Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA

CONSELLERIA DE TRANSICIÓ ENERGÈTICA, SECTORS PRODUCTIUS I MEMÒRIA DEMOCRÀTICA

Núm. 419632
Resolució del conseller de Transició Energètica, Sectors Productius i Memòria Democràtica de 14 de setembre de 2021, per la qual s’aprova la convocatòria pública de subvencions per a actuacions d’eficiència energètica en PIME i gran empresa del sector industrial

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

El 13 d'abril de 2019 es va publicar en el BOE núm. 89 el Reial decret 263/2019, de 12 d'abril, pel qual es regula el Programa d'ajuts per a actuacions d'eficiència energètica en PIME i gran empresa del sector industrial.

El 26 d'octubre de 2019 es va publicar en el BOIB núm. 146 la Resolució del vicepresident i conseller de Transició Energètica i Sectors Productius de 14 d'octubre de 2019 per la qual s'aprova la convocatòria pública de subvencions per a actuacions d'eficiència energètica en PIME i gran empresa del sector industrial.

En la convocatòria de 26 d'octubre de 2019 es va establir com a termini màxim per presentar sol·licituds el 31 de desembre de 2020.

El 23 de juny de 2021 es va publicar el Reial decret 440/2021, de 22 de juny, pel qual es modifica el Reial decret 263/2019, de 12 d'abril, pel qual es regula el Programa d'ajuts per a actuacions d'eficiència energètica en PIME i gran empresa del sector industrial, en el qual es modifica la vigència del programa d'ajuts fins al 30 de juny de 2023 com a màxim, així com l'annex I sobre la quantia dels ajuts. Per la qual cosa es considera adequat publicar una nova convocatòria de subvencions d'eficiència energètica en PIME i gran empresa del sector industrial amb la finalitat de cobrir l'ampliació del termini de vigència del programa, ja que la quantia dels ajuts per a les Illes Balears no es modifica.

El marc regulador d'aquests ajuts resulta conforme a la jurisprudència constitucional consolidada en matèria d'ajuts i subvencions que va començar a articular-se amb la Sentència del Tribunal Constitucional 13/1992, de 6 de febrer, i que, recentment, s'ha perfilat amb les sentències de 9/ 2017, de 19 de gener, i 62 i 64/2018, de 7 de juny.

En compliment d'aquesta jurisprudència, el Reial decret 263/2019 estableix un model per a la concessió d'ajuts basat en mecanismes de cooperació i col·laboració consubstancials a l'estructura de l'Estat de les autonomies que articula la Constitució espanyola. S'ha dissenyat per això un model per a la concessió dels ajuts basat en la col·laboració de les comunitats autònomes que poden desenvolupar la seva tramitació i efectuar la gestió dels fons, d'acord amb criteris ajustats als principis constitucionals i a l'ordre de distribució de competències.

Segons aquest model de concessió, l'òrgan competent per instruir i resoldre el procediment de concessió en aquesta convocatòria d'ajuts estatals és la Direcció General d'Energia i Canvi Climàtic. El procediment de gestió s'ha de dur a terme d'acord amb el que estableix l'article 14 del Reial decret  263/2019.

L'Institut per a la Diversificació i Estalvi de l'Energia (IDAE) durà a terme la coordinació i el seguiment d'aquest Programa.

Els ajuts objecte d'aquesta convocatòria es cofinançaran amb el Fons Europeu de Desenvolupament Regional (FEDER), dins del Programa Operatiu Plurirregional d'Espanya 2014-2020.

En l'annex II del Reial decret 263/2019 s'estableix un import d'ajut a la comunitat autònoma de les Illes Balears d'1.602.277,30 euros.

Per tot l'anterior, i en compliment del Reial decret  263/2019, de 12 d'abril, pel qual es regula el Programa d'ajuts per a actuacions d'eficiència energètica en PIME i gran empresa del sector industrial, modificat pel Reial decret 440/2021, de 22 de juny, dict la següent

Resolució

1. Aprovar la convocatòria pública de subvencions per a actuacions d'eficiència energètica en PIME i gran empresa del sector industrial corresponent a la millora de la tecnologia en equips i processos industrials i la implantació de sistemes de gestió energètica, que apareixen com a annex 1 d'aquesta Resolució.

2. Publicar aquesta Resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

 

Interposició de recursos

Contra aquesta Resolució, que esgota la via administrativa, es pot interposar un recurs potestatiu de reposició davant el conseller de Transició Energètica, Sectors Productius i Memòria Democràtica en el termini d'un mes des de l'endemà de la seva publicació, d'acord amb l'article 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i l'article 57 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

També es pot interposar directament un recurs contenciós administratiu davant la Sala contenciosa administrativa del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears, en el termini de dos mesos des de l'endemà de la seva publicació, d'acord amb l'article 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.

 

Palma, 14 de setembre de 2021

El conseller de Transició Energètica,

Sectors Productius i Memòria Democràtica

Juan Pedro Yllanes Suárez

 

ANNEX 1

Convocatòria pública de subvencions per a actuacions d'eficiència energètica en PIME i gran empresa del sector industrial

Primer

Objecte

1. L'objecte d'aquestes bases és aprovar la convocatòria pública de subvencions per a actuacions d'eficiència energètica en PIME i gran empresa del sector industrial corresponent a la millora de la tecnologia en equips i processos industrials i la implantació de sistemes de gestió energètica.

2. Els ajuts concedits en el marc d'aquest Programa seran objecte de cofinançament amb aportacions del Fons Nacional d'Eficiència Energètica i del Fons Europeu de Desenvolupament Regional (FEDER) del període 2014-2020, dins del Programa Operatiu Plurirregional d'Espanya, sempre que siguin elegibles dins d'aquest, d'acord amb l'article 10 del Reial decret 263/2019.

