Secció III. Altres disposicions i actes administratius
ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA
CONSELLERIA D'EDUCACIÓ I FORMACIÓ PROFESSIONAL
Núm. 410056
Resolució del director general de Formació Professional i Ensenyaments Artístics Superiors de 8 de setembre de 2021 per la qual es convoca un curs de formació específica per a l’habilitació com a assessors i avaluadors de les unitats de competència de diverses qualificacions professionals per al procediment de reconeixement de les competències professionals adquirides per experiència laboral o vies no formals de formació
El Reial decret 1224/2009, de 17 de juliol, de reconeixement de les competències professionals adquirides per experiència laboral, preveu que les tasques d'assessorament i/o d'avaluació les exerceixin persones habilitades a aquest efecte per les administracions competents.
El Reial Decret 143/2021, de 9 de març, pel qual es modifica el Reial Decret 1224/2009, de 17 de juliol, de reconeixement de les competències professionals adquirides per experiència laboral, s'especifiquen els canvis per obtenir l'habilitació com a assessors i avaluadors.
El curs de formació específica el planifiquen i gestionen les administracions responsables del procediment d'avaluació i acreditació, que alhora són les competents per habilitar el personal assessor i avaluador del procediment esmentat. En aquest sentit, també el curs l'han d'organitzar i supervisar les administracions competents.
Aquesta convocatòria està finançada pel Ministeri d'Educació i Formació Professional i per la Unió Europea-Next Generation.
La Conselleria d'Educació i Formació Professional del Govern de les Illes Balears té previst publicar pròximament diverses convocatòries de procediments d'acreditació de competències professionals adquirides a través de l'experiència laboral o de vies no formals de formació de diverses qualificacions professionals, per la qual cosa és necessari comptar amb un nombre suficient de persones habilitades com a assessors i avaluadors.
D'acord amb el Decret 55/2011, de 20 de maig, regulador de l'estructura organitzativa del procediment de reconeixement de les competències professionals adquirides per l'experiència laboral o vies no formals de formació a la comunitat autònoma de les Illes Balears, l'Institut de les Qualificacions Professionals de les Illes Balears és l'òrgan encarregat d'habilitar els assessors i avaluadors i mantenir-ne el registre, així com de planificar i gestionar la formació inicial i contínua dels assessors i avaluadors.
Per tot això, dict la següent
Resolució
1. Aprovar les bases que regeixen la convocatòria d'un curs de formació específica per a l'habilitació com a assessors i avaluadors de les unitats de competència de diverses qualificacions professionals per al procediment de reconeixement de les competències professionals adquirides per experiència laboral o vies no formals de formació. Aquestes bases figuren a l'annex d'aquesta Resolució.
2. Disposar que aquesta Resolució es publiqui en el Butlletí Oficial de les Illes Balears i establir que començarà a tenir efectes l'endemà de publicar-se.
Palma, 8 de setembre de 2021
El director general de Formació Professional i Ensenyaments Artístics Superiors Antonio Baos Relucio
ANNEX Bases de la convocatòria
Primer
Objecte i àmbit d'aplicació
1. L'objecte d'aquesta Resolució és convocar, en l'àmbit de les Illes Balears, un curs de formació específica per habilitar assessors i avaluadors de les unitats de competència de diverses qualificacions professionals incloses al Catàleg Nacional de Qualificacions Professionals, les quals figuren en el punt 3.2 d'aquestes bases.
2. Les persones que superin el curs i quedin habilitades poden dur a terme les funcions d'assessorament i avaluació de les competències professionals en les quals s'hagin habilitat, sempre que l'òrgan responsable les seleccioni per a aquesta tasca. A més, aquelles persones que resultin habilitades en aquesta convocatòria es comprometen a participar com a assessors i/o avaluadors en el procediment d'acreditació, i poden ser nomenades d'ofici segons les necessitats que determini l'òrgan gestor.
Segon
Requisits de participació
1. Col·lectiu 1: professors tècnics de formació professional o professors d'ensenyament secundari amb atribució docent que tenguin una experiència d'almenys quatre anys relacionada amb les famílies professionals convocades.
2. Col·lectiu 2: formadors que no pertanyen al sistema educatiu amb una experiència docent d'almenys quatre anys impartint mòduls formatius associats a les qualificacions professionals convocades.
3. Col·lectiu 3: professionals experts que tenguin una experiència laboral d'almenys quatre anys relacionada amb les qualificacions professionals convocades.
4. Els professionals dels col·lectius 1 i 2 amb almenys dos anys d'experiència docent en mòduls professionals o mòduls formatius associats a qualificacions professionals, les quals siguin objecte d'acreditació, també han d'acreditar dos anys d'experiència laboral en el sector productiu relacionada amb les qualificacions professionals convocades.
