Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

AJUNTAMENT DES CASTELL

Núm. 409402
Aprovació de les bases i convocatòria que han de regir la tramitació i concessió d’ajuts econòmics individuals, temporals i d’emergència social de l’Ajuntament des Castell per a l’any 2021

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

La Junta de Govern Local de l'Ajuntament des Castell, en sessió de 3 de setembre de 2021, ha acordat aprovar les bases i la convocatòria que han de regir la tramitació i concessió d'ajuts econòmics individuals, temporals i d'emergència social de l'Ajuntament des Castell per a l'any 2021 que es transcriuen a continuació per el seu coneixement:

BASES QUE HAN DE REGIR LA CONCESSIÓ D'AJUTS ECONÒMICS INDIVIDUALS, TEMPORALS I D'EMERGÈNCIA SOCIAL PER A L'ANY 2021

1. OBJECTE DE LA CONVOCATÒRIA

1.1 L'objecte d'aquests ajuts és donar suport i resposta de manera puntual a una situació de necessitat de un ciutadà/na o d'una família. La sol·licitud ha de formar part d'un pla d'intervenció mitjançant el qual l'ajut pugui evitar un retrocés en els objectius aconseguits o una pèrdua greu de la qualitat de vida dels membres del nucli familiar.

1.2. Tenen la consideració d'ajuts econòmics, individuals, temporals i d'emergència social els emmarcats dins els conceptes següents:

a) Situacions en què una ajuda econòmica puntual forma part d'un pla d'intervenció, en què no només es pretén resoldre el problema per al qual se sol·licita l'ajuda, sinó que també es pretén actuar d'una manera més integral amb aquella persona/família segons uns objectius pactats prèviament.

b) Situacions en què una ajuda econòmica puntual pot resoldre el problema per al qual se sol·licita l'esmentada ajuda.

c) Situacions produïdes per emergències greus i imprevisibles que fan que una persona/família es trobi de sobte en una situació de necessitat; per exemple incendis, inundacions, accidents, robatoris, etc.

Per la seva naturalesa, aquests ajuts no estan sotmesos a un termini concret de sol·licitud, atès que donada la seva urgència es pot presentar aquella en qualsevol moment de l'any.

2 . TIPOLOGIA D'ACTUACIONS I NECESSITATS SUBVENCIONADES

Es poden acollir a aquesta convocatòria les actuacions i necessitats següents, les

quals es classifiquen de la manera següent en funció de la necessitat que s'hagi d'atendre:

2.1. Ajuts per a habitatge

Lloguers i quotes puntuals d'hipoteca

Equipament de la llar

Manteniment de la llar i subministraments (llum, aigua…)

Inspeccions d'habitatge obligatòries

Pagament de pensions, hostals...

Pagament de l'IBI i altres imposts municipals (pagament del rebut de l'any en curs i rebuts d'altres exercicis econòmics que ja estan en executiva i l'import serà el que sigui exigible en el moment de la sol·licitud de l'ajut.)

2.2. Ajuts per a manutenció

Bolquers i llet per a nadons

Pagament de menús

Manutenció en general

 

2.3. Ajuts per a activitats educatives

Escola infantil

Material escolar

Menjador escolar durant el període lectiu

Menjador infantil d'activitats d'estiu

Activitats extraescolars i de lleure durant el període lectiu

Activitats extraescolars i de lleure durant l'estiu

Transport escolar

2.4. Ajuts per a inserció social i laboral

Ajudes per a assistència a accions formatives

Transport per a accions formatives

Desplaçaments per a inserció social

Ajuts puntuals per a la guarda de fills

Pagament d'accions formatives (amb justificació documental)

2.5. Ajuts per motius sociosanitaris

Ajudes tècniques

Reparació/adaptació de la llar

Tractaments professionals

Serveis d'atenció residencial i/o terapèutics especialitzats

2.6. Ajuts d'emergència social

Es tracta d'emergències greus i imprevisibles que fan que una persona/família es trobi de sobte en una situació de necessitat; per exemple, a causa d'incendis, inundacions, accidents, robatoris, etc ...

Resten totalment exclosos d'aquesta classificació i, per tant, d'aquestes bases, els ajuts que tenen per objecte subvencionar estades en centres terapèutics i residencials fora de Menorca per a gent gran, persones discapacitades, persones amb algun tipus d'addicció o menors, a més dels ajuts per a despeses de transport associades a les estades anteriors, ja sigui dels usuaris/àries, d'acompanyants o de familiars.