Segon

Beneficiaris

1. Per a cada tipus d'actuació poden ser beneficiaris d'aquests ajuts, sempre que tinguin residència fiscal a Espanya:

a) Les empreses que tenguin la consideració de PIME o gran empresa del sector industrial que es trobin en la següent classificació nacional d'activitats econòmiques (CNAE) de l'any 2009:

07. Extracció de minerals metàl·lics.

08. Altres indústries extractives.

09. Activitats de suport a la indústria extractiva.

10. Indústria de l'alimentació.

11. Fabricació de begudes.

13. Indústria tèxtil.

14. Confecció de peces de vestir.

15. Indústria del cuir i del calçat.

16. Indústria de la fusta i el suro, excepte mobles, cistelleria i esparteria.

17. Indústria del paper.

18. Arts gràfiques i reproducció de suports gravats.

19. Coqueries i refinació de petroli.

20. Indústria química.

21. Fabricació de productes farmacèutics.

22. Fabricació de productes de cautxú i plàstics.

23. Fabricació d'altres productes minerals no metàl·lics.

24. Metal·lúrgia; fabricació de ferro, acer i ferroaliatge.

25. Fabricació de productes metàl·lics, excepte maquinària i equip.

26. Fabricació de productes informàtics, electrònics i òptics.

27. Fabricació de material i equip elèctric.

28. Fabricació de maquinària i equip n.c.o.p.

29. Fabricació de vehicles de motor, remolcs i semiremolcs.

30. Fabricació d'altres materials de transport.

31. Fabricació de mobles.

32. Altres indústries manufactureres.

33. Reparació i instal·lació de maquinària i equip.

35. Subministrament d'energia elèctrica, gas, vapor i aire condicionat.

36. Captació, depuració i distribució d'aigua.

37. Recollida i tractament d'aigües residuals.

38. Recollida, tractament i eliminació de residus; valoració.

39. Activitats de descontaminació i altres serveis de gestió de residus.

b) Les empreses de serveis energètics es determinaran segons la definició més àmplia possible de les organitzacions que aportin aquest tipus de serveis. Per poder ser destinatàries últimes dels ajuts, aquestes empreses actuaran en funció d'un contracte de serveis energètics amb alguna de les empreses que s'indiquen en l'apartat a), la qual cosa s'acreditarà d'acord amb el que disposa aquesta convocatòria, i es repercutirà en tot cas l'ajut previst en aquest programa a l'empresa en què s'executi el projecte.

2. Les persones jurídiques duran a terme la seva activitat empresarial en l'àmbit territorial de la comunitat autònoma de les Illes Balears; en el cas d'agrupacions d'entitats que no tenguin personalitat jurídica pròpia,faran constar expressament els compromisos d'execució assumits per cada membre de l'agrupació, així com l'import de l'ajut per aplicar a cadascun d'ells, i facultaran un representant per tramitar la sol·licitud i rebre, si escau, l'ajut que es pugui concedir.

3. Per a la consideració de petita i mitja empresa s'atendrà a la definició continguda en l'annex I del Reglament (UE) 651/2014 de la Comissió, de 17 de juny de 2014, pel qual es declaren determinades categories d'ajuts compatibles amb el mercat interior en aplicació dels articles 107 i 108 del Tractat.

4. No podran accedir als ajuts objecte d'aquesta convocatòria les empreses que es trobin en situació de crisi, conforme a la definició que a aquests efectes fa el Reglament (UE) 651/2014 de la Comissió, de 17 de juny de 2014, pel qual es declaren determinades categories d'ajuts compatibles amb el mercat interior en aplicació dels articles 107 i 108 del Tractat i de l'article 13, apartats 2 i 3, de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.

Tercer

Actuacions subvencionables i requisits

Per poder acollir-se al programa, les actuacions hauran d'aconseguir una reducció de les emissions de diòxid de carboni i del consum d'energia final, mitjançant la millora de l'eficiència energètica quant a la situació de partida; a més, hauran de complir amb les condicions establertes per aquesta convocatòria i justificar l'estalvi energètic i la reducció de les emissions de CO2.

1. Actuacions subvencionables

Seran actuacions subvencionables les relacionades a continuació:

a. Actuació 1: millora de la tecnologia en equips i processos industrials.

b. Actuació 2: implantació de sistemes de gestió energètica.

2. Requisits generals

2.1 Les inversions objecte de la sol·licitud es duran a terme en l'àmbit territorial de les Illes Balears i es duran a terme dins del període que va des del dia de la presentació de la sol·licitud fins al termini que fixi la resolució de concessió. Computarà com a data de sol·licitud la d'entrada en el Registre de la Conselleria de Transició Energètica, Sectors Productius i Memòria Democràtica, en les seves delegacions o en qualsevol dels llocs que estableix l'article 16.4 de la Llei 39/2015.

2.2 Atès el caràcter incentivador dels ajuts, les actuacions objecte d'aquestes no es poden haver iniciat amb anterioritat a la data de registre de la sol·licitud de l'ajut. A aquest efecte, s'entén per «inici dels treballs» la data d'inici de les obres de construcció finançades per la inversió o la data del primer compromís en ferm per a la comanda d'equips o un altre compromís que faci irreversible la inversió, i de les dues dates la més antiga. Els treballs preparatoris, com l'obtenció de permisos i la realització d'estudis previs de viabilitat, no es consideraran com a «inici dels treballs».

2.3 No obstant això, sí que es poden acollir les despeses corresponents a actuacions preparatòries de l'actuació que siguin necessaris per presentar la sol·licitud com poden ser, entre altres, el projecte, les memòries tècniques o els certificats sempre que, en tot cas, aquestes actuacions s'hagin dut a terme amb data posterior a la data d'entrada en vigor d'aquesta convocatòria.

2.4 Les factures i el pagament de la inversió, inclòs l'abonament de possibles quantitats a compte o sota qualsevol altre concepte, ha de ser posterior a la data del registre de la sol·licitud.

2.5 Les actuacions han de complir la normativa vigent que els sigui aplicable i han de disposar de les llicències i autoritzacions administratives preceptives en el cas que ho requereixin.

2.6 Cal estar al corrent de les obligacions fiscals i amb la Seguretat Social, així com del reintegrament de subvencions, conforme a la normativa vigent.

2.7 L'IVA serà subvencionable sempre que el destinatari últim dels ajuts no ho pugui recuperar o compensar.

2.8 Cal presentar la documentació exigida en el punt sisè.

3. Requisits específics

3.1 Millora de la tecnologia en equips i processos industrials

3.1.1 L'objectiu d'aquesta actuació és reduir el consum d'energia final en PIME i gran empresa del sector industrial, mitjançant la millora de la tecnologia en equips i processos industrials.

3.1.2 En aquesta actuació són subvencionables les inversions en substitució d'equips i instal·lacions, així com els sistemes auxiliars consumidors d'energia per uns altres que utilitzin tecnologies d'alta eficiència energètica o la millor tecnologia disponible amb l'objecte de reduir el consum d'energia final i les emissions de CO2 de les instal·lacions industrials.

