Secció II. Autoritats i personal
Subsecció primera. Nomenaments, situacions i incidències
AJUNTAMENT DE MANACOR
Núm. 417381
Nomenament subinspector funcionari de carrera de l'Ajuntament de Manacor
Per Decret de Batlia de 14 de setembre de 2021 s'ha resolt el següent:
«DECRET
Antecedents
1. Bases i convocatòria per a la provisió com a funcionari de carrera d'una plaça vacant de la categoria de subinspector o subinspectora de l'Ajuntament de Manacor, mitjançant mobilitat, BOIB núm. 42 de 27 de març.
2. Proposta de nomenament de la comissió de valoració a favor de l'esmentat aspirant condicionada a la comprovació efectiva que aquest reuneix els requisits que s'exigeixen en la convocatòria, d'acord amb el que es preveu en la base dotzena d'aquesta.
3. Resolució de batlia 2021/2627 que resol deixar sense efecte la proposta de nomenament de la comissió de valoració a favor de l'aspirant el Sr. Pere Taberner Jaume, tota vegada que l'aspirant proposat no ha aportat la documentació necessària per obtenir el nomenament de subinspector de l'Ajuntament de Manacor en el procediment de mobilitat instruït a l'efecte, atès que que si bé es va reconèixer per l'EBAP que l'aspirant reunia els requisits per ser declarat exempt de la realització del curs d'equivalència del grup B previst a l'article 17.1.a) del Decret 59/2006, d'1 de juliol, aquest certificat va ser sols als efectes de sol·licitar a l'Ajuntament de Santa Margalida, on prestava el seus serveis, la integració en el grup B de titulació amb la categoria de subinspector, i continuar amb la seva situació o renovar-la en el seu Ajuntament
4. Recurs de reposició presentat per l'aspirant Pere Taberner Jaume, 2021-E-RC-16455, en el que posa de manifest la infracció de l'ordenament jurídic pel que fa a la validesa i efectes dels certificats i al principi d'equitat i proporcionalitat en dret administratiu.
5. Informe jurídic de la cap tag de Recursos Humans, amb la nota de conformitat del secretari general emès en data 13 de setembre de 2021.
Fonaments de dret
1. Articles 112 i següents de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú per quan regulen els recursos administratius.
L'article 123 i 124 regulen el recurs potestatiu de reposició, que es pot interposar contra les resolucions que posen fi a la via administrativa, davant el mateix òrgan que dictà l'acte en el termini d'un mes comptador des de l'endemà a la publicació de la resolució, o recurs contenciós administratiu comú.
2. L'objecte d'aquesta convocatòria és la provisió per mobilitat entre els funcionaris/es de carrera dels cossos de policia local o funcionaris/es dels ajuntaments que no tenguin constituït cos de policia local dels municipis de les Illes Balears, de 1 plaça de la categoria de subinspector/a, vacant i dotada pressupostàriament, corresponents a la reserva del 20 % de l'Oferta d'Ocupació Pública de l'any 2019, pel sistema de concurs de mèrits.
Aquesta plaça correspon a l'escala d'Administració Especial, subescala de Serveis Especials, classe policia local, Grup de classificació A2, de l'Ajuntament de Manacor.
3. El recurs de reposició al·lega la validesa i eficàcia dels certificats i el principi d'equitat i proporcionalitat, fonamentat en l'article 3.1 i 3.2 del codi civil.
És cert que els certificats posen de manifest una realitat i acrediten una situació fefaent i el certificat expedit per l'EBAP acredita que l'aspirant reuneix els requisits per ser declarat exempt de la realització del curs d'equivalència del grup B previst a l'article 17.1.a) del Decret 59/2006, d'1 de juliol.
Aquest certificat va ser expedit per a ser presentat i sol·licitar la integració a l'Ajuntament de Santa Margalida (on prestava els seus serveis en el moment d'aplicar la normativa en qüestió), però no deixa de ser cert que si en el moment en què es va emetre el certificat ja reunia els requisits per a la seva integració, a hores d'ara segueix reunint els esmentats requisits.
La Llei 4/2013, de 17 de juliol, de coordinació de les policies locals de les Illes Balears, modificada per la Llei 11/2017, de 20 de desembre, regulen l'estructura jeràrquica dels cossos de policia local.
L'article 30 estableix la competència del ajuntaments per la selecció de nou ingrés, la promoció i la mobilitat del personal dels cossos de policia local.