3. RÈGIM DE COMPATIBILITAT DELS AJUTS

Els ajuts que s'atorguin en aplicació d'aquestes bases seran compatibles amb la concessió d'altres ajuts, sense perjudici de l'obligació dels beneficiaris de comunicar-ho a aquest ajuntament.

L'import de les subvencions o ajuts que es concedeixin no podrà superar, en cap cas, de manera aïllada o amb concurrència amb altres ajuts, el cost de l'activitat subvencionada.

4. REQUISITS DELS BENEFICIARIS

Per poder optar a aquests ajuts s'han complir els requisits següents:

- Estar empadronat/ada en el municipi on se sol·licita l'ajut.

- Ser major de 18 anys, o bé menor amb càrregues familiars.

- No disposar d'ingressos per atendre la situació de necessitat o d'emergència segons les condicions següents:

a) Si la unitat familiar està formada per un sol membre, els ingressos mensuals no poden superar el 130% de l'IPREM (14 pagues). Per a l'any 2021, aquesta quantitat queda fixada en 856,77 euros mensuals.

b) Per unitats familiars amb més membres s'incrementarà en un 30% pel segon membre, en un 20% pel tercer i en un 10% a partir del quart membre, tots ells sobre el barem de l'import màxim d'ingressos segons recull la taula següent:

 

1 membre

856,77€

130%

IPREM 2021

(14 pagues)

 

 

2 MUF

1.113,80€

257,03€

30%

increment per segon membre

3 MUF

1.285,15€

171,35€

20%

increment per tercer membre

4 MUF

1.370,83€

85,68€

10%

increment a partir de quart membre

5 MUF

1.456,51€

85,68€

10%

Increment a partir de cinquè membre

6 MUF

1.542,19€

85,68€

10%

Increment a partir del sisè membre

7 MUF

1.627,87€

85,68€

10%

Increment a partir del setè membre

 

c) Per tal de calcular els ingressos econòmics de la unitat de convivència es farà la mitjana dels ingressos obtinguts en els darrers sis mesos anteriors a la data de la sol·licitud. En el cas que es valori necessari i per motiu de l'estacionalitat es podran tenir en compte els ingressos dels darrers dotze mesos.

d) Pel que fa a la valoració dels recursos econòmics de la unitat de convivència, s'entendrà justificat l'ajut econòmic quan la unitat de convivència no compti amb recursos econòmics superiors a 3 vegades l'IPREM en base al número de membres de la Unitat de Convivència.

EXCEPCIONALMENT, si no es compleix algun dels requisits, es pot concedir un ajut si des de la unitat de treball social es considera justificada la situació de necessitat. Es consideraran especialment els casos de sol·licituds per emergència social o per motius sociosanitaris en què la necessitat de dur a terme una inversió important i imprescindible superi la capacitat econòmica del sol·licitant. En qualsevol cas, les excepcions han d'estar degudament justificades amb els informes tècnics o mèdics que corresponguin en cada cas.

Excepcionalment, en el cas que es compleixin tots els requisits anteriors i una vegada analitzada la situació de la persona sol·licitant per la unitat de treball social, si es considera que no es troba justificada la situació de necessitat per disposar la persona sol·licitant d'altres recursos econòmics per fer front a la situació d'emergència social, es podrà denegar la sol·licitud de l'ajut.

La concessió dels ajuts està subjecta, d'una banda, a l'escassetat d'ingressos econòmics del possible beneficiari i, d'altra banda, a unes condicions específiques segons el tipus d'ajut que se sol·liciti.

5. CONDICIONS ESPECÍFIQUES SEGONS EL TIPUS D'AJUT

5.1. Ajuts per a habitatge

a) Lloguers i quotes puntuals d'hipoteca: es pot concedir un ajut amb un import màxim equivalent a 3 mensualitats, ja sigui en concepte de lloguer o com a dipòsit, fiança o mensualitat d'hipoteca.

b) Equipament de la llar: petits electrodomèstics i estris bàsics i necessaris de l'habitatge. Fins a un màxim de 500 euros.

c) Manteniment de la llar i subministraments: petites obres i reparacions per tal de millorar les condicions de l'habitatge i pagament de subministraments. Fins a un màxim de 600 euros.

d) Inspeccions tècniques obligatòries d'immobles: fins a un màxim d'un 75% de l'import de la inspecció per antiguitat d'edificis.

e) Pagament de pensions/hostals: atesa la temporalitat de la situació, es pagarà com a màxim l'import de dos mesos d'estada, sempre que s'hagin esgotat altres vies com cases d'acollida o altres recursos disponibles.