3.1.3 Les actuacions han de complir la legislació vigent que els afecta per al càlcul i el desenvolupament de les mesures d'eficiència energètica. En el cas de no existir normativa o legislació aplicable s'ha d'utilitzar la millor tecnologia disponible (MTD) d'estalvi i eficiència energètica. El mesurament de l'estalvi energètic obtingut per l'aplicació d'aquesta actuació s'ha de calcular seguint la metodologia de càlcul indicada en l'annex V de la Directiva (UE) 2012/27 del Parlament Europeu i del Consell, de 25 d'octubre de 2012.

3.2 Implantació de sistemes de gestió energètica

3.2.1 L'objectiu d'aquesta actuació és reduir el consum d'energia final en PIME i gran empresa del sector industrial, mitjançant la implementació o millora dels sistemes de gestió energètica.

3.2.2 En aquesta actuació són subvencionables les inversions per a la implantació de sistemes de gestió energètica amb l'objecte de reduir el consum d'energia final i les emissions de CO2 de les instal·lacions industrials.

La millora de l'eficiència energètica, mitjançant la implantació d'un sistema de gestió energètica, ha de comprendre les actuacions necessàries, tant pel que fa al mesurament de les variables de consum d'energia com en la instal·lació dels elements de regulació i control dels paràmetres de procés i la implementació dels sistemes informàtics per a l'anàlisi, la regulació i el control; així com quant al funcionament òptim de la instal·lació, la reducció dels consums d'energia final i de costos, la disminució d'emissions i per proporcionar la informació de forma ràpida i precisa necessària per a la gestió energètica de la instal·lació.

3.2.3 Els requisits d'eficiència energètica que han de complir els sistemes de gestió energètica que s'implementin ha de ser:

- La ràtio economicoenergètica màxima ha de ser de 14.501 € (inversió elegible)/tep (estalvi d'energia final a un any).

- Complir amb la Norma UNE-EN ISO 50001 relativa als sistemes de gestió energètica, o la que en el seu lloc la substitueixi.

- Les actuacions han de complir la legislació vigent que els afecta per al càlcul i desenvolupament de les mesures d'eficiència energètica. En el cas de no existir normativa o legislació aplicable s'ha d'utilitzar la millor tecnologia disponible (MTD) d'estalvi i eficiència energètica.

- El mesurament de l'estalvi energètic obtingut per l'aplicació d'aquest programa s'ha de calcular seguint la metodologia de càlcul indicada en l'annex V de la Directiva (UE) 2012/27 del Parlament Europeu i del Consell, de 25 d'octubre de 2012.

4. Requisits específics generals i definicions de les actuacions subvencionables

4.1 Inversió elegible: inversió directament relacionada amb l'estalvi i l'eficiència energètica; és a dir, la part de la inversió total dedicada a implantar tecnologia eficient. Aquesta inversió s'ha de justificar mitjançant un pressupost desglossat (ofertes dels subministraments per realitzar amb descripció total dels equips per instal·lar). No es consideren, per tant, elegibles els costos propis (personal, funcionament o despeses generals). Els costos elegibles per a cadascuna de les tipologies d'actuació responen a les consideracions del següent apartat.

4.2 Cost elegible: aquell que sigui necessari per aconseguir els objectius energètics d'aquest programa que pot incloure, entre uns altres, els següents conceptes: l'elaboració dels projectes tècnics relacionats amb les actuacions, els costos de direcció facultativa, els costos d'execució de l'obra civil sempre que no superin el 20 % de la inversió elegible i els de muntatge de les instal·lacions, si escau; els equips, materials i instal·lacions auxiliars necessaris, els costos de transport, els de assistència tècnica i tots aquells necessaris segons estableixi la normativa vigent que demostrin estar vinculats directament en l'execució del projecte; així com els costos necessaris per a la legalització de les instal·lacions i l'obtenció de les llicències requerides en les diferents fases del projecte, tant dels col·legis professionals com de les diferents administracions afectades.

4.3 Inversió de referència: cost del projecte de referència (projecte amb el mateix nivell de producció, però sense millora ambiental ni estalvi d'energia); és a dir, la inversió degudament justificada en tecnologia no eficient o en tecnologia amb l'eficiència mínima exigida per la legislació vigent.

4.4 No es consideren elegibles les inversions associades a augments de capacitat productiva de plantes industrials existents, ni les inversions en noves instal·lacions de producció industrial, tret que les noves instal·lacions substitueixin d'altres existents per al mateix producte i la mateixa capacitat industrial; i en el cas de major capacitat industrial, només serà elegible la part proporcional corresponent a la capacitat industrial de la instal·lació existent substituïda. Tampoc es consideren elegibles les instal·lacions de cogeneració.

4.5 En el cas d'empreses que no siguin PIME no és elegible l'auditoria energètica que s'hagi dut a terme com a conseqüència de l'obligació imposada per l'article 8 de la Directiva (UE) 2012/27 del Parlament Europeu i del Consell, de 25 d'octubre de 2012, traslladada pel Reial decret 56/2016, que obliga a la seva realització a tot tardar el 5 de desembre de 2015 i, com a mínim, cada quatre anys a partir de la data de la seva execució.

Quart

Import econòmic i règim de concessió i finançament

1. L'import econòmic màxim d'aquesta convocatòria serà 1.504.408,34 €.  Les subvencions es concediran amb càrrec al pressupost de la Comunitat Autònoma per als exercicis 2021, 2022, 2023, 2024 i 2025, concretament del centre de cost 19701, subprograma 731A01, capítol 7* FF 19097, conforme a les quantitats següents:

- Any 2021:     0 €

- Any 2022:     200.000,00 €

- Any 2023:     800.000,00 €

- Any 2024:     300.000,00 €

- Any 2025:     204.408,34 €

2. En cas que s'esgoti el fons d'una anualitat, les sol·licituds d'aquesta anualitat es resoldran amb càrrec a l'anualitat següent.

3. En cas que no es cobreixi la totalitat del pressupost inicial assignat a una anualitat, l'import restant s'assignarà a l'anualitat següent.