5. És indispensable disposar dels coneixements necessaris com a usuari de l'entorn de formació a distància, d'una adreça de correu electrònic vàlida, d'un equip informàtic equipat amb càmera i micròfon, i de connexió a Internet de banda ampla.
Tercer
Persones destinatàries i places convocades
1. Les persones destinatàries per poder participar en aquest curs són les que formen part dels col·lectius 2 i 3.
2. El nombre de places convocades és de setanta-cinc i estan distribuïdes de la manera següent:
Codi |
Família professional |
Places per a docents |
AFD |
Activitats fisicoesportives |
25
|
AGA |
Agrària |
|
ENA |
Energia i aigua |
|
EOC |
Edificació i obra civil |
|
IMA |
Instal·lacions i manteniment |
|
IMP |
Imatge personal |
|
IMS |
Imatge i so |
|
INA |
Indústries alimentàries |
|
MAM |
Fusta, mobles i suro |
|
MAP |
Marítimo-pesquera |
|
SAN |
Sanitat |
|
SEA |
Seguretat i medi ambient |
|
TMV |
Transport i manteniment de vehicles |
Codi |
Qualificació professional |
Places per a formadors i professionals experts |
---|---|---|
AFD500_1 |
Operacions auxiliars en l'organització d'activitats i funcionament d'instal·lacions esportives |
50
|
AFD096_2 |
Socorrisme en instal·lacions aquàtiques |
|
AFD159_2 |
Guia per itineraris de baixa i mitja muntanya |
|
AFD160_2 |
Guia per itineraris en bicicleta |
|
AFD338_2 |
Guia per barrancs secs o aquàtics |
|
AFD340_2 |
Socorrisme en espais aquàtics naturals |
|
AFD506_2 |
Iniciació esportiva en natació i les seves especialitats |
|
AFD507_2 |
Iniciació esportiva en vela amb embarcacions d'aparell lliure i fix |
|
AFD538_2 |
Iniciació esportiva en la modalitat de salvament i socorrisme en instal·lacions aquàtiques |
|
AFD614_2 |
Iniciació esportiva en piragüisme |
|
AFD615_2 |
Iniciació esportiva en tenis |
|
AFD665_2 |
Iniciació esportiva en taekwondo |
|
AFD673_2 |
Iniciació esportiva en atletisme |
|
AFD674_2 |
Iniciació esportiva en handbol |
|
AFD698_2 |
Iniciació esportiva en bàsquet |
|
AFD699_2 |
Iniciació esportiva en escalada |
|
AFD097_3 |
Acondicionament físic en sala d'entrenament polivalent |
|
AFD162_3 |
Acondicionament físic en grup amb suport musical |
|
AFD341_3 |
Activitats de natació |
|
AFD509_3 |
Animació fisicoesportiva i recreativa |
|
AFD510_3 |
Animació fisicoesportiva i recreativa per a persones amb discapacitat |
|
AFD511_3 |
Fitness aquàtic i hidrocinèsia |
|
AFD539_3 |
Coordinació de serveis de socorrisme en instal·lacions i espais naturals aquàtics |
|
EOC687_2 |
Operacions de manutenció de càrregues amb grua torre. |
|
EOC688_2 |
Operacions de manutenció de càrregues amb grua mòbil autopropulsada categoria A. |
|
HOT337_3 |
Sommelieria |
|
HOT542_3 |
Direcció i producció en pastisseria |
|
IMA367_1 |
Operacions de fontaneria i calefacció-climatització domèstica |
|
IMA040_2 |
Muntatge i manteniment d'instal·lacions frigorífiques |
|
IMA041_2 |
Manteniment i muntatge mecànic d'equip industrial |
|
IMA368_2 |
Muntatge i manteniment d'instal·lacions calorífiques |
|
IMA369_2 |
Muntatge i manteniment d'instal·lacions de climatització i ventilació-extracció |
|
IMA568_2 |
Instal·lació i manteniment d'ascensors i altres equips fixes d'elevació i transport |
|
IMA374_3 |
Planificació, gestió i realització del manteniment i supervisió del muntatge d'instal·lacions calorífiques |
|
IMA375_3 |
Planificació, gestió i realització del manteniment i supervisió del muntatge d'instal·lacions de climatització i ventilació-extracció |
|
IMA376_3 |
Planificació, gestió i realització del manteniment i supervisió del muntatge d'instal·lacions frigorífiques |
|
IMA378_3 |
Planificació, gestió i realització del manteniment i supervisió del muntatge de xarxes i sistemes de distribució de fluids |
|
IMP121_2 |
Tractaments estètics de mans i peus |