En tots els casos d'ajuts per habitatge ha de quedar acreditat que no s'han pogut acollir a les ajudes per arrendament, ni a les de renda bàsica d'emancipació per a joves ni a les de rehabilitació del Govern de les Illes Balears o altres ajuts que convoquin l'Administració local o autonòmica durant el període de sol·licitud de les ajudes regulades en aquestes bases.

5.2. Ajuts per a manutenció

a) Bolquers i llet per a nadons: per a un període màxim de 6 mesos i per una quantia màxima de 180 euros per mes i fillet/a.

b) Pagament de menús: per un període màxim d'un mes i per una quantia màxima de 180 euros per persona, sempre que no sigui possible o s'hagin esgotat altres vies, com menjadors socials, cases d'acollida, etc.

c) Manutenció en general: per a aquelles unitats familiars que, per circumstàncies puntuals, no compten amb ingressos econòmics suficients per cobrir les necessitats bàsiques d'alimentació de tots els seus membres. Per un període màxim de 6 mesos i per una quantia màxima de 120 euros per mes i persona.

5.3. Ajuts per activitats educatives

a) Escola infantil: fins a un màxim del 75% del total del cost anual.

b) Material escolar: fins els següents màxims

Educació infantil: fins a 150 euros any per fillet/a

Primària: fins a 210 euros any per fillet/a

Secundària: fins a 240 euros any per fillet/a

c) Menjador escolar durant el període lectiu: fins a un màxim del 75% del cost total anual, A més dels ingressos econòmics, es valorarà especialment la necessitat educativa i social de gaudir del servei de menjador escolar.

 

d) Menjadors infantils d'activitats estiu: fins un màxim del 100% de la despesa, A més dels ingressos econòmics, es valorarà especialment la necessitat educativa i social de gaudir del servei de menjador.

e) Pagament d'activitats extraescolars i de lleure durant el període lectiu: fins a un màxim del 75% del cost total anual. A més dels ingressos econòmics, es valorarà especialment la necessitat educativa i social de gaudir d'aquestes activitats.

f) Pagament d'activitats extraescolars i de lleure durant l'estiu: fins a un màxim del 100% del cost total anual. A més dels ingressos econòmics, es valorarà especialment la necessitat educativa i social de gaudir d'aquestes activitats.

g) Pagament de transport escolar: fins a un màxim del 75% del cost total anual. Així mateix, en els casos que no puguin acollir-se a transport escolar organitzat, es pot subvencionar el cost de la targeta de transport del Consell Insular.

En tots els casos d'ajuts classificats en la categoria d'activitats educatives ha de quedar acreditat que no s'han pogut acollir a les ajudes que convoqui la Conselleria competent en educació pel mateix concepte. Quan es rebi un ajut de la Conselleria d'Educació, aquest es podrà complementar en casos d'elevada necessitat fins arribar al 75% del cost total.

EXCEPCIONALMENT, en el cas dels ajuts per necessitats educatives, quan es donin circumstàncies en què sigui necessari prioritzar el benestar i l'atenció del menor, es poden superar els màxims previstos en els apartats anteriors. En qualsevol cas, les excepcions han d'estar degudament justificades amb els informes tècnics corresponents.

5.4. Ajuts per a inserció social i laboral

a) Pagament puntual d'ajuts per a l'assistència a accions formatives per a les persones amb especials dificultats d'inserció social i laboral que no es puguin acollir a altres tipus de beques, ajuts o prestacions, i sempre que es valori que l'ajut és imprescindible per les circumstàncies del cas (amb un màxim de 12euros/dia).

b) Ajudes per a transport per afavorir la inserció social i laboral per a les persones que assisteixen a una acció formativa i que viuen fora del municipi on s'imparteix. Es valorarà la possibilitat de finançar una part de la targeta de transport corresponent o, de forma excepcional, en els casos en què no sigui possible el transport públic, finançar fins a un màxim de 0,21 €/km.

c) Ajuts puntuals per desplaçaments per inserció social per a les persones que no compten amb recursos econòmics suficients per poder atendre les despeses de desplaçament que siguin imprescindibles per afavorir-ne la inserció social (desplaçaments per tramitació de documentació, assistència a judicis, permisos i visites penitenciaries, etc.).

d) Ajuts puntuals per a la guarda del fills, per a les situacions en què la seva atenció dificulti la inserció laboral, sempre que no hi hagi altres alternatives, recursos o ajuts.

e) Altres accions per promoure la inserció social i laboral que formin part d'un pla d'intervenció i uns objectius determinats: fins un màxim de 240 euros mensuals i un màxim de tres mesos.