4. Sempre que les disponibilitats pressupostàries ho permetin es podran incrementar els imports d'aquesta convocatòria.

Cinquè

Quantia dels ajuts

1. La quantia màxima dels ajuts per a cadascuna de les actuacions serà la següent:

a) Per a la millora de la tecnologia en equips i processos industrials: el 30 % de la inversió elegible del projecte, amb un límit d'inversió elegible/estalvi d'energia final a un any de 14.379 €/tep. El mesurament de l'estalvi energètic obtingut es calcularà seguint la metodologia de càlcul indicada en l'annex V de la Directiva (UE) 2012/27 del Parlament Europeu i del Consell, de 25 d'octubre de 2012.

b) Per a la implantació de sistemes de gestió energètica: el 30 %, amb un límit d'inversió elegible/estalvi d'energia final a un any de 14.501 €/tep. El mesurament de l'estalvi energètic obtingut es calcularà seguint la metodologia de càlcul indicada en l'annex V de la Directiva (UE) 2012/27 del Parlament Europeu i del Consell, de 25 d'octubre de 2012.

c) No obstant això, en cas que hi hagi altres ajuts per a la mateixa finalitat, el percentatge màxim aplicable sobre el cost subvencionable serà:

- Per a gran empresa: del 30 %

- Per a mitjana empresa: del 40 %

- Per a petita empresa: del 50%

2. S'establirà un límit d'ajuts de 900.000 € per beneficiari i convocatòria.

Sisè

Sol·licituds i documentació

1. Les sol·licituds es presentaran exclusivament de manera telemàtica a través del tràmit específic per a subvencions que es posarà a disposició dels interessats en la web http://energia.caib.es, que correspon a la pàgina web de la Direcció General d'Energia i Canvi Climàtic. No es consideraran com presentades aquelles sol·licituds telemàtiques realitzades a través d'un altre mitjà electrònic que no sigui el tràmit específic esmentat.

2. La documentació que s'aportarà serà la següent:

a) El document normalitzat 1 de la sol·licitud de subvenció d'aquesta convocatòria (la presentació de la sol·licitud suposarà que la persona interessada accepta les prescripcions contingudes en la convocatòria corresponent, en el Reial decret 263/2019, de 12 d'abril, així com autoritza l'òrgan instructor del procediment,si escau, a obtenir de forma directa l'acreditació de les obligacions tributàries i amb la Tresoreria General de la Seguretat Social. En el cas que el sol·licitant denegui expressament l'autorització aportarà un certificat de l'Agència Estatal de l'Administració Tributària i de la Tresoreria de la Seguretat Social que justifiqui que està al corrent de les obligacions tributàries i davant la Seguretat Social).

b) La fotocòpia del DNI del representant de l'empresa o empreses sol·licitants; excepte el consentiment exprés de l'interessat perquè les seves dades d'identitat personal es puguin consultar mitjançant el sistema de verificació de dades d'identitat establert en l'Ordre PRE/3949/2006, de 26 de desembre, per la qual s'estableix la configuració, característiques, requisits i procediments d'accés al Sistema de Verificació de Dades d'Identitat, conforme al que disposa el Reial decret 522/2006, de 28 d'abril, pel qual se suprimeix l'aportació de fotocòpies de documents d'identitat en els procediments administratius de l'Administració General de l'Estat i dels seus organismes públics vinculats o dependents.

c) La fotocòpia del document d'identificació fiscal (NIF) de l'empresa o empreses sol·licitants i promotores de l'actuació.

d) La còpia d'escriptures de constitució de l'empresa o empreses sol·licitants, així com dels estatuts vigents o document fundacional corresponent, en els quals constin les normes per les quals es regulen les seves activitats, degudament registrades, si escau, en els registres públics competents.

e) La còpia del document acreditatiu de les facultats de representació del representant de l'empresa o empreses sol·licitants, degudament inscrit, si escau, en els registres públics corresponents.

f) En el cas d'agrupació d'empreses, el document de col·laboració o l'instrument anàleg formalitzat pel representant degudament facultat que especifiqui l'acceptació i la designació expressa del representant únic de totes elles, que formuli la sol·licitud i rebi l'import total de l'ajut concedit, així com l'acceptació expressa de participació de totes elles al programa d'ajuts establert per aquesta convocatòria, assumint la totalitat de compromisos i obligacions derivats d'aquest, amb detall dels compromisos d'execució corresponents a cada membre de l'agrupació, així com l'import de l'ajut per aplicar a cadascun d'ells.

g) En el cas que el sol·licitant sigui una empresa de serveis energètics, haurà d'aportar addicionalment la còpia del contracte o dels contractes formalitzats amb l'empresa o empreses propietàries de les dependències industrials en què es dugui a terme l'actuació, en el qual s'acrediti l'actuació com a empresa de serveis energètics i la responsabilitat a càrrec del sol·licitant de la realització de la inversió corresponent.

h) La declaració responsable inclosa en el document normalitzat 1 en la qual manifesta:

- Que no incorre en cap de les circumstàncies enumerades en l'article 10 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de subvencions, en el qual es fa esment exprés respecte a la inexistència o fidel compliment de les seves obligacions de reintegrament d'altres subvencions o ajuts, en els termes previstos en l'article 21 del Reglament de la Llei general de subvencions.

- Que no es troba en cap dels supòsits establerts en l'article 11 de la Llei 11/2016, de 28 de juliol, d'igualtat de dones i homes, per no haver estat mai objecte de sancions per exercir o tolerar pràctiques laborals considerades discriminatòries per raó de sexe o de gènere, per resolució administrativa ferma o sentència judicial ferma.

- Que no s'han sol·licitat o rebut altres ajuts per a la mateixa actuació o finalitat o, si s'han sol·licitat, s'indicarà l'import de l'ajut sol·licitat i, si escau, obtingut, així com l'administració, organisme o entitat pública que l'ha concedit.

- Que l'empresa no està en crisi, d'acord amb la definició d'empresa en crisi que s'estableix en l'apartat 18 de l'article 2 del Reglament (UE) 651/2014 de la Comissió, de 17 de juny de 2014.

i. L'autorització inclosa en el document normalitzat 1 per comprovar que està al corrent en el compliment de les obligacions tributàries i davant la Seguretat Social; o, en cas d'oposar-s'hi, el certificat d'estar-ho; o bé la declaració responsable d'estar al corrent en el compliment de les obligacions tributàries i davant la Seguretat Social quan la quantia de l'ajut no superi els 3.000 € per persona beneficiària, conforme al previst en l'article 22 del Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.

j. Per a l'acreditació de la condició de petita o mitjana empresa s'aportarà, tenint en compte les definicions que conté l'article 3 de l'annex I, del Reglament (UE) 651/2014 de la Comissió, de 17 de juny de 2014, el següent:

- Els comptes anuals de l'empresa sol·licitant i de les empreses associades o vinculades, corresponents a l'últim exercici comptable tancat, amb el justificant d'haver estat dipositats en el registre corresponent.

