que entre les accions desenvolupades figuri assistir a fires o festivals; la inscripció, carta d'invitació, etc., a l'esdeveniment a què s'assisteix, si escau.

d) Les factures, ja siguin completes o simplificades, han de complir els requisits que estableix el Reglament pel qual es regulen les obligacions de facturació, aprovat pel Reial decret 1619/2012, de 30 de novembre. La descripció de l'operació ha d'aportar prou informació sobre el concepte i el període objecte de facturació, per tal que es pugui verificar la relació de la despesa amb el desplaçament objecte de l'ajut. Si el concepte de la factura no és prou explicatiu, cal adjuntar-hi els albarans de lliurament corresponents o altra documentació justificativa. En tot cas s'ha de poder verificar el preu unitari de l'operació. En el cas que no consti l'IVA en algunes de les factures sol·licitades, és obligatori fer referència a la disposició normativa en virtut de la qual és aplicable l'exempció, d'acord amb l'article 6.1.j) del Reglament pel qual es regulen les obligacions de facturació.

En relació amb els desplaçaments aeris, marítims o terrestres, a part de la factura, cal aportar la confirmació de reserva corresponent, en què constin els noms dels passatgers, la ruta, les dates i el preu del viatge.

No s'admetran factures que no desglossin amb detall els serveis contractats.

No s'acceptaran tiquets com a documents comptables justificatius de despesa.

e) Els documents acreditatius del pagament (extracte bancari i/o justificant bancari) han de complir amb els següents requisits:

— Identificació de la persona beneficiària i l'ordenant del pagament, que han de coincidir amb el beneficiari i amb l'emissor de la factura, respectivament. L'ordenant ha de fer-hi constar el seu NIF i la denominació social.

— Concepte en què s'ordena el pagament i remissió al número o números de factura a què correspon. Si el document de pagament no fa referència a les factures, ha d'anar acompanyat de la documentació complementària que permeti verificar la correspondència entre despesa i pagament.

En el cas de pagament mitjançant xec nominatiu, pagaré, lletres de canvi o similars, l'entitat ha d'aportar una còpia del document i una còpia de l'extracte bancari que acredita el càrrec.

— No s'acceptarà cap document acreditatiu del pagament que sigui en efectiu.

— No s'acceptarà cap justificació de pagament per compensació.

f) Qualsevol altra documentació que li sigui requerida a l'efecte de comprovar la realització del projecte de projecció exterior subvencionat.

19.4. En el cas que el compte justificatiu no tengui la documentació necessària per comprovar que s'ha justificat i aplicat l'ajuda, l'òrgan competent ha de sol·licitar al beneficiari que esmeni els defectes de la justificació dins els deu dies hàbils següents, comptadors a partir de l'endemà d'haver rebut el requeriment d'esmena.

19.5. En el cas que no es justifiqui totalment l'activitat objecte de l'ajuda, però s'hagi complert parcialment la finalitat per a la qual es va concedir l'ajuda, aquesta ajuda s'ha de revisar i s'ha de minorar proporcionalment.

19.7. Qualsevol alteració de les condicions que s'hagin tingut en compte per concedir l'ajuda i, en tot cas, l'obtenció concurrent de subvencions o ajudes concedides per altres administracions o entitats, públiques o privades, nacionals o internacionals, pot donar lloc a la modificació de la resolució de la concessió.

19.8. La falta de justificació en els termes i en els terminis que estableixi la resolució de concessió de l'ajuda, així com els altres incompliments prevists en la normativa aplicable, poden determinar la revocació de l'ajuda. L'òrgan instructor és l'encarregat de dirimir-la.

19.10. En el marc d'un control financer, la Intervenció de la Comunitat Autònoma pot sol·licitar una còpia dels extractes de moviments bancaris, informació als emissors de les factures, control material de les inversions i altres comprovacions.

20. Concurrència d'ajudes o subvencions

20.1. L'import de les ajudes que estableix aquesta convocatòria no pot ser, en cap cas, d'una quantia que, aïlladament o en concurrència amb subvencions o ajudes d'altres administracions públiques, o d'altres entitats públiques o privades, nacionals o internacionals, superi el 100 % del cost de l'activitat objecte de l'ajuda.