5.5. Ajuts per motius sociosanitaris

a) Ajudes tècniques: per a aparells com audiòfons, ulleres, cadires de rodes, faixes ortopèdiques, pròtesis, matalassos antiescares, adaptació de vehicles, etc. Se'n finançarà com a màxim el 75% del cost total. Per tal de fixar el tant per cent que es finançarà es valorarà, a més de la capacitat econòmica de la unitat de convivència, que el model sol·licitat s'adeqüi a la prescripció feta per l'especialista, si està o no finançat per l'IBSALUT o una altra entitat, i el grau de necessitat.

b) Reparació/adaptació de la llar: es tracta de totes les obres que es duen a terme en un domicili amb l'objectiu de facilitar l'estada a una persona discapacitada o a una persona major amb dificultats de mobilitat. S'atorgarà només en els casos en què el sol·licitant no s'hagi pogut acollir, per un motiu justificat, als ajuts d'accessibilitat a edificis i habitatge regulats per la conselleria competent del Govern de les Illes Balears.

Se'n finançarà com a màxim el 75% del cost total. Per tal de fixar el tant per cent que es finançarà, es valorarà la capacitat econòmica de la unitat de convivència i el grau de necessitat de l'obra efectuada.

c) Tractaments professionals: es tracta dels tractaments que no són coberts pel sistema nacional de salut, pel sistema d'autonomia i d'atenció a la dependència o per qualsevol organització de servei públic implantada al territori, com poden ser tractaments psicològics, de rehabilitació, d'estimulació precoç, de logopèdia, etc. En aquests casos excepcionals es valorarà la capacitat econòmica de la unitat de convivència, la necessitat del tractament, la freqüència i el període previst de tractament. Se'n finançarà com a màxim el 75% del cost total.

5.6. Ajuts per emergència social

Ajuts d'emergència social: es tracta d'emergències greus i imprevisibles que fan que una persona/família es trobi de sobte en una situació de necessitat; per exemple a causa d'incendis, inundacions, accidents, robatoris, etc.

En aquest cas, per a determinar l'import de l'ajut s'avaluaran les circumstàncies personals dels peticionaris derivades de la situació esdevinguda.

 

​​​​​​​6. SOL·LICITUDS I DOCUMENTACIÓ

Les sol·licituds s'han d'adreçar, dins del termini establert en la convocatòria, a l'òrgan administratiu municipal competent en matèria de serveis socials que tengui atribuïda la gestió dels ajuts econòmics, individuals, temporals i d'emergència social, i s'han de presentar mitjançant el corresponent registre general d'entrada a l'ajuntament del municipi des Castell.

Els expedients han d'incloure la documentació següent:

a) DNI del sol·licitant o del seu representant.

b) Certificat d'empadronament.

c) Justificació dels ingressos o les rendes de la unitat familiar del peticionari o, si pertoca, còpia de la seva declaració de la renda.

Els ingressos

  • Ingressos de treball per compte d'altri i/o propi
  • Beneficis i pèrdues de treball per compte propi
  • Prestacions socials
  • Rendes per capital i de la propietat (rendiments de capital mobiliari i/o immobiliari)
  • Transferències rebudes i pagades a altres llars (pensions compensatòries, aliments...)
  • Ingressos percebuts per a menors o membres de la unitat familiar
  • Resultats de declaracions de renda
  • Manutenció en els casos de separació (pensió d'aliments....)

d) Llibre de família de la persona beneficiària.

e) Declaració jurada del sol·licitant de no haver rebut ajudes econòmiques, en el mateix any natural, d'altres organismes pel mateix concepte o, en el cas d'haver-ne rebudes, que no cobreixin totalment la necessitat objecte de la petició, amb indicació, en aquest cas, de la quantia rebuda.

f) Informe social.

g) Certificat de la condició de discapacitat, si pertoca, expedida per l'Administració autonòmica competent.

h) En els casos en què correspongui, declaració jurada d'estar al corrent del pagament de les obligacions amb la hisenda de l'Estat i amb la de la CAIB i, si escau, també amb la Seguretat Social.

i) Full de dades bancàries, si pertoca.

j) Declaració responsable de no estar sotmès a cap de les circumstàncies que determinen la impossibilitat d'obtenir la condició de beneficiari recollides en l'article 13.2 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, publicada en el BOE núm. 276 de 18 de novembre de 2003.

k) Qualsevol altra documentació que ajudi a valorar la situació de la persona o unitat familiar que sol·licita l'ajuda.