- La declaració responsable emesa pel representant de l'empresa en la qual es reflecteixi el nombre d'empleats de l'empresa, així com els de les empreses associades o vinculades.

- La declaració responsable emesa pel representant de l'empresa en la qual s'indiqui la qualificació com a empresa autònoma, o bé s'indiquin les empreses associades o vinculades i inclogui les dades respectives de participació.

k. La memòria descriptiva de les actuacions per emprendre, d'acord amb el format i el model que estarà disponible a la pàgina web de l'IDAE, o bé en la de les respectives comunitats autònomes i ciutats de Ceuta i Melilla, i que contindrà com a mínim la informació següent:

- La identificació de l'actuació.

-La descripció tècnica de la mesura d'estalvi i eficiència energètica proposta.

- Les dades energètiques, econòmiques i de producció.

- La justificació de l'estalvi energètic de l'actuació i de la reducció d'emissions de CO2.

- El pressupost total i desglossat de l'actuació i inversió elegible.

- El calendari d'execució de l'actuació.

- El càlcul de l'ajut sol·licitat i la quantia.

1. L'oferta econòmica de l'actuació i, d'acord amb l'article 40.3 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de subvencions, quan l'import de la despesa subvencionable superi els imports establerts en la legislació estatal en matèria de contractes del sector públic per als contractes menors (40.000 €, en el cas d'execució d'obres; o 15.000 €, quan es tracti d'altres contractes), el destinatari últim presentarà, com a mínim, tres ofertes de diferents proveïdors, amb caràcter previ a assumir el compromís per a la prestació del servei o lliurament del bé, tret que per les característiques especials de les despeses subvencionables no hi hagi en el mercat entitats suficients per dur-lo a terme. L'elecció de les ofertes presentades es farà de conformitat amb els criteris d'eficàcia i d'economia, i es justificarà expressament en el cas que l'elecció no recaigui en la proposta econòmica més avantatjosa (document normalitzat 2).

m.El reportatge fotogràfic de les instal·lacions inicials sobre les quals s'han realitzat les actuacions, en què s'identificaran els equips o les instal·lacions principals per substituir, així com les plaques de les característiques d'aquests.

3. Si la documentació aportada no complís els requisits exigits, s'ha de requerir al sol·licitant perquè en el termini de deu dies hàbils esmeni la falta o aportació els documents preceptius, amb la indicació que si no ho fa es consideraria que desisteix de la sol·licitud, d'acord amb l'article 68 de la Llei 39/2015, després que es dicti una resolució prèvia en els termes que disposa l'article 21 d'aquesta Llei.

4. Les persones o entitats sol·licitants s'han de comunicar immediatament amb l'òrgan competent per resoldre qualsevol variació de les condicions o circumstàncies.

Setè

Termini de presentació de les sol·licituds

1. El termini per presentar les sol·licituds comença el 20 de setembre de 2021 i finalitzarà el 30 de juny de 2023 o fins al possible esgotament, dins d'aquest període, de la quantia econòmica assignada a aquesta convocatòria.

2. Si s'esgoten els crèdits destinats a la convocatòria abans d'acabar el termini de presentació, se suspendrà la concessió de nous ajuts mitjançant la publicació corresponent en el Butlletí Oficial de les Illes Balears de la resolució del vicepresident i conseller de Transició Energètica, Sectors Productius i Memòria Democràtica.

 

​​​​​​​Vuitè

Procediment per a la concessió de les subvencions

1. Tal com estableix l'article 14.5 del Reial decret 263/2019, d'12 d'abril, les sol·licituds de subvenció han de ser ateses per rigorós ordre de presentació. Es resoldran individualment a mesura que entrin en el registre de l'òrgan competent, encara que no hagi finalitzat el termini de presentació, fins que s'esgotin els crèdits destinats a la convocatòria o, si escau, fins que es resolguin tots els expedients presentats dins del termini.

2. En cas d'esgotament del crèdit destinat a la convocatòria, i sempre que no hagués expirat la vigència del Programa, es poden rebre sol·licituds en llista de reserva provisional, que s'atendran per rigorós ordre d'entrada, supeditades al fet que es produeixin desestimacions o revocacions de les sol·licituds d'ajuda prèvies que poguessin alliberar pressupost o bé s'incorpori nou pressupost a la convocatòria. En cap cas, la presentació d'una sol·licitud a la llista de reserva provisional ha de generar cap dret per a la persona sol·licitant, fins que no es resolgui la sol·licitud.

3. Si la documentació aportada no compleix els requisits exigits, s'ha de requerir el sol·licitant perquè en el termini de deu dies hàbils esmeni la falta o aporti els documents preceptius, amb la indicació que, si no ho fa, es considera que desisteix de la seva sol·licitud, d'acord amb l'article 68 de la Llei 39/2015, prèvia resolució que haurà de ser dictada en els termes que disposa l'article 21 de la Llei esmentada. En aquest cas, la data de presentació de l'esmena és la que estableix l'ordre per resoldre l'expedient.

4. Una vegada que els tècnics d'aquesta Direcció General hagin determinat que les sol·licituds són completes i conformes amb el contingut d'aquesta Resolució, el director general d'Energia i Canvi Climàtic emetrà una proposta de resolució en la qual es notificarà als interessats d'acord amb el que estableix el punt següent perquè, en el termini màxim de deu dies, puguin al·legar el que considerin oportú. En el cas que no es presentin al·legacions en aquest termini s'entendrà que s'accepta la subvenció.

5. La resolució expressa del conseller de Transició Energètica, Sectors Productius i Memòria Democràtica finalitza el procediment de concessió de la subvenció. Aquesta s'ha de motivar i ha de fixar, amb caràcter definitiu, la quantia individual de la subvenció concedida. Així mateix, la resolució ha d'especificar els aspectes següents: beneficiari, descripció i import de l'activitat que se subvenciona, import sol·licitat, quantia de la subvenció, productes o serveis que s'hagin d'obtenir de l'ajut, partida pressupostària a la qual s'aplica, forma de pagament, termini per dur a terme l'activitat, justificació de les activitats objecte de l'ajut i terminis per presentar els justificants. En la resolució també s'ha d'esmentar que els fons procedeixen del Fons Nacional d'Eficiència Energètica, adscrit al Ministeri per a la Transició Ecològica i el Repte Democràtic.