|
IMP248_3 |
Massatges estètics i tècniques sensorials associades |
|
IMP249_3 |
Perruqueria tecnicoartística |
|
IMP395_3 |
Assessoria integral d'imatge personal |
|
IMP397_3 |
Tractaments capil·lars estètics |
|
IMS294_3 |
Càmera de cinema, vídeo y televisió |
|
INA172_1 |
Operacions auxiliars a la indústria alimentària |
|
INA173_1 |
Operacions auxiliars de manteniment i transport intern en la indústria alimentaria |
|
INA012_2 |
Formatgeria |
|
INA015_2 |
Forneria i brioixeria |
|
INA104_2 |
Carnisseria i elaboració de productes càrnics |
|
INA107_2 |
Pastisseria i confiteria |
|
INA109_2 |
Peixateria i elaboració de productes de pesca |
|
MAM276_1 |
Treballs de fusteria i mobles |
|
MAM059_2 |
Instal·lació de mobles |
|
MAM060_2 |
Acabat de fusteria i moble |
|
MAM061_2 |
Serrat de fusta |
|
MAM062_2 |
Muntatge de mobles i elements de fusteria |
|
MAM277_2 |
Instal·lació d'elements de fusteria |
|
MAM422_2 |
Muntatge i instal·lació de construccions de fusta |
|
MAM063_3 |
Projectes de fusteria i moble |
|
MAM423_3 |
Organització i gestió de la producció en indústries de fusteria i moble |
|
MAM424_3 |
Planificació i gestió de la fabricació en indústries de fusta i suro |
|
MAM425_3 |
Projectes d'instal·lació i moblament |
|
MAP229_1 |
Activitats auxiliars de manteniment de màquines, equips i instal·lacions de vaixells |
|
MAP400_1 |
Activitats auxiliars i de suport al vaixell a port |
|
MAP170_2 |
Operacions en transport marítim i pesca de litoral |
|
MAP171_2 |
Navegació en aigües interiors i pròximes a la costa |
|
MAP591_2 |
Navegació i pesca marítima |
|
MAP592_2 |
Operacions de control del funcionament i manteniment de la planta propulsora, màquines i equips auxiliars del vaixell |
|
MAP619_2 |
Govern d'embarcacions i motos nàutiques destinades al socorrisme aquàtic |
|
MAP234_3 |
Navegació, transport marítim i activitats pesqueres |
|
MAP577_3 |
Observació de l'activitat i control de les captures d'un vaixell pesquer |
|
MAP594_3 |
Control de funcionament i supervisió del manteniment de la planta propulsora, màquines i equips auxiliars del vaixell |
|
SAN668_1 |
Trasllat i Mobilització d'Usuaris i Pacients, Documentació i Materials en Centres Sanitaris |
|
SAN025_2 |
Transport sanitari |
|
SAN123_2 |
Farmàcia |
|
SAN124_3 |
Laboratori d'anàlisis clínics |
|
SAN125_3 |
Anatomia patològica i citologia |
|
SAN127_3 |
Radioteràpia |
|
SAN489_3 |
Higiene bucodental |
|
SAN491_3 |
Tanatopràxia |
|
SAN626_3 |
Documentació sanitària |
|
SAN627_3 |
Imatge pel diagnòstic |
|
SAN628_3 |
Pròtesi dental |
|
SEA026_2 |
Operació d'estacions de tractament d'aigües |
|
SEA028_2 |
Serveis pel control de plagues |
|
SEA531_2 |
Ensinistrament de base i educació canina |
|
SEA251_3 |
Gestió de serveis pel control d'organismes nocius |
|
SSC090_3 |
Educació d'habilitats d'autonomia personal i social |
|
SSC323_3 |
Inserció laboral de persones amb discapacitat |
|
SSC450_3 |
Promoció i intervenció socioeducativa amb persones amb discapacitat |
|
TMV452_1 |
Operacions auxiliars de manteniment d'elements estructurals i de recobriment de superfícies d'embarcacions esportives i d'esbarjo |
|
TMV044_2 |
Pintura de vehicles |
|
TMV045_2 |
Manteniment d'estructures de carrosseries de vehicles |
|
TMV046_2 |
Manteniment d'elements no estructurals de carrosseries de vehicles |
|
TMV658_2 |
Assistència a passatgers, tripulacions, aeronaus i mercaderies en aeroports. |
|
TMV717_2 |
Manteniment de bicicletes i vehicles de mobilitat urbana o personal |
|
TMV606_3 |
Tripulació de cabina de passatgers |
3. En el cas que quedin places vacants, les poden ocupar persones que pertanyen als col·lectius 2 i 3 amb experiència relacionada amb qualificacions professionals diferents de les assenyalades en el punt 3.2.