D'acord amb l'article 30.7 de la Llei General de Subvencions, com a norma general no es requereix altra justificació que l'acreditació de què efectivament concorre la situació establerta per ser beneficiari de la subvenció en les bases en el moment de la sol·licitud. No obstant això, quan el pagament es faci directament al sol·licitant, aquest haurà de retre la factura o el tiquet pel qual va sol·licitar l'ajut als serveis socials.

7. INICI DE L'EXPEDIENT I EXAMEN DE LA DOCUMENTACIÓ

Els ajuts es concediran d'acord amb els principis d'objectivitat, transparència, igualtat, no-discriminació i publicitat, seguint l'ordre de sol·licitud i fins l'esgotament del crèdit existent, per mitjà de concessió directe, avaluació individualitzada, d'acord amb l'article 22.2c) de la llei 38/2003 General de Subvencions.

L'inici de l'expedient s'efectuarà per mitjà de l'aprovació de la convocatòria corresponent per part de l'òrgan municipal competent de l'Ajuntament encarregat de la gestió dels ajuts econòmics individuals, temporals i d'emergència social.

8. PROCEDIMENT

1.- La instrucció de l'expedient correspondrà a la Treballadora Social municipal, que formalitzarà d'ofici les actuacions necessàries per a la determinació, coneixement i comprovació de les dades, en virtut de les quals s'ha de dictar l'acord de concessió dels ajuts.

2.- La treballadora ha d'examinar la sol·licitud presentada i la documentació adjunta per determinar si l'ajut s'adequa a la finalitat d'aquesta convocatòria.

Si es considera necessari disposar de documentació complementària per poder fer una valoració correcta de la necessitat sol·licitada, la professional podrà sol·licitar la documentació que consideri oportuna a la persona interessada.

3.- La regidora de Serveis Socials, a la vista de l'informe - proposta de la Treballadora Social municipal (amb funcions d'instructora de l'expedient), elevarà la proposta de resolució motivada a la Junta de Govern, amb inclusió de les sol·licituds estimades i desestimades, mitjançant la corresponent proposta de despesa.

4.- L'acord de l'òrgan condecent que resol el procediment es notificarà a la persona interessada. La resolució de l'expedient de concessió de les subvencions ha de ser expressa i motivada d'acord amb els criteris de valoració establerts a les bases, i ha de fixar, amb caràcter definitiu, la quantitat específica de cada una de les subvencions concedides i la forma de pagament.

5.- El termini màxim per dictar i notificar la resolució expressa de concessió de la subvenció serà de tres mesos. El silenci administratiu tindrà caràcter desestimatori.

6.- Si la resolució és favorable, es realitzarà la transferència, sempre que sigui possible, a favor de la persona, entitat o servei, l'ajut o col·laboració de la qual siguin necessaris per solucionar l'estat de necessitat de la persona peticionària, i, subsidiàriament , a favor de la persona sol·licitant, la qual s'obliga a presentar davant l'àrea de Serveis Socials de l'Ajuntament des Castell, la justificació documental de la despesa realitzada amb l'ajut rebut.

7.- En tot cas, els ajuts es concediran d'acord amb els principis d'objectivitat, transparència, igualtat, no discriminació i publicitat, per mitjà del règim de concurrència competitiva, mitjançant la comparació de les sol·licituds presentades, tot amb la finalitat d'establir la prelació d'aquestes.

9. OBLIGACIONS QUE ES CONTREUEN PER PART DELS BENEFICIARIS

Són obligacions dels beneficiaris de les ajudes:

  • Destinar l'import de l'ajuda a l'objecte per al qual s'ha sol·licitat aquesta.
  • Sotmetre's a les actuacions de comprovació que efectuï l'Administració que tengui atribuïda la competència d'instruir els ajuts econòmics individuals, temporals i d'emergència social.
  • Comunicar a l'Administració que tengui atribuïda la competència d'instruir els ajuts econòmics individuals, temporals i d'emergència social l'obtenció de subvencions o ajudes per a idèntica finalitat, procedents de qualsevol ens públic o privat, estatal o internacional.
  • Justificar l'ajuda concedida a petició de l'Administració.