6. El termini màxim per resoldre i notificar la resolució de les sol·licituds és de sis mesos comptadors a partir de la data de la presentació de la sol·licitud. La resolució s'ha de notificar als interessats, d'acord amb l'article 40 i els següents de la Llei 39/2015, i s'ha de dictar i notificar dins del termini de sis mesos comptadors des de la data de presentació de la sol·licitud.

7. La Conselleria de Transició Energètica, Sectors Productius i Memòria Democràtica ha d'ordenar el pagament de la subvenció, una vegada comprovada l'execució de l'actuació i que s'hagi presentat tota la documentació establerta en l'apartat següent, i s'ha de fer referència expressa a la procedència dels fons i esmentar el Fons Nacional d'Eficiència Energètica i el Ministeri per a la Transició Ecològica i el Repte Demogràfic.

8. La informació sobre les concessions de subvencions fetes a l'empara del Reial decret 263/2019, de 12 d'abril, s'ha de comunicar a la Base de dades nacional de subvencions en els termes en què s'estableix aquesta obligació de comunicació en l'article 20 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, i la resta de normativa de desplegament d'aquesta obligació.

9. La Conselleria de Transició Energètica, Sectors Productius i Memòria Democràtica ha de dur a terme el seguiment, el control i, si escau, el reintegrament dels ajuts concedits a l'empara del Reial decret 263/2019, de 12 d'abril, sense perjudici del que correspongui fer en virtut del que disposa la Llei 38/2003, de 17 de novembre.

Novè

Competència i resolució

Correspon al director general d'Energia i Canvi Climàtic l'ordenació i instrucció del procediment. El director general d'Energia i Canvi Climàtic emetrà les propostes de resolució.

El conseller de Transició Energètica, Sectors Productius i Memòria Democràtica és l'òrgan competent per dictar les resolucions que posin fi al procediment.

 

​​​​​​​Desè

Pagament i justificació de les activitats

1. Pagament de la subvenció

1.1 La Conselleria de Transició Energètica, Sectors Productius i Memòria Democràtica ha d'ordenar el pagament de la subvenció, una vegada comprovada l'execució de l'actuació i que s'hagi presentat tota la documentació establerta en l'apartat següent, en què s'ha de fer referència expressa a la procedència dels fons, esmentant el Fons Nacional d'Eficiència Energètica, el Ministeri per a la Transició Ecològica i el FEDER, en el cas que l'actuació hagi estat cofinançada per aquest.

1.2 En cas que la persona beneficiària no compleixi l'obligació de realitzar la instal·lació i de justificar-ho, no es pagarà la subvenció i es declararà la pèrdua del dret al cobrament, de conformitat amb el que estableix l'article 89 del Reglament de la Llei 38/2003, i es continuarà el procediment previst en l'article 42 de la Llei 38/2003.

2. Documentació per a la justificació

a) La sol·licitud de pagament, segons el model que s'adjunta com a document normalitzat 3.

b) La memòria econòmica de les actuacions dutes a terme, segons el model que s'adjunta com a document normalitzat 4:

1.º Una llista classificada de les despeses de l'activitat, amb la identificació del creditor i del document, l'import, la data d'emissió i la data de pagament.

2.º Les factures originals o els documents de valor probatori equivalents en el tràfic jurídic mercantil o amb eficàcia administrativa que justifiquin les despeses.

3.º El justificant de pagament. Els justificants s'han d'acreditar d'alguna de les maneres següents:

- La fotocòpia del justificant de l'ordre de transferència bancària o document bancari acreditatiu del pagament, en què han de figurar la data del document, l'import i la identificació del concepte, a fi que quedi identificat el pagament de la factura; així com les dades de l'ordenant i del destinatari, que han de coincidir amb el beneficiari i amb l'emissor de la factura, respectivament.

- La còpia del xec nominatiu o pagaré nominatiu, sempre que estigui vençut, amb l'extracte bancari corresponent del beneficiari de l'ajut en què ha de figurar el càrrec d'aquest xec o pagaré.

- No obstant això, per a les factures inferiors a 500 € (IVA inclòs) és justificant suficient el rebut de pagament signat pel proveïdor. No s'admeten factures justificatives inferiors a 100 € (IVA inclòs).

4.º Una llista detallada d'altres ingressos o subvencions, amb la indicació de l'import i la procedència.

c. La memòria tècnica justificativa del compliment de les condicions imposades en la concessió de l'ajut, amb indicació de l'adequació de les activitats dutes a terme i dels resultats obtinguts seguint el format i el model que està disponible en la pàgina web de l'IDAE, o bé de la Direcció General d'Energia i Canvi Climàtic. Aquesta memòria tècnica ha d'estar feta i subscrita per un tècnic titulat competent, autor del projecte o encarregat de la direcció d'execució de l'actuació.

d. L'informe emès per un organisme de control que acrediti l'execució adequada de les actuacions objecte de l'ajut concedit, d'acord amb la resolució favorable de concessió (segons el model disponible en la web de l'IDAE, o bé de la Direcció General d'Energia i Canvi Climàtic). Aquests organismes de control estan regulats per la Llei 21/1992, de 16 de juliol, d'indústria, i pel Reial decret 2200/1995, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el Reglament de la infraestructura per a la qualitat i la seguretat industrial, i han d'estar acreditats en l'especialitat o especialitats que millor s'adeqüin a la naturalesa de les actuacions objecte de l'ajut.

e. Quan se superi un import de 3.000 € en l'ajut o ajuts que es puguin concedir a un mateix sol·licitant o interessat, en cas que no autoritzi l'òrgan instructor del procediment perquè obtengui de forma directa l'acreditació de les obligacions tributàries i amb la Tresoreria General de la Seguretat Social, estarà obligat a aportar el certificat d'estar al corrent de les obligacions tributàries expedit a aquest efecte per l'Agència Estatal d'Administració Tributària i d'estar al corrent de les obligacions amb la Seguretat Social, d'acord amb l'article 22 del Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, aprovada pel Reial decret 887/2006, de 21 de juliol.

f.  Un reportatge fotogràfic dels equips i instal·lacions principals finals objecte de l'ajut, que identificarà els equips o les instal·lacions, així com les plaques de les característiques d'aquests , i en què es mostri el cartell publicitari de l'actuació.

g. La informació i l'enllaç al lloc d'Internet del destinatari últim dels ajuts, en el cas que disposi d'un, on el destinatari últim dels ajuts informarà al públic del possible suport obtingut dels fons comunitaris FEDER i farà una descripció breu de l'operació, de manera proporcionada al nivell de suport prestat, amb els seus objectius i resultats, i que destaqui el suport financer de la Unió Europea.