20.2. El Marc nacional temporal relatiu a les mesures d'ajuda a empreses i autònoms consistents en subvencions directes, bestretes reemborsables, avantatges fiscals, garanties de préstecs i bonificacions de tipus d'interès en préstecs destinades a donar suport a l'economia en el context de l'actual brot de COVID-19, aprovat per les decisions de la Comissió Europea SA.56851 (2020/N), de 2 d'abril, i SA.57019 (2020/N), de 24 d'abril, i les seves modificacions, preveu mesures d'ajuda temporal per un import màxim total de 800.000 € per empresa o autònom. Aquestes ajudes poden acumular-se a les ajudes que entrin en l'àmbit d'aplicació del Reglament (UE) núm. 1407/2013 de la Comissió, de 18 de desembre, relatiu a l'aplicació dels articles 107 i 108 del Tractat de funcionament de la Unió Europea a les ajudes de minimis (DOUE L 352, de 24 de desembre).

20.3. Si l'ajuda concedida conformement a aquest règim s'acumula a una altra ajuda compatible relativa a les mateixes despeses subvencionables, donada per la mateixa autoritat competent o una altra, d'acord amb aquest mateix règim o amb la Comunicació de la Comissió sobre el Marc temporal relatiu a les mesures d'ajuda estatal destinades a donar suport a l'economia en el context de l'actual brot de COVID-19, s'han de respectar els imports d'ajuda màxima establerts en la Comunicació esmentada de la Comissió.

20.4. Els beneficiaris no poden obtenir ajudes pels mateixos conceptes que es derivin d'altres convocatòries d'ajudes de la Conselleria de Fons Europeus, Universitat i Cultura; de l'ICIB mateix; de l'IEB, o de l'Institut Ramon Llull.

20.5. En els casos no prevists en l'apartat anterior, aquesta subvenció és compatible amb altres subvencions concedides als beneficiaris per a la mateixa finalitat, amb les condicions següents:

a) L'import derivat de la suma de totes les subvencions no pot ser d'una quantitat que superi el cost de l'activitat subvencionada.

b) Les factures i els justificants de despesa que s'hagin presentat a altres convocatòries de subvencions s'han d'incloure en el compte justificatiu d'aquesta convocatòria. En aquest cas, les factures i els justificants de despesa esmentats s'han de presentar estampillats per l'altra administració i, a més, han d'indicar el percentatge imputat per aquesta a la seva convocatòria.

En el cas que no sigui possible presentar la documentació estampillada, s'ha de presentar una relació, degudament signada, de les factures i dels justificants de despesa. Aquesta relació ha d'incloure una descripció clara de l'altra convocatòria, el percentatge que s'hi ha imputat i l'autorització expressa perquè l'ICIB, si escau, verifiqui les dades amb l'altra administració.

21. Obligacions dels beneficiaris

Són obligacions dels beneficiaris de les ajudes les que estableix l'article 11 del Text refós de la Llei de subvencions. A més de les obligacions que s'estableixen en aquest article, els beneficiaris han de complir les següents:

a) Comunicar a l'òrgan que ha emès la proposta de resolució que l'accepten o que hi renuncien, en els termes establerts en aquesta convocatòria. En qualsevol cas, l'acceptació s'entén produïda automàticament si en el termini de deu dies hàbils des que es notifica la proposta no es fa constar el contrari.

b) Acreditar davant l'òrgan que els ha concedit l'ajuda el compliment efectiu dels requisits i les condicions que s'exigeixen per a la concessió de les ajudes i, si escau, el manteniment del projecte subvencionat.

c) Sotmetre's a les actuacions de comprovació i control que siguin procedents per part de les administracions autonòmica, estatal i comunitària; la Sindicatura de Comptes, o altres òrgans de control extern, i també facilitar tota la informació que aquests requereixin en relació amb les ajudes concedides.

d) Comunicar a l'ICIB l'obtenció de subvencions i ajudes per a la mateixa finalitat. Aquesta comunicació s'ha de fer dins el termini de deu dies hàbils des de la sol·licitud o l'obtenció de l'ajuda concurrent i, en tot cas, abans de justificar l'aplicació que s'hagi donat als fons.

e) Acreditar, en la forma que s'estableixi reglamentàriament i abans de dictar la proposta de resolució de concessió, que estan al corrent de les obligacions tributàries i amb la Seguretat Social davant l'Administració de l'Estat i de les obligacions tributàries davant la hisenda autonòmica.

f) Deixar constància de la percepció i l'aplicació de l'ajuda en els llibres de comptabilitat o en els llibres de registre que, si escau, hagi de dur el beneficiari d'acord amb la legislació mercantil o fiscal aplicable.

g) Conservar els documents justificatius de l'aplicació dels fons percebuts, amb inclusió dels documents electrònics, mentre puguin ser objecte d'actuacions de comprovació i control.

h) Dur a terme l'acció o accions o la inversió que fonamenta la concessió de la subvenció en la forma i dins el termini que estableix aquesta convocatòria. Qualsevol canvi en el projecte o en el calendari s'ha de comunicar abans que acabi el termini d'execució a l'òrgan instructor, el qual pot acceptar o no la modificació sol·licitada. Els canvis que no s'hagin comunicat poden donar lloc a la revocació total o parcial de la subvenció.

