Secció II. Autoritats i personal
Subsecció segona. Oposicions i concursos
AJUNTAMENT DE VALLDEMOSSA
Núm. 416879
Bases per a la provisió pel sistema de lliure designació del lloc de treball de cap de la policia local
PRIMERA. Objecte de la Convocatòria
És objecte de la present Convocatòria la provisió del lloc de treball de Cap de la Policia Local de l'Ajuntament, mitjançant el sistema de lliure designació en comissió de serveis, conforme als principis d'igualtat, objectivitat, mèrit i capacitat i allò que s'ha fixat en l'article 22 de la Llei 4/2013, de 17 de juliol, de Coordinació de les Policies Locals de les Illes Balears i en els articles 46 i 47 del Reglament Marco de Coordinació de les Policies Locals de les Illes Balears aprovat pel Decret 40/2019, de 24 de maig.
Les característiques d'aquest lloc de treball seran:
Denominació |
Cap de Policia |
Categoria |
Oficial |
Grup/Subgrup |
C1 |
Nivell de complement de destinació |
20 |
Complement específic |
1580,07 €/mes |
Tipus de lloc de treball |
Lliure Designació |
Adscripció |
Comissió de serveis |
Antiguitat |
2 anys |
SEGONA. Funcions
La prefectura del cos de policia local exerceix la màxima responsabilitat operativa en la policia local, té el comandament immediat sobre totes les unitats i els serveis en què s'organitzi.
Li correspon la coordinació i la supervisió de les actuacions operatives del cos, i també l'administració que asseguri l'eficàcia, i ha d'informar als seus superiors sobre el funcionament del servei.
Ha d'exercir les següents funcions, amb independència d'unes altres que li assigni el reglament municipal sobre la matèria, o l'alcalde o l'alcaldessa com a autoritat superior del cos:
a) Exigir a tot el personal subordinat el compliment dels seus deures.
b) Dirigir i coordinar les operacions del cos i també les activitats administratives desenvolupades per assegurar l'eficàcia.
c) Avaluar les necessitats dels recursos humans i materials i elevar les propostes a l'alcaldia.
d) Elaborar la memòria anual del cos de policia local.
e) Elevar a l'alcaldia els informes que, sobre el funcionament i l'organització dels serveis, estima pertinents o li requereixen.
f) Proposar a l'alcalde o alcaldessa l'inici de procediments disciplinaris als membres del cos, quan la seva actuació així ho requereixi.
g) Proposar a l'alcalde o alcaldia la concessió de distincions de les quals el personal del cos sigui mereixedor.
h) Proposar a l'alcalde o alcaldessa o tinent d'alcalde o tinent d'alcaldessa responsable la cobertura de places d'especialitats.
i) Elevar a l'alcaldia les propostes de formació del personal del cos.
j) Formar part dels òrgans col·legiats que es determinin reglamentàriament, en representació del cos de policia local.
k) Presidir la junta de comandaments en les plantilles en les quals, pel nombre de comandaments, aconsellin la seva constitució.
l) Acompanyar a la corporació en els actes públics als quals concorre i és requerit a aquest efecte.
m) Representar el cos de policia local.
n) Totes les que s'estableixen en el Reglament marco de coordinació de les policies locals de les Illes Balears aprovat pel Decret 40/2019, de 24 de maig.
TERCERA. Requisits
Conforme a l'article 46.2 del Reglament marco de coordinació de les policies locals de les Illes Balears aprovat pel Decret 40/2019, de 24 de maig, els requisits que han de complir el cap o la cap del cos ha de fer-se d'acord amb el que es preveu en l'article 22 de la Llei 4/2013, de 17 de juliol, de Coordinació de les Policies Locals de les Illes Balears.
El nomenament del cap o de la cap de cada cos de policia local, pel procediment de lliure designació, s'efectuarà entre personal funcionari de carrera que pertanyi a la màxima escala entre personal funcionari de carrera de cossos de policia local d'altres municipis o d'altres cossos o forces de seguretat, sempre que pertanyi a l'escala o categoria citades o a una escala superior.
En qualsevol cas, com a mínim, a la categoria d'oficial.
Si es tracta de personal d'altres forces i cossos de seguretat, s'ha d'atendre reglamentàriament les equivalències corresponents contemplades en l'article 46 del Decret 40/2019, de 24 de maig:
En tot cas hauran d'acreditar tenir els requisits que s'exigeixen en data d'avui per a accedir a la plaça d'oficial.
Tots aquests requisits hauran de posseir-se al moment de finalitzar el termini de presentació de sol·licituds.
Per decidir la preferència determinant del nomenament i precisar les concretes circumstàncies considerades en la persona nomenada per individualitzar en ella el superior nivell de mèrit i capacitat que li faci més creditora del lloc de treball convocat, es tindran en consideració els següents criteris objectius com poden ser:
-La realització de cursos i ensenyaments encaminats al millor acompliment de les funcions policials.
-L'antiguitat en el cos de policia local.
-L'experiència prèvia com a Cap de Policia Local d'aquest o un altre municipi.
-Acreditació d'idiomes.
-Qualsevol altre criteri que pugui justificar, des de la perspectiva dels interessos generals, que el candidat resulta més idoni o convenient per al millor acompliment del lloc de treball.
Una vegada examinades les sol·licituds i acreditats els requisits i els mèrits exigits en la convocatòria, es podrà convocar als aspirants per a la celebració d'una entrevista personal, a l'efecte de constatar o esbrinar les característiques d'aquests que millor s'adeqüin al contingut i funcions del lloc de treball. Igualment, es podran recaptar els aclariments o, en el seu cas, aportació de documentació que es consideri necessària, tot això a fi de poder realitzar la millor elecció.