h. La declaració responsable, prèvia a la justificació per part dels destinataris últims dels ajuts,garantint el procés de contractació de les actuacions, l'existència d'una comptabilitat separada o diferenciada per a totes les transaccions relacionades, el compliment de les normes nacionals i comunitàries sobre requisits d'igualtat d'oportunitats i no discriminació aplicables a aquest tipus d'actuacions, el compliment de les normes mediambientals nacionals i comunitàries, i sobre el desenvolupament sostenible i l'aplicació de mesures antifrau eficaces i proporcionades en l'àmbit de gestió del projecte objecte d'ajut (segons el model que està disponible en la web de l'IDAE, o bé de la Direcció General d'Energia i Canvi Climàtic).

i. La documentació justificativa sobre el procés de contractació de les actuacions.

j. La documentació justificativa de l'existència d'una comptabilitat separada o diferenciada per a totes les transaccions relacionades (ingressos i pagaments, inclòs,si escau, l'ingrés d'ajuts, pagaments a proveïdors, etc.)

3. En el cas que l'expedient de pagament no tengui la documentació necessària per comprovar la justificació i l'aplicació de la subvenció, l'òrgan competent ha de sol·licitar al beneficiari que esmeni els defectes de la justificació en els deu dies següents des de l'endemà d'haver rebut el requeriment.

4. La concessió de la subvenció no eximirà el titular de la instal·lació de complir totes les autoritzacions administratives que siguin necessàries.

5. La resolució de concessió de la subvenció fixa el termini concret per justificar la realització de les activitats subvencionades que com a màxim ha de ser de 24 mesos des de la data de notificació de la resolució de concessió de l'ajut.

6. La falta de justificació en els termes i els terminis que estableixi la resolució de concessió de la subvenció, la modificació del projecte presentat sense que la Conselleria de Transició Energètica, Sectors Productius i Memòria Democràtica l'hagi aprovat prèviament, així com la desviació de les subvencions o l'aplicació diferent al que estableix la norma, determinaran la revocació de la subvenció.

Onzè

Reintegrament

Correspondrà el reintegrament de les quantitats percebudes per la persona beneficiària de l'ajut i l'exigència de l'interès de demora des del moment del pagament de la subvenció en els supòsits establerts en l'article 37 de la Llei 38/2003, en aplicació del procediment de reintegrament regulat en el capítol II del títol II d'aquesta Llei.

Dotzè

Publicitat

1. Tota referència a l'actuació objecte dels ajuts regulats per aquesta convocatòria en publicacions, activitats de difusió, pàgines web i en general en qualsevol mitjà de difusió ha de complir els requisits que figuren en el Manual d'imatge del programa que està disponible en la web de l'IDAE.

2. Així mateix, s'ha d'instal·lar i mantenir un cartell amb caràcter permanent en un lloc visible per al públic general en la localització del projecte, de grandària suficient perquè sigui perfectament visible i llegible, en el qual consti clarament el títol del projecte i la denominació i imatge del Programa i que esmenti l'ajut econòmic concedit pel Fons Nacional d'Eficiència Energètica i, si escau, de la Unió Europea, incloent el logotip de la UE i el lema «Una manera de fer Europa». El disseny gràfic del cartell i els suports de difusió que es facin compliran amb els requisits que estableixi l'IDAE i que estan disponibles en el Manual d'imatge del Programa en l'adreça d'Internet de l'IDAE, www.idae.es.

3. El destinatari últim dels ajuts ha d'informar al públic del suport obtingut dels Fons FEDER fent una descripció breu de l'operació en el seu lloc d'Internet, en el cas que disposi d'un, de manera proporcionada al nivell de suport prestat, amb els seus objectius i resultats, i destacant el suport financer de la Unió Europea.

4. Així mateix, tant en la convocatòria com en la resolució que es notifiqui als destinataris últims, s'ha d'esmentar el Ministeri per a la Transició Ecològica i el FEDER, en el cas que la convocatòria inclogui actuacions cofinançades per aquests.

5. En el cas d'actuacions cofinançades amb fons FEDER, l'acceptació de l'ajut pels beneficiaris implicarà l'acceptació del que disposa el Reglament (UE) 1303/2013, del Parlament Europeu i del Consell, de 17 de desembre de 2013, sobre activitats d'informació i publicitat que han de dur a terme els estats membres en relació amb els fons de la Unió Europea.

Tretzè

Obligacions dels beneficiaris

Els beneficiaris d'aquest tipus d'ajuts estan obligats a:

a) Dur a terme l'activitat o la inversió, o adoptar el comportament que fonamenti la concessió de la subvenció.

b) Justificar la realització de l'activitat, com també el compliment dels requisits i les condicions que varen determinar la concessió de la subvenció.

c) Comunicar a l'òrgan que la concedeix o, si escau, a l'entitat col·laboradora la sol·licitud o l'obtenció d'altres subvencions per a la mateixa finalitat. Aquesta comunicació s'ha de fer en el termini de tres dies hàbils des de la sol·licitud o l'obtenció de la subvenció concurrent i, en tot cas, abans de la justificació de l'aplicació que s'hagi donat als fons percebuts.

d) Trobar-se al corrent de les obligacions tributàries i de la Seguretat Social davant l'Administració de l'Estat, i de les obligacions tributàries davant la hisenda autonòmica; i acreditar-ho, en la forma que s'estableixi reglamentàriament i abans de dictar la proposta de resolució de concessió. En tot cas, aquesta acreditació es pot substituir per una declaració responsable de la persona sol·licitant quan es tracti de subvencions de quantia igual o inferior a 3.000 €.

e) Accedir a les actuacions de comprovació que dugui a terme l'IDAE, a les actuacions de control financer de la Direcció General de Fons Europeus, la Intervenció General de l'Estat i de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, el Tribunal de Comptes, la Sindicatura de Comptes, els òrgans de control de la Comissió Europea i qualsevol altra autoritat de control. Si del resultat d'aquestes actuacions de control es detectessin irregularitats es derivaria l'obligació de reintegrament de les quanties percebudes indegudament.

f) Deixar constància de la percepció i l'aplicació de la subvenció en els llibres de comptabilitat o en els llibres de registre que, si escau, hagi de portar el beneficiari d'acord amb la legislació mercantil o fiscal que li sigui aplicable i, si escau, amb la convocatòria.