Els articles 42 i 43 regulen la mobilitat. Els membres dels cossos de policia local poden participar en els processos de provisió de places vacants de la seva mateixa categoria en altres cossos de policia local de les Illes Balears, o en altres plantilles de policia en els ajuntaments que no hagin constituït cos de policia local en la forma que es determini per reglament. Igualment, els funcionaris de carrera amb la categoria de policia dels ajuntaments que no tenguin cos de policia local poden participar en els processos de provisió de places vacants de la seva mateixa categoria dels ajuntaments amb cos de policia local.
Per garantir la mobilitat en condicions equivalents, els ajuntaments han de determinar en les convocatòries els llocs reservats per a la mobilitat i han d'assenyalar els mèrits que s'han de considerar en el concurs de provisió de llocs de treball per mobilitat, tant els que determinarà reglamentàriament la conselleria competent en la matèria i que comprendran uns criteris bàsics comuns, com altres de lliure consideració per cada ajuntament.
A més dels que preveu la legislació bàsica per accedir a la funció pública, els aspirants han de complir, en el moment que s'acabi el termini per sol·licitar la participació en els processos de mobilitat, els requisits següents:
a) Tenir la condició de funcionari de carrera en algun dels cossos de policia local de les Illes Balears o en les plantilles dels ajuntaments que no hagin constituït cos de policia local i no trobar-se en la situació administrativa de suspensió de funcions.
b) Haver estat com a mínim tres anys en situació de servei actiu en la mateixa categoria com a funcionari de carrera en l'ajuntament de procedència.
c) Mancar més de cinc anys per passar a la situació de segona activitat per raó d'edat.
Decret 40/2019, de 24 de maig, pel qual s'aprova el Reglament marc de coordinació de les policies locals de les Illes Balears i es modifica el Decret 55/2017, de 15 de desembre, del Fons de Seguretat Pública de les Illes Balears, que regula la mobilitat com a sistema de provisió de llocs de treball.
5. Vist que en data 20 de juliol de 2021 l'aspirant aportà certificat que se li va estendre per part de l'EBAP en el qual s'acredita que l'aspirant reuneix els requisits per ser declarat exempt de la realització del curs d'equivalència del grup B previst a l'article 17.1.a) del Decret 59/2006, d'1 de juliol, la qual cosa li va permetre sol·licitar i obtenir la integració en el grup B (actual A2) a l'Ajuntament de Santa Margalida, on en aquells moments prestava els seus serveis i que és l'Administració de procedència a efectes del requisit que exigeix la base segona, apartat b), de la convocatòria.
Vist que la Comissió de Valoració formulà proposta de nomenament a favor de Pere Taberner Jaume,
Per tot l'exposat,
RESOLC
1. Acceptar el recurs de reposició presentat amb registre general d'entrada 2021-E-RC-16455, i per tant anul·lar la resolució de la batlia 2021/2627 de data 30 de juliol, per la qual es resol deixar sense efecte la proposta de nomenament de la comissió de valoració a favor de l'aspirant el Sr. Pere Taberner Jaume per no haver aportat la documentació necessària per obtenir el nomenament de subinspector de l'Ajuntament de Manacor en el procediment de mobilitat instruït a l'efecte.
2. Nomenar l'aspirant proposat per la comissió de valoració, Sr. Pere Taberner Jaume, Subinspector de la Policia Local de l'Ajuntament de Manacor, escala d'Administració Especial, subescala de Serveis Especials, classe policia local, Grup de classificació A2, núm. de plantilla 1.1.44.3, atès que ha acreditat que compleix amb els requisits exigits a la convocatòria.
3. Publicar la present resolució de nomenament en el Butlletí Oficial de les Illes Balears i en el tauler d'anuncis de la seu electrònica de l'Ajuntament de Manacor.
L'aspirant nomenat haurà de cessar en els seu lloc en un termini màxim de tres dies des de la publicació del nomenament i haurà de prendre possessió de la plaça adjudicada en el termini màxim de set dies a comptar des del citat cessament. Transcorregut aquest termini sense efectuar la presa de possessió, s'entendrà que renúncia al nomenament.
4. Comunicar la present resolució a la persona interessada.»
Contra aquesta resolució es pot interposar recurs contenciós administratiu davant el Jutjat del Contenciós-Administratiu de Palma, en el termini de dos mesos a comptar del dia següent a la recepció d'aquesta notificació, d'acord amb allò que disposen els articles 8 i 46.1 de la Llei 29/98, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.
Manacor, 14 de setembre de 2021
El batle
Miquel Oliver Gomila