Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció II. Autoritats i personal

Subsecció segona. Oposicions i concursos

ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA

FUNDACIÓ D'ATENCIÓ I SUPORT A LA DEPENDÈNCIA I PROMOCIÓ DE L'AUTONOMIA PERSONAL DE LES ILLES BALEARS

Núm. 412059
Resolució de la presidenta del Patronat de la Fundació d’Atenció i Suport a la Dependència i de Promoció de l’Autonomia Personal de les Illes Balears per la qual es declara desert el procés de selecció d’un director tècnic o una directora tècnica pel procediment de lliure de designació

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Antecedents

1. Al BOIB núm. 172, de 6 d'octubre de 2020, es publicà la resolució de la presidenta del Patronat de la Fundació d'Atenció i Suport a la Dependència i de Promoció de l'Autonomia Personal de les Illes Balears (en endavant, la Fundació), de 2 d'octubre de 2020, per la qual s'aproven les bases i la convocatòria del procés de selecció d'un director tècnic o una directora tècnica pel procediment de lliure designació.

2. De conformitat amb el que estableix l'article 29 dels Estatuts de la Fundació, el Patronat, a proposta del president o la presidenta, ha de nomenar un director tècnic o una directora tècnica com a unitat de suport i assistència al gerent o a la gerent i a la resta d'òrgans de direcció de la Fundació, amb funcions de coordinació general tècnica de totes les àrees, que ha de recaure en una persona amb titulació universitària i un perfil professional adient.

L'article 30 dels Estatuts disposa que les funcions del director tècnic o directora tècnica són les següents:

a. Encomanar, supervisar i aprovar els programes i els projectes que es derivin del pla de la Fundació.

b. Ordenar i supervisar el seguiment tècnic dels serveis i les prestacions derivats de l'aplicació de la Llei de la dependència i que són objecte de gestió de la Fundació.

c. Coordinar l'actuació de la Fundació amb la resta d'administracions i ens autònoms d'aquestes.

d. Ordenar els processos i els fluxos de treball tècnic relatiu a la valoració i l'aplicació de recursos de la dependència.

3. Dia 25 de novembre de 2020 es va reunir la Comissió de valoració per entrevistar a les persones candidates i emetre el corresponent informe de valoració. A aquest informe es destacava respecte d'un dels candidats "l'experiència de disseny, implementació i avaluació de projectes, coordinació d'equips, col·laboració amb administracions i empreses privades, adaptabilitat a diferents llocs de feina, gestió de serves amb diferents sectors de població (immigració, persones amb situació de vulnerabilitat) així com amb serveis generalistes i serveis socials especialitzats".

Quant a les dues persones candidates restants, s'assenyalava que una d'elles havia desenvolupat la seva tasca professional preferentment a l'àmbit dels serveis de prevenció de riscos laborals i que l'altra li mancava major experiència professional a l'àmbit de la gestió de serveis socials i direcció i coordinació d'equips, així com en la coordinació de programes amb administracions públiques.

4. El candidat que acreditava un perfil més adient per acomplir les funcions del lloc de treball de director tècnic ha comunicat que no està interessat en ocupar-lo. Atès que es tracta d'un lloc de lliure designació i vist l'informe de valoració esmenat, es considera que la resta de persones candidates no tenen un perfil idoni.

Fonaments de dret

1. Articles 29 i 30 dels Estatuts de la Fundació, aprovats per acord del seu Patronat de 9 de març de 2016 (BOIB d'1 de juny 2017) i modificats parcialment el 14 de març de 2018 (BOIB de 17 de març de 2018), relatius al director tècnic o directora tècnica de l'entitat.

2. Article 22 de la Llei 7/2010, de 21 de juliol, del sector públic instrumental de la comunitat autònoma de les Illes Balears, que disposa que les funcions de direcció tècnica, programació, coordinació, impuls i avaluació de les actuacions pròpies dels ens del sector públic instrumental es poden exercir per personal directiu professional. El personal directiu professional de naturalesa laboral dels ens del sector públic instrumental estarà sotmès a la relació laboral especial d'alta direcció. La selecció d'aquest personal ha d'atendre els principis de mèrit i capacitat, com també els criteris d'idoneïtat, competència professional i experiència i s'ha de dur a terme mitjançant procediments que garanteixin la publicitat i la concurrència. En tot cas, s'entendrà que es verifiquen els principis i els criteris esmentats i les exigències de publicitat i concurrència, quan el procediment de selecció verifiqui les mateixes normes que siguin aplicables al proveïment de llocs de feina per lliure designació del personal funcionari al servei de l'Administració de la comunitat autònoma de les Illes Balears, amb les adaptacions que calguin per raó de tractar-se d'un procediment de selecció i no de provisió.

3. Acord del Patronat de la Fundació de 11 de setembre de 2019 pel qual es va aprovar la delegació de les facultats del Patronat en la presidenta, excepte l'aprovació del pla d'actuació, els comptes anuals i els pressuposts; la modificació dels Estatuts; la fusió i la liquidació de la Fundació i els actes que requereixen l'autorització del Protectorat.

Per l'anterior, dict la següent

Resolució

1. Declarar desert el procés de selecció d'un director tècnic o una directora tècnica convocat per Resolució de la presidenta del Patronat de la Fundació de 2 d'octubre de 2020 (BOIB núm. 172, de 6 d'octubre).

2. Donar compte d'aquesta resolució en la propera sessió del Patronat de la Fundació i ordenar la publicació en el Butlletí Oficial de les Illes Balears i en la pàgina web de la Fundació.

Aquesta resolució es pot impugnar davant la jurisdicció social, sense que sigui necessari formular cap reclamació prèvia a la via judicial davant la Fundació. 

 

Palma, en la data de la signatura electrònica (10 de setembre de 2021)

La presidenta del Patronat de la Fundació

Fina Santiago Rodríguez