4. La directora de l'Institut de les Qualificacions Professionals de les Illes Balears (IQPIB) pot resoldre que s'admeti, excepcionalment, un nombre de persones superior al de places convocades per tal d'esmenar omissions de les llistes provisionals o atendre altres circumstàncies que ho justifiquin.
Quart
Criteris de selecció
1. Cada participant només pot cobrir una plaça per a formador o professional expert. L'IQPIB es reserva el dret de decidir quina plaça ha d'ocupar d'acord amb les necessitats del procés.
2. En el cas de superar el nombre d ‘inscripcions admeses al nombre de places convocades, s'ha de donar prioritat a les persones amb experiència laboral en les qualificacions professionals convocades.
Cinquè
Sol·licitud d'inscripció
1. El termini per sol·licitar la inscripció al curs és del 13 de setembre al 26 de setembre de 2021.
2. Els docents del col·lectiu 1 han de fer la inscripció a través del Portal de Serveis al Personal.
3. Els formadors, professionals experts i les persones dels col·lectius 1 i 2, han d'emplenar la sol·licitud d'inscripció mitjançant el tràmit establert a l'efecte que es troba disponible a la pàgina web http://iqpib.caib.es i adjuntar la documentació acreditativa següent:
a. Formadors:
b. Professionals experts:
c. Persones dels col·lectius 1 i 2 (professors i formadors amb almenys 2 anys d'experiència docent i almenys 2 anys d'experiència laboral):
Sisè
Llista provisional
1. La llista provisional de persones admeses i excloses s'ha de publicar el 29 de setembre 2021.
2. Els docents poden consultar la llista a través del Portal de Serveis al Personal i han de confirmar la seva assistència al curs dins el termini establert.
3. Els formadors i professionals experts poden consultar la llista a la pàgina web http://iqpib.caib.es. Les persones no admeses poden presentar una reclamació mitjançant el formulari establert a l'efecte, que es troba disponible a la mateixa web, de l'1 al 6 d'octubre, ambdós inclosos.
Setè
Llista definitiva
1. La llista definitiva de persones admeses i excloses s'ha de publicar el 8 d'octubre de 2021.
2. Els docents poden consultar la llista a través del Portal de Serveis al Personal, mentre que els formadors i professionals experts la poden consultar a la pàgina web http://iqpib.caib.es.
Vuitè
Característiques del curs
1. El contingut del curs es basa en el que s'estableix en els annexos 4 i 5 del Reial decret 1224/2009, de 17 de juliol.
2. El curs té com a finalitat dotar les persones participants dels coneixements i les eines necessàries per tal de poder actuar com a assessors i avaluadors en els procediments d'acreditació de competències per l'experiència professional o vies no formals de formació que es convoquin.
3. El curs es durà a terme del 13 d'octubre al 7 de novembre, amb una durada total de trenta hores de formació telemàtica mitjançant la plataforma educativa Classroom. El curs inclou tres sessions virtuals.
Novè
Incompatibilitat
La participació en aquest curs és incompatible amb la participació a qualsevol altre curs que concedeixi el dret a obtenir l'habilitació per exercir les funcions d'assessorament i/o avaluació en els procediments de les competències professionals adquirides per experiència laboral, regulat pel Reial decret 1224/2009, de 17 de juliol. En aquest cas, la persona interessada ha d'optar per un, i ha de posar en coneixement de l'IQPIB la renúncia a participar-hi, si s'escau.
Desè
Habilitació
1. Les persones participants que superin el curs queden habilitades com a assessors i avaluadors en el procediment d'acreditació per al reconeixement de les competències professionals adquirides per experiència laboral en la qualificació professional a la qual hagin estat admeses i s'incorporen com a tals al Registre del Personal Assessor i Avaluador habilitat a les Illes Balears, creat mitjançant el Decret 55/2011, de 20 de maig, regulador de l'estructura organitzativa del procediment de reconeixement de les competències professionals adquirides per l'experiència laboral o vies no formals de formació a la comunitat autònoma de les Illes Balears.
2. Es considera que s'ha superat el curs quan s'han presentat les activitats dins el termini establert i se n'ha obtingut una qualificació d'apte.
3. Aquesta habilitació és vàlida a l'efecte de les convocatòries del procediment d'acreditació de les competències professionals que facin tant l'Administració general de l'Estat com les diferents comunitats autònomes.
Onzè
Disposició addicional única
Per assegurar la imparcialitat en les properes convocatòries de reconeixement de competències adquirides per experiència laboral o vies no formals de formació, les persones que superin el curs i resultin habilitades com a assessors i avaluadors no poden participar simultàniament com a candidates per cap de les qualificacions professionals de les quals siguin designades assessors o avaluadors.