g) Conservar els documents originals justificatius de l'actuació realitzada i l'aplicació dels fons rebuts mentre puguin ser objecte de les actuacions de comprovació i control. La disponibilitat dels documents s'ajustarà al que disposa l'article 140 del Reglament (UE) 1303/2013, de 17 de desembre de 2013.

h) Assegurar les mesures d'informació i publicitat (article 115 i annex XII del Reglament [UE] 1303/2013; Reglament [UE] 821/2014, de les característiques tècniques de les mesures d'informació i publicitat, i Estratègia de comunicació del PO FEDER/FSE). En totes les mesures d'informació i publicitat s'ha de reconèixer l'emblema de la UE i la referència del FEDER (documentació administrativa, activitats i actes públics, difusió en mitjans de comunicació, publicacions, cartelleria, pàgina web, etc.).

i) Destinar l'import de la subvenció al finançament de l'actuació per a la qual s'hagi sol·licitat i mantenir l'afectació de les inversions a l'activitat subvencionada, en la forma i dins dels terminis que estableixi la convocatòria i, si escau, la resolució corresponent o les seves modificacions. Garantir la permanència de la inversió durant un període mínim de cinc anys següents al pagament final al beneficiari, o de tres anys en el cas de pimes (article 71 del Reglament [UE] 1303/2013).

j) Comunicar a l'òrgan que concedeix la subvenció la modificació de qualsevol circumstància que afecti algun dels requisits exigits per a la concessió de la subvenció.

k) Donar compliment a la normativa comunitària, nacional i autonòmica aplicable en l'àmbit de contractació, subvencions, ajuts d'Estat (Reglament [UE] 651/2014), normes sobre les despeses subvencionables del FEDER (Ordre HFP/1979/2016 de 29 de desembre, per la qual s'aproven les normes sobre les despeses subvencionables dels programes operatius del FEDER per al període 2014-2020), comptabilitat, publicitat, medi ambient i igualtat d'oportunitats.

l) Mantenir un sistema de comptabilitat separada per a totes les transaccions relacionades amb l'operació cofinançada, o bé un codi comptable separat (article 125.4.b del Reglament [UE] 1303/2013).

m) Disposar de tots els documents sobre la despesa que siguin necessaris per tenir una pista d'auditoria apropiada (article 125.4.d del Reglament [UE] 1303/2013).

n) Acceptar la inclusió del beneficiari dins de la llista d'operacions publicada de conformitat amb l'article 115.2 i l'annex XII del Reglament (UE) 1303/2013.

o) Reintegrar els fons percebuts indegudament com a conseqüència de les actuacions de comprovació fetes pels òrgans de control competents, i segons el que estableix l'article 44 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, del Text refós de la Llei de subvencions.

p) Complir amb els requisits de difusió i publicitat establerts en aquesta convocatòria, en particular en l'article 16 del Reial decret  263/2019, d'acord amb el que estableix l'article 18.4 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre; i amb els deures d'informació i comunicació que corresponen al destinatari últim dels ajuts, d'acord amb el que estableix l'article 115 del Reglament (UE) 1303/2013 del Parlament Europeu i del Consell, de 17 de desembre de 2013, pel qual s'estableixen disposicions comunes relatives al Fons Europeu de Desenvolupament Regional, al Fons Social Europeu, al Fons de Cohesió, al Fons Europeu Agrícola de Desenvolupament Rural i al Fons Europeu Marítim i de la Pesca, i pel qual s'estableixen disposicions generals relatives al Fons Europeu de Desenvolupament Regional, al Fons Social Europeu, al Fons de Cohesió i al Fons Europeu Marítim i de la Pesca, i es deroga el Reglament (CE) 1083/2006 del Consell.

q) Respectar les normes de subvencionalitat nacionals que pugui establir la Direcció General de Fons Europeus del Ministeri d'Hisenda.

Catorzè

Lluita contra el frau

Qualsevol persona que tengui coneixement de fets que puguin ser constitutius de frau o irregularitat en relació amb operacions o projectes finançats total o parcialment amb càrrec a fons procedents de la Unió Europea en el marc d'aquesta convocatòria podrà posar aquests fets en coneixement del Servei Nacional de Coordinació Antifrau de la Intervenció General de l'Administració de l'Estat, per mitjans electrònics a través del canal habilitat a aquest efecte per aquest servei en la web http://igaepre.central.sepg.minhac.age/llocs/igae/es-ES/Paginas/Denan.aspx, i en els termes que estableix la Comunicació 1/2017, de 3 d'abril, del Servei.

Quinzè

Concurrència d'ajuts

Les subvencions regulades en aquesta convocatòria no seran compatibles amb altres subvencions o ajuts amb cofinançament de fons europeus que es puguin concedir per a la mateixa finalitat, procedents de qualsevol administració o ens públics o privats, nacionals, de la Unió Europea o d'organismes internacionals.

Setzè

Tramitació telemàtica

La sol·licitud de subvenció s'ha de presentar exclusivament de forma telemàtica, d'acord amb el que estableix l'article 15.3.a) del Decret llei 3/2021, de 12 d'abril, a través del tràmit específic per a subvencions que es posa a disposició dels interessats en la web http://energia.caib.es, que correspon a la pàgina web de la Direcció General d'Energia i Canvi Climàtic. No es consideraran com a presentades aquelles sol·licituds telemàtiques fetes a través d'un altre mitjà electrònic que no sigui el tràmit específic esmentat.

Dissetè

Models normalitzats

Una vegada publicada la convocatòria, la Direcció General d'Energia i Canvi Climàtic, a través de l'enllaç web http://energia.caib.es, posarà a disposició dels interessats la documentació normalitzada següent:

- Document 1. Sol·licitud de subvenció

- Document 2. Llista dels pressupostos sol·licitats

- Document 3. Sol·licitud de pagament

- Document 4. Memòria econòmica

Divuitè

Normativa d'aplicació

La convocatòria es regeix pel que disposen aquesta Resolució i el Reial decret 263/2019, de 12 d'abril, pel qual es regula el Programa d'ajuts per a actuacions d'eficiència energètica en PIME i gran empresa del sector industrial.

En tot allò que no estigui regulat en aquesta convocatòria ni en el Reial decret 263/2019, és d'aplicació el previst en la Llei 38/2003 i el seu Reglament, aprovat mitjançant el Reial decret 887/2006, de 21 de juliol.