Secció III. Altres disposicions i actes administratius
AJUNTAMENT DE CALVIÀ
INSTITUT MUNICIPAL D'EDUCACIÓ I BIBLIOTEQUES
Núm. 414583
Bases reguladores i convocatòria de les subvencions emmarcades en l'àmbit competencial de l'IMEB, dirigides a les associacions de mares i pares d'alumnes dels Instituts d'educació secundària de Calvià per a la realització d'activitats de reforç educatiu a batxillerat per al curs escolar 2021-2022
Article 1.- Objecte i finalitat
1. La present convocatòria té per objecte la concessió de subvencions a les associacions de mares i pares d'alumnes (AMIPA) dels instituts d'educació secundària del municipi de Calvià, amb la finalitat de promoure la realització d'activitats que complementin o donin suport a les activitats curriculars i facilitar la continuïtat d'estudis post-obligatoris.
2. Són objecte de subvenció les despeses ocasionades per a la realització de les activitats de les AMIPA dels instituts d'educació secundària de Calvià, dirigides a l'alumnat de batxillerat resident al municipi, que atenguin el següent objectiu:
Article 2.- Concepte de subvenció
Té la consideració d'ajuda o subvenció qualsevol prestació directa o indirecta, quantificable econòmicament, a càrrec de l'IMEB.
Article 3.- Entitats beneficiàries
1. Podran beneficiar-se de les subvencions establertes a aquesta convocatòria les associacions de mares i pares d'alumnes dels instituts d'educació secundària del municipi de Calvià que es trobin degudament constituïdes.
2. No es podran beneficiar dels ajuts prevists en aquesta convocatòria les entitats a les quals concorrin alguna de les prohibicions que estableix l'article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.
Article 4.- Requisits
Article 5.- Obligacions
1. La presentació d'una sol·licitud de subvenció per a una activitat implica el coneixement i acceptació d'aquestes bases.
2. Les entitats sol·licitants hauran de complir les obligacions establertes en l'article 14 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.
3. L'AMIPA ha de complir la normativa aplicable en matèria de legislació laboral, especialment en matèria de contractació i prevenció de riscos laborals.
4. Les entitats beneficiàries han de complir les disposicions legislatives sobre protecció de dades de caràcter personal.
5. De conformitat amb la llei Orgànica 1/1996 de Protecció Jurídica del Menor modificada per la Llei 26/2015 i la Llei 45/2015 de voluntariat, les entitats sol·licitants hauran de vetllar per l'exigència de què tot el personal (inclòs el voluntari), que realitza activitats que impliquen contacte habitual amb menors d'edat compleixen el requisit previst en els articles 13.5 i 8.4 respectivament i, disposi del certificat que acrediti la inexistència d'antecedents per delictes sexuals.
6. Les entitats beneficiàries es comprometen a complir el protocol previst en la Resolució conjunta del conseller d'Educació i Formació Professional i de la consellera de Salut i Consum de 4 de juny de 2021 per la qual s'aproven les mesures excepcionals de prevenció i contenció, coordinació i d'organització i funcionament per fer front a la crisi sanitària ocasionada per la COVID-19 per als centres educatius no universitaris de la comunitat autònoma de les Illes Balears per al curs 2021-2022.
7. L'AMIPA farà constar en la documentació i en els elements de difusió i publicitat del projecte, el suport de l'activitat per part de l'IMEB (obligació d'incloure el logo de l'IMEB).
Article 6.- Actuacions i període subvencionable
1. Són objecte de subvenció les despeses ocasionades per a la realització de les activitats de les AMIPAS que persegueixen assolir el següent objectiu i van dirigides a l'alumnat de batxillerat resident a Calvià:
Proporcionar activitats de reforç educatiu del currículum bàsic de les matèries de batxillerat (inclou les matèries troncals i específiques) per millorar el rendiment acadèmic de l'alumnat participant.
Les activitats es desenvoluparan de forma presencial, no obstant això, en cas que s'adoptin mesures de contenció en l'àmbit educatiu que impliquin la suspensió de l'activitat presencial, es podrà seguir desenvolupant l'activitat objecte de subvenció a través de la modalitat a distància i en línia, sempre que sigui possible i es justifiqui adequadament el seu desenvolupament.
2. El període subvencionable de les activitats de reforç educatiu de batxillerat per al curs escolar 2021-2022, serà el comprés a partir del dia 1 d'octubre de 2021 fins el dia 30 de juny de 2022.
Article 7.- Crèdit pressupostari
Les obligacions de contingut econòmic que es deriven de la concessió de les subvencions objecte d'aquesta convocatòria, quedarà sempre supeditat a l'existència de crèdit adequat i suficient a la partida 10-32405-4810001 en el moment de la resolució de la concessió. Sense perjudici de què en aplicació de l'article 58.2 del Reglament de Subvencions es pugui ampliar el crèdit.
L'assignació de crèdit prevista en l'esmentada partida del pressupost de l'IMEB per l'any 2022, fins a 30 de juny, és de 10.000 €.
Article 8.- Despeses subvencionables i criteris de valoració
1. Seran subvencionables les despeses següents:
2. Criteris de valoració:
Article 9.- Compatibilitat de les ajudes
Les ajudes i subvencions són compatibles amb altres ajudes per a la mateixa finalitat atorgades per altres administracions o ens públics o privats, nacionals i internacionals, sempre que, conjuntament o aïlladament, no se superi el cost de l'activitat i/o projecte objecte de l'ajuda.