10. MODIFICACIÓ DE LA RESOLUCIÓ DE CONCESSIÓ

Qualsevol alteració de les condicions tingudes en compte per a la concessió de l'ajuda i, en qualsevol cas, l'obtenció concurrent de subvencions o ajudes atorgades per altres administracions o ens públics o privats, estatals o internacionals, pot donar lloc a la modificació de la resolució de concessió.

11. REVOCACIÓ DE LES AJUDES CONCEDIDES

D'acord amb el que disposa l'article 37 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, s'ha de revocar la subvenció quan, posteriorment a la resolució de la concessió, el beneficiari d'aquesta incompleixi totalment o parcialment les obligacions o els compromisos contrets als quals està condicionada l'eficàcia de l'acte de concessió de la subvenció.

Com a conseqüència de la revocació de la subvenció, queda sense efecte l'acte de concessió i pertoca el reintegrament de les quantitats percebudes indegudament.

12. REINTEGRAMENT DE LES AJUDES CONCEDIDES

D'acord amb el que disposen els articles 37 i 38 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, el beneficiari ha de reintegrar totalment o parcialment les quantitats rebudes i, si n'és el cas, l'interès de demora, en els casos següents:

  • L'incompliment de la finalitat per a la qual es concedí la subvenció.
  • L'obtenció de la subvenció sense que es compleixin les condicions requerides per a això, o quan s'alterin les condicions tingudes en compte per concedir-la, sempre que sigui per causes imputables al beneficiari.
  • L'incompliment de l'obligació de justificació o la justificació insuficient, en els termes establerts en l'article 30 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre.
  • La concurrència de subvencions incompatibles per a la mateixa activitat.
  • La negativa a sotmetre's a les actuacions de comprovació i control previstes en la Llei 38/2003, de 17 de novembre, o l'obstrucció injustificada d'aquestes actuacions.
  • Altres supòsits establerts en les bases reguladores.

Per reintegrar les ajudes s'han d'aplicar els procediments prevists per a aquest efecte en els articles 41, 42 i 43 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, en els quals s'han de garantir l'audiència a les persones interessades Les quantitats reintegrades tenen la consideració d'ingressos de dret públic i es poden exigir per la via de constrenyiment.

13. RÈGIM D'INFRACCIONS I SANCIONS

El règim d'infraccions i sancions administratives aplicables és el que estableix el títol IV de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i, en el seu cas, a la normativa de desplegament en matèria de subvencions que hagi aprovat l'entitat que tengui atribuïda la gestió d'aquests ajuts.

L'òrgan competent per imposar les sancions que es derivin d'infraccions de l'establert en aquestes bases i de la normativa aplicable a les entitats locals en matèria de subvencions correspon a la Batlia d'aquest ajuntament, d'acord amb el que estableixen els articles 66.3 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i 21 de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, que regula les bases del règim local.

14. INSPECCIÓ

D'acord amb el que disposen aquestes bases, les subvencions que es concedeixin s'han de sotmetre a la inspecció corresponent segons la normativa legal vigent que hi resulti aplicable.

15. NORMATIVA APLICABLE

En tot allò no previst expressament en aquestes bases regeixen les disposicions que siguin aplicables a les administracions públiques locals en matèria de subvencions, especialment les contingudes em les normes següents:

- Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions (BOE 276 de 18/11/2003)

- Decret legislatiu 2/2005, de 28 de novembre, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de subvencions de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears (BOIB 196 de 31/12/05)

- R.D. 887/2006, de 21 de juliol, per el què s'aprova el Reglament de la Llei 38/2003 de 17 de novembre, General de Subvencions.

16. CRÈDITS PRESSUPOSTARIS.

Els ajuts objecte d'aquesta convocatòria s'imputaran a l'aplicació pressupostaria 20 2031 48011 per import de 50.000,00€

17. PUBLICITAT

Una vegada aprovades aquestes bases,es publicaran al BOIB i d'acord amb allò que s'estableix en els articles 18 de la Llei 38/2003, General de Subvencions, amb el contingut que es regula en la Resolució de la Intervenció General de l'Estat de 9 de desembre de 2015 (BOE núm. 299 de 15 de desembre).

 

Es Castell, en el dia de la signatura electrònica (8 de setembre de 2021)

La batllessa Juana Escandell Salom