QUARTA. Forma i Termini de Presentació d'Instàncies
Les sol·licituds per prendre part en la provisió del lloc de treball de Cap de Policia Local, en les quals els aspirants faran constar que reuneixen les condicions exigides a les presents bases, es dirigiran al Sr. Alcalde-President de l'Ajuntament, i es presentaran en el Registre Electrònic General d'aquest Ajuntament o en algun dels llocs previstos en l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques, en el termini de 15 dies comptats a partir de l'endemà al de la publicació de l'anunci de la convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.
CINQUENA. Admissió d'Aspirants
Expirat el termini de presentació d'instàncies, l'Alcaldia dictarà resolució en el termini màxim d'un mes, declarant aprovada la llista provisional d'admesos i exclosos. En aquesta resolució, que es publicarà al Tauler d'Anuncis de la seu electrònica d'aquest Ajuntament http://valldemossa.sedelectronica.es, s'assenyalarà un termini de deu dies hàbils per a esmena.
Transcorregut el termini d'esmena, per l'Alcaldia s'aprovarà la llista definitiva d'aspirants admesos i exclosos, que es publicarà al Tauler d'Anuncis de la seu electrònica d'aquest Ajuntament http://valldemossa.sedelectronica.es.
SISENA. Nomenament, Presa de possessió i Cessament
El nomenament es realitzarà per resolució de l'Alcalde, d'acord amb els principis d'igualtat, objectivitat, mèrit i capacitat, en el termini màxim d'un mes comptat des de la finalització del termini de presentació de sol·licituds. Aquest termini podrà prorrogar-se fins a un mes més.
El nomenament recaurà en el candidat que, reunint els requisits exigits a les presents bases i convocatòria, sigui triat discrecionalment per ocupar el lloc de treball requerit, podent quedar deserta la convocatòria si cap aspirant és triat.
La resolució de nomenament indicarà el termini en què haurà d'efectuar-se el cessament en l'actual lloc de treball i la presa de possessió de la destinació adjudicada, excepte casos de força major degudament justificats.
El termini per prendre possessió serà de tres dies hàbils si no implica canvi de residència o d'un mes si comporta canvi de residència o el reingrés al servei actiu, i començarà a comptar-se a partir de l'endemà al del cessament, que haurà d'efectuar-se dins dels tres dies hàbils següents a la publicació del nomenament en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, al Tauler d'anuncis de la seu electrònica d'aquest Ajuntament http://valldemossa.sedelectronica.es. Si el nomenament comporta el reingrés al servei actiu, el termini de presa de possessió haurà de computar-se des d'aquesta publicació.
L'aspirant nomenat podrà ser cessat i remogut de les seves funcions amb caràcter discrecional per l'òrgan que ho va nomenar.
SETENA. Normativa Aplicable
Aquesta convocatòria es regirà per les presents bases i, en defecte d'això supletòriament, serà d'aplicació la Llei 4/2013, de 17 de juliol, de Coordinació de les Policies Locals de les Illes Balears; el Reglament Marco de Coordinació de les Policies Locals de les Illes Balears aprovat pel Decret 40/2019, de 24 de maig; el text refós de la Llei de l'Estatut Bàsic de l'Empleat públic aprovat pel Reial decret Legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre; el Reglament General d'Ingrés del Personal al Servei de l'Administració General de l'Estat i de Provisió de Llocs de treball i Promoció Professional dels Funcionaris Civils de l'Administració General de l'Estat aprovat pel Reial decret 364/1995, de 10 de març; i restants normes que resultin d'aplicació.
VUITÈ. Recursos
Contra la present convocatòria, les seves bases i quants actes administratius es derivin d'aquesta podrà interposar-se pels interessats, amb caràcter potestatiu, recurs de reposició davant Batle, en el termini d'un mes comptat a partir de l'endemà al de la seva última publicació en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, segons quin sigui posterior en el temps; o bé directament recurs contenciós-administratiu davant el Jutjat del Contenciós-Administratiu de Palma en el termini de dos mesos, comptats igualment des de l'endemà al de la seva última publicació; tot això de conformitat amb allò que s'ha fixat en els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques i 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, de la Jurisdicció Contenciós-Administrativa».
Els successius anuncis d'aquesta convocatòria, quan procedeixin de conformitat amb les bases, es publicaran al tauler d'anuncis de la seu electrònica d'aquest Ajuntament http://valldemossa.sedelectronica.es.
Contra les presents bases, es pot interposar alternativament o recurs de reposició potestatiu, en el termini d'un mes a comptar des de l'endemà a la publicació del present anuncio, davant Batle d'aquest Ajuntament, de conformitat amb els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions públiques, o recurs contenciós-administratiu de Palma, en el termini de dos mesos a comptar des de l'endemà a la publicació del present anuncio, de conformitat amb l'article 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, de la Jurisdicció Contenciós-Administrativa. Si s'optés per interposar el recurs de reposició potestatiu, no podrà interposar recurs contenciós-administratiu fins que aquell sigui resolt expressament o s'hagi produït la seva desestimació per silenci. Tot això sense perjudici de què pugui exercitar qualsevol altre recurs que estimi pertinent.
Valldemossa, en el dia de la signatura electrònica (3 de setembre de 2021)
El regidor
Miguel Angel Torres Torres