Article 10.- Termini i forma de presentació de sol·licituds
1. El termini per presentar la sol·licitud de subvenció és de l'1 al 15 d'octubre de 2021.
2. Les sol·licituds de subvenció es presentaran, juntament amb la documentació requerida, telemàticament a través del registre electrònic comú de l'Administració General de l'Estat, o de forma presencial a les oficines de registre de l'IMEB, situades en el carrer Julià Bujosa Sans, batle, 1, de Calvià, de dilluns a divendres, de 9 a 14 hores, o en les oficines i registres que estableix l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.
3. Les entitats sol·licitants hauran de presentar la següent documentació:
4. La presentació de la sol·licitud de subvenció implicarà el coneixement i acceptació de les bases de la present convocatòria.
Article 11.- Termini per esmenar errors
Si la sol·licitud no reuneix els requisits establerts en la convocatòria, l'òrgan competent requerirà l'AMIPA perquè l'esmeni en el termini màxim i improrrogable de 10 dies, indicant-li que si no ho fa se tendrà per desistida la seva sol·licitud, amb resolució prèvia que ha de ser dictada en els termes prevists en l'article 21 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les Administracions Públiques.
Article 12.- Iniciació, instrucció, resolució i notificació
El procediment per concedir subvencions s'ha d'ajustar a l'article 23 i següents de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.
El procediment per concedir les subvencions i ajudes recollides en aquestes bases s'ha d'iniciar d'ofici, d'acord amb els principis de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les Administracions Públiques i de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre de règim jurídic del sector públic. Els òrgans competents per instruir i resoldre el procediment són els que s'especifiquen en aquestes bases.
Article 13.- Justificació de la subvenció
Les AMIPAS beneficiàries quedaran obligades a justificar documentalment la despesa de la subvenció trimestralment, tal i com s'especifica a continuació:
1. Termini per presentar la justificació de la subvenció:
2. Documentació a presentar per a la justificació de la subvenció:
a) Annex 2- Justificació de la subvenció, degudament complimentat, on figurin les despeses realitzades en el període subvencionable.
b) Llistat mensual d'assistència (Annex 3) on constarà el mes en qüestió, el nom i llinatges dels i les alumnes assistents, residents al municipi, i l'assignatura/es de la qual han rebut el reforç educatiu.
c) Certificat expedit per l'IES de referència on consti el curs on està matriculat l'alumne/a, aquest certificat es presentarà una sola vegada per alumne, a l'inici de l'activitat.
3. Lloc de presentació:
La justificació de l'activitat objecte de subvenció es presentarà, telemàticament a través del registre electrònic comú de l'Administració General de l'Estat, o de forma presencial a les oficines de registre de l'IMEB, situades en el carrer Julià Bujosa Sans, batle, 1, de Calvià, de dilluns a divendres, de 9 a 14 hores, o en les oficines i registres que estableix l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, en els terminis i amb la documentació que es determina en aquestes bases.
Article 14.- Control tècnic i financer
Les entitats beneficiàries queden sotmeses a les mesures de comprovació i de fiscalització que l'IMEB consideri oportunes.
Article 15.- Reintegrament de les subvencions
Es produirà el reintegrament de les quantitats percebudes i l'exigència de l'interès de demora que es generi des del moment del pagament de la subvenció fins a la data en què s'acordi la procedència del reintegrament en els següents casos:
a) Obtenció de la subvenció falsejant les condicions o dades requerides o ocultant les que haguessin impedit l'atorgament.
b) Incompliment total o parcial de l'objectiu, de l'activitat, del projecte o la no adopció del comportament que fonamenta la concessió de la subvenció.
c) Qualsevol altre cas que estigui regulat per la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.
Article 16.- Òrgan competent
El Consell Rector de l'IMEB és l'òrgan competent per aprovar les bases reguladores i la convocatòria de cada tipus de subvenció.
La presidència de l'IMEB té la competència per resoldre l'adjudicació de subvencions.
Article 17.- Composició i funcions de la Comissió Avaluadora
La Comissió Avaluadora estarà formada per tres tècnics adscrits a l'IMEB, designats per la presidenta d'aquest organisme autònom.
Funcions de la Comissió Avaluadora:
Article 18.- Composició i funció de l'òrgan instructor
L'òrgan instructor és la gerència de l'IMEB, responsable de formular la proposta de resolució provisional, degudament motivada, i de notificar a les entitats interessades que tenen un termini de 10 dies per presentar al·legacions.
Si no es presenten al·legacions dins del termini establert, la proposta de resolució provisional tendrà caràcter de definitiva. En cas contrari, una vegada examinades les al·legacions presentades, l'òrgan instructor ha de formular proposta de resolució definitiva, que ha d'expressar el sol·licitant o sol·licitants pels quals es proposa l'ajuda, i la seva quantia, especificant-ne l'avaluació i els criteris de valoració seguits per efectuar-la.
Article 19.- Règim regulador
El règim regulador de la concessió d'aquestes subvencions és l'establert en la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.
Calvià, en el dia de la signatura electrònica (9 de setembre de 2021)
La presidenta de l'IMEB Olga Granados Expósito