i) Destinar l'import de la subvenció a finançar l'actuació per a la qual s'ha sol·licitat, i mantenir l'afectació de les inversions a l'activitat subvencionada.

j) Acreditar davant l'òrgan que els ha concedit la subvenció el compliment efectiu dels requisits i les condicions que s'exigeixen per a la concessió de les ajudes i, si escau, el manteniment de l'activitat subvencionada.

k) Reintegrar els fons percebuts en els supòsits prevists en l'article 44 del Text refós de la Llei de subvencions.

l) Declarar tota alteració de les condicions tingudes en compte per a la concessió. En tot cas, l'obtenció concurrent de subvencions concedides per qualsevol entitat pública o privada, nacional o internacional, pot donar lloc a la modificació de la subvenció concedida.

m) Comunicar a l'ICIB, amb una antelació mínima de deu dies hàbils, la celebració de qualsevol acte públic relacionat amb l'activitat subvencionada.

n) Difondre que el projecte ha estat objecte de subvenció per part de l'ICIB i incloure'n el logotip en qualsevol acció de difusió i publicitat que es dugui a terme. El logotip de l'ICIB es pot trobar en l'enllaç següent: <http://tn.caib.es/LogotipsICIB>.

22. Interpretació i execució

El president de l'ICIB pot dictar les resolucions, les circulars i les instruccions que siguin necessàries per interpretar i executar aquesta convocatòria.

23. Revocació

23.1. D'acord amb l'article 43 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pertoca revocar la subvenció quan, posteriorment a la resolució de concessió vàlida i ajustada al dret, el beneficiari incompleix totalment o parcialment les obligacions o els compromisos contrets als quals està condicionada l'eficàcia de l'acte de concessió de la subvenció.

23.2. Com a conseqüència de la revocació de la subvenció, queda sense efecte, totalment o parcialment, l'acte de concessió i pertoca reintegrar les quantitats percebudes indegudament.

24. Reintegrament

24.1. Pertoca reintegrar, totalment o parcialment, les quantitats rebudes i exigir l'interès de demora des del moment del pagament de la subvenció fins a la data de la resolució per la qual s'aprovi el reintegrament, en els supòsits prevists en l'article 44.1 del Decret legislatiu 2/2005.

A més, quan la resolució de concessió de subvenció hagi estat declarada invàlida per qualsevol de les causes de nul·litat de ple dret o d'anul·labilitat establertes en l'ordenament jurídic aplicable, l'òrgan competent ha d'iniciar, si pertoca, el procediment de reintegrament de les quantitats abonades.

24.2. Les quantitats reintegrables tenen la consideració d'ingressos de dret públic i poden ser exigides per la via de constrenyiment.

24.3. En cas d'incompliment parcial o de justificació parcial, s'ha de reintegrar la quantitat rebuda mitjançant l'aplicació d'un percentatge de minoració i segons la naturalesa de l'incompliment.

24.4. En el cas que la persona beneficiària vulgui retornar voluntàriament part o la totalitat de la subvenció percebuda, ho ha de comunicar per escrit a l'ICIB, perquè li faci arribar la documentació necessària per fer efectiu el reintegrament dels romanents no aplicats, així com dels interessos que se'n derivin.

 

​​​​​​​25. Règim d'infraccions i sancions

Constitueixen infraccions administratives en matèria de subvencions les accions o omissions dels beneficiaris previstes en els articles 51, 52 i 53 del Decret legislatiu 2/2005, quan hi intervingui dol, culpa o simple negligència, i hi és aplicable el títol V d'aquesta norma.

26. Efectes

Aquesta Resolució entra en vigor l'endemà d'haver-se publicat en el BOIB.

27. Criteris de valoració (màxim de 30 punts)

— Objectius (màxim 3 punts)

— Explicació detallada del projecte i les accions a desenvolupar (màxim 10 punts)

— Pla de treball. Calendarització de la gestió i l'execució de les accions que s'han de desenvolupar (màxim 3 punts)

— Viabilitat i coherència de les accions desenvolupades (màxim 3 punts)

— Trajectòria professional de les persones físiques o jurídiques implicades (màxim 3 punts)

— Pla de comunicació, difusió i màrqueting (màxim 3 punts)

— Relació dels festivals, fires i/o mercats als quals es preveu assistir i justificació de la selecció que s'ha fet, en el cas que figuri entre les accions desenvolupades l'assistència a fires o festivals (màxim 5 punts)

La puntuació mínima per poder obtenir subvenció és de 